Alle treinen rijden toch naar Brussel in België?quote:Op maandag 4 juli 2011 12:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja maar goed, dat doe je natuurlijk niet, want er rijden behalve de Fyra nog zandkorrelduizend treinen naar Brussel vanuit Antwerpen
Wij hebben hier geruild voor jullie koplopersquote:Op maandag 4 juli 2011 14:36 schreef dan13lv het volgende:
DDAR te groningen
wat moet dat kutmaterieel hier, hou die stellen lekker in het zuiden ofzo
Gewestelijk Express Net.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:43 schreef greavy het volgende:
Ja. Zoveel mogelijk via Brussel. Maar dat willen ze na 2013 veranderen las ik een keer elders.
Eén omloop in de 9100. Je kan het ontwijken als je per se wil.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:36 schreef dan13lv het volgende:
DDAR te groningen
wat moet dat kutmaterieel hier, hou die stellen lekker in het zuiden ofzo
Iedere trein in Belgie laat op zich wachten.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Gewestelijk Express Net.
Dat spoornetwerk laat heel lang op zich wachten...
Ik hoop dat je een SLT krijgt als IC naar Rotterdamquote:Op maandag 4 juli 2011 15:04 schreef Socios het volgende:
[..]
Eén omloop in de 9100. Je kan het ontwijken als je per se wil.
Ik moedig wisselend materieel door het hele land aan. Ook als dat wat `minder´ materieel is.
Dan wacht ik een uurtje op de ICE.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:05 schreef Ascendancy het volgende:
Ik hoop dat je een SLT krijgt als IC naar Rotterdam
Haha, dat is wel een lastige keuze, ja... Een ICE als stopper of een SLT als `echte´ Intercity.quote:
Na zwolle slaat het zat over.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:26 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik zat gisteravond in de "Intercity" van Akkrum via Heerenveen, Wolvega en Steenwijk naar Meppel...
Tssk..was er niet ergens een regeltje dat het alleen Intercity mag heten als die minimaal 1 station over slaat?
Ja, maar afgelopen weekend was Meppel het eindstation, maar noemden ze het nog steeds de "intercity" van Leeuwarden naar Meppel, ookal slaat die geen enkel station overquote:
Komt puur door starrigheid.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ja, maar afgelopen weekend was Meppel het eindstation, maar noemden ze het nog steeds de "intercity" van Leeuwarden naar Meppel, ookal slaat die geen enkel station over
Er rijden minder treinen en er is minder materieel? Waar gaat dat heen danquote:Op maandag 4 juli 2011 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Logistieke redenen, materieelomloop bla bla geneuzelIn de vakantieperiode is er onvoldoende materieel beschikbaar voor de museumpendel
huh?quote:Op maandag 4 juli 2011 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Logistieke redenen, materieelomloop bla bla geneuzelIn de vakantieperiode is er onvoldoende materieel beschikbaar voor de museumpendel
Ik blijf lekker m'n VDU houden, stilzwijgende verlengingtwitter:NS_online twitterde op maandag 04-07-2011 om 16:06:51Wij introduceren op 1 augustus de nieuwe #NS abonnementen. Test mee en meld je voor 18 juli aan via http://bit.ly/in0PJY reageer retweet
quote:Op maandag 4 juli 2011 16:05 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Er rijden minder treinen en er is minder materieel? Waar gaat dat heen dan
Mooi visweer jongequote:Op maandag 4 juli 2011 16:08 schreef remcoP het volgende:
huh?![]()
De museumpendel is toch juist bedoeld voor in de vakantieperiode omdat er dan meer mensen naar het spoorwegmuseum gaan?
Ik ga hem wel aanschaffen. WeekendVrij. Heb nu al WeekVrij (SOV) en dus straks WeekendVrij bij NSquote:Op maandag 4 juli 2011 16:11 schreef James1988 het volgende:
De nieuwe NS-abonnementen zijn al verkrijgbaar voor de early adopters:Ik blijf lekker m'n VDU houden, stilzwijgende verlengingtwitter:NS_online twitterde op maandag 04-07-2011 om 16:06:51Wij introduceren op 1 augustus de nieuwe #NS abonnementen. Test mee en meld je voor 18 juli aan via http://bit.ly/in0PJY reageer retweet
Volgens mij is dit de Stoptrein naar Vlissingen te Roosendaalquote:Op maandag 4 juli 2011 17:03 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
2x Plan V als Stoptrein naar Roosendaal te Dordrecht
pics !quote:Op maandag 4 juli 2011 17:48 schreef V2 het volgende:
Hm, m'n trein staat in de fik geloof ik. "We hebben even een technisch probleem, we zullen zo onze weg vervolgen." Mooi understatement
Naar Vlissingen inderdaad.. En te Roosendaal..quote:Op maandag 4 juli 2011 17:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Volgens mij is dit de Stoptrein naar Vlissingen te Roosendaal. Wel mooi zo in 't zonnetje!
Vastgelopen remmen?quote:Op maandag 4 juli 2011 17:51 schreef V2 het volgende:
De rook is alweer weggetrokken, sorry, verder valt er weinig te zien. We staan stil op R'dam Alexander.
Er moeten af en toe vast veel Borsato- of Vitessefans doorheen kunnen...quote:Op maandag 4 juli 2011 19:08 schreef Brembo het volgende:
Vandaag in de nieuwe perrontunnel te Arnhem geweest en het is een flinke hal! Alleen nog wel wat kaal, maar de breedte is echt absurd.
Waar staat dat dat niet kan?quote:Op maandag 4 juli 2011 19:05 schreef Ascendancy het volgende:
Zeg waarom kan je eigenlijk geen Weekend Vrij op een SOV laden. Het is toch ook gewoon een chipkaart
Op de NS site. het is "technisch" niet mogelijk.quote:
Hangt ervan af hoeveel retouren er afgelegd gaan worden.quote:Op maandag 4 juli 2011 20:30 schreef Temlin het volgende:
Elke dag retourtje halen met korting of een maand abbonoment nemen?
De hele periode dat studenten ov niet geldig is. 20 stuks dus denk ik.quote:Op maandag 4 juli 2011 20:31 schreef Socios het volgende:
[..]
Hangt ervan af hoeveel retouren er afgelegd gaan worden.
Aangezien je wel met korting kan reizen zijn 20 losse retourtjes met korting goedkoper, tenzij je dagelijks meer dan 100 kilometer (enkele reis) moet afleggen.quote:Op maandag 4 juli 2011 20:33 schreef Temlin het volgende:
De hele periode dat studenten ov niet geldig is. 20 stuks dus denk ik.
Ik kan het niet vinden. Waar op de NS site.quote:Op maandag 4 juli 2011 20:23 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Op de NS site. het is "technisch" niet mogelijk.
Ik heb 2 weekOV's op mijn SOV staan, maar een weekend kan niet? Wat een onzin
Oke, bedankt. Koop ik wel 20 retourtjes danquote:Op maandag 4 juli 2011 20:39 schreef Socios het volgende:
[..]
Aangezien je wel met korting kan reizen zijn 20 losse retourtjes met korting goedkoper, tenzij je dagelijks meer dan 100 kilometer (enkele reis) moet afleggen.
Wat een onzin eigenlijk, de nachttrein van Berlijn naar Malmö gaat ook op een boot, daar hoef je helemaal niet uit maar kan je gewoon door blijven pitten!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:
ik heb hem al gedaan hoorwas weinig aan, je MOET die trein uit, veiligheid ditdat.
Het is ook zo tof dat de documentjes elkaar tegen kunnen sprekenquote:Op maandag 4 juli 2011 22:04 schreef greavy het volgende:
Ook op een fucking logische kutplaats. Je gaat toch niet ieder PDFje steeds openen? Want elke PDS geeft andere informatie, wat wel met elkaar gerelateerd is
Het is vooral zo tof dat ze de OV-chipkaart er door hebben geramd zonder na te denken over wat ze willen. Wat is het nu voor onzin met die SOV. Er zit dezelfde chip op. Er kunnen week en weekendkaarten op geladen worden, maar niet als je bij de NS koopt? Pure onwil, want ze willen het op een NS specifiek gedeelte.quote:Op maandag 4 juli 2011 22:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is ook zo tof dat de documentjes elkaar tegen kunnen spreken
onwil is nog beter mogelijkquote:Op maandag 4 juli 2011 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
ja en het dan gooien op "technisch niet mogelijk"Net of IEMAND dat gelooft. Technisch is ALLES mogelijk.
Ja. Tegen onwil wint alleen de zwaartekracht denk ik iddquote:
Met de chipkaart waag ik dat zelfs te betwijfelenquote:Op maandag 4 juli 2011 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Tegen onwil wint alleen de zwaartekracht denk ik idd
Dat dus. En dus een mega fail. De NS-apparatuur gaat dan waarschijnlijk moeilijk doen en verkeerde product gebruiken (met korting ipv gratis et cetera).quote:Op maandag 4 juli 2011 22:32 schreef James1988 het volgende:
Op de kaart kan je het prima opslaan. Wat NS waarschijnlijk bedoelt te zeggen is dat hun apparatuur geen onderscheid kan maken tussen een studentenreisproduct en een NS-product.
Het meest bizarre is nog wel dat je als je stopt met studeren, plotseling je SOV voor alles kan gebruiken, maar zolang je studeert het technisch onmogelijk is.quote:Op maandag 4 juli 2011 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
ja en het dan gooien op "technisch niet mogelijk"Net of IEMAND dat gelooft. Technisch is ALLES mogelijk.
Ik ben geen programmeur, maar je kan toch gewoon een "gratis reizen" prioriteit stellen aan korting.quote:Op maandag 4 juli 2011 22:32 schreef James1988 het volgende:
Op de kaart kan je het prima opslaan. Wat NS waarschijnlijk bedoelt te zeggen is dat hun apparatuur geen onderscheid kan maken tussen een studentenreisproduct en een NS-product.
Mijn 4e ov-studentenkaart dateert van 1994. Het laatste jaar dat deze nog normaal wasquote:Op maandag 4 juli 2011 22:38 schreef Socios het volgende:
Zo blij dat mijn laatste ov-studentenkaart dateert uit 2009. Het laatste jaar dat deze nog normaal was.
credit card is credit card toch?quote:Op maandag 4 juli 2011 22:46 schreef Duvel het volgende:
Wat is een trein boeken in Engeland omslachtig... Home Print kun je niet met een buitenlandse creditcard betalen, dat soort shit.
van edingborough via glasgow naar mallaig ( kost 30 pond) en dat is 7 uur reizen ..quote:Op maandag 4 juli 2011 22:46 schreef Duvel het volgende:
Wat is een trein boeken in Engeland omslachtig... Home Print kun je niet met een buitenlandse creditcard betalen, dat soort shit.
Als je maar vroeg genoeg boekt is het allemaal goed te betalen.quote:Op maandag 4 juli 2011 22:49 schreef dan13lv het volgende:
[..]
van edingborough via glasgow naar mallaig ( kost 30 pond) en dat is 7 uur reizen ..
Er zou wel een en ander worden gesaneerd ja.quote:Op maandag 4 juli 2011 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:
121 Teletekst ma 04 jul
***************************************
Kort nieuws binnenland
***************************************
` Tussen Utrecht en Den Bosch wordt van
zaterdag tot en met dinsdag aan het
spoor gewerkt.Tussen Geldermalsen en
Den Bosch rijden dan geen treinen.In
die worden wissel en een overweg
vernieuwd.Op het traject worden bussen
ingezet.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Nou, een 5- voor Nederlands, maar okee. Is dit het begin van die wisselsanering?
Moet de aannemer wel de mensen hebben om het werk uit te voeren. Zo bezien kun je in één weekend het hele land renoveren.quote:Op maandag 4 juli 2011 22:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er zou wel een en ander worden gesaneerd ja.
Wat ik niet helemaal begrijp is waarom dit een losse periode is, en dit niet meteen wordt meegenomen met Randstadspoor. Pasgeleden lag Den Bosch - Utrecht er immers al een weekend uit, en hebben ze die nieuwe sporen aangesloten. Had dit meteen ook wel gedaan kunnen worden, lijkt me
En dat blijkt nog in geen twintig JAAR te lukken, dus jahquote:Op maandag 4 juli 2011 22:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Moet de aannemer wel de mensen hebben om het werk uit te voeren. Zo bezien kun je in één weekend het hele land renoveren.
quote:Op maandag 4 juli 2011 22:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Het is alleen jammer dat je het materiaal ook niet overal kunt krijgen als het halve spoorwegnet plat ligt door andere werkzaamheden
Dat moet gewoon wel eens mis zijn gegaan.quote:Op maandag 4 juli 2011 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Ik lach me kapot als zelfs vervoerders daar last van gaa hebben. Weten ze ook eens hoe dat is.
quote:Op maandag 4 juli 2011 22:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat moet gewoon wel eens mis zijn gegaan.
"Hoi, we krijgen je stopmachine niet op het werk, want baanvak x is buitendienst."
-"Ah kut."
Geniaalquote:Op maandag 4 juli 2011 22:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat moet gewoon wel eens mis zijn gegaan.
"Hoi, we krijgen je stopmachine niet op het werk, want baanvak x is buitendienst."
-"Ah kut."
quote:Voorwaarden Reizen op Saldo bij NS
"2.3 In aanvulling op het bepaalde in art. 6.9 AVR-NS dient met Reizen op Saldo bij NS bij het onderbreken van de reis de Rit afgesloten te worden met een Check-uit op het betreffende station. Bij het vervolgen van de reis dient opnieuw Ingecheckt te worden. Zo bestaat bijvoorbeeld een reis die tussentijds is onderbroken uit twee Ritten."
"Onderbreken/onderbroken: De situaties waarbij Reiziger de laatste NS-kaartlezer(s) passeert om het station te verlaten of om gebruik te maken van een voorziening binnen het station die buiten het door de NS-kaartlezers omsloten gebied ligt."
Gebeurd niet met werktrein hoor. Vandaag waren ze met een doodnormale kraan in Rotterdam sporen aan het leggen, ballast neer te doen. Geen werktrein kwam te pas.quote:Op maandag 4 juli 2011 23:04 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik kwam vorige week dus voor het eerst over de nieuwe IJsselbrug bij Zwolle, en toen heb ik me serieus af gevraagd hoe ze van plan waren de resterende sporen richting oude IJsselbrug weg te halen. Die zitten nu aan beide kanten al nergens meer aangesloten. Allebei niet. Kan dus geen werktrein meer in de buurt komen
Ah, dat is een fundamentele wijziging ten opzichte van de huidige tarifering!quote:Op maandag 4 juli 2011 23:04 schreef greavy het volgende:
Oh. Laat NS lekker de tyfus vallen.
Over het onderbreken van je reis met RoS.
Maar ik ga bij onderbreken niet uitchecken. Word het alleen maar duurder.
[..]
Locov en Rover zijn een stelletje ingeslapen ouwelullenvergaderingen. Je kunt dan nog beter bij de Maatschappij Voor Beter OV aankloppen (bekend van o.a. Rikus Spithorst), die zeggen tenminste waar het op staat.quote:Op maandag 4 juli 2011 23:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ah, dat is een fundamentele wijziging ten opzichte van de huidige tarifering!
LOCOV EN ROVER TREK VERDOMME JE MUIL EEN KEER OPEN!
Terecht!quote:Wethouder vecht voor loket Driebergen-Zeist
DRIEBERGEN - Protesten vanmorgen op treinstation Driebergen-Zeist. Vanaf vandaag is daar geen bemand loket meer en daar zijn blinde- en slechtziende mensen niet blij mee.
Ook de gemeentes Utrechtse Heuvelrug en Zeist voeren actie. Wethouder Homan stond al vroeg op het station om blinde reizigers een hart onder de riem te steken.
De NS heeft er een nieuwe kaartautomaat neergezet die blinden en slechtzienden ook kunnen gebruiken. Maar daar zijn al veel problemen mee. Het apparaat zou veel te ingewikkeld zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |