abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95709000
100513_112545_haaktopic.gif

The basics

Handige sites

Maten van haaknaalden vergelijken
Haakpatroon in tekens
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!

[ afbeelding ]

Vorige delen

01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 -
20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 -
39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 -
58 - 59 - 60 - 61 - 62 - 63 - 64 - 65 - 66 - 67 - 68 - 69 - 70 - 71 - 72 - 73 - 74 - 75 - 76

Swap

We zijn weer bezig met een swap. Rond april laten we de werkjes bij de ontvanger bezorgen. Het thema is Voorjaar en het budget is vastgesteld op maximaal 15, incl. verzenden.

Wie doen er mee?

StefanieV = StefanieV
Spiegelei = Spiegelei
Daste
EsseEi = Epsiej
Muck
Lyssa = LyssaOdyne
mijsje = mijsje
antartica = nyn
Ophelia
Herfstblad = Lizzerd
Lijnloos = Lijnloos

De laatste haaksels uit het vorige topic
GS"s van Annelotje *O*

Trui is ook druk ermee bezig

Arual zit in de blommen

Doobsie's sjaal.

Tan zegt het ook met bloemen en kleurtjes.

Lyssa's Dame Kakelbont

Inu, onze groenteliefhebster. :P

MJK's squares

Muck's bloempotjes. :D

En natuurlijk vergeten we ook de man in ons midden niet...Redistrike *O*

Karinv.d.B's sjaal

Bietels tasje.

Schaapje StephanieV

Missn GS-jes

Citroenvla's Zspagetti-tasje

En ik dan ook nog met mijn geknutsel. :@

Volgens mij staat iedereen die een foto heeft achtergelaten in het vorige topic erin. *O*

[ Bericht 8% gewijzigd door trovey op 19-04-2011 13:01:15 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_95709067
ik ben ook benieuwd! (lees nog rustig mee hoor)
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:39:31 #3
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_95709163
O wat gaan we weer snel.
Nog even het lijstje:
Lijstje
StefanieV = StefanieV -
Spiegelei = Spiegelei - binnen
Daste = binnen
EsseEi = Epsiej - onderweg
Muck = Muck - onderweg
Lyssa = LyssaOdyne - binnen
mijsje = mijsje -
MissN (antartica) = nyn - onderweg komt hopelijk vandaag??
Ophelia = -Ophelia- -
Herfstblad = Lizzerd - binnen
Lijnloos = Lijnloos - binnen
Marjo = -Marjo- -

[ Bericht 1% gewijzigd door Spiegelei op 19-04-2011 13:46:06 ]
klerkje
pi_95709325
whaaa de postbode nog steeds niet geweest hier...ik ga maar weer verder met mn babydekentje! iemand een idee hoe groot een babydekentje voor in een wiegje ongeveer moet zijn? ik zie op internet allerlei verschillende afmetingen..
haken is cool
pi_95709331
Ondanks dat ik de Zwap echt heel leuk vind, moet ik mezelf volgende keer wel echt dwingen niet mee te doen. Ik merk gewoon dat ik weken lang overstroom met ideeen maar niks kan kiezen en dan als puntje bij paaltje komt zit ik alsnog tot 3 uur 's nachts te haken om het op tijd af te krijgen, net niet tevreden ben over het resultaat, tegenslagen niet geheel meer trek en op het moment van versturen weer tig andere ideeen of aanpassingen bedenk die ik eigenlijk nog wel veel toffer vind...
*zucht... volgende keer maar even overslaan... :+
pi_95709406
ohh lijnloos... :P
ik doe volgende keer zeker weer mee!! *O* heb alleen al aan het maken zoveel plezier (en rsi :P ) gehad!
haken is cool
  dinsdag 19 april 2011 @ 12:51:28 #7
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_95709479
Trovey, even [img ] voor en [/img ] na de linkjes zetten, dan worden het foto's ;)

En ik kreeg zojuist het bericht dat ook mijn pakje onderweg is *O*
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_95709506
Gelukt. *O*
Optimist tot in de kist
pi_95709509
Lijnloos, ik herken het wel een beetje. Ook laat beginnen omdat je zoveel ideeën hebt en dan nog moeten haasten om het op tijd af te krijgen. Al ben ik wel redelijk tevreden over het resultaat.
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_95709569
Nou ja, ben wel tevreden eigenlijk, maar in mijn hoofd lijkt het altijd zoveel mooier dan in het echt... en dan had ik eigenlijk nog dit willen doen, of dat... Nou ja, dan wordt ik gewoon weer boos op mezelf dat ik het zo op het laatste moment heb laten afhangen en zo. o|O
pi_95709640
Oja, dat herken ik helemaal! Het had natuurlijk nóg leuker geweest als ik iets meer zus of iets meer zo had gedaan en dat kan ook nog iets mooier/beter/strakker/losser, maar daar hebben we dan geen tijd meer voor 8)7 .....
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_95709823
:Y
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:04:18 #13
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95709899
oh lijnloos toch! :o ik kan me goed voorstellen hoor, dat 't zo gaat. maar da's natuurlijk toch niet helemaal de bedoeling. ik had me net ook weer bíjna aangemeld voor een swap in de lucy-groep op ravelry. maar op 't laatste moment m'n inschrijving toch niet verzonden. ik heb gewoon eigenlijk al genoeg te haken, waarom mezelf nog meer opleggen, bedacht ik me net op tijd. :) ik zou er ook relatief teveel tijd in steken, weet ik. en bovendien kost 't ook altijd wel wat, zeker als er internationale portokosten bij komen. maar het idee is op zich hartstikke leuk. ik kijk morgen graag mee met de uitpak-reportages! :)
in de haak.
pi_95710014
Ik kan me er iets bij voorstellen, Lijnloos :) Maar ik herken het niet echt. Ik heb mijn swap al 3 weken af ofzo. :') Maar ik wist ook vrij gauw wat ik wilde maken, dat scheelt ook.

Ik ben wel altijd bang dat mijn swappartner teleurgesteld is.
pi_95710281
Daar ben ik dus ook een beetje bang voor. Terwijl ik zelf denk, als iemand iets voor mij maakt, al vind ik het verschrikkelijk (kan ik me eigenlijk al niet voorstellen), het is wel speciaal voor míj gemaakt en dat vind ik wel zo'n gaaf idee! Van dat idee word ik nu gewoon al blij.

En ik neem me steeds voor om op tijd te beginnen (aan schoolopdrachten, aan sollicitatiebrieven, aan de swap) en steeds ben ik op het laatst nog bezig _O- Dus ik vind het knap Herftblad!
W. Somerset Maugham
pi_95710468
Ja, dat heb ik dus ook wel weer. Het is wel speciaal voor mij gemaakt. Dus als iedereen er o over denkt, hoef je je er niet eens druk om te maken eigenlijk :P

En ik heb het op het moment redelijk rustig (nou ja, nu niet meer, toen ik de swap maakte wel), dus dat scheelt ook wel :P
pi_95711024
Ik kijk ook mee morgen :)

Ik ben op zoek naar een leuk patroon voor een tas.. niet te groot niet te klein ( :P ) en met een schouderband.. Maar kan zo gauw niets leuks vinden. Heeft iemand een tip voor me?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_95711030
Ik heb de helft van mijn tas van Ztringz al klaar. :') Dat spul haakt als de bezetene. :P
Optimist tot in de kist
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:34:45 #19
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_95711139
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:32 schreef Kirb het volgende:

Ik ben op zoek naar een leuk patroon voor een tas.. niet te groot niet te klein ( :P ) en met een schouderband.. Maar kan zo gauw niets leuks vinden. Heeft iemand een tip voor me?
kom ik weer met mijn daisy square tas :@

It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_95711509
Ik vind de kleuren mooi, Muck! :)
pi_95711540
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 13:32 schreef Kirb het volgende:

Zoiets maar dan met "gewoon"garen. ;), iets vierkants

http://www.ravelry.com/pa(...)nny-square-motif-bag

Of iets ronds.

http://www.ravelry.com/patterns/library/crochet-summer-bag

Of toch maar rechthoekig. :P
http://www.ravelry.com/patterns/library/hobo-bag-5
Optimist tot in de kist
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:48:34 #22
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95711652
wat dacht je van een starling handbag? (gratis te downloaden op het weblog van futuregirl)
of een fat bottom bag. :)
of iets rechttoe-rechtaans van vierkantjes of hexagonnen

oh wacht ik zie nu pas dat je een schoudertas wil. dan zul je bovenstaande patronen ietwat moeten aanpassen. :)

[ Bericht 9% gewijzigd door trui op 19-04-2011 14:06:24 ]
in de haak.
  dinsdag 19 april 2011 @ 13:58:47 #23
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_95712025
Oeh lijnloos ik begrijp je ook wel een beetje, ik had ook veel ideeen voor de swap, zoveel dat het een onuitvoerbaar en onsamenhangend geheel werd (en dan waren het alleen nog ideeen he, nog niets gemaakt). Uiteindelijk aan de slag gegaan en dan krijgt e.e.a. vanzelf vorm bij mij. Vaak wijkt mijn theorie-idee van te voren ook behoorlijk af van de praktijk-uitvoering. Dat is afhankelijk van het resultaat hoor. Maar aan de andere kant maak me er ook niet heel druk om. Het is een aardigheidje. EN.... ik vind de foto's straks ook zo leuk om te bekijken! :Y
klerkje
pi_95712148
Ik ben ook erg benieuwd of ik snel herkend wordt als swapster en of ik mijn swapster herken!
pi_95712231
Alle haaksels op een rij! En sommige die ik nog niet had gezien, erg mooi allemaal.

Lyssa het zou me toch wel tegenvallen als er niet een duckie bij zit als hint :P

En wel allemaal foto's plaatsen he morgen!

Zit op de uni nog een uur tot college, maar heb geen zin om samen te vatten O-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')