SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
er is een market-bag group(!) op ravelry, daar zag ik 'm tussen staan.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 07:42 schreef Hoothoot het volgende:
Knyn, wat een gaaf rokje heb je gemaakt!
En de uil van LadyBlack is ook erg cool. Wat is dat met uilen de laatste tijd, die zie ik overal terugkomen (woonbladen, designblogs, etc)?
Trui, heb je een link naar het patroon van die grannystripe tas? Of moet ik gewoon even op Ravelry zoeken?
Dat is met een gewone naald jaquote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:15 schreef Hopey het volgende:
Vraagje, ik wil graag een deken maken. En op ravelry staan een paar mooie. Alleen ik vraag me dan af, als er staat een Afghan, betekent het dan dat je dan zo'n lange Tunesische haaknaald moet gebruiken of dat het staat voor het type deken. Kan je dan zo'n patroon met een gewone haaknaald dan ook doen?
Ik vind dit patroon een mooie.
staat voor een type partroonquote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:15 schreef Hopey het volgende:
Vraagje, ik wil graag een deken maken. En op ravelry staan een paar mooie. Alleen ik vraag me dan af, als er staat een Afghan, betekent het dan dat je dan zo'n lange Tunesische haaknaald moet gebruiken of dat het staat voor het type deken. Kan je dan zo'n patroon met een gewone haaknaald dan ook doen?
Ik vind dit patroon een mooie.
quote:
Ik zie trouwens ook genoeg afghans die niet uit strips of squares bestaan. Vind het woord zo ouwelijk klinken. Ik zie dan een muf, oud, bruin dekentje voor me.quote:a blanket or shawl of colored wool knitted or crocheted in strips or squares
Ok, that's it: nu MOET ik dit rokje ook!!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:41 schreef Knyn het volgende:
Hoi allemaal,
via via kwam ik bij dit forum/topic terecht, wat leuk dat er zoveel enthousiaste haaksters zijn hier! En wat zie ik veel mooie dingen voorbij komen. Ik heb me speciaal voor dit topic aangemeld bij Fok. Zelf haak ik nu een paar maanden en heb nog tig projectjes op de to-do lijst staan!
Ik zag de discussie over haakgarens voorbij komen. Ook ik vind het lastig om mooi dikker garen te vinden. Ik haak nu alles met catania katoen. Aan catania vind ik het mooi dat het een beetje glimt, dat vind ik mooier dan dat doffe katoen. Drops Paris hebben ze hier (Utr) helaas niet in de wolwinkel... maar dat schijnt ook mooi te zijn. Voor de mensen die daar ervaring mee hebben: is dat dof garen? Ik hoor het graag, want ik wil graag snel overstappen naar dikker garen... ik ben namelijk een beetje ongeduldig en met catania ben je wel heel lang bezig met een tas/groter oppervlakte.
Mijn meesterwerk tot nu toe (tegen de 50 uur werk!!)
[ afbeelding ]
Fotoquote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:47 schreef wyccie het volgende:
Leuk rokje.Ik heb nu ook een rok gehaakt, maar wil er meer haken. Misschien ook wel met GS.
Als die steek eenmaal hebt issie heel makkelijkquote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:23 schreef Hopey het volgende:
[..]
Oh nou dan ga ik deze eens proberen. Vond de andere projectjes met dit patroon erg mooi! Alhoewel ik nu lees Reverse Single Crochet, ff kijken of ik dat ga begrijpen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AAAAH ik wil oohoooookquote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:24 schreef appelfan het volgende:
In Hong Kong heb ik haakboeken gescoord
Nu even de topics doorlezen!
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:36 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ok, that's it: nu MOET ik dit rokje ook!!![]()
Toch maar aan de GSjes dusKnyn, hoe heb je dat rokje gemaakt? heb je een patroon?
Ja, viel mij ook op.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:15 schreef AnitraX het volgende:
Yvon jaspers had ook van granny's vestjes en sjaaltjes die vond ik ook zo leuk.
hier in t dorp heb ik ook al dingen met gehaakte lapjes enzo zien liggenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:23 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ja, viel mij ook op.
Zou ze zelf maken?
Kan wel...............hahahahquote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:38 schreef StefanieV het volgende:
Neenee sabine, zelfs van mij zal het op tijd zijn en dan komt het van het verre België!
Haha nee hoor, ben niet serieus, je ziet wel hoe ver je raakt zeker, je kunt moeilijk iets onafgewerkt opsturen hé ;-)
bedoel je de 'summer garden granny squares' van attic24?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:17 schreef phluphy het volgende:
Ja, ik kreeg van Yppy het linkje van de granny square bloemen. Ik wil met 3 tinten groen, oranje en paars de bloemen gaan maken (veel groene bloemen dus).En de naden uiteindelijk zwart (zwart en groen zijn de kleuren in onze slaapkamer).
Yep!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:24 schreef trui het volgende:
bedoel je de 'summer garden granny squares' van attic24?
Heel leuk en fleurig!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:45 schreef trui het volgende:
phluphy, die zijn leuk inderdaad!
(ik heb er een kussenhoes mee gemaakt)
Ik had 'm binnen de minuut, heb je je spambox al gechekt?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:04 schreef Lezzlie het volgende:
ps raverly, ik wacht al de hele avond op mijn inloggegevens!
haha, nou ik wilde een paar lavender bunnies maken van wat garen waar ik niet zo goed weet wat ik ervan moet maken. Ik wil er dus "vanaf". Dit is het:quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:52 schreef Lezzlie het volgende:
wat een leuk idee, én een goed doel! weet je al wat je gaat maken?
boekenleggertjes zijn makkelijk te maken
Wow Ynske! Dat vind ik nu al knap, ik ben benieuwd naar je uitwerking.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:54 schreef Ynske het volgende:
Patroon voor de parasolis helemaal uitgetekend van t weekend maar eens mee gaan spelen, volgens mij klopt ie. heb er een knip en plak werkje van gemaaktmaar patroon ligt aaneen op de vloer en op afstand zie je iig t motiefje naar voren komen.
Welkom Phluphy!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:55 schreef phluphy het volgende:
Newbie alert!
Geïnspireerd door wat tweets van Yppy, kreeg ik zin om een beddesprei te gaan maken. Ik zoek al jaren een beddesprei in mijn favo kleuren (groen, oranje) maar nu ga ik 'm dus zelf maken. Ben geen ervaren haker, heb het "ooit" wel eens gedaan, en hoop er maar het beste van.
Wilde gisteren mijn bestelling plaatsen bij Hobbydoos, blijken ze wegens vakantie gesloten te zijn.![]()
Vandaag een winkeltje opgezocht in een durp op de route van werk-huis, zijn ze alleen van 10.00.-15.00 uur open.![]()
![]()
Nu moet ik maar even geduld hebben tot vrijdag, dan ben ik vrij en kan ik eindelijk gaan beginnen!
Ik zie echt práchtige dingen voorbij komen in dit topic. Ik had geen idee dat haken weer "in" is. Leuk!!
Wow echt!?!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:54 schreef Ynske het volgende:
Patroon voor de parasolis helemaal uitgetekend van t weekend maar eens mee gaan spelen, volgens mij klopt ie. heb er een knip en plak werkje van gemaaktmaar patroon ligt aaneen op de vloer en op afstand zie je iig t motiefje naar voren komen.
geweldig! ik ben heeel benieuwd!! (en hoe weet je of de grootte van de steken overeen komt met de plu/sol?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:54 schreef Ynske het volgende:
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:19 schreef EsseEi het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
trail an errorquote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:48 schreef trui het volgende:
[..]
geweldig! ik ben heeel benieuwd!! (en hoe weet je of de grootte van de steken overeen komt met de plu/sol?
ik heb idd ook iets nodig in de richting van Jazz voor t hoedje van Isa, maar volgens mij hebben ze die wel nog in Aachen liggen. hoop zaterdag eens te gaan kijken.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:35 schreef Knyn het volgende:
@ Lijnloos, bedankt voor de tip, ik kwam Jazz vandaag ook nog tegen maar dat gaat dus blijkbaar uit de handel.. Treinreizen zijn fijn als je een haakwerkje bij je hebt. Ik zat vandaag nog naast een oudere mevrouw in de trein die een pannelap aan het haken was hehe.
Ik had voor de voering van mijn rok hulp gevraagd in het naaitopic: Naaien tot we erbij neervallen - #12 (post #34).quote:Op donderdag 19 augustus 2010 00:35 schreef Knyn het volgende:
@ Wyccie, wat leuk dat je ook een rok gehaakt hebt, heb je een foto??
Oohquote:Op maandag 16 augustus 2010 23:47 schreef trui het volgende:
slim idee van die knikkers, spiegelei!
en ooh ik kwam nu toch een mooi summerswapprojectje tegen.iets te omvangrijk (en teveel risico op mislukken) om 't nog binnen de tijd af te krijgen, maar toch!
[ afbeelding ]
hier vind ik de regenboogkleurtjes weer wél erg leuk
Off topic maar:quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:46 schreef karnie het volgende:
Een poosje geleden heb ik me hier ook al eens gemeld, met vragen over babyslofjes. (ben op het account van mijn vriend)
Die slofjes zijn nog steeds niet gelukt, dus ben maar met amigurumi en babymutsjes begonnen. Dat lijkt me beter te bevallen.
Wat foto's van mijn werkjes:
Mijn dochtertje, met een mutsje voor de doop:
[ afbeelding ]
Koosje:
[ afbeelding ]
Hertje:
[ afbeelding ]
Vliegtuigje:
[ afbeelding ]
Knuffledoekje:
[ afbeelding ]
Mag je niet later dopen dan?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:54 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Off topic maar:
Een baby van veertig dagen die kan zitten?Andermans doop dan, denk ik? Hoewel het wel voor doopoutfit door kan gaan...
een kind kan ook later gedoopt worden dan tot 40 dagenquote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:54 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Off topic maar:
Een baby van veertig dagen die kan zitten?Andermans doop dan, denk ik? Hoewel het wel voor doopoutfit door kan gaan...
je jkunt je zelfs nog op je 16e laten dopen of nog laterquote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:59 schreef _Arual_ het volgende:
Ik weet niet beter dan dat een kind bij de doop max. 40 dagen oud mag zijn? Net zoals eerste kerstdag op 25 december valt. 40 is een soort heilig getal.
SPOILER: dopenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat vinden we meiden?quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:16 schreef mijsje het volgende:
over de meet, tot zover is het dit:
en dat maakt van mij nu even de ergste spelbreker op 23 oktober...
naja, misschien gaan wij wel niet op vakantie op 23 oktober, maar erna, of niet... en dan kan ik ook alsnog komen als er voor 23 oktober wordt gekozen in dat geval....
TwistedDarling, had jij niet eerer ingevuld dat je wel kon op 9 oktober? ik dacht dat dat de datum was dat iedereen (m.u.v. Muck) wel kon... misschien heb ik het wel verkeerd gezien...
wat zullen we doen? nog even de datum open houden? wanneer zullen we definitief een datum gaan prikken? zullen we die op 4 september uiterlijk prikken? is dat een idee? en dan ook meteen op 4 september uiterlijk de lokatie beslissen?
over geslaagd model gesproken, gefeliciteerd met jouw modelletjequote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:20 schreef YPPY het volgende:
Welkom in dit topic Knijn en wat een ontzettend leuk rokje heb je gehaakt!
Fluf, jij helemaal welkom hier.Wat voor garen heb je gekocht?
Lezzlie ook welkom, leuk al die nieuwe meehaaksters.
karnie, wat heb jij veel leuks gemaakt. En het model is ook goed geslaagd.
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:16 schreef phluphy het volgende:
He Yppy klaar met feestvieren? Leuke dag gehad hopelijk!
Ik heb Catania gekocht: 3 kleuren groen, 2 kleuren oranje, en 2 paars (om evt. te varieren).
En oh ja. Heeft iemand een simpelere / duidelijkere / makkelijkere beschrijving voor de Summer garden granny squares? Ik snap er geen bal van (en probeer al 2 uur).
Probeer Anitra, ik heb een voorbeeld gemaakt voor haar. Anders kom je morgen op de koffie, doe ik het voor.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:16 schreef phluphy het volgende:
He Yppy klaar met feestvieren? Leuke dag gehad hopelijk!
Ik heb Catania gekocht: 3 kleuren groen, 2 kleuren oranje, en 2 paars (om evt. te varieren).
En oh ja. Heeft iemand een simpelere / duidelijkere / makkelijkere beschrijving vor de Summer garden granny squares? Ik snap er geen bal van (en probeer al 2 uur).
1. Haar video van de bobble stitch komt volgens mij niet overeen met de tekstuele uitleg.quote:
Dat wat jij van de week twitterde, dat ziet er heel anders uit dan de SGGS's van de site waar je de link van gaf?! Die van jou vind ik er eerlijk gezegd beter/leuker uitzien.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:18 schreef YPPY het volgende:
[..]
Probeer Anitra, ik heb een voorbeeld gemaakt voor haar. Anders kom je morgen op de koffie, doe ik het voor.![]()
En nieuw voorbeeld maken lukt pas komend weekend, ik ga nu bijkomen van de drukke dagen.
je haakt de eerste ronde midden in de ring, dus je hoeft geen gaatjes te zoeken, maar gebruikt het middelste gat voor elke steek. die schuiven dan min of meer vanzelf op zodat ze naast elkaar in die ring komen te liggen.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:19 schreef phluphy het volgende:
2. Ik kan niet genoeg gaatjes vinden voor 6 (8?) bobble stitches
JAAAAAquote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:11 schreef Vicky het volgende:
Vraagje namens een van de Swapdames:
Spiegelei, heb je het swaphaakwerk ontvangen??
het is zaterdag verzonden en pastte door de brievenbus.
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:13 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
JAAAAA![]()
Ik heb hem gisteren ontvangen en hij paste inderdaad prima door de brievenbus.
Eerste wilde ik het nog niet vertellen en ook niet openmaken, maar gisteren was een beetje een k*t dag dus toch maar open gemaakt om mezelf op te beuren. Wat is het toch leuk om cadeautjes te ontvangen, zeker als ze zelf gemaakt zijn. Ik vind mijn swapcadeautje erg leuk.
Maar moet ik nou een foto posten? Nu al? Of zal ik wachten tot 1 september?
En dan te weten dat ik 1 september eerst de hele dag moet werken en 's avonds de hele avond weg ben!![]()
@ mijsje: wie gaat de meet hosten? Lijkt me dat die persoon het beste kan kiezen welke datum het beste uitkomt. Qua opkomst lijkt 9 of 16 oktober het beste uit te komen voor de meesten. Ik pas me in iedergeval wel aan.
ik stem Anitra!!! (jouw huis is ook mooi hoor Trui...quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:20 schreef AnitraX het volgende:
Yppy dr uitleg was super! Ik heb het nog heel liggen, wil het wel terug sturen naar Yppy dat jij het door kan geven.
Ik heb er heel lang over gedaan, snapte ook niks er van, maar dankzij Yppy kan ik het wel en is mijn man heel blij want hij was de ripple zat
Mijsjehet is hier heel saai, geen dieren. Maar ik heb de aardbeien/champagne thee
SPOILER: off topic updateOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ow ja, die hadden we ook nog, die mag natuurlijk ook meedoen in de stemmen!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:37 schreef trui het volgende:
ik dacht dat het koffiehuisje in 't julianapark ook nog een optie was, maar ik vind 't ook prima als 't hier weer is of bij anitra. ik stem neutraal.
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:44 schreef caroline88 het volgende:
Was het echt pas 16 augustus? toen Mijsje dit topic aanmaakte?
Wat gaan we snelSPOILER: off topic updateOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dat is gewoon ronduit k*t, hoe het gaat, hoe je zit met je spulletjes in die dure opslag, met fijne familie waar je echt op kan bouwen...
![]()
om je even op te vrolijken!![]()
Van het patroon uit het boek. Happy Hooker en in het grijs inderdaad. Het is ook wat dikker wol, dus niet zo zomers als op dat plaatje, meer een winterrok.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:36 schreef Knyn het volgende:
Wyccie: wat een ontzettend leuk rokje! Heb jij dezelfde kleuren gebruikt? En heb je hem van patroon of nagemaakt?
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:51 schreef phluphy het volgende:
Anyway, mijn eerste SGGS is af, en gewoon goed, mooi, leuk!![]()
Maar hoe werk ik nou al die draadjes af?(dat besteedde ik vroeger uit)
Ik haak ze meequote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:51 schreef phluphy het volgende:
Dat rokje vond ik ook echt té leuk gewoon!Wie weet!
trui, een kersBOOM? :-O en kerstSTAL? Kan me er niets bij voorstellen!
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 09:40 schreef trui het volgende:
ah Inu, je kunt gebruikersnaam dusgaan veranderen in Indo!
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 10:00 schreef trui het volgende:
ik dacht altijd dat InU daar een afkorting van was.
Er kan toch ook via die lootjessite mail verstuurd worden van en naar slachtoffer?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:11 schreef Vicky het volgende:
Vraagje namens een van de Swapdames:
Spiegelei, heb je het swaphaakwerk ontvangen??
het is zaterdag verzonden en pastte door de brievenbus.
kerstboom:quote:Op donderdag 19 augustus 2010 23:51 schreef phluphy het volgende:
Dat rokje vond ik ook echt té leuk gewoon!Wie weet!
trui, een kersBOOM? :-O en kerstSTAL? Kan me er niets bij voorstellen!
SPOILER: allemaal off topic :@Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat was mijn regeltjequote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:46 schreef mijsje het volgende:
Trui zou hem toch sowieso op tijd krijgen, want ik was al klaar...
quote:
Hee, ik ga toevallig dit weekend naar Groningen! Herinner je je toevallig waar ergens die grote wolwinkel zat? Of hoe die heette??quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 16:21 schreef EsseEi het volgende:
Wow zag allemaal leuke dingen langskomen!!En leuke ideeën!!
Ben 2 dagen weggeweest en gelijk alles bij lezen, dus even geen persoonlijke reacties
Maar iedereen succes met alle mooie passionele ideeën met GS-jes en andere dingen en succes met Swap afmaken enzo!:D
Ow en welkom voor alle nieuwkomers enzo!
En die kerststal, super leuk! ^^ Onthouden voor later, als ik groot ben
Ben naar Groningen geweest, en dat is lekker lang in de trein dus heb heerlijk aan m'n Lucy Bag kunnen haken ^^ Wel wat mensen zien kijken en de conducteur vond me heerlijk ouderwets en dat deed 'm goed geloof ik!
En ik zag een hele grote wolwinkel maar ben er niet in geweestvriendlief had geen zin meer;)
Misschien dat ik dat ooit ga proberen, maar eerst wil ik wat meer behendigheid krijgen. Al moet ik het zeggen dat het al erg goed gaat. Ik ben mijn moeder heel dankbaar dat ze het me als kind al heeft geleerd!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 09:27 schreef Inu het volgende:
[..]
Ik haak ze mee![]()
Als je er net eentje hebt vastgemaakt pak je die er gewoon bij met alle stokjes en de laatste van de vorige ronde moet je dan even terugvouwen en erbij pakken
Weet niet meer hoe die heette. Hij zit in een zijstraat van de Vismarkt (als je vanaf Groningen CS rechtdoor naar het centrum loopt kom je daarop uit). Als je met bij de AH staat, met je rug richting AH, loop je langs de H&M en de Xenos enzo, en dan de zijstraat links (niet de zijstraat naast de AH, maar ongeveer tegenover de DE-winkel/bar). En dan zit 'ie aan de linkerkant in die straat.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 18:29 schreef Knyn het volgende:
Hee, ik ga toevallig dit weekend naar Groningen! Herinner je je toevallig waar ergens die grote wolwinkel zat? Of hoe die heette??
haha ik heb 'm de laatste tijd al naar heel veel meegesleurd: wolwinkel, kralenwinkel, nog meer crea-winkels;) (hij gaat altijd braaf mee, en denkt zelfs mee!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:40 schreef StefanieV het volgende:
Ooh EsseEi ik had vriend zo de winkel in gesleurd! Of hem op een terras gedropt en alleen binnen gegaan (zo doe ik het dus echt)
Pluphy, kort geleden hebben een aantal mensen hier lootjes getrokken en iedereen maakt nu iets leuks voor die ander. Het thema is "zomer".quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:22 schreef phluphy het volgende:
Wat is dat swap-dinges eigenlijk? Sturen jullie elkaar kant-en-klare werkjes? Of is het meer het uitwisselen van materialen?
SPOILER: ;)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |