ooh. dan heb ik nog veeel minder km's gemaaktquote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:03 schreef Yreal het volgende:
mijn treinkilometers zijn helemaal om te janken dit jaar. Ik ben de ring Den haag -> Bijlmer -> Utrecht -> Den haag eigenlijk maar 3x uit geweest
De mobiele layout heeft die functie niet...quote:
Welk centraal bedoel je beste vriend?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:06 schreef TheFrankey het volgende:
Dank voor het openen. Is een crime om een op te maken met een iphone
Al die electrische locomotieven uit de 1800? Serie die op centraal staan... Wat gaan ze daar mee doen? Is echt een hele kluit.
Maak dan ook de lapo nietquote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De mobiele layout heeft die functie niet...
Een lapo is sneller gemaakt dan je doorhebt.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maak dan ook de lapo niet![]()
Maar goed, we zijn verder
Amsterdam Centraal gok ik, waar een berg 1700/1800-locs staan.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welk centraal bedoel je beste vriend?
Een beetje opletten kan ook. Ook in de mobiele layout zie je postnummersquote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een lapo is sneller gemaakt dan je doorhebt.
Jouw soort mensen is hier ongewenstquote:Op woensdag 3 augustus 2011 01:34 schreef hoj het volgende:
Wie heeft er hier wel eens seksuele handelingen bedreven in een trein?
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:03 schreef Yreal het volgende:
mijn treinkilometers zijn helemaal om te janken dit jaar. Ik ben de ring Den haag -> Bijlmer -> Utrecht -> Den haag eigenlijk maar 3x uit geweest
Stop toch eens met zeuren over het aanmaken van een nieuw topic. Ik heb niet gezien dat ik de laatste plaatste. Daarnaast ook nog netjes gevraagd en je nog bedankt ook.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een beetje opletten kan ook. Ook in de mobiele layout zie je postnummers
Je ziet 1700'en met dubbeldekkers uit begin jaren '90, geen 1800'en met dubbeldekkers uit halvewege de jaren '80.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:00 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Ik bedoel idd amstrerdam centraal. Staan er echt tientallen. Op wiki las ik dat ze zijn uitfesaeerd. Toch vreemd dat ik ze nog met enkele regelmaat zie rijden met een dubbeldekker erachter
De 1800'den staan allemaal terzijde, op 2 na. Er rijden 2 bij LOCON, met de vuiltreinen. LOCON heb al vaak genoeg een defecte loc gehad tot nu toequote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Over de winterinzet van DDM1 doen allerlei wilde verhalen de ronde. Voorlopig staan ze nog terzijde voor zover ik weet.
De ene H is de andere niet.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:43 schreef Fixers het volgende:
De NS of prorail heeft volgens mij teleportatieunits aangeschaft. Zit nu in de trein die volgens de conducteur stopt in Utrecht Overvecht, Horst-Sevenum, Hilversum Sportpark.....
Dat moet er wel geweldig uit zien, een stoomtrein die goederen doet. In 2011!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:26 schreef greavy het volgende:
Nog leuke vorderingen: LOCON zit zelf met enorme loctekorten. Dit had als resultaat dat de vuiltrein Apeldoorn - Apeldoorn VAM met alternatief materieel gereden werd..
Gister was 's Ochtends de VSM stoomloc 52 3879 de gelukkige (deze was al op stoom).
Later de dag kwam VSM 2299 nog van stal om een trein te rijden vanaf Apeldoorn VAM naar Apeldoorn.
Vannacht heeft een onbekende VSM 2400 de vuiltrein gereden.
Nu komt er vanaf elders de EETC V60D 6005 naar Apeldoorn om de vuiltreinen te gaan rijden.
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat moet er wel geweldig uit zien, een stoomtrein die goederen doet. In 2011!
Speed 3? Sluit wel leuk aan, na een bus die niet meer kan stoppen en een cruiseboat die gekaapt is en niet meer onder controle is.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:54 schreef Ireyon het volgende:
Er komt blijkbaar een 3D-film over de HSL, van de hand van Jan de Bont. Afgelopen zondag zijn er volop beelden geschoten.
Eh ja, dan vrees ik dat ik je teleur moet stellenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:21 schreef Nina-Sanders het volgende:
[..]
Speed 3? Sluit wel leuk aan, na een bus die niet meer kan stoppen en een cruiseboat die gekaapt is en niet meer onder controle is.
ik zie het nou al voor me, Jack die aan de Fyra loc hangt, en Annie Porter in een PRIO-ruituig waar een bom aanslag is geweest die half uit elkaar ligt, een een vliegtuigje met de bad-guy welke een broer is van de overleden figuur uit Speed 1 die samenwerkt met Geiger ofzo
Mijn god, zou een geweldig script kunnen zijn
Daar is toch heul geen bomaanslag voor nodig?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:21 schreef Nina-Sanders het volgende:
[..]
..... in een PRIO-ruituig waar een bom aanslag is geweest die half uit elkaar ligt....
Z'n cabinedeur? Dat gebeurt wel vaker.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Er rijdt net een sprinter weg en de machinist heeft de deur gewoon openstaan. Dat mag toch helemaal niet?
Volgens mij bestaan daar geen regels over.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:03 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh... ik dacht dus dat dat niet mocht. Nou ja
Ik ben ook wel eens uit een langzaam rijdende trein gesprongen toen ik een bus wilde halen. Dat was wel ten koste van een pijnlijke enkelquote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:32 schreef TeringHenkie het volgende:
Dat is nog niks, gister ontgrendelde de meester de deuren 3 seconden voordat de trein stilstond. De deuren vlogen open, en ik sprong uit een rijdende trein.
20 jaar geleden kon dat echt gewoon nog. Ben toen ook weleens heel stoer uit een rijdende trein gesprongen. En heel stoer op m'n kokosnoot geticheldquote:Op woensdag 3 augustus 2011 14:32 schreef TeringHenkie het volgende:
Dat is nog niks, gister ontgrendelde de meester de deuren 3 seconden voordat de trein stilstond. De deuren vlogen open, en ik sprong uit een rijdende trein.
hij reed zeker aardig hard?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
20 jaar geleden kon dat echt gewoon nog. Ben toen ook weleens heel stoer uit een rijdende trein gesprongen. En heel stoer op m'n kokosnoot geticheld
En ook in het Duits (Nicht öffnen bevor der Zug hält) en Frans (Ne pas ouvrir avant l'arrêt du train).quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
"Niet openen voor de trein stilstaat"
Nostalgie.
Net als "Op vol balkon liever niet roken".
"Bij bediend buffet is consumptie verplicht en kaartspelen verboden"quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
"Niet openen voor de trein stilstaat"
Nostalgie.
Net als "Op vol balkon liever niet roken".
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
"Niet openen voor de trein stilstaat"
Nostalgie.
et duurde eff voordat het kwartje vielquote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Vanmiddag op Veenendaal Centrum. Enorm grappig en enorm treffend
Neuquote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:14 schreef Ascendancy het volgende:
Arriva dreigt met rechter rond mislukte hsl
Geheel terecht natuurlijk, hoewel het voor de klant niet het gunstigste is.
Ik vraag me af in hoeverre een bod van 50 miljoen lager wel reëel was. 115 miljoen per jaar is er toch ook niet te verdienen met die lijn?
Ja. Plus dat ik zelf in Ut woon en mijnquote:
De enige gunstige optie voor dequote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:14 schreef Ascendancy het volgende:
Arriva dreigt met rechter rond mislukte hsl
Geheel terecht natuurlijk, hoewel het voor de klant niet het gunstigste is.
Ik vraag me af in hoeverre een bod van 50 miljoen lager wel reëel was. 115 miljoen per jaar is er toch ook niet te verdienen met die lijn?
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Vanmiddag op Veenendaal Centrum. Enorm grappig en enorm treffend
Kan NS ineens wel die onzalige herschikking op de Oude Lijn teniet doen, wedden?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 01:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
De enige gunstige optie voor deReiziger
is integratie met het hoofdrailnet. Twee concessies levert nu al voldoende problemen op terwijl beide bedrijven NS zijn. Als straks Arriva daar rijdt en de NS (op de oude lijn) beconcurreert wordt het er alleen maar erger op.
En om jou twee keer het starttarief af te troggelen. Kutkaart.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:44 schreef greavy het volgende:
Een prachtige vooruitgang voor de nieuwe abonnementen:
Vanaf 1 Januari 2012 zijn de nieuwe abonnementen geldig bij de overige vervoerders MITS NS in December kan aantonen dat deze abonnementen goed werken, en niet tevaak falen, én de vervoerders allemaal zicht hebben op deze gegevens (OOK de controleteams etc)
Hierover is op 1 Augustus jl. een akkoord bereikt.
Het enige nadeel dat blijft is, dat wanneer je overstapt van vervoerder A naar vervoerder B dat opnieuw in- en uitchecken verplicht blijft. Dit om de kostenverdeling goed te berekenen.
Scherp +1.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Vanmiddag op Veenendaal Centrum. Enorm grappig en enorm treffend
Ze brengen eerst een slecht product op de markt, vervolgens gaan ze dat product wat minder slecht maken, en dan moeten we allemaal blij zijn enzo?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:44 schreef greavy het volgende:
Een prachtige vooruitgang voor de nieuwe abonnementen:
het opstap tarief zal echt niet 2x worden gerekend, doen ze dat wel dan zullen ze het moeten omdraaien naar een overstap..quote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
En om jou twee keer het starttarief af te troggelen. Kutkaart.
Als blaak, heemstede-aerdenout en Schiedam centrum eruit gaan als IC stop, dan lijkt het me voor de rest niet zo'n probleem. MITS die toeslag eruit gaat en dat lijkt me logisch als ze het als 1 pakket krijgen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 08:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kan NS ineens wel die onzalige herschikking op de Oude Lijn teniet doen, wedden?
NS maakt daar dus GEEN overstap van. Check je uit dan is je reis afgelopen (en de transactie afgesloten), check je dan weer in dan staat de teller weer op 0.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:10 schreef mschol het volgende:
[..]
het opstap tarief zal echt niet 2x worden gerekend, doen ze dat wel dan zullen ze het moeten omdraaien naar een overstap..
Alleen bij vervoerders die de algemene regels van de chipkaart hanteren (en rekenen met een vaste km-prijs). Daar doet NS dus niet aan mee.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:19 schreef Ascendancy het volgende:
ovchipkaart.nl beweerst overigens dat overstappen binnen 35 minuten nooit 2x het basistarief kost.
dat de NS daar nu nog mee weg komt: oke, maar zodra het echt landelijk is lijkt me het stug dat ze dit vol kunnen houdenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:30 schreef ReisT het volgende:
NS weigert stelselmatig om de chipkaart op een fatsoenlijke manier te implementeren.
[..]
NS maakt daar dus GEEN overstap van. Check je uit dan is je reis afgelopen (en de transactie afgesloten), check je dan weer in dan staat de teller weer op 0.
Ze zijn wel hard met een inhaalslag bezig. Zo is het tegenwoordig al wel mogelijk bij een NS kaartautomaat je niet-NS producten op te halen en op je chipkaart te zetten etc.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:30 schreef ReisT het volgende:
NS weigert stelselmatig om de chipkaart op een fatsoenlijke manier te implementeren.
wat dacht je van dit idiote regeltje:quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:36 schreef Ascendancy het volgende:
http://www.ov-chipkaart.n(...)ipkaart/overstappen/
Is dit dan niet gewoon oplichting?
begin 2012 worden die poortjes toch gesloten (want dan is iedereen over naar ov chipkaart) toch?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:46 schreef greavy het volgende:
Bij NS is het dat, wanneer je uitcheckt binnen 60 minuten op hetzelfde station, er geen saldo afgeschreven word.
En zolang de poortjes niet gesloten zijn op de treinstations, hoef je dus ook niet in te checken om iemand uit te zwaaien. Metro sowieso wel.
eind 2012 is dat volgens NS. Ze moeten er eerst nog voor zorgen dat iedereen overal met die kaart kan reizen. Zover is het nog lang niet.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:49 schreef mschol het volgende:
[..]
begin 2012 worden die poortjes toch gesloten (want dan is iedereen over naar ov chipkaart) toch?
Omdat die niet (de hele route) rijdt dus?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:05 schreef Helly het volgende:
Waarom staat er bij de ICE van 18.41u van Amsterdam Centraal naar Eindhoven van vandaag dat dat reisadvies vervalt?
Met wat voor trein?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:59 schreef Doc__Zenith het volgende:
Zo, virtueel de eerste trein over de Hanzelijn gereden. Met 200 door Dronten uiteraard
Vroeger waren dasr perronkaartjes voor.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:44 schreef mschol het volgende:
[..]
wat dacht je van dit idiote regeltje:
http://www.ov-chipkaart.n(...)/ophalenofuitzwaaien
toch van de zotte dat je niet meer even iemand kan uitzwaaien als je geen ov chipkaart hebt_!
Inchecken en uitchecken binnen 20 minutenquote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:14 schreef Irritatie100 het volgende:
Chipkaart bij de NS is sowieso vaag. Een vriend van me heeft 19 euro op dat ding staan, dan kan ie niet eens inchecken bij de NS want daar heb je minimaal 20 euro voor nodig![]()
Bij de lokale vervoerders kan je met een saldo van 0 gewoon inchecken en pas bij een negatief saldo niet meer.
Die ICE rijdt gewoon de hele route maar de dienstregeling is blijkbaar aangepast (vertrekt 3 minuten later uit Amsterdam...)quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Omdat die niet (de hele route) rijdt dus?
tegenwoordig (en al enige tijd) kan je gewoon het perron op, wat is daar mis mee...quote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:34 schreef Fixers het volgende:
[..]
Vroeger waren dasr perronkaartjes voor.
Die meereiskorting is er ook weer bij de nieuwe NS-abonnementen, dus daarmee zullen ze voorlopig wel doorgaan. Ik vraag me wel af hoe dat dadelijk moet als er overal poortjes staan.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 13:38 schreef Ascendancy het volgende:
Hebben ze eigenlijk al wat bedacht op de meereiskorting? Als die vervalt zal ik sowieso altijd de auto pakken als ik met vrienden ergens heen moet. Dan maar een bob.
Als ik aangenomen word (hoop ik natuurlijk welquote:Op donderdag 4 augustus 2011 12:41 schreef Guppyfriend het volgende:
Ga je met zo'n rugzak op in de trein dan greavy?
En dan kiest de NS zeker automatisch voor de kortste reisjesquote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dat is niet anders dan de huidige/oude situatie hoor. 65+'ers krijgen nu ook al een aantal dagen vrij reizen bij hun voordeeluren-abonnement.
Zolang je maar niet gaat zeuren hoe moeilijk mijn studieboek er wel niet uitziet als ik in de trein zit te leren.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 14:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Als ik aangenomen word (hoop ik natuurlijk welwel. Standplaats Utrecht heeft alleen Utrecht-Zwolle. En dan zijn ze met een proef bezig tussen Utrecht-Den Bosch / Eindhoven ook bijvoorbeeld. Die lopen alleen met die grote tassen op de rug.
Railcatering heeft wel grote interesse lijkt het, want toen ik woensdag gebeld werd, vroegen ze of ik gelijk langs kon komen![]()
Maar Vrijdag paste het mij pas. Ik moet wel gelijk pasfoto, ID-kaart en bankpas meenemen voor als ik gelijk aangenomen word.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |