ooh. dan heb ik nog veeel minder km's gemaaktquote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:03 schreef Yreal het volgende:
mijn treinkilometers zijn helemaal om te janken dit jaar. Ik ben de ring Den haag -> Bijlmer -> Utrecht -> Den haag eigenlijk maar 3x uit geweest
De mobiele layout heeft die functie niet...quote:
Welk centraal bedoel je beste vriend?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:06 schreef TheFrankey het volgende:
Dank voor het openen. Is een crime om een op te maken met een iphone
Al die electrische locomotieven uit de 1800? Serie die op centraal staan... Wat gaan ze daar mee doen? Is echt een hele kluit.
Maak dan ook de lapo nietquote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De mobiele layout heeft die functie niet...
Een lapo is sneller gemaakt dan je doorhebt.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maak dan ook de lapo niet![]()
Maar goed, we zijn verder
Amsterdam Centraal gok ik, waar een berg 1700/1800-locs staan.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welk centraal bedoel je beste vriend?
Een beetje opletten kan ook. Ook in de mobiele layout zie je postnummersquote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een lapo is sneller gemaakt dan je doorhebt.
Jouw soort mensen is hier ongewenstquote:Op woensdag 3 augustus 2011 01:34 schreef hoj het volgende:
Wie heeft er hier wel eens seksuele handelingen bedreven in een trein?
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:03 schreef Yreal het volgende:
mijn treinkilometers zijn helemaal om te janken dit jaar. Ik ben de ring Den haag -> Bijlmer -> Utrecht -> Den haag eigenlijk maar 3x uit geweest
Stop toch eens met zeuren over het aanmaken van een nieuw topic. Ik heb niet gezien dat ik de laatste plaatste. Daarnaast ook nog netjes gevraagd en je nog bedankt ook.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een beetje opletten kan ook. Ook in de mobiele layout zie je postnummers
Je ziet 1700'en met dubbeldekkers uit begin jaren '90, geen 1800'en met dubbeldekkers uit halvewege de jaren '80.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:00 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Ik bedoel idd amstrerdam centraal. Staan er echt tientallen. Op wiki las ik dat ze zijn uitfesaeerd. Toch vreemd dat ik ze nog met enkele regelmaat zie rijden met een dubbeldekker erachter
De 1800'den staan allemaal terzijde, op 2 na. Er rijden 2 bij LOCON, met de vuiltreinen. LOCON heb al vaak genoeg een defecte loc gehad tot nu toequote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Over de winterinzet van DDM1 doen allerlei wilde verhalen de ronde. Voorlopig staan ze nog terzijde voor zover ik weet.
De ene H is de andere niet.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:43 schreef Fixers het volgende:
De NS of prorail heeft volgens mij teleportatieunits aangeschaft. Zit nu in de trein die volgens de conducteur stopt in Utrecht Overvecht, Horst-Sevenum, Hilversum Sportpark.....
Dat moet er wel geweldig uit zien, een stoomtrein die goederen doet. In 2011!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:26 schreef greavy het volgende:
Nog leuke vorderingen: LOCON zit zelf met enorme loctekorten. Dit had als resultaat dat de vuiltrein Apeldoorn - Apeldoorn VAM met alternatief materieel gereden werd..
Gister was 's Ochtends de VSM stoomloc 52 3879 de gelukkige (deze was al op stoom).
Later de dag kwam VSM 2299 nog van stal om een trein te rijden vanaf Apeldoorn VAM naar Apeldoorn.
Vannacht heeft een onbekende VSM 2400 de vuiltrein gereden.
Nu komt er vanaf elders de EETC V60D 6005 naar Apeldoorn om de vuiltreinen te gaan rijden.
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat moet er wel geweldig uit zien, een stoomtrein die goederen doet. In 2011!
Speed 3? Sluit wel leuk aan, na een bus die niet meer kan stoppen en een cruiseboat die gekaapt is en niet meer onder controle is.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:54 schreef Ireyon het volgende:
Er komt blijkbaar een 3D-film over de HSL, van de hand van Jan de Bont. Afgelopen zondag zijn er volop beelden geschoten.
Eh ja, dan vrees ik dat ik je teleur moet stellenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:21 schreef Nina-Sanders het volgende:
[..]
Speed 3? Sluit wel leuk aan, na een bus die niet meer kan stoppen en een cruiseboat die gekaapt is en niet meer onder controle is.
ik zie het nou al voor me, Jack die aan de Fyra loc hangt, en Annie Porter in een PRIO-ruituig waar een bom aanslag is geweest die half uit elkaar ligt, een een vliegtuigje met de bad-guy welke een broer is van de overleden figuur uit Speed 1 die samenwerkt met Geiger ofzo
Mijn god, zou een geweldig script kunnen zijn
Daar is toch heul geen bomaanslag voor nodig?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:21 schreef Nina-Sanders het volgende:
[..]
..... in een PRIO-ruituig waar een bom aanslag is geweest die half uit elkaar ligt....
Z'n cabinedeur? Dat gebeurt wel vaker.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Er rijdt net een sprinter weg en de machinist heeft de deur gewoon openstaan. Dat mag toch helemaal niet?
Volgens mij bestaan daar geen regels over.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:03 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh... ik dacht dus dat dat niet mocht. Nou ja
Ik ben ook wel eens uit een langzaam rijdende trein gesprongen toen ik een bus wilde halen. Dat was wel ten koste van een pijnlijke enkelquote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:32 schreef TeringHenkie het volgende:
Dat is nog niks, gister ontgrendelde de meester de deuren 3 seconden voordat de trein stilstond. De deuren vlogen open, en ik sprong uit een rijdende trein.
20 jaar geleden kon dat echt gewoon nog. Ben toen ook weleens heel stoer uit een rijdende trein gesprongen. En heel stoer op m'n kokosnoot geticheldquote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:32 schreef TeringHenkie het volgende:
Dat is nog niks, gister ontgrendelde de meester de deuren 3 seconden voordat de trein stilstond. De deuren vlogen open, en ik sprong uit een rijdende trein.
hij reed zeker aardig hard?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
20 jaar geleden kon dat echt gewoon nog. Ben toen ook weleens heel stoer uit een rijdende trein gesprongen. En heel stoer op m'n kokosnoot geticheld
En ook in het Duits (Nicht öffnen bevor der Zug hält) en Frans (Ne pas ouvrir avant l'arrêt du train).quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
"Niet openen voor de trein stilstaat"
Nostalgie.
Net als "Op vol balkon liever niet roken".
"Bij bediend buffet is consumptie verplicht en kaartspelen verboden"quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
"Niet openen voor de trein stilstaat"
Nostalgie.
Net als "Op vol balkon liever niet roken".
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
"Niet openen voor de trein stilstaat"
Nostalgie.
et duurde eff voordat het kwartje vielquote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Vanmiddag op Veenendaal Centrum. Enorm grappig en enorm treffend
Neuquote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:14 schreef Ascendancy het volgende:
Arriva dreigt met rechter rond mislukte hsl
Geheel terecht natuurlijk, hoewel het voor de klant niet het gunstigste is.
Ik vraag me af in hoeverre een bod van 50 miljoen lager wel reëel was. 115 miljoen per jaar is er toch ook niet te verdienen met die lijn?
Ja. Plus dat ik zelf in Ut woon en mijnquote:
De enige gunstige optie voor dequote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:14 schreef Ascendancy het volgende:
Arriva dreigt met rechter rond mislukte hsl
Geheel terecht natuurlijk, hoewel het voor de klant niet het gunstigste is.
Ik vraag me af in hoeverre een bod van 50 miljoen lager wel reëel was. 115 miljoen per jaar is er toch ook niet te verdienen met die lijn?
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Vanmiddag op Veenendaal Centrum. Enorm grappig en enorm treffend
Kan NS ineens wel die onzalige herschikking op de Oude Lijn teniet doen, wedden?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 01:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
De enige gunstige optie voor deReiziger
is integratie met het hoofdrailnet. Twee concessies levert nu al voldoende problemen op terwijl beide bedrijven NS zijn. Als straks Arriva daar rijdt en de NS (op de oude lijn) beconcurreert wordt het er alleen maar erger op.
En om jou twee keer het starttarief af te troggelen. Kutkaart.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:44 schreef greavy het volgende:
Een prachtige vooruitgang voor de nieuwe abonnementen:
Vanaf 1 Januari 2012 zijn de nieuwe abonnementen geldig bij de overige vervoerders MITS NS in December kan aantonen dat deze abonnementen goed werken, en niet tevaak falen, én de vervoerders allemaal zicht hebben op deze gegevens (OOK de controleteams etc)
Hierover is op 1 Augustus jl. een akkoord bereikt.
Het enige nadeel dat blijft is, dat wanneer je overstapt van vervoerder A naar vervoerder B dat opnieuw in- en uitchecken verplicht blijft. Dit om de kostenverdeling goed te berekenen.
Scherp +1.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Vanmiddag op Veenendaal Centrum. Enorm grappig en enorm treffend
Ze brengen eerst een slecht product op de markt, vervolgens gaan ze dat product wat minder slecht maken, en dan moeten we allemaal blij zijn enzo?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:44 schreef greavy het volgende:
Een prachtige vooruitgang voor de nieuwe abonnementen:
het opstap tarief zal echt niet 2x worden gerekend, doen ze dat wel dan zullen ze het moeten omdraaien naar een overstap..quote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
En om jou twee keer het starttarief af te troggelen. Kutkaart.
Als blaak, heemstede-aerdenout en Schiedam centrum eruit gaan als IC stop, dan lijkt het me voor de rest niet zo'n probleem. MITS die toeslag eruit gaat en dat lijkt me logisch als ze het als 1 pakket krijgen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 08:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kan NS ineens wel die onzalige herschikking op de Oude Lijn teniet doen, wedden?
NS maakt daar dus GEEN overstap van. Check je uit dan is je reis afgelopen (en de transactie afgesloten), check je dan weer in dan staat de teller weer op 0.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:10 schreef mschol het volgende:
[..]
het opstap tarief zal echt niet 2x worden gerekend, doen ze dat wel dan zullen ze het moeten omdraaien naar een overstap..
Alleen bij vervoerders die de algemene regels van de chipkaart hanteren (en rekenen met een vaste km-prijs). Daar doet NS dus niet aan mee.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:19 schreef Ascendancy het volgende:
ovchipkaart.nl beweerst overigens dat overstappen binnen 35 minuten nooit 2x het basistarief kost.
dat de NS daar nu nog mee weg komt: oke, maar zodra het echt landelijk is lijkt me het stug dat ze dit vol kunnen houdenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:30 schreef ReisT het volgende:
NS weigert stelselmatig om de chipkaart op een fatsoenlijke manier te implementeren.
[..]
NS maakt daar dus GEEN overstap van. Check je uit dan is je reis afgelopen (en de transactie afgesloten), check je dan weer in dan staat de teller weer op 0.
Ze zijn wel hard met een inhaalslag bezig. Zo is het tegenwoordig al wel mogelijk bij een NS kaartautomaat je niet-NS producten op te halen en op je chipkaart te zetten etc.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:30 schreef ReisT het volgende:
NS weigert stelselmatig om de chipkaart op een fatsoenlijke manier te implementeren.
wat dacht je van dit idiote regeltje:quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:36 schreef Ascendancy het volgende:
http://www.ov-chipkaart.n(...)ipkaart/overstappen/
Is dit dan niet gewoon oplichting?
begin 2012 worden die poortjes toch gesloten (want dan is iedereen over naar ov chipkaart) toch?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:46 schreef greavy het volgende:
Bij NS is het dat, wanneer je uitcheckt binnen 60 minuten op hetzelfde station, er geen saldo afgeschreven word.
En zolang de poortjes niet gesloten zijn op de treinstations, hoef je dus ook niet in te checken om iemand uit te zwaaien. Metro sowieso wel.
eind 2012 is dat volgens NS. Ze moeten er eerst nog voor zorgen dat iedereen overal met die kaart kan reizen. Zover is het nog lang niet.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:49 schreef mschol het volgende:
[..]
begin 2012 worden die poortjes toch gesloten (want dan is iedereen over naar ov chipkaart) toch?
Omdat die niet (de hele route) rijdt dus?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:05 schreef Helly het volgende:
Waarom staat er bij de ICE van 18.41u van Amsterdam Centraal naar Eindhoven van vandaag dat dat reisadvies vervalt?
Met wat voor trein?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:59 schreef Doc__Zenith het volgende:
Zo, virtueel de eerste trein over de Hanzelijn gereden. Met 200 door Dronten uiteraard
Vroeger waren dasr perronkaartjes voor.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:44 schreef mschol het volgende:
[..]
wat dacht je van dit idiote regeltje:
http://www.ov-chipkaart.n(...)/ophalenofuitzwaaien
toch van de zotte dat je niet meer even iemand kan uitzwaaien als je geen ov chipkaart hebt_!
Inchecken en uitchecken binnen 20 minutenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:14 schreef Irritatie100 het volgende:
Chipkaart bij de NS is sowieso vaag. Een vriend van me heeft 19 euro op dat ding staan, dan kan ie niet eens inchecken bij de NS want daar heb je minimaal 20 euro voor nodig![]()
Bij de lokale vervoerders kan je met een saldo van 0 gewoon inchecken en pas bij een negatief saldo niet meer.
Die ICE rijdt gewoon de hele route maar de dienstregeling is blijkbaar aangepast (vertrekt 3 minuten later uit Amsterdam...)quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Omdat die niet (de hele route) rijdt dus?
tegenwoordig (en al enige tijd) kan je gewoon het perron op, wat is daar mis mee...quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:34 schreef Fixers het volgende:
[..]
Vroeger waren dasr perronkaartjes voor.
Die meereiskorting is er ook weer bij de nieuwe NS-abonnementen, dus daarmee zullen ze voorlopig wel doorgaan. Ik vraag me wel af hoe dat dadelijk moet als er overal poortjes staan.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:38 schreef Ascendancy het volgende:
Hebben ze eigenlijk al wat bedacht op de meereiskorting? Als die vervalt zal ik sowieso altijd de auto pakken als ik met vrienden ergens heen moet. Dan maar een bob.
Als ik aangenomen word (hoop ik natuurlijk welquote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:41 schreef Guppyfriend het volgende:
Ga je met zo'n rugzak op in de trein dan greavy?
En dan kiest de NS zeker automatisch voor de kortste reisjesquote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dat is niet anders dan de huidige/oude situatie hoor. 65+'ers krijgen nu ook al een aantal dagen vrij reizen bij hun voordeeluren-abonnement.
Zolang je maar niet gaat zeuren hoe moeilijk mijn studieboek er wel niet uitziet als ik in de trein zit te leren.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Als ik aangenomen word (hoop ik natuurlijk welwel. Standplaats Utrecht heeft alleen Utrecht-Zwolle. En dan zijn ze met een proef bezig tussen Utrecht-Den Bosch / Eindhoven ook bijvoorbeeld. Die lopen alleen met die grote tassen op de rug.
Railcatering heeft wel grote interesse lijkt het, want toen ik woensdag gebeld werd, vroegen ze of ik gelijk langs kon komen![]()
Maar Vrijdag paste het mij pas. Ik moet wel gelijk pasfoto, ID-kaart en bankpas meenemen voor als ik gelijk aangenomen word.
Nee, als ik nee knik dan loop je doorquote:Op donderdag 4 augustus 2011 15:04 schreef greavy het volgende:
Dan ga ik wel zeuren dat het er makkelijk uit ziet
quote:De beperkingen rond Dordrecht als gevolg van een stroomstoring zijn voorbij.
Een proef?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Als ik aangenomen word (hoop ik natuurlijk wel) wel. Standplaats Utrecht heeft alleen Utrecht-Zwolle. En dan zijn ze met een proef bezig tussen Utrecht-Den Bosch / Eindhoven ook bijvoorbeeld.
Het gaat de rest van de dag duren volgens TT... Wat hebben ze in 's hemelsnaam stuk gemaakt???quote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:16 schreef Guppyfriend het volgende:
Er zou cola uit die tassen moeten komen.
Groetjes uit ede trouwens, ik ben gestrand
Hoi Whiskey.quote:
Of het rendabel is om daar cateraars te laten lopen. Dat is de proef...quote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een proef?![]()
Kijken of Brabo's ook koffie drinken? Wat is dat voor onzin? Er moet gewoon catering komen op alle intercitydiensten. Snel. Een proef
Je mist een deel van het verhaal geloof ikquote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hoi Whiskey.
Zo heette de hond van mijn opa en oma vroeger.
Dat.quote:
Bij ede niks, bij Arnhem schijnt een wissel in puin te liggen. Maar ik ben alweer in Arnhem. Met een hele auto vol Fok-forenzen naar arnhem gekomenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je mist een deel van het verhaal geloof ik![]()
Wat is er stuk bij Ede Gupps?
Cateraars met bier laten rondlopen in SLT'squote:Op donderdag 4 augustus 2011 18:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Of het rendabel is om daar cateraars te laten lopen. Dat is de proef...
Kijk maar uit. Ascendinges heeft er nogal kriebel aanquote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:49 schreef Ireyon het volgende:
'k Zat een keer in de IC Ehv - Tilburg (v. 17:32) van een Duveltje te genieten. Nog nooit zoveel diknekken vol jaloezie naar me zien kijken.
Daar smaakt-ie alleen maar lekkerder doorquote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kijk maar uit. Ascendinges heeft er nogal kriebel aan
Proost!quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:53 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Daar smaakt-ie alleen maar lekkerder door
Het is ook wel lekker in de trein, vooral in de oude koplopers raampje open, biertje er bijquote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:40 schreef Ascendancy het volgende:
Altijd als ik mensen in de trein bier zie drinken is het klootjesvolk of een Duitser en dat houden we maar lekker zo. Het is toch geen rijdende kroeg
Vetquote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:41 schreef dennistd het volgende:
Kunnen we misschien weer even ontopic gaan?
[ afbeelding ]
Loc Z4 van de SchafbergBahn (uit 1893) bovenop de Schafbergspitze eergisteren
Dit dus.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Cateraars met bier laten rondlopen in SLT's![]()
One knife cuts all:
Catering aan boord![]()
Extra vraag naar toiletten aan boord![]()
Plees financieren van de opbrengst van de catering![]()
Bah wat ben ik toch griezelig briljant eigenlijk
Dit is alleen op het station, de rest is Abt met 2 rijen tandenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vet![]()
Wel een eng simpel systeem trouwens zo te zien, Strub.
You're welcome.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:49 schreef Ireyon het volgende:
'k Zat een keer in de IC Ehv - Tilburg (v. 17:32) van een Duveltje te genieten. Nog nooit zoveel diknekken vol jaloezie naar me zien kijken.
De normale treinen (dit was de 'nostalgiezug') rijden met een neubau-dampflok (oliegestookt uit halverwege jaren '90) en twee op het oog lichtgewicht rijtuigen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Hmm typisch. Nou ja, Abt met 2 rijen kan genoeg zijn natuurlijk. Als het alleen dat ene tractieding met dat ene rijtuigje is kan het niet veel kwaad denk ik![]()
Het dalstation heb ik helaas niet voor je, wel de beide stations de berg op:quote:Waar zijn de bordjes?
Sinds wanneer kan je in een keer van Boedapest naar Eindhoven?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 13:58 schreef Yreal het volgende:
En de Rit is rond. 15 Aug ga ik vanuit Boedapest in 1x door naar Eindhoven.
En er zit een bier wagon in de trein![]()
1x per jaar, de terugrit van de Sziget treinquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:08 schreef Brembo het volgende:
[..]
Sinds wanneer kan je in een keer van Boedapest naar Eindhoven?
Geen herinstructies in Utrecht?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Feli! Jammer dat ik je niet snel zal tegenkomen, denk ik...
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:17 schreef greavy het volgende:
Ben aangenomen bij de Railcatering
Vrijdag beginnen. Gelijk 8 uur contract, maar ze hopen dat ik wel meer ga werken (4 diensten, elke dag 2. Een dienst is 4,5 a 5 uur)
ik ben voorquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 16:58 schreef Stefanovic83 het volgende:
Nice, voortaan gratis koffie voor de treinfokkers
Heb standplaats Utrecht. Dat betekent tussen Utrecht-Amersfoort-Zwolle, en er is ergens een kans op Utrecht-Arnhem, Utrecht-Amsterdam en Utrecht-Eindhoven.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:04 schreef Ireyon het volgende:
Waar kunnen we je dan vinden? Fyra of ergens van/naar Utrecht?
Je bekers worden geteld?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:11 schreef greavy het volgende:
[..]
Heb standplaats Utrecht. Dat betekent tussen Utrecht-Amersfoort-Zwolle, en er is ergens een kans op Utrecht-Arnhem, Utrecht-Amsterdam en Utrecht-Eindhoven.
Alleen gratis koffie lukt niet hoor. Kan wel bij de Kiosk en dergelijke (zodra ik mn pas heb) 60% korting krijgen
Lekker werken danquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:36 schreef greavy het volgende:
Jup. Voorraad bij vertrek + als je weer terug bent. Als je te weinig geld hebt, mag je zelf betalen. Bij te vaak verschil kan je ontslag krijgen..
Lijkt me niet meer dan logisch toch? Gefeli en succes greavyquote:
Nee. Logisch dat de baas niet voor de misgelopen omzet opdraait? Hij gaat jou tekort niet betalenquote:
Dat mag trouwens niet hé. Dat je het even weet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:36 schreef greavy het volgende:
Jup. Voorraad bij vertrek + als je weer terug bent. Als je te weinig geld hebt, mag je zelf betalen. Bij te vaak verschil kan je ontslag krijgen..
Zou mooi zijn als ze dat ook bij banken deden: hoi, jij hebt die pauper een dure lening in zijn maag gesplitst, hij kan hem niet meer afbetalen dus we houden jouw loon in.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee. Logisch dat de baas niet voor de misgelopen omzet opdraait? Hij gaat jou tekort niet betalen
Ze kunnen een heel boel willen, maar dat jij iets kwijt raakt is gewoon bedrijfsrisco en daar is hij voor verantwoordelijk.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee. Logisch dat de baas niet voor de misgelopen omzet opdraait? Hij gaat jou tekort niet betalen
Ik kan me voorstellen dat dat inderdaad zo is, maar heb je een bron?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat mag trouwens niet hé. Dat je het even weet.
Dat zou mooi zijn jaquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als ze dat ook bij banken deden: hoi, jij hebt die pauper een dure lening in zijn maag gesplitst, hij kan hem niet meer afbetalen dus we houden jouw loon in.
het staat ergens in bw 6. Even een koffie zetten en dan zal ik het even opzoekenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat dat inderdaad zo is, maar heb je een bron?
Dat is wettelijk geregeld.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat dat inderdaad zo is, maar heb je een bron?
Nee, CAO's gaan niet over bedrijfsrisico. Het is een algemenere regel die gaat over de aansprakelijkheid van werknemers op het gebied van bedrijfsgoederen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:47 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Dat is wettelijk geregeld.
CAO Horeca?
Klopt, mijn foutquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, CAO's gaan niet over bedrijfsrisico. Het is een algemenere regel die gaat over de aansprakelijkheid van werknemers op het gebied van bedrijfsgoederen.
Deden ze dat maar eens. Loeders zijn t, die bankenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als ze dat ook bij banken deden: hoi, jij hebt die pauper een dure lening in zijn maag gesplitst, hij kan hem niet meer afbetalen dus we houden jouw loon in.
laat je werkgever maar eens aantonen dat je een beker, zakje thee en 85 cent hebt ontvreemdquote:1. De werknemer die bij de uitvoering van de overeenkomst schade toebrengt aan de werkgever of aan een derde jegens wie de werkgever tot vergoeding van die schade is gehouden, is te dier zake niet jegens de werkgever aansprakelijk, tenzij de schade een gevolg is van zijn opzet of bewuste roekeloosheid. Uit de omstandigheden van het geval kan, mede gelet op de aard van de overeenkomst, anders voortvloeien dan in de vorige zin is bepaald.
Jij moet hier dus voor verzekerd zijn en anders gaat het riedeltje echt niet op.quote:2. Afwijking van lid 1 en van artikel 170 lid 3 van Boek 6 ten nadele van de werknemer is slechts mogelijk bij schriftelijke overeenkomst en slechts voor zover de werknemer te dier zake verzekerd is.
Als je straks met die rugzak rondloopt heb je geen tijd meer voor die ongein hè!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:59 schreef greavy het volgende:
Ik kwam vanochtend op Den Bosch de Jan Kiepura ook al tegen. Was net op tijd de trap af.. Tegelijkertijd kwam uit de andere richting de lege Cellulose. Dat was balen, want die had ik ook op de foto willen hebben,,,
Toen ik naar Utrecht ging, werd ik ingehaald door de ICE richting Venlo
Dat is mooi en zal bijdragen aan een bevredigende dienstuitvoering.quote:
Ik kwam er in eentje Arnhem uitquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag er later anders in Arnhem ook eentje binnenrijden
Ja had ik 2 weken geleden ook. Lekker 3 uur stapvoets peddelen naar Keulen godverdommequote:Op vrijdag 5 augustus 2011 17:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Toen ik m laatst wilde nemen ging ie naar venlo...
Er was iets tussen Eindhoven en Helmond, ICE 154 naar Duisburg i.p.v Venlo vanaf Keulen via Gladbachquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja had ik 2 weken geleden ook. Lekker 3 uur stapvoets peddelen naar Keulen godverdommeMet name vanaf Venlo was het martelen geblazen
Dat doe ik dus niet meer
Sterktequote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Morgen voor het eerst sinds aug 2006 weer eens Hoorn-Enkhuizen berijdenWe gaan oma uitstrooien daar
gastquote:
Dat denk ik ook iddquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:13 schreef Zyron het volgende:
Gezien er 8 seconden tussen de posts zag verwacht ik niet dat greavy de post van Fles had gezien..
Dat is minder. Sterkte ermee!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Morgen voor het eerst sinds aug 2006 weer eens Hoorn-Enkhuizen berijdenWe gaan oma uitstrooien daar
Dit dus.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:13 schreef Zyron het volgende:
Gezien er 8 seconden tussen de posts zag verwacht ik niet dat greavy de post van Fles had gezien..
Jij zit toch in de Kiosk van Emmen?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:13 schreef Zyron het volgende:Welkom bij Servex, greavy. Succes en ik kom je vast wel eens tegen.
Dit is toch om dingen te kunnen verbeteren. OOK de SOV-procedure bij NSR moet verbeterd worden. En dat kan je bespreken met de SOV-reizigersquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Jezus. Gratis reizen en nog inspraak krijgen ookEN geld toe
Alleen denk ik niet dat jij met je Railcatering in Emn komt..quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:22 schreef greavy het volgende:
Jij zit toch in de Kiosk van Emmen?
Wie weet dat ik je tegen kom
SOV is vanaf 15 augustus weer geldig.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:45 schreef Zyron het volgende:
[..]
Wat betreft die NS-actie nu met studentenOVblabla.. .als ze het nu binnen de geldigheid van de week-OV hadden gedaan had ik het overwogen.
Nee, dat zal wel niet. Maarja, ik kom ook wel eens in Emmen (maar tref jou daar nooitquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:45 schreef Zyron het volgende:
[..]
Alleen denk ik niet dat jij met je Railcatering in Emn komt..En ach, mijn vriendin woont in Asd en ik studeer in Zl, dus ik kom genoeg op de Veluwelijn. ^^ Hoor het wel een keer van je.
Dit gaat alleen over de reiskosten die je moet maken om van huis naar werk en weer terug te komen neem ik aan? Of moet je overdag in de trein terwijl je koffie loopt te leuren ook in het bezig zijn van een geldig vervoerbewijs? Dat zou wel TE triest zijn natuurlijk, maar hey, Servex.. ik vraag het maar evenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:51 schreef greavy het volgende:
Alleen jammer dat die reiskostenvergoeding zo brak is bij Servex (Railcatering sowieso). ¤7,98 maximaal per dag vergoeden ze voor reiskosten. Meer kosten = zelf bijbetalen. Maar anderzijds is dit ook wel begrijpelijk.
Krijg nou de piepers. Waarom pas geldig op dinsdag, en niet maandagquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:58 schreef Zyron het volgende:
SOV is vanaf de 16e geldig greavy, watch out.
Zeg het ze!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 20:01 schreef greavy het volgende:
Maar dan nog niet logisch... Ik vind gewoon begin van de week. Sowieso NS.. Zij willen SOV-reizigers erbij, maar SOV is niet geldig. FAIL
het is al 20 miljoen miljard jaar van 16 tot 16.. zelfs als er nog verplichte activiteiten zijn op schoolquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 20:01 schreef greavy het volgende:
Maar dan nog niet logisch... Ik vind gewoon begin van de week. Sowieso NS.. Zij willen SOV-reizigers erbij, maar SOV is niet geldig. FAIL
Wat een baasquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 21:23 schreef greavy het volgende:
Zwartrijder betaalt na 59 jaar alsnog
Een spoorweg in Servië. © epa
Een man die begin jaren '50 als zwartrijder een rit met de trein heeft gemaakt, heeft de boete onlangs alsnog betaald. De krant Politika in Belgrado meldt dat Manojlo in een enveloppe 10 euro heeft gestuurd naar directeur Milovan Markovic van de Servische spoorwegen.
Manojlo Latkovic uit het Noord-Servische Zrenjanin schrijft in een begeleidend briefje dat zijn illegale rit toen uit pure noodzaak was: hij had geen geld voor een kaartje. Maar nu hij 'aan het eind van zijn levensreis de balans opmaakte' bleek er nog een rekening open te staan, waarop hij deze alsnog betaalde.
De spoorwegen hebben geprobeerd hem het geld terug te geven omdat de overtreding allang verjaard is. Maar zonder succes: Latkovic weigert het aan te nemen want dan klopt immers zijn balans niet meer. (ANP/Redactie)
Oh, ik reisde niet alleen. Heb m'n telefoon ook amper aangeraakt onderwerpquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:44 schreef greavy het volgende:
Ga ik nog liever retourtje met ICR-TD10 naar Venlo. Veel leuker. En je 3G valt niet continu weg
lezen meneer Greavy, ik zat er in, compleet met uitleg die jij zo goed vondquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:27 schreef greavy het volgende:
Hmmm. Vandaag is er wederom een ICE via Arnhem de grens over gekomen - want hoe kan het ook niet anders - er was weer eens een aanrijding tussen Eindhoven en Helmond..
quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:41 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
What the...
Ter informatie: CrossCountry is een Train Operating Company in Engeland.
Oh. Ik dacht dat jou bericht over vorige week ging, toen er ook al een ICE via Arnhem de grens over kwam. Wederom dezelfde redenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:46 schreef bork het volgende:
[..]
lezen meneer Greavy, ik zat er in, compleet met uitleg die jij zo goed vond
Toen ook een ongeval tussen Eindhoven-Helmondquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 08:00 schreef greavy het volgende:
[..]
Oh. Ik dacht dat jou bericht over vorige week ging, toen er ook al een ICE via Arnhem de grens over kwam. Wederom dezelfde reden
Hahaha die is briljant!quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:41 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
What the...
Ter informatie: CrossCountry is een Train Operating Company in Engeland.
Inmiddels zijn de nieuwe tarieven (20 en 40% korting) ook te vinden op ns.nl!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:22 schreef stavromulabeta het volgende:
Is iemand al opgevallen dat de NS-reisplanner nog steeds de oude tariefstructuur voor via-trajecten aangeeft?
Jup. Toen ook al een zelfdoding. Daar is het wekelijks minimaal 1x raak, meestal vaker.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 09:31 schreef bork het volgende:
[..]
Toen ook een ongeval tussen Eindhoven-Helmond?
quote:
Ik zat in Kirchzarten, da's 9 km ten zuiden van Freiburg.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Leuk, ik zat vorig jaar om deze tijd in de buurt (Freiburg Littenweiler)
Wij zaten een week in Freiburg zelf (Vauban).quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 20:26 schreef Zenit- het volgende:
[..]
[..]
Ik zat in Kirchzarten, da's 9 km ten zuiden van Freiburg.
Langs de Schluchsee, Titisee en nog zo'n klein meer bedoel je?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:07 schreef bork het volgende:
[..]
Wij zaten een week in Freiburg zelf (Vauban).
En zijn ook op pad geweest maar dan wel met dit monster langs de 3 meren![]()
[ afbeelding ]
Met start in Seebrugg
[ afbeelding ]
Niet zo comfortabel trouwens![]()
[ afbeelding ]
en aankomst te Titisee.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.3seenbahn.de/quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:14 schreef Zenit- het volgende:
[..]
Langs de Schluchsee, Titisee en nog zo'n klein meer bedoel je?
Nou, sneeuw op de vrije baan is meestal niet het probleem in Nederland...quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien kunnen onze erwtensoep-uitdelende vrienden eens een voorbeeld nemen aan de Zweden![]()
[ afbeelding ]![]()
Oh ja, reden te meer om vooral NIET van de Zweden te willen leren iddquote:Op zondag 7 augustus 2011 00:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nou, sneeuw op de vrije baan is meestal niet het probleem in Nederland...
Ik ben benieuwdquote:Op zondag 7 augustus 2011 00:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Zo tijd voor een eerste plaatje van de vakantie, die me via Berlijn naar Praag, Wenen en Budapest leidde.
[ afbeelding ]
Aangekomen in Praag kwam het met bakken uit de hemel en dat bleef anderhalve dag zo doorgaan. Pas vrijdag 22 juli 2011 werd het droog en bleef het droog. Zo is na het ontbijt een bezoekje gebracht aan het fraaie centraal station van Praag, het hlavní nádraží. Typisch Tsjechisch is de oude vertrouwde railbus, wat met name in de dunbevolktere gebieden de enige vorm van openbaar vervoer per spoor is. Tussen 1975 en 1982 zijn door het Tsjechische bedrijf Vagonka Tatra in totaal 680 stuks van de serie 810 geleverd, waarvan er ook in 2011 nog velen in de oorspronkelijke staat rijden. De railbussen zijn per stuk bijna 14 meter lang en hebben 55 zitplaatsen. Vanuit Praag rijdt nog dagelijks een trein bestaande uit meerdere van deze railbussen en worden getrokken door een diesellok van de serie 714. Klokslag 1 minuut voor 11 vertrekt de 714 019 met vijf van deze wagens als Os (Osobní vlak; stoptrein) 9007 voor een bijna twee uur durende rit naar Čerčany, een plaats in Midden-Bohemen zo'n 35 km ten zuidoosten van Praag.
Later meer.
Alsof het daar allemaal zo lekker gaat. De meeste IC's rijden hooguit 1x per 2 uur. De X2000 op veel trajecten nog minder. En de gewone IC Goteborg-Kopenhagen kwam ook 20 minuten te laat binnen op Goteborg, om vervolgens de verwachte aankomsttijd in kopenhagen met een half uur te laten fluctueren.quote:Op zondag 7 augustus 2011 00:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja, reden te meer om vooral NIET van de Zweden te willen leren idd
Helemaal juistquote:Op zondag 7 augustus 2011 00:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Jij hebt het zeker over de lijn die eerst richting Dobris gaat tot Vrané nad Vltavou (of eigenlijk tot Skochovice) en daarna alsnog afbuigt naar Cercany?![]()
The relevant portion of the network is shown in the exhibit![]()
[ afbeelding ]
Dat is een extra trein naar Budapest voor het Sziget-festivalquote:Op zondag 7 augustus 2011 08:55 schreef ErkendFokker het volgende:
Iemand een idee welke trein dit is? Wou hier eerst mee reizen maar aangezien er geen sporen bij staan leek het me allemaal een beetje vaag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
had al zo'n vermoeden. Maar goed dat ik daar niet in zat, was vast heel vol. al ga ik wel naar budapest. Ik ga met het vliegtuig.quote:Op zondag 7 augustus 2011 09:56 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Dat is een extra trein naar Budapest voor het Sziget-festival
waarom staat hij er dan tussen? Zonder info verder. Lekker vaag.quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:26 schreef greavy het volgende:
De Sziget trein is ook alleen toegankelijk voor de mensen die voor deze trein gereserveerd hebben.
De planner heeft de trein ietwat verkeerd ingelegd: Deze trein had erbij moeten hebben "NVR" (Niet voor Reizigers). Dan had hij niet in de planner gestaan. Dat is echter niet gebeurd, waardoor hij er wel in staat.quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:51 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
waarom staat hij er dan tussen? Zonder info verder. Lekker vaag.
Wordt de reis dan niet gewoon een kwartier langer inplaats van de beloofde 2 minuten? Als de dienstregeling op gdm maar 1 minuut verandert, maar die trein aansluit op een trein die een 13 minuten later vertrekt uit Dordrecht, lijkt me dat de enige conclusie. En hoe is die overstap, want als je op dordt naar spoor 5 moet rennen haal je dat in de spits niet.quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:56 schreef greavy het volgende:
Oh. We hebben een roze VIRM (OV-Chipvirm) minder op het sporennetwerk rijden binnenkort![]()
De VIRM 9524 word weer geel met blauw
En vanaf 5 September gaat eindelijk de kwartiersdienst Dordrecht-Gorinchem van start
De DRGL voor de trein naar Geldermalsen verschuift één minuut, en samen met de kruisingen in Dordrecht Stadspolders en Boven-Hardinxveld, is de (irritant) lange stop voor de trein naar Geldermalsen ook verdwenen
En de aansluitingen in Geldermalsen blijven hetzelfde, maar in Dordrecht wijzigingen. De trein uit Geldermalsen sluit aan op de IC naar Amsterdam, en de trein uit Gorinchem sluit aan op de IC naar Den Haag. Voorheen sloot de trein uit Geldermalsen aan op de IC naar Den Haag
Ze kunnen toch op de CTA aangeven dat deze bestemd is voor gezelschapsvervoer of reservering verplicht. Het geeft bij de treinreiziger wel duidelijk dat hij weet waar zijn trein vertrekt en hoe laatquote:Op zondag 7 augustus 2011 10:55 schreef greavy het volgende:
[..]
De planner heeft de trein ietwat verkeerd ingelegd: Deze trein had erbij moeten hebben "NVR" (Niet voor Reizigers). Dan had hij niet in de planner gestaan. Dat is echter niet gebeurd, waardoor hij er wel in staat.
Ik dacht meer aan een IETS langer traject. Iets als ehmm. Groningen - Budapest of zoquote:Op zondag 7 augustus 2011 18:28 schreef placeholder het volgende:
De treinen naar Sziget zijn partytreinen, hoorde ik laatst. Compleet met bar en disco. Misschien dat iemand hier meer over weet? Leek me wel geinig. Mag best een keer van Den Helder naar Maastricht rijden dan ^^
Het is het grootste festival van Europa. 7 dagen lang een festival immenser dan lowlands met halve liters bier voor 2 euro.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooi. EN hoe rijdt die trein dan?![]()
En wat is er ZO enorm boeiend aan dat festival dat er vanuit Groningen directe treinen naartoe gaan?
Nee. In Geldermalsen verschuift het niet. Ik zal de DRGL nog even opzoeken, je hoort het naderquote:Op zondag 7 augustus 2011 17:11 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Wordt de reis dan niet gewoon een kwartier langer inplaats van de beloofde 2 minuten? Als de dienstregeling op gdm maar 1 minuut verandert, maar die trein aansluit op een trein die een 13 minuten later vertrekt uit Dordrecht, lijkt me dat de enige conclusie. En hoe is die overstap, want als je op dordt naar spoor 5 moet rennen haal je dat in de spits niet.
Kortom, vanuit Geldermalsen wordt de overstaptijd vergroot van 3 naar 9 minuten en die vanuit Gorinchem geeft een overstap van 9 minuten, richting Rotterdam. Dan heb je dus een effectieve reistijdverlenging van 6+6 is 12 minuten vanuit Gorinchem. Dat is wel erg veel en ik vraag me af in hoeverre dat gecompenseert wordt door het kortere wachten, want de 1900 sluit nu perfect aanquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:37 schreef greavy het volgende:
Ascendancy, heb het gevonden.
Vertrektijden uit Dordrecht naar Gorinchem en Geldermalsen worden: x.08, x.23(tot Gorinchem), x.38, x.53(tot Gorinchem)
Vertrektijden uit Geldermalsen naar Dordrecht: x.08, x.38
Deze komt aan in Dordrecht om x.03 en x.33. Reistijd word dus met 8 minuten vergroot.
Vertrektijden uit Gorinchem ri Dordrecht zijn: x.05, x.22, x.35 en x.52.
Hier word de reistijd vergroot van 22 naar 28 minuten.
Aankomsten Dordrecht zijn dus: x.03(uit Geldermalsen), x.20(uit Gorinchem), x.33(uit Geldermalsen), x.50(uit Gorinchem)
Verder word de Stoptrein Dordrecht-Gorinchem vv een soort sneltrein: Deze zal niet gaan stoppen op station Blauwe Zoom ivm de kruising op Boven-Hardinxveld
quote:Hoogeveen stuurt brief naar minister over intercitystation
06-08-2011
HOOGEVEEN - De gemeente Hoogeveen heeft verkeersminister Schultz per brief nogmaals gewezen op het belang van Hoogeveen als intercitystation. De NS wil dat vanaf 2013 alleen nog stoptreinen Hoogeveen aandoen.
Volgens de gemeente is het mogelijk ook intercity's in Hoogeveen te laten stoppen en zijn alternatieve plannen niet goed bekeken. De gemeente wil daarover graag met de minister praten.
http://www.101.tv/page/10(...)c487a4279dc725f8cb2aquote:Op zondag 7 augustus 2011 18:28 schreef placeholder het volgende:
De treinen naar Sziget zijn partytreinen, hoorde ik laatst. Compleet met bar en disco. Misschien dat iemand hier meer over weet? Leek me wel geinig. Mag best een keer van Den Helder naar Maastricht rijden dan ^^
Het is geen eens een ic station. Het is een stoptreinstation waar toevallig een ic die als stoptrein rijdt langskomt.quote:
Hoogeveen heeft ook helemaal geen probleem. Ene J. Mastwijk die in de Kamer zit en in Hoogeveen woont, is de enige die dat "probleem" "heeft".quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:46 schreef Viezze het volgende:
Ik snap het probleem van Hoogeveen ook niet zo goed.
50.000 mensen? Dat zijn serieuze vervoersaantallen en daar is de capaciteit helemaal niet voor op Groningen-Schiphol. Beter dus dat we die mensen teleurstellen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoogeveen heeft ook helemaal geen probleem. Ene J. Mastwijk die in de Kamer zit en in Hoogeveen woont, is de enige die dat "probleem" "heeft".
Want die heeft in een gebied waar niemand woont, VIJFTIGDUIZEND mensen kunnen vinden die echt DOODGAAN aan een overstap op weg naar Schiphol. Like, 1 op de 5 heeft die verbinding EEN keer per jaar nodig. Waar hebben we het over? DAAR hebben we het over. Jan Mastwijk kan beter al onze belastingcenten terug gaan betalen. Waardeloze "volksvertegenwoordiger" dat het is.
Hoe kan het dan dat dat hoogeveen gezeik gewoon doorgaatquote:Op zondag 7 augustus 2011 23:56 schreef Peterselieman het volgende:
Fles, Mastwijk zit niet meer in de kamer
omdat ze niet snappen dat per uur een meer regelmatig patroon beter is en dat ze bij de NS beter kunnen aandringen op een trein die na Zwolle doorrijdt naar Utrecht.quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat dat hoogeveen gezeik gewoon doorgaat
Ja, dat weet ik. Achteraf bewerken doe ik eigenlijk zelden, misschien mij daar toch maar wat meer in verdiepenquote:Op maandag 8 augustus 2011 07:52 schreef Duvel het volgende:
Greavy: toffe foto's, ik zou alleen proberen je camera recht te zetten, het lijkt nu alsof de treinen gelanceerd worden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |