abonnement Unibet Coolblue
pi_72648677
Haken is tegenwoordig weer hartstikke hip, dus we maken er gewoon een tweede haaktopic voor!
Ik ben benieuwd wie straks het eerste fotootje met prachtig zelfgemaakt haakwerk weer laat zien!

hier wat handige sites:
haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
amigurumi leren haken
haaknaalden
hier kun je je werk bijhouden
bloemen haken
zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry

edit: even het vorige topic toevoegen...

en mijn laatste post in het topic:
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:54 schreef mijsje het volgende:
Knorretje, dat is een goede tip! die ga ik onthouden!

Ik ben bij de kruidvat toevallig tegen wat baboeska's aangelopen. ze hadden er nog 1 om te haken, en 1 van vilt om te naaien... ik ben nu met de haakbaboeska bezig... wat een vreselijke haaknaald zit daarbij zeg, bij de haak is het recht afgewerkt in plaats van met een haak... ik heb hem gauw aan de kant gegooid en m'n eigenste haaknaaldje er maar weer bij genomen...


[ Bericht 13% gewijzigd door Mylene op 28-10-2009 16:48:23 ]
  vrijdag 11 september 2009 @ 17:17:13 #2
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72648997
*verdringt jeugdtrauma's
  vrijdag 11 september 2009 @ 17:22:54 #3
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_72649179
terughaakpost!
Ik ben nog volop bezier met vierkantjes voor mijn sjaalproject. Ik ga hem 4 vierkantjes breed maken, hoe lang weet ik nog niet maar ik verwacht rond de 100 vierkanten nodig te hebben. Nu zit ik op ongeveer 55.
Hoe ik ze aan elkaar krijg... weet ik eerlijk gezegd nog niet! Iemand die dit al eens gedaan heeft?
Geluk is een richting, geen punt
pi_72649513
ik moet ook nog vierkanten aan elkaar maken, en ik denk dat ik die met de festonsteek aan elkaar maak.
ik heb ook een "dekentje" van 6-hoeken gemaakt, en de losse 6-hoeken heb ik allemaal met vasten (haaksteek) aan elkaar gehaakt... vind ik leuk, maar kan niet overal...
pi_72650283
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 09:24 schreef Lishe het volgende:
Mijn Kruidvatpopje is af. Ik vind het resultaat niet echt om naar huis te schrijven. De achterkant moet je zelf tekenen, en ik vind de verhoudig een beetje raar. Het hoofdje loopt niet zo mooi over als in het voorbeeld.
[ afbeelding ]
ik ben nu halverwege het blauwe aan de voorkant, en ik zit me al steeds af te vragen waarom ik zo weinig wol heb om voor en achterkant te maken... ik snapte ook al niet waarom ik een stuk oranje vilt erbij had gekregen... spuit 11, ik snap opeens dat dat de achterkant is... hahahaha
ik ben benieuwd hoe mijn popje uitkomt straks...
Lishe, hoe is het met je blokjesdeken ondertussen?
pi_72655215
Ik haak nog steeds vrolijk rechtdoor.

Volgende stap is om rond te haken. En daarna bloemetjes, denk ik.
pi_72655364
Ik gooi er ook even een TVP tegenaan... Helaas nog niet echt aan haken toegekomen anders dan de steken onder de knie krijgen, maar ideeen genoeg... Nu nog de tijd vinden!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  vrijdag 11 september 2009 @ 20:32:02 #8
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_72655775
oehhh tvp, de sites eens bekijken dit weekend!!
t wordt leuk weer de komende tijd om dat te gaan doen!!
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
  vrijdag 11 september 2009 @ 21:47:04 #9
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_72658538
tvp, ben eindelijk op de helft van mijn sprei

Yvonnetje, op youtube zijn heel veel tutorials te vinden. Als je zoekt op 'joining granny squares' vindt je vast wel iets.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  vrijdag 11 september 2009 @ 23:08:11 #10
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_72661225
Ik ben ook begonnen aan de vierkantjes. Tis nog geen winter toch? Dan heb ik nog even om te oefenen voor een echte sjaal. Ik dacht dat ik alles snapte van het patroon maar om het dan ook te doen is wat anders.

Gisteravond de Zpagetti-website bekeken. Daar ga ik binnenkort maar eens een starterspakket van bestellen denk ik. Wat je ook maakt, het ziet er bijzonder uit zo te zien. Ook een geweldige optie voor een sjaal.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_72668045
Max, wat leuk, de helft al af! Ik kan me voorstellen dat je daar heel blij mee bent!

Ik heb m'n baboesjka-poppetje ondertussen af wat betreft het haken. ik ben net begonnen met de festonsteek om hem op de achterkant te naaien. (note to me: gebruik een spitse naald, om goed door de vilt heen te komen...) daarna nog even opvullen en dan is het helemaal klaar...
ik vind het wel schattig geworden... (beetje breed in de nek, maar wel grappig)

het gouden kroontje op de muts moet ook nog...
in het echt is het oranje wel veel fletser, en het gezichtsroze is ook wat lichter. verder komt het aardig in de buurt.
  zaterdag 12 september 2009 @ 21:47:22 #12
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_72684688
Nog even terugkomend op de maat van de haaknaald:

Maat van de haaknaald is de diameter van de schacht.
De schacht is het (dikkere) stukje tussen het hals(het dunne stukje na het haakje) en de duimsteun.

Met dank aan 'Happy Hooker". Leuk boek! Echt Jip- en Janneketaal.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_72684827
Mijsje, ik vind de jouwe veel mooier! De vorm is veel beter. Dju. Mijn kinderen spelen er trouwens nog steeds mee. Loyaal aan hun moeder.
O! Ik zou het patroon nog scannen. Ik zal morgen mijn lief even vragen of hij het online kan zetten!

Deken schiet niet op... Ik ben zo slecht in iets afmaken... er ligt ook nog een poppenjurk, die sinds vorig jaar afgewerkt moet worden.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_72696861
dank je Lishe, al vond ik de jouwe ook helemaal leuk!

mmascha, dat is nu dus ook de wereld uit! dank je wel, dat wist ik niet!

Mijn poppetje is nu af:

ik ben er best trots op, al zeg ik het zelf...
ze hadden bij de kruidvat ook een vilten baboesjka die je moet naaien, die had ik ook gekocht. die ga ik nu maken (laat ik wel zien bij het naaitopic... )
pi_72696916
quote:
Op zondag 13 september 2009 13:29 schreef mijsje het volgende:
dank je Lishe, al vond ik de jouwe ook helemaal leuk!

mmascha, dat is nu dus ook de wereld uit! dank je wel, dat wist ik niet!

Mijn poppetje is nu af:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
ik ben er best trots op, al zeg ik het zelf...
ze hadden bij de kruidvat ook een vilten baboesjka die je moet naaien, die had ik ook gekocht. die ga ik nu maken (laat ik wel zien bij het naaitopic... )
Oh, dat is er wel eentje waar ik vrolijk van kan worden als ik er naar kijk, wat een leuk gezichtje .

Goed gelukt
pi_72696985
bedankt!
pi_72722709
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 21:47 schreef mmascha het volgende:
Nog even terugkomend op de maat van de haaknaald:

Maat van de haaknaald is de diameter van de schacht.
De schacht is het (dikkere) stukje tussen het hals(het dunne stukje na het haakje) en de duimsteun.

Met dank aan 'Happy Hooker". Leuk boek! Echt Jip- en Janneketaal.
Dan doet de Wibra het dus fout, maar bedankt voor de opheldering!

En mijsje, hij is leuk geworden hoor!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  maandag 14 september 2009 @ 13:38:17 #18
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_72728298
mijsje wat leuk geworden!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_72733253
bedankt meiden!
pi_72762065
Hij is tof mijsje!! Ik ben er al tig keer mee begonnen, maar het lukt me niet Ik heb hem echt al twintig keer uit elkaar gehaald
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  dinsdag 15 september 2009 @ 12:18:16 #21
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_72762217
Wat lukt er niet aan geppie?

Ik heb nog even het poppetje van Lishe bekeken. Daarbij vonden we dat ie weinig schouders had toch?
Heb jij je ook precies aan het patroon gehouden mijsje? Die van Lishe lijkt iets meer gevuld. Verder zie ik niet zoveel verschil eigenlijk. Behalve het blauwe streepje bij de schouders. Zal dat zo anders tonen?
Ik dacht dat horizontale strepen juist dikker maakten ipv slanker
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zondag 20 september 2009 @ 13:34:41 #22
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_72930886
Bedankt voor de tip m@x! Ik vind die tutorials echt een geweldige uitvinding! Nog 'maar' 24 vierkanten haken en dan heb ik genoeg voor de sjaal, wordt vervolgd dus...

Wat een schattig popje Mijsje!
Geluk is een richting, geen punt
pi_72933440
ik dacht het ook van die horizontale strepen mmascha...
ik heb me inderdaad precies aan het patroon gehouden, maar ik heb na iedere toer wel weer de stof even recht getrokken. hij trok erg in een punt en dan krulde hij om... ik heb er geen andere steken bij verzonnen of iets veranderd.
pi_73177458
*schop*
eindelijk haakkatoen gevonden op de markt maar begonnen met zwart, wit en roze
eens kijken wat ik daarvan kan brouwen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 28 september 2009 @ 14:23:27 #25
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_73179691
Ik ben vriendschapsbandjes aan het knopen (Ach soms kom je best iets anders leuks tegen tussen de haakboeken)
Wie wil mijn vriendje zijn?

Bij Hoevelaken rechtsaf.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')