SOV is vanaf 15 augustus weer geldig.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:45 schreef Zyron het volgende:
[..]
Wat betreft die NS-actie nu met studentenOVblabla.. .als ze het nu binnen de geldigheid van de week-OV hadden gedaan had ik het overwogen.
Nee, dat zal wel niet. Maarja, ik kom ook wel eens in Emmen (maar tref jou daar nooitquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:45 schreef Zyron het volgende:
[..]
Alleen denk ik niet dat jij met je Railcatering in Emn komt..En ach, mijn vriendin woont in Asd en ik studeer in Zl, dus ik kom genoeg op de Veluwelijn. ^^ Hoor het wel een keer van je.
Dit gaat alleen over de reiskosten die je moet maken om van huis naar werk en weer terug te komen neem ik aan? Of moet je overdag in de trein terwijl je koffie loopt te leuren ook in het bezig zijn van een geldig vervoerbewijs? Dat zou wel TE triest zijn natuurlijk, maar hey, Servex.. ik vraag het maar evenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:51 schreef greavy het volgende:
Alleen jammer dat die reiskostenvergoeding zo brak is bij Servex (Railcatering sowieso). ¤7,98 maximaal per dag vergoeden ze voor reiskosten. Meer kosten = zelf bijbetalen. Maar anderzijds is dit ook wel begrijpelijk.
Krijg nou de piepers. Waarom pas geldig op dinsdag, en niet maandagquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 19:58 schreef Zyron het volgende:
SOV is vanaf de 16e geldig greavy, watch out.
Zeg het ze!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 20:01 schreef greavy het volgende:
Maar dan nog niet logisch... Ik vind gewoon begin van de week. Sowieso NS.. Zij willen SOV-reizigers erbij, maar SOV is niet geldig. FAIL
het is al 20 miljoen miljard jaar van 16 tot 16.. zelfs als er nog verplichte activiteiten zijn op schoolquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 20:01 schreef greavy het volgende:
Maar dan nog niet logisch... Ik vind gewoon begin van de week. Sowieso NS.. Zij willen SOV-reizigers erbij, maar SOV is niet geldig. FAIL
Wat een baasquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 21:23 schreef greavy het volgende:
Zwartrijder betaalt na 59 jaar alsnog
Een spoorweg in Servië. Š epa
Een man die begin jaren '50 als zwartrijder een rit met de trein heeft gemaakt, heeft de boete onlangs alsnog betaald. De krant Politika in Belgrado meldt dat Manojlo in een enveloppe 10 euro heeft gestuurd naar directeur Milovan Markovic van de Servische spoorwegen.
Manojlo Latkovic uit het Noord-Servische Zrenjanin schrijft in een begeleidend briefje dat zijn illegale rit toen uit pure noodzaak was: hij had geen geld voor een kaartje. Maar nu hij 'aan het eind van zijn levensreis de balans opmaakte' bleek er nog een rekening open te staan, waarop hij deze alsnog betaalde.
De spoorwegen hebben geprobeerd hem het geld terug te geven omdat de overtreding allang verjaard is. Maar zonder succes: Latkovic weigert het aan te nemen want dan klopt immers zijn balans niet meer. (ANP/Redactie)
Oh, ik reisde niet alleen. Heb m'n telefoon ook amper aangeraakt onderwerpquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:44 schreef greavy het volgende:
Ga ik nog liever retourtje met ICR-TD10 naar Venlo. Veel leuker. En je 3G valt niet continu weg
lezen meneer Greavy, ik zat er in, compleet met uitleg die jij zo goed vondquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:27 schreef greavy het volgende:
Hmmm. Vandaag is er wederom een ICE via Arnhem de grens over gekomen - want hoe kan het ook niet anders - er was weer eens een aanrijding tussen Eindhoven en Helmond..
quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:41 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
What the...
Ter informatie: CrossCountry is een Train Operating Company in Engeland.
Oh. Ik dacht dat jou bericht over vorige week ging, toen er ook al een ICE via Arnhem de grens over kwam. Wederom dezelfde redenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 23:46 schreef bork het volgende:
[..]
lezen meneer Greavy, ik zat er in, compleet met uitleg die jij zo goed vond
Toen ook een ongeval tussen Eindhoven-Helmondquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 08:00 schreef greavy het volgende:
[..]
Oh. Ik dacht dat jou bericht over vorige week ging, toen er ook al een ICE via Arnhem de grens over kwam. Wederom dezelfde reden
Hahaha die is briljant!quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 02:41 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
What the...
Ter informatie: CrossCountry is een Train Operating Company in Engeland.
Inmiddels zijn de nieuwe tarieven (20 en 40% korting) ook te vinden op ns.nl!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 22:22 schreef stavromulabeta het volgende:
Is iemand al opgevallen dat de NS-reisplanner nog steeds de oude tariefstructuur voor via-trajecten aangeeft?
Jup. Toen ook al een zelfdoding. Daar is het wekelijks minimaal 1x raak, meestal vaker.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 09:31 schreef bork het volgende:
[..]
Toen ook een ongeval tussen Eindhoven-Helmond?
quote:
Ik zat in Kirchzarten, da's 9 km ten zuiden van Freiburg.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Leuk, ik zat vorig jaar om deze tijd in de buurt (Freiburg Littenweiler)
Wij zaten een week in Freiburg zelf (Vauban).quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 20:26 schreef Zenit- het volgende:
[..]
[..]
Ik zat in Kirchzarten, da's 9 km ten zuiden van Freiburg.
Langs de Schluchsee, Titisee en nog zo'n klein meer bedoel je?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:07 schreef bork het volgende:
[..]
Wij zaten een week in Freiburg zelf (Vauban).
En zijn ook op pad geweest maar dan wel met dit monster langs de 3 meren![]()
[ afbeelding ]
Met start in Seebrugg
[ afbeelding ]
Niet zo comfortabel trouwens![]()
[ afbeelding ]
en aankomst te Titisee.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.3seenbahn.de/quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:14 schreef Zenit- het volgende:
[..]
Langs de Schluchsee, Titisee en nog zo'n klein meer bedoel je?
Nou, sneeuw op de vrije baan is meestal niet het probleem in Nederland...quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien kunnen onze erwtensoep-uitdelende vrienden eens een voorbeeld nemen aan de Zweden![]()
[ afbeelding ]![]()
Oh ja, reden te meer om vooral NIET van de Zweden te willen leren iddquote:Op zondag 7 augustus 2011 00:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nou, sneeuw op de vrije baan is meestal niet het probleem in Nederland...
Ik ben benieuwdquote:Op zondag 7 augustus 2011 00:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Zo tijd voor een eerste plaatje van de vakantie, die me via Berlijn naar Praag, Wenen en Budapest leidde.
[ afbeelding ]
Aangekomen in Praag kwam het met bakken uit de hemel en dat bleef anderhalve dag zo doorgaan. Pas vrijdag 22 juli 2011 werd het droog en bleef het droog. Zo is na het ontbijt een bezoekje gebracht aan het fraaie centraal station van Praag, het hlavní nádraží. Typisch Tsjechisch is de oude vertrouwde railbus, wat met name in de dunbevolktere gebieden de enige vorm van openbaar vervoer per spoor is. Tussen 1975 en 1982 zijn door het Tsjechische bedrijf Vagonka Tatra in totaal 680 stuks van de serie 810 geleverd, waarvan er ook in 2011 nog velen in de oorspronkelijke staat rijden. De railbussen zijn per stuk bijna 14 meter lang en hebben 55 zitplaatsen. Vanuit Praag rijdt nog dagelijks een trein bestaande uit meerdere van deze railbussen en worden getrokken door een diesellok van de serie 714. Klokslag 1 minuut voor 11 vertrekt de 714 019 met vijf van deze wagens als Os (Osobní vlak; stoptrein) 9007 voor een bijna twee uur durende rit naar Čerčany, een plaats in Midden-Bohemen zo'n 35 km ten zuidoosten van Praag.
Later meer.
Alsof het daar allemaal zo lekker gaat. De meeste IC's rijden hooguit 1x per 2 uur. De X2000 op veel trajecten nog minder. En de gewone IC Goteborg-Kopenhagen kwam ook 20 minuten te laat binnen op Goteborg, om vervolgens de verwachte aankomsttijd in kopenhagen met een half uur te laten fluctueren.quote:Op zondag 7 augustus 2011 00:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja, reden te meer om vooral NIET van de Zweden te willen leren idd
Helemaal juistquote:Op zondag 7 augustus 2011 00:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Jij hebt het zeker over de lijn die eerst richting Dobris gaat tot Vrané nad Vltavou (of eigenlijk tot Skochovice) en daarna alsnog afbuigt naar Cercany?![]()
The relevant portion of the network is shown in the exhibit![]()
[ afbeelding ]
Dat is een extra trein naar Budapest voor het Sziget-festivalquote:Op zondag 7 augustus 2011 08:55 schreef ErkendFokker het volgende:
Iemand een idee welke trein dit is? Wou hier eerst mee reizen maar aangezien er geen sporen bij staan leek het me allemaal een beetje vaag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
had al zo'n vermoeden. Maar goed dat ik daar niet in zat, was vast heel vol. al ga ik wel naar budapest. Ik ga met het vliegtuig.quote:Op zondag 7 augustus 2011 09:56 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Dat is een extra trein naar Budapest voor het Sziget-festival
waarom staat hij er dan tussen? Zonder info verder. Lekker vaag.quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:26 schreef greavy het volgende:
De Sziget trein is ook alleen toegankelijk voor de mensen die voor deze trein gereserveerd hebben.
De planner heeft de trein ietwat verkeerd ingelegd: Deze trein had erbij moeten hebben "NVR" (Niet voor Reizigers). Dan had hij niet in de planner gestaan. Dat is echter niet gebeurd, waardoor hij er wel in staat.quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:51 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
waarom staat hij er dan tussen? Zonder info verder. Lekker vaag.
Wordt de reis dan niet gewoon een kwartier langer inplaats van de beloofde 2 minuten? Als de dienstregeling op gdm maar 1 minuut verandert, maar die trein aansluit op een trein die een 13 minuten later vertrekt uit Dordrecht, lijkt me dat de enige conclusie. En hoe is die overstap, want als je op dordt naar spoor 5 moet rennen haal je dat in de spits niet.quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:56 schreef greavy het volgende:
Oh. We hebben een roze VIRM (OV-Chipvirm) minder op het sporennetwerk rijden binnenkort![]()
De VIRM 9524 word weer geel met blauw
En vanaf 5 September gaat eindelijk de kwartiersdienst Dordrecht-Gorinchem van start
De DRGL voor de trein naar Geldermalsen verschuift één minuut, en samen met de kruisingen in Dordrecht Stadspolders en Boven-Hardinxveld, is de (irritant) lange stop voor de trein naar Geldermalsen ook verdwenen
En de aansluitingen in Geldermalsen blijven hetzelfde, maar in Dordrecht wijzigingen. De trein uit Geldermalsen sluit aan op de IC naar Amsterdam, en de trein uit Gorinchem sluit aan op de IC naar Den Haag. Voorheen sloot de trein uit Geldermalsen aan op de IC naar Den Haag
Ze kunnen toch op de CTA aangeven dat deze bestemd is voor gezelschapsvervoer of reservering verplicht. Het geeft bij de treinreiziger wel duidelijk dat hij weet waar zijn trein vertrekt en hoe laatquote:Op zondag 7 augustus 2011 10:55 schreef greavy het volgende:
[..]
De planner heeft de trein ietwat verkeerd ingelegd: Deze trein had erbij moeten hebben "NVR" (Niet voor Reizigers). Dan had hij niet in de planner gestaan. Dat is echter niet gebeurd, waardoor hij er wel in staat.
Ik dacht meer aan een IETS langer traject. Iets als ehmm. Groningen - Budapest of zoquote:Op zondag 7 augustus 2011 18:28 schreef placeholder het volgende:
De treinen naar Sziget zijn partytreinen, hoorde ik laatst. Compleet met bar en disco. Misschien dat iemand hier meer over weet? Leek me wel geinig. Mag best een keer van Den Helder naar Maastricht rijden dan ^^
Het is het grootste festival van Europa. 7 dagen lang een festival immenser dan lowlands met halve liters bier voor 2 euro.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooi. EN hoe rijdt die trein dan?![]()
En wat is er ZO enorm boeiend aan dat festival dat er vanuit Groningen directe treinen naartoe gaan?
Nee. In Geldermalsen verschuift het niet. Ik zal de DRGL nog even opzoeken, je hoort het naderquote:Op zondag 7 augustus 2011 17:11 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Wordt de reis dan niet gewoon een kwartier langer inplaats van de beloofde 2 minuten? Als de dienstregeling op gdm maar 1 minuut verandert, maar die trein aansluit op een trein die een 13 minuten later vertrekt uit Dordrecht, lijkt me dat de enige conclusie. En hoe is die overstap, want als je op dordt naar spoor 5 moet rennen haal je dat in de spits niet.
Kortom, vanuit Geldermalsen wordt de overstaptijd vergroot van 3 naar 9 minuten en die vanuit Gorinchem geeft een overstap van 9 minuten, richting Rotterdam. Dan heb je dus een effectieve reistijdverlenging van 6+6 is 12 minuten vanuit Gorinchem. Dat is wel erg veel en ik vraag me af in hoeverre dat gecompenseert wordt door het kortere wachten, want de 1900 sluit nu perfect aanquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:37 schreef greavy het volgende:
Ascendancy, heb het gevonden.
Vertrektijden uit Dordrecht naar Gorinchem en Geldermalsen worden: x.08, x.23(tot Gorinchem), x.38, x.53(tot Gorinchem)
Vertrektijden uit Geldermalsen naar Dordrecht: x.08, x.38
Deze komt aan in Dordrecht om x.03 en x.33. Reistijd word dus met 8 minuten vergroot.
Vertrektijden uit Gorinchem ri Dordrecht zijn: x.05, x.22, x.35 en x.52.
Hier word de reistijd vergroot van 22 naar 28 minuten.
Aankomsten Dordrecht zijn dus: x.03(uit Geldermalsen), x.20(uit Gorinchem), x.33(uit Geldermalsen), x.50(uit Gorinchem)
Verder word de Stoptrein Dordrecht-Gorinchem vv een soort sneltrein: Deze zal niet gaan stoppen op station Blauwe Zoom ivm de kruising op Boven-Hardinxveld
quote:Hoogeveen stuurt brief naar minister over intercitystation
06-08-2011
HOOGEVEEN - De gemeente Hoogeveen heeft verkeersminister Schultz per brief nogmaals gewezen op het belang van Hoogeveen als intercitystation. De NS wil dat vanaf 2013 alleen nog stoptreinen Hoogeveen aandoen.
Volgens de gemeente is het mogelijk ook intercity's in Hoogeveen te laten stoppen en zijn alternatieve plannen niet goed bekeken. De gemeente wil daarover graag met de minister praten.
http://www.101.tv/page/10(...)c487a4279dc725f8cb2aquote:Op zondag 7 augustus 2011 18:28 schreef placeholder het volgende:
De treinen naar Sziget zijn partytreinen, hoorde ik laatst. Compleet met bar en disco. Misschien dat iemand hier meer over weet? Leek me wel geinig. Mag best een keer van Den Helder naar Maastricht rijden dan ^^
Het is geen eens een ic station. Het is een stoptreinstation waar toevallig een ic die als stoptrein rijdt langskomt.quote:
Hoogeveen heeft ook helemaal geen probleem. Ene J. Mastwijk die in de Kamer zit en in Hoogeveen woont, is de enige die dat "probleem" "heeft".quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:46 schreef Viezze het volgende:
Ik snap het probleem van Hoogeveen ook niet zo goed.
50.000 mensen? Dat zijn serieuze vervoersaantallen en daar is de capaciteit helemaal niet voor op Groningen-Schiphol. Beter dus dat we die mensen teleurstellen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoogeveen heeft ook helemaal geen probleem. Ene J. Mastwijk die in de Kamer zit en in Hoogeveen woont, is de enige die dat "probleem" "heeft".
Want die heeft in een gebied waar niemand woont, VIJFTIGDUIZEND mensen kunnen vinden die echt DOODGAAN aan een overstap op weg naar Schiphol. Like, 1 op de 5 heeft die verbinding EEN keer per jaar nodig. Waar hebben we het over? DAAR hebben we het over. Jan Mastwijk kan beter al onze belastingcenten terug gaan betalen. Waardeloze "volksvertegenwoordiger" dat het is.
Hoe kan het dan dat dat hoogeveen gezeik gewoon doorgaatquote:Op zondag 7 augustus 2011 23:56 schreef Peterselieman het volgende:
Fles, Mastwijk zit niet meer in de kamer
omdat ze niet snappen dat per uur een meer regelmatig patroon beter is en dat ze bij de NS beter kunnen aandringen op een trein die na Zwolle doorrijdt naar Utrecht.quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat dat hoogeveen gezeik gewoon doorgaat
Ja, dat weet ik. Achteraf bewerken doe ik eigenlijk zelden, misschien mij daar toch maar wat meer in verdiepenquote:Op maandag 8 augustus 2011 07:52 schreef Duvel het volgende:
Greavy: toffe foto's, ik zou alleen proberen je camera recht te zetten, het lijkt nu alsof de treinen gelanceerd worden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |