abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85787722

Hier wat handige sites:
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!

Vorige delen:
01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 -
25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 -33 - 34 - 35 - 36 - 37

Heb je de laatste post in het topic? Open dan even een nieuw deel. De openingspost vindt je hier.

De laatst geshowde haaksels:

Van mijsje

Van Yachiru

Helemaal origineel van Ynske :o

BigassBunny van spiegelei :9
pi_85787812
Fipo :P

quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 21:50 schreef -sabine- het volgende:
Mijsje :*

Lowlands is geen plek om ff snel te haken.
Ik doe mijn best, één projektje is af, ander morgen. Dan heb ik er nog twee op de verlanglijst............maar als ik het met me verrotte vingers niet red (EDS en daardoor splints en pijn) krijgt er iemand nog een Sinterklaaskadootje. Mag toch wel? :D
Wanneer moet de swap op de bus?

Ik bewaar alles in een wasmand ie ik overal mee naar toe zeul.
1 september moet het er zijn. TNT duurt 2 dagen (als je voor 5 uur bent), DHL 3 vanaf het moment van aanbieden. Ik heb laatst voor het eerst DHL gebruikt om een boek te versturen, dat heeft dus 4 dagen geduurd omdat het pakket pas 1 dag na aanbieden werd opgehaald bij het servicepunt.. Dus TNT is sneller, maar duurder. Maar goed, maandag versturen met TNT, morgen met DHL :)
pi_85787959
Nou, een dag meer is vast ook niet erg toch? :D

Ik ga dit weekend verhuizen en moet nog iets afmaken, dus hopelijk lukt het zondagavond nog :s)
pi_85788027
ik ga binnenkort ff langs loosduinen...lekker in de buurt dus das makkelijk !!
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:13:16 #5
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_85788063
Ik liep gister in de V&D en daar zag ik een deel van de wintercollectie: GS-sjaals, Granny-Stripe-sjaals en een GS-omslagdoek! Zelfs de V&D doet mee aan onze (hippe)hype! Het waren leuke kleurencombinaties trouwens.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:17:42 #6
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_85788301
haak!

Vanaaf ff geen haken, rest van t weekend ook niet, druk druk druk druk....
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_85788892
Ik haak ook aan oO<
pi_85789365
ik haak ook weer mee. Ik ga nog een bigass bunny maken :P
klerkje
pi_85790417
Ik haak met time-outs :D Ga er volgende week weer aan beginnen denk ik, ik weet nu hoe het loopt met werk enzo, alleen nog een druk weekend voor de boeg dus nu ligt het nog even stil :D
pi_85790742
Hoihoi, ik ben nieuw hier maar ik heb besloten het haken ook (weer) op te pakken! Misschien dat ik ga lurken in dit topic, maar ik dacht, ik deel het even mee. Heb als kind wel gehaakt maar was alles weer vergeten, dus ben het nu met hulp van internetsites weer een beetje aan het uitvogelen. En ik heb vreselijk ruzie met de rondjes; ik kan alleen maar filmpjes vinden ter voorbeeld, maar dat vind ik echt niet handig (ik ben beter met voorbeeldtekeningen). En ik snap niet zo goed hoe veel ik moet meerderen om gewoon een vlak lapje te krijgen?
pi_85791651
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 23:05 schreef Skochsela het volgende:
En ik snap niet zo goed hoe veel ik moet meerderen om gewoon een vlak lapje te krijgen?
Als je aantal basissteken in de eerste toer 6 is, dan moet je volgende toer 12 zijn, de volgende 18, dan 24 etc.
Bij mij klopt dat niet altijd, hangt er ook vanaf hoe strak ik haak. Als ik merk dat 't krom gaat liggen dan haak ik er een paar extra bij.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:30:16 #12
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85791868
leuk skochsela, welkom hier! voor platte rondjes is de standaard meerderformule zoals ik 'm gebruik telkens 1 steek meer ertussen voor je een meerdering toepast. dus in de eerste toer rond de binnencirkel verdubbel je elke steek. daarna 1 wel en 1 niet, daarna 2 niet en 1 wel, etc. (ik probeer de dubbele steken een beetje te spreiden, dus niet steeds op dezelfde plek te maken). maar je kunt tijdens het haken vaak al merken of het plat genoeg blijft, en je aantal meerderingen daar een beetje op aanpassen. dus als je het gevoel hebt dat 't niet snel genoeg gaat meerder je een keer extra in die toer, en als je juist het gevoel hebt dat het te bobbelig wordt ga je even terug en meerder je wat minder vaak. zo doe ik 't althans. het ligt natuurlijk ook een beetje aan het aantal steken waar je mee begint. ik maak meestal een beginring met 6 vasten. succes!
in de haak.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:30:36 #13
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85791885
ah wyccie is iets korter van stof. :o
in de haak.
pi_85792312
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 23:30 schreef trui het volgende:
ah wyccie is iets korter van stof. :o
Maar jij hebt wel uitgelegd hoe je dan per toer meerdert.
pi_85793708
ik haak ook weer aan! :)

Hé, mijn haaknaaldenmapje in de OP :D hij is wel al heel oud ondertussen, ik heb hem op 9 en 10 januari van dit jaar al gemaakt... ;) (ik had hem even laten zien in het vorige topic... :) )
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 07:36:39 #16
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85799460
Mijsje, zit daar iets van lichtblauw hard plastic in of zo om het te verstevigen?

Welkom, Skochsela :)
pi_85800062
*meldt*

alvast bedankt Mijsje, ik ga vandaag ff hard doorhaken zodat ik beide swap-dingen op tijd op de bus heb *O*
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_85800077
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 00:12 schreef mijsje het volgende:
ik haak ook weer aan! :)

Hé, mijn haaknaaldenmapje in de OP :D hij is wel al heel oud ondertussen, ik heb hem op 9 en 10 januari van dit jaar al gemaakt... ;) (ik had hem even laten zien in het vorige topic... :) )
Ja, maar er waren zo weinig plaatjes in het vorige topic dat ik hem maar ff meegenomen heb :) En hij is gewoon mooi :Y
pi_85800170
Ik heb wel nog een mooi plaatje van mijn swap maarja, ik mag het nog niet tonen :( :D
pi_85800495
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 09:40 schreef Inu het volgende:

[..]

Ja, maar er waren zo weinig plaatjes in het vorige topic dat ik hem maar ff meegenomen heb :) En hij is gewoon mooi :Y
O+ vind ik ook nog steeds... :*

quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 09:50 schreef StefanieV het volgende:
Ik heb wel nog een mooi plaatje van mijn swap maarja, ik mag het nog niet tonen :( :D
ik denk ook niet dat we zelf het plaatje van de swap dat we zelf gemaakt hebben hier het eerst showen... ;)

quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 07:36 schreef caroline88 het volgende:
Mijsje, zit daar iets van lichtblauw hard plastic in of zo om het te verstevigen?

Welkom, Skochsela :)
er zit blauw karton in. de achterkant van een schrijfblok had ik op maat geknipt en blauw papier tegenaan geplakt. het is stevig genoeg, het is nog niet gebogen met zo'n lelijke vouw erin, en ik neem het mapje bijna overal mee naartoe... :)

quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 09:39 schreef Ilske het volgende:
*meldt*

alvast bedankt Mijsje, ik ga vandaag ff hard doorhaken zodat ik beide swap-dingen op tijd op de bus heb *O*
Graag gedaan hoor, ik verwacht dat het gewoon vadaag bij je in de brievenbus ligt... ;)
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:23:15 #21
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85800531
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 10:21 schreef mijsje het volgende:
er zit blauw karton in. de achterkant van een schrijfblok had ik op maat geknipt en blauw papier tegenaan geplakt. het is stevig genoeg, het is nog niet gebogen met zo'n lelijke vouw erin, en ik neem het mapje bijna overal mee naartoe... :)
Dank! Heb meteen deze pagina gebookmarked zodat ik het vanzelf terug kan vinden als ik wat meer tijd heb.
pi_85800705
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 10:21 schreef mijsje het volgende:
[..]

ik denk ook niet dat we zelf het plaatje van de swap dat we zelf gemaakt hebben hier het eerst showen... ;)
Ja maar *puppyfacesmiley* Ik ben gewoon benieuwd wat ik krijg en wat mijn swapster er van vind haha :D

En nu ga ik stad in (oh eerst douchen!)

edit: ohja mijn mama heeft trouwens ook 4 bolletjes wol in de lidl gekocht voor mij, ik had het haar gevraagd maar dacht dat ze geen tijd zou hebben. Zegt ze het me vandaag opeens dat ze ze heeft gekocht hihi, heb genoeg wol om een tas te haken nu :D

[ Bericht 19% gewijzigd door StefanieV op 28-08-2010 10:41:34 ]
pi_85800826
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 10:34 schreef StefanieV het volgende:

[..]

Ja maar *puppyfacesmiley* Ik ben gewoon benieuwd wat ik krijg en wat mijn swapster er van vind haha :D

En nu ga ik stad in (oh eerst douchen!)

edit: ohja mijn mama heeft trouwens ook 4 bolletjes wol in de lidl gekocht voor mij, ik had het haar gevraagd maar dacht dat ze geen tijd zou hebben. Zegt ze het me vandaag opeens dat ze ze heeft gekocht hihi, heb genoeg wol om een tas te haken nu :D
*O* ik ook, ik ook, ik ook!!! *O*

en *O* voor die moeders die precies weten wat ze moeten kopen voor hun kinderen!!! :D
pi_85804532
Mijn swapje ligt verzendklaar *O* *O*

Ik ben alleen wel vergeten een foto te maken, dus als mijn swapster dat wil doen O-)
pi_85804747
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 13:26 schreef Inu het volgende:
Mijn swapje ligt verzendklaar *O* *O*

Ik ben alleen wel vergeten een foto te maken, dus als mijn swapster dat wil doen O-)
geen probleem, doe ik wel even voor je! ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')