abonnement Unibet Coolblue
pi_71663183
Haken is tegenwoordig weer hartstikke hip!

Ik heb het ooit jaren geleden op de basisschool geleerd, maar dat stelde niet zoveel voor. Ik heb vorige week een haakboek aangeschaft en ben nu druk bezig. Er lijkt vooralsnog toch meer bij te komen kijken dan je zou denken.. Daarom; een haaktopic!
pi_71663269
Iemand vroeg in een ander topic om haakpatronen voor knuffeltjes. Misschien hier eens kijken? http://www.hobbydoos.nl/haken/poppenknuffelspatronen.asp
pi_71663397
Daar heb ik ook zitten kijken, maar ik ken alleen de Engelse termen, single crochets, chains etc. Dus dat zegt me helaas niet zoveel... Iemand een handige overzichtssite?
pi_71663421
Er zitten nogal wat haken en ogen aan
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_71663459
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:36 schreef Pyttpytt het volgende:
Daar heb ik ook zitten kijken, maar ik ken alleen de Engelse termen, single crochets, chains etc. Dus dat zegt me helaas niet zoveel... Iemand een handige overzichtssite?
Volgens mij staan de vertalingen van de termen in mijn haakboek. Zo ja, dan wil ik het wel even voor je scannen!
  donderdag 6 augustus 2009 @ 21:38:08 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71663465
Deze post zou hier best eens nuttig kunnen zijn ook.
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:54 schreef Noli. het volgende:
Pronkjewail en andere startende haaksters...
Misschien hebben jullie hier iets aan?

Hobbydoos.nl - Haken
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
***
pi_71663538

mijn laatste "creatie" ... m'n pannenlappen...

en een handige overzichtssite is vast wel tussen de tips van Noli te vinden:
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:54 schreef Noli. het volgende:
Pronkjewail en andere startende haaksters...
Misschien hebben jullie hier iets aan?

Hobbydoos.nl - Haken
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
pi_71663546
BE, we dachten hetzelfde!
pi_71663596
Vertalingen van de haaksteken staan op deze pagina: http://www.angelfire.com/wy/difu/haken-engels.html
pi_71663633
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:40 schreef mijsje het volgende:
[ afbeelding ]
mijn laatste "creatie" ... m'n pannenlappen...


Mijsje, netjes gehaakt! Wat ik me alleen afvraag; op hoeveel graden kan je zoiets wassen? Ik knoei altijd verschrikkelijk met die dingen en moet ze dus geregeld op 60 graden wassen. Kan dat met haakwerk?

Edit; Ja dus! Althans volgens het label van mijn nieuwe bolletje garen!
  donderdag 6 augustus 2009 @ 21:43:57 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71663655
Idd ja Mijsje!
***
pi_71663998
Ordinaire TVP (sorry, meer kan ik er even niet van maken...)
Ben nu allerlei steekjes aan het uitproberen. En wat de dame in de winkel al zei: het gaat inderdaad veeeel te strak. Zucht. Ach, alle begin is moeilijk...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  donderdag 6 augustus 2009 @ 21:54:56 #13
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_71663999
Ik heb mezelf destijds uit dit boekje leren haken:



Dit boekje heb ik zelf en de patroontjes zijn vrij goed te doen voor een beginner:


en volgens mij staan er in dit boekje vrij simpele patroontjes voor heeeeeeeeeeeeele kleine popjes:
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_71664015
haken hip

waar woon jij ?
  donderdag 6 augustus 2009 @ 21:56:26 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71664051
Mss dat de TT nog ietsje aangepast moet/kan worden? Dat je hier ook kan showen, dat het niet alleen een 'how to' topic is.
***
pi_71664852
BE, kan ik zelf de topictitel wijzigen of moet een mod dat doen??? Indien jij het kan, zou je het dan willen wijzigen in iets als "het grote haaktopic" oid??? Verzin maar iets spannends!
pi_71664897
Ik weet niet of ik linkjes van andere websites mag geven, maar er is een hele grote brei en haakcommunity op internet (Ravelry) waar men creaties kan tonen, maar belangrijker ook vermeld waar het patroon vandaan komt en ook vol staat met gratis patronen.

Daarnaast heb ik ooit eens een boekje met knuffeldieren gecopieerd in de bibliotheek, ofwel de bibliotheek is een goede plek om dat soort dingen te zoeken.

Zelf heb ik jaren geleden het boek gekocht: het nieuwe haken van Pauline Turner en ben daar de babydeken uit aan het maken. Helaas is het patroon in mijn uitgave niet goed afgedrukt, waardoor ik wat langer over de babydeken doe dan de bedoeling was, maar verder echt een prima boek om mee te leren haken.

Leuk zo'n topic! Ik haak niet veel, maar ik vind het wel leuk.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 22:27:00 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71665071
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:20 schreef pronkjewail het volgende:
BE, kan ik zelf de topictitel wijzigen of moet een mod dat doen??? Indien jij het kan, zou je het dan willen wijzigen in iets als "het grote haaktopic" oid??? Verzin maar iets spannends!
Je moet het even in LIF feedback topic vragen. Ik kan het wel, maar 'mag' het niet aangezien ik hier niet mod ben.

Sidney, een linkje naar een andere site mag wel, zolang het niet je eigen site is die je enorm gaat lopen spammen.
***
pi_71665467
Maar hoort dit nou hier in LIF of in UVT onder het subforum "Hobbies, Vrije Tijd & Gezelschapsspellen
(Iets kwijt over je hobby, passie, leuke activiteiten in je vrije tijd, of over het spelen tegen familie en vrienden? Meld het hier!) "
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_71666125
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 22:38 schreef Pandora73 het volgende:
Maar hoort dit nou hier in LIF of in UVT onder het subforum "Hobbies, Vrije Tijd & Gezelschapsspellen
(Iets kwijt over je hobby, passie, leuke activiteiten in je vrije tijd, of over het spelen tegen familie en vrienden? Meld het hier!) "
ach, het naaitopic staat ook nog stseds hier
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 6 augustus 2009 @ 23:55:10 #21
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71668325
Ik lees ff mee
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_71669309
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:43 schreef pronkjewail het volgende:

[..]

Mijsje, netjes gehaakt! Wat ik me alleen afvraag; op hoeveel graden kan je zoiets wassen? Ik knoei altijd verschrikkelijk met die dingen en moet ze dus geregeld op 60 graden wassen. Kan dat met haakwerk?

Edit; Ja dus! Althans volgens het label van mijn nieuwe bolletje garen!
het ligt inderdaad aan het garen dat je gebruikt hebt. ik heb bij deze pannenlappen garen gebruikt dat ik wat kouder moet wassen, nl 30 graden C. als ze erg vies worden, ga ik ze in een handwarm "sopje" van water met oxy-action-poeder (gewoon het huismerk van onze supermarkt) kneden, en daarna in de wasmachine met de fijne was mee. meestal wordt het bij mij dan wel aardig schoon, tenzij het echt erge vlekken zijn met bv soja-saus ofzo...
pi_71673467
Die Ravelry-site is echt gaaf zeg!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 10:46:38 #24
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_71675348
ik lees hier ook weer braaf mee...leuk om alles te zien !!
pi_71675525
Breien haken voor grotere projecten vind ik het fijner om te breien, haken doe ik meer voor kleine poppetjes, accessoires, sleutelhangers of ipodsokken. open binnenkort ook een winkeltje op Etsy met een vriendinnetje .

een van de laatste dingen die ik gemaakt heb :
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')