Langs de Schluchsee, Titisee en nog zo'n klein meer bedoel je?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:07 schreef bork het volgende:
[..]
Wij zaten een week in Freiburg zelf (Vauban).
En zijn ook op pad geweest maar dan wel met dit monster langs de 3 meren![]()
[ afbeelding ]
Met start in Seebrugg
[ afbeelding ]
Niet zo comfortabel trouwens![]()
[ afbeelding ]
en aankomst te Titisee.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.3seenbahn.de/quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:14 schreef Zenit- het volgende:
[..]
Langs de Schluchsee, Titisee en nog zo'n klein meer bedoel je?
Nou, sneeuw op de vrije baan is meestal niet het probleem in Nederland...quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien kunnen onze erwtensoep-uitdelende vrienden eens een voorbeeld nemen aan de Zweden![]()
[ afbeelding ]![]()
Oh ja, reden te meer om vooral NIET van de Zweden te willen leren iddquote:Op zondag 7 augustus 2011 00:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nou, sneeuw op de vrije baan is meestal niet het probleem in Nederland...
Ik ben benieuwdquote:Op zondag 7 augustus 2011 00:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Zo tijd voor een eerste plaatje van de vakantie, die me via Berlijn naar Praag, Wenen en Budapest leidde.
[ afbeelding ]
Aangekomen in Praag kwam het met bakken uit de hemel en dat bleef anderhalve dag zo doorgaan. Pas vrijdag 22 juli 2011 werd het droog en bleef het droog. Zo is na het ontbijt een bezoekje gebracht aan het fraaie centraal station van Praag, het hlavní nádraží. Typisch Tsjechisch is de oude vertrouwde railbus, wat met name in de dunbevolktere gebieden de enige vorm van openbaar vervoer per spoor is. Tussen 1975 en 1982 zijn door het Tsjechische bedrijf Vagonka Tatra in totaal 680 stuks van de serie 810 geleverd, waarvan er ook in 2011 nog velen in de oorspronkelijke staat rijden. De railbussen zijn per stuk bijna 14 meter lang en hebben 55 zitplaatsen. Vanuit Praag rijdt nog dagelijks een trein bestaande uit meerdere van deze railbussen en worden getrokken door een diesellok van de serie 714. Klokslag 1 minuut voor 11 vertrekt de 714 019 met vijf van deze wagens als Os (Osobní vlak; stoptrein) 9007 voor een bijna twee uur durende rit naar Čerčany, een plaats in Midden-Bohemen zo'n 35 km ten zuidoosten van Praag.
Later meer.
Alsof het daar allemaal zo lekker gaat. De meeste IC's rijden hooguit 1x per 2 uur. De X2000 op veel trajecten nog minder. En de gewone IC Goteborg-Kopenhagen kwam ook 20 minuten te laat binnen op Goteborg, om vervolgens de verwachte aankomsttijd in kopenhagen met een half uur te laten fluctueren.quote:Op zondag 7 augustus 2011 00:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja, reden te meer om vooral NIET van de Zweden te willen leren idd
Helemaal juistquote:Op zondag 7 augustus 2011 00:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Jij hebt het zeker over de lijn die eerst richting Dobris gaat tot Vrané nad Vltavou (of eigenlijk tot Skochovice) en daarna alsnog afbuigt naar Cercany?![]()
The relevant portion of the network is shown in the exhibit![]()
[ afbeelding ]
Dat is een extra trein naar Budapest voor het Sziget-festivalquote:Op zondag 7 augustus 2011 08:55 schreef ErkendFokker het volgende:
Iemand een idee welke trein dit is? Wou hier eerst mee reizen maar aangezien er geen sporen bij staan leek het me allemaal een beetje vaag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
had al zo'n vermoeden. Maar goed dat ik daar niet in zat, was vast heel vol. al ga ik wel naar budapest. Ik ga met het vliegtuig.quote:Op zondag 7 augustus 2011 09:56 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Dat is een extra trein naar Budapest voor het Sziget-festival
waarom staat hij er dan tussen? Zonder info verder. Lekker vaag.quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:26 schreef greavy het volgende:
De Sziget trein is ook alleen toegankelijk voor de mensen die voor deze trein gereserveerd hebben.
De planner heeft de trein ietwat verkeerd ingelegd: Deze trein had erbij moeten hebben "NVR" (Niet voor Reizigers). Dan had hij niet in de planner gestaan. Dat is echter niet gebeurd, waardoor hij er wel in staat.quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:51 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
waarom staat hij er dan tussen? Zonder info verder. Lekker vaag.
Wordt de reis dan niet gewoon een kwartier langer inplaats van de beloofde 2 minuten? Als de dienstregeling op gdm maar 1 minuut verandert, maar die trein aansluit op een trein die een 13 minuten later vertrekt uit Dordrecht, lijkt me dat de enige conclusie. En hoe is die overstap, want als je op dordt naar spoor 5 moet rennen haal je dat in de spits niet.quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:56 schreef greavy het volgende:
Oh. We hebben een roze VIRM (OV-Chipvirm) minder op het sporennetwerk rijden binnenkort![]()
De VIRM 9524 word weer geel met blauw
En vanaf 5 September gaat eindelijk de kwartiersdienst Dordrecht-Gorinchem van start
De DRGL voor de trein naar Geldermalsen verschuift één minuut, en samen met de kruisingen in Dordrecht Stadspolders en Boven-Hardinxveld, is de (irritant) lange stop voor de trein naar Geldermalsen ook verdwenen
En de aansluitingen in Geldermalsen blijven hetzelfde, maar in Dordrecht wijzigingen. De trein uit Geldermalsen sluit aan op de IC naar Amsterdam, en de trein uit Gorinchem sluit aan op de IC naar Den Haag. Voorheen sloot de trein uit Geldermalsen aan op de IC naar Den Haag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |