quote:Op maandag 16 augustus 2010 12:49 schreef LadyBlack het volgende:
Op donderdag 12 augustus 2010 16:56 schreef mijsje het volgende:ladyblack, die zijn leuk!
ik had ze ook ergens gezien... ow ja, van ravelry... jammer dat het patroon alleen in het boekje staat en niet meer op ravelry...
Ik heb dus gisteren een uiltje op ravelry gezien dat echt een kopie is van die uit het boekje, alleen dan met wat toevoegingen
Hier staat ie!
quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:00 schreef mijsje het volgende:wat een streek zeg, het uiltje kopieren en er wat aan toevoegen, en dan zeggen dat je hem zelf hebt verzonnen en wil delen met de wereld...
maar goed, hij is meteen opgeslagen op m'n pc...
Dank je LadyBlack!
in t blauwe beesten boek van de witte boekhandel staat ook een uiltjequote:Op maandag 16 augustus 2010 13:33 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ga straks ook mijn vleugeltjes weer van het uiltje slopen en ze volgens dat andere patroontje maken, ik vind die uil veel stoerderEn misschien ga ik zo ook naar pipoos kijken of ze een bijpassend stukje vilt hebben.
Ik moet toch naar de stad want mn bril is gisteren een van zn pootjes verloren![]()
dat haakt toch wat lastiger!
quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:20 schreef trui het volgende:
toch is 't ook wel zo'n eenvoudig patroontje, die basis-uil, dat ze 't evengoed zelf had kunnen bedenken. dus ik vind 't ook weer geen enorme diefstal.
dat vind ik wel wat anders dan het volop op het internet te zetten, terwijl het origineel een betaald patroon is...quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:31 schreef Ynske het volgende:
hier hebben we toch ook al kopietjes rondgestuurd van patroontjes
quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:49 schreef mijsje het volgende:
1 september is het uitpakdag...
![]()
het komt steeds dichterbij!!!
Welkom!quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:30 schreef annelotje het volgende:
Hallo dames!
Ik wil me graag bij jullie aansluiten. Ik lees al een tijdje mee en ben nu helemaal bijgelezen dus is het tijd dat ik ook mee ga kleppen! (en ja ik heb me voor dit topic aangemeld op FOK!)
Na lang oefenen en veeeeel you tube kijken kan ik ook haken!!blijblijblij!
Ik heb al 2 konijnen en een kat gehaakt en ik ben nu lijnloos aan het na-apen en een upje aan het maken. Hij is echt zoooo stoer dat ik het niet kon laten! Ik hoop dat de mijne net zo mooi gaat worden..
Groetjes Angela
Hmm dan vraag ik het even aan mijn vriendin hoe zij het gedaan heeft :-) Dank je wel!quote:Op maandag 16 augustus 2010 11:38 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik weet het eigenlijk ook niet. Heb deze manier namelijk nooit eerder gezien. Zelf net even wat proberen te frutten, maar het is best lastig om er iets nets van te maken.
Ik had al wat opties bedacht en er tekeningen van gemaakt, maar nu denk ik toch dat het een decrease op 5 dc's is (maar dan binnen 1 steek).
waren 't mollie-flowers dan misschien?quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:56 schreef EsseEi het volgende:
Ja zou best kunnen dat het dezelfde bloempjes zijn. Alleen zijn ze bij mij iets...rommeliger ofzo. Heb ze ergens op ravelry gevonden, vond ze wel leuk pluizig
Wat wil je er van maken dan?quote:Op maandag 16 augustus 2010 17:06 schreef trui het volgende:
daar heb ik ook nog een flink stel van liggen, maar het is een project dat even op pauze gezet is. ze zijn leuk ja!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: off-topic reactie @ CarolineOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
de bobbeltjesbuitenkant van m'n 'mandje' is zelfs gemaakt door dubbele stokjes af te wisselen met een vaste, en dan de volgende toer precies andersom. dus op elke vaste een dubbel stokje en vice versa.quote:Op maandag 16 augustus 2010 20:50 schreef mmascha het volgende:
Yppy:het past hoor, een stokje naast een vaste. Ik vond het ook bijzonder maar toen ik het probeerde ging het gewoon.
Op maandag slaat de postbode mij áltijd over, op de één of andere vage manier krijg ik dan nooit post, ook niet als het vrijdag of zaterdag gepost is. Dus ik denk dat het morgen komt!quote:
aah!quote:Op maandag 16 augustus 2010 19:12 schreef caroline88 het volgende:
@trui: (reactie op vorige post in #35): Nee je hebt me niet helemaal begrepen. Jij haakt de mand en ik ga erin liggen en mijn trouwe honde-ogen-blik oefenen. Tsja ik wist al dat die droom te mooi was om waar te zijn
quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:44 schreef trui het volgende:
aah!maar sorry, een huisdier is voorlopig wel even genoeg in huize Trui!
volgens mij is dat in heel veel plaatsen zo. zeker voor wat betreft pakjes, maar ook gewone post wordt op maandag niet overal meer bezorgd. bezuinigingen...quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:15 schreef Hoothoot het volgende:
Op maandag slaat de postbode mij áltijd over, op de één of andere vage manier krijg ik dan nooit post, ook niet als het vrijdag of zaterdag gepost is. Dus ik denk dat het morgen komt!
SPOILER: post op maandag?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.sorry spiegelei, het moet wel een andere tas zijn dan waar je het gisteren over had, aangezien je het had over een tas waar je niet handig was met de voering enzo, maar bij deze zit het er perfect in!![]()
Aaargh! Swapstress! Ik ben nog niet eens op de helft met mijn swap en ik heb het zo druk dat ik bang ben dat ik het niet op tijd ga redden. Eerder beginnen was geen optie want ik weet pas sinds afgelopen weekend wat ik moet makenquote:Op maandag 16 augustus 2010 22:42 schreef AnitraX het volgende:
Pakketpost word door tnt sowieso niet bezorgd op maandag, bezorgdagen zijn dinsdag t/m vrijdag.
adem in, adem uit, alles komt goed! Je weet iig wat je wil makenquote:Op maandag 16 augustus 2010 22:51 schreef m@x het volgende:
[..]
Aaargh! Swapstress! Ik ben nog niet eens op de helft met mijn swap en ik heb het zo druk dat ik bang ben dat ik het niet op tijd ga redden. Eerder beginnen was geen optie want ik weet pas sinds afgelopen weekend wat ik moet maken
quote:Op maandag 16 augustus 2010 23:07 schreef Spiegelei het volgende:
@ trui: Die balletjes zijn eigenlijk knikkers en ze hangen aan de flap om het wat in vorm te houden anders krult het schuine gedeelte wat op, en om de flap goed over de open bovenkant te houden.
SPOILER: Caroline gelooft dat ze het snapt met die spoiler tekst - dank Yachiru!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ynske ik was jouw mooie muts nog vergeten, heel erg geslaagd! En de foto was een beetje donker maar geeft toch best een leuk beeld!![]()
Je kunt ze op verschillende manieren aan elkaar maken. Als je het 'onzichtbaar' wil doen kun je ze 't best met de goede kanten tegen elkaar leggen en ze dan door de buitenste lusjes van beide GS'jes aan elkaar vastmaken. dit kan d.m.v. haken (met bijvoorbeeld halve vasten / slip stitches), zie hier lucy's uitleg daarvoor.quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:30 schreef Yachiru het volgende:
Granny squares zijn leuk om te maken zeg!Ik weet alleen niet goed hoe ik ze aan elkaar moet maken..
Er staat dat ik ze vast moet naaien, maar dat lijkt me niet handig aangezien mijn aan-elkaar-naai-skills nou niet echt om over naar huis te schrijven zijn..
Bij mij willen al m'n vriendinnen opeens weten hoe je moet haken en het leren enzoquote:Op maandag 16 augustus 2010 19:23 schreef Yachiru het volgende:
Mijn zusje gaat ook haken, met zpagetti! Ze is het enige breipatroon dat er voor is helemaal zat
Ze moet het alleen nog wel leren, en wil nu dat ik een bloemetje haak voor op de tas die ze voor een vriendin gebreid heeft (moet sneller af zijn dan zij van plan is te leren haken), maar ik zou niet weten hoe.. Ik heb straks wel even wat zitten prutsen, maar kwam er niet echt uit; stokjes haken met zpagetti gaat niet echt blijkbaarIemand hier een idee?
is dat niet een kwestie van wat overdreven meerderen, en aan 't eind weer sterk minderen? zodat ie niet strak zit als een 'beany', maar meer een overhangende 'baret' wordt? volgens mij heeft b.ertha er ooit ook een hele leuke gemaakt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 00:03 schreef AnitraX het volgende:
Ynske ik was jou pet vergetenmaar die is heel mooi en het kleurtje ook
Ik zou ook graag zo'n pet willen maken, maar dat is heel moeilijk volgens mij.
[..]zo'n pet als die van jou ynske dat hij wat af zakt/hangt lijkt mij moeilijk want dat is niet zomaar rond haken toch?
Die MOET ik!!!quote:Op maandag 16 augustus 2010 23:47 schreef trui het volgende:
slim idee van die knikkers, spiegelei!
en ooh ik kwam nu toch een mooi summerswapprojectje tegen.iets te omvangrijk (en teveel risico op mislukken) om 't nog binnen de tijd af te krijgen, maar toch!
[ afbeelding ]
hier vind ik de regenboogkleurtjes weer wél erg leuk
Dankjewel!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:18 schreef trui het volgende:
lijnloos, gefeliciteerd nog met je UP-dekentje-prijs trouwens!!! goed zeg!
denk dat ie niet zo moeilijk is, maar tzelfde opgezet is als mijn afgan kleed, alleen dan steeds met groepjes van 3 stokjesquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:55 schreef EsseEi het volgende:
haha als iemand nou uit gaat vinden hoe die parasol gemaakt is...kunnen we 'm allemaal voor onszelf maken
heb t hier met de machine gedaan bij mijn tasquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:56 schreef Inu het volgende:
Ik vind deze ook zo tof en vrolijkhttp://berthi.web-log.nl/berthi/2009/08/gehaakte-jasbes.html
Kan je gewoon met een naaimachine over een stuk haakwerk heennaaien als je iets wilt voeren? Of moet dat echt met de hand?
ik zat me net af te vragen of 't stokjes waren of dubbele stokjes. hier kun je 't patroon nog wat beter zien:quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:14 schreef Ynske het volgende:
[..]
denk dat ie niet zo moeilijk is, maar tzelfde opgezet is als mijn afgan kleed, alleen dan steeds met groepjes van 3 stokjes
nope en t is ook niet te zien aan de buitenkant.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:16 schreef trui het volgende:
en blijft de naaimachine er niet in steken? ik zou zo bang zijn de hele tas te verpesten.
de handmatige manier van futuregirl.com is ook goed te doen vind ik, maar kost wel wat tijd. 't mooie is dat je de steekjes daarmee vrijwel 'onzichtbaar' maakt.
Die zijn echt zo gaafquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:56 schreef Inu het volgende:
Ik vind deze ook zo tof en vrolijkhttp://berthi.web-log.nl/berthi/2009/08/gehaakte-jasbes.html
En je hebt een spatbord nodig met gaatjes...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:52 schreef Hoothoot het volgende:
[..]
Die zijn echt zo gaaf![]()
Ik heb hier een Ariadne uit 1975 liggen met een patroon van zulke jasbeschermers erin. Wil er steeds aan beginnen, maar dan weet ik niet goed wat ik ermee moet. Ik heb fietstassen op m'n fiets en dan ziet niemand die jasbeschermers, beetje jammer...
Katoen kan toch wel wat hebben? Maak je het gewoon vast met waslijn ofzo, dat slijt veel minderquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:46 schreef Hoothoot het volgende:
Oja, mijn fiets staat ook 24/7 buiten, dan is het niet zo'n goed idee denk ik?
Spatbord heeft wel gaatjes, heb een omafiets van ruim 20 jaar oud
Dit stond ook in een boekje wat ik laatst heb gekocht en daar moest het gewoon met suikerwaterquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:47 schreef trui het volgende:
oh sorry voor m'n gespam met andermans werk hoor maar aangezien ik m'n swapdingen nog niet mag showen en ik toch graag ontopic blijf wil ik dit toch even met jullie delen: hoe maak je van een gehaakt tafelkleedje een schaal?
helaas in een lastig te begrijpen taal maar de foto's zeggen ook al aardig wat he. ik vind 't mooi!
Maar het smaakt wel lekkerquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:17 schreef trui het volgende:
suikerwater? dan trekt 't vast veel meer wespen aan.
Ik geloof dat Ynske hem ook al had opgestuurd, of had je die al binnen?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:06 schreef Hoothoot het volgende:
Ik heb vandaag twee lapjes ontvangen voor de tas. Een van EsseEi en een zonder naam, maar daarvoor moet ik even dit topic nog een keer doorlezen denk ik
Ze zijn allebei erg mooi!!!
nou, inderdaad!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:03 schreef trui het volgende:
ik ken iemand die haar lucy-bag wel met de machine gevoerd heeft. zie deze blz van haar blog.
heel netjes geworden, vind ik!
die site van die schaal komt uit Estonia. ik heb geprobeerd hem in het Nederlands te vertalen, maar dat lukte niet, ik heb hem wel in het Engels...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:47 schreef trui het volgende:
oh sorry voor m'n gespam met andermans werk hoor maar aangezien ik m'n swapdingen nog niet mag showen en ik toch graag ontopic blijf wil ik dit toch even met jullie delen: hoe maak je van een gehaakt tafelkleedje een schaal?
helaas in een lastig te begrijpen taal maar de foto's zeggen ook al aardig wat he. ik vind 't mooi!
Ik heb er een tas van gemaakt. Je pakt een plastic tas, die rol je op, knip je de boven- en onderkant eraf, dan vervolgens in reepjes (die eigenlijk dus gewoon cirkeltjes zijn), die leg je dan in elkaar, haal je de ene door de andere en dan door zichzelf, waardoor je een lus maakt. Zo maak je alles aan elkaar vast en haken maarquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:11 schreef EsseEi het volgende:
Ik herinner me opeens dat de oma van een vriendin vroeger tassen haakte uit plastic tasjes. Dat zou ook een goed idee zijn voor een jasbeschermer denk ik!
Alleen heb ik geen idee hoe ze dat deedin reepjes knippen geloof ik. Heb het een keer geprobeerd maar het plastic brak de hele tijd :S Weet niet of die vriendin of de moeder ervan het nog weet....
Heeft 1 van jullie daar weleens iets over gehoord ofzo? (haken met plastic tasjes)
Ik denk idd dat 'ie van haar is, aan de postcode te zien komt de envelop uit het verre zuiden, klopt dat?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:14 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Ik geloof dat Ynske hem ook al had opgestuurd, of had je die al binnen?
Eerste weekend september ergens, ik weet niet meer precies welke datum ik genoemd heb.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:21 schreef wyccie het volgende:
De deadline voor de Re-Bag was toch ergens in september?
Tutorial:quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:11 schreef EsseEi het volgende:
Ik herinner me opeens dat de oma van een vriendin vroeger tassen haakte uit plastic tasjes. Dat zou ook een goed idee zijn voor een jasbeschermer denk ik!
Alleen heb ik geen idee hoe ze dat deedin reepjes knippen geloof ik. Heb het een keer geprobeerd maar het plastic brak de hele tijd :S Weet niet of die vriendin of de moeder ervan het nog weet....
Heeft 1 van jullie daar weleens iets over gehoord ofzo? (haken met plastic tasjes)
Ik ben bezig garen van plastic (plarn) te maken, wilde er een boodschappentas van maken. Maar ik heb toch al gauw zo'n 100m nodig, dus elke keer als ik weer wat tasjes heb knip ik ze weer in stukken.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:11 schreef EsseEi het volgende:
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:06 schreef Hoothoot het volgende:
Ik heb vandaag twee lapjes ontvangen voor de tas. Een van EsseEi en een zonder naam, maar daarvoor moet ik even dit topic nog een keer doorlezen denk ik
Ze zijn allebei erg mooi!!!
Nu ben ik erg benieuwdquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:39 schreef Ynske het volgende:
[..]ik wist dat ik wat vergeten was
t was iig een kartonnen ding met heel veel ducktape
Van de verpakking met ducktape of van het haaksel?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:57 schreef Inu het volgende:
[..]
Nu ben ik erg benieuwdIs er een foto?
Oh, ik dacht dat het lapje met ductape wasquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:58 schreef Hoothoot het volgende:
[..]
Van de verpakking met ducktape of van het haaksel?
nu doe ik helemaal niet mee hoor, met het re-bag-project, maar is 6 september niet heel krap als op 10 september alle lapjes binnen moeten zijn bij het adres van re-bag? was het niet naar het buitenland waar de uiteindelijke lap naartoe moet?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:54 schreef EsseEi het volgende:
Volgens mij had je 6 september als datum genoemd
Leuk al die Plastictassentips enzoWil het ook een keer proberen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |