Volgens mij staan de vertalingen van de termen in mijn haakboek. Zo ja, dan wil ik het wel even voor je scannen!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:36 schreef Pyttpytt het volgende:
Daar heb ik ook zitten kijken, maar ik ken alleen de Engelse termen, single crochets, chains etc. Dus dat zegt me helaas niet zoveel... Iemand een handige overzichtssite?
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:54 schreef Noli. het volgende:
Pronkjewail en andere startende haaksters...
Misschien hebben jullie hier iets aan?
Hobbydoos.nl - Haken
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:54 schreef Noli. het volgende:
Pronkjewail en andere startende haaksters...
Misschien hebben jullie hier iets aan?
Hobbydoos.nl - Haken
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Mijsje, netjes gehaakt! Wat ik me alleen afvraag; op hoeveel graden kan je zoiets wassen? Ik knoei altijd verschrikkelijk met die dingen en moet ze dus geregeld op 60 graden wassen. Kan dat met haakwerk?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:40 schreef mijsje het volgende:
[ afbeelding ]
mijn laatste "creatie" ... m'n pannenlappen...
Je moet het even in LIF feedback topic vragen. Ik kan het wel, maar 'mag' het niet aangezien ik hier niet mod ben.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:20 schreef pronkjewail het volgende:
BE, kan ik zelf de topictitel wijzigen of moet een mod dat doen??? Indien jij het kan, zou je het dan willen wijzigen in iets als "het grote haaktopic" oid??? Verzin maar iets spannends!
ach, het naaitopic staat ook nog stseds hierquote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:38 schreef Pandora73 het volgende:
Maar hoort dit nou hier in LIF of in UVT onder het subforum "Hobbies, Vrije Tijd & Gezelschapsspellen
(Iets kwijt over je hobby, passie, leuke activiteiten in je vrije tijd, of over het spelen tegen familie en vrienden? Meld het hier!) "
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:43 schreef pronkjewail het volgende:
[..]
Mijsje, netjes gehaakt! Wat ik me alleen afvraag; op hoeveel graden kan je zoiets wassen? Ik knoei altijd verschrikkelijk met die dingen en moet ze dus geregeld op 60 graden wassen. Kan dat met haakwerk?
Edit; Ja dus! Althans volgens het label van mijn nieuwe bolletje garen!
Die is gebreid, toch?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:53 schreef NoralyZ het volgende:
Breienhaken
voor grotere projecten vind ik het fijner om te breien, haken doe ik meer voor kleine poppetjes, accessoires, sleutelhangers of ipodsokken. open binnenkort ook een winkeltje op Etsy met een vriendinnetje
.
een van de laatste dingen die ik gemaakt heb :
[ afbeelding ]
Inderdaad. In mijn enthousiasme niet op gelet dat het een expliciet haaktopic is. Kunnen we hem niet gemixt breien/haken maken?quote:
Ik vind het prima om er een gemixt topic van te maken. Iemand anders bezwaar?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:37 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Inderdaad. In mijn enthousiasme niet op gelet dat het een expliciet haaktopic is. Kunnen we hem niet gemixt breien/haken maken?
Ik heb het net besteld... Dus nog niet in huis. Maar volgens mij is het best een redelijk dik boek toch, en geen 20 pagina's bij wijze van spreken... Hoe groot is de PDF dan?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:07 schreef pronkjewail het volgende:
[..]
Ik vind het prima om er een gemixt topic van te maken. Iemand anders bezwaar?
Pandora, ik heb dat dummies-boek als pdfje! Bevalt het je tot nu toe?
het is 290 blz en net geen 8 mb.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:27 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Ik heb het net besteld... Dus nog niet in huis. Maar volgens mij is het best een redelijk dik boek toch, en geen 20 pagina's bij wijze van spreken... Hoe groot is de PDF dan?
OMG! Die zijn leuk zeg!!! Die wil ik ook! Staat hier ergens een beschrijving van online? Of heb je misschien de titel van het boek waar het uit komt???quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:04 schreef mmascha het volgende:
Eindelijk een haaktopic! Leuk! Ik dacht dat ik de enige was die het weer ontdekt heeft![]()
Ik doe een poging tot Amigurumi.
Laatste project:
[ afbeelding ]
Er loopt een brei-topic in UVT (dacht ik). Dan zou je het beste even de modjes van LIF (en UVT kunnen vragen of die 2 samen kunnen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:37 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Inderdaad. In mijn enthousiasme niet op gelet dat het een expliciet haaktopic is. Kunnen we hem niet gemixt breien/haken maken?
Naast het feit dat de cactussen gewoon erg cute zijn, moet ik eerlijk bekennen dat dit voor mij ook wel een goede reden is om ze te willen maken!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 20:44 schreef Pyttpytt het volgende:
Oooooh die cactusjes!!![]()
Ik kan nog geen echte cactus in leven houden, dus ik denk dat ik hier maar eens op moet gaan oefenen... als de mega-verhuizing achter de rug is, ben nu mijn wol kwijt
Heb ik ook, breien kan ik veel meer op de automatische piloot.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:00 schreef NoralyZ het volgende:
Haken is op zich niet lastig, al vind ik wel dat je meer dan met breien heel goed op je aantal steken moet letten. Daar ga ik bij haken nogal eens de mist in... Met breien heb ik dat veel minder.
hey leuk, een creabeurs... helaas kan ik dan niet... (m'n verjaardagsweekend...)quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:43 schreef m@x het volgende:
Ik krijg ook weer helemaal zin om aan de slag te gaan door dit topic. Over een paar weken ook maar weer eens naar de creabeurs om te neuzen. Iemand nog zin om mee te gaan?
Ik dacht eerst "Amiguwattes?" maar een snelle Google leverde op dat dat nou precies is wat ik wil doen! Beestjes enzo. Kleren vind ik te omvangrijk, en ik weet zeker dat ik het niet voor elkaar krijg om het er níet mislukt-zelfgemaakt te laten uitzien, dus daar begin ik maar niet aan. En tafelkleedjes en kussens heb ik ook niet zo'n behoefte aan.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:04 schreef mmascha het volgende:
Eindelijk een haaktopic! Leuk! Ik dacht dat ik de enige was die het weer ontdekt heeft![]()
Ik doe een poging tot Amigurumi.
Laatste project:
[ afbeelding ]
Je hebt nog een pm...quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:07 schreef pronkjewail het volgende:
Pandora, ik heb dat dummies-boek als pdfje! Bevalt het je tot nu toe?
Dat vierkant haken is best makkelijk! In het vierkant waar ik mee aan het oefenen ben geweest, moest je gewoon een boogje haken van 5 lossen en daar een aantal stokjes op haken met in het midden een paar lossen. Volgende toer via hetzelfde principe alleen dan nog maar 2 losse. Ziet er echt moeilijker uit dan het is.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:32 schreef mmascha het volgende:
Ik ben begonnen met knuffels en beestjes als Amigurumi. Lang leve het internet met allerlei geweldige voorbeelden! Al ben ik meer van de "gebruiksvoorwerpen" zoals cupcakjes, koffiekopjes en cactussen natuurlijk![]()
Maar nu wil ik ook zo'n kleed met mooie vierkantjes! Maar ik kan alleen maar rond haken!
Eens kijken hoe dat dat werkt.
En tellen is best lastig met haken. Maar je kan altijd een stukje uithalen of verderop het een beetje compenseren met wat meer/minder steekjes. Ziet niemand! Behalve als je braaf een beschrijving volgt en de vis die je maakt meer de vorm van een paling krijgt
mijn vierkantjes haak je ook in het rond, tenminste de laatste ronde zorgt pas voor een vierkant. Je zet een aantal lossen op (4), je doet een aantal samen gehaakte stokjes (12 setjes van 3) steeds gevolgd door een losse en de derde rij/toer bestaat uit stokjes in setjes van 3 ook steeds met een losse er tussen. In de hoeken doe je niet 1 setje van 3 maar twee setjes van 3 met er tussen twee lossen (dus volledig uitgeschreven doe je die laatste rij als volgt: aanhechten , 4 lossen (vormt een stokje uit het laatste setje, en het eerste hoekje, 2 stokjes, 1 losse, 3 stokjes, 1 losse, 3 stokjes, 2 losse, 3 stokjes, 1 losse, 3 stokjes, 1 losse, 3 stokjes, 2 lossen, 3 stokjes, 1 losse, 3 stokjes, 1 losse, 3 stokjes, 1 losse, 2 stokjes en met een halve vasten vastzetten in de eerste 4 lossen)quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:32 schreef mmascha het volgende:
Ik ben begonnen met knuffels en beestjes als Amigurumi. Lang leve het internet met allerlei geweldige voorbeelden! Al ben ik meer van de "gebruiksvoorwerpen" zoals cupcakjes, koffiekopjes en cactussen natuurlijk![]()
Maar nu wil ik ook zo'n kleed met mooie vierkantjes! Maar ik kan alleen maar rond haken!
Eens kijken hoe dat dat werkt.
En tellen is best lastig met haken. Maar je kan altijd een stukje uithalen of verderop het een beetje compenseren met wat meer/minder steekjes. Ziet niemand! Behalve als je braaf een beschrijving volgt en de vis die je maakt meer de vorm van een paling krijgt
gewoon op een gegeven moment een nieuwe kleur door je lusje halen en het eindje later wegwerken met een naald... (of zoals alicia en jayden het doen, gewoon aan elkaar knopen en verder gaan) (fototje)quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:16 schreef hecoson het volgende:
kan iiemand mij vertellen hoe je met vingerhaken 2 kleuren kunt doen .
google leverde niet het gewenste resultaat op
het patroon was al zonder mouwenquote:Op zondag 9 augustus 2009 10:31 schreef mijsje het volgende:
Misschien een tuniek-achtige trui? zonder mouwen dus? Of ziet dat er heel raar uit? Jammer zeg, dat je te kort komt!
Ahum, dat was ook mijn probleem met de vis/paling. Ik denk dat ik de ene keer wat strakker haak dan de andere keer.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:45 schreef pronkjewail het volgende:
[..]
Ik heb echt moeite met het lezen van haakpatronen. Voor mijn gevoel snap ik het patroon, dan maak ik het en ziet het er goed uit, maar...vervolgens lijkt het totaal niet op het plaatje!
Dankdank! Ik ga eerst eens op zoek hoe ik een stokje moet maken. Even bij moeder/schoonmoeder informeren misschien.quote:Op zondag 9 augustus 2009 00:32 schreef knorretje het volgende:
[..]
wil de andere 2 toeren evt ook nog wel uitschrijven mocht je dat handiger vinden. Een 4 of 5 of weet ik veel hoeveel toeren groot je wil maken gaat steeds als de laatste toer
Ik zeg niet dat je post nergens op slaatquote:Op zondag 9 augustus 2009 12:42 schreef mijsje het volgende:
dat kan ook liggen aan het soort garen dat je gebruikt. (ene garen is dunner dan het andere) maar als je steeds met hetzelfde garen werkt, dan slaat mijn post nu helemaal nergens op...
Nee ik ben echt een beginner! Daarom ben ik ook zo trots op mijn cactussen! Was ook om aan te geven dat je best snel als beginner tot een geweldig(al zeg ik het zelf) resultaat kan komen!quote:Op zondag 9 augustus 2009 12:45 schreef mijsje het volgende:Ik dacht dat je al heel ver was met haken mmascha, komt door de foto van de geweldige cactussen!
in het begin van het topic staan wat pagina's als link, waarop stokjes heel goed uitgelegd worden. misschien helpt dat al wat?(Jessica Tromp, haaksteken en hun symbolen deel 1 en 2...)
Dat heb ik wel van een patroon gemaakt. Begonnen met de bovenkant van het schildje. Toen ik bezig was met de onderkant had ik pas door dat ie niet echt groot zou worden. Formaat sleutelhanger is dit. Maar eens kijken of ik um zelf kan aanpassen dat de volgende een echt knuffelformaat krijgt.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:02 schreef Pandora73 het volgende:
mmascha, die schildpad is wel heeeeel kjoet!
Bedankt, hier kan ik wat mee!quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:08 schreef -Marjo- het volgende:
l = losse
v = vaste
hv = halve vaste
stk = stokje
hstk = half stokje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |