Ze kunnen toch op de CTA aangeven dat deze bestemd is voor gezelschapsvervoer of reservering verplicht. Het geeft bij de treinreiziger wel duidelijk dat hij weet waar zijn trein vertrekt en hoe laatquote:Op zondag 7 augustus 2011 10:55 schreef greavy het volgende:
[..]
De planner heeft de trein ietwat verkeerd ingelegd: Deze trein had erbij moeten hebben "NVR" (Niet voor Reizigers). Dan had hij niet in de planner gestaan. Dat is echter niet gebeurd, waardoor hij er wel in staat.
Ik dacht meer aan een IETS langer traject. Iets als ehmm. Groningen - Budapest of zoquote:Op zondag 7 augustus 2011 18:28 schreef placeholder het volgende:
De treinen naar Sziget zijn partytreinen, hoorde ik laatst. Compleet met bar en disco. Misschien dat iemand hier meer over weet? Leek me wel geinig. Mag best een keer van Den Helder naar Maastricht rijden dan ^^
Het is het grootste festival van Europa. 7 dagen lang een festival immenser dan lowlands met halve liters bier voor 2 euro.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooi. EN hoe rijdt die trein dan?![]()
En wat is er ZO enorm boeiend aan dat festival dat er vanuit Groningen directe treinen naartoe gaan?
Nee. In Geldermalsen verschuift het niet. Ik zal de DRGL nog even opzoeken, je hoort het naderquote:Op zondag 7 augustus 2011 17:11 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Wordt de reis dan niet gewoon een kwartier langer inplaats van de beloofde 2 minuten? Als de dienstregeling op gdm maar 1 minuut verandert, maar die trein aansluit op een trein die een 13 minuten later vertrekt uit Dordrecht, lijkt me dat de enige conclusie. En hoe is die overstap, want als je op dordt naar spoor 5 moet rennen haal je dat in de spits niet.
Kortom, vanuit Geldermalsen wordt de overstaptijd vergroot van 3 naar 9 minuten en die vanuit Gorinchem geeft een overstap van 9 minuten, richting Rotterdam. Dan heb je dus een effectieve reistijdverlenging van 6+6 is 12 minuten vanuit Gorinchem. Dat is wel erg veel en ik vraag me af in hoeverre dat gecompenseert wordt door het kortere wachten, want de 1900 sluit nu perfect aanquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:37 schreef greavy het volgende:
Ascendancy, heb het gevonden.
Vertrektijden uit Dordrecht naar Gorinchem en Geldermalsen worden: x.08, x.23(tot Gorinchem), x.38, x.53(tot Gorinchem)
Vertrektijden uit Geldermalsen naar Dordrecht: x.08, x.38
Deze komt aan in Dordrecht om x.03 en x.33. Reistijd word dus met 8 minuten vergroot.
Vertrektijden uit Gorinchem ri Dordrecht zijn: x.05, x.22, x.35 en x.52.
Hier word de reistijd vergroot van 22 naar 28 minuten.
Aankomsten Dordrecht zijn dus: x.03(uit Geldermalsen), x.20(uit Gorinchem), x.33(uit Geldermalsen), x.50(uit Gorinchem)
Verder word de Stoptrein Dordrecht-Gorinchem vv een soort sneltrein: Deze zal niet gaan stoppen op station Blauwe Zoom ivm de kruising op Boven-Hardinxveld
quote:Hoogeveen stuurt brief naar minister over intercitystation
06-08-2011
HOOGEVEEN - De gemeente Hoogeveen heeft verkeersminister Schultz per brief nogmaals gewezen op het belang van Hoogeveen als intercitystation. De NS wil dat vanaf 2013 alleen nog stoptreinen Hoogeveen aandoen.
Volgens de gemeente is het mogelijk ook intercity's in Hoogeveen te laten stoppen en zijn alternatieve plannen niet goed bekeken. De gemeente wil daarover graag met de minister praten.
http://www.101.tv/page/10(...)c487a4279dc725f8cb2aquote:Op zondag 7 augustus 2011 18:28 schreef placeholder het volgende:
De treinen naar Sziget zijn partytreinen, hoorde ik laatst. Compleet met bar en disco. Misschien dat iemand hier meer over weet? Leek me wel geinig. Mag best een keer van Den Helder naar Maastricht rijden dan ^^
Het is geen eens een ic station. Het is een stoptreinstation waar toevallig een ic die als stoptrein rijdt langskomt.quote:
Hoogeveen heeft ook helemaal geen probleem. Ene J. Mastwijk die in de Kamer zit en in Hoogeveen woont, is de enige die dat "probleem" "heeft".quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:46 schreef Viezze het volgende:
Ik snap het probleem van Hoogeveen ook niet zo goed.
50.000 mensen? Dat zijn serieuze vervoersaantallen en daar is de capaciteit helemaal niet voor op Groningen-Schiphol. Beter dus dat we die mensen teleurstellen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoogeveen heeft ook helemaal geen probleem. Ene J. Mastwijk die in de Kamer zit en in Hoogeveen woont, is de enige die dat "probleem" "heeft".
Want die heeft in een gebied waar niemand woont, VIJFTIGDUIZEND mensen kunnen vinden die echt DOODGAAN aan een overstap op weg naar Schiphol. Like, 1 op de 5 heeft die verbinding EEN keer per jaar nodig. Waar hebben we het over? DAAR hebben we het over. Jan Mastwijk kan beter al onze belastingcenten terug gaan betalen. Waardeloze "volksvertegenwoordiger" dat het is.
Hoe kan het dan dat dat hoogeveen gezeik gewoon doorgaatquote:Op zondag 7 augustus 2011 23:56 schreef Peterselieman het volgende:
Fles, Mastwijk zit niet meer in de kamer
omdat ze niet snappen dat per uur een meer regelmatig patroon beter is en dat ze bij de NS beter kunnen aandringen op een trein die na Zwolle doorrijdt naar Utrecht.quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat dat hoogeveen gezeik gewoon doorgaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |