Bedankt, heb ik gedaan!quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:44 schreef _Ophelia_ het volgende:
Je kunt even een verzoekje in het Feedbacktopic plaatsen voor de TT
Geen dank hoor! Had 'm zien staan in een boekje dat ik heb (300 haaktips en technieken). Vond de naam er wel op lijken, dus dacht al dat dat hem moest zijn. Heb die steek zelf nog niet gedaan...quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:52 schreef Redostrike het volgende:
@Kniertje22: Dat is hem idd, maar wat een steekwel mooi resultaat. Hartelijk bedankt.
Het bericht met de foto erin quoten en dan de tekst om de url aanpassen zodat er weer IMG en /IMG is vaak het snelste.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:56 schreef Kniertje22 het volgende:
[..]
Bedankt, heb ik gedaan!Als iemand me nu nog kan vertellen hoe ik alle haaksels hier kan krijgen, ben ik helemaal uit de brand.
(Ik zorg er dus wél voor dat ik niet weer de laatste post krijg...
)
[..]
nou de Action heeft zo nu en dan ook wel eens wol liggen. Maar dat is niet zo heel mooi en even duur als bij de zeeman en wibra.quote:Op donderdag 2 juni 2011 07:07 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik maak mijn deken van Zeeman wol, maar moet dus ook echt eens gaan kijken bij de Wibra![]()
Wordt er in andere Nederlandse ketens eigenlijk nog wol verkocht? Behalve bij Zeeman en Wibra dus?
Euroland (heet het zo?) heeft Phildar in de aanbieding. Is ook wat dunner dan Wibra en Zeeman, maar wel een goed merk. Acryl wol én katoen. Al is die katoen wel 2 euro, dus weer niet echt goedkoop. Er zitten wel leuke kleuren tussen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 07:07 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik maak mijn deken van Zeeman wol, maar moet dus ook echt eens gaan kijken bij de Wibra![]()
Wordt er in andere Nederlandse ketens eigenlijk nog wol verkocht? Behalve bij Zeeman en Wibra dus?
Waarom zou dat niet netjes zijn? Kan altijd dat er iets fout is gegaan met het drukken en dat dat over het hoofd is gezien.quote:Op donderdag 2 juni 2011 12:37 schreef Whoopdidoo het volgende:
Leuk laptophoesje!
Ik heb christel krukkert zojuist een mailtje gestuurd, er zit volgens mij een fout in een patroon in het boekje. Maar zit eigenlijk te twijfelen of dat wel zo netjes is.
Dan moet ik bijbetalen en daar heb ik geen zin inquote:Op donderdag 2 juni 2011 12:47 schreef Whoopdidoo het volgende:
Gaat het dan fout als het boven de 22 euro is?
Die van 6060 zet wel altijd minder erop.
Waar had je dat besteld?
Ik heb nu 3 dingetjes uit china/hongkong binnen, en 2 die al eerder verzonden zijn nog niet...Dus begin me wel zorgen te maken, maar ja gaat om 7 euro ofzo
Waar nog plastic aan zat? Ik begrijp niet wat je bedoeldquote:Op donderdag 2 juni 2011 13:00 schreef Whoopdidoo het volgende:
Hmm hopelijk zijn dat wel goede! Had ook van die oogjes waar nog van dat plastic aan zat, en die waren echt onmogelijk.
Wat moet je met 100 paar oogjes??
En war had je die viltdingetjes vandaan?
Ah ja, bij de hele kleine is dat zo, ik heb alleen maar grotere gekocht. Ik ben benieuwdquote:Op donderdag 2 juni 2011 14:40 schreef Whoopdidoo het volgende:
Op de foto van de oogjes zie je nog een restje plastic aan het uiteinde. Oogjes die dat bij mij hadden, gingen met geen mogelijkheid dicht. Hoop dat deze dat wel gewoon doen!
Mooi vierkantje! Ik wil ook lekker dom vierkantjes doen. Maar heb nog een kussen die in elkaar moet dus mn moeder zou me vermoorden. Gelukkig is het bijna juli en dan mag ik van mezelf en deken gaan maken!
Was gezellig inderdaad!quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:18 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Net Guppyfriend op bezoek gehad! Was gezellig!
Weer een fout? Zonde dat in al haar boekjes totnutoe foutjes hebben gezetenquote:Op donderdag 2 juni 2011 12:37 schreef Whoopdidoo het volgende:
Leuk laptophoesje!
Ik heb christel krukkert zojuist een mailtje gestuurd, er zit volgens mij een fout in een patroon in het boekje. Maar zit eigenlijk te twijfelen of dat wel zo netjes is.
Pfff, nou gelukkig maar!quote:Op donderdag 2 juni 2011 00:15 schreef Herfstblad het volgende:
Bij mij ging het de eerste keer met een nieuw topic ook mis, KniertjeDus je bent niet de enige.
ik vind 'm echt heel tof!quote:Op donderdag 2 juni 2011 12:21 schreef saaw het volgende:
tadaaaaaa
[ afbeelding ]
Moet ook maar eens bij de Zeeman gaan kijken dus. Heb afgelopen week 5 mutsen en deze hoes gehaakt van Wibra wol, word er helemaal blij van
O dat klintk weer te leuk! Ik moet eerst van mezelf nog 2 dekentje afhaken. Net tussendoor even een hoesje voor mijn ereader gemaakt. Ik wilde toch nog dat tapestry proberen dus dat heb ik maar even gecombineerd.quote:Op donderdag 2 juni 2011 17:12 schreef MissN het volgende:
k zag net iemand fietsen met een vet mooi gehaakt jurkje..gewoon hemdmodel zeg maar![]()
![]()
![]()
Ben helemaal geinspireerd!! Er zaten ook gewoon squares in en de achterkant was gewoon van stokjes..zo even snel te zien!
Mooi Mirjam!quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:29 schreef Mirjam het volgende:
[ afbeelding ]
mijn meest recente bloemetje
mooi!quote:Op donderdag 2 juni 2011 12:21 schreef saaw het volgende:
tadaaaaaa
[ afbeelding ]
Moet ook maar eens bij de Zeeman gaan kijken dus. Heb afgelopen week 5 mutsen en deze hoes gehaakt van Wibra wol, word er helemaal blij van
Je hebt m al afquote:Op donderdag 2 juni 2011 22:22 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]
Unicorn!
Hij is zo cute!
[ afbeelding ]
heel tof hoor, I haz a jealousquote:Op vrijdag 3 juni 2011 20:07 schreef beefcake het volgende:
*klop klop* Ik kom even bij jullie gluren, want ik vind haken erg leuk, maar kan niets meer dan sleeves maken voor telefoons enzoPatronen kan ik ook niet 'lezen' dus daar wil ik me ook (of juist) in verdiepen!
Ik ben nu bezig met een sleeve voor mijn iPad. Hier twee close-upjes van mijn werk:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Netjes!quote:Op vrijdag 3 juni 2011 20:07 schreef beefcake het volgende:
*klop klop* Ik kom even bij jullie gluren, want ik vind haken erg leuk, maar kan niets meer dan sleeves maken voor telefoons enzoPatronen kan ik ook niet 'lezen' dus daar wil ik me ook (of juist) in verdiepen!
Ik ben nu bezig met een sleeve voor mijn iPad. Hier twee close-upjes van mijn werk:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ehm... Vaste? Ik ben zo'n noobquote:Op vrijdag 3 juni 2011 23:22 schreef Mirjam het volgende:
[..]
heel tof hoor, I haz a jealous
wat voor steek is het?
Bedankt voor de tips! Er is op YouTube ook zoveel te vindenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:55 schreef Kniertje22 het volgende:
Welkom Beefcake! En je haakt inderdaad erg mooi strak!
Ik ben zelf zo'n 2 maanden geleden met haken en ik wist echt helemaal niks. Waar ik zelf veel aan gehad heb zijn de boeken 'Haken voor coole meiden' (ja, ik vind mezelf wel cool) en '300 haaktips en technieken' en inderdaad de filmpjes op YouTube. Het fijne van die boeken is dat alles duidelijk wordt uitgelegd met fotootjes, zodat je dat rustig kunt bekijken. In die filmpjes gaat het vaak zo snel dat je 't niet altijd goed kunt volgen (helemaal als je de termen nog niet goed kent), maar er zijn ook genoeg filmpjes waar ze een stukje in slow-motion doen.
Aah, wat leuk zeg die Amineko.
die is leukquote:Op donderdag 2 juni 2011 16:29 schreef Mirjam het volgende:
[ afbeelding ]
mijn meest recente bloemetje
Foto!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 00:15 schreef trui het volgende:
ik ben vanavond bezig geweest met 't haken van een baars.op verzoek van m'n lieftallige echtgenoot, die nogal een visfanaat is. een van z'n visvrienden vertelde 'm gisteren dat hij vader gaat worden. een rammelbaars zou het perfecte cadeautje zijn, volgens manlief. dus ik heb 't chubby fish patroontje van mygurumi een beetje aangepast, zodat ie iets meer op zo'n vis zou gaan lijken. moet nu alleen de oogjes nog.
Naar aanleiding van mijn laptop sleeve vroeg een vriendinnetje mij een hoes voor haar ipad te maken maar die heb ik natuurlijk niet thuis liggen om te passen. Welke maat haaknaald heb je gebruikt en hoeveel steken heb je opgezet? Ik gebruik dezelfde methode [een koker maken en dan de onderkant dicht] dus dan zou het moten lukkenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 20:07 schreef beefcake het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is het een iPad 1 of 2? Dat scheelt wel een stukje in de maat namelijk. Ik heb voor mijn iPad 2 hoes een naald maat 3,5 gebruikt. Een heel rondje bestaat uit 94 steken. Nu zit de sleeve er best strak omheen, als je hem wat losser wil kan je een paar steken meer doen. De sleeve moet 25 cm lang worden, dan is hij net iets langer dan de iPad zelf. (Ik zit nu op 10,5 cm dus heb nog wat werk te gaan!)quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:51 schreef saaw het volgende:
[..]
Naar aanleiding van mijn laptop sleeve vroeg een vriendinnetje mij een hoes voor haar ipad te maken maar die heb ik natuurlijk niet thuis liggen om te passen. Welke maat haaknaald heb je gebruikt en hoeveel steken heb je opgezet? Ik gebruik dezelfde methode [een koker maken en dan de onderkant dicht] dus dan zou het moten lukken
en crochetwitch ^^ die uil is te gek! jammer dat ik niet kan breien [nja, alleen een sjaal, rechtdoor is makkelijk]
Nee, hij is helemaal niet moeilijk! Maar ik heb deze dus ook gemaakt, maar ligt klaar om weer uit te halen. Leek toch een beetje teveel op een tafelkleed.quote:Oh en ik heb het patroon gekocht voor dit leuke vestje
[ afbeelding ]
dus van de week maar eens kijken of ik daar uit kom, het ziet er niet heel moeilijk uit
quote:Important information: Security Breach
An attacker recently managed to break in to one of our secondary servers. Once inside, they were able to access user names and encrypted passwords.
We think that it is best to be overly cautious and we are requiring you to change your password on Ravelry. We suggest that you also change your password on any other sites where you've used the same or similar password.
The passwords that the attacker was able to access were encrypted and your password is most likely safe. We are being cautious because modern password cracking technology is very sophisticated and given enough time and money or resources, the attacker could potentially recover some of the passwords.
No financial information or other sensitive information was accessed: we do not collect or store this type of data. Patterns for sale are stored securely and they were not viewed or downloaded and private correspondence (messaging between users) was not accessed either.
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 19:57 schreef Redostrike het volgende:
Oh ik kreeg die gisteren al dus had ik het toen al gedaan.
Dat is een leuke vis trui.
En welkom beefcake en wat een mooie ipad sleeve, leuk zo in de achterste lusjes gehaakt.
Ik heb een zwart roosje nog beloofd om te laten zien:
[ link | afbeelding ]
Hij is echt zwart hoor op de foto lijkt hij donker bruin maar dat komt door de harde zon vandaag
En ik heb vandaag ook deze afgewerkt:
[ link | afbeelding ]
Heb nog wel enkele projecten half liggen die ik verder moet doen, op de roosjes moet nog een broche speld op zodat ze gedragen kan worden als een speld. Ik ga er misschien nog eentje op een rekker maken voor men vriendin kan ze die als haarlint gebruiken. (Ik heb zelf ook lang haar maar zo een roos in mijn haar als man is er denk ik toch een beetje over hahahahaha :p)
Dankjewel voor de snelle reactie!! Ik ga eens even puzzelen hoe ik dat moet doen...quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:10 schreef Mirjam het volgende:
2 st in de volgende vaste zou 2 stokjes in de volgende vaste moeten zijn lijkt me.
2 stokjs in 1 vaste hakenquote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:12 schreef lexie2011 het volgende:
[..]
Dankjewel voor de snelle reactie!! Ik ga eens even puzzelen hoe ik dat moet doen...
heel coolquote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:16 schreef Spiegelei het volgende:
Leuk breiboek cw! en grappige raving rabbit redostrike. Is de mond van vilt gemaakt?
Ik ben vandaag begonnen aan de South Bay Shawlette die o.a. trui ook al heeft gemaakt. Ik wil er een grote shawl van maken (iets minder -ette dus) dus ik heb nog even te gaan. Vorderingen tot nu toe:
[ afbeelding ]
Ik maak ' em van Drops Delight, 50g per bol, er zit nu ongeveer 1,4 bol in.
Trui hoe groot is die van jou uiteindelijk geworden?
Ik stop wanneer ik last krijg, en ga dan even iets doen wat een totaal andere beweging nodig heeft. Je kunt niet veel meer doen denk ik?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:21 schreef Mirjam het volgende:
jullie krijgen vast ook last van jullie pols/muis van je duim als je te lang haakt he?
zou zo'n polsbeschermer-ding helpen? zo'n blauw bandje?
ik heb een rsi-verleden, en het begint toch wel te irriteren af en toe, wil erger graag voor zijn indien mogelijk
nee he?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:26 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik stop wanneer ik last krijg, en ga dan even iets doen wat een totaal andere beweging nodig heeft. Je kunt niet veel meer doen denk ik?
Nou ja, zeker weten doe ik het niet. Maar van de ergonomie les op het werk (ja echt!) heb ik dat behalve een goede houding, variatie een goede is. Maar goed, gevarieerd haken lijkt me kunstig... Dus dan maar net als Spiegelei, even iets tussendoor doen.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:27 schreef Mirjam het volgende:
[..]
nee he?
dacht ik stiekem ook al, maargoed, je weet het niet.
wil zo graag doorhaken
maargoed, ben sinds vanmiddag 12 uur aan het haken ook
100 % cellulose (papier) staat er op de wikkel.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:21 schreef Spiegelei het volgende:
Oh Sanne is dat echt 'paper' zeg maar? Buigt dat wel een beetje? Ik ben benieuwd naar het resultaat.
normaal haak ik ook veel minder hoor, maar vanmiddag heb ik een tijd buiten zitten haken ter voorbereiding op yarn bombing day volgende week, en nu heb ik een tijdje zitten haken omdat er ineens inspiratie kwam aangevolgenquote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:35 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nou ja, zeker weten doe ik het niet. Maar van de ergonomie les op het werk (ja echt!) heb ik dat behalve een goede houding, variatie een goede is. Maar goed, gevarieerd haken lijkt me kunstig... Dus dan maar net als Spiegelei, even iets tussendoor doen.
Nu scheelt het ook wel dat ik in verloren momentjes vooral haak. Niet uren achter elkaar
ik ben benieuwd hoe je tas wordtquote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:36 schreef Sanne het volgende:
[..]
100 % cellulose (papier) staat er op de wikkel.
volgens de wasvoorschriften mag je het wel wassen, op de hand, 30 graden, en strijken? Nou ben ik dat laatste niet van plan. Ben ook heel benieuwd wat dit wordt. Het lag in de aanbiedingenbak, ik heb vier bollen gescoord voor 2,50 euro per stuk.
die bol krijgt helaas een enkeltje kliko, dat ding zit té erg in de klitquote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:39 schreef Mirjam het volgende:
ik ga zo eerst maar m'n bol wol uit elkaar halen denk ik, ik heb me toch een kutbol
allebei de uiteinden zaten binnenin, en dat ding zit hélemaal in de klit
en het was toch echt een nieuwe bol
leuk!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:56 schreef Doobsie het volgende:
Leuke dingen komen er weer voorbij!!
Ik kreeg vandaag mn haaknaalden binnen die ik besteld had via ebay! Helmaal super!!
doen, je kunt er heerlijke dingen scoren, soms voor een fractie van de prijs wat het anders hier zou kostenquote:Op zaterdag 4 juni 2011 22:18 schreef MissN het volgende:
Ik moet ook maar eens zo'n eBay account aanmaken
Wow, mooi Yppy!quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:49 schreef YPPY het volgende:
En over meets gesproken: goed plan! Wat denken jullie van iets totaal anders dan een woonkamer, omdat het bijna zomer is? Bijvoorbeeld lekker buiten en dan een park ofzo en zelf wat te eten en drinken meenemen? Nu kunnen we de vaste meetplek van OUD in Utrecht natuurlijk jatten(maar dan de andere kant van het park) of iets anders verzinnen.
Je bent weer eens goed bezig spiegelei!
Slechte foto, maar ik kan de zolder niet meer op, dan maak ik iemand wakker.
pea sjaal voor mijn moeder, alleen nog wat draadjes afhechten.
[ afbeelding ]
iets groter: http://www.twitpic.com/56h3jd
Ik heb deze besteld:quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:45 schreef MissN het volgende:
http://cgi.ebay.com/Set-1(...)&hash=item4aaba3eb29
is dit de goede haaknaalden set? ik weet echt niets van ebay...moet je bieden..? hoeveel hebben jullie betaald?
die broomstick steek vind ik mooi!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:47 schreef saaw het volgende:
kwam dit net tegen
[ link | afbeelding ]
Broomstick Lace
gebruikt zowel een haaknaald als breipen, ik ga het binnenkort eens proberen
Oh en ik heb het patroon gekocht voor dit leuke vestje
[ afbeelding ]
dus van de week maar eens kijken of ik daar uit kom, het ziet er niet heel moeilijk uit
op flickr is 't best lastig om de URL van je foto's te achterhalen. je moet er een paar keer op klikken, en op een gegeven moment kun je ergens klikken voor 'view all sizes' o.i.d. -> daar kiezen voor een bepaalde maat, en dan pas kun je van de foto die verschijnt de eigenschappen kopiëren. als je die hier tussen [ img ] tags plaatst, moet 't lukken.quote:
Ik sla altijd een steek over, maar het ziet er in het begin inderdaad niet hoopgevend uit.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:55 schreef trui het volgende:
ik heb nog een vraagje voor mensen die wel eens iets gemaakt hebben met de (half)stokje-losse combinatie-steek, zoals dit. ik vind 't een heel mooi effect, die 'geweven' look, maar ik heb wat moeite om de juiste lengte van de basis-ketting te bepalen. als ik de lengte neem die 't moet worden, en dan in elke steek van de basis-chain haak, wordt ie te breed. maar als ik telkens een steek oversla waar ik een losse doe, wordt ie te smal. hoe doen jullie dat? eska, jij hebt toch bijv. een aantal van die 'cols' gemaakt met die steek. how?
Ik heb deze besteld en die kwamen op 3.08 euro uit incl. verzending.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:45 schreef MissN het volgende:
http://cgi.ebay.com/Set-1(...)&hash=item4aaba3eb29
is dit de goede haaknaalden set? ik weet echt niets van ebay...moet je bieden..? hoeveel hebben jullie betaald?
heel mooi, ik wil d'r ook wel zo 1quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:22 schreef hallopeetje het volgende:
Ik kijk vaak hier op de diverse haaktopics maar eigenlijk heb ik nooit gepost.
Maar er staan hier vaak van die leuke dingen.of leuke patroontjes.
Haken is één van mijn grote hobby's
momenteel ben ik met een granny square bezig, die bijna klaar is.
Ben met de buitenste rand bezig. Hij is gehaakt van de Zeeman wol.
Deze is voor mijn dochter.
Als hij klaar is wil ik een tweede deken maken
[ afbeelding ]
(hopelijk dat de foto goed lukt) hij staat ook op mijn blog
hallopeetje.blogspot.com
grtjs Petra
Inderdaad ik zag het, dank je wel voor de tip, zo lukt het dus wel.quote:Op zondag 5 juni 2011 00:32 schreef trui het volgende:
[..]
op flickr is 't best lastig om de URL van je foto's te achterhalen. je moet er een paar keer op klikken, en op een gegeven moment kun je ergens klikken voor 'view all sizes' o.i.d. -> daar kiezen voor een bepaalde maat, en dan pas kun je van de foto die verschijnt de eigenschappen kopiëren. als je die hier tussen [ img ] tags plaatst, moet 't lukken.
dat boek van edie eckman heb ik ook, leuk inderdaad! maar alles maken, daar heb ik dan weer niet 't geduld voor.
Valt mij heel erg mee dan.quote:Op zondag 5 juni 2011 10:37 schreef EsseEi het volgende:
ik ben 23, best jong dusen nog meer jonge meiden hier!
Dat zegt m'n vriend ook wel eensquote:Op zondag 5 juni 2011 11:54 schreef Whoopdidoo het volgende:
21 En voel me eigenlijk al bejaard met mn hobbies
Haha, dat heb ik ook!quote:Op zondag 5 juni 2011 11:54 schreef Whoopdidoo het volgende:
21 En voel me eigenlijk al bejaard met mn hobbies
Dat had ik ook een beetje hoor, maar het is net als fietsen, je verleert het nooit.quote:Op zondag 5 juni 2011 10:35 schreef Joosterd het volgende:
Zijn er eigenlijk nog veel jonge mensen die haken?Ik heb het vroeger gekund omdat het een verplichting was op de basisschool maar ik denk dat ik het grotendeels weer verleert ben.
![]()
Ohhhh, die is wel heel erg leuk. knap gemaakt!quote:Op zondag 5 juni 2011 12:17 schreef Lyssa het volgende:
Ik heb Neila the Koala gemaakt, van Dawn Toussaint!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze is mooi.quote:Op zondag 5 juni 2011 12:17 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bedankt voor de tip, ik heb ze meteen ook besteld.quote:Op zondag 5 juni 2011 08:55 schreef crochetwitch het volgende:
[..]
Ik heb deze besteld en die kwamen op 3.08 euro uit incl. verzending.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa(...)geName=STRK:MEWNX:IT
Ik ben 20 en kreeg elke vrijdag middag voor een X aantal weken brei/haak les..quote:Op zondag 5 juni 2011 13:06 schreef Kniertje22 het volgende:
Zo, eindelijk een middagje NIKS! Geen visite, m'n logé is net weg, ik kan niet opgeroepen worden voor m'n werk en geen klusjes meer in huis te doen...dus tijd om te haken!![]()
Wat een leuke dingen zijn er weer gemaakt zeg!
Trui, die baars is echt leuk! En knap ook dat je zo even een patroontje aanpast zodat het echt goed lijkt.
Die Raving Rabbid vind ik inderdaad ook een beetje eng...Maar wel mooi gehaakt en hij lijkt sprekend!
Spiegelei, jouw shawl wordt ook echt mooi! Ik draag zelf nooit zo'n shawl, maar ik zou er bijna één gaan maken als ik dat zo zie. Wie weet, misschien ooit...
Welkom Hallopeetje! Die Granny Square-deken is echt mooi zeg!
En Lyssa; wat een supercute Koala!![]()
Jij haakt altijd echt leuke dingetjes vind ik. En zo snel en netjes ook!
![]()
Ik heb vrijdag mijn eerste circles-to-square squaretje afgerond
[ afbeelding ]
Oh, en ik ben trouwens 33 jaar. Niet superjong, maar toch jong genoeg om vroeger op school geen haken en breien enzo te hebben geleerd.
Ik ook! Ook 26 jaar en breien op school gehad. En bijles van m'n moeder, want toentertijd was ik nog geen talentquote:Op zondag 5 juni 2011 15:07 schreef StefanieV het volgende:
Oja ik ben 26 en heb inderdaad ook nog breien gehad op school, haken niet dacht ik, maar breien wel. Dan moesten we een slang breien van min 1 m lang.
erg leuk!! al zijn de benen niet bepaald koala-like, maar dat doet niks af aan 't leukheidsgehalte.quote:Op zondag 5 juni 2011 12:17 schreef Lyssa het volgende:
Ja die bijles heb ik ook gehadquote:Op zondag 5 juni 2011 15:08 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik ook! Ook 26 jaar en breien op school gehad. En bijles van m'n moeder, want toentertijd was ik nog geen talent
Overigens gaat haken niet lekker... Ik ben vanmorgen hard gebeten door m'n konijn. In m'n wijsvingerDoet zeer!
Figuurzagen wat een ramp was dat.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:42 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb inderdaad ook breiles gehad op school. Uiteindelijk ging de handwerkjuf de muis maar af breienFiguurzagen kon ik ook niet trouwens, ik brak steeds de zaagjes
Vriendschapsbandjes knopen daarentegen wel.
Leuke naam, saaw!
Die had ik ook. En die had geen geduld.quote:Op zondag 5 juni 2011 17:16 schreef trovey het volgende:
Breiles en naailes gehad van een echte ouderwetse schoolfrik op de lagere school, echt nog zo'n ouderwetse schooljuf
Handvaardigheid op de Middelbare School....een vliegtuigje maken door draden aan elkaar te solderen, daar een 8 voor krijgen en dan viel het ding uit elkaar nadat je het lokaal had verlaten tot het punt dat je in de fietsenstalling weer helemaal terug was bij de losse draden.quote:Op zondag 5 juni 2011 17:19 schreef Herfstblad het volgende:
Ik vond figuurzagen echt vreselijk. Jeugdtrauma's.Ik tekende liever. Sowieso vond ik handvaardigheid - en later techniek - maar niets.
Bij techniek liet ik de docent vaak boren of zagen.
[..]
Die had ik ook. En die had geen geduld.![]()
Haken kan ik trouwens door mijn moeder. Maar voor ik het eenmaal kon, hebben we ook nog heel wat woorden gehad.
Hoi kniertje, wat een leuke kip, volgens mij heb ik die ook ergens in een haakboekje staan.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:50 schreef Kniertje22 het volgende:
Mooi mapje MissN!Leuk ook met die kontzak! En leuke kleurtjes voor die Lucy-bag.
Wordt inderdaad mooi met dat spul Sanne!
Ik heb net m'n kipje in elkaar gezet:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dankjewel!quote:Op zondag 5 juni 2011 23:34 schreef hallopeetje het volgende:
[..]
Hoi kniertje, wat een leuke kip, volgens mij heb ik die ook ergens in een haakboekje staan.
mooi gemaakt hoor
Precies wat ik ook wilde zeggen.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:40 schreef Whoopdidoo het volgende:
Saaw heb niet heel uitgebreid gekeken, maar als je als patroon effen hebt kun je alsnog uit twee kleuren kiezen, beetje onduidelijk. En geen hoofdletters is best vervelend lezen. En dat stukje over als ze morgen een muts willen hebben kwam op mij boos/bitchy over. Misschien dat het niet zo bedoeld is hoor, kan best.
ik geef handwerkles (oa dus breien en haken) op een basisschool en de hoeveelheid die het niet leuk vind of het niet leuk gaan vinden doordat ze het niet onder de knie krijgen, is op 2 handen te tellen (op de 50-60 kinderen die ik wekelijks zie)quote:Op zondag 5 juni 2011 14:43 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Ik ben 20 en kreeg elke vrijdag middag voor een X aantal weken brei/haak les..Als jongen zit je daar niet echt op te wachten terwijl ik het wel een aantal keer met mijn oma heb gedaan.
Introduceer Wildbreien!quote:Op maandag 6 juni 2011 12:11 schreef knorretje het volgende:
[..]
ik geef handwerkles (oa dus breien en haken) op een basisschool en de hoeveelheid die het niet leuk vind of het niet leuk gaan vinden doordat ze het niet onder de knie krijgen, is op 2 handen te tellen (op de 50-60 kinderen die ik wekelijks zie)
Dat is een handig blikje! Is dat gewoon een pennenblik? Ben steeds al op zoek naar iets fatsoenlijks om m'n haakspullen in mee te nemen, want ik reis veel en stop het nu in een etui maar dat werkt niet echt omdat alles dan steeds door elkaar ligtquote:Op zondag 5 juni 2011 22:17 schreef -Marjo- het volgende:
Ik heb al mijn haakspullen in een blikje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt ja, met pasen had ik ze als bloemenvaasjes gemaakt, maar zo gebruik ik ze ook nuttigquote:Op maandag 6 juni 2011 12:06 schreef beefcake het volgende:
Zijn dat glazen potjes met een haakwerkje er omheen Tan? Super!
Over reizen gesproken,weet iemand of ze op het vliegveld moeilijk doen over haaknaalden meenemen in het vliegtuig (in je handbagage)?quote:Op maandag 6 juni 2011 12:32 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat is een handig blikje! Is dat gewoon een pennenblik? Ben steeds al op zoek naar iets fatsoenlijks om m'n haakspullen in mee te nemen, want ik reis veel en stop het nu in een etui maar dat werkt niet echt omdat alles dan steeds door elkaar ligt
hier in zwolle zijn best op veel plaatsen wildbrei-objecten te zien, dus de kinderen weten inmiddels wat het isquote:
Ik heb ze al vaak meegenomen en er is nog nooit moeilijk over gedaan.quote:Op maandag 6 juni 2011 13:28 schreef beefcake het volgende:
[..]
Over reizen gesproken,weet iemand of ze op het vliegveld moeilijk doen over haaknaalden meenemen in het vliegtuig (in je handbagage)?
Ik denk dat als je een grotere, plastic of houten/bamboo haaknaald meeneemt, ze er waarschijnlijk niet zo moeilijk over zullen doen. Je kan alleen geen schaartje meenemen, dus zou je daar een andere oplossing voor moeten zoeken. Bijvoorbeeld een nagelknippertje ofzo.quote:Op maandag 6 juni 2011 13:28 schreef beefcake het volgende:
[..]
Over reizen gesproken,weet iemand of ze op het vliegveld moeilijk doen over haaknaalden meenemen in het vliegtuig (in je handbagage)?
Wouw, wat een leuke kleedjesquote:Op maandag 6 juni 2011 14:34 schreef mmascha het volgende:
Fotospam! Ik moest er eerst een nieuw flickr-account voor aanmaken want ik was mijn wachtwoord vergeten![]()
[ afbeelding ]
Ik ben van plan om met Koninginnedag kleedjes te gaan verkopen. Ik heb nu 4 af. Alleen hier en daar nog een klein draadjes-wegwerk-drama.![]()
[ afbeelding ]
Een foto van alleen het HomeSweetHome-kleedje.
[ afbeelding ]
Ik ben nog met 2 dekentjes bezig. Die groen/blauwe moet nog iets meer groen krijgen een een smal blauw randje erom. Vaak heb ik tijdens het maken van een prject alweer een volgend idee wat ik dan alvast test. Vandaar dat ik vaak met meerdere projecten tegelijk bezig ben.
[ afbeelding ]
Ik las hier laatst iets over tapestry en dat heb ik afgelopen weekend maar eens uitgeprobeerd. Het is een paddestoel.
Bij een haaknaald tot maat 1,5 kan ik me er nog iets bij voorstellen.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:54 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb weleens gehoord dat iemand haaknaalden weg moest gooien op Schiphol. Persoonlijk zou ik het er niet op gokken
Wat is het eigenlijk? Gewoon een visje?quote:Op maandag 6 juni 2011 16:54 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]
Fish Tawashi gemaakt, met de hulp van Yachiru,want het is een Japans patroon
Een tawashi is een washandje voor de vaat. In heel veel vormen te maken.quote:Op maandag 6 juni 2011 17:46 schreef beefcake het volgende:
[..]
Wat is het eigenlijk? Gewoon een visje?
quote:Op maandag 6 juni 2011 18:45 schreef mmascha het volgende:
[..]
Een tawashi is een washandje voor de vaat. In heel veel vormen te maken.
Leuk Lyssa!
ik ben erg benieuwd of het mag, over een tijdje gaan we ook een lange tijd vliegen en dan is het wel erg leuk om onderweg een haakwerkje mee te nemen. Hou ons op de hoogte....quote:Op maandag 6 juni 2011 17:45 schreef beefcake het volgende:
Bedankt Lijnloos! Ik zat ook even op Transavia te zoeken naar zo'n lijstje maar daar kon ik niets vinden. Ik zie nog wel wat ik doen tzt, in ieder geval een reserve in mijn koffer stoppen.
oh wat leuk dit.quote:Op maandag 6 juni 2011 20:32 schreef cropje het volgende:
Ik heb de afgelopen weken aan 'project fiets' gewerkt. Een oud stationsbarrel helemaal uit elkaar gehaald, alles opgeschuurd, geverfd, gelakt, versierd... En zo'n fiets is natuurlijk niet 'af' zonder een zelf gehaakt zadelhoesje!
Tadaaa:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb nog even zitten denken over gehaakte jasbeschermers, die vind ik zooo gaaf! Alleen ik ga fietstassen op m'n fiets doen (kan ECHT niet zonder!) dus dan zie je er waarschijnlijk helemaal niets meer van. Voorlopig blijft het dus even hierbij.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh wat leukquote:Op maandag 6 juni 2011 20:32 schreef cropje het volgende:
Ik heb de afgelopen weken aan 'project fiets' gewerkt. Een oud stationsbarrel helemaal uit elkaar gehaald, alles opgeschuurd, geverfd, gelakt, versierd... En zo'n fiets is natuurlijk niet 'af' zonder een zelf gehaakt zadelhoesje!
Tadaaa:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb nog even zitten denken over gehaakte jasbeschermers, die vind ik zooo gaaf! Alleen ik ga fietstassen op m'n fiets doen (kan ECHT niet zonder!) dus dan zie je er waarschijnlijk helemaal niets meer van. Voorlopig blijft het dus even hierbij.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ehm datumprikker ofzo anyone? Wat is de vorige keer gebruikt precies?quote:Op maandag 6 juni 2011 21:29 schreef crochetwitch het volgende:
25 juni:
26 juni:
Herfstblad
2 juli:
EsseEi
3 juli:
EsseEi,
Kirsten
9 juli:
Herfstblad
EsseEi (tenzij mn vriendje dat niet zo heel leuk vind die dan bijna op vakantie gaat)
10 juli:
Herfstblad
EsseEi (tenzij mn vriendje dat niet zo heel leuk vind die dan bijna op vakantie gaat)
Kirsten
16 juli:
EsseEi
Crochetwitch
17 juli:
Herfstblad
EsseEi
Crochetwitch
Kirsten
Pennenblikje inderdaad. Ik heb het twee jaar geleden in Thailand gekocht voor een euro...quote:Op maandag 6 juni 2011 12:32 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat is een handig blikje! Is dat gewoon een pennenblik? Ben steeds al op zoek naar iets fatsoenlijks om m'n haakspullen in mee te nemen, want ik reis veel en stop het nu in een etui maar dat werkt niet echt omdat alles dan steeds door elkaar ligt
dat denk ik ook wel maar soms open je Ravery niet elke dag ( ik dus niet) daarom dacht ik zet het even netjes hier neer.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 08:48 schreef Tan het volgende:
Ik denk dat iedereen met Ravelry die mail wel heeft gekregen
Wat grappigquote:Op maandag 6 juni 2011 18:45 schreef mmascha het volgende:
[..]
Een tawashi is een washandje voor de vaat. In heel veel vormen te maken.
Leuk Lyssa!
Wat een klein plaatje, maar zo te zien wel heel schattig! Telefoonhoesje?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 10:17 schreef Lush-lady het volgende:
een paar van mijn laatste creaties, ik kan ze niet samen posten dus even losse posts
[ afbeelding ]
het stond ook op de homepage van ravelry als je voor 't eerst inlogde na die constatering, dus de boodschap is vast wel aangekomen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 08:50 schreef Toverheks het volgende:
dat denk ik ook wel maar soms open je Ravery niet elke dag ( ik dus niet) daarom dacht ik zet het even netjes hier neer.
freedom ?? nu ben ik geloof ik dom. Wat bedoel je daar mee???quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:04 schreef bietel het volgende:
Die paddestoel vind ik leuk, Lush-ladyZiet er een beetje freefrom uit! Dat uiltje is ook schattig <3
Toverheks, thanks voor je post van ravelry! Ik had het ook al gezien, maar zoals je al zei: als je niet regelmatig op ravelry komt en je mail niet regelmatig checkt, is het handig als je hier nog een kans hebt om het tegen te komen!
Freeform, als in vrije vormquote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:10 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
freedom ?? nu ben ik geloof ik dom. Wat bedoel je daar mee???
haha, dat klopt ja. ik vind het leuk om gewoon een beetje te freubelenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:18 schreef bietel het volgende:
[..]
Freeform, als in vrije vormZoals bijv.: http://www.ravelry.com/patterns/library/fragment-beret
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |