abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85392881
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:47 schreef trui het volgende:
oh sorry voor m'n gespam met andermans werk hoor maar aangezien ik m'n swapdingen nog niet mag showen en ik toch graag ontopic blijf wil ik dit toch even met jullie delen: hoe maak je van een gehaakt tafelkleedje een schaal?
helaas in een lastig te begrijpen taal maar de foto's zeggen ook al aardig wat he. ik vind 't mooi! O+
Dit stond ook in een boekje wat ik laatst heb gekocht en daar moest het gewoon met suikerwater :)
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:17:08 #77
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85392933
suikerwater? dan trekt 't vast veel meer wespen aan. :+
in de haak.
pi_85393017
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 14:17 schreef trui het volgende:
suikerwater? dan trekt 't vast veel meer wespen aan. :+
Maar het smaakt wel lekker :9
pi_85394267
Ah, leuk idee! De site is ook in het Engels beschikbaar, maar dan heb je alleen een tutorial voor een knopenketting. ;(
pi_85395055
Ik heb vandaag twee lapjes ontvangen voor de tas. Een van EsseEi en een zonder naam, maar daarvoor moet ik even dit topic nog een keer doorlezen denk ik ;)
Ze zijn allebei erg mooi!!!
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:14:51 #81
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_85395446
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 15:06 schreef Hoothoot het volgende:
Ik heb vandaag twee lapjes ontvangen voor de tas. Een van EsseEi en een zonder naam, maar daarvoor moet ik even dit topic nog een keer doorlezen denk ik ;)
Ik geloof dat Ynske hem ook al had opgestuurd, of had je die al binnen?
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:21:15 #82
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_85395695
@HootHoot, jeej dat is lekker snel :D Zit niet echt een voor of achterkant aan, ik vind 1 kant wel mooier maar moet je zelf even kijken :)

Ben begonnen aan een Lucy Bag! :D Iemand een idee hoeveel garen je ervoor nodig hebt (wil 'm vrij groot)? Ik gebruik zeeman Acryl :P maar moet goede voering moet dat wel goed komen denk ik :) wel lekker zacht :)
M'n planning was dat ik eerst Floortje (schaap) zou maken, maar ben die beestjes even zat :P wil nu een gebruiksvoorwerp! En ik vind stokjes zo leuk om te haken haha :D
pi_85395709
De deadline voor de Re-Bag was toch ergens in september?
pi_85396992
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:03 schreef trui het volgende:
ik ken iemand die haar lucy-bag wel met de machine gevoerd heeft. zie deze blz van haar blog.
heel netjes geworden, vind ik!
nou, inderdaad! :) ik denk bij mijn volgende voering ook wel aan een naaimachine! :) valt me niet tegen als ik dit zo zie... :)
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:47 schreef trui het volgende:
oh sorry voor m'n gespam met andermans werk hoor maar aangezien ik m'n swapdingen nog niet mag showen en ik toch graag ontopic blijf wil ik dit toch even met jullie delen: hoe maak je van een gehaakt tafelkleedje een schaal?
helaas in een lastig te begrijpen taal maar de foto's zeggen ook al aardig wat he. ik vind 't mooi! O+
die site van die schaal komt uit Estonia. ik heb geprobeerd hem in het Nederlands te vertalen, maar dat lukte niet, ik heb hem wel in het Engels... :s) Google bedankt weer! ;) het is dus met lijm gedaan :) (er zijn wel wat woorden die niet helemaal kloppen hoor, het is een platte vertaling waarbij niet helemaal is gekeken naar zinsbouw, maar waar je wel een heel eind mee komt...)
http://translate.google.n(...)s%2Flinikust-kausiks

ik denk ook dat als je jasbeschermers met katoen maakt, dat het snel verbleekt. misschien is het inderdaad mooier met acryl of met polyamide...
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:11:53 #85
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_85397752
Ik herinner me opeens dat de oma van een vriendin vroeger tassen haakte uit plastic tasjes. Dat zou ook een goed idee zijn voor een jasbeschermer denk ik!
Alleen heb ik geen idee hoe ze dat deed :P in reepjes knippen geloof ik. Heb het een keer geprobeerd maar het plastic brak de hele tijd :S Weet niet of die vriendin of de moeder ervan het nog weet....
Heeft 1 van jullie daar weleens iets over gehoord ofzo? (haken met plastic tasjes)
pi_85398263
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:11 schreef EsseEi het volgende:
Ik herinner me opeens dat de oma van een vriendin vroeger tassen haakte uit plastic tasjes. Dat zou ook een goed idee zijn voor een jasbeschermer denk ik!
Alleen heb ik geen idee hoe ze dat deed :P in reepjes knippen geloof ik. Heb het een keer geprobeerd maar het plastic brak de hele tijd :S Weet niet of die vriendin of de moeder ervan het nog weet....
Heeft 1 van jullie daar weleens iets over gehoord ofzo? (haken met plastic tasjes)
Ik heb er een tas van gemaakt. Je pakt een plastic tas, die rol je op, knip je de boven- en onderkant eraf, dan vervolgens in reepjes (die eigenlijk dus gewoon cirkeltjes zijn), die leg je dan in elkaar, haal je de ene door de andere en dan door zichzelf, waardoor je een lus maakt. Zo maak je alles aan elkaar vast en haken maar :)

Ik gebruikte naald 10 en knipte de repen redelijk dun, maar dan nog is het echt vet zwaar haken!
pi_85398831
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 15:14 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Ik geloof dat Ynske hem ook al had opgestuurd, of had je die al binnen?
Ik denk idd dat 'ie van haar is, aan de postcode te zien komt de envelop uit het verre zuiden, klopt dat?

quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 15:21 schreef wyccie het volgende:
De deadline voor de Re-Bag was toch ergens in september?
Eerste weekend september ergens, ik weet niet meer precies welke datum ik genoemd heb.
pi_85398888
quote:
Tutorial:

http://www.myrecycledbags(...)cycled-plastic-yarn/

Ze noemen het plarn...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_85398908
quote:
Ik ben bezig garen van plastic (plarn) te maken, wilde er een boodschappentas van maken. Maar ik heb toch al gauw zo'n 100m nodig, dus elke keer als ik weer wat tasjes heb knip ik ze weer in stukken.
Met het haken zelf heb ik dus nog geen ervaring ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Hoothoot op 17-08-2010 16:52:18 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:39:34 #90
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_85398922
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 15:06 schreef Hoothoot het volgende:
_O- ik wist dat ik wat vergeten was
t was iig een kartonnen ding met heel veel ducktape :')
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_85399029
Ducktape: check _O_
Mysterie opgelost.
pi_85399517
Edit: Mezelf quoten ipv wijzigen... :')
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:54:49 #93
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_85399701
Volgens mij had je 6 september als datum genoemd :)

Leuk al die Plastictassentips enzo :D Wil het ook een keer proberen! :D
pi_85399864
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:39 schreef Ynske het volgende:

[..]

_O- ik wist dat ik wat vergeten was
t was iig een kartonnen ding met heel veel ducktape :')
Nu ben ik erg benieuwd :D Is er een foto? O-)
pi_85399912
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:57 schreef Inu het volgende:

[..]

Nu ben ik erg benieuwd :D Is er een foto? O-)
Van de verpakking met ducktape of van het haaksel?
pi_85400012
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:58 schreef Hoothoot het volgende:

[..]

Van de verpakking met ducktape of van het haaksel?
Oh, ik dacht dat het lapje met ductape was :D Vroeg me al af of er blauw ductape bestond _O-
pi_85400911
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:54 schreef EsseEi het volgende:
Volgens mij had je 6 september als datum genoemd :)

Leuk al die Plastictassentips enzo :D Wil het ook een keer proberen! :D
nu doe ik helemaal niet mee hoor, met het re-bag-project, maar is 6 september niet heel krap als op 10 september alle lapjes binnen moeten zijn bij het adres van re-bag? was het niet naar het buitenland waar de uiteindelijke lap naartoe moet?

_O- blauw ducktape :D
pi_85401485
Mijsje: de lap moet uiteindelijk naar Tilburg, dus dat is een kwestie van 8 september opsturen en klaar.
Ik heb alle tijd van de wereld om die dingen aan elkaar te zette ('werk' maar 1,5 dag per week), dus dat komt wel goed :)
pi_85401586
ow, Tilburg... :') ik dacht dat ie naar Engeland moest ofzo... :D ja, dat is dan wel te doen. ;)
pi_85406888
Lyssa's verpleegstertje staat als plaatje bij het patroon! http://www.ravelry.com/pa(...)-pdf-crochet-pattern het is de tweede van boven (mocht je dat nog niet weten... ;) ) *O* Leuk Lyssa! (al zit je nu in Engeland, het blijft leuk :D )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')