werkplaats is dichtbijquote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:52 schreef dan13lv het volgende:
gistermiddag kwam er een virm aan in groningen, waarna die na 2 minuten verschrikkelijk hard begon te piepen. duurde echt 10 minuten voordat het ophield. Heb geen idee wat het was ..
Vergeet niet tijdig een hotel te zoeken.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:52 schreef greavy het volgende:
Ik zit lekker hoor!
Uitkijk op goederenemplacement.
De laatste trein op vrijdag vertrekt om 14 uur 's middags toch?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vergeet niet tijdig een hotel te zoeken.
Ja klopt, er wordt namelijk half september noodweer verwacht, vandaarquote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
De laatste trein op vrijdag vertrekt om 14 uur 's middags toch?
Gast, echt!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:12 schreef greavy het volgende:
Alle goden op een stokkie. Weer ICMm binnenlopend. Hierna ICRm please..
Lol, ik had precies hetzelfde net. Nu maar op weg in een stilstaande VIRM in Gdm.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:32 schreef Stefanovic83 het volgende:
Hopen dat die ICRMm niet meer komt, Greavy zo stom is te wachten tot de laatste trein en dat een SLT is.
Iemand trouwens een idee waar de Etos is gebleven op Utrecht Centraal? Mijn gel is op en ik kon 'm niet meer vinden
Kruising blauwkapel is dat. Gevaarlijk is het niet, het noord-zuid deel wordt nauwelijks ooit bereden. Bovendien is het gewoon beveiligd met seinen en zo, net als overalquote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:01 schreef Basekid_NZ het volgende:
Wel iets heel aparts gezien toen ik in de intercity tussen Amersfoort en Utrecht zat. Een dubbele treinkruising (dus 2 sporen die 2 andere sporen kruisen) , wist niet dat die bestonden. Lijkt me redelijk gevaarlijk :S
ICMm is vergeleken met ICRm kut. En heerlijk dichtbij de loc zitten nu.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:59 schreef Socios het volgende:
Ik zou wel in ICMm gestapt zijn, niet eerder in dat materieel gezeten in de 1900.
Ik ga dadelijk lekker 5 kwartier in een Slet zitten, die stopt bij iedere grindtegel die naast het spoor ligt. Gewoon omdat het kan!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:12 schreef greavy het volgende:
Alle goden op een stokkie. Weer ICMm binnenlopend. Hierna ICRm please..
Rondjes met de Parijse metro zijn pas fijn. Iedere minuut een stopquote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:48 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik ga dadelijk lekker 5 kwartier in een Slet zitten, die stopt bij iedere grindtegel die naast het spoor ligt. Gewoon omdat het kan!
'k Hoef maar twee stationnetjes korter. Al had ik natuurlijk ook gewoon de Socios route via rotterdam kunnen pakken. Slechts 25 minuten extra reistijd en 2 extra overstappen. Volgens de planner mag het.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:54 schreef James1988 het volgende:
Ik heb dat de afgelopen dagen wel eens gedaan... met de sprinter van Utrecht naar Breda. Is maar 10 minuten langer dan de intercities, maar heeft wel als voordeel dat het heerlijk koel is.
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:24 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Er rijden sowieso niet zoveel treinen meer over die kruising, alle intercity's rijden over de hoge sporen ernaast.
En daarnaast, mocht je je afvragen waarom een trein daar de bovenleiding van de kruisende sporen niet kapot trekt: ze hebben er een of ander ingenieus systeem ingebouwd wat de kruisende bovenleiding een stukje omhoog/aan de kant trekt zodat je daar geen last van hebt.
Je zult er toch een keer uit moetenquote:
Is het niet veel makkelijker, goedkoper en betrouwbaarder om dat stukje kruising gewoon bovenleidingsloos te maken? Net zoals met bruggen wel gedaan wordt.quote:
Als je geld zou hebben dan zou je zeker met een privétrein reizen of niet?quote:
Welnee. Vaak is het gezellig met andere treinreizigers (lees vrouwenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
Als je geld zou hebben dan zou je zeker met een privétrein reizen of niet?
Huur je die er toch gewoon bij?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 17:58 schreef Socios het volgende:
[..]
Welnee. Vaak is het gezellig met andere treinreizigers (lees vrouwen).
Nah, dat ook weer niet. Maar ik ben wel oprecht gelukkig tijdens een treinreis.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 17:56 schreef greavy het volgende:
Socios zou gewoon in een trein stappen, die nergens stopt. En zo maanden rondreizen.
Nee. Het ligt er nu en er is nooit gezeik meequote:Op vrijdag 1 juli 2011 17:54 schreef Fixers het volgende:
[..]
Is het niet veel makkelijker, goedkoper en betrouwbaarder om dat stukje kruising gewoon bovenleidingsloos te maken? Net zoals met bruggen wel gedaan wordt.
Nee, want dan zou je niet meer kunnen vertrekken vanaf Overvecht omdat aan het einde van het perron het opdrachtbord voor het strijken van de stroomafnemers dan wel het tractie-uitschakelbord komt te staan.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 17:54 schreef Fixers het volgende:
[..]
Is het niet veel makkelijker, goedkoper en betrouwbaarder om dat stukje kruising gewoon bovenleidingsloos te maken? Net zoals met bruggen wel gedaan wordt.
Dus als zo'n motortje vastloopt kan er geen trein rijden?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:05 schreef Duvel het volgende:
De hoogteregeling wordt trouwens verzorgd door wisselmotoren.
Ja. Net als bij elke andere wisselstoringquote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:10 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dus als zo'n motortje vastloopt kan er geen trein rijden?
Nope..daarom kwam ik juist op het idee..Maar dat is haven. Heb het stukje wel gelezen.quote:
Oh, dacht dat daar ook foto's instonden. My badquote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:23 schreef Droopie het volgende:
[..]
Nope..daarom kwam ik juist op het idee..Maar dat is haven. Heb het stukje wel gelezen.
Vroeguh ging de trein door naar het strand en wij ook wel eens met de familie.
Met de buren en buurmeisje
Ik denk gewoon de directe IR van luxemburg naar luik en vanaf daar naar maastricht. De IR stopt ook in Ettelbruckquote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:40 schreef greavy het volgende:
Op vrijdag 15 Juli 2011 moet ik van Luxembourg Gare of Ettelbruck met de trein via Liège-Guillemins naar Maastricht. In Nederland is onze SOV nog geldig.
Wat is voor ons de goedkoopste oplossing? Vertrek zal tussen 9 en 11 uur zijn.
Ik denk het wel, aangezien er geen kortere (en dus goedkopere) verbinding met nederland isquote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:46 schreef greavy het volgende:
Ja, dat weet ik. Ik bedoel de treinticket. Volgens Hispeed is dit ¤23,10 (met Bahncard, Railplus, OV-jaarkaart). Zit ik daarmee in de goede richting?
Volgens mij is in stukjes hakken het goedkoopst:quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:40 schreef greavy het volgende:
Op vrijdag 15 Juli 2011 moet ik van Luxembourg Gare of Ettelbruck met de trein via Liège-Guillemins naar Maastricht. In Nederland is onze SOV nog geldig.
Wat is voor ons de goedkoopste oplossing? Vertrek zal tussen 9 en 11 uur zijn.
Leuke foto's. Is er een speciale reden dat je Barvaux uitgezocht hebt om naartoe te gaan?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:27 schreef Igen het volgende:
Een paar fotootjes van mijn dagje wandelen in België op maandag:
Hmm. Hoe zit het dan met tickets kopen?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens mij is in stukjes hakken het goedkoopst:
- Binnenlands kaartje Luxemburg: ¤ 1,50
- kaartje laatste station Luxemburg (Troisvierges) tot eerste station België (Gouvy), iets van ¤ 4,40 met RailPlus
- Go Pass België: ¤ 6,50 voor een enkele rit, of ¤ 50,- voor een tienrittenkaart
- kaartje Visé-Visé(grens): ¤ 1,40 als je het in Nederland koopt.
Ben je in totaal dus iets van 14 euro kwijt.
Volgens mij rijdt op de voorgrond een AM 80quote:Hier op de voorgrond een AM96, op de achtergrond een trein met een stuurstandrijtuig van een type dat ik niet ken.
Dank je. Barvaux is het dichtstbijzijnde station bij Durbuy (bekend als de 'kleinste stad ter wereld') en het is een mooie wandeling tussen beide plaatsen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:54 schreef Socios het volgende:
[..]
Leuke foto's. Is er een speciale reden dat je Barvaux uitgezocht hebt om naartoe te gaan?
Oepsquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:06 schreef remcoP het volgende:
[..]
Volgens mij rijdt op de voorgrond een AM 80
Hmm. Misschien is zo'n eenrit-Go-Pass ook bij de conducteur te koop? Anders wordt het inderdaad uitstappen in Gouvy of alvast van te voren eentje halen, maar als je speciaal daarvoor naar België gaat ben je vast alweer een flink deel van de besparing kwijt...quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:54 schreef greavy het volgende:
[..]
Hmm. Hoe zit het dan met tickets kopen?
Kan je alles in één keer ergens kopen, of moet je een kaartje Luxemburg-Troisvierges, Troisvierges-Gouvy kopen (zal vast wel in Luxemburg kunnen). En dan in Gouvy opnieuw een kaartje kopen (Go Pass bijvoorbeeld) en een kaartje Visé-Visé(grens)?
Of valt dit ook online te kopen uit Nederland?
Zondag vertrekken wij al..
Of kan ik het beste deze week de grens nog even oversteken voor een oa de Go Pass?
Hangt er vanaf waar je bedoelt: die aan de kant van Hoog Catharijne hangen er volgens mij al een week of 2. Andere kant weet ik niet.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:54 schreef Doc__Zenith het volgende:
Nieuwe schermen 'zweven' in de stationshal van Utrecht. Hangen die er nou sinds vandaag, of ligt dat aan mij?
Pasgeleden is er een proef gehouden, tijdens de avondspits, waarbij de helft van de hal was afgezet. Het ging hier om de helft waar ook dat gigantische bord staat. Doel van de proef was het onderzoeken van de reizigersstromen, en dus het toetsen van het computermodel aan de werkelijkheid.quote:Zal dat klapperbord augustus nog halen?
Totaal onbruikbare tiefesdingenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:22 schreef greavy het volgende:
Hoe zit het met de kaartautomaten in België,
Neequote:kan je daar met Nederlandse passen betalen,
Neequote:of met briefgeld?
Essen hep een loket ja.quote:Of heb Essen een loket?
Zeg maar goodbye naar je sociale levenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Noes, het grote blauwe bord mag niet wegwaar moet ik dan afspreken
bij die TB21 midden in de halquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Noes, het grote blauwe bord mag niet wegwaar moet ik dan afspreken
Nee, dat gaat werkenquote:
Mja, dat dus...quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeg maar goodbye naar je sociale leven
Jaaquote:
Openingsuren lokettenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:31 schreef greavy het volgende:
Duidelijk. Dan ga ik maandag eventjes een retourtje Roosendaal (Grens)-Essen kopen, die kaart bij loket halen, en dan weer terug naar het Nederlandse.
Wel kut dat die kaartautomaten in België zo kut zijn dan.
Ik hoop het niet, dat ding is handig en leesbaar vanaf een afstand. Maar niet hip genoeg, en je verbrast er niet genoeg geld mee, en voor het zaaien van verwarring is ie ook niet erg efficiënt. Dus dikke kans dat ie weg gaat ja.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Maar, gaat ie serieus weg? Nee toch? Dat ding is toch cultureel erfgoed? Minstens?
Vroegah had je van die geel geverfde spoorstaven met een metalen vlaggetje eraan "MEETING POINT".quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij de Burger King dan of bij de NS kaartverkoop
Liever de biljettenzaal binnenlopen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Je ziet ze vrijwel niet. Op heel Antwerpen Centraal staan er geloof ik 3.
Liever één van die verdekt opgestelde loketjes buiten de biljettenzaal danquote:
Echt hè. Ik hoop dat 'ie op Amsterdam Centraal ook weer terugkomt.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoop het niet, dat ding is handig en leesbaar vanaf een afstand. Maar niet hip genoeg, en je verbrast er niet genoeg geld mee, en voor het zaaien van verwarring is ie ook niet erg efficiënt. Dus dikke kans dat ie weg gaat ja.
Ik zag het net staan op de site van NMBS ja. Mij lijkt dat ze juist meer automaten willen (= minder personeel achter loket), maarja. Retourtje Roosendaal Grens-Essen zal hoogstens 2,50 zijn gok ik zo ongeveer.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Openingsuren loketten
Van Tot
Maandag 06:00 20:45
Dinsdag 06:00 20:45
Woensdag 06:00 20:45
Donderdag 06:00 20:45
Vrijdag 06:00 20:45
Zaterdag 06:30 20:45
Zondag 06:30 20:45
Van dat kutte van die kaartautomaten zal je niet veel merken trouwens: Je ziet ze vrijwel niet. Op heel Antwerpen Centraal staan er geloof ik 3.
Wat is het verschil tussen BEPAC en InfoPlus?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:43 schreef greavy het volgende:
word BEPAC (of hoe dat ook heet) uitgefaseerd en komt InfoPlus erin.
Jamaar dat is niet hetzelfdequote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij de Burger King dan of bij de NS kaartverkoop
Het zal zeker te weten helemaal probleemloos gaanquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
ik mag hopen dat dat uitfaseren binnen 1 minuut gebeurt.
Bij BEPAC is bijna alles statisch. Je kan (bijna) geen extra informatie toevoegen, en het werkt dus gewoon bagger. Ja, het werkt met de CTA bakken en andere flappen dingen. Maar met de TBP's en dergelijke word het juist beter, ze kunnen dan veel meer informatie tonen, wat niet met BEPAC kan.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:44 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen BEPAC en InfoPlus?
Ik twijfel er geen moment aanquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het zal zeker te weten helemaal probleemloos gaan
Oh okee, alle bedienende mensen worden in diezelfde minuut ook vevangen begrijp ikquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:46 schreef greavy het volgende:
[..]
Bij BEPAC is bijna alles statisch. Je kan (bijna) geen extra informatie toevoegen, en het werkt dus gewoon bagger. Ja, het werkt met de CTA bakken en andere flappen dingen. Maar met de TBP's en dergelijke word het juist beter, ze kunnen dan veel meer informatie tonen, wat niet met BEPAC kan.
Ha, vandaar dus dat er momenteel op een TBP altijd `krampachtige´ informatie staat? Zoals bijvoorbeeld met werkzaamheden afgelopen week stug op de TBP in Amersfoort blijven vermelden dat de Intercity's naar Schiphol gingen i.p.v. Amsterdam Centraal.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:46 schreef greavy het volgende:
Bij BEPAC is bijna alles statisch. Je kan (bijna) geen extra informatie toevoegen, en het werkt dus gewoon bagger. Ja, het werkt met de CTA bakken en andere flappen dingen. Maar met de TBP's en dergelijke word het juist beter, ze kunnen dan veel meer informatie tonen, wat niet met BEPAC kan.
Het ging om deze foto van mij:quote:Bij dat fototje van Knitter is zo te zien alleen zwaluwe handmatig getypt. De rest is input vanuit een Bepac tekstcode.
Aangeleverd door NS lokaal plan, die om een of andere reden afwijkende eindbestemmingen bij werkzaamheden vaak in CAPSLOCK verwerken in de tekstcodes.
Handboek zegt bij 7.7.2: wijzigen treinserie. Er verschijnt een invulveld waarin wijzingen per treinserie kunnen worden aangebracht per station.
Begintrein; Eindtrein; Hoofdrichting; tekstcode; Geldigheid; Omroep; Opmerking; CTA-adres.
Al die opgeheven treinen hebben dan met een dag werkzaamheden via het veld Geldigheid vanaf begintrein tot en met eindtrein een ''N'', voor Niet rijdend. Tekstcode kan bv zijn ''LO'' (let op omroep)
Het veld opmerkingen is meestal leeg, maar in dit geval van de foto heeft de omroeper daar ''zwaluwe'' 02 ingetypt.
02 staat dan voor: 'Rijdt niet verder dan' er zijn nog een paar opties zoals: wordt omgeleid via... etc etc.
Het veld Omroep is ook meestal leeg. Als je wilt dat Tuffy die serie niet omroept, dan geef je een X in dit veld, automatische omroep is dan uitgeschakeld voor de geselecteerde treinnummers.
Alleen het veld Opmerking is dus in te vullen door een omroeper met een woord waarin spelfouten kunnen staan.
Als test heb ik wel eens geprobeerd bij een trein in het veld opmerking: ''Caspar'' 02. Dan komt op de DTW/TAS: Rijdt niet verder dan Caspar
Sommige stations kunnen bij Opmerking ook andere dingen aan, zoals ZD 03 op Amsterdam Sloterdijk. Dan staat er op de CTA's van spoor 4 (of welke je dan ook selecteert daarvoor) ''De treinen richting Zaandam vertrekken van spoor 3"
Ja, dat klopt. Maar dat was een menselijke fout. Een of andere flapdrol was vergeten de eindbestemming van de IC naar Schiphol aan te passen naar Amsterdam. Maar de tussenstops had die flapdrol wel weer aangepastquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:50 schreef Socios het volgende:
[..]
Ha, vandaar dus dat er momenteel op een TBP altijd `krampachtige´ informatie staat? Zoals bijvoorbeeld met werkzaamheden afgelopen week stug op de TBP in Amersfoort blijven vermelden dat de Intercity's naar Schiphol gingen i.p.v. Amsterdam Centraal.
Dat zit er pas eeuwen inquote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:33 schreef Socios het volgende:
Ik `liep´ vanmiddag tegen dit aan in de NS-kaartautomaat:
[ afbeelding ]
Later een reis van Geldermalsen naar Dordrecht opgevraagd, toen verscheen een vergelijkbaar scherm.
De db site zegt het volgende over de ICE van utrecht naar frankfurt:quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:10 schreef Ascendancy het volgende:
Zijn internationale ICE overigens verplicht reserveren?
Ze willen dus graag dat je reserveert, maar het hoeft niet.quote:Intercity-Express
Bitte reservieren, Bordbistro
Als je via NS HiSpeed een ICE-reis boekt naar Duitsland is een reservering sowieso inbegrepen. Via Deutsche Bahn niet, maar het is dan ook niet verplicht.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:10 schreef Ascendancy het volgende:
Zijn internationale ICE overigens verplicht reserveren?
Dat hangt er vanaf wanneer je gaat. Ik weet niet wanneer men in noord-duitsland vakantie heeft, en wanneer denemarken vakantie heeft. als je het buiten de vakantieperiodes kan plannen zal hij niet al te druk zijn.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:33 schreef Ascendancy het volgende:
Ik moet van Hamburg naar Kopenhagen. Althans, als ik de nachttrein niet neem. Heeft iemand enig idee over de bezetting van die trein?
Ja, ramdruk. At all times. Daarom ook reserveringsplichtig. Wordt namelijk gereden met max 3 bakjes. De boot is niet langerquote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:33 schreef Ascendancy het volgende:
Ik moet van Hamburg naar Kopenhagen. Althans, als ik de nachttrein niet neem. Heeft iemand enig idee over de bezetting van die trein?
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, ramdruk. At all times. Daarom ook reserveringsplichtig. Wordt namelijk gereden met max 3 bakjes. De boot is niet langer
Vooralsnog zit er een stuk boot in die rit. Puttgarden - Rødby daar gaat de trein op een boot. Een boot met sporen. En een boot met een beperkte lengte. Drie bakken.quote:
Kurze backen jawohlquote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:34 schreef Socios het volgende:
ICE-TD gaat er trouwens wel met 4 bakken op.Maar ja, geen loc natuurlijk.
Klopt, Deense neuzen zin zelfs langer dan 1 ICE-TD stel.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kurze backen jawohl
De EuroCity wordt gereden met 3baks Deense Neuzen. Zeg maar Plan U (alleen rijden ze wat harder maar daar heb je op die boot geen flikker aan. Bovendien zo aerodynamisch als de Dom van Keulen, maar dat schijnt niet te boeien).
ik wed dat 3 x 55,8 korter is dan 4 x 51,7quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:33 schreef remcoP het volgende:
[..]
Klopt, Deense neuzen zin zelfs langer dan 1 ICE-TD stel.
55,8 m tegenover 51,7 m
nog minimaal 9 jaar, je hebt dus nog even de tijd als je per se een keer met de boot wilquote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vooralsnog zit er een stuk boot in die rit. Puttgarden - Rødby daar gaat de trein op een boot. Een boot met sporen. En een boot met een beperkte lengte. Drie bakken.
Ik vond dat best wel goed te pruimen hoor, dat eten.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:
ik heb hem al gedaan hoorwas weinig aan, je MOET die trein uit, veiligheid ditdat. En aan boord van die boot kan je dan je laatste Kronen kapot slaan een aan truckersmaaltijd
55,8 en 51,1 is de gehele lengte van 1 treinstel, niet van 1 bak.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik wed dat 3 x 55,8 korter is dan 4 x 51,7
Welk 4baks stel is 55,8 meter bij jou?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:43 schreef remcoP het volgende:
[..]
55,8 en 51,1 is de gehele lengte van 1 treinstel, niet van 1 bak.
En volgens mij gaan er geen 3 stellen deense neuzen op die boot.
De deense neus is 55,8 meter lang de ICE-TD 51,7 meter lang.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welk 4baks stel is 55,8 meter bij jou?
Wel de juiste gegevens pakken he. Een ICE-TD is 106,7 meter langquote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:49 schreef remcoP het volgende:
[..]
De deense neus is 55,8 meter lang de ICE-TD 51,7 meter lang.
Ik snap het niet. Een ICE TD van 3 of 4 bakken is 51,7 m lang? Dat zal toch niet? Een ICE3 van 7 baken is 200 meter lang. Dat klopt niet.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:49 schreef remcoP het volgende:
[..]
De deense neus is 55,8 meter lang de ICE-TD 51,7 meter lang.
Oeps...quote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:05 schreef Peterselieman het volgende:
Het staat fout op de Nederlandse Wiki. Op de Duitse Wiki staat 106,7 meter
Dat getal lijkt beter te kloppen als je de foto's van de ICE-TD ziet
Dat lijkt me reëel voor 4 bakken. Maar past dat op die boot?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:05 schreef Peterselieman het volgende:
Het staat fout op de Nederlandse Wiki. Op de Duitse Wiki staat 106,7 meter
Dat getal lijkt beter te kloppen als je de foto's van de ICE-TD ziet
Heel goed psmquote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:05 schreef Peterselieman het volgende:
Het staat fout op de Nederlandse Wiki. Op de Duitse Wiki staat 106,7 meter
Dat getal lijkt beter te kloppen als je de foto's van de ICE-TD ziet
Tot nu toe is de boot gewoon weg gevaren met een ICE-TD, dus ja dat pastquote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me reëel voor 4 bakken. Maar past dat op die boot?
Blijkbaar.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat lijkt me reëel voor 4 bakken. Maar past dat op die boot?
makkelijk. Eén van de boten die er vaart is de Prins Richard en die is 140 meter lang.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me reëel voor 4 bakken. Maar past dat op die boot?
Ik heb wel eens meegemaakt dat ik net uit de auto stapte en er een IC3 binnen kwam rollen.quote:
BEPAC:quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:44 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen BEPAC en InfoPlus?
Pics?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:51 schreef greavy het volgende:
Zo, nu 9 koersborden van Mat'54 aka Hondekop in mijn bezit.
Zal wel omgeleid zijnquote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:03 schreef Bitlord het volgende:
He een Benelux door Gilze-Rijen. Waarom dat?
Zeikerds. Ik dacht dat ze akkoord gingen tochquote:Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
03-07-2011
HOOGEVEEN - De gemeente Hoogeveen voert woensdag actie om de intercitystatus van haar station te behouden.
De Provinciale Staten van Drenthe beslissen dan over het voorstel van de NS om van Hoogeveen een stoptreinstation te maken. Dan stoppen er ieder uur alleen twee stoptreinen. De gemeente Hoogeveen is hier tegen. Ze roept daarom iedereen op woensdagavond naar Assen te komen om de Statenfracties te overtuigen dat ze tegen het voorstel moeten stemmen.
Dat dacht ik ook, maar de fanclub van Jan Mastwijk zal wel geprotesteerd hebbenquote:Op zondag 3 juli 2011 21:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Zeikerds. Ik dacht dat ze akkoord gingen toch
Ik ga daar dinsdag even heen denk ik. Morgen de gok wagen om in Essen te komen.quote:Op zondag 3 juli 2011 21:24 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ga morgenochtend het nieuwe station van Arnhem maar eens checken
Met dank aan treinreiziger.nl voor het overzicht.quote:De NS rijdt van 4 juli tot en met 2 september volgens de vakantiedienstregeling. In deze tijd wordt er in verschillende tijdsdelen, doordat de vakanties niet gelijk lopen, op trajecten doordeweeks minder vaak gereden.
De aanpassingen van 4 juli tot en met 12 augustus zijn als volgt.
• IC Rotterdam Centraal-Deventer rijdt niet tussen Amersfoort en Deventer;
• Stoptrein Leiden Centraal-Dordrecht rijdt niet;
• Sprinter Rhenen-Amsterdam Centraal-Uitgeest rijdt niet tussen Breukelen en Amsterdam Centraal;
• Sprinter Rotterdam Centraal-Gouda Goverwelle rijdt niet;
• Sprinter Rotterdam Centraal-Vlaardingen Centrum rijdt niet;
• Sprinter Gouda-Alphen aan den Rijn rijdt niet door naar Leiden in de spits.
De aanpassingen van 25 juli tot en met 4 september zijn als volgt.
• IC Maastricht-Alkmaar rijdt niet door van/naar Schagen in de spits;
• Sprinter Den Haag Centraal-Haarlem rijdt in de spits niet door naar Amsterdam Centraal.
De aanpassing van 4 juli tot en met 4 september is als volgt.
• IC Rotterdam-Leeuwarden rijdt niet (spitstrein).
Rotterdam C wordt toch sowieso met beperkte onttrekking gebouwd?quote:Op zondag 3 juli 2011 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
Zo te zien scheelt het rond Rotterdam precies genoeg perroncapaciteit, waardoor het bouwen van het station door kan gaan.
uhuh, maar er moeten regelmatig redelijk wat sporen buitendienst. Om die hal verder af te bouwen worden in de zomer de sporen 1b, 2b en 3b voor enkele weken dicht gegooid. Daarnaast werken ze ook aan de andere kant van het station door.quote:Op zondag 3 juli 2011 22:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Rotterdam C wordt toch sowieso met beperkte onttrekking gebouwd?
Ik ookquote:Op zondag 3 juli 2011 21:24 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ga morgenochtend het nieuwe station van Arnhem maar eens checken
Zeker. In de vakantie hebben ze wat meer ruimtequote:Op zondag 3 juli 2011 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
Zo te zien scheelt het rond Rotterdam precies genoeg perroncapaciteit, waardoor het bouwen van het station door kan gaan.
Hmm, de sprinter Enschede-Apeldoorn blijft eens een keer rijden dus.. meestal wordt die er in de vakantie ook uitgegooid (in ieder geval Enschede-Almelo, en Almelo-Apeldoorn ook wel eens maar 1x per uur).quote:Op zondag 3 juli 2011 21:59 schreef James1988 het volgende:
Hou wel rekening met de vakantiedienstregeling, in praktijk komt dat neer op dit:
[..]
Met dank aan treinreiziger.nl voor het overzicht.
Dit dusquote:Op zondag 3 juli 2011 23:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik had meer oog voor wat er op het laptop staat dan raden welke station het is
Vandaag een achterlijke korte kut-ic.quote:
Rotterdam: een negert op een Fyra-bankje. Oh, en het verloop van het perron.quote:
Verkankerde hoerenzooi jaquote:
Zo is het ook begonnen hè...quote:Op maandag 4 juli 2011 08:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Verkankerde hoerenzooi jaAlsof ik niet gewoon TOCH om 8:15 op m'n werk verwacht word. Dat vakantiegezeik is wel een erg goedkope smoes om de helft van je ijzer aan de kant te zetten
Bizar inderdaag dat de NS ervan uitgaat dat er de hele vakantie maar de helft van t aantal mensen de trein in moetenquote:
Ik had het ook al niet geloofd als iemand oog gehad zou hebben voor reizigersbelangenquote:Op maandag 4 juli 2011 09:08 schreef Duvel het volgende:
gekut met het personeelsrooster of met de herfstproblemen.
De reiziger levert alleen maar hinder op.quote:Op maandag 4 juli 2011 09:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik had het ook al niet geloofd als iemand oog gehad zou hebben voor reizigersbelangen
Ik meen me te herinneren dat in de regio Amsterdam en Utrecht de vakantiedienstregeling wordt afgestemd op de basisscholen...quote:
Niet goedkoop, gewoon politiek. En dat laatste is per definitie goedkoop.quote:Op maandag 4 juli 2011 08:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Verkankerde hoerenzooi jaAlsof ik niet gewoon TOCH om 8:15 op m'n werk verwacht word. Dat vakantiegezeik is wel een erg goedkope smoes om de helft van je ijzer aan de kant te zetten
Haha, geweldige naam!quote:Op maandag 4 juli 2011 09:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, we horen te spreken van "self-loading cargo", dat vergeet ik weleens.
Nou whoop-dee-fucking-dooquote:ROOSENDAAL/ DEN HAAG - Er komt een tweede stoptrein per uur tussen Roosendaal en Antwerpen.
Dat gebeurt op het moment dat de Beneluxtrein zal verdwijnen en de hoge snelheidslijn over Breda volledig zal functioneren. Dat zal op zijn vroegst in december van dit jaar zijn.
Ook al lijkt het tegenstrijdig, de tweede trein zal een snelle stoptrein zijn. De nieuwe verbinding tussen Roosendaal en Antwerpen zal minder stopplaatsen krijgen en een kortere route (door de tunnel bij Antwerpen) volgen.
Dit antwoordt het Comité van Ministers (gevormd door de ministers van Buitenlandse Zaken van Nederland, België en Luxemburg), op een eerdere aanbeveling van het Beneluxparlement.
Volgens dat antwoord zijn erover inmiddels principe-afspraken gemaakt tussen de betrokken partijen, zoals de Nederlandse overheid en de nationale Belgische spoorwegmaatschappij NMBS.
"Verheugend en verrassend", noemt het Roosendaalse Tweede Kamerlid Jack Biskop het antwoord van het Comité. "Want de zaak leek een beetje in het slop te zitten." Biskop maakt deel uit van het Beneluxparlement. Hij heeft hierover ook vragen aan de minister van Verkeer gesteld.
Goeie zaak. Al moet je je van die snellere route met minder stops niet te veel voorstellen. A-Dam en A-Oost worden gesloten zodat alles door de tunnel kan. Mocht je in A-Centraal dus willen overstappen op een trein die van nivo +1 gaat, dan ben je minimaal je reistijdwinst al kwijt aan je verslechterde overstap.quote:
Alle treinen rijden toch naar Brussel in België?quote:Op maandag 4 juli 2011 12:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja maar goed, dat doe je natuurlijk niet, want er rijden behalve de Fyra nog zandkorrelduizend treinen naar Brussel vanuit Antwerpen
Wij hebben hier geruild voor jullie koplopersquote:Op maandag 4 juli 2011 14:36 schreef dan13lv het volgende:
DDAR te groningen
wat moet dat kutmaterieel hier, hou die stellen lekker in het zuiden ofzo
Gewestelijk Express Net.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:43 schreef greavy het volgende:
Ja. Zoveel mogelijk via Brussel. Maar dat willen ze na 2013 veranderen las ik een keer elders.
Eén omloop in de 9100. Je kan het ontwijken als je per se wil.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:36 schreef dan13lv het volgende:
DDAR te groningen
wat moet dat kutmaterieel hier, hou die stellen lekker in het zuiden ofzo
Iedere trein in Belgie laat op zich wachten.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Gewestelijk Express Net.
Dat spoornetwerk laat heel lang op zich wachten...
Ik hoop dat je een SLT krijgt als IC naar Rotterdamquote:Op maandag 4 juli 2011 15:04 schreef Socios het volgende:
[..]
Eén omloop in de 9100. Je kan het ontwijken als je per se wil.
Ik moedig wisselend materieel door het hele land aan. Ook als dat wat `minder´ materieel is.
Dan wacht ik een uurtje op de ICE.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:05 schreef Ascendancy het volgende:
Ik hoop dat je een SLT krijgt als IC naar Rotterdam
Haha, dat is wel een lastige keuze, ja... Een ICE als stopper of een SLT als `echte´ Intercity.quote:
Na zwolle slaat het zat over.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:26 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik zat gisteravond in de "Intercity" van Akkrum via Heerenveen, Wolvega en Steenwijk naar Meppel...
Tssk..was er niet ergens een regeltje dat het alleen Intercity mag heten als die minimaal 1 station over slaat?
Ja, maar afgelopen weekend was Meppel het eindstation, maar noemden ze het nog steeds de "intercity" van Leeuwarden naar Meppel, ookal slaat die geen enkel station overquote:
Komt puur door starrigheid.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ja, maar afgelopen weekend was Meppel het eindstation, maar noemden ze het nog steeds de "intercity" van Leeuwarden naar Meppel, ookal slaat die geen enkel station over
Er rijden minder treinen en er is minder materieel? Waar gaat dat heen danquote:Op maandag 4 juli 2011 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Logistieke redenen, materieelomloop bla bla geneuzelIn de vakantieperiode is er onvoldoende materieel beschikbaar voor de museumpendel
huh?quote:Op maandag 4 juli 2011 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Logistieke redenen, materieelomloop bla bla geneuzelIn de vakantieperiode is er onvoldoende materieel beschikbaar voor de museumpendel
Ik blijf lekker m'n VDU houden, stilzwijgende verlengingtwitter:NS_online twitterde op maandag 04-07-2011 om 16:06:51Wij introduceren op 1 augustus de nieuwe #NS abonnementen. Test mee en meld je voor 18 juli aan via http://bit.ly/in0PJY reageer retweet
quote:Op maandag 4 juli 2011 16:05 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Er rijden minder treinen en er is minder materieel? Waar gaat dat heen dan
Mooi visweer jongequote:Op maandag 4 juli 2011 16:08 schreef remcoP het volgende:
huh?![]()
De museumpendel is toch juist bedoeld voor in de vakantieperiode omdat er dan meer mensen naar het spoorwegmuseum gaan?
Ik ga hem wel aanschaffen. WeekendVrij. Heb nu al WeekVrij (SOV) en dus straks WeekendVrij bij NSquote:Op maandag 4 juli 2011 16:11 schreef James1988 het volgende:
De nieuwe NS-abonnementen zijn al verkrijgbaar voor de early adopters:Ik blijf lekker m'n VDU houden, stilzwijgende verlengingtwitter:NS_online twitterde op maandag 04-07-2011 om 16:06:51Wij introduceren op 1 augustus de nieuwe #NS abonnementen. Test mee en meld je voor 18 juli aan via http://bit.ly/in0PJY reageer retweet
Volgens mij is dit de Stoptrein naar Vlissingen te Roosendaalquote:Op maandag 4 juli 2011 17:03 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
2x Plan V als Stoptrein naar Roosendaal te Dordrecht
pics !quote:Op maandag 4 juli 2011 17:48 schreef V2 het volgende:
Hm, m'n trein staat in de fik geloof ik. "We hebben even een technisch probleem, we zullen zo onze weg vervolgen." Mooi understatement
Naar Vlissingen inderdaad.. En te Roosendaal..quote:Op maandag 4 juli 2011 17:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Volgens mij is dit de Stoptrein naar Vlissingen te Roosendaal. Wel mooi zo in 't zonnetje!
Vastgelopen remmen?quote:Op maandag 4 juli 2011 17:51 schreef V2 het volgende:
De rook is alweer weggetrokken, sorry, verder valt er weinig te zien. We staan stil op R'dam Alexander.
Er moeten af en toe vast veel Borsato- of Vitessefans doorheen kunnen...quote:Op maandag 4 juli 2011 19:08 schreef Brembo het volgende:
Vandaag in de nieuwe perrontunnel te Arnhem geweest en het is een flinke hal! Alleen nog wel wat kaal, maar de breedte is echt absurd.
Waar staat dat dat niet kan?quote:Op maandag 4 juli 2011 19:05 schreef Ascendancy het volgende:
Zeg waarom kan je eigenlijk geen Weekend Vrij op een SOV laden. Het is toch ook gewoon een chipkaart
Op de NS site. het is "technisch" niet mogelijk.quote:
Hangt ervan af hoeveel retouren er afgelegd gaan worden.quote:Op maandag 4 juli 2011 20:30 schreef Temlin het volgende:
Elke dag retourtje halen met korting of een maand abbonoment nemen?
De hele periode dat studenten ov niet geldig is. 20 stuks dus denk ik.quote:Op maandag 4 juli 2011 20:31 schreef Socios het volgende:
[..]
Hangt ervan af hoeveel retouren er afgelegd gaan worden.
Aangezien je wel met korting kan reizen zijn 20 losse retourtjes met korting goedkoper, tenzij je dagelijks meer dan 100 kilometer (enkele reis) moet afleggen.quote:Op maandag 4 juli 2011 20:33 schreef Temlin het volgende:
De hele periode dat studenten ov niet geldig is. 20 stuks dus denk ik.
Ik kan het niet vinden. Waar op de NS site.quote:Op maandag 4 juli 2011 20:23 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Op de NS site. het is "technisch" niet mogelijk.
Ik heb 2 weekOV's op mijn SOV staan, maar een weekend kan niet? Wat een onzin
Oke, bedankt. Koop ik wel 20 retourtjes danquote:Op maandag 4 juli 2011 20:39 schreef Socios het volgende:
[..]
Aangezien je wel met korting kan reizen zijn 20 losse retourtjes met korting goedkoper, tenzij je dagelijks meer dan 100 kilometer (enkele reis) moet afleggen.
Wat een onzin eigenlijk, de nachttrein van Berlijn naar Malmö gaat ook op een boot, daar hoef je helemaal niet uit maar kan je gewoon door blijven pitten!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:
ik heb hem al gedaan hoorwas weinig aan, je MOET die trein uit, veiligheid ditdat.
Het is ook zo tof dat de documentjes elkaar tegen kunnen sprekenquote:Op maandag 4 juli 2011 22:04 schreef greavy het volgende:
Ook op een fucking logische kutplaats. Je gaat toch niet ieder PDFje steeds openen? Want elke PDS geeft andere informatie, wat wel met elkaar gerelateerd is
Het is vooral zo tof dat ze de OV-chipkaart er door hebben geramd zonder na te denken over wat ze willen. Wat is het nu voor onzin met die SOV. Er zit dezelfde chip op. Er kunnen week en weekendkaarten op geladen worden, maar niet als je bij de NS koopt? Pure onwil, want ze willen het op een NS specifiek gedeelte.quote:Op maandag 4 juli 2011 22:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is ook zo tof dat de documentjes elkaar tegen kunnen spreken
onwil is nog beter mogelijkquote:Op maandag 4 juli 2011 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
ja en het dan gooien op "technisch niet mogelijk"Net of IEMAND dat gelooft. Technisch is ALLES mogelijk.
Ja. Tegen onwil wint alleen de zwaartekracht denk ik iddquote:
Met de chipkaart waag ik dat zelfs te betwijfelenquote:Op maandag 4 juli 2011 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Tegen onwil wint alleen de zwaartekracht denk ik idd
Dat dus. En dus een mega fail. De NS-apparatuur gaat dan waarschijnlijk moeilijk doen en verkeerde product gebruiken (met korting ipv gratis et cetera).quote:Op maandag 4 juli 2011 22:32 schreef James1988 het volgende:
Op de kaart kan je het prima opslaan. Wat NS waarschijnlijk bedoelt te zeggen is dat hun apparatuur geen onderscheid kan maken tussen een studentenreisproduct en een NS-product.
Het meest bizarre is nog wel dat je als je stopt met studeren, plotseling je SOV voor alles kan gebruiken, maar zolang je studeert het technisch onmogelijk is.quote:Op maandag 4 juli 2011 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
ja en het dan gooien op "technisch niet mogelijk"Net of IEMAND dat gelooft. Technisch is ALLES mogelijk.
Ik ben geen programmeur, maar je kan toch gewoon een "gratis reizen" prioriteit stellen aan korting.quote:Op maandag 4 juli 2011 22:32 schreef James1988 het volgende:
Op de kaart kan je het prima opslaan. Wat NS waarschijnlijk bedoelt te zeggen is dat hun apparatuur geen onderscheid kan maken tussen een studentenreisproduct en een NS-product.
Mijn 4e ov-studentenkaart dateert van 1994. Het laatste jaar dat deze nog normaal wasquote:Op maandag 4 juli 2011 22:38 schreef Socios het volgende:
Zo blij dat mijn laatste ov-studentenkaart dateert uit 2009. Het laatste jaar dat deze nog normaal was.
credit card is credit card toch?quote:Op maandag 4 juli 2011 22:46 schreef Duvel het volgende:
Wat is een trein boeken in Engeland omslachtig... Home Print kun je niet met een buitenlandse creditcard betalen, dat soort shit.
van edingborough via glasgow naar mallaig ( kost 30 pond) en dat is 7 uur reizen ..quote:Op maandag 4 juli 2011 22:46 schreef Duvel het volgende:
Wat is een trein boeken in Engeland omslachtig... Home Print kun je niet met een buitenlandse creditcard betalen, dat soort shit.
Als je maar vroeg genoeg boekt is het allemaal goed te betalen.quote:Op maandag 4 juli 2011 22:49 schreef dan13lv het volgende:
[..]
van edingborough via glasgow naar mallaig ( kost 30 pond) en dat is 7 uur reizen ..
Er zou wel een en ander worden gesaneerd ja.quote:Op maandag 4 juli 2011 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:
121 Teletekst ma 04 jul
***************************************
Kort nieuws binnenland
***************************************
` Tussen Utrecht en Den Bosch wordt van
zaterdag tot en met dinsdag aan het
spoor gewerkt.Tussen Geldermalsen en
Den Bosch rijden dan geen treinen.In
die worden wissel en een overweg
vernieuwd.Op het traject worden bussen
ingezet.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Nou, een 5- voor Nederlands, maar okee. Is dit het begin van die wisselsanering?
Moet de aannemer wel de mensen hebben om het werk uit te voeren. Zo bezien kun je in één weekend het hele land renoveren.quote:Op maandag 4 juli 2011 22:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er zou wel een en ander worden gesaneerd ja.
Wat ik niet helemaal begrijp is waarom dit een losse periode is, en dit niet meteen wordt meegenomen met Randstadspoor. Pasgeleden lag Den Bosch - Utrecht er immers al een weekend uit, en hebben ze die nieuwe sporen aangesloten. Had dit meteen ook wel gedaan kunnen worden, lijkt me
En dat blijkt nog in geen twintig JAAR te lukken, dus jahquote:Op maandag 4 juli 2011 22:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Moet de aannemer wel de mensen hebben om het werk uit te voeren. Zo bezien kun je in één weekend het hele land renoveren.
quote:Op maandag 4 juli 2011 22:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Het is alleen jammer dat je het materiaal ook niet overal kunt krijgen als het halve spoorwegnet plat ligt door andere werkzaamheden
Dat moet gewoon wel eens mis zijn gegaan.quote:Op maandag 4 juli 2011 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Ik lach me kapot als zelfs vervoerders daar last van gaa hebben. Weten ze ook eens hoe dat is.
quote:Op maandag 4 juli 2011 22:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat moet gewoon wel eens mis zijn gegaan.
"Hoi, we krijgen je stopmachine niet op het werk, want baanvak x is buitendienst."
-"Ah kut."
Geniaalquote:Op maandag 4 juli 2011 22:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat moet gewoon wel eens mis zijn gegaan.
"Hoi, we krijgen je stopmachine niet op het werk, want baanvak x is buitendienst."
-"Ah kut."
quote:Voorwaarden Reizen op Saldo bij NS
"2.3 In aanvulling op het bepaalde in art. 6.9 AVR-NS dient met Reizen op Saldo bij NS bij het onderbreken van de reis de Rit afgesloten te worden met een Check-uit op het betreffende station. Bij het vervolgen van de reis dient opnieuw Ingecheckt te worden. Zo bestaat bijvoorbeeld een reis die tussentijds is onderbroken uit twee Ritten."
"Onderbreken/onderbroken: De situaties waarbij Reiziger de laatste NS-kaartlezer(s) passeert om het station te verlaten of om gebruik te maken van een voorziening binnen het station die buiten het door de NS-kaartlezers omsloten gebied ligt."
Gebeurd niet met werktrein hoor. Vandaag waren ze met een doodnormale kraan in Rotterdam sporen aan het leggen, ballast neer te doen. Geen werktrein kwam te pas.quote:Op maandag 4 juli 2011 23:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik kwam vorige week dus voor het eerst over de nieuwe IJsselbrug bij Zwolle, en toen heb ik me serieus af gevraagd hoe ze van plan waren de resterende sporen richting oude IJsselbrug weg te halen. Die zitten nu aan beide kanten al nergens meer aangesloten. Allebei niet. Kan dus geen werktrein meer in de buurt komen
Ah, dat is een fundamentele wijziging ten opzichte van de huidige tarifering!quote:Op maandag 4 juli 2011 23:04 schreef greavy het volgende:
Oh. Laat NS lekker de tyfus vallen.
Over het onderbreken van je reis met RoS.
Maar ik ga bij onderbreken niet uitchecken. Word het alleen maar duurder.
[..]
Locov en Rover zijn een stelletje ingeslapen ouwelullenvergaderingen. Je kunt dan nog beter bij de Maatschappij Voor Beter OV aankloppen (bekend van o.a. Rikus Spithorst), die zeggen tenminste waar het op staat.quote:Op maandag 4 juli 2011 23:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ah, dat is een fundamentele wijziging ten opzichte van de huidige tarifering!
LOCOV EN ROVER TREK VERDOMME JE MUIL EEN KEER OPEN!
Terecht!quote:Wethouder vecht voor loket Driebergen-Zeist
DRIEBERGEN - Protesten vanmorgen op treinstation Driebergen-Zeist. Vanaf vandaag is daar geen bemand loket meer en daar zijn blinde- en slechtziende mensen niet blij mee.
Ook de gemeentes Utrechtse Heuvelrug en Zeist voeren actie. Wethouder Homan stond al vroeg op het station om blinde reizigers een hart onder de riem te steken.
De NS heeft er een nieuwe kaartautomaat neergezet die blinden en slechtzienden ook kunnen gebruiken. Maar daar zijn al veel problemen mee. Het apparaat zou veel te ingewikkeld zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |