1 september moet het er zijn. TNT duurt 2 dagen (als je voor 5 uur bent), DHL 3 vanaf het moment van aanbieden. Ik heb laatst voor het eerst DHL gebruikt om een boek te versturen, dat heeft dus 4 dagen geduurd omdat het pakket pas 1 dag na aanbieden werd opgehaald bij het servicepunt.. Dus TNT is sneller, maar duurder. Maar goed, maandag versturen met TNT, morgen met DHLquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:50 schreef -sabine- het volgende:
Mijsje
Lowlands is geen plek om ff snel te haken.
Ik doe mijn best, één projektje is af, ander morgen. Dan heb ik er nog twee op de verlanglijst............maar als ik het met me verrotte vingers niet red (EDS en daardoor splints en pijn) krijgt er iemand nog een Sinterklaaskadootje. Mag toch wel?
Wanneer moet de swap op de bus?
Ik bewaar alles in een wasmand ie ik overal mee naar toe zeul.
Als je aantal basissteken in de eerste toer 6 is, dan moet je volgende toer 12 zijn, de volgende 18, dan 24 etc.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:05 schreef Skochsela het volgende:
En ik snap niet zo goed hoe veel ik moet meerderen om gewoon een vlak lapje te krijgen?
Ja, maar er waren zo weinig plaatjes in het vorige topic dat ik hem maar ff meegenomen hebquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:12 schreef mijsje het volgende:
ik haak ook weer aan!
Hé, mijn haaknaaldenmapje in de OPhij is wel al heel oud ondertussen, ik heb hem op 9 en 10 januari van dit jaar al gemaakt...
(ik had hem even laten zien in het vorige topic...
)
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 09:40 schreef Inu het volgende:
[..]
Ja, maar er waren zo weinig plaatjes in het vorige topic dat ik hem maar ff meegenomen hebEn hij is gewoon mooi
ik denk ook niet dat we zelf het plaatje van de swap dat we zelf gemaakt hebben hier het eerst showen...quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 09:50 schreef StefanieV het volgende:
Ik heb wel nog een mooi plaatje van mijn swap maarja, ik mag het nog niet tonen![]()
er zit blauw karton in. de achterkant van een schrijfblok had ik op maat geknipt en blauw papier tegenaan geplakt. het is stevig genoeg, het is nog niet gebogen met zo'n lelijke vouw erin, en ik neem het mapje bijna overal mee naartoe...quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 07:36 schreef caroline88 het volgende:
Mijsje, zit daar iets van lichtblauw hard plastic in of zo om het te verstevigen?
Welkom, Skochsela
Graag gedaan hoor, ik verwacht dat het gewoon vadaag bij je in de brievenbus ligt...quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 09:39 schreef Ilske het volgende:
*meldt*
alvast bedankt Mijsje, ik ga vandaag ff hard doorhaken zodat ik beide swap-dingen op tijd op de bus heb
Dank! Heb meteen deze pagina gebookmarked zodat ik het vanzelf terug kan vinden als ik wat meer tijd heb.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 10:21 schreef mijsje het volgende:
er zit blauw karton in. de achterkant van een schrijfblok had ik op maat geknipt en blauw papier tegenaan geplakt. het is stevig genoeg, het is nog niet gebogen met zo'n lelijke vouw erin, en ik neem het mapje bijna overal mee naartoe...
Ja maar *puppyfacesmiley* Ik ben gewoon benieuwd wat ik krijg en wat mijn swapster er van vind hahaquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 10:21 schreef mijsje het volgende:
[..]
ik denk ook niet dat we zelf het plaatje van de swap dat we zelf gemaakt hebben hier het eerst showen...
quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 10:34 schreef StefanieV het volgende:
[..]
Ja maar *puppyfacesmiley* Ik ben gewoon benieuwd wat ik krijg en wat mijn swapster er van vind haha
En nu ga ik stad in (oh eerst douchen!)
edit: ohja mijn mama heeft trouwens ook 4 bolletjes wol in de lidl gekocht voor mij, ik had het haar gevraagd maar dacht dat ze geen tijd zou hebben. Zegt ze het me vandaag opeens dat ze ze heeft gekocht hihi, heb genoeg wol om een tas te haken nu
geen probleem, doe ik wel even voor je!quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:26 schreef Inu het volgende:
Mijn swapje ligt verzendklaar![]()
Ik ben alleen wel vergeten een foto te maken, dus als mijn swapster dat wil doen
Haha, voor zover ik weet ben ik nooit gekloondquote:Op zondag 15 augustus 2010 00:17 schreef trui het volgende:
en lyssa, m'n dochter had op vakantie een vriendinnetje (van nog geen 4 jaar) die zo een kinderversie van jou kon zijn.![]()
Haha, ja, ze had toestemming gevraagd en ik vond het een leuk compliment om 'm erbij te hebben. Thnx voor alle complimentjes damesquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:47 schreef mijsje het volgende:
Lyssa's verpleegstertje staat als plaatje bij het patroon! http://www.ravelry.com/pa(...)-pdf-crochet-pattern het is de tweede van boven (mocht je dat nog niet weten...)
Leuk Lyssa! (al zit je nu in Engeland, het blijft leuk
)
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:07 schreef YPPY het volgende:
Mijn tas-project-inzending-ding, gaat eind deze week op de post.
[ afbeelding ]
Als je nu kleinere dingen zou maken en wat afwisseld met verschillende soorten garen, dan heb je straks misschien een goede indruk van welk garen je wel een mooie sprei kan maken. Dan ken je het materiaal een beetje en kan je inschatten of het niet te zwaar is en goed wasbaar.quote:Op zondag 29 augustus 2010 11:02 schreef phluphy het volgende:
Nou![]()
Volgens mijn moeder is mijn beddensprei geen goed idee. Omdat ik het van katoen maak, en gezien de afmeting (2,20 x 2 m) wordt-ie uiteindelijk te groot en zwaar om te kunnen wassen/drogen.
Qua materiaal zou wol beter zijn maar ook dan wordt het lastig om hem na wassen/drogen mooi in model te houden.
Denken jullie dat ze gelijk heeft?
Aan de ene kant ben ik een beetje teleurgesteld want ik had me wel op een mooie beddensprei verheugd. Aan de andere kant, nu zou ik andere dingen kunnen gaan maken die ik eigenlijk ook wel heel leuk vind en die niet zo lang duren (rokje, poncho, tas, etc etc).
Mijn moeder heeft vroeger een beddensprei gemaakt. Die was redelijk open en daardoor toch niet zo heel zwaar. Hij paste makkelijk in de wasmachine en was van katoen gemaaktquote:Op zondag 29 augustus 2010 11:02 schreef phluphy het volgende:
Nou![]()
Volgens mijn moeder is mijn beddensprei geen goed idee. Omdat ik het van katoen maak, en gezien de afmeting (2,20 x 2 m) wordt-ie uiteindelijk te groot en zwaar om te kunnen wassen/drogen.
Qua materiaal zou wol beter zijn maar ook dan wordt het lastig om hem na wassen/drogen mooi in model te houden.
Aan de ene kant ben ik een beetje teleurgesteld want ik had me wel op een mooie beddensprei verheugd. Aan de andere kant, nu zou ik andere dingen kunnen gaan maken die ik eigenlijk ook wel heel leuk vind en die niet zo lang duren (rokje, poncho, tas, etc etc).
Doe kijken danquote:Op zondag 29 augustus 2010 20:08 schreef YPPY het volgende:
Mijn swap is er, mijn swap is er, mijn swap is er!!!![]()
![]()
![]()
Het muisje is in beslag genomen door de kat.en de andere pakjes zitten nog dicht. Maar nu op de kaart staat wat er in zit, wil ik het open maken om te kijken. Het is zo spannend.
katoen is inderdaad erg zwaar. had je alle benodigde garen al op voorraad? je zou behalve wol (waar goede machine-wasbare varianten van te koop zijn) ook nog kunnen denken aan acryl of een menggaren (van bijv. katoen en acryl of wol en acryl). blijft makkelijker in model, hoef je niet te 'blocken' zoals ze dat in vorm persen noemen, en het is minder zwaar en goed wasbaar. maar als je meer zin hebt in eerst wat kleinere projecten moet je dat vooral doen.quote:Op zondag 29 augustus 2010 11:02 schreef phluphy het volgende:
Het kan sowieso al redelijk wel, er zijn genoeg hints en tips gevallen, maar dat maakt niet zoveel uit, het is geen wedstrijd ofzoquote:Op zondag 29 augustus 2010 21:20 schreef Spiegelei het volgende:
Lijnloos, ik heb mijn pakketje ook al binnen (vorige week al!). Ik heb wel een idee wie mijn secret swapper is, maar dat zal ik pas 1 september zeggen als de meeste (hopelijk) ook hun pakketje hebben.
Overigens kan je als je je pakketje al hebt en je zier hier mensen posten dat ze het nog moeten versturen ook al mensen afstrepen ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |