ja, want het materieel of de infrastructuur besluit om treinen te schrappenquote:Op maandag 19 december 2011 20:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zou het niet afschuiven op het personeel, eerder op het materieel of de infrastructuur
Als het goed is moeten de wissels nu Siberische toestanden aan. Dus daar zou het niet meer aan moeten liggen. Ik vraag me alleen af of het materieel dat winterproof is niet alleen bestaat uit mat'64quote:Op maandag 19 december 2011 20:16 schreef b2py het volgende:
Het materieel besluit er wel mee om niet meer te rijden met vrieskou evenals de wissels.. Alsof de conducteurs of machinisten besluiten dat ze niet meer gaan rijden, dat doet het OCCR (Zo heette dat ding ook alweer..)
ja losjes 4 van de 6 treinen opheffen tussen Arnhem en Nijmegen "want er rijdt toch nog genoeg capaciteit"quote:Op maandag 19 december 2011 20:11 schreef twiFight het volgende:
[..]
Mwuah, ik zou het niet eens erg vinden als er ritten uitvallen, zolang ze (in de spits) de treinen die wél rijden maar langer maken. Dat 'vergeet' de NS helaas altijd voor het gemak even.. en dan kom je dus simpelweg de trein niet meer in omdat die al te vol zit, terwijl je sowieso al langer moest wachten ivm minder ritten.
Dus: Zoek CAPABEL personeel. Dat zeg ik.quote:Op maandag 19 december 2011 20:16 schreef b2py het volgende:
dat doet het OCCR (Zo heette dat ding ook alweer..)
Het personeel wil wel, maar het is vaak de dienstleiding of wie de macht ook heeft die vreemde beslissingen maakt.quote:Op maandag 19 december 2011 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus: Zoek CAPABEL personeel. Dat zeg ik.
En niet een zootje broekeschijters die bij 5 cm verwachte sneeuw die alleen snachts valt en met een paar uur weer weg is, meteen gaat snijden in de dienstregeling, want dan ben je gewoon terminaal ongeschikt, hoe je het ook bekijkt.
Dat is ook personeel hč.quote:Op maandag 19 december 2011 20:22 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het personeel wil wel, maar het is vaak de dienstleiding of wie de macht ook heeft die vreemde beslissingen maakt.
Ja.quote:Op maandag 19 december 2011 20:22 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het personeel wil wel, maar het is vaak de dienstleiding of wie de macht ook heeft die vreemde beslissingen maakt.
Linkje vergeten neer te zetten zie ik nuquote:Op maandag 19 december 2011 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Post eens een bron greavy. Altijd![]()
Onthou dat nou. En niet interessant gaan doen over "aldus een PDF in mijn mailbox".
Gewoon. Bron, link, url.
Ja, als het te laat is proberen zij het laatste woord te hebben.quote:Op maandag 19 december 2011 20:49 schreef James1988 het volgende:
Rikus en consorten trekken tenminste aan de bel, dat zie ik die pepermuntsabbelaars van ROVER nog niet zo snel doen
quote:Station Elst naar vier sporen
donderdag 15 december 2011 | 22:35
ELST - Station Elst krijgt in 2018 vier sporen. De extra sporen komen aan de andere zijden van de huidige perrons te liggen. ProRail komt met dit voorstel om de toenemende treindrukte op het hoofdspoor Arnhem-Elst- Nijmegen de komende jaren het hoofd te kunnen bieden.
Bovendien kan na 2018 dan ook weer een rechtstreekse trein tussen Tiel en Arnhem rijden. Deze treindienst wordt in 2016 vanwege die spoordrukte bij Elst geknipt, maar die maatregel is dus maar tijdelijk. Ook wordt de nu nog enkelsporige verbindingsboog naar de oude Betuwelijn bij Elst verdubbeld.
Zo moeilijk is het volgens mij niet hoorquote:Consequenties vier sporen bij Elst nog vaag
maandag 19 december 2011 | 19:19
ELST - Het is nog onduidelijk wat de invloed op de omgeving is, als het spoor bij Elst wordt verdubbeld van twee naar vier sporen. Spoorbeheerder ProRail stelt voor om aan beide zijden van het perron op station Elst een spoor te laten lopen. En om de boog van/naar de Betuwelijn iets noordelijker te verdubbelen.
Daarmee moeten meer treinen op het baanvak Arnhem-Elst kunnen rijden en moet de dienstregeling robuuster en dus minder vertragingsgevoelig worden.
Het kan echter ook zijn dat door de spooruitbreiding minder fysieke ruimte voor de bouw van het nieuwe gemeentehuis in Elst overblijft. Ook is het niet ondenkbaar dat bij vier sporen andere veiligheidsnormen gelden dat bij twee sporen. En het is niet duidelijk waarom het keerspoor dat ProRail in 2015 bij Elst wil aanleggen meteen als extra perronspoor wordt aangesloten. ProRail gaat de komende maanden antwoorden op deze vragen geven.
Wat ik mij eerder afvraag: past het uberhaupt tussen de woningen?! Daarbij vind ik het ontzettend dom, dat station Arnhem Zuid niet viersporig is gemaakt. Dan had het hele traject tussen de twee bruggen viersporig kunnen zijn.quote:Op maandag 19 december 2011 20:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Zo moeilijk is het volgens mij niet hoor
Men neme een meetlat en een actuele spoorkaart. Vervolgens gaan we een beetje lijntjes trekken, en kláár.
Okay, de overwegen bij Elst moeten dan verdwijnen en vervangen worden door tunnels. Maar dat is niet erg, die overwegen zorgen toch alleen maar voor problemen (denk aan aanrijdingen). Met 6 IC's per uur en een handvol sprinters is het sowieso vrij vol daar, en zijn de bomen vaak gesloten.
http://g.co/maps/4xm9cquote:Op maandag 19 december 2011 20:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Zo moeilijk is het volgens mij niet hoor
Men neme een meetlat en een actuele spoorkaart. Vervolgens gaan we een beetje lijntjes trekken, en kláár.
Okay, de overwegen bij Elst moeten dan verdwijnen en vervangen worden door tunnels. Maar dat is niet erg, die overwegen zorgen toch alleen maar voor problemen (denk aan aanrijdingen). Met 6 IC's per uur en een handvol sprinters is het sowieso vrij vol daar, en zijn de bomen vaak gesloten.
Daar hebben we er genoeg van, hoor.quote:Op maandag 19 december 2011 21:00 schreef b2py het volgende:
[..]
http://g.co/maps/4xm9c
De ruimte is vrij beperkt links van de spoorlijn, rechts is zat ruimte maar een station in een bocht is denk ik onwenselijk.
ja okee. Maar het lijkt alsof het gesnij in de dienst teruggedraaid wordt. niets is minder waar. nog steeds worden 4 van de 6 IC's weggesneden zonder welke reden dan ook. En oh ja, de laatste rijden we WEL. Alsof het een soort extra service betreft.quote:Op maandag 19 december 2011 20:40 schreef greavy het volgende:
[..]
Linkje vergeten neer te zetten zie ik nu
Treinreiziger, Link, http://www.treinreiziger.(...)iet_aangepast-144026
Zo, hier je bron, link en url
quote:Op maandag 19 december 2011 21:10 schreef Peterselieman het volgende:
precies. Ik kan zo meer dan twintig oplepelen die een of meerdere perrons in een bocht hebben liggen.
Dat maakt een bocht in een perron nog steeds niet wenselijk hoor..quote:Op maandag 19 december 2011 21:10 schreef Peterselieman het volgende:
precies. Ik kan zo meer dan twintig oplepelen die een of meerdere perrons in een bocht hebben liggen.
Vast niet. Wegens de extreme weersomstandigheden vanavond ligt de materieelomloop morgen de hele dag overhoop. We MOESTEN natuurlijk wel al het ijzer de verkeerde kant op sturen. Want het zou misschien weleens een beetje kunnen gaan sneeuwenquote:Op maandag 19 december 2011 21:14 schreef twiFight het volgende:
Eerste wat ik morgenochtend om 5:15 doe is iig kijken of er wel treinen rijden
ja, en er ligt een sloot naast en een akker.quote:Op maandag 19 december 2011 21:14 schreef b2py het volgende:
Je zit verderop al met een tunnel en vlak daarna de aftakking naar Tiel. Een bocht zou in zo'n situatie onwenselijk kunnen zijn ja..
Want?quote:Op maandag 19 december 2011 21:14 schreef b2py het volgende:
Je zit verderop al met een tunnel en vlak daarna de aftakking naar Tiel. Een bocht zou in zo'n situatie onwenselijk kunnen zijn ja..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |