abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:49:30 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_98906593

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging van en naar het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
Alstom60x60.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en ontvangt graag PM's over Fyra naar Breda.
ToeBeer.gif Duvel, houdt van hobby's en bier.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
Socios.jpg Socios, treinen dienen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor ¤10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2011 zijn als volgt: Zaterdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 24 april (eerste paasdag), maandag 25 april (tweede paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (eerste pinksterdag), maandag 13 juni (tweede pinksterdag), zondag 25 december (eerste kerstdag), maandag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> NS Dienstregeling 2011
Met ingang van Dienstregeling 2011 verschijnt het spoorboekje helaas niet meer op papier. NS biedt nu slechts losse pagina's aan als PDF. Deze zijn voor forummer greavy verzameld en hier te downloaden.

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
pi_98906714
gistermiddag kwam er een virm aan in groningen, waarna die na 2 minuten verschrikkelijk hard begon te piepen. duurde echt 10 minuten voordat het ophield. Heb geen idee wat het was ..
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:52:24 #3
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_98906724
Ik zit lekker hoor!
Uitkijk op goederenemplacement.
pi_98906796
socios heeft hier nog niet gepost?
pi_98906839
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:54 schreef CarltonBanks het volgende:
socios heeft hier nog niet gepost?
Nou en?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:57:26 #6
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_98906951
Ja hoor, weer zo'n nulpunt :|W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 juli 2011 @ 13:57:49 #7
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_98906980
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:52 schreef dan13lv het volgende:
gistermiddag kwam er een virm aan in groningen, waarna die na 2 minuten verschrikkelijk hard begon te piepen. duurde echt 10 minuten voordat het ophield. Heb geen idee wat het was ..
werkplaats is dichtbij :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:58:27 #8
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_98907019
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:52 schreef greavy het volgende:
Ik zit lekker hoor!
Uitkijk op goederenemplacement.
Vergeet niet tijdig een hotel te zoeken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_98907224
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Vergeet niet tijdig een hotel te zoeken.
De laatste trein op vrijdag vertrekt om 14 uur 's middags toch? :7
  vrijdag 1 juli 2011 @ 14:02:56 #10
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_98907254
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

De laatste trein op vrijdag vertrekt om 14 uur 's middags toch? :7
Ja klopt, er wordt namelijk half september noodweer verwacht, vandaar :7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  FOK!fotograaf vrijdag 1 juli 2011 @ 14:07:52 #11
145146 Andyy
pi_98907536
Heeft 1 van jullie de spoor en gaat de Den bosch coupon niet gebruiken?
Mijn moeder heeft mijn boekje weggegooid die ik apart had gelegd :|W
  vrijdag 1 juli 2011 @ 14:12:20 #12
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_98907746
Alle goden op een stokkie. Weer ICMm binnenlopend. Hierna ICRm please..
pi_98907935
Misschien kun je beter omreizen via Kaldenkirchen, Mönchengladbach, Dortmund en Enschede als je geen ICMm wilt, wel in hengelo nog even op de pimpel wachten dan :P
  vrijdag 1 juli 2011 @ 14:21:09 #14
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_98908169
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:12 schreef greavy het volgende:
Alle goden op een stokkie. Weer ICMm binnenlopend. Hierna ICRm please..
Gast, echt!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_98908691
Hopen dat die ICRMm niet meer komt, Greavy zo stom is te wachten tot de laatste trein en dat een SLT is.

Iemand trouwens een idee waar de Etos is gebleven op Utrecht Centraal? Mijn gel is op en ik kon 'm niet meer vinden :')
  vrijdag 1 juli 2011 @ 14:47:56 #16
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_98909491
ICRm is gekomen :)
15:19 vertrekken ;)
pi_98909615
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:32 schreef Stefanovic83 het volgende:
Hopen dat die ICRMm niet meer komt, Greavy zo stom is te wachten tot de laatste trein en dat een SLT is.

Iemand trouwens een idee waar de Etos is gebleven op Utrecht Centraal? Mijn gel is op en ik kon 'm niet meer vinden :')
Lol, ik had precies hetzelfde net. Nu maar op weg in een stilstaande VIRM in Gdm.
pi_98910083
Ik zou wel in ICMm gestapt zijn, niet eerder in dat materieel gezeten in de 1900.
pi_98910163
Wel iets heel aparts gezien toen ik in de intercity tussen Amersfoort en Utrecht zat. Een dubbele treinkruising (dus 2 sporen die 2 andere sporen kruisen) , wist niet dat die bestonden. Lijkt me redelijk gevaarlijk :S
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:05:52 #20
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_98910337
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:01 schreef Basekid_NZ het volgende:
Wel iets heel aparts gezien toen ik in de intercity tussen Amersfoort en Utrecht zat. Een dubbele treinkruising (dus 2 sporen die 2 andere sporen kruisen) , wist niet dat die bestonden. Lijkt me redelijk gevaarlijk :S
Kruising blauwkapel is dat. Gevaarlijk is het niet, het noord-zuid deel wordt nauwelijks ooit bereden. Bovendien is het gewoon beveiligd met seinen en zo, net als overal :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_98911285
Er rijden sowieso niet zoveel treinen meer over die kruising, alle intercity's rijden over de hoge sporen ernaast.

En daarnaast, mocht je je afvragen waarom een trein daar de bovenleiding van de kruisende sporen niet kapot trekt: ze hebben er een of ander ingenieus systeem ingebouwd wat de kruisende bovenleiding een stukje omhoog/aan de kant trekt zodat je daar geen last van hebt.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:24:43 #22
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_98911318
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:59 schreef Socios het volgende:
Ik zou wel in ICMm gestapt zijn, niet eerder in dat materieel gezeten in de 1900.
ICMm is vergeleken met ICRm kut. En heerlijk dichtbij de loc zitten nu.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:26:08 #23
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_98911405
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:24 schreef greavy het volgende:

En heerlijk dichtbij de loc zitten nu.
Lekker warm. Of zo :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:38:55 #24
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_98912104
Dan hoor je die nog. Stuurstand is stil...
pi_98912598
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:24 schreef greavy het volgende:
ICMm is vergeleken met ICRm kut.
Dat ben ik met je eens.
pi_98912620
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:12 schreef greavy het volgende:
Alle goden op een stokkie. Weer ICMm binnenlopend. Hierna ICRm please..
Ik ga dadelijk lekker 5 kwartier in een Slet zitten, die stopt bij iedere grindtegel die naast het spoor ligt. Gewoon omdat het kan!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:54:47 #27
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_98912956
Ik heb dat de afgelopen dagen wel eens gedaan... met de sprinter van Utrecht naar Breda. Is maar 10 minuten langer dan de intercities, maar heeft wel als voordeel dat het heerlijk koel is. :D
pi_98913178
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:48 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik ga dadelijk lekker 5 kwartier in een Slet zitten, die stopt bij iedere grindtegel die naast het spoor ligt. Gewoon omdat het kan!
Rondjes met de Parijse metro zijn pas fijn. Iedere minuut een stop :9~
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_98913277
Iedere extra stop is er één teveel.
pi_98915809
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:54 schreef James1988 het volgende:
Ik heb dat de afgelopen dagen wel eens gedaan... met de sprinter van Utrecht naar Breda. Is maar 10 minuten langer dan de intercities, maar heeft wel als voordeel dat het heerlijk koel is. :D
'k Hoef maar twee stationnetjes korter. Al had ik natuurlijk ook gewoon de Socios route via rotterdam kunnen pakken. Slechts 25 minuten extra reistijd en 2 extra overstappen. Volgens de planner mag het.
pi_98917655
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:24 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Er rijden sowieso niet zoveel treinen meer over die kruising, alle intercity's rijden over de hoge sporen ernaast.

En daarnaast, mocht je je afvragen waarom een trein daar de bovenleiding van de kruisende sporen niet kapot trekt: ze hebben er een of ander ingenieus systeem ingebouwd wat de kruisende bovenleiding een stukje omhoog/aan de kant trekt zodat je daar geen last van hebt.
  Moderator vrijdag 1 juli 2011 @ 17:49:24 #32
155227 crew  Guppy
dus
pi_98917670
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 16:03 schreef Socios het volgende:
Iedere extra stop is er één teveel.
Je zult er toch een keer uit moeten ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_98917757
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 17:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Je zult er toch een keer uit moeten ;)
Helaas wel. :D
pi_98917846
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 17:48 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Is het niet veel makkelijker, goedkoper en betrouwbaarder om dat stukje kruising gewoon bovenleidingsloos te maken? Net zoals met bruggen wel gedaan wordt.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 juli 2011 @ 17:55:27 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_98917881
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 17:51 schreef Socios het volgende:

[..]

Helaas wel. :D
Als je geld zou hebben dan zou je zeker met een privétrein reizen of niet?
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 1 juli 2011 @ 17:56:55 #36
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_98917936
Socios zou gewoon in een trein stappen, die nergens stopt. En zo maanden rondreizen.
pi_98917992
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
Als je geld zou hebben dan zou je zeker met een privétrein reizen of niet?
Welnee. Vaak is het gezellig met andere treinreizigers (lees vrouwen :P).
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 juli 2011 @ 17:59:11 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_98918020
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 17:58 schreef Socios het volgende:

[..]

Welnee. Vaak is het gezellig met andere treinreizigers (lees vrouwen :P).
Huur je die er toch gewoon bij?

Standaard openingszin: Heb jij mijn kladblokje gezien?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_98918025
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 17:56 schreef greavy het volgende:
Socios zou gewoon in een trein stappen, die nergens stopt. En zo maanden rondreizen.
Nah, dat ook weer niet. Maar ik ben wel oprecht gelukkig tijdens een treinreis.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 17:59:31 #40
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_98918034
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 17:54 schreef Fixers het volgende:

[..]

Is het niet veel makkelijker, goedkoper en betrouwbaarder om dat stukje kruising gewoon bovenleidingsloos te maken? Net zoals met bruggen wel gedaan wordt.
Nee. Het ligt er nu en er is nooit gezeik mee :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 juli 2011 @ 18:05:04 #41
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_98918220
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 17:54 schreef Fixers het volgende:

[..]

Is het niet veel makkelijker, goedkoper en betrouwbaarder om dat stukje kruising gewoon bovenleidingsloos te maken? Net zoals met bruggen wel gedaan wordt.
Nee, want dan zou je niet meer kunnen vertrekken vanaf Overvecht omdat aan het einde van het perron het opdrachtbord voor het strijken van de stroomafnemers dan wel het tractie-uitschakelbord komt te staan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 1 juli 2011 @ 18:05:43 #42
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_98918238
De hoogteregeling wordt trouwens verzorgd door wisselmotoren. :P
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_98918379
Bij trams lossen ze dit trouwens op door het stuk waar de draden kruisen met een spacer omlaag te duwen. Je krijgt dan bij regen/ijzel wel heel snel vonken.
pi_98918383
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:05 schreef Duvel het volgende:
De hoogteregeling wordt trouwens verzorgd door wisselmotoren. :P
Dus als zo'n motortje vastloopt kan er geen trein rijden? :{
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 1 juli 2011 @ 18:12:51 #45
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_98918457
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:10 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dus als zo'n motortje vastloopt kan er geen trein rijden? :{
Ja. Net als bij elke andere wisselstoring :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 juli 2011 @ 18:17:51 #46
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_98918601
Zo'n gelijkvloerse kruising zit ook bij Haarlem, ter hoogte van de Driehoek.
pi_98918620
Iemand toevallig een link naar mooie foto's/ verhalen van Station Hoek van Holland Strand.
Hell To The Liars
  vrijdag 1 juli 2011 @ 18:20:20 #48
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_98918681
Rotterdam C-Amsterdam C/Utrecht Centraal
Vrijdag 1 Juli 18:03
Oorzaak
Tussen Rotterdam C en Gouda Goverwelle rijden minder treinen door een defecte trein.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 18:30 uur verholpen.

Breda-Den Haag C
Vrijdag 1 Juli 18:07
Oorzaak
Tussen Den Haag C en Breda rijden minder treinen door een defecte trein.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 18:30 uur verholpen.

:W
  Moderator vrijdag 1 juli 2011 @ 18:21:25 #49
155227 crew  Guppy
dus
pi_98918724
In de OP staat wat. Lees m eens ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_98918781
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:21 schreef Guppyfriend het volgende:
In de OP staat wat. Lees m eens ;)
HvH Strand?
pi_98918802
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:21 schreef Guppyfriend het volgende:
In de OP staat wat. Lees m eens ;)
Nope..daarom kwam ik juist op het idee..Maar dat is haven. Heb het stukje wel gelezen.

Vroeguh ging de trein door naar het strand en wij ook wel eens met de familie.
Met de buren en buurmeisje
Hell To The Liars
  vrijdag 1 juli 2011 @ 18:27:37 #52
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_98918952
De treinen rijden nog door naar Hoek van Holland Strand, al is het niet continu. Tussen bepaalde uren, en in bepaalde periode maar 1x per uur of 1x per 2 uur.

Hoek van Holland Strand zijn 2 kopspoortjes met een perron, 1 of 2 kaartautomaten en dat is het
pi_98918961
Een paar fotootjes van mijn dagje wandelen in België op maandag:


In Eindhoven werd mijn trein naar Maastricht opgeheven, en dus had ik mooi tijd om deze ICMm naar Venlo te fotograferen. Op dat traject had ik nog niet eerder koplopers gezien.


In Belgische treinen hangt het vol met dit soort kaartjes over etiquette.


Een ICE op station Luik-Guillemins


Hier op de voorgrond een AM96 AM80, op de achtergrond een trein met een stuurstandrijtuig van een type dat ik niet ken.


En het klassieke motorstel dat me naar Barvaux bracht. Helaas met tegenlicht, maar ik had geen zin om drie kwartier te wachten op de tegentrein voor een foto met het juiste licht.

(Dat was sowieso ook niet verstandig geweest, want uiteindelijk was ik na ruim drie en een half uur precies 4 minuten(!) voor de geplande trein terug weer op het station. :) )

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2011 19:15:01 ]
  Moderator vrijdag 1 juli 2011 @ 18:31:39 #54
155227 crew  Guppy
dus
pi_98919093
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:23 schreef Droopie het volgende:

[..]

Nope..daarom kwam ik juist op het idee..Maar dat is haven. Heb het stukje wel gelezen.

Vroeguh ging de trein door naar het strand en wij ook wel eens met de familie.
Met de buren en buurmeisje
Oh, dacht dat daar ook foto's instonden. My bad
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 1 juli 2011 @ 18:40:40 #55
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_98919407
Op vrijdag 15 Juli 2011 moet ik van Luxembourg Gare of Ettelbruck met de trein via Liège-Guillemins naar Maastricht. In Nederland is onze SOV nog geldig.

Wat is voor ons de goedkoopste oplossing? Vertrek zal tussen 9 en 11 uur zijn.
pi_98919523
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:40 schreef greavy het volgende:
Op vrijdag 15 Juli 2011 moet ik van Luxembourg Gare of Ettelbruck met de trein via Liège-Guillemins naar Maastricht. In Nederland is onze SOV nog geldig.

Wat is voor ons de goedkoopste oplossing? Vertrek zal tussen 9 en 11 uur zijn.
Ik denk gewoon de directe IR van luxemburg naar luik en vanaf daar naar maastricht. De IR stopt ook in Ettelbruck
  vrijdag 1 juli 2011 @ 18:46:03 #57
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_98919567
Ja, dat weet ik. Ik bedoel de treinticket. Volgens Hispeed is dit ¤23,10 (met Bahncard, Railplus, OV-jaarkaart). Zit ik daarmee in de goede richting?
pi_98919648
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:46 schreef greavy het volgende:
Ja, dat weet ik. Ik bedoel de treinticket. Volgens Hispeed is dit ¤23,10 (met Bahncard, Railplus, OV-jaarkaart). Zit ik daarmee in de goede richting?
Ik denk het wel, aangezien er geen kortere (en dus goedkopere) verbinding met nederland is
  vrijdag 1 juli 2011 @ 18:49:37 #59
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_98919679
Oke. Ik zie nu dat die 23,10 voor Luxemburg-Namur-Luik-Maastricht is. ¤27,70 voor Luxemburg-Luik-Maastricht.

Of kan je dat beter ter plekke uit de automaten cq bij loket gaan kopen?
pi_98919689
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:40 schreef greavy het volgende:
Op vrijdag 15 Juli 2011 moet ik van Luxembourg Gare of Ettelbruck met de trein via Liège-Guillemins naar Maastricht. In Nederland is onze SOV nog geldig.

Wat is voor ons de goedkoopste oplossing? Vertrek zal tussen 9 en 11 uur zijn.
Volgens mij is in stukjes hakken het goedkoopst:
- Binnenlands kaartje Luxemburg: ¤ 1,50
- kaartje laatste station Luxemburg (Troisvierges) tot eerste station België (Gouvy), iets van ¤ 4,40 met RailPlus
- Go Pass België: ¤ 6,50 voor een enkele rit, of ¤ 50,- voor een tienrittenkaart
- kaartje Visé-Visé(grens): ¤ 1,40 als je het in Nederland koopt.

Ben je in totaal dus iets van 14 euro kwijt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')