quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:54 schreef mijsje het volgende:
Knorretje, dat is een goede tip! die ga ik onthouden!
Ik ben bij de kruidvat toevallig tegen wat baboeska's aangelopen. ze hadden er nog 1 om te haken, en 1 van vilt om te naaien... ik ben nu met de haakbaboeska bezig...wat een vreselijke haaknaald zit daarbij zeg, bij de haak is het recht afgewerkt in plaats van met een haak... ik heb hem gauw aan de kant gegooid en m'n eigenste haaknaaldje er maar weer bij genomen...
ik ben nu halverwege het blauwe aan de voorkant, en ik zit me al steeds af te vragen waarom ik zo weinig wol heb om voor en achterkant te maken... ik snapte ook al niet waarom ik een stuk oranje vilt erbij had gekregen...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:24 schreef Lishe het volgende:
Mijn Kruidvatpopje is af. Ik vind het resultaat niet echt om naar huis te schrijven. De achterkant moet je zelf tekenen, en ik vind de verhoudig een beetje raar. Het hoofdje loopt niet zo mooi over als in het voorbeeld.
[ afbeelding ]
Oh, dat is er wel eentje waar ik vrolijk van kan worden als ik er naar kijk, wat een leuk gezichtjequote:Op zondag 13 september 2009 13:29 schreef mijsje het volgende:dank je Lishe, al vond ik de jouwe ook helemaal leuk!
mmascha, dat is nu dus ook de wereld uit!dank je wel, dat wist ik niet!
Mijn poppetje is nu af:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
ik ben er best trots op, al zeg ik het zelf...
ze hadden bij de kruidvat ook een vilten baboesjka die je moet naaien, die had ik ook gekocht. die ga ik nu maken(laat ik wel zien bij het naaitopic...
)
Dan doet de Wibra het dus fout, maar bedankt voor de opheldering!quote:Op zaterdag 12 september 2009 21:47 schreef mmascha het volgende:
Nog even terugkomend op de maat van de haaknaald:
Maat van de haaknaald is de diameter van de schacht.
De schacht is het (dikkere) stukje tussen het hals(het dunne stukje na het haakje) en de duimsteun.
Met dank aan 'Happy Hooker". Leuk boek! Echt Jip- en Janneketaal.
Is je patroon alleen tekst of ook een schema/plaatje?quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:41 schreef sticky-wicked het volgende:
Mijn "probleem" is het lezen van de patronen, denk ik .Bijv. Ik wilde de visnetsteek gaan haken, volgens het boek was dat een lekkere snelle steek. Dan staat er in het boek: "haak een meervoud van 4 lossen, haak een vaste in de 8e losse vanaf de naald, haak weer 5 lossen, sla 3 lossen over en haak in volgende losse. Ga zo verder tot het eind van je toer .
Ik denk (om te proberen) begin ik met een ketting van 24. Waar moet ik dan die vaste gaan zetten? In de 8e volgens het patroon. Of in de 20e? En waarom dan weer 5 lossen en dan er 3 overslaan. Het zag er iig geval behoorlijk achterlijk uit en ik mis ongetwijfeld het een en ander.
Kan iemand het mij op een Jip en Janneke manier uitleggen, zelfs een boek voor beginners snap ik al niet.
Er zit ook een schema bij, maar daar werd ik ook niet veel wijzer van. En ja, het is een steek met grote gaten. Volgens het boek een "lekkere snelle steek"quote:Op woensdag 30 september 2009 16:06 schreef mmascha het volgende:
[..]
Is je patroon alleen tekst of ook een schema/plaatje?
Ik ben ook nog maar een beginner maar ik doe een poging:
De bedoeling is om lange gehaakte draden met grote gaten te krijgen toch(dat is visnet)?
Dus: maak een sliert van 24 losse. Haak de sliert vast met een vaste in de 8e losse vanaf je naald geteld. Dat is dus de 16e losse van je sliert als je vanaf het begin begint te tellen.
Daarna: haak vanaf de vaste een sliertje van 5 losse. Tel vanaf je de vaste de 4e(=3 overslaan) losse voor je vaste, dat is vanaf je begin de 12e losse. Daar maak je dan weer je sliertje van die 5 losse vast met een vaste op de 8e losse van het begin van je sliert.
Is dit duidelijk?(Anders ga ik me eens aan een paint wagen)
Ik hoop dat ik je patroon goed begrepen heb. Succes! En laat even weten of het gelukt is(of niet, dan doe ik nog een poging).
Met die 8 losse maak je net zo'n groot gat als met die 5 losse en 3 overslaan.quote:Op woensdag 30 september 2009 20:00 schreef sticky-wicked het volgende:
Waarom moet ik dan in de 8e losse vanaf de naald steken. Het zou voor mij logischer zijn als ik de 4e losse geteld vanaf de naald een vaste zou moeten haken. Hmmm, snap je mij nog?
Ja, daar zit ook weer wat inquote:Op woensdag 30 september 2009 21:10 schreef mmascha het volgende:
[..]
Met die 8 losse maak je net zo'n groot gat als met die 5 losse en 3 overslaan.
Zo'n beeld had ik iig bij het patroon
Het kan idd op verschillende manieren, via deze tutorial (heb je die al gezien?) heb ik het geleerd. Eerst kijken, dan oefenen met filmpje erbij (en elk stukje nog eens 10x bekijken haha!) en nu gaat het zooo gemakkelijk!quote:Op woensdag 30 september 2009 20:56 schreef _Arual_ het volgende:
Ik snap nog steeds niet hoe ik een cirkeltje moet beginnen. Heb verschillende tutorials bekeken, maar het is net of iedereen het anders doet? En wat is een magic ring dan weer? Zucht. Zo moeilijk kan het toch allemaal niet zijn...
Ik wil wel een foto zien het af is hoor! Fijn dat het nu lukt.quote:Op woensdag 30 september 2009 21:36 schreef sticky-wicked het volgende:
[..]
Ja, daar zit ook weer wat in.
Nu heb ik eik spijt dat ik vroeger al mijn werkjes die ik voor school moest maken aan mijn oma heb gegeven, die alles met liefde voor me afmaakte. Ik ga gewoon verder met proberen, ben al een stuk verder nu.
Dank je wel
Ik had gisteravond een verjaardagsfeestje. Ik kreeg een meisje van 9 jaar op visite. Ik had vandeweek alvast wat beginnetjes van bandjes gemaakt. Ze is er de hele avond zoet mee geweest. Ik heb toen ze wegging nog maar wat draad meegegeven want ze had nog veel meer ideeen!quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:18 schreef WupWup het volgende:
VriendschapsbandjesDaar heb ik vroeger nog eens veel van geknoopt! Was het al weer helemaal vergeten, dus nog een mooi project voor in m'n verlof straks
![]()
Oh dat geeft niks joh!quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:11 schreef Spiegelei het volgende:
@ mmascha: oeps! ik zie nu pas je verzoekje!![]()
Ik heb er niet echt een patroon van, gewoon uit het hoofd gedaan, ik vanavond even een paar foto's uploaden van mijn creaties. Misschien maak ik dan even een nieuw muisje, die andere is al gemolesteerd. Maar dat komt ook doordat ik er kattenkruid in heb gedaan; dat vinden ze echt geweldig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |