abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82877371

Hier wat handige sites:
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!

Vorige delen:
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27

Heb je de laatste post in het topic? Open dan even een nieuw deel. De openingspost vindt je hier.

Lyssa:

Hoothoot:

Trui:

mijsje:

Rimketje:

SWAP!
We gaan ook een FOK!-SWAP! doen, voor een ander een haakwerk(je) maken en dan zorgen dat dit rond 1 september wordt bezorgd bij diegene. We doen het via het lootjestrekken-systeem, dus iedereen die mee wil doen, stuur mij (Lijnloos) effe een pm met je emailadres, dan zorg ik dat de lootjes in gang gezet worden. Bij het verlanglijstje kun je dan eventuele (andere) hobby's kwijt en je adres zodat het spul ook gestuurd kan worden.
Maximum bedrag te besteden voor het haakwerk (incl. verzending) = ¤10. Er zijn een aantal buitenlanders onder ons, dus mocht je daar niet naartoe willen/kunnen verzenden, vermeldt het dan even in de PM, dan kan ik dat instellen.

Wie doen er mee:
quote:
Username:
lijnloos
inu
stefanieV
YPPY
lyssa
mmascha
spiegelei
mijsje

anitraX
trui
troel
b.ertha
marjo
bubbles
ophelia
ilske
yachiru
-sabine-

saffier
ynske
m@x
dikgedrukt = email gestuurd
Onderstreept is ook verlanglijstje al ingevuld...

Wanneer in de bus: 1 september!
Thema: Zomer... leef je uit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 49% gewijzigd door Lijnloos op 18-06-2010 09:12:31 ]
pi_82878116
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_82878667
Een werkstem uitgebracht

Oh, Lyssa, is jou ook opgevallen dat Crobots Engels is? Ik heb echt even op moeten zoeken wat dc nu was Gelukkig staat het in het boekje ook uitgelegd
pi_82878751
Ik heb ook nog even gestemd vanop het werk!!
pi_82883057
Ook nog even gestemd vanaf werk

Ik ben nog niet begonnen met Crobots, maar had al wel de uitleg in het begin van het boekje zien staan idd, maar even goed opletten!

Bij Creepy Cute staat het ook uitgetekend, dus als ik dat goed leer lezen, kan ik nog weer wat meer patronen maken die alleen maar uitgetekend staan (of beschreven in een voor mij niet te begrijpen taal )
pi_82884580
Eenstem uitgebracht
  woensdag 16 juni 2010 @ 17:36:13 #7
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_82892540
Wederom gestemd vanaf vakantielocatie waar we blijkbaar zeer regelmatig een nieuw ip-adres krijgen

Laptop moet nu weer terug naar man. "Of geef me je haakwerk maar, dan maak ik dat wel even af."
(we hebben ook wel wat beters te doen dan laptoppen/haken op vakantie maar soms moet je even bijkomen van het zwemmen voor het eten )
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_82897679
Deze lurker heeft ook even gestemd .

Wat maken jullie leuke dingetjes zeg, vind het zo knap. Ik heb het geprobeerd, maar het lukte niet .

Die visjesdeken (is/ wordt het een deken) van ikweetnietwie vind ik zo leuk .
pi_82897869
2 keer gestemd door mij, heeft via zn telefoon gestemd en gaat "het woord" verspreiden. Ik ga morgen nog even voor je lobby-en.
En Lijnloos, wat sta je hooooog!! *duimt hard door*
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
pi_82898494
m'n angelwings in de OP...

ik was jullie kwijt... zo Jip er weer bijpakken, kan ik die verder maken. ik hoef alleen nog de armen en poten af te maken, dan kan ik het in elkaar naaien. de banaan heb ik al geborduurd... het blijft echt een schatje, Jip...
pi_82900406
Oja! Ik zal morgen op m'n werk ook even een tweede stem uitbrengen!
Zou echt super zijn als je wint Lijnloos!
pi_82900540
dat moet ik ook even doen ja ik hoop dat je gaat winnen Lijnloos!
pi_82900912
Nou, met zoveel steun kom ik in elk geval wel in de top10 voor naar de volgende ronde... daarna is het aan de "jury", dus ben benieuwd... wel spannend! Lief dat jullie allemaal zoveel stemmen..

Ik heb inmiddels al van 9 mensen een emailadres gekregen voor de swap... wie doen er nog meer mee?
quote:
Username:
lyssa
bubbles
anitraX
trui
lijnloos
mijsje

ilske (misschien?)
troel
inu
stefanieV

ynske
ophelia
b.ertha
YPPY
m@x
yachiru
mmascha
saffier
spiegelei
marjo
-sabine-

[ Bericht 1% gewijzigd door Lijnloos op 16-06-2010 21:22:46 ]
pi_82901061
Kan iemand me helpen om volgende lijntje te vertalen?

4 tr into next 2ch space

Ik kom er niet zo goed uit, de rest lukt me al aardig (met de hulp van een vriendin) maar hieruit kom ik niet.. Ik kom zo ver als 4 stokjes in ???
pi_82901118
Moest je daarvoor misschien een ketting van 2 losse maken? Dan moeten die 4 tr denk ik in hetzelfde gaat je als waar die ketting vandaan komt
pi_82901246
Nee ervoor moet ik 6 stokjes maken. Hier even het lijntje

Edit: oooooh ik moet 4 tr doen in de 2 losse van de vorige rij. Maar bedoelen ze dan dat ik 4 stokjes moet doen in die 2 losse, dus 2 stokjes in 1e losse en 2 stokjes in 2de losse of 4 stokjes in 1e en 4 in 2e. (raar patroon hoor ;-) )
pi_82901380
hmmm... lastig. dan zou ik het niet zo goed weten denk ik...

Oh , mijn Jan eaton is ook geariveerd! Wat een leuke dingen staan er in! wel stom dat er ook wat zijn die verschillende kleurtjes hebben, maar wel tellen als 1 van de 200... (*valsspelerij!)
pi_82901395
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 20:32 schreef StefanieV het volgende:

Edit: oooooh ik moet 4 tr doen in de 2 losse van de vorige rij. Maar bedoelen ze dan dat ik 4 stokjes moet doen in die 2 losse, dus 2 stokjes in 1e losse en 2 stokjes in 2de losse of 4 stokjes in 1e en 4 in 2e. (raar patroon hoor ;-) )
Ik zou misschien zelfs zeggen 4 stokjes in elke van de 2 volgende losse. Aangezien er wel vaker staat in de volgende 2 losse oid. Zoals 2 steken in de volgende losse (soms maar een beperkt aantal).
pi_82901433
Dus 8 stokjes dan verdeeld over die 2 losse? Nja ik ga het proberen, zie wel wat er uit komt

Dank jullie wel dames! Kan weer even verder haha

Oooh lijnloos, idd valsspelerij!!! hihi veel plezier er mee ;-)
pi_82901592
STaat er niet bij hoeveel steken je aan het eind van de toer/rij over moet houden? misschien kun je daar wat aan aflezen?
pi_82901649
Ja nu wel, dus het klopt idd zo, zo kan ik verder tellen :-)

Maar nog een vraagje hoor, wat betekent Eyelet row en Shell Pattern? Dat staat 2 keer aan het begin van een rij (wel 2 verschillende rijen)
  woensdag 16 juni 2010 @ 20:43:39 #22
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_82901772
Lijnloos, ik heb ook gestemd op je.
Ik heb nog niet gemailed naar je, ik weet niet hoe het gaat lopen met mijn zwangerschap, ik durf even niet. Mag ik me terugtrekken?

Mijn dekentje is af foto volgt ik moet nu 'alleen' nog de draadjes aan de achterkant wegwerken maar daar heb ik een stopnaald voor nodig.. en die kan ik niet vinden
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_82902583
Prima Saffier... doe rustig aan, focus op die kleine en mocht je tijd/zin hebben gewoon lekker voor jezelf/jullie haken!
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:25:53 #24
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82904128
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 20:32 schreef StefanieV het volgende:

nee, het gaat om de chain space. je moet die vier stokjes dus niet in een steekje maken, maar in de grote ruimte, een soort om de twee lossen heen, net als bij een granny square.
Kwak
pi_82904567
Hmm ik heb nog nooit een granny square gemaakt. Ik heb het dus in die 2 steken gedaan en niet erom heen. Maar het effect is hetzelfde, ik moest 2 gaten hebben om de armpjes door te stoppen en dat heb k nu. Maar ik ga je tip onthouden voor de volgende keer :-)

edit: heb trouwens ontdekt wat een eyelet row is, heeft iemand daar een goeie tutorial van? Ik vind niet onmiddellijk een op google.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')