abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85787722

Hier wat handige sites:
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!

Vorige delen:
01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 -
25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 -33 - 34 - 35 - 36 - 37

Heb je de laatste post in het topic? Open dan even een nieuw deel. De openingspost vindt je hier.

De laatst geshowde haaksels:

Van mijsje

Van Yachiru

Helemaal origineel van Ynske :o

BigassBunny van spiegelei :9
pi_85787812
Fipo :P

quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 21:50 schreef -sabine- het volgende:
Mijsje :*

Lowlands is geen plek om ff snel te haken.
Ik doe mijn best, één projektje is af, ander morgen. Dan heb ik er nog twee op de verlanglijst............maar als ik het met me verrotte vingers niet red (EDS en daardoor splints en pijn) krijgt er iemand nog een Sinterklaaskadootje. Mag toch wel? :D
Wanneer moet de swap op de bus?

Ik bewaar alles in een wasmand ie ik overal mee naar toe zeul.
1 september moet het er zijn. TNT duurt 2 dagen (als je voor 5 uur bent), DHL 3 vanaf het moment van aanbieden. Ik heb laatst voor het eerst DHL gebruikt om een boek te versturen, dat heeft dus 4 dagen geduurd omdat het pakket pas 1 dag na aanbieden werd opgehaald bij het servicepunt.. Dus TNT is sneller, maar duurder. Maar goed, maandag versturen met TNT, morgen met DHL :)
pi_85787959
Nou, een dag meer is vast ook niet erg toch? :D

Ik ga dit weekend verhuizen en moet nog iets afmaken, dus hopelijk lukt het zondagavond nog :s)
pi_85788027
ik ga binnenkort ff langs loosduinen...lekker in de buurt dus das makkelijk !!
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:13:16 #5
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_85788063
Ik liep gister in de V&D en daar zag ik een deel van de wintercollectie: GS-sjaals, Granny-Stripe-sjaals en een GS-omslagdoek! Zelfs de V&D doet mee aan onze (hippe)hype! Het waren leuke kleurencombinaties trouwens.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:17:42 #6
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_85788301
haak!

Vanaaf ff geen haken, rest van t weekend ook niet, druk druk druk druk....
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_85788892
Ik haak ook aan oO<
pi_85789365
ik haak ook weer mee. Ik ga nog een bigass bunny maken :P
klerkje
pi_85790417
Ik haak met time-outs :D Ga er volgende week weer aan beginnen denk ik, ik weet nu hoe het loopt met werk enzo, alleen nog een druk weekend voor de boeg dus nu ligt het nog even stil :D
pi_85790742
Hoihoi, ik ben nieuw hier maar ik heb besloten het haken ook (weer) op te pakken! Misschien dat ik ga lurken in dit topic, maar ik dacht, ik deel het even mee. Heb als kind wel gehaakt maar was alles weer vergeten, dus ben het nu met hulp van internetsites weer een beetje aan het uitvogelen. En ik heb vreselijk ruzie met de rondjes; ik kan alleen maar filmpjes vinden ter voorbeeld, maar dat vind ik echt niet handig (ik ben beter met voorbeeldtekeningen). En ik snap niet zo goed hoe veel ik moet meerderen om gewoon een vlak lapje te krijgen?
pi_85791651
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 23:05 schreef Skochsela het volgende:
En ik snap niet zo goed hoe veel ik moet meerderen om gewoon een vlak lapje te krijgen?
Als je aantal basissteken in de eerste toer 6 is, dan moet je volgende toer 12 zijn, de volgende 18, dan 24 etc.
Bij mij klopt dat niet altijd, hangt er ook vanaf hoe strak ik haak. Als ik merk dat 't krom gaat liggen dan haak ik er een paar extra bij.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:30:16 #12
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85791868
leuk skochsela, welkom hier! voor platte rondjes is de standaard meerderformule zoals ik 'm gebruik telkens 1 steek meer ertussen voor je een meerdering toepast. dus in de eerste toer rond de binnencirkel verdubbel je elke steek. daarna 1 wel en 1 niet, daarna 2 niet en 1 wel, etc. (ik probeer de dubbele steken een beetje te spreiden, dus niet steeds op dezelfde plek te maken). maar je kunt tijdens het haken vaak al merken of het plat genoeg blijft, en je aantal meerderingen daar een beetje op aanpassen. dus als je het gevoel hebt dat 't niet snel genoeg gaat meerder je een keer extra in die toer, en als je juist het gevoel hebt dat het te bobbelig wordt ga je even terug en meerder je wat minder vaak. zo doe ik 't althans. het ligt natuurlijk ook een beetje aan het aantal steken waar je mee begint. ik maak meestal een beginring met 6 vasten. succes!
in de haak.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:30:36 #13
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85791885
ah wyccie is iets korter van stof. :o
in de haak.
pi_85792312
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 23:30 schreef trui het volgende:
ah wyccie is iets korter van stof. :o
Maar jij hebt wel uitgelegd hoe je dan per toer meerdert.
pi_85793708
ik haak ook weer aan! :)

Hé, mijn haaknaaldenmapje in de OP :D hij is wel al heel oud ondertussen, ik heb hem op 9 en 10 januari van dit jaar al gemaakt... ;) (ik had hem even laten zien in het vorige topic... :) )
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 07:36:39 #16
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85799460
Mijsje, zit daar iets van lichtblauw hard plastic in of zo om het te verstevigen?

Welkom, Skochsela :)
pi_85800062
*meldt*

alvast bedankt Mijsje, ik ga vandaag ff hard doorhaken zodat ik beide swap-dingen op tijd op de bus heb *O*
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_85800077
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 00:12 schreef mijsje het volgende:
ik haak ook weer aan! :)

Hé, mijn haaknaaldenmapje in de OP :D hij is wel al heel oud ondertussen, ik heb hem op 9 en 10 januari van dit jaar al gemaakt... ;) (ik had hem even laten zien in het vorige topic... :) )
Ja, maar er waren zo weinig plaatjes in het vorige topic dat ik hem maar ff meegenomen heb :) En hij is gewoon mooi :Y
pi_85800170
Ik heb wel nog een mooi plaatje van mijn swap maarja, ik mag het nog niet tonen :( :D
pi_85800495
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 09:40 schreef Inu het volgende:

[..]

Ja, maar er waren zo weinig plaatjes in het vorige topic dat ik hem maar ff meegenomen heb :) En hij is gewoon mooi :Y
O+ vind ik ook nog steeds... :*

quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 09:50 schreef StefanieV het volgende:
Ik heb wel nog een mooi plaatje van mijn swap maarja, ik mag het nog niet tonen :( :D
ik denk ook niet dat we zelf het plaatje van de swap dat we zelf gemaakt hebben hier het eerst showen... ;)

quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 07:36 schreef caroline88 het volgende:
Mijsje, zit daar iets van lichtblauw hard plastic in of zo om het te verstevigen?

Welkom, Skochsela :)
er zit blauw karton in. de achterkant van een schrijfblok had ik op maat geknipt en blauw papier tegenaan geplakt. het is stevig genoeg, het is nog niet gebogen met zo'n lelijke vouw erin, en ik neem het mapje bijna overal mee naartoe... :)

quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 09:39 schreef Ilske het volgende:
*meldt*

alvast bedankt Mijsje, ik ga vandaag ff hard doorhaken zodat ik beide swap-dingen op tijd op de bus heb *O*
Graag gedaan hoor, ik verwacht dat het gewoon vadaag bij je in de brievenbus ligt... ;)
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:23:15 #21
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85800531
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 10:21 schreef mijsje het volgende:
er zit blauw karton in. de achterkant van een schrijfblok had ik op maat geknipt en blauw papier tegenaan geplakt. het is stevig genoeg, het is nog niet gebogen met zo'n lelijke vouw erin, en ik neem het mapje bijna overal mee naartoe... :)
Dank! Heb meteen deze pagina gebookmarked zodat ik het vanzelf terug kan vinden als ik wat meer tijd heb.
pi_85800705
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 10:21 schreef mijsje het volgende:
[..]

ik denk ook niet dat we zelf het plaatje van de swap dat we zelf gemaakt hebben hier het eerst showen... ;)
Ja maar *puppyfacesmiley* Ik ben gewoon benieuwd wat ik krijg en wat mijn swapster er van vind haha :D

En nu ga ik stad in (oh eerst douchen!)

edit: ohja mijn mama heeft trouwens ook 4 bolletjes wol in de lidl gekocht voor mij, ik had het haar gevraagd maar dacht dat ze geen tijd zou hebben. Zegt ze het me vandaag opeens dat ze ze heeft gekocht hihi, heb genoeg wol om een tas te haken nu :D

[ Bericht 19% gewijzigd door StefanieV op 28-08-2010 10:41:34 ]
pi_85800826
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 10:34 schreef StefanieV het volgende:

[..]

Ja maar *puppyfacesmiley* Ik ben gewoon benieuwd wat ik krijg en wat mijn swapster er van vind haha :D

En nu ga ik stad in (oh eerst douchen!)

edit: ohja mijn mama heeft trouwens ook 4 bolletjes wol in de lidl gekocht voor mij, ik had het haar gevraagd maar dacht dat ze geen tijd zou hebben. Zegt ze het me vandaag opeens dat ze ze heeft gekocht hihi, heb genoeg wol om een tas te haken nu :D
*O* ik ook, ik ook, ik ook!!! *O*

en *O* voor die moeders die precies weten wat ze moeten kopen voor hun kinderen!!! :D
pi_85804532
Mijn swapje ligt verzendklaar *O* *O*

Ik ben alleen wel vergeten een foto te maken, dus als mijn swapster dat wil doen O-)
pi_85804747
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 13:26 schreef Inu het volgende:
Mijn swapje ligt verzendklaar *O* *O*

Ik ben alleen wel vergeten een foto te maken, dus als mijn swapster dat wil doen O-)
geen probleem, doe ik wel even voor je! ^O^
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:56:29 #26
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_85805343
Jeeej mijn versie van een LucyBag is klaar!!!
Vandaag met m'n mams grote knopen gescored, die natuurlijk veel te duur waren maar ja...met mams krijg je nog weleens wat ;)

voorkant

zijkant met grote knoop

rits erin

en een vakje. En mooie roze stippeltjes voering :@

Heb het hengsel dus met een grannystripe gedaan, maar dan iedere regel nieuwe kleur. Officieel is het met alleen vasten, maar dat ging me niet snel genoeg :P
(hengsel overigens veel te lang gemaakt, daarom de grote overlap op tas :@ maar staat ook wel weer grappig)

En nu ga ik er trots mee rondlopen! :D
pi_85806747
*jaloers* Wat mooi EsseEi!!! En wat snel gedaan!
pi_85806822
Mijn swap is binnen en hij rammelt :D *O*

Mijn eigen swapwerk is vandaag op de post gegaan!
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 17:20:56 #29
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_85809946
Spannend AnitraX!
klerkje
pi_85810113
Zo! Ik ben weer terug van vakantie, met een lekkermakend berichtje van mn swapper :P Tijdens mijn vakantie wat gehaakt, update komt zo! Eerst bijlezen pfoe!!
pi_85811006
Nieuwelingen, welkom *O* En ik heb weer een boel moois voorbij zien komen. Supertof :* Ik heb nauwelijks wol gekocht in Engeland, het was allemaal keiduur, alleen wat kleuren acryl die ze bij de Zeeman niet zoveel hebben (dacht ik) en een bolletje bamboeviscose.

Specifiek een :o *O* WOW! voor Ynske en haar parasol! Helemaal gaaf!

quote:
Op zondag 15 augustus 2010 00:17 schreef trui het volgende:
en lyssa, m'n dochter had op vakantie een vriendinnetje (van nog geen 4 jaar) die zo een kinderversie van jou kon zijn. :D
Haha, voor zover ik weet ben ik nooit gekloond :+ (Stiekeme foto voor de PM? :P)

quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 19:47 schreef mijsje het volgende:
Lyssa's verpleegstertje staat als plaatje bij het patroon! http://www.ravelry.com/pa(...)-pdf-crochet-pattern het is de tweede van boven (mocht je dat nog niet weten... ;) ) *O* Leuk Lyssa! (al zit je nu in Engeland, het blijft leuk :D )
Haha, ja, ze had toestemming gevraagd en ik vond het een leuk compliment om 'm erbij te hebben. Thnx voor alle complimentjes dames :*

quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 20:07 schreef YPPY het volgende:

Mijn tas-project-inzending-ding, gaat eind deze week op de post.

[ afbeelding ]
:o De mijne lijkt erg op de jouwe! :D Ik zal mijn haaksels in een volgende post gooien!
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:46:09 #32
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_85811958
Gááf geworden, die tas, EsseEi! Handige oplossing voor de te lange hengsels, en de voering vind ik wel schattig, maakt de tas zo lekker vrouwelijk. ;) O+
... ♥ ik mis je ♥
pi_85812257
Mijn Giant Jellyfish met uiteindelijk 28 tentakels! (Er hadden er nog meer bij gepast, maar ik had geen zin meer!)

Hier ook mijn grannies, voor de tas. Ik doe ze maandag op de post!

En een kleine amigurumi onderweg met die mooie glanzende wol

En ik ben bezig met de draak van delicious crochet. Dusver alleen nog maar dit:

Ik maak liever eerst de losse onderdelen, zodat ik ze er tijdens het maken van het lijf erop kan naaien!
pi_85812476
Wat leuk Lyssa!!! Welkom terug trouwens! Ik had je al gemist hoor, onze topics gaan zo snel niet zonder jou :D
pi_85812861
Tweede haakprojectswapding is af.
Alleen met goede vingers maak ik nog de 3e :D
pi_85817621
Lyssa wat een leuke dingen!!! O+
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 21:57:00 #37
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85817867
Giant Jellyfish is lief O+ en 28 lijkt me ruim voldoende, Lyssa!
pi_85819667
Ik heb een haarband in elkaar gezet, was knap ingewikkeld vond ik en ik heb het patroon ook niet helemaal kunnen volgen, maar ben toch best blij met het resultaat:

Ziet er best draagbaar uit, toch? Ik wist niet eens dat ik schelpjes kon haken!

Verder woon ik zo'n beetje naast een Lidl dus ik ben vlak voor sluitingstijd even wezen kijken of de wolletjes en haaknaalden er al stonden, ja dus. Ik was een beetje teleurgesteld, vooral omdat ik nog grote haaknaalden zoek en het grootste wat ze hadden was 3. Nu had ik die ook nog niet dus maar meegenomen, maar toch. Qua wol, ze hebben een aantal soorten, 2 van 100% acryl en van 75% scheerwol en 25% acryl. Die laatste is echter heel dun (adviesnaald 2). Ik heb uiteindelijk 2x4 bolletjes gemêleerd 100% acryl meegenomen. Ik weet alleen nog niet wat ik er mee wil gaan doen, ik zat te denken aan een muts maar daar wil denk ik toch liever iets écht wolligs voor gebruiken en geen acryl. Ach, er komt vast wel weer iets voorbij.
pi_85820728
M-etje dat ziet er heel mooi uit!!!
Lidl daar gaat mijn schoonmoeder kijken voor mij, ben vooral benieuwd naar de kleuren, want dan kan ik haar zeggen waar ze naar moet kijken.
  zondag 29 augustus 2010 @ 09:06:35 #40
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_85825498
Ik ga straks ook maar eens kijken of onze Lidl het ook al in de schappen heeft liggen. Net even op hun website gekeken of ze open zijn. Ja, ze hebben koopjeszondag(staat echt zo op de site: koopJESzondg).
Ik hoop dat het een beetje mooie kleuren zijn. Ik will de V&D sjaals na gaan maken. Omslagdoek heb ik al bijna af.

Welkom terug Lyssa! Je jellyfsh is leuk geworden! Toffe kleurtjes voor de draak.

EsseEi, wat een gave tas! Ik vind de voering juist heel leuk! Goed bedacht met die knoop.

M-etje, leuke haarband. Mooi gedaan met donker en lichtblauw!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zondag 29 augustus 2010 @ 11:02:17 #41
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_85826700
Nou -O-

Volgens mijn moeder is mijn beddensprei geen goed idee. Omdat ik het van katoen maak, en gezien de afmeting (2,20 x 2 m) wordt-ie uiteindelijk te groot en zwaar om te kunnen wassen/drogen.
Qua materiaal zou wol beter zijn maar ook dan wordt het lastig om hem na wassen/drogen mooi in model te houden.

Denken jullie dat ze gelijk heeft?

Aan de ene kant ben ik een beetje teleurgesteld want ik had me wel op een mooie beddensprei verheugd. Aan de andere kant, nu zou ik andere dingen kunnen gaan maken die ik eigenlijk ook wel heel leuk vind en die niet zo lang duren (rokje, poncho, tas, etc etc).
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 29 augustus 2010 @ 11:18:46 #42
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_85826976
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 11:02 schreef phluphy het volgende:
Nou -O-

Volgens mijn moeder is mijn beddensprei geen goed idee. Omdat ik het van katoen maak, en gezien de afmeting (2,20 x 2 m) wordt-ie uiteindelijk te groot en zwaar om te kunnen wassen/drogen.
Qua materiaal zou wol beter zijn maar ook dan wordt het lastig om hem na wassen/drogen mooi in model te houden.

Aan de ene kant ben ik een beetje teleurgesteld want ik had me wel op een mooie beddensprei verheugd. Aan de andere kant, nu zou ik andere dingen kunnen gaan maken die ik eigenlijk ook wel heel leuk vind en die niet zo lang duren (rokje, poncho, tas, etc etc).
Als je nu kleinere dingen zou maken en wat afwisseld met verschillende soorten garen, dan heb je straks misschien een goede indruk van welk garen je wel een mooie sprei kan maken. Dan ken je het materiaal een beetje en kan je inschatten of het niet te zwaar is en goed wasbaar.

En een sprei is een heerlijk tussendoorprojectje. Dat moet je eigenlijk niet in 1 keer af willen maken. Dat heb ik nl. altijd met grote projecten. Het gaat je een beetje tegen staan.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_85827082
Het drogen zou wel beetje problematisch kunnen worden, katoen neemt veeeeel water op en dan heb je een loodzwaar groot geval. Mijn gehaakte acryldeken van zo'n 1,50 x 1,50 past prima in de wasmachine bij de rest van de was en hang ik over een deur te drogen, maar die komt natuurlijk niet kleddernat uit de wasmachine.
Ik zou eens kijken/vragen op Ravelry, maar eigenlijk zou ik het gewoon aandurven, het wordt toch een wat luchtiger gehaakt geval?

Ik heb trouwens de vorige keer bij de Lidl ook wat garen gekocht, maar dan dat dikkere gemeleerde Fontana, en niet om te haken. Op Ravelry staan een aantal Lidlgarens.
pi_85827191
Mijn moeder heeft volgens mij een paar bolletjes kleuroverlopende katoen voor me gekocht bij de Lidl in Engeland. Van geel naar oranje ofzo. Ik ga morgen zelf even kijken bij de Lidl hier wat er tussen ligt.
  zondag 29 augustus 2010 @ 12:00:10 #45
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_85827817
Lyssa, je bent met de draak begonnen! Ik zou er ook mee beginnen maar toch maar even niet gedaan omdat ik nu wat dingetjes maak voor de fancy fair op het werk van mijn moeder. Kan ik mooi wat garen gebruiken waar ik zelf niet goed van weet wat ik ermee wil doen.

De meeste bolletjes zijn restpartijen van verschillende dikte en soms in de meest onmogelijke kleuren (ik ben geen fan van beige, kamel, dun heeeel pluizig roze, eetc.) maar ik vind het ook zonde om het weg te gooien. Bovendien creeer ik dan wat ruimte voor (toekomstig) garen!.

Maar ik ben benieuwd hoe de draak wordt Lyssa. Je jellyfish is trouwens ook leuk geworden.

Oh en welkom aan alle nieuwelingen *O* .
klerkje
pi_85828336
Wow Lyssa, wat een mooie jellyfish heb je gemaakt! O+ leuk met die verschillende tentakels :D
en de draak :D die wil ik graag zien als die af is! :D

Mooi doekje M-etje :D zoiets zou ik ook wel dragen :)

Phluphy, dat is een lastige. katoen is inderdaad erg zwaar als je het wast, en of het helemaal in de wasmachine past, volgens mij wel als het droog is, en als het nat wordt, zit hij dus al in de machine... ik denk alleen dat je hem in de zon moet drogen buiten, met veel gedrup...maar als je hem ophangt (nu ga ik uit van een ruime 2persoonssprei) kan het zijn dat hij doordat het zo zwaar is, vervormt... dus heb je meerdere lijnen nodig om hem overheen te hangen... naderhand even terug in de goede vorm trekken (al doen als het nog wat klammig is, dan vormt het beter) en dan droogt het volgens mij vanzelf... je hebt volgens mij alleen wel een zonnige zomerdag nodig om te wassen dan... :) (hoevaak was je een sprei eigenlijk? je slaapt er in de regel niet onder, dus hoef je hem toch niet zo vaak als gewoon beddegoed te wassen?)
pi_85828667
quote:
Nou -O-

Mijn moeder heeft vroeger een beddensprei gemaakt. Die was redelijk open en daardoor toch niet zo heel zwaar. Hij paste makkelijk in de wasmachine en was van katoen gemaakt :)

Het was uiteindelijk een beetje zoals zo'n zelfgehaakte vitrage (veel mooier natuurlijk, maar wel van dat soort katoen en even luchtig)
pi_85833656
Lyssa: mooie Octo, en de draak in wording ziet er veelbelovend uit, deze staat ook nog op mijn lijstje!

Cadeau 2 van de swap is af, met dank aan Mijsje! Ik hoop dat het mij verzendtechnisch gaat lukken (ik werk van 7.30u tot 18u, dus ff postkantoren wordt lastig), en anders dompel ik me bij deze alvast onder in schuld en 1000x excuses :@ O-)
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_85834225

Pfft, komt geen eind aan!
pi_85834605
Wow _Aural_, wat een werk joh! _O_ hulde daarvoor!
Ik ben vandaag weer heerlijk aan de haak... moest ook wel onderhand, express mijn boduursel in mijn tas laten zitten zodat ik ook niet in de verleiding kom. Maar met resultaat... mijn swap-dingessen zijn bijna af. Delen 3 nog afwerken en deel 4 ben ik op de helft... (wees niet bang, het zijn allemaal maar kleine dingetjes voor de leuk).

Ook is er weer een baby-boom in mijn omgeving, dus moet van de week ook effe flink aan de slag voor kraamkado's. Worden denk ik lavender-bunnies... die moet ik gewoon ook een keer gemaakt hebben en ik heb nog wat bolletjes gemeleerde zut, lijkt me wel leuk.
  zondag 29 augustus 2010 @ 16:35:31 #51
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85836953
Pluphy, ik heb een beddesprei gehaakt van katoen (2 persoons ook nog) en hij is inderdaad LOODzwaar. Ook zonder water. Ik ben nu een deken aan het breien van 100% scheerwol maar ik heb hem nog niet gewassen. Zou volgens het etiket wel moeten kunnen.
Zeker voor zo'n groot project zou ik ook in de zaak om advies vragen. En een proeflapje maken voor de maat en dan alle wol ineens kopen zodat het allemaal van hetzelfde verfbad is.
  zondag 29 augustus 2010 @ 16:46:01 #52
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_85837387
Arual :o Wat mooi! O+
Wat een mooie kleuren, en wat haak je regelmatig! _O_

Bedankt allemaal voor de reacties en tips mbt de beddensprei. Ik moet me er maar eens flink over beraden. In ieder geval stop ik met het huidige project op basis van katoen. Ik wil niet het risico lopen straks een jaar gehaakt te hebben voor een onbruikbaar object.

Het katoen dat ik al in huis heb wil ik natuurlijk wel graag gaan gebruiken. Zou het wel geschikt zijn voor een poncho als deze?

Of deze?

Leuk zijn ze hé! Ik kan de patronen (qua afwerken kraag en zo) niet vinden, maar ik denk dat daar meerdere manieren voor te vinden zijn zodra de granny's klaar zijn, of niet?

En deze vind ik ook gaaf, maar ook alleen de afbeelding kunnen vinden en geen patroon:

Grrrrr, ik kan er niet tegen als ik niet verder kan. :( :P ;)
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 29 augustus 2010 @ 16:50:02 #53
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_85837547
... ♥ ik mis je ♥
pi_85840198
Die draak is te mooi..............is daar een patroon van beschikbaar voor me?
Die zou ik graag maken voor de baby van me zwangere leerling.

Mooi weer dames. Echt!

Ik heb wat her en der gehaakt in mijn winkel en een heleboel meiden, ook wel een paar jochies, waren hartstikke enthousiast. Zonde dat ze dat nergens meer leren tegenwoordig.
pi_85840932
Mijn swappakketje is binnen *O* Het lag bij een paar deuren verderop.

Oh, en ik herkende het wel meteen wat op de kaart zat ;)
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_85841140
Mag je het nou al openmaken dan? Of wachten we daar ook mee tot 1 september? Foto's iig 1 september toch?
pi_85841632
Ik wil nu al wel zien hoor, anders als alles tegelijk komt is het ook zon overkill.

Eerlijk gezegd ben ik gewoon keinieuwsgierig :D
pi_85841969
Ik heb nog geen swappakket ontvangen ;(
pi_85842043
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:55 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb nog geen swappakket ontvangen ;(
Volgens mij ben je nog lang niet de enige...
pi_85842136
De mijne is ook nog niet binnen hoor ;) Maar ik heb de mijne ook nog niet verstuurd, morgen gaat ie op de post!
pi_85844560
Mijn swap is er, mijn swap is er, mijn swap is er!!! *O* 8)7 *O*

Het muisje is in beslag genomen door de kat. O+ en de andere pakjes zitten nog dicht. Maar nu op de kaart staat wat er in zit, wil ik het open maken om te kijken. Het is zo spannend. }:|
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_85844740
Mijne is op de bus *O* Ik heb het alleen niet netjes ingepakt ofzo :@ Anders paste het vast niet in de envelop O-)
pi_85845283
Ik heb ook nog niets gekregen. Oh Belgische post, werk eens meeeeee
  zondag 29 augustus 2010 @ 20:24:36 #64
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_85845380
Hier ook nog geen pakketje binnen. Ben bang dat ik 1 september niet mee kan doen tenzij de postbode het pakketje bij 1 van de buren afgeeft. Overdag ben ik namelijk niet thuis.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_85845636
Inu ik heb het ook niet netjes ingepakt :@ terwijl ik een heel lief doosje heb gekregen in mooi pakpapier. En ik wil weten wat het rammeltje is :D
pi_85845704
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 20:08 schreef YPPY het volgende:
Mijn swap is er, mijn swap is er, mijn swap is er!!! *O* 8)7 *O*

Het muisje is in beslag genomen door de kat. O+ en de andere pakjes zitten nog dicht. Maar nu op de kaart staat wat er in zit, wil ik het open maken om te kijken. Het is zo spannend. }:|
Doe kijken dan ~O>
pi_85847729
Moeten we een lijstje maken van de deelneemsters? Dat degene die geraden hebben van wie hun pakketje is het erachter kunnen zetten en dat we zo een complete lijst hebben? :D
  zondag 29 augustus 2010 @ 21:06:54 #68
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85847839
lijkt me wel een handig idee! :)

ik zag weer erg leuke dingen voorbij komen. ben alleen te gaar van een heel weekend verjaardagen vieren om uitgebreider (eh.. -gehaakter) te reageren, sorry! :O
in de haak.
pi_85848163
De deelnemers:

Lijnloos kreeg van ?
lyssa kreeg van ?
bubbles kreeg van ?
anitraX kreeg van ?
trui kreeg van ?
mijsje kreeg van ?
troel kreeg van ?
inu kreeg van ?
stefanieV kreeg van ?
ophelia kreeg van ?
b.ertha kreeg van ?
YPPY kreeg van ?
yachiru kreeg van ?
mmascha kreeg van ?
spiegelei kreeg van ?
marjo kreeg van ?
-sabine- kreeg van ?
Ilske kreeg van ?
Ynske kreeg van ?
m@x kreeg van ?
Vicky kreeg van ?

Vetgedrukt = Heeft pakketje binnen

[ Bericht 0% gewijzigd door Lijnloos op 29-08-2010 22:07:59 ]
pi_85848281
AnitraX heeft het ook al binnen :D
pi_85848442
Check... zag het ook net, was nog effe de laatste pagina aan het doorlopen ;)

Ik heb mijn spullies ook zo goed als af, nog even afwerken, gelukkig niet veel meer, en dan kan het morgen op de post! Ben wel echt heel benieuwd hoor! *O*

Heb nu ook weer helemaal de smaak te pakken met het haken, ga meteen verder met een bunny voor kindje nr1 (2 collega's zijn afgeloipen week papa geworden, dus daar moeten we effe wat moois van maken).
pi_85848597
Ik heb nou wel swapkriebels hoor! Ik verwacht mijn pakketje morgen of overmorgen, het is zaterdag op de post gedaan, aldus mijn secret swapper, die mij lekker heeft zitten maken met een berichtje :D
  zondag 29 augustus 2010 @ 21:19:12 #73
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85848651
nog wel even dit:
ynske, ik zag net dat jouw parasol net een beetje anders is dan die van babukatorium, omdat je de 'punten' van de parasol precies andersom geplaatst hebt ten opzichte van het patroon. grappig, dat geeft een heel ander plaatje. zie:
links de jouwe, rechts die van babukatorium:

quote:

katoen is inderdaad erg zwaar. had je alle benodigde garen al op voorraad? je zou behalve wol (waar goede machine-wasbare varianten van te koop zijn) ook nog kunnen denken aan acryl of een menggaren (van bijv. katoen en acryl of wol en acryl). blijft makkelijker in model, hoef je niet te 'blocken' zoals ze dat in vorm persen noemen, en het is minder zwaar en goed wasbaar. maar als je meer zin hebt in eerst wat kleinere projecten moet je dat vooral doen. :) of combineren: de sprei als groot achtergrondproject en ter afwisseling wat kleine dingen tussendoor plannen. :+
in de haak.
  zondag 29 augustus 2010 @ 21:20:50 #74
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_85848756
Lijnloos, ik heb mijn pakketje ook al binnen (vorige week al!). Ik heb wel een idee wie mijn secret swapper is, maar dat zal ik pas 1 september zeggen als de meeste (hopelijk) ook hun pakketje hebben.

Overigens kan je als je je pakketje al hebt en je zier hier mensen posten dat ze het nog moeten versturen ook al mensen afstrepen ...
klerkje
pi_85848832
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:20 schreef Spiegelei het volgende:
Lijnloos, ik heb mijn pakketje ook al binnen (vorige week al!). Ik heb wel een idee wie mijn secret swapper is, maar dat zal ik pas 1 september zeggen als de meeste (hopelijk) ook hun pakketje hebben.

Overigens kan je als je je pakketje al hebt en je zier hier mensen posten dat ze het nog moeten versturen ook al mensen afstrepen ...
Het kan sowieso al redelijk wel, er zijn genoeg hints en tips gevallen, maar dat maakt niet zoveel uit, het is geen wedstrijd ofzo :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')