abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100404043
Kijk, da's nogeens een stoomloc *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_100404187
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 22:07 schreef bork het volgende:

[..]

Wij zaten een week in Freiburg zelf (Vauban).

En zijn ook op pad geweest maar dan wel met dit monster langs de 3 meren :Y

[ afbeelding ]

Met start in Seebrugg

[ afbeelding ]

Niet zo comfortabel trouwens :P

[ afbeelding ]

en aankomst te Titisee :) .

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Langs de Schluchsee, Titisee en nog zo'n klein meer bedoel je?
Feyenoord-
pi_100404251
Tussen Altglashütten-Falkau en Aha ligt nog een klein meertje: Het Windgfällweiher.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 22:26:10 #254
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_100404596
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 22:14 schreef Zenit- het volgende:

[..]

Langs de Schluchsee, Titisee en nog zo'n klein meer bedoel je?
http://www.3seenbahn.de/ :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 7 augustus 2011 @ 00:11:00 #255
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_100408593
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien kunnen onze erwtensoep-uitdelende vrienden eens een voorbeeld nemen aan de Zweden :)

[ afbeelding ]

_O_
Nou, sneeuw op de vrije baan is meestal niet het probleem in Nederland...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 7 augustus 2011 @ 00:33:40 #256
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100409570
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2011 00:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nou, sneeuw op de vrije baan is meestal niet het probleem in Nederland...
Oh ja, reden te meer om vooral NIET van de Zweden te willen leren idd :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_100409749
Zo tijd voor een eerste plaatje van de vakantie, die me via Berlijn naar Praag, Wenen en Budapest leidde.


Aangekomen in Praag kwam het met bakken uit de hemel en dat bleef anderhalve dag zo doorgaan. Pas vrijdag 22 juli 2011 werd het droog en bleef het droog. Zo is na het ontbijt een bezoekje gebracht aan het fraaie centraal station van Praag, het hlavní nádraží. Typisch Tsjechisch is de oude vertrouwde railbus, wat met name in de dunbevolktere gebieden de enige vorm van openbaar vervoer per spoor is. Tussen 1975 en 1982 zijn door het Tsjechische bedrijf Vagonka Tatra in totaal 680 stuks van de serie 810 geleverd, waarvan er ook in 2011 nog velen in de oorspronkelijke staat rijden. De railbussen zijn per stuk bijna 14 meter lang en hebben 55 zitplaatsen. Vanuit Praag rijdt nog dagelijks een trein bestaande uit meerdere van deze railbussen en worden getrokken door een diesellok van de serie 714. Klokslag 1 minuut voor 11 vertrekt de 714 019 met vijf van deze wagens als Os (Osobní vlak; stoptrein) 9007 voor een bijna twee uur durende rit naar Čerčany, een plaats in Midden-Bohemen zo'n 35 km ten zuidoosten van Praag.

Later meer.
  zondag 7 augustus 2011 @ 00:42:36 #258
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100409906
Typisch. Ik had naar Cercany en nog wel wat verder gewoon een CityElephant :)

En juist dit soort troep op de lijn naar Dobris :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_100410038
Je hebt een snelle stoptrein en een langzame die een andere route neemt. De snelle rijdt vaker (ik geloof 1 a 2 x per uur) en rijdt inderdaad met die nieuwe dubbeldeksmeuk. De langzame rijdt met van alles en nog wat maar in ieder geval diesel waaronder dus deze samenstelling.
  zondag 7 augustus 2011 @ 00:47:06 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100410082
De snelle zoals jij dat noemt stopt ook overal hoor :? Oh wacht andere route ja? :? Even kaart erbij pakken dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 7 augustus 2011 @ 00:50:03 #261
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_100410188
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 00:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Zo tijd voor een eerste plaatje van de vakantie, die me via Berlijn naar Praag, Wenen en Budapest leidde.

[ afbeelding ]
Aangekomen in Praag kwam het met bakken uit de hemel en dat bleef anderhalve dag zo doorgaan. Pas vrijdag 22 juli 2011 werd het droog en bleef het droog. Zo is na het ontbijt een bezoekje gebracht aan het fraaie centraal station van Praag, het hlavní nádraží. Typisch Tsjechisch is de oude vertrouwde railbus, wat met name in de dunbevolktere gebieden de enige vorm van openbaar vervoer per spoor is. Tussen 1975 en 1982 zijn door het Tsjechische bedrijf Vagonka Tatra in totaal 680 stuks van de serie 810 geleverd, waarvan er ook in 2011 nog velen in de oorspronkelijke staat rijden. De railbussen zijn per stuk bijna 14 meter lang en hebben 55 zitplaatsen. Vanuit Praag rijdt nog dagelijks een trein bestaande uit meerdere van deze railbussen en worden getrokken door een diesellok van de serie 714. Klokslag 1 minuut voor 11 vertrekt de 714 019 met vijf van deze wagens als Os (Osobní vlak; stoptrein) 9007 voor een bijna twee uur durende rit naar Čerčany, een plaats in Midden-Bohemen zo'n 35 km ten zuidoosten van Praag.

Later meer.
Ik ben benieuwd :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 7 augustus 2011 @ 00:56:38 #262
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100410430
Jij hebt het zeker over de lijn die eerst richting Dobris gaat tot Vrané nad Vltavou (of eigenlijk tot Skochovice) en daarna alsnog afbuigt naar Cercany? :o

The relevant portion of the network is shown in the exhibit O+



Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_100414110
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 00:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh ja, reden te meer om vooral NIET van de Zweden te willen leren idd :Y
Alsof het daar allemaal zo lekker gaat. De meeste IC's rijden hooguit 1x per 2 uur. De X2000 op veel trajecten nog minder. En de gewone IC Goteborg-Kopenhagen kwam ook 20 minuten te laat binnen op Goteborg, om vervolgens de verwachte aankomsttijd in kopenhagen met een half uur te laten fluctueren.
Je kan het daar wel bagatelliseren, maar het lijkt alleen minder erg, omdat de treinen daar veel minder rijden.Een kwartier is een veel groter probleem, gevoelsmatig als de trein ieder kwartier rijdt. En wat dat tergaat ben ik iig blij met de Nederlandse drgl.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 7 augustus 2011 @ 08:55:00 #264
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_100414811
Iemand een idee welke trein dit is? Wou hier eerst mee reizen maar aangezien er geen sporen bij staan leek het me allemaal een beetje vaag


pi_100415291
quote:
11s.gif Op zondag 7 augustus 2011 00:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Jij hebt het zeker over de lijn die eerst richting Dobris gaat tot Vrané nad Vltavou (of eigenlijk tot Skochovice) en daarna alsnog afbuigt naar Cercany? :o

The relevant portion of the network is shown in the exhibit O+



[ afbeelding ]
Helemaal juist :)

quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 08:55 schreef ErkendFokker het volgende:
Iemand een idee welke trein dit is? Wou hier eerst mee reizen maar aangezien er geen sporen bij staan leek het me allemaal een beetje vaag
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat is een extra trein naar Budapest voor het Sziget-festival
  zondag 7 augustus 2011 @ 10:07:10 #266
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_100415438
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 09:56 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Dat is een extra trein naar Budapest voor het Sziget-festival
had al zo'n vermoeden. Maar goed dat ik daar niet in zat, was vast heel vol. al ga ik wel naar budapest. Ik ga met het vliegtuig.
  zondag 7 augustus 2011 @ 10:26:13 #267
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100415708
De Sziget trein is ook alleen toegankelijk voor de mensen die voor deze trein gereserveerd hebben.
  zondag 7 augustus 2011 @ 10:51:29 #268
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_100416157
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 10:26 schreef greavy het volgende:
De Sziget trein is ook alleen toegankelijk voor de mensen die voor deze trein gereserveerd hebben.
waarom staat hij er dan tussen? Zonder info verder. Lekker vaag.
  zondag 7 augustus 2011 @ 10:55:46 #269
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100416245
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2011 10:51 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

waarom staat hij er dan tussen? Zonder info verder. Lekker vaag.
De planner heeft de trein ietwat verkeerd ingelegd: Deze trein had erbij moeten hebben "NVR" (Niet voor Reizigers). Dan had hij niet in de planner gestaan. Dat is echter niet gebeurd, waardoor hij er wel in staat.
  zondag 7 augustus 2011 @ 10:56:35 #270
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100416257
Oh. We hebben een roze VIRM (OV-Chipvirm) minder op het sporennetwerk rijden binnenkort *O*
De VIRM 9524 word weer geel met blauw *)

En vanaf 5 September gaat eindelijk de kwartiersdienst Dordrecht-Gorinchem van start :)
De DRGL voor de trein naar Geldermalsen verschuift één minuut, en samen met de kruisingen in Dordrecht Stadspolders en Boven-Hardinxveld, is de (irritant) lange stop voor de trein naar Geldermalsen ook verdwenen :Y
En de aansluitingen in Geldermalsen blijven hetzelfde, maar in Dordrecht wijzigingen. De trein uit Geldermalsen sluit aan op de IC naar Amsterdam, en de trein uit Gorinchem sluit aan op de IC naar Den Haag. Voorheen sloot de trein uit Geldermalsen aan op de IC naar Den Haag
  zondag 7 augustus 2011 @ 15:36:51 #271
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100424974
Als het hier toch zo stil is, maar een paar fotootjes..

Beladen kolen- of ertstrein opweg naar emplacement Maasvlakte, om daar ingewisseld te worden voor 2x BR189

Allen geen dienst



Opvallend bij deze foto is dat de achterste locomotief géén DB Schenker logo heeft, maar een DB logo.

Opweg naar DSM Lutterade

Afkomstig uit Tilburg

De afvoer van Moerdijk

6x keteltjes

Novara-shuttle

De Melzo

Nieuwe aanvoer naar Moerdijk
  zondag 7 augustus 2011 @ 15:58:16 #272
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100425823
Mooie foto's, goed weer ook zo te zien.

Op Drehscheibe staat een foto van de 1901 en 1902 voor de NMBS. Deze locs zijn gelijk aan de HLE 18 maar zijn voorzien van automatische koppeling en MUX, om zo als treinstel te kunnen rijden met M6-rijtuigen.
  zondag 7 augustus 2011 @ 15:59:15 #273
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100425857
Het was goed weer. Dan wel niet zonnig, maar de zon kan vaak de ergste ergernis zijn voor de fotograaf: Tegen de zon in, schaduw et cetera.
  zondag 7 augustus 2011 @ 16:01:59 #274
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100425956
Oja, afgelopen Vrijdag te Dordrecht nog de Tilburg Industrieshuttle:

Toen te Roosendaal de UC 44600 uit Antwerpen Noord:

Te Den Bosch de EuroNight:

Uiteindelijk te Utrecht een Lege Kolentrein met 2x DBS 189 naar Amsterdam Westhaven:

Jammer genoeg de lege Dolimetrein te Den Bosch gemist: Terwijl ik de EN zit te fotograferen, komt op het andere middenspoor 5(?) deze trein voorbij denderen..
pi_100427115
quote:
6s.gif Op zondag 7 augustus 2011 10:56 schreef greavy het volgende:
Oh. We hebben een roze VIRM (OV-Chipvirm) minder op het sporennetwerk rijden binnenkort *O*
De VIRM 9524 word weer geel met blauw *)

En vanaf 5 September gaat eindelijk de kwartiersdienst Dordrecht-Gorinchem van start :)
De DRGL voor de trein naar Geldermalsen verschuift één minuut, en samen met de kruisingen in Dordrecht Stadspolders en Boven-Hardinxveld, is de (irritant) lange stop voor de trein naar Geldermalsen ook verdwenen :Y
En de aansluitingen in Geldermalsen blijven hetzelfde, maar in Dordrecht wijzigingen. De trein uit Geldermalsen sluit aan op de IC naar Amsterdam, en de trein uit Gorinchem sluit aan op de IC naar Den Haag. Voorheen sloot de trein uit Geldermalsen aan op de IC naar Den Haag
Wordt de reis dan niet gewoon een kwartier langer inplaats van de beloofde 2 minuten? Als de dienstregeling op gdm maar 1 minuut verandert, maar die trein aansluit op een trein die een 13 minuten later vertrekt uit Dordrecht, lijkt me dat de enige conclusie. En hoe is die overstap, want als je op dordt naar spoor 5 moet rennen haal je dat in de spits niet.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')