quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
Volgens mij wel. Rondje die ik gepland heb via Duitsland:quote:Op zaterdag 17 december 2011 20:28 schreef Peter het volgende:
Is de route/dag van de nieuwjaarstrip al definitief?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 | Tijd Station Spoor 9:08 Utrecht CS 15 9:59 Eindhoven 1 10:02 Eindhoven 2 10:43 Venlo 3a 11:05 Venlo 1a 11:26 Viersen 2 11:30 Viersen 5 12:12 Essen Hbf 6 12:31 Essen Hbf 8 12:43 Bottrop Hbf 3 12:58 Bottrop Hbf 1 13:27 Haltern am See 1 13:50 Haltern am See 3 14:22 Münster Hbf 14 15:05 Münster Hbf 2AC 15:32 Rheine 3 15:48 Rheine 2 16:03 Bad Bentheim 2 16:10 Bad Bentheim 3 16:30 Hengelo 11 17:06 Hengelo 2 -> PIMPEL 18:22 Amersfoort 7 |
Gierig. En nee, het treinrondje is zondag 22 Januari 2011.quote:Op zaterdag 17 december 2011 21:09 schreef hemarookworst het volgende:
jammer dat treinrondje zaterdag is, moet ik betalen met mijn studentenkaart, kost te hoop
Dat dus, 22 Januari 2011.quote:
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.quote:Op zaterdag 17 december 2011 21:43 schreef Bitlord het volgende:
Mag ik ook mee? Heb geen vrij reizen maar ben benieuwd naar jullie. Alleen Fles heb ik vijf minuten gesproken in Tricolore op De Uithof, meer niet..
Kruidvat is er ook nog (nog genoeg op Marktplaats te scoren).quote:Op zaterdag 17 december 2011 21:56 schreef Peter het volgende:
De 22e wil ik mee
Zijn er voor NL nog ergens goedkoop dagkaarten te scoren?
De HEMA-dagkaart lijkt me prima. Geldig tot 29 jan 2012: http://www.hema.nl/onlinewinkelen/lekker-weg/ns-actie.aspx
NRW-ticket is niet geldig tot Bentheim hoor:quote:Op zaterdag 17 december 2011 21:54 schreef greavy het volgende:
Als er bekend is wie mee gaat, kunnen we kijken wat het voordeligste in Duitsland is. Voor 2 t/m 5 personen is het NRW-ticket ¤36 totaal. Bij 5 man betaal je ¤7,20 per persoon voor dat ticket..
Dat wordt dus een Schöneswochenende voor 40 euro voor 5 mensen.quote:Gültigkeit von PauschalpreisTickets außerhalb von NRW
Über NRW hinaus gelten die PauschalpreisTickets in Nahverkehrszügen auf den folgenden
Streckenabschnitten:
In Niedersachsen:
• Ibbenbüren-Laggenbeck – Bünde (Westf) (KBS 375)
• Osnabrück Hbf – Lengerich (Westf) (KBS 385)
• Osnabrück Hbf – Halen (KBS 392/394)
• Osnabrück Hbf – Westbarthausen (KBS 402)
• Holzminden – Lüchtringen (KBS 403)
Wedden dat die naar Bentheim geldig is? Je mag er zelfs mee naar Hengelo met Syntus.quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
NRW-ticket is niet geldig tot Bentheim hoor:
[..]
Dat wordt dus een Schöneswochenende voor 40 euro voor 5 mensen.
Bentheim staat niet tussen de uitzonderingen omdat die (volgens het kaartje op bahn.de) gewoon in NRW ligt!quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
NRW-ticket is niet geldig tot Bentheim hoor:
[..]
Dat wordt dus een Schöneswochenende voor 40 euro voor 5 mensen.
Klopt.quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Bentheim staat niet tussen de uitzonderingen omdat die (volgens het kaartje op bahn.de) gewoon in NRW ligt!
O wauw... ze gaan al die trams 1 voor 1 per dieplader naar Heerenveen vervoeren voor de vernieuwing van het interieurquote:Op zaterdag 17 december 2011 22:42 schreef greavy het volgende:
Iemand het nieuwe uiterlijk van de trams al gezien in Utrecht?
In Dit PDF'je staat informatie over de renovatie en nieuwe kleurstellingen.
Hoe wil je het anders doen?quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
O wauw... ze gaan al die trams 1 voor 1 per dieplader naar Heerenveen vervoeren voor de vernieuwing van het interieur![]()
Klinkt alsof dat efficiënter kan...
We kunnen je de hele dag overhorenquote:Op zondag 18 december 2011 01:23 schreef Bitlord het volgende:
Ik kan helaas niet mee. De 23e heb ik een tentamen, en dat gaat voor.
Speedreaden.quote:Op zondag 18 december 2011 01:40 schreef Bitlord het volgende:
Mezelf kennende ben ik dan nog druk bezog nieuwe stof tot mij te nemen en kan er weinig overhoord worden. Jammer, want ik had jullie wel eens willen zien..
Het is pas over ruim n maand he. Je kan er best n dagje voor vrij makenquote:Op zondag 18 december 2011 01:23 schreef Bitlord het volgende:
Ik kan helaas niet mee. De 23e heb ik een tentamen, en dat gaat voor.
Bentheim is toch echt Niedersachsen hoor, het drielandenpunt (NRW, Niedersachsen en Nederland) ligt een stukje zuidelijker (en op nog geen 5km van mijn huis...)quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Bentheim staat niet tussen de uitzonderingen omdat die (volgens het kaartje op bahn.de) gewoon in NRW ligt!
Duidelijk NIET geldig voorbij Rheine dus!quote:Geltungsbereich von PauschalpreisTickets
PauschalpreisTickets gelten in allen Verbundverkehrsmitteln, auf denen die Nordrhein-Westfälischen Verbundtarife angewendet werden. Die Schienenstrecken, auf denen PauschalpreisTickets in Nahverkehrszügen auch außerhalb von NRW gelten, sind verbindlich in folgender Tabelle / Übersichtskarte dargestellt. Für den Busverkehr ergibt sich der Geltungsbereich außerhalb von NRW entsprechend den Bestimmungen des jeweiligen Verbund-/Gemeinschaftstarifs.
Weitere Regelungen und Hinweise:
Bei Fahrten mit dem SchönerTagTicket NRW in benachbarten Verkehrsräumen ist die regional unterschiedliche Feiertagsregelung zu beachten. Ist in NRW ein gesetzlicher Feiertag, im benachbarten Land aber ein normaler Werktag (Montag - Freitag), dann gilt das SchönerTagTicket NRW dort erst ab 9 Uhr. Umgekehrt (Feiertag im benachbarten Verkehrsraum, normaler Werktag in NRW) gilt das Ticket grundsätzlich erst ab 9 Uhr. Abweichende Feiertagsregelungen zwischen NRW und Nachbarländern treten v.a. an Fronleichnam und Allerheiligen auf.
Hinsichtlich des Geltungsbereichs von PauschalpreisTickets in Buslinien außerhalb von NRW dient folgende Regel der Orientierung: Werden Tickets mit unbeschränkter Fahrtenzahl (z. B. TagesTickets, MonatsTickets) der Höchst-Preisstufe bzw. mit netzweiter Gültigkeit des jeweiligen Verbund-/Gemeinschaftstarifs in Buslinien außerhalb von NRW anerkannt, dann gelten im Regelfall auch die PauschalpreisTickets des NRW-Tarifs auf diesen Linien. Im Einzelfall sind die Tarifbestimmungen des jeweiligen Verbundtarifs maßgebend. PauschalpreisTickets werden nicht in speziellen Übergangstarifen in benachbarte Verkehrsräume (z. B. AVV-Heerlen) anerkannt.
Gültig bis 31.12.2011: Der Übergangstarif "Anschlusstarif Venlo" nach dem VRR-Tarif gilt auch in Verbindung mit PauschalpreisTickets des NRW-Tarifs. Für die Fahrt zwischen Kaldenkirchen und Venlo ist vor Fahrtantritt pro Person ein Zusatzticket nach dem VRR-Tarif zu entwerten.
Gültig ab 01.01.2012: PauschalpreisTickets des NRW-Tarifs gelten zusätzlich im Abschnitt Kaldenkirchen - Venlo (RE13/KBS 485).
WEL geldig bij Rheine en Bentheim. Het NRW-ticket is gewoon geldig daar. Jij mag van mij een apart kaartje kopen, maar ik ga gewoon met het NRW-ticket verder.quote:Op zondag 18 december 2011 10:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Bentheim is toch echt Niedersachsen hoor, het drielandenpunt (NRW, Niedersachsen en Nederland) ligt een stukje zuidelijker (en op nog geen 5km van mijn huis...)
En van het Fachportal Nahverkehr NRW:
[..]
Duidelijk NIET geldig voorbij Rheine dus!
Gewoon geldig in Bentheimquote:RB 61 Wiehengebirgs-Bahn
Teutoburger-Wald-Netz Bad Bentheim – Rheine – Osnabrück – Herford – Bielefeld 375, 386, 370 Westfalenbahn 1 x 427, selten 1 x 429 oder 2 x 427 (140 km/h)
Thunderdome 'Toxic Hotel' - Jaarbeurs Utrecht - 17 december 2011quote:Op zondag 18 december 2011 10:07 schreef b2py het volgende:
Was Thunderdome vannacht? Mijn trein is een puinhoop met thunderdome flyers.. Zal ook de vertragingen vanochtend verklaren..
Waarom heb ik dan altijd daar met het NRW ticket gereisd?quote:Op zondag 18 december 2011 11:13 schreef Igen het volgende:
Sorry greavy, maar dennistd heeft gewoon gelijk. Een lijnennetkaart en een (daarop gebaseerd?) wikipedia-artikel zijn geen doorslaggevende bron, de algemene voorwaarden wel.
En ook volgens de Westfalenbahn zelf is het NRW-tarief maar tot Rheine geldig:
http://www.westfalenbahn.(...)B61_Fahrplan_End.pdf
Blijkbaar heb je dus gewoon geluk gehad tot nu toe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |