Ja, dat klopt. Maar dat was een menselijke fout. Een of andere flapdrol was vergeten de eindbestemming van de IC naar Schiphol aan te passen naar Amsterdam. Maar de tussenstops had die flapdrol wel weer aangepastquote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:50 schreef Socios het volgende:
[..]
Ha, vandaar dus dat er momenteel op een TBP altijd `krampachtige´ informatie staat? Zoals bijvoorbeeld met werkzaamheden afgelopen week stug op de TBP in Amersfoort blijven vermelden dat de Intercity's naar Schiphol gingen i.p.v. Amsterdam Centraal.
Dat zit er pas eeuwen inquote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:33 schreef Socios het volgende:
Ik `liep´ vanmiddag tegen dit aan in de NS-kaartautomaat:
[ afbeelding ]
Later een reis van Geldermalsen naar Dordrecht opgevraagd, toen verscheen een vergelijkbaar scherm.
De db site zegt het volgende over de ICE van utrecht naar frankfurt:quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:10 schreef Ascendancy het volgende:
Zijn internationale ICE overigens verplicht reserveren?
Ze willen dus graag dat je reserveert, maar het hoeft niet.quote:Intercity-Express
Bitte reservieren, Bordbistro
Als je via NS HiSpeed een ICE-reis boekt naar Duitsland is een reservering sowieso inbegrepen. Via Deutsche Bahn niet, maar het is dan ook niet verplicht.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:10 schreef Ascendancy het volgende:
Zijn internationale ICE overigens verplicht reserveren?
Dat hangt er vanaf wanneer je gaat. Ik weet niet wanneer men in noord-duitsland vakantie heeft, en wanneer denemarken vakantie heeft. als je het buiten de vakantieperiodes kan plannen zal hij niet al te druk zijn.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:33 schreef Ascendancy het volgende:
Ik moet van Hamburg naar Kopenhagen. Althans, als ik de nachttrein niet neem. Heeft iemand enig idee over de bezetting van die trein?
Ja, ramdruk. At all times. Daarom ook reserveringsplichtig. Wordt namelijk gereden met max 3 bakjes. De boot is niet langerquote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:33 schreef Ascendancy het volgende:
Ik moet van Hamburg naar Kopenhagen. Althans, als ik de nachttrein niet neem. Heeft iemand enig idee over de bezetting van die trein?
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, ramdruk. At all times. Daarom ook reserveringsplichtig. Wordt namelijk gereden met max 3 bakjes. De boot is niet langer
Vooralsnog zit er een stuk boot in die rit. Puttgarden - Rødby daar gaat de trein op een boot. Een boot met sporen. En een boot met een beperkte lengte. Drie bakken.quote:
Kurze backen jawohlquote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:34 schreef Socios het volgende:
ICE-TD gaat er trouwens wel met 4 bakken op.Maar ja, geen loc natuurlijk.
Klopt, Deense neuzen zin zelfs langer dan 1 ICE-TD stel.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kurze backen jawohl
De EuroCity wordt gereden met 3baks Deense Neuzen. Zeg maar Plan U (alleen rijden ze wat harder maar daar heb je op die boot geen flikker aan. Bovendien zo aerodynamisch als de Dom van Keulen, maar dat schijnt niet te boeien).
ik wed dat 3 x 55,8 korter is dan 4 x 51,7quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:33 schreef remcoP het volgende:
[..]
Klopt, Deense neuzen zin zelfs langer dan 1 ICE-TD stel.
55,8 m tegenover 51,7 m
nog minimaal 9 jaar, je hebt dus nog even de tijd als je per se een keer met de boot wilquote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vooralsnog zit er een stuk boot in die rit. Puttgarden - Rødby daar gaat de trein op een boot. Een boot met sporen. En een boot met een beperkte lengte. Drie bakken.
Ik vond dat best wel goed te pruimen hoor, dat eten.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:
ik heb hem al gedaan hoorwas weinig aan, je MOET die trein uit, veiligheid ditdat. En aan boord van die boot kan je dan je laatste Kronen kapot slaan een aan truckersmaaltijd
55,8 en 51,1 is de gehele lengte van 1 treinstel, niet van 1 bak.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik wed dat 3 x 55,8 korter is dan 4 x 51,7
Welk 4baks stel is 55,8 meter bij jou?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:43 schreef remcoP het volgende:
[..]
55,8 en 51,1 is de gehele lengte van 1 treinstel, niet van 1 bak.
En volgens mij gaan er geen 3 stellen deense neuzen op die boot.
De deense neus is 55,8 meter lang de ICE-TD 51,7 meter lang.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welk 4baks stel is 55,8 meter bij jou?
Wel de juiste gegevens pakken he. Een ICE-TD is 106,7 meter langquote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:49 schreef remcoP het volgende:
[..]
De deense neus is 55,8 meter lang de ICE-TD 51,7 meter lang.
Ik snap het niet. Een ICE TD van 3 of 4 bakken is 51,7 m lang? Dat zal toch niet? Een ICE3 van 7 baken is 200 meter lang. Dat klopt niet.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:49 schreef remcoP het volgende:
[..]
De deense neus is 55,8 meter lang de ICE-TD 51,7 meter lang.
Oeps...quote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:05 schreef Peterselieman het volgende:
Het staat fout op de Nederlandse Wiki. Op de Duitse Wiki staat 106,7 meter
Dat getal lijkt beter te kloppen als je de foto's van de ICE-TD ziet
Dat lijkt me reëel voor 4 bakken. Maar past dat op die boot?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:05 schreef Peterselieman het volgende:
Het staat fout op de Nederlandse Wiki. Op de Duitse Wiki staat 106,7 meter
Dat getal lijkt beter te kloppen als je de foto's van de ICE-TD ziet
Heel goed psmquote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:05 schreef Peterselieman het volgende:
Het staat fout op de Nederlandse Wiki. Op de Duitse Wiki staat 106,7 meter
Dat getal lijkt beter te kloppen als je de foto's van de ICE-TD ziet
Tot nu toe is de boot gewoon weg gevaren met een ICE-TD, dus ja dat pastquote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me reëel voor 4 bakken. Maar past dat op die boot?
Blijkbaar.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat lijkt me reëel voor 4 bakken. Maar past dat op die boot?
makkelijk. Eén van de boten die er vaart is de Prins Richard en die is 140 meter lang.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me reëel voor 4 bakken. Maar past dat op die boot?
Ik heb wel eens meegemaakt dat ik net uit de auto stapte en er een IC3 binnen kwam rollen.quote:
BEPAC:quote:Op vrijdag 1 juli 2011 19:44 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen BEPAC en InfoPlus?
Pics?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:51 schreef greavy het volgende:
Zo, nu 9 koersborden van Mat'54 aka Hondekop in mijn bezit.
Zal wel omgeleid zijnquote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:03 schreef Bitlord het volgende:
He een Benelux door Gilze-Rijen. Waarom dat?
Zeikerds. Ik dacht dat ze akkoord gingen tochquote:Hoogeveen voert actie om intercitystatus te behouden
03-07-2011
HOOGEVEEN - De gemeente Hoogeveen voert woensdag actie om de intercitystatus van haar station te behouden.
De Provinciale Staten van Drenthe beslissen dan over het voorstel van de NS om van Hoogeveen een stoptreinstation te maken. Dan stoppen er ieder uur alleen twee stoptreinen. De gemeente Hoogeveen is hier tegen. Ze roept daarom iedereen op woensdagavond naar Assen te komen om de Statenfracties te overtuigen dat ze tegen het voorstel moeten stemmen.
Dat dacht ik ook, maar de fanclub van Jan Mastwijk zal wel geprotesteerd hebbenquote:Op zondag 3 juli 2011 21:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Zeikerds. Ik dacht dat ze akkoord gingen toch
Ik ga daar dinsdag even heen denk ik. Morgen de gok wagen om in Essen te komen.quote:Op zondag 3 juli 2011 21:24 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ga morgenochtend het nieuwe station van Arnhem maar eens checken
Met dank aan treinreiziger.nl voor het overzicht.quote:De NS rijdt van 4 juli tot en met 2 september volgens de vakantiedienstregeling. In deze tijd wordt er in verschillende tijdsdelen, doordat de vakanties niet gelijk lopen, op trajecten doordeweeks minder vaak gereden.
De aanpassingen van 4 juli tot en met 12 augustus zijn als volgt.
• IC Rotterdam Centraal-Deventer rijdt niet tussen Amersfoort en Deventer;
• Stoptrein Leiden Centraal-Dordrecht rijdt niet;
• Sprinter Rhenen-Amsterdam Centraal-Uitgeest rijdt niet tussen Breukelen en Amsterdam Centraal;
• Sprinter Rotterdam Centraal-Gouda Goverwelle rijdt niet;
• Sprinter Rotterdam Centraal-Vlaardingen Centrum rijdt niet;
• Sprinter Gouda-Alphen aan den Rijn rijdt niet door naar Leiden in de spits.
De aanpassingen van 25 juli tot en met 4 september zijn als volgt.
• IC Maastricht-Alkmaar rijdt niet door van/naar Schagen in de spits;
• Sprinter Den Haag Centraal-Haarlem rijdt in de spits niet door naar Amsterdam Centraal.
De aanpassing van 4 juli tot en met 4 september is als volgt.
• IC Rotterdam-Leeuwarden rijdt niet (spitstrein).
Rotterdam C wordt toch sowieso met beperkte onttrekking gebouwd?quote:Op zondag 3 juli 2011 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
Zo te zien scheelt het rond Rotterdam precies genoeg perroncapaciteit, waardoor het bouwen van het station door kan gaan.
uhuh, maar er moeten regelmatig redelijk wat sporen buitendienst. Om die hal verder af te bouwen worden in de zomer de sporen 1b, 2b en 3b voor enkele weken dicht gegooid. Daarnaast werken ze ook aan de andere kant van het station door.quote:Op zondag 3 juli 2011 22:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Rotterdam C wordt toch sowieso met beperkte onttrekking gebouwd?
Ik ookquote:Op zondag 3 juli 2011 21:24 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ga morgenochtend het nieuwe station van Arnhem maar eens checken
Zeker. In de vakantie hebben ze wat meer ruimtequote:Op zondag 3 juli 2011 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
Zo te zien scheelt het rond Rotterdam precies genoeg perroncapaciteit, waardoor het bouwen van het station door kan gaan.
Hmm, de sprinter Enschede-Apeldoorn blijft eens een keer rijden dus.. meestal wordt die er in de vakantie ook uitgegooid (in ieder geval Enschede-Almelo, en Almelo-Apeldoorn ook wel eens maar 1x per uur).quote:Op zondag 3 juli 2011 21:59 schreef James1988 het volgende:
Hou wel rekening met de vakantiedienstregeling, in praktijk komt dat neer op dit:
[..]
Met dank aan treinreiziger.nl voor het overzicht.
Dit dusquote:Op zondag 3 juli 2011 23:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik had meer oog voor wat er op het laptop staat dan raden welke station het is
Vandaag een achterlijke korte kut-ic.quote:
Rotterdam: een negert op een Fyra-bankje. Oh, en het verloop van het perron.quote:
Verkankerde hoerenzooi jaquote:
Zo is het ook begonnen hč...quote:Op maandag 4 juli 2011 08:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Verkankerde hoerenzooi jaAlsof ik niet gewoon TOCH om 8:15 op m'n werk verwacht word. Dat vakantiegezeik is wel een erg goedkope smoes om de helft van je ijzer aan de kant te zetten
Bizar inderdaag dat de NS ervan uitgaat dat er de hele vakantie maar de helft van t aantal mensen de trein in moetenquote:
Ik had het ook al niet geloofd als iemand oog gehad zou hebben voor reizigersbelangenquote:Op maandag 4 juli 2011 09:08 schreef Duvel het volgende:
gekut met het personeelsrooster of met de herfstproblemen.
De reiziger levert alleen maar hinder op.quote:Op maandag 4 juli 2011 09:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik had het ook al niet geloofd als iemand oog gehad zou hebben voor reizigersbelangen
Ik meen me te herinneren dat in de regio Amsterdam en Utrecht de vakantiedienstregeling wordt afgestemd op de basisscholen...quote:
Niet goedkoop, gewoon politiek. En dat laatste is per definitie goedkoop.quote:Op maandag 4 juli 2011 08:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Verkankerde hoerenzooi jaAlsof ik niet gewoon TOCH om 8:15 op m'n werk verwacht word. Dat vakantiegezeik is wel een erg goedkope smoes om de helft van je ijzer aan de kant te zetten
Haha, geweldige naam!quote:Op maandag 4 juli 2011 09:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, we horen te spreken van "self-loading cargo", dat vergeet ik weleens.
Nou whoop-dee-fucking-dooquote:ROOSENDAAL/ DEN HAAG - Er komt een tweede stoptrein per uur tussen Roosendaal en Antwerpen.
Dat gebeurt op het moment dat de Beneluxtrein zal verdwijnen en de hoge snelheidslijn over Breda volledig zal functioneren. Dat zal op zijn vroegst in december van dit jaar zijn.
Ook al lijkt het tegenstrijdig, de tweede trein zal een snelle stoptrein zijn. De nieuwe verbinding tussen Roosendaal en Antwerpen zal minder stopplaatsen krijgen en een kortere route (door de tunnel bij Antwerpen) volgen.
Dit antwoordt het Comité van Ministers (gevormd door de ministers van Buitenlandse Zaken van Nederland, België en Luxemburg), op een eerdere aanbeveling van het Beneluxparlement.
Volgens dat antwoord zijn erover inmiddels principe-afspraken gemaakt tussen de betrokken partijen, zoals de Nederlandse overheid en de nationale Belgische spoorwegmaatschappij NMBS.
"Verheugend en verrassend", noemt het Roosendaalse Tweede Kamerlid Jack Biskop het antwoord van het Comité. "Want de zaak leek een beetje in het slop te zitten." Biskop maakt deel uit van het Beneluxparlement. Hij heeft hierover ook vragen aan de minister van Verkeer gesteld.
Goeie zaak. Al moet je je van die snellere route met minder stops niet te veel voorstellen. A-Dam en A-Oost worden gesloten zodat alles door de tunnel kan. Mocht je in A-Centraal dus willen overstappen op een trein die van nivo +1 gaat, dan ben je minimaal je reistijdwinst al kwijt aan je verslechterde overstap.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |