Het ging om deze foto van mij:quote:Bij dat fototje van Knitter is zo te zien alleen zwaluwe handmatig getypt. De rest is input vanuit een Bepac tekstcode.
Aangeleverd door NS lokaal plan, die om een of andere reden afwijkende eindbestemmingen bij werkzaamheden vaak in CAPSLOCK verwerken in de tekstcodes.
Handboek zegt bij 7.7.2: wijzigen treinserie. Er verschijnt een invulveld waarin wijzingen per treinserie kunnen worden aangebracht per station.
Begintrein; Eindtrein; Hoofdrichting; tekstcode; Geldigheid; Omroep; Opmerking; CTA-adres.
Al die opgeheven treinen hebben dan met een dag werkzaamheden via het veld Geldigheid vanaf begintrein tot en met eindtrein een ''N'', voor Niet rijdend. Tekstcode kan bv zijn ''LO'' (let op omroep)
Het veld opmerkingen is meestal leeg, maar in dit geval van de foto heeft de omroeper daar ''zwaluwe'' 02 ingetypt.
02 staat dan voor: 'Rijdt niet verder dan' er zijn nog een paar opties zoals: wordt omgeleid via... etc etc.
Het veld Omroep is ook meestal leeg. Als je wilt dat Tuffy die serie niet omroept, dan geef je een X in dit veld, automatische omroep is dan uitgeschakeld voor de geselecteerde treinnummers.
Alleen het veld Opmerking is dus in te vullen door een omroeper met een woord waarin spelfouten kunnen staan.
Als test heb ik wel eens geprobeerd bij een trein in het veld opmerking: ''Caspar'' 02. Dan komt op de DTW/TAS: Rijdt niet verder dan Caspar
Sommige stations kunnen bij Opmerking ook andere dingen aan, zoals ZD 03 op Amsterdam Sloterdijk. Dan staat er op de CTA's van spoor 4 (of welke je dan ook selecteert daarvoor) ''De treinen richting Zaandam vertrekken van spoor 3"
Ja, dat klopt. Maar dat was een menselijke fout. Een of andere flapdrol was vergeten de eindbestemming van de IC naar Schiphol aan te passen naar Amsterdam. Maar de tussenstops had die flapdrol wel weer aangepastquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:50 schreef Socios het volgende:
[..]
Ha, vandaar dus dat er momenteel op een TBP altijd `krampachtige´ informatie staat? Zoals bijvoorbeeld met werkzaamheden afgelopen week stug op de TBP in Amersfoort blijven vermelden dat de Intercity's naar Schiphol gingen i.p.v. Amsterdam Centraal.
Dat zit er pas eeuwen inquote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:33 schreef Socios het volgende:
Ik `liep´ vanmiddag tegen dit aan in de NS-kaartautomaat:
[ afbeelding ]
Later een reis van Geldermalsen naar Dordrecht opgevraagd, toen verscheen een vergelijkbaar scherm.
De db site zegt het volgende over de ICE van utrecht naar frankfurt:quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:10 schreef Ascendancy het volgende:
Zijn internationale ICE overigens verplicht reserveren?
Ze willen dus graag dat je reserveert, maar het hoeft niet.quote:Intercity-Express
Bitte reservieren, Bordbistro
Als je via NS HiSpeed een ICE-reis boekt naar Duitsland is een reservering sowieso inbegrepen. Via Deutsche Bahn niet, maar het is dan ook niet verplicht.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:10 schreef Ascendancy het volgende:
Zijn internationale ICE overigens verplicht reserveren?
Dat hangt er vanaf wanneer je gaat. Ik weet niet wanneer men in noord-duitsland vakantie heeft, en wanneer denemarken vakantie heeft. als je het buiten de vakantieperiodes kan plannen zal hij niet al te druk zijn.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:33 schreef Ascendancy het volgende:
Ik moet van Hamburg naar Kopenhagen. Althans, als ik de nachttrein niet neem. Heeft iemand enig idee over de bezetting van die trein?
Ja, ramdruk. At all times. Daarom ook reserveringsplichtig. Wordt namelijk gereden met max 3 bakjes. De boot is niet langerquote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:33 schreef Ascendancy het volgende:
Ik moet van Hamburg naar Kopenhagen. Althans, als ik de nachttrein niet neem. Heeft iemand enig idee over de bezetting van die trein?
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, ramdruk. At all times. Daarom ook reserveringsplichtig. Wordt namelijk gereden met max 3 bakjes. De boot is niet langer
Vooralsnog zit er een stuk boot in die rit. Puttgarden - Rødby daar gaat de trein op een boot. Een boot met sporen. En een boot met een beperkte lengte. Drie bakken.quote:
Kurze backen jawohlquote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:34 schreef Socios het volgende:
ICE-TD gaat er trouwens wel met 4 bakken op.Maar ja, geen loc natuurlijk.
Klopt, Deense neuzen zin zelfs langer dan 1 ICE-TD stel.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kurze backen jawohl
De EuroCity wordt gereden met 3baks Deense Neuzen. Zeg maar Plan U (alleen rijden ze wat harder maar daar heb je op die boot geen flikker aan. Bovendien zo aerodynamisch als de Dom van Keulen, maar dat schijnt niet te boeien).
ik wed dat 3 x 55,8 korter is dan 4 x 51,7quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:33 schreef remcoP het volgende:
[..]
Klopt, Deense neuzen zin zelfs langer dan 1 ICE-TD stel.
55,8 m tegenover 51,7 m
nog minimaal 9 jaar, je hebt dus nog even de tijd als je per se een keer met de boot wilquote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vooralsnog zit er een stuk boot in die rit. Puttgarden - Rødby daar gaat de trein op een boot. Een boot met sporen. En een boot met een beperkte lengte. Drie bakken.
Ik vond dat best wel goed te pruimen hoor, dat eten.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:
ik heb hem al gedaan hoorwas weinig aan, je MOET die trein uit, veiligheid ditdat. En aan boord van die boot kan je dan je laatste Kronen kapot slaan een aan truckersmaaltijd
55,8 en 51,1 is de gehele lengte van 1 treinstel, niet van 1 bak.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik wed dat 3 x 55,8 korter is dan 4 x 51,7
Welk 4baks stel is 55,8 meter bij jou?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:43 schreef remcoP het volgende:
[..]
55,8 en 51,1 is de gehele lengte van 1 treinstel, niet van 1 bak.
En volgens mij gaan er geen 3 stellen deense neuzen op die boot.
De deense neus is 55,8 meter lang de ICE-TD 51,7 meter lang.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welk 4baks stel is 55,8 meter bij jou?
Wel de juiste gegevens pakken he. Een ICE-TD is 106,7 meter langquote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:49 schreef remcoP het volgende:
[..]
De deense neus is 55,8 meter lang de ICE-TD 51,7 meter lang.
Ik snap het niet. Een ICE TD van 3 of 4 bakken is 51,7 m lang? Dat zal toch niet? Een ICE3 van 7 baken is 200 meter lang. Dat klopt niet.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:49 schreef remcoP het volgende:
[..]
De deense neus is 55,8 meter lang de ICE-TD 51,7 meter lang.
Oeps...quote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:05 schreef Peterselieman het volgende:
Het staat fout op de Nederlandse Wiki. Op de Duitse Wiki staat 106,7 meter
Dat getal lijkt beter te kloppen als je de foto's van de ICE-TD ziet
Dat lijkt me reëel voor 4 bakken. Maar past dat op die boot?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:05 schreef Peterselieman het volgende:
Het staat fout op de Nederlandse Wiki. Op de Duitse Wiki staat 106,7 meter
Dat getal lijkt beter te kloppen als je de foto's van de ICE-TD ziet
Heel goed psmquote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:05 schreef Peterselieman het volgende:
Het staat fout op de Nederlandse Wiki. Op de Duitse Wiki staat 106,7 meter
Dat getal lijkt beter te kloppen als je de foto's van de ICE-TD ziet
Tot nu toe is de boot gewoon weg gevaren met een ICE-TD, dus ja dat pastquote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me reëel voor 4 bakken. Maar past dat op die boot?
Blijkbaar.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat lijkt me reëel voor 4 bakken. Maar past dat op die boot?
makkelijk. Eén van de boten die er vaart is de Prins Richard en die is 140 meter lang.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me reëel voor 4 bakken. Maar past dat op die boot?
Ik heb wel eens meegemaakt dat ik net uit de auto stapte en er een IC3 binnen kwam rollen.quote:
BEPAC:quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:44 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen BEPAC en InfoPlus?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |