Nope..daarom kwam ik juist op het idee..Maar dat is haven. Heb het stukje wel gelezen.quote:
Oh, dacht dat daar ook foto's instonden. My badquote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:23 schreef Droopie het volgende:
[..]
Nope..daarom kwam ik juist op het idee..Maar dat is haven. Heb het stukje wel gelezen.
Vroeguh ging de trein door naar het strand en wij ook wel eens met de familie.
Met de buren en buurmeisje
Ik denk gewoon de directe IR van luxemburg naar luik en vanaf daar naar maastricht. De IR stopt ook in Ettelbruckquote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:40 schreef greavy het volgende:
Op vrijdag 15 Juli 2011 moet ik van Luxembourg Gare of Ettelbruck met de trein via Liège-Guillemins naar Maastricht. In Nederland is onze SOV nog geldig.
Wat is voor ons de goedkoopste oplossing? Vertrek zal tussen 9 en 11 uur zijn.
Ik denk het wel, aangezien er geen kortere (en dus goedkopere) verbinding met nederland isquote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:46 schreef greavy het volgende:
Ja, dat weet ik. Ik bedoel de treinticket. Volgens Hispeed is dit ¤23,10 (met Bahncard, Railplus, OV-jaarkaart). Zit ik daarmee in de goede richting?
Volgens mij is in stukjes hakken het goedkoopst:quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:40 schreef greavy het volgende:
Op vrijdag 15 Juli 2011 moet ik van Luxembourg Gare of Ettelbruck met de trein via Liège-Guillemins naar Maastricht. In Nederland is onze SOV nog geldig.
Wat is voor ons de goedkoopste oplossing? Vertrek zal tussen 9 en 11 uur zijn.
Leuke foto's. Is er een speciale reden dat je Barvaux uitgezocht hebt om naartoe te gaan?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:27 schreef Igen het volgende:
Een paar fotootjes van mijn dagje wandelen in België op maandag:
Hmm. Hoe zit het dan met tickets kopen?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens mij is in stukjes hakken het goedkoopst:
- Binnenlands kaartje Luxemburg: ¤ 1,50
- kaartje laatste station Luxemburg (Troisvierges) tot eerste station België (Gouvy), iets van ¤ 4,40 met RailPlus
- Go Pass België: ¤ 6,50 voor een enkele rit, of ¤ 50,- voor een tienrittenkaart
- kaartje Visé-Visé(grens): ¤ 1,40 als je het in Nederland koopt.
Ben je in totaal dus iets van 14 euro kwijt.
Volgens mij rijdt op de voorgrond een AM 80quote:Hier op de voorgrond een AM96, op de achtergrond een trein met een stuurstandrijtuig van een type dat ik niet ken.
Dank je. Barvaux is het dichtstbijzijnde station bij Durbuy (bekend als de 'kleinste stad ter wereld') en het is een mooie wandeling tussen beide plaatsen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:54 schreef Socios het volgende:
[..]
Leuke foto's. Is er een speciale reden dat je Barvaux uitgezocht hebt om naartoe te gaan?
Oepsquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:06 schreef remcoP het volgende:
[..]
Volgens mij rijdt op de voorgrond een AM 80
Hmm. Misschien is zo'n eenrit-Go-Pass ook bij de conducteur te koop? Anders wordt het inderdaad uitstappen in Gouvy of alvast van te voren eentje halen, maar als je speciaal daarvoor naar België gaat ben je vast alweer een flink deel van de besparing kwijt...quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:54 schreef greavy het volgende:
[..]
Hmm. Hoe zit het dan met tickets kopen?
Kan je alles in één keer ergens kopen, of moet je een kaartje Luxemburg-Troisvierges, Troisvierges-Gouvy kopen (zal vast wel in Luxemburg kunnen). En dan in Gouvy opnieuw een kaartje kopen (Go Pass bijvoorbeeld) en een kaartje Visé-Visé(grens)?
Of valt dit ook online te kopen uit Nederland?
Zondag vertrekken wij al..
Of kan ik het beste deze week de grens nog even oversteken voor een oa de Go Pass?
Hangt er vanaf waar je bedoelt: die aan de kant van Hoog Catharijne hangen er volgens mij al een week of 2. Andere kant weet ik niet.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:54 schreef Doc__Zenith het volgende:
Nieuwe schermen 'zweven' in de stationshal van Utrecht. Hangen die er nou sinds vandaag, of ligt dat aan mij?
Pasgeleden is er een proef gehouden, tijdens de avondspits, waarbij de helft van de hal was afgezet. Het ging hier om de helft waar ook dat gigantische bord staat. Doel van de proef was het onderzoeken van de reizigersstromen, en dus het toetsen van het computermodel aan de werkelijkheid.quote:Zal dat klapperbord augustus nog halen?
Totaal onbruikbare tiefesdingenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:22 schreef greavy het volgende:
Hoe zit het met de kaartautomaten in België,
Neequote:kan je daar met Nederlandse passen betalen,
Neequote:of met briefgeld?
Essen hep een loket ja.quote:Of heb Essen een loket?
Zeg maar goodbye naar je sociale levenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Noes, het grote blauwe bord mag niet wegwaar moet ik dan afspreken
bij die TB21 midden in de halquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Noes, het grote blauwe bord mag niet wegwaar moet ik dan afspreken
Nee, dat gaat werkenquote:
Mja, dat dus...quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeg maar goodbye naar je sociale leven
Jaaquote:
Openingsuren lokettenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:31 schreef greavy het volgende:
Duidelijk. Dan ga ik maandag eventjes een retourtje Roosendaal (Grens)-Essen kopen, die kaart bij loket halen, en dan weer terug naar het Nederlandse.
Wel kut dat die kaartautomaten in België zo kut zijn dan.
Ik hoop het niet, dat ding is handig en leesbaar vanaf een afstand. Maar niet hip genoeg, en je verbrast er niet genoeg geld mee, en voor het zaaien van verwarring is ie ook niet erg efficiënt. Dus dikke kans dat ie weg gaat ja.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Maar, gaat ie serieus weg? Nee toch? Dat ding is toch cultureel erfgoed? Minstens?
Vroegah had je van die geel geverfde spoorstaven met een metalen vlaggetje eraan "MEETING POINT".quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij de Burger King dan of bij de NS kaartverkoop
Liever de biljettenzaal binnenlopen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Je ziet ze vrijwel niet. Op heel Antwerpen Centraal staan er geloof ik 3.
Liever één van die verdekt opgestelde loketjes buiten de biljettenzaal danquote:
Echt hè. Ik hoop dat 'ie op Amsterdam Centraal ook weer terugkomt.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoop het niet, dat ding is handig en leesbaar vanaf een afstand. Maar niet hip genoeg, en je verbrast er niet genoeg geld mee, en voor het zaaien van verwarring is ie ook niet erg efficiënt. Dus dikke kans dat ie weg gaat ja.
Ik zag het net staan op de site van NMBS ja. Mij lijkt dat ze juist meer automaten willen (= minder personeel achter loket), maarja. Retourtje Roosendaal Grens-Essen zal hoogstens 2,50 zijn gok ik zo ongeveer.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Openingsuren loketten
Van Tot
Maandag 06:00 20:45
Dinsdag 06:00 20:45
Woensdag 06:00 20:45
Donderdag 06:00 20:45
Vrijdag 06:00 20:45
Zaterdag 06:30 20:45
Zondag 06:30 20:45
Van dat kutte van die kaartautomaten zal je niet veel merken trouwens: Je ziet ze vrijwel niet. Op heel Antwerpen Centraal staan er geloof ik 3.
Wat is het verschil tussen BEPAC en InfoPlus?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:43 schreef greavy het volgende:
word BEPAC (of hoe dat ook heet) uitgefaseerd en komt InfoPlus erin.
Jamaar dat is niet hetzelfdequote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij de Burger King dan of bij de NS kaartverkoop
Het zal zeker te weten helemaal probleemloos gaanquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
ik mag hopen dat dat uitfaseren binnen 1 minuut gebeurt.
Bij BEPAC is bijna alles statisch. Je kan (bijna) geen extra informatie toevoegen, en het werkt dus gewoon bagger. Ja, het werkt met de CTA bakken en andere flappen dingen. Maar met de TBP's en dergelijke word het juist beter, ze kunnen dan veel meer informatie tonen, wat niet met BEPAC kan.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:44 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen BEPAC en InfoPlus?
Ik twijfel er geen moment aanquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het zal zeker te weten helemaal probleemloos gaan
Oh okee, alle bedienende mensen worden in diezelfde minuut ook vevangen begrijp ikquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:46 schreef greavy het volgende:
[..]
Bij BEPAC is bijna alles statisch. Je kan (bijna) geen extra informatie toevoegen, en het werkt dus gewoon bagger. Ja, het werkt met de CTA bakken en andere flappen dingen. Maar met de TBP's en dergelijke word het juist beter, ze kunnen dan veel meer informatie tonen, wat niet met BEPAC kan.
Ha, vandaar dus dat er momenteel op een TBP altijd `krampachtige´ informatie staat? Zoals bijvoorbeeld met werkzaamheden afgelopen week stug op de TBP in Amersfoort blijven vermelden dat de Intercity's naar Schiphol gingen i.p.v. Amsterdam Centraal.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:46 schreef greavy het volgende:
Bij BEPAC is bijna alles statisch. Je kan (bijna) geen extra informatie toevoegen, en het werkt dus gewoon bagger. Ja, het werkt met de CTA bakken en andere flappen dingen. Maar met de TBP's en dergelijke word het juist beter, ze kunnen dan veel meer informatie tonen, wat niet met BEPAC kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |