abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105786414
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 20:13 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik zou het niet afschuiven op het personeel, eerder op het materieel of de infrastructuur ;)
ja, want het materieel of de infrastructuur besluit om treinen te schrappen 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_105786483
Het materieel besluit er wel mee om niet meer te rijden met vrieskou evenals de wissels.. Alsof de conducteurs of machinisten besluiten dat ze niet meer gaan rijden, dat doet het OCCR (Zo heette dat ding ook alweer..)
pi_105786598
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 20:16 schreef b2py het volgende:
Het materieel besluit er wel mee om niet meer te rijden met vrieskou evenals de wissels.. Alsof de conducteurs of machinisten besluiten dat ze niet meer gaan rijden, dat doet het OCCR (Zo heette dat ding ook alweer..)
Als het goed is moeten de wissels nu Siberische toestanden aan. Dus daar zou het niet meer aan moeten liggen. Ik vraag me alleen af of het materieel dat winterproof is niet alleen bestaat uit mat'64 :').
pi_105786640
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 20:11 schreef twiFight het volgende:

[..]

Mwuah, ik zou het niet eens erg vinden als er ritten uitvallen, zolang ze (in de spits) de treinen die wél rijden maar langer maken. Dat 'vergeet' de NS helaas altijd voor het gemak even.. en dan kom je dus simpelweg de trein niet meer in omdat die al te vol zit, terwijl je sowieso al langer moest wachten ivm minder ritten.
ja losjes 4 van de 6 treinen opheffen tussen Arnhem en Nijmegen "want er rijdt toch nog genoeg capaciteit" :')

Die treinen rijden de rest van het jaar voor jan Lul op en neer of zo? :? 8)7

Sowieso, wat heb je eraan om treinen in Ede-Wageningen op te heffen? Die kunnen daar niet blijven staan. Die moeten minimaal naar Arnhem. Neem dan gewoon reizigers mee :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_105786747
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 20:16 schreef b2py het volgende:
dat doet het OCCR (Zo heette dat ding ook alweer..)
Dus: Zoek CAPABEL personeel. Dat zeg ik.

En niet een zootje broekeschijters die bij 5 cm verwachte sneeuw die alleen snachts valt en met een paar uur weer weg is, meteen gaat snijden in de dienstregeling, want dan ben je gewoon terminaal ongeschikt, hoe je het ook bekijkt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_105786922
quote:
14s.gif Op maandag 19 december 2011 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dus: Zoek CAPABEL personeel. Dat zeg ik.

En niet een zootje broekeschijters die bij 5 cm verwachte sneeuw die alleen snachts valt en met een paar uur weer weg is, meteen gaat snijden in de dienstregeling, want dan ben je gewoon terminaal ongeschikt, hoe je het ook bekijkt.
Het personeel wil wel, maar het is vaak de dienstleiding of wie de macht ook heeft die vreemde beslissingen maakt.
pi_105787078
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 20:22 schreef Brembo het volgende:

[..]

Het personeel wil wel, maar het is vaak de dienstleiding of wie de macht ook heeft die vreemde beslissingen maakt.
Dat is ook personeel hč. :)
pi_105787169
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 20:22 schreef Brembo het volgende:

[..]

Het personeel wil wel, maar het is vaak de dienstleiding of wie de macht ook heeft die vreemde beslissingen maakt.
Ja. -O- Luister dan.

Dan moet toch op DIE plekken capabel personeel komen??! Dat zeg ik. Dat is toch ook personeel? Of ben ik nou gek?

Met "personeel" bedoel ik dus NIET, ik herhaal NIET, conducteurs, servicemensen, de klappenvangers op het veld. Want dat die gloeiend het bokje zijn door het gefaal van bovenaf, daar ben ik heel goed van doordrongen. Voor DIE mensen kun je alleen maar het meeste respect hebben, die proberen er alleen maar het beste van te maken.

Maar God wat is het toch makkelijk om ergens hoog bovenin een kantoor de boel te gaan lopen verkloten en vervolgens met kerstpakket onder je arm naar huis te rijden. "Na mij de Zondvloed".
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 december 2011 @ 20:30:23 #159
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105787424
Laatste treinen toch niet aangepast
maandag 19 december 2011

De Nederlandse Spoorwegen heeft op twee trajecten de dienstregeling vanaf 21:00 uur aangepast vanwege weersomstandigheden. Tot grote schrik van de Maatschappij voor Beter OV zijn daardoor de laatste reisverbindingen vervroegd. De vereniging heeft NS om opheldering gevraagd.

Update: Inmiddels heeft NS laten weten de laatste treinen toch te zullen laten rijden.
De aangepaste dienstregeling geldt tussen Utrecht en Nijmegen en tussen Eindhoven en Venlo. Voor Beter OV is van mening dat 7 centimeter sneeuw geen reden moet zijn voor het aanpassen van de dienstregeling. Maar, nu dat een gegeven is, wil de vereniging dat late reizigers wel gewoon met de laatste trein mee kunnen.

De vereniging stelde daarover vragen aan een woordvoerdster van NS, maar die kon de vagen niet beantwoorden. "Dus zijn we zelf even op de reisplanner gaan kijken. Wij schrokken van wat we zagen. Zo is de laatste reismogelijkheid van Nijmegen naar Utrecht vervroegd van 23:40 uur naar 23:18 uur" zegt Rikus Spithorst.

De vereniging heeft NS reizigers directeur Ingrid Thijssen in een e-mail om opheldering gevraagd. En met succes, een uur later kreeg de vereniging als antwoord dat de laatste treinen niet zullen worden opgeheven.

In situaties dat de laatste trein wordt opgeheven, kunnen reizigers een beroep doen op het reizigershandvest. Daarin staat "Wanneer u door vertraging van de laatste door NS gereden trein niet meer op het station van bestemming kunt komen, zorgt NS ervoor dat u alsnog op het station van bestemming aankomt".
pi_105787563
Het is toch ook wel een beetje raar om dan maar gelijk de laatste treinen er ook uit te gooien :S
pi_105787772
Post eens een bron greavy. Altijd }:|

Onthou dat nou. En niet interessant gaan doen over "aldus een PDF in mijn mailbox".

Gewoon. Bron, link, url.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 december 2011 @ 20:40:51 #163
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105788093
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Post eens een bron greavy. Altijd }:|

Onthou dat nou. En niet interessant gaan doen over "aldus een PDF in mijn mailbox".

Gewoon. Bron, link, url.
Linkje vergeten neer te zetten zie ik nu :P
Treinreiziger, Link, http://www.treinreiziger.(...)iet_aangepast-144026

Zo, hier je bron, link en url ;)
  maandag 19 december 2011 @ 20:49:55 #164
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105788685
Rikus en consorten trekken tenminste aan de bel, dat zie ik die pepermuntsabbelaars van ROVER nog niet zo snel doen _O-
  maandag 19 december 2011 @ 20:53:44 #165
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_105788936
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 20:49 schreef James1988 het volgende:
Rikus en consorten trekken tenminste aan de bel, dat zie ik die pepermuntsabbelaars van ROVER nog niet zo snel doen _O-
Ja, als het te laat is proberen zij het laatste woord te hebben.
  maandag 19 december 2011 @ 20:55:33 #166
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105789070
quote:
Station Elst naar vier sporen
donderdag 15 december 2011 | 22:35

ELST - Station Elst krijgt in 2018 vier sporen. De extra sporen komen aan de andere zijden van de huidige perrons te liggen. ProRail komt met dit voorstel om de toenemende treindrukte op het hoofdspoor Arnhem-Elst- Nijmegen de komende jaren het hoofd te kunnen bieden.

Bovendien kan na 2018 dan ook weer een rechtstreekse trein tussen Tiel en Arnhem rijden. Deze treindienst wordt in 2016 vanwege die spoordrukte bij Elst geknipt, maar die maatregel is dus maar tijdelijk. Ook wordt de nu nog enkelsporige verbindingsboog naar de oude Betuwelijn bij Elst verdubbeld.
quote:
Consequenties vier sporen bij Elst nog vaag
maandag 19 december 2011 | 19:19

ELST - Het is nog onduidelijk wat de invloed op de omgeving is, als het spoor bij Elst wordt verdubbeld van twee naar vier sporen. Spoorbeheerder ProRail stelt voor om aan beide zijden van het perron op station Elst een spoor te laten lopen. En om de boog van/naar de Betuwelijn iets noordelijker te verdubbelen.

Daarmee moeten meer treinen op het baanvak Arnhem-Elst kunnen rijden en moet de dienstregeling robuuster en dus minder vertragingsgevoelig worden.

Het kan echter ook zijn dat door de spooruitbreiding minder fysieke ruimte voor de bouw van het nieuwe gemeentehuis in Elst overblijft. Ook is het niet ondenkbaar dat bij vier sporen andere veiligheidsnormen gelden dat bij twee sporen. En het is niet duidelijk waarom het keerspoor dat ProRail in 2015 bij Elst wil aanleggen meteen als extra perronspoor wordt aangesloten. ProRail gaat de komende maanden antwoorden op deze vragen geven.
Zo moeilijk is het volgens mij niet hoor :?

Men neme een meetlat en een actuele spoorkaart. Vervolgens gaan we een beetje lijntjes trekken, en kláár.

Okay, de overwegen bij Elst moeten dan verdwijnen en vervangen worden door tunnels. Maar dat is niet erg, die overwegen zorgen toch alleen maar voor problemen (denk aan aanrijdingen). Met 6 IC's per uur en een handvol sprinters is het sowieso vrij vol daar, en zijn de bomen vaak gesloten.
pi_105789357
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 20:55 schreef James1988 het volgende:

[..]

[..]

Zo moeilijk is het volgens mij niet hoor :?

Men neme een meetlat en een actuele spoorkaart. Vervolgens gaan we een beetje lijntjes trekken, en kláár.

Okay, de overwegen bij Elst moeten dan verdwijnen en vervangen worden door tunnels. Maar dat is niet erg, die overwegen zorgen toch alleen maar voor problemen (denk aan aanrijdingen). Met 6 IC's per uur en een handvol sprinters is het sowieso vrij vol daar, en zijn de bomen vaak gesloten.
Wat ik mij eerder afvraag: past het uberhaupt tussen de woningen?! Daarbij vind ik het ontzettend dom, dat station Arnhem Zuid niet viersporig is gemaakt. Dan had het hele traject tussen de twee bruggen viersporig kunnen zijn.
pi_105789401
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 20:55 schreef James1988 het volgende:

[..]

[..]

Zo moeilijk is het volgens mij niet hoor :?

Men neme een meetlat en een actuele spoorkaart. Vervolgens gaan we een beetje lijntjes trekken, en kláár.

Okay, de overwegen bij Elst moeten dan verdwijnen en vervangen worden door tunnels. Maar dat is niet erg, die overwegen zorgen toch alleen maar voor problemen (denk aan aanrijdingen). Met 6 IC's per uur en een handvol sprinters is het sowieso vrij vol daar, en zijn de bomen vaak gesloten.
http://g.co/maps/4xm9c
De ruimte is vrij beperkt links van de spoorlijn, rechts is zat ruimte maar een station in een bocht is denk ik onwenselijk.
  maandag 19 december 2011 @ 21:07:52 #169
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_105789893
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:00 schreef b2py het volgende:

[..]

http://g.co/maps/4xm9c
De ruimte is vrij beperkt links van de spoorlijn, rechts is zat ruimte maar een station in een bocht is denk ik onwenselijk.
Daar hebben we er genoeg van, hoor. :)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_105790033
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 20:40 schreef greavy het volgende:

[..]

Linkje vergeten neer te zetten zie ik nu :P
Treinreiziger, Link, http://www.treinreiziger.(...)iet_aangepast-144026

Zo, hier je bron, link en url ;)
ja okee. Maar het lijkt alsof het gesnij in de dienst teruggedraaid wordt. niets is minder waar. nog steeds worden 4 van de 6 IC's weggesneden zonder welke reden dan ook. En oh ja, de laatste rijden we WEL. Alsof het een soort extra service betreft.

Echt, welke idioot heeft dit bedacht? -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 december 2011 @ 21:10:39 #171
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_105790040
precies. Ik kan zo meer dan twintig oplepelen die een of meerdere perrons in een bocht hebben liggen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 19 december 2011 @ 21:11:10 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105790069
quote:
14s.gif Op maandag 19 december 2011 21:10 schreef Peterselieman het volgende:
precies. Ik kan zo meer dan twintig oplepelen die een of meerdere perrons in een bocht hebben liggen.
pi_105790168
quote:
14s.gif Op maandag 19 december 2011 21:10 schreef Peterselieman het volgende:
precies. Ik kan zo meer dan twintig oplepelen die een of meerdere perrons in een bocht hebben liggen.
Dat maakt een bocht in een perron nog steeds niet wenselijk hoor..
pi_105790200
een perron in een bocht, jezus. Wat is daar zo onwenselijk aan?

Kan er dan helemaal NIETS meer? Drie druppen natte sneeuw is al te veel, een bocht in een perron is ook al moeilijk... Doe eens normaal man :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 december 2011 @ 21:14:18 #175
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_105790262
Eerste wat ik morgenochtend om 5:15 doe is iig kijken of er wel treinen rijden :P
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_105790267
Je zit verderop al met een tunnel en vlak daarna de aftakking naar Tiel. Een bocht zou in zo'n situatie onwenselijk kunnen zijn ja..
pi_105790329
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:14 schreef twiFight het volgende:
Eerste wat ik morgenochtend om 5:15 doe is iig kijken of er wel treinen rijden :P
Vast niet. Wegens de extreme weersomstandigheden vanavond ligt de materieelomloop morgen de hele dag overhoop. We MOESTEN natuurlijk wel al het ijzer de verkeerde kant op sturen. Want het zou misschien weleens een beetje kunnen gaan sneeuwen :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_105790376
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:14 schreef b2py het volgende:
Je zit verderop al met een tunnel en vlak daarna de aftakking naar Tiel. Een bocht zou in zo'n situatie onwenselijk kunnen zijn ja..
ja, en er ligt een sloot naast en een akker.

WAAROM is dat zo onwenselijk als jij beweert. :(

Kom gewoon eens met een reden. Een reden die een oorzakelijk verband met de voorgespiegelde onwenselijkheid heeft. IS DAT ZO MOEILIJK? :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 december 2011 @ 21:16:16 #179
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_105790394
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 21:14 schreef b2py het volgende:
Je zit verderop al met een tunnel en vlak daarna de aftakking naar Tiel. Een bocht zou in zo'n situatie onwenselijk kunnen zijn ja..
Want?
pi_105790420
Eventuele verkanting in het perron. Daarvoor moet de minister toestemming geven en voordat je die procedure door bent ben je weer een jaar verder.

En verder zeg ik dat het onwenselijk kan zijn, niet dat viersporigheid naar de prullenbak kan hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')