quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
Volgens mij wel. Rondje die ik gepland heb via Duitsland:quote:Op zaterdag 17 december 2011 20:28 schreef Peter het volgende:
Is de route/dag van de nieuwjaarstrip al definitief?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 | Tijd Station Spoor 9:08 Utrecht CS 15 9:59 Eindhoven 1 10:02 Eindhoven 2 10:43 Venlo 3a 11:05 Venlo 1a 11:26 Viersen 2 11:30 Viersen 5 12:12 Essen Hbf 6 12:31 Essen Hbf 8 12:43 Bottrop Hbf 3 12:58 Bottrop Hbf 1 13:27 Haltern am See 1 13:50 Haltern am See 3 14:22 Münster Hbf 14 15:05 Münster Hbf 2AC 15:32 Rheine 3 15:48 Rheine 2 16:03 Bad Bentheim 2 16:10 Bad Bentheim 3 16:30 Hengelo 11 17:06 Hengelo 2 -> PIMPEL 18:22 Amersfoort 7 |
Gierig. En nee, het treinrondje is zondag 22 Januari 2011.quote:Op zaterdag 17 december 2011 21:09 schreef hemarookworst het volgende:
jammer dat treinrondje zaterdag is, moet ik betalen met mijn studentenkaart, kost te hoop
Dat dus, 22 Januari 2011.quote:
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.quote:Op zaterdag 17 december 2011 21:43 schreef Bitlord het volgende:
Mag ik ook mee? Heb geen vrij reizen maar ben benieuwd naar jullie. Alleen Fles heb ik vijf minuten gesproken in Tricolore op De Uithof, meer niet..
Kruidvat is er ook nog (nog genoeg op Marktplaats te scoren).quote:Op zaterdag 17 december 2011 21:56 schreef Peter het volgende:
De 22e wil ik mee
Zijn er voor NL nog ergens goedkoop dagkaarten te scoren?
De HEMA-dagkaart lijkt me prima. Geldig tot 29 jan 2012: http://www.hema.nl/onlinewinkelen/lekker-weg/ns-actie.aspx
NRW-ticket is niet geldig tot Bentheim hoor:quote:Op zaterdag 17 december 2011 21:54 schreef greavy het volgende:
Als er bekend is wie mee gaat, kunnen we kijken wat het voordeligste in Duitsland is. Voor 2 t/m 5 personen is het NRW-ticket ¤36 totaal. Bij 5 man betaal je ¤7,20 per persoon voor dat ticket..
Dat wordt dus een Schöneswochenende voor 40 euro voor 5 mensen.quote:Gültigkeit von PauschalpreisTickets außerhalb von NRW
Über NRW hinaus gelten die PauschalpreisTickets in Nahverkehrszügen auf den folgenden
Streckenabschnitten:
In Niedersachsen:
• Ibbenbüren-Laggenbeck – Bünde (Westf) (KBS 375)
• Osnabrück Hbf – Lengerich (Westf) (KBS 385)
• Osnabrück Hbf – Halen (KBS 392/394)
• Osnabrück Hbf – Westbarthausen (KBS 402)
• Holzminden – Lüchtringen (KBS 403)
Wedden dat die naar Bentheim geldig is? Je mag er zelfs mee naar Hengelo met Syntus.quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
NRW-ticket is niet geldig tot Bentheim hoor:
[..]
Dat wordt dus een Schöneswochenende voor 40 euro voor 5 mensen.
Bentheim staat niet tussen de uitzonderingen omdat die (volgens het kaartje op bahn.de) gewoon in NRW ligt!quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
NRW-ticket is niet geldig tot Bentheim hoor:
[..]
Dat wordt dus een Schöneswochenende voor 40 euro voor 5 mensen.
Klopt.quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Bentheim staat niet tussen de uitzonderingen omdat die (volgens het kaartje op bahn.de) gewoon in NRW ligt!
O wauw... ze gaan al die trams 1 voor 1 per dieplader naar Heerenveen vervoeren voor de vernieuwing van het interieurquote:Op zaterdag 17 december 2011 22:42 schreef greavy het volgende:
Iemand het nieuwe uiterlijk van de trams al gezien in Utrecht?
In Dit PDF'je staat informatie over de renovatie en nieuwe kleurstellingen.
Hoe wil je het anders doen?quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
O wauw... ze gaan al die trams 1 voor 1 per dieplader naar Heerenveen vervoeren voor de vernieuwing van het interieur![]()
Klinkt alsof dat efficiënter kan...
We kunnen je de hele dag overhorenquote:Op zondag 18 december 2011 01:23 schreef Bitlord het volgende:
Ik kan helaas niet mee. De 23e heb ik een tentamen, en dat gaat voor.
Speedreaden.quote:Op zondag 18 december 2011 01:40 schreef Bitlord het volgende:
Mezelf kennende ben ik dan nog druk bezog nieuwe stof tot mij te nemen en kan er weinig overhoord worden. Jammer, want ik had jullie wel eens willen zien..
Het is pas over ruim n maand he. Je kan er best n dagje voor vrij makenquote:Op zondag 18 december 2011 01:23 schreef Bitlord het volgende:
Ik kan helaas niet mee. De 23e heb ik een tentamen, en dat gaat voor.
Bentheim is toch echt Niedersachsen hoor, het drielandenpunt (NRW, Niedersachsen en Nederland) ligt een stukje zuidelijker (en op nog geen 5km van mijn huis...)quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Bentheim staat niet tussen de uitzonderingen omdat die (volgens het kaartje op bahn.de) gewoon in NRW ligt!
Duidelijk NIET geldig voorbij Rheine dus!quote:Geltungsbereich von PauschalpreisTickets
PauschalpreisTickets gelten in allen Verbundverkehrsmitteln, auf denen die Nordrhein-Westfälischen Verbundtarife angewendet werden. Die Schienenstrecken, auf denen PauschalpreisTickets in Nahverkehrszügen auch außerhalb von NRW gelten, sind verbindlich in folgender Tabelle / Übersichtskarte dargestellt. Für den Busverkehr ergibt sich der Geltungsbereich außerhalb von NRW entsprechend den Bestimmungen des jeweiligen Verbund-/Gemeinschaftstarifs.
Weitere Regelungen und Hinweise:
Bei Fahrten mit dem SchönerTagTicket NRW in benachbarten Verkehrsräumen ist die regional unterschiedliche Feiertagsregelung zu beachten. Ist in NRW ein gesetzlicher Feiertag, im benachbarten Land aber ein normaler Werktag (Montag - Freitag), dann gilt das SchönerTagTicket NRW dort erst ab 9 Uhr. Umgekehrt (Feiertag im benachbarten Verkehrsraum, normaler Werktag in NRW) gilt das Ticket grundsätzlich erst ab 9 Uhr. Abweichende Feiertagsregelungen zwischen NRW und Nachbarländern treten v.a. an Fronleichnam und Allerheiligen auf.
Hinsichtlich des Geltungsbereichs von PauschalpreisTickets in Buslinien außerhalb von NRW dient folgende Regel der Orientierung: Werden Tickets mit unbeschränkter Fahrtenzahl (z. B. TagesTickets, MonatsTickets) der Höchst-Preisstufe bzw. mit netzweiter Gültigkeit des jeweiligen Verbund-/Gemeinschaftstarifs in Buslinien außerhalb von NRW anerkannt, dann gelten im Regelfall auch die PauschalpreisTickets des NRW-Tarifs auf diesen Linien. Im Einzelfall sind die Tarifbestimmungen des jeweiligen Verbundtarifs maßgebend. PauschalpreisTickets werden nicht in speziellen Übergangstarifen in benachbarte Verkehrsräume (z. B. AVV-Heerlen) anerkannt.
Gültig bis 31.12.2011: Der Übergangstarif "Anschlusstarif Venlo" nach dem VRR-Tarif gilt auch in Verbindung mit PauschalpreisTickets des NRW-Tarifs. Für die Fahrt zwischen Kaldenkirchen und Venlo ist vor Fahrtantritt pro Person ein Zusatzticket nach dem VRR-Tarif zu entwerten.
Gültig ab 01.01.2012: PauschalpreisTickets des NRW-Tarifs gelten zusätzlich im Abschnitt Kaldenkirchen - Venlo (RE13/KBS 485).
WEL geldig bij Rheine en Bentheim. Het NRW-ticket is gewoon geldig daar. Jij mag van mij een apart kaartje kopen, maar ik ga gewoon met het NRW-ticket verder.quote:Op zondag 18 december 2011 10:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Bentheim is toch echt Niedersachsen hoor, het drielandenpunt (NRW, Niedersachsen en Nederland) ligt een stukje zuidelijker (en op nog geen 5km van mijn huis...)
En van het Fachportal Nahverkehr NRW:
[..]
Duidelijk NIET geldig voorbij Rheine dus!
Gewoon geldig in Bentheimquote:RB 61 Wiehengebirgs-Bahn
Teutoburger-Wald-Netz Bad Bentheim – Rheine – Osnabrück – Herford – Bielefeld 375, 386, 370 Westfalenbahn 1 x 427, selten 1 x 429 oder 2 x 427 (140 km/h)
Thunderdome 'Toxic Hotel' - Jaarbeurs Utrecht - 17 december 2011quote:Op zondag 18 december 2011 10:07 schreef b2py het volgende:
Was Thunderdome vannacht? Mijn trein is een puinhoop met thunderdome flyers.. Zal ook de vertragingen vanochtend verklaren..
Waarom heb ik dan altijd daar met het NRW ticket gereisd?quote:Op zondag 18 december 2011 11:13 schreef Igen het volgende:
Sorry greavy, maar dennistd heeft gewoon gelijk. Een lijnennetkaart en een (daarop gebaseerd?) wikipedia-artikel zijn geen doorslaggevende bron, de algemene voorwaarden wel.
En ook volgens de Westfalenbahn zelf is het NRW-tarief maar tot Rheine geldig:
http://www.westfalenbahn.(...)B61_Fahrplan_End.pdf
Blijkbaar heb je dus gewoon geluk gehad tot nu toe.
Regional kan je niet reserveren hequote:Op zondag 18 december 2011 18:18 schreef James1988 het volgende:
Zeg, zo'n Zugbindung, geldt die alleen voor IC/ICE of ook voor het Regionalverkehr?
Het betekent "hoofdstation". Een halte is een "zastávka".quote:Op zondag 18 december 2011 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
"Hlavna Stanica"Dat klinkt meer als "hoofd-halte" dan als "Centraal Station"
Ja dat weet ik, maar ik zat meer op Nádrazi te rekenen of iets wat daar op leekquote:Op zondag 18 december 2011 21:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Het betekent "hoofdstation". Een halte is een "zastávka".
Zal wel een verschil tussen Tsjechisch en Slowaaks zijn.quote:Op zondag 18 december 2011 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar ik zat meer op Nádrazi te rekenen of iets wat daar op leek
Zou best kunnen, hij reed vanuit Praag langs Bratislava naar Beograd in Servië. In het begin was het druk en moest ik bij de deuren staan. Daar maakte de trein veel lawaai, maar het coupe was wel comfortabel en merkte ik nauwelijks van het lawaaiquote:Op zondag 18 december 2011 22:07 schreef Sandrvich het volgende:
Leuk verslagje Dr_Flash!
@ hemarookworst: Leuke rit is dat vanaf de grens!Voor zover ik zie heb je blijkbaar een Servisch zitrijtuig gehad, waren die uit te houden voor dat stuk?
t zal. Al zijn er daar niet heel veel vanquote:Op zondag 18 december 2011 22:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Zal wel een verschil tussen Tsjechisch en Slowaaks zijn.
Communicatie gaat continu fout, wat als gevolg heeft dat er bijvoorbeeld geen andere accu's konden komen. En zo nog wel een aantal redenen. Heb er geen zin meer in, en zat er al langer mee in de maag. Is ook de reden dat ik al bij de SSN begonnen ben. Vind de SSN ook leuker.quote:Op maandag 19 december 2011 02:07 schreef Bitlord het volgende:
Wat gaat er allemaal mis bij de stichting DE3? Je stopt niet zomaar.
Dat klopt ook wel ergens ja. Het is een ongeorganiseerde teringbende. De voorzitter weet half niet wat er speelt. Als voorbeeld:quote:Op maandag 19 december 2011 09:24 schreef dennistd het volgende:
De SSN is volgens mij ook een stuk meer over nagedacht, bij de stichting DE3 heb ik altijd het idee dat het een aantal mensen zijn die maar een stichting begonnen zijn om 1 van de 4 plan U's te redden, omdat niemand hem wou hebben vanwege zijn staat...
Dat is wel vaker zo ja. Dat zou veel meer gestructureerd kunnen. Er bestaat ook nog een Stichting Historisch Dieselmaterieel, waar je weinig tot niets over hoort (ik niet tenminste). Die houden zich bezig met 2 locs serie 2200 en een zooi rijtuigen om zodoende een "klompentrein" te kunnen laten rijden. Geen idee hoe het daar tegenwoordig mee is. Maar misschien zou het effectiever zijn om die club samen te voegen met de DE3 club. Maar een idee hoor.quote:Op maandag 19 december 2011 09:24 schreef dennistd het volgende:
bij de stichting DE3 heb ik altijd het idee dat het een aantal mensen zijn die maar een stichting begonnen zijn om 1 van de 4 plan U's te redden, omdat niemand hem wou hebben vanwege zijn staat...
De SHD heeft Plan U's, maar die hebben ze vanwege roestrijden. Het gaat ze meer om die 2200 (die in Zutphen is ook van hun).quote:Op maandag 19 december 2011 11:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is wel vaker zo ja. Dat zou veel meer gestructureerd kunnen. Er bestaat ook nog een Stichting Historisch Dieselmaterieel, waar je weinig tot niets over hoort (ik niet tenminste). Die houden zich bezig met 2 locs serie 2200 en een zooi rijtuigen om zodoende een "klompentrein" te kunnen laten rijden. Geen idee hoe het daar tegenwoordig mee is. Maar misschien zou het effectiever zijn om die club samen te voegen met de DE3 club. Maar een idee hoor.
Leeuwarder Courantquote:Curator wil impasse stoomtrein doorbreken
SNEEK - Curator Robert Verdonk wil in januari met alle betrokken partijen om de tafel om te kijken of een doorstart van het stoomtreinplan tussen Sneek en Stavoren mogelijk is.
,,Hoe langer de impasse duurt, hoe moeilijker het wordt. Er zijn diverse initiatieven, maar niemand durft de eerste stap te zetten'', aldus Verdonk. Hij zei dit zaterdagmorgen tijdens een bijeenkomst met vrijwilligers van de Friese Stoomtrein Maatschappij in Sneek.
Gedeputeerde Jannewietske de Vries stelde ook alle kansen te willen aangrijpen. ,,Wy hawwe dit nedich.'' Het bestuur, dat het faillissement vorige maand heeft aangevraagd, kreeg een staande ovatie.
Ja precies. Kan het ook niet helpenquote:Op maandag 19 december 2011 12:48 schreef V2 het volgende:
Wat is die in de rechter kolom, derde van onder? München Pasing ofzo? Jammer dat die niet zo leesbaar is...
Goede reden om nog eens terug te gaanquote:Op maandag 19 december 2011 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies. Kan het ook niet helpen
Ja, daar wordt dat bordje niet leesbaarder van natuurlijkquote:
Goed gedaan hoor, en weer de oude of nog licht gekreukeld?quote:
Bijgeslapenquote:Op maandag 19 december 2011 12:56 schreef bork het volgende:
[..]
Goed gedaan hoor, en weer de oude of nog licht gekreukeld?
Verwachtingen waren erger. En om de vertregingen te bepertken tot 1 gebied, word het losgekoppeldquote:Op maandag 19 december 2011 16:52 schreef Mathijz het volgende:
Vorig jaar met Noord Holland voor een beetje wind
Waarom maakt dat iets uit?quote:Op maandag 19 december 2011 16:56 schreef Peterselieman het volgende:
en laat in Noord-Holland nu erg veel met schommelboten gereden worden, dus ja dan is het logisch dat ze het losgekoppeld hebben destijds
zijn vanwege het hogere zwaartepunt iets gevoeliger voor wind en zouden daardoor wat langzamer moeten rijden.quote:
dat is dus eigenlijk 4x pu een sprinter! Waar vindt je dat nog anno 2011!!!!quote:Op maandag 19 december 2011 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat rijdt er nog wel tussen Arnhem en Nijmegen? 2 van de 6 IC's per uur?En het sprintertje Nijmegen - Zutphen
![]()
Kansloos zeg. Waar zijn ze nou helemaal bang voor?
welke chaos? die er misschien gaat komen? als er op elke andere dag iets gebeurt kunnen ze toch ook de hele dienstregeling platgooien?quote:Op maandag 19 december 2011 17:13 schreef b2py het volgende:
Tijdens de chaos aanpassingen doen is nou niet echt aan te raden denk ik..
Stelt dus geen flikker voor. En al stelt het wel een flikker voor, met 5 of 10 of 20 cm sneeuw kun je in ieder normaal land gewoon je normale dienstregeling blijven rijden hoor. In Duitsland, in Zwitserland, in Oostenrijk, in Hongarije, overal. Klotepaniekzaaierijhonden weer ;rquote:In de loop van de avond gaat het op steeds meer plaatsen regen, maar vooral in de oostelijke helft valt de neerslag vanavond enige tijd als (natte) sneeuw en kan het wit worden. De temperatuur ligt rond 3 graden.
In Duitsland echt niet. Maar ik vond dat altijd wel gaaf, want giga-vertragingen en treinuitval betekent dat je met je studentenkaart ook in de ICE mag.quote:Op maandag 19 december 2011 17:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Volkomen van de pot gerukt inderdaad. Buienradar meldt namelijk dit:
[..]
Stelt dus geen flikker voor. En al stelt het wel een flikker voor, met 5 of 10 of 20 cm sneeuw kun je in ieder normaal land gewoon je normale dienstregeling blijven rijden hoor. In Duitsland, in Zwitserland, in Oostenrijk, in Hongarije, overal. Klotepaniekzaaierijhonden weer ;r
In Duitsland echt wel. Zaterdag nogquote:Op maandag 19 december 2011 17:22 schreef Igen het volgende:
[..]
In Duitsland echt niet. Maar ik vond dat altijd wel gaaf, want giga-vertragingen en treinuitval betekent dat je met je studentenkaart ook in de ICE mag.
Ik verwacht wel dat er dan weer gratis koffie en erwtensoep is. Minimaal in Nijmegen.quote:Op maandag 19 december 2011 17:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
"Jongens, wij hebben zo weinig vertrouwen in ons eigen materiaal en personeel, we gaan bij dit kleine voorspelde buitje alvast vantevoren in de dienstregeling knippen. Bedankt voor jullie medewerking"
Zwolle - Roosendaal & Zutphen - Nijmegen en deels Elst - Arnhem. Dus op zich nog voldoende capaciteit, staat allleen niet vermeld of de stoptrein tussen Ede - Arnhem niet rijdt?quote:Op maandag 19 december 2011 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat rijdt er nog wel tussen Arnhem en Nijmegen? 2 van de 6 IC's per uur?En het sprintertje Nijmegen - Zutphen
![]()
Kansloos zeg. Waar zijn ze nou helemaal bang voor?
Dan heb je geluk gehad.quote:Op maandag 19 december 2011 17:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In Duitsland echt wel. Zaterdag nog
twitter:NS_online twitterde op maandag 19-12-2011 om 17:23:19@sybrennn door weersbureaus is 7cm sneeuw verwacht in deze regio, dus uit voorzorg vallen er op twee trajecten een aantal treinen uit reageer retweet
met een kans van <2% ofzo?quote:Op maandag 19 december 2011 17:29 schreef Dr_Flash het volgende:
twitter:NS_online twitterde op maandag 19-12-2011 om 17:23:19@sybrennn door weersbureaus is 7cm sneeuw verwacht in deze regio, dus uit voorzorg vallen er op twee trajecten een aantal treinen uit reageer retweet
Heb je de spoorkaart van hongarije weleens bekeken?quote:Op maandag 19 december 2011 17:35 schreef b2py het volgende:
Omdat ons spoornet wellicht wat complexer is
Dit lijkt me wel een goed idee eigenlijk. Dan kun je ook makkelijker overschakelen op je kerndienst ipv zoals vorig jaar dat eerst de boel 2 uur heleMAAL plat moet liggen voordat de nooddienst opgestart kan wordenquote:Op maandag 19 december 2011 17:33 schreef Igen het volgende:
Zo doen ze dat bijvoorbeeld in Hongarije ook. Daar staat in de dienstregeling een sneeuwvlok bij alle treinen die bij slecht weer prioriteit hebben (liefst niet opgeheven worden).
Jawel mens, de Horrorwinter Des Doods begint. Ongelovigequote:Op maandag 19 december 2011 17:44 schreef Guppyfriend het volgende:
"Door verwachte weersomstandigheden in het oosten van het land rijden er vanavond vanaf 20:30 uur minder treinen van Utrecht naar Arnhem".
ER - IS - NIKS - AAN - DE - HAND!!
Praise The Lord Hallelujaquote:Op maandag 19 december 2011 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jawel mens, de Horrorwinter Des Doods begint. Ongelovige
Het Twitter-account is ook uitgevallen.quote:Op maandag 19 december 2011 17:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Normaal heeft het NS twitteraccount elke minuurt wel wat te melden, maar ineens zijn ze al ruim 20 minuten stil. Kan me moeilijk voorstellen dat JUIST NU niemand iets aan ze te vragen heeft
"In verband met de verwachte weersomstandigheden zijn al onze twitteraars met een sneeuwruimer de kou in geschopt. Geen reisinfo vanavondquote:Op maandag 19 december 2011 17:53 schreef Q. het volgende:
[..]
Het Twitter-account is ook uitgevallen.
En nu in het Nederlands aub.quote:Op maandag 19 december 2011 17:06 schreef b2py het volgende:
Maatregelen zijn bekend:
Serie 3100 vliegt eruit na 21:00 tussen Ede-Wageningen en Arnhem en de 3000 rijdt niet tussen Arnhem en Nijmegen. Serie 1900 rijdt niet tussen Eindhoven en Venlo. Alleen sprinters dus op Eindhoven - Venlo.
Precies.quote:Op maandag 19 december 2011 17:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit lijkt me wel een goed idee eigenlijk. Dan kun je ook makkelijker overschakelen op je kerndienst ipv zoals vorig jaar dat eerst de boel 2 uur heleMAAL plat moet liggen voordat de nooddienst opgestart kan worden
Het is hier geen OHIH hequote:Op maandag 19 december 2011 17:58 schreef greavy het volgende:
[..]
En nu in het Nederlands aub.
Er zijn hier AFSPRAKEN gemaakt dat we, indien een treinserie benoemen, bijv dit gebruiken: 'Serie 1900, IC Den Haag-Venlo ...'.. En niet 'Serie 1900....'
Heeft hij het zelf eindelijk begrepen, ga jij het een beetje lopen verprutsenquote:
Daar doen ze het te overdreven. Dat bedoelde ikquote:Op maandag 19 december 2011 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heeft hij het zelf eindelijk begrepen, ga jij het een beetje lopen verprutsen
is voor mijn tijd denk ik, sorry. Zal het na het eten even veranderen.quote:Op maandag 19 december 2011 17:58 schreef greavy het volgende:
[..]
En nu in het Nederlands aub.
Er zijn hier AFSPRAKEN gemaakt dat we, indien een treinserie benoemen, bijv dit gebruiken: 'Serie 1900, IC Den Haag-Venlo ...'.. En niet 'Serie 1900....'
wachtmaar, straks raakt een trein in de slipquote:Op maandag 19 december 2011 17:44 schreef Guppyfriend het volgende:
"Door verwachte weersomstandigheden in het oosten van het land rijden er vanavond vanaf 20:30 uur minder treinen van Utrecht naar Arnhem".
ER - IS - NIKS - AAN - DE - HAND!!
Hey ziggy, heb jij deze week nog diensten overdag?quote:Op maandag 19 december 2011 19:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Tja. Beter vooraf maatregelen nemen dan wanneer je in de shit zit. Hoe dat is, hebben we nu al twee winters gezien.
En blijkbaar is dit ook het meteorologentopic?
Zoveel onzin heb ik nog zelden tegelijk in 1 post gezien. Maar goed.quote:Op maandag 19 december 2011 19:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Tja. Beter vooraf maatregelen nemen dan wanneer je in de shit zit. Hoe dat is, hebben we nu al twee winters gezien.
En blijkbaar is dit ook het meteorologentopic?
En terecht, ik kon de waterovergang afglijden. Had ik een slee meegenomen dan was ik nog 5 minuten vroeger op het station geweest ook. En ik dacht dat erg was, maar ik Wolvega was de parkeerplaats he-le-maal bedekt in ijs, geen vierkante meter zonder. De parkeerplaats van mijn werk was dan wel weer gestrooidquote:Op maandag 19 december 2011 17:51 schreef b2py het volgende:
In Almere reden de bussen al niet vanochtend door de gladheid! Dus pas maar op!
Dit zal ik vast wel even moeten uitleggen. Here goesquote:Op maandag 19 december 2011 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zoveel onzin heb ik nog zelden tegelijk in 1 post gezien. Maar goed.
Mwuah, ik zou het niet eens erg vinden als er ritten uitvallen, zolang ze (in de spits) de treinen die wél rijden maar langer maken. Dat 'vergeet' de NS helaas altijd voor het gemak even.. en dan kom je dus simpelweg de trein niet meer in omdat die al te vol zit, terwijl je sowieso al langer moest wachten ivm minder ritten.quote:Op maandag 19 december 2011 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zoveel onzin heb ik nog zelden tegelijk in 1 post gezien. Maar goed.
Ik zou het niet afschuiven op het personeel, eerder op het materieel of de infrastructuurquote:Op maandag 19 december 2011 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit zal ik vast wel even moeten uitleggen. Here goes![]()
1. Als dit omstandigheden zijn waarbij men "in de shit zit", zou ik zeggen: Ga capabel personeel zoeken, want zelfs als dit alles tot de max waarheid wordt, is er feitelijk niets aan de hand.
ja, want het materieel of de infrastructuur besluit om treinen te schrappenquote:Op maandag 19 december 2011 20:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zou het niet afschuiven op het personeel, eerder op het materieel of de infrastructuur
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |