ik kan het me wel voorstellen Stefanie, ik ben de diertjes ook wel even zat... maar ik moet toch nog in ieder geval één schattig beestje nog maken, aangezien de baby voor wie Guusje is bedoeld niet maar één baby blijkt te zijn...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:10 schreef StefanieV het volgende:
Pjieuw ik ben mijn aap beuBen bezig met de poten, zou graag een ander project beginnen, iets als een dekentje ofzo, maarja, eerst de aap afwerken. En dan idd even een dekentje ofzo beginnen, want die beestjes ben k wat beu (zoals EsseEi
)
Die lapjes zien er allemaal leuk uit!!
SPOILER: offtopic maar moet het even kwijtOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 73% gewijzigd door EsseEi op 17-08-2010 20:46:03 ]
yachiru, aan de ene kant lijkt 't me heel leuk om ook iets te maken zeker als er nog niet genoeg mensen meededen. aan de andere kant zitten de komende weken eigenlijk al hartstikke vol hier (2 verjaardagen te vieren, inclusief 'kinderfeestje', nog een paar laatste keren naar m'n werk waarin ik van alles moet afronden, een paar kraamkadootjes haken en, last but not least: solliciteren...) dus ik denk dat 't toch een wat te impulsieve vraag van me was en vind 't prima als jij gewoon zelf meedoet.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:30 schreef Yachiru het volgende:
Misschien uhm.. Trui, als jij graag mee wil doen, dan mag jij mijn stukje wel overnemen? Niet dat ik het niet wil doen hoor, want ik vind het juist een super leuk idee en ik wil er graag aan bijdragen, maar ik vraag me nu af of ik niet een beetje teveel garen op m'n haaknaald () heb genomen omdat ik pas 1/3 van mijn swap klaar heb
Maar als jijzelf (Trui) ook nog veel moet doen voor de swap of andere projecten dan hoeft het niet hoor! Ik wil jou natuurlijk ook niet met extra haakwerk opzadelen
Maar ik dacht, ik gooi het even in de groep..
![]()
Hoop niet dat jullie het erg vinden
waarom niet?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:58 schreef StefanieV het volgende:
Is het trouwens mogelijk om een deken met granny stripes te maken van gewoon katoen? (catania en consoorten? )
oh leuk ynske!!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:31 schreef Ynske het volgende:begin van t patroon begint erop te lijken, morgen even met een restje verder uittesten
Ik heb het weer uitgehaald, ga morgen ofzo proberen met een kleinere naald, had nu 4 genomen zoals ze had gezegd maar ga morgen met 3 proberen. Het was toch een proefdingetje met maar 21 steken dus het was er snel weer uit :-)quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:32 schreef trui het volgende:
misschien is 't met dunner katoen iets gateriger. je zou een kleinere naald kunnen proberen? of gewoon nog een stukje doorgaan, dan zie je pas echt hoe 't wordt denk ik.
hier een voorbeeld van een granny-stripe-tas, gehaakt met catania, naald 3,5. (bij GS'jes hóren toch ook wel gewoon wat gaatjes ertussen?)quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:51 schreef StefanieV het volgende:
Hmpf morgen even testen met vanalles voor ik er daadwerkelijk aan beginHet moet deze keer wel een grote tas zijn zodat er genoeg in past
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 22:02 schreef LadyBlack het volgende:
Ik liet gisteren aan vrienden een fotootje zien van mijn uil, en sommigen dachten dat het een pinguin was!
[ afbeelding ]
Misschien was LadyBlack vergeten de vrienden erbij te vertellen dat het een uil wasquote:
oh maar er is zoooveel mooi dik garen!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:52 schreef mmascha het volgende:
Stefanie: ik vind dat ik met GSjes ook altijd zulke grote gaten hou hoor! Kweenie hoe dat komt. Het enige dat ik nog kan verzinnen is dat ze dikker garen gebruikt. Ik heb tot nu toe niet echt mooi dik garen kunnen vinden.
Okeej, dan haak ik 'em zelfquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:11 schreef trui het volgende:
Yppy, leuk geworden!
[..]
yachiru, aan de ene kant lijkt 't me heel leuk om ook iets te maken zeker als er nog niet genoeg mensen meededen. aan de andere kant zitten de komende weken eigenlijk al hartstikke vol hier (2 verjaardagen te vieren, inclusief 'kinderfeestje', nog een paar laatste keren naar m'n werk waarin ik van alles moet afronden, een paar kraamkadootjes haken en, last but not least: solliciteren...) dus ik denk dat 't toch een wat te impulsieve vraag van me was en vind 't prima als jij gewoon zelf meedoet.
Ja, kijk. DAT is idd een uil.quote:
Oeh, erg leuk.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:41 schreef Knyn het volgende:
Hoi allemaal,
via via kwam ik bij dit forum/topic terecht, wat leuk dat er zoveel enthousiaste haaksters zijn hier! En wat zie ik veel mooie dingen voorbij komen. Ik heb me speciaal voor dit topic aangemeld bij Fok. Zelf haak ik nu een paar maanden en heb nog tig projectjes op de to-do lijst staan!
Ik zag de discussie over haakgarens voorbij komen. Ook ik vind het lastig om mooi dikker garen te vinden. Ik haak nu alles met catania katoen. Aan catania vind ik het mooi dat het een beetje glimt, dat vind ik mooier dan dat doffe katoen. Drops Paris hebben ze hier (Utr) helaas niet in de wolwinkel... maar dat schijnt ook mooi te zijn. Voor de mensen die daar ervaring mee hebben: is dat dof garen? Ik hoor het graag, want ik wil graag snel overstappen naar dikker garen... ik ben namelijk een beetje ongeduldig en met catania ben je wel heel lang bezig met een tas/groter oppervlakte.
Mijn meesterwerk tot nu toe (tegen de 50 uur werk!!)
[ afbeelding ]
hij is echt superleuk!quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
er is een market-bag group(!) op ravelry, daar zag ik 'm tussen staan.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 07:42 schreef Hoothoot het volgende:
Knyn, wat een gaaf rokje heb je gemaakt!
En de uil van LadyBlack is ook erg cool. Wat is dat met uilen de laatste tijd, die zie ik overal terugkomen (woonbladen, designblogs, etc)?
Trui, heb je een link naar het patroon van die grannystripe tas? Of moet ik gewoon even op Ravelry zoeken?
Dat is met een gewone naald jaquote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:15 schreef Hopey het volgende:
Vraagje, ik wil graag een deken maken. En op ravelry staan een paar mooie. Alleen ik vraag me dan af, als er staat een Afghan, betekent het dan dat je dan zo'n lange Tunesische haaknaald moet gebruiken of dat het staat voor het type deken. Kan je dan zo'n patroon met een gewone haaknaald dan ook doen?
Ik vind dit patroon een mooie.
staat voor een type partroonquote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:15 schreef Hopey het volgende:
Vraagje, ik wil graag een deken maken. En op ravelry staan een paar mooie. Alleen ik vraag me dan af, als er staat een Afghan, betekent het dan dat je dan zo'n lange Tunesische haaknaald moet gebruiken of dat het staat voor het type deken. Kan je dan zo'n patroon met een gewone haaknaald dan ook doen?
Ik vind dit patroon een mooie.
quote:
Ik zie trouwens ook genoeg afghans die niet uit strips of squares bestaan. Vind het woord zo ouwelijk klinken. Ik zie dan een muf, oud, bruin dekentje voor me.quote:a blanket or shawl of colored wool knitted or crocheted in strips or squares
Ok, that's it: nu MOET ik dit rokje ook!!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:41 schreef Knyn het volgende:
Hoi allemaal,
via via kwam ik bij dit forum/topic terecht, wat leuk dat er zoveel enthousiaste haaksters zijn hier! En wat zie ik veel mooie dingen voorbij komen. Ik heb me speciaal voor dit topic aangemeld bij Fok. Zelf haak ik nu een paar maanden en heb nog tig projectjes op de to-do lijst staan!
Ik zag de discussie over haakgarens voorbij komen. Ook ik vind het lastig om mooi dikker garen te vinden. Ik haak nu alles met catania katoen. Aan catania vind ik het mooi dat het een beetje glimt, dat vind ik mooier dan dat doffe katoen. Drops Paris hebben ze hier (Utr) helaas niet in de wolwinkel... maar dat schijnt ook mooi te zijn. Voor de mensen die daar ervaring mee hebben: is dat dof garen? Ik hoor het graag, want ik wil graag snel overstappen naar dikker garen... ik ben namelijk een beetje ongeduldig en met catania ben je wel heel lang bezig met een tas/groter oppervlakte.
Mijn meesterwerk tot nu toe (tegen de 50 uur werk!!)
[ afbeelding ]
Fotoquote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:47 schreef wyccie het volgende:
Leuk rokje.Ik heb nu ook een rok gehaakt, maar wil er meer haken. Misschien ook wel met GS.
Als die steek eenmaal hebt issie heel makkelijkquote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:23 schreef Hopey het volgende:
[..]
Oh nou dan ga ik deze eens proberen. Vond de andere projectjes met dit patroon erg mooi! Alhoewel ik nu lees Reverse Single Crochet, ff kijken of ik dat ga begrijpen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AAAAH ik wil oohoooookquote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:24 schreef appelfan het volgende:
In Hong Kong heb ik haakboeken gescoord
Nu even de topics doorlezen!
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:36 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ok, that's it: nu MOET ik dit rokje ook!!![]()
Toch maar aan de GSjes dusKnyn, hoe heb je dat rokje gemaakt? heb je een patroon?
Ja, viel mij ook op.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:15 schreef AnitraX het volgende:
Yvon jaspers had ook van granny's vestjes en sjaaltjes die vond ik ook zo leuk.
hier in t dorp heb ik ook al dingen met gehaakte lapjes enzo zien liggenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:23 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ja, viel mij ook op.
Zou ze zelf maken?
Kan wel...............hahahahquote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:38 schreef StefanieV het volgende:
Neenee sabine, zelfs van mij zal het op tijd zijn en dan komt het van het verre België!
Haha nee hoor, ben niet serieus, je ziet wel hoe ver je raakt zeker, je kunt moeilijk iets onafgewerkt opsturen hé ;-)
bedoel je de 'summer garden granny squares' van attic24?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:17 schreef phluphy het volgende:
Ja, ik kreeg van Yppy het linkje van de granny square bloemen. Ik wil met 3 tinten groen, oranje en paars de bloemen gaan maken (veel groene bloemen dus).En de naden uiteindelijk zwart (zwart en groen zijn de kleuren in onze slaapkamer).
Yep!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:24 schreef trui het volgende:
bedoel je de 'summer garden granny squares' van attic24?
Heel leuk en fleurig!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:45 schreef trui het volgende:
phluphy, die zijn leuk inderdaad!
(ik heb er een kussenhoes mee gemaakt)
Ik had 'm binnen de minuut, heb je je spambox al gechekt?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:04 schreef Lezzlie het volgende:
ps raverly, ik wacht al de hele avond op mijn inloggegevens!
haha, nou ik wilde een paar lavender bunnies maken van wat garen waar ik niet zo goed weet wat ik ervan moet maken. Ik wil er dus "vanaf". Dit is het:quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:52 schreef Lezzlie het volgende:
wat een leuk idee, én een goed doel! weet je al wat je gaat maken?
boekenleggertjes zijn makkelijk te maken
Wow Ynske! Dat vind ik nu al knap, ik ben benieuwd naar je uitwerking.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:54 schreef Ynske het volgende:
Patroon voor de parasolis helemaal uitgetekend van t weekend maar eens mee gaan spelen, volgens mij klopt ie. heb er een knip en plak werkje van gemaaktmaar patroon ligt aaneen op de vloer en op afstand zie je iig t motiefje naar voren komen.
Welkom Phluphy!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:55 schreef phluphy het volgende:
Newbie alert!
Geïnspireerd door wat tweets van Yppy, kreeg ik zin om een beddesprei te gaan maken. Ik zoek al jaren een beddesprei in mijn favo kleuren (groen, oranje) maar nu ga ik 'm dus zelf maken. Ben geen ervaren haker, heb het "ooit" wel eens gedaan, en hoop er maar het beste van.
Wilde gisteren mijn bestelling plaatsen bij Hobbydoos, blijken ze wegens vakantie gesloten te zijn.![]()
Vandaag een winkeltje opgezocht in een durp op de route van werk-huis, zijn ze alleen van 10.00.-15.00 uur open.![]()
![]()
Nu moet ik maar even geduld hebben tot vrijdag, dan ben ik vrij en kan ik eindelijk gaan beginnen!
Ik zie echt práchtige dingen voorbij komen in dit topic. Ik had geen idee dat haken weer "in" is. Leuk!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |