abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71675621
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 09:26 schreef Pandora73 het volgende:
Die Ravelry-site is echt gaaf zeg!
Inderdaad! Wow, wat een mooie dingen zitten daar tussen... Ik vind al die dekentjes zo gaaf!
pi_71675660
Misschien ook een leuke voor degenen die in het Engels kunnen haken
Deze site staat ook vol met patronen.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_71676336
Ik ken eigenlijk alleen maar de Engelse termen. Wel handig omdat je dan veel meer patronen en websites tot je beschikking hebt . En Ravelry natuurlijk .
pi_71679400
* Pandora73 heeft zichzelf zojuist een exemplaar van Crochet Patterns for Dummies aangeschaft...
Leer ik gelijk de juiste Engelse termen; zoals NoralyZ al zegt, geeft dat toegang tot veeeeel meer patronen enzo!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_71680984
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 10:53 schreef NoralyZ het volgende:
Breien haken voor grotere projecten vind ik het fijner om te breien, haken doe ik meer voor kleine poppetjes, accessoires, sleutelhangers of ipodsokken. open binnenkort ook een winkeltje op Etsy met een vriendinnetje .

een van de laatste dingen die ik gemaakt heb :
[ afbeelding ]
Die is gebreid, toch?
pi_71682532
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 13:49 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Die is gebreid, toch?
Inderdaad. In mijn enthousiasme niet op gelet dat het een expliciet haaktopic is. Kunnen we hem niet gemixt breien/haken maken?
pi_71683550
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:37 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

Inderdaad. In mijn enthousiasme niet op gelet dat het een expliciet haaktopic is. Kunnen we hem niet gemixt breien/haken maken?
Ik vind het prima om er een gemixt topic van te maken. Iemand anders bezwaar?

Pandora, ik heb dat dummies-boek als pdfje! Bevalt het je tot nu toe?
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:31:28 #33
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_71684228
mag ik dat pdfje ??
pi_71684453
En ik ook?
pi_71684996
Pm maar even jullie mailadres!
pi_71685961
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 15:07 schreef pronkjewail het volgende:

[..]

Ik vind het prima om er een gemixt topic van te maken. Iemand anders bezwaar?

Pandora, ik heb dat dummies-boek als pdfje! Bevalt het je tot nu toe?
Ik heb het net besteld... Dus nog niet in huis. Maar volgens mij is het best een redelijk dik boek toch, en geen 20 pagina's bij wijze van spreken... Hoe groot is de PDF dan?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_71686628
Ik dacht dat er al een brei topic was en dat daarom dit topic is opgestart of heb ik het nu mis?
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 16:54:15 #38
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_71686776
Wat is er in godsnaam hip aan haken?
pi_71686785
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 16:27 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Ik heb het net besteld... Dus nog niet in huis. Maar volgens mij is het best een redelijk dik boek toch, en geen 20 pagina's bij wijze van spreken... Hoe groot is de PDF dan?
het is 290 blz en net geen 8 mb.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 17:04:15 #40
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_71687013
Eindelijk een haaktopic! Leuk! Ik dacht dat ik de enige was die het weer ontdekt heeft
Ik doe een poging tot Amigurumi.
Laatste project:
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_71687062
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 17:04 schreef mmascha het volgende:
Eindelijk een haaktopic! Leuk! Ik dacht dat ik de enige was die het weer ontdekt heeft
Ik doe een poging tot Amigurumi.
Laatste project:
[ afbeelding ]
OMG! Die zijn leuk zeg!!! Die wil ik ook! Staat hier ergens een beschrijving van online? Of heb je misschien de titel van het boek waar het uit komt???
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 17:13:29 #42
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_71687221
Ik heb het uit mijn hoofd gedaan. "Vroeger" nooit leren haken op school. Begin dit jaar kwam ik amigurumi knuffels tegen op internet. Ik heb wat boekjes uit de bieb gehaald en wat aan mijn moeder en schoonmoeder gevraagd. Dit is eigenlijk ook mijn eerste echte project. Daarvoor heb ik wat cupcakejes gemaakt.
Als je de grondbeginselen kent hoe je rond en recht moet haken kom je een heel eind. Ik wilde niet dat ze op elkaar leken dus de ene wat ronder en de andere wat rechter. Bloemetje erop en klaar.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_71692005
Superfijn dat er nu een haaktopic is, ik haak al 'eeuwen' en brei sinds kort ook, maar vond het topic waar er eerder over haken gepost werd niet supergeschikt om mee te posten en om er niet een simpele tvp van te maken, maar even een opsomming..

Laatste wat van de breipennen afgekomen zijn (en tevens het eerste ) waren twee topjes voor alicia, heb van de week snel twee krukhoesjes gehaakt en ben nog steeds granny squares aan het haken voor mijn hoes van de locker en ben gisteren het eerste winterproject gestart een mouwloze kabeltui in stokjes voor me eigen (maar daar moet ik nog een foto van maken)

restjes haakkatoen, wol, etc verwerk ik altijd direct tot bloemetjes, blaadjes, paddestoelen, knuffetjes etc en die belanden of op tassen, jassen, sleutelhangers op memoborden of gewoon in een grote bak voor later
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:26:33 #44
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71692403
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:37 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

Er loopt een brei-topic in UVT (dacht ik). Dan zou je het beste even de modjes van LIF (en UVT kunnen vragen of die 2 samen kunnen.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:28:43 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71692473
Die cactussen zijn gaaf!
pi_71692815
Knorretje, ik ben verliefd op je granny squares! Zulke mooie kleuren.

Dit topic is echt niet goed voor me. Ik wil onderhand de cactussen al maken, een grannysquare-deken en ik moet ook nog steeds uitproberen hoe ik DEZE maak zodat ik daar zo`n enorm mooie sjaal van kan maken. Oh en ik ben ook nog bezig met een filethaakwerksjaal.

Vraagje voor de ervaren haaksters; hebben jullie een favoriet soort garen om mee te werken?
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:43:30 #47
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_71692875
Dank voor de complimenten!

Het was een moederdagkadootje voor mijn moeder. Die is fan van cactussen.
Ik was ook best heel trots op het resultaat.
(En mijn moeder ook hihi)
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_71692887
Oooooh die cactusjes!!
Ik kan nog geen echte cactus in leven houden, dus ik denk dat ik hier maar eens op moet gaan oefenen... als de mega-verhuizing achter de rug is, ben nu mijn wol kwijt
pi_71692936
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 20:44 schreef Pyttpytt het volgende:
Oooooh die cactusjes!!
Ik kan nog geen echte cactus in leven houden, dus ik denk dat ik hier maar eens op moet gaan oefenen... als de mega-verhuizing achter de rug is, ben nu mijn wol kwijt
Naast het feit dat de cactussen gewoon erg cute zijn, moet ik eerlijk bekennen dat dit voor mij ook wel een goede reden is om ze te willen maken!
pi_71693026
superleuk! haha die cactusjes

en ik vind de krukhoesjes en grannysquares van knor ook geweldig
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')