abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71559097
zo, pronkjewail, je begint wel meteen lekker ingewikkeld... ik haak al jaren (vanaf m'n 8ste, ben nu 30), maar dat soort patronen lukt me ook nog niet erg. ik doe meer de recht toe, recht aan dingen (pannenlappen enzo) en poppenkleertjes...
succes in ieder geval, en ik hoop dat je werkstuk gaat lukken!
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:25:54 #277
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_71559387
staat er geen beschrijving bij, pronkjewail?
zo te zien een kleine ring, daarin stokjes haken, dan een toer met 2 of 3 lossen en dan een dubbel stokje, volgende toer in de open gaten een vaste, half stokje, heelstokje, half stokje en vaste. Volgende toer lossen met om de x-aantal lossen een vaste in het hele stokje van de vorige toer en dan nog een keer met vasten om alle lossen, waarbij in de punten twee vasten in elkaar ofzo worden gehaakt om het puntje te krijgen.

Zo van een plaatje iets namaken met haken zal zowieso niet meevallen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_71559730
zijn die uiterste puntjes niet gemaakt door nog een of twee kettingsteken precies in het midden van de vasten om de lossen heen te maken in zo'n vakje? (zo zag het er voor mij uit...) (als je snapt wat ik bedoel?)

verder vind ik het een duidelijk verhaal ET!
  maandag 3 augustus 2009 @ 11:50:49 #279
3011 E.T.
pi_71560105
misschien dat ik 'm vandaag nog wel uit ga proberen.. eens kijken of ik er wat van kan maken. (naaimachine paste niet mee op vakantie, heb wat haaknaalden en wat bolletjes garen meegenomen.. Al ben ik daar ook nog niet echt mee aan de gang geweest )

Aantallen enzo wordt een kwestie van uitproberen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_71561131
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:32 schreef pronkjewail het volgende:
Hallo allemaal!

Aangezien ik alle gehaakte dingen in dit topic zo leuk vond, heb ik zelf ook maar een haaknaald en garen gekocht en geprobeerd om mezelf haken te leren via youtube. Dat lukte niet helemaal, dus ook nog maar een boek met tips aangeschaft. Dat haken is echt een gevalletje "niet moeilijk maar je moet het wel even doorhebben" zeg!

Nou heb ik alleen een probeem en ik hoop dat iemand van de haakdeskundigen me hiermee zou kunnen helpen. Ik wil graag deze: http://i683.photobucket.com/albums/vv200/pronkjewail/Scan1.jpg gaan haken. Het lukt me om de ring in het midden te maken. Het lukt me om de stokjes met ruimte ertussen te maken, maar dan? Hoe maak ik welooit die driehoekjes? Is er iemand die me dat enigszins begrijpelijk uit zou kunnen leggen?

Hier is nog een andere foto: http://i683.photobucket.com/albums/vv200/pronkjewail/scan2.jpg

Alvast bedankt!
die heb ik ook in mijn boek staan.. zonder uitleg, heel irritant heb een paar pogingen gedaan maar is me nog iets te hoog gegrepen
pi_71561221
Welk boek gebruiken jullie?
pi_71561387
1 waar je bar weinig aan hebt iig weet de naam even niet
pi_71561423
Oh laat maar dan haha. Dan youtube ik wel verder met de oude tantes en de dubble crochets
  maandag 3 augustus 2009 @ 13:14:28 #284
56471 pinquit
oh my lama!
pi_71562344
Nou, k ga ook iets maken. maar ik ga nog niet vertellen wat, want misschien mislukt het wel

heb iig al de lapjes gehaald waarmee ik aan de slag wil
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 3 augustus 2009 @ 13:20:17 #285
3011 E.T.
pi_71562515
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:27 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

die heb ik ook in mijn boek staan.. zonder uitleg, heel irritant heb een paar pogingen gedaan maar is me nog iets te hoog gegrepen
ik zag 'm in 200 haaktips nogwat staan
Idd zonder uitleg
pi_71564062
ik zoek alweer een week of wat m'n haaknaald, maar ik kan hem nergens vinden... koop vandaag gewoon een nieuwe... en dan kan ik ook weer dingen maken... (had nieuwe pannenlappen nodig.. )
pi_71565389
Ik had zelf eigenlijk het idee dat dit dingetje niet zo heel erg moeilijk te haken zou zijn, maar gezien jullie reacties zit ik er een beetje naast geloof ik.

De scans komen uit "300 Haaktips en technieken" en helaas staat er verder geen enkele beschrijving bij. Alleen wat informatie over hoe je deze "kanten blokken" aan elkaar kunt maken. En uiteraard de 2 fotos van de sjaal die gemaakt is van deze dingen. En die is zooooooo mooi. Im in luv!

ET, jouw beschrijving klinkt erg duidelijk. Dankje! Ik ga het vanavond uitproberen. Ik hoef ook niet per se dit figuurtje te hebben, maar iets in deze stijl is eigenlijk al voldoende.

Iedereen bedankt voor het zover meedenken!
pi_71565647
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:38 schreef Pyttpytt het volgende:
Oh laat maar dan haha. Dan youtube ik wel verder met de oude tantes en de dubble crochets
Ik heb zelf dit boek: http://www.librero.nl/specs.asp?id=14103 . Ik vind het niet zo heel erg handig. Er staan veel voorbeelden in, maar naar mijn mening te weinig uitleg. Youtube vind ik zo mogelijk nog onhandiger. ik kan maar niet wennen aan al die engelse termen die ze gebruiken en de enige manier om ook maar iets na te doen, is 10x per minuut het filmpje op pauze te zetten. Duurde me iets te lang.

Ik ben vandaag nog even bij de boekwinkel geweest om te kijken naar een ander haakboek (ik pak het serieus aan ) maar ik kon niet echt een boek vinden met uitleg. Ik heb trouwens wel een heel erg leuk boek met patronen gevonden,nl. deze: http://www.bol.com/nl/p/b(...)006408796/index.html Ik houd eigenlijk niet zo van gehaakte dingen (alleen sjaals ) maar hier stonden echt verrassend leuke dingen voor kinderen in. Truien, een jas (!), leuke mutsen etc. Echt leuk! Jammer dat ik geen kind heb!
pi_71603665
Memmel, hoe zijn de slofjes geworden? had je er nog iets aan veranderd?

ow, en ik heb m'n haaknaald gevonden. ging even kijken of het nog makkelijk lukte, en ik heb deze pannenlappen gemaakt. (is 1 van de twee, zien er allebei hetzelfde uit...)

misschien doe ik er nog een randje omheen....
pi_71604820
wow ziet er mooi uit!
Ik ben juist via internet begonnen, dus ik kon juist niet wennen aan de Nederlandse termen. Stokjes Ik snap er geen hout van
Maar idd dat op pauze zetten wordt je gek van, om over de snelheid van het haken maar niet te spreken...
pi_71607285
bedankt Pyttpytt
ik zou je wel willen helpen met leren haken, maar het is wel lastig als je het niet bij iemand kan zien, en dan bij iemand in dezelfde kamer...

nou, dit is het uiteindelijk geworden.

de kleur lijkt nu heel erg blauw, maar de eerste foto (zonder het randje) zit dichter bij de echte kleur...
pi_71608606
Aan de hakende dames: kopen jullie je haakgaren ergens in een winkel, of via internet? Ik heb hier in de stad al heel wat winkels gehad, maar nergens haakgaren... Wel breiwol, maar geen haakgaren.
En al jullie prachtige creaties maken me erg benieuwd naar of ik dat ook zou kunnen... Ik had ooit al eens een haakboek gekocht, en naalden heb ik ook, maar dat garen... Ik kom er niet aan!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:54:27 #293
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_71609565
Pronkjewail en andere startende haaksters...
Misschien hebben jullie hier iets aan?

Hobbydoos.nl - Haken
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 23:01:51 #294
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_71609904
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:54 schreef Noli. het volgende:

Hobbydoos.nl - Haken

Dat zijn de betere tips!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_71609915
Noli, die haaksteken op pagina 1 en 2 zijn duidelijk! Ik denk dat als je niet kan haken, je het daarmee toch een heel eind kan leren!

Pandora, ik heb nog restjes katoen en breiwol (vooral van acryl en polyamide) liggen, waarmee ik bezig ben. ik heb nog geen echte haakgarens gekocht, maar ga na de vakantie kijken of de hobbywinkels bij mij in de buurt ze hebben.
pi_71610420
..

[ Bericht 17% gewijzigd door RockabeIIa op 04-08-2009 23:23:20 (sneue opmerking, poepzak.) ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_71610692
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:54 schreef Noli. het volgende:

Hobbydoos.nl - Haken
En of ik daar wat aan heb, dank je!!!
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 23:22:47 #298
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_71610757
Wat een fijne bijdrage

[ Bericht 2% gewijzigd door Ca.ra op 04-08-2009 23:59:36 (reactie op een domme post) ]
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_71611795
Noli, bedankt voor de tips!

Pandora, Ik heb mijn haaknaald en wat garen bij de wibra gekocht! Ze hadden niet superveel keus in garen bij de 2 Wibras waar ik ben geweest, maar genoeg om mee te oefenen en wat leuks van te maken (OOIT! )

Heb trouwens ook nog wat garen bij een garenkraam op de markt in Groningen gekocht. maar ik heb zo het vermoeden dat dat niet helemaal in de richting voor je is!

Oh, en ik heb het druk gehad dus nog geen tijd om aan de slag te gaan met de uitleg van ET voor mijn 'kanten blok'.
pi_71659217
Ik heb een handwerkwinkel ontdekt!
En ze zijn nog supervriendelijk ook...
"Kan ik u helpen?" "Euhm, ja, euh, ik wil graag gaan haken..." "Oh leuk! Kleding, kleedjes, poppetjes, wat?" "Euhm ik denk vooral knuffeltjes enzo, echte kledingstukken lijken me nog wat hoog gegrepen..." "Jaa misschien wel ja..."
Blablabla, ze wijst beginnersgarens aan, uitlegje erbij, welke naalden, enzovoorts.
Bij het afrekenen laat ik nog vallen dat ik een boek over haken ergens heb liggen "Oh dus dan heb je tenminste wel wat om te haken" "euh ik dacht eerst eens wat steken te leren..." "Oooo maar daar moet je dat garen niet voor gebruiken! Dat is zonde!" "Ik kan het toch uithalen?" "Jaaa maar is toch zonde. Hier, een restantbol... En als je vragen hebt kom je maar gewoon terug hoor, geen probleem!"
Dus ik ben met veel goede raad en een gratis halve bol garen de deur uit.
Nu de tijd vinden...

Overigens kan ik in het UVT forum niet echt een topic over haken vinden, klopt dat of kijk ik gewoon met mijn neus?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')