abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:02:02 #126
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85413035
Ik liet gisteren aan vrienden een fotootje zien van mijn uil, en sommigen dachten dat het een pinguin was :')!

Dus ik heb de vleugeltjes weer losgetornd en hij krijgt nu zwarte vleugeltjes zoals die rip-off bovenaan dit topic, en ook zo'n wenkbrauw :Y
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:02:43 #127
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85413067
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 21:51 schreef StefanieV het volgende:
Hmpf morgen even testen met vanalles voor ik er daadwerkelijk aan begin :P Het moet deze keer wel een grote tas zijn zodat er genoeg in past :D
hier een voorbeeld van een granny-stripe-tas, gehaakt met catania, naald 3,5. (bij GS'jes hóren toch ook wel gewoon wat gaatjes ertussen?)

maar dan dus wel maar 1 rij per kleur (waar lucy er 2 doet).
in de haak.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:03:28 #128
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85413103
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 22:02 schreef LadyBlack het volgende:
Ik liet gisteren aan vrienden een fotootje zien van mijn uil, en sommigen dachten dat het een pinguin was :')!
[ afbeelding ]
:D :D nu je 't zegt.... :D
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:04:04 #129
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_85413128
Catania met een 4 is goed te doen, mn muts is zelfs op stukken met een 6 gedaan. Kleed was met 4.5
Denk dat t even zoeken is hoe strak je moet haken. Overigens gebruik ik er soms ook een 3 voor
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:11:40 #130
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85413530
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 22:03 schreef trui het volgende:

[..]

Misschien was LadyBlack vergeten de vrienden erbij te vertellen dat het een uil was :P

Waarmee maar weer eens bewezen is dat "zien" een zeer subjectieve zaak is. Je ziet wat je denkt dat je ziet.
pi_85413848
Het is een mooie pinguïn voor een uil. O+
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:26:44 #132
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85414188
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 21:52 schreef mmascha het volgende:
Stefanie: ik vind dat ik met GSjes ook altijd zulke grote gaten hou hoor! Kweenie hoe dat komt. Het enige dat ik nog kan verzinnen is dat ze dikker garen gebruikt. Ik heb tot nu toe niet echt mooi dik garen kunnen vinden.
oh maar er is zoooveel mooi dik garen! :o O+ :9~
zoek je katoen of wol of iets met acryl erdoor?

dikker katoen: Drops Paris bijvoorbeeld, voor naald 5. zie bijv. karinaandehaak's larksfootstitch dekentje. of een gs-deken, ook van haar.

nog wat dikker katoen (gemengd met 40% acryl): Phildar Cotton 7 (voor naald 6-7)

[ Bericht 13% gewijzigd door trui op 17-08-2010 22:39:31 ]
in de haak.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:28:22 #133
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85414265
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 22:03 schreef trui het volgende:

[..]

Zeg... }:|
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 22:18 schreef YPPY het volgende:
Het is een mooie pinguïn voor een uil. O+
_O-
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:28:44 #134
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_85414284
Zie zulke leuke tassen langskomen dat ik misschien maar een hele serie vrolijke gekleurde tassen speciaal voor mezelf moet gaan maken ;) (tassenfreak)
Het is inderdaad grappig dat je door goed naar een foto te kijken kunt zien hoe die gemaakt is ^^

Ik vind je uil wel een uil LB, maar de pinguin snap ik ook wel maar een pinguin is niet bruin! En heeft niet zulke ogen. En anders: pinguins zijn ook cool ;) Eigenlijk vind ik he gewoon wel een schatje :)
pi_85414315
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 21:11 schreef trui het volgende:
Yppy, leuk geworden! O+
[..]

yachiru, aan de ene kant lijkt 't me heel leuk om ook iets te maken zeker als er nog niet genoeg mensen meededen. aan de andere kant zitten de komende weken eigenlijk al hartstikke vol hier (2 verjaardagen te vieren, inclusief 'kinderfeestje', nog een paar laatste keren naar m'n werk waarin ik van alles moet afronden, een paar kraamkadootjes haken en, last but not least: solliciteren...) dus ik denk dat 't toch een wat te impulsieve vraag van me was en vind 't prima als jij gewoon zelf meedoet. :)
Okeej, dan haak ik 'em zelf :) Ik dacht, als je toch nog erg graag mee wilde doen dan kon maar als ik het zo hoor is het beter van niet! :P
Je bent inderdaad wel druk de komende tijd zeg! Veel succes met alles, vooral de sollicitatie(s) :*

Ik wilde eigenlijk een ripple lapje maken, maar ik vind het begin zo lastig :@
Misschien maak ik wel zo'n granny stripe, die is ook leuk!
En ik denk dat die ook makkelijker vast te maken is aan de rest van de lapjes :P

Leuk, die tassen trouwens! Misschien dat ik er ooit weleens eentje ga haken :D

Je uiltje is schattig hoor LadyBlack! Ook al lijkt 'ie een klein beetje op een pinguin.
Ga je 'em ook nog van die stoere wenkbrauwen geven zoals die ene op die foto die je eerder postte?
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:40:43 #136
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85414851
OK, tnx! :)

quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 22:28 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Zeg... }:|
dat geldt dan net zo goed voor die van mij hoor! :)
in de haak.
pi_85415453
De lapjes voor de re-bag zijn leuk!
LB hij is iig wel lief, pinquin of uil,lief is ie O+
Trui dat zijn leuke tassen, die gaan op de to-do-list.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:47:36 #138
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85418033
WAT..NOU..PINGUIN? }:|

dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:50:38 #139
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85418158
O+
in de haak.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:54:00 #140
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_85418314
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 23:47 schreef LadyBlack het volgende:

[ afbeelding ]
Ja, kijk. DAT is idd een uil. O+ Goed gedaan. ;)
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
pi_85418956
quote:

[ afbeelding ]
<3 wat een schatje!

Super knap! Zou willen dat ik dat kon..
  woensdag 18 augustus 2010 @ 00:35:50 #142
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85420152
pannenkoeken, dat valt wel te leren hoor!
in de haak.
pi_85420344
Hoi allemaal,

via via kwam ik bij dit forum/topic terecht, wat leuk dat er zoveel enthousiaste haaksters zijn hier! En wat zie ik veel mooie dingen voorbij komen. Ik heb me speciaal voor dit topic aangemeld bij Fok. Zelf haak ik nu een paar maanden en heb nog tig projectjes op de to-do lijst staan!

Ik zag de discussie over haakgarens voorbij komen. Ook ik vind het lastig om mooi dikker garen te vinden. Ik haak nu alles met catania katoen. Aan catania vind ik het mooi dat het een beetje glimt, dat vind ik mooier dan dat doffe katoen. Drops Paris hebben ze hier (Utr) helaas niet in de wolwinkel... maar dat schijnt ook mooi te zijn. Voor de mensen die daar ervaring mee hebben: is dat dof garen? Ik hoor het graag, want ik wil graag snel overstappen naar dikker garen... ik ben namelijk een beetje ongeduldig en met catania ben je wel heel lang bezig met een tas/groter oppervlakte.

Mijn meesterwerk tot nu toe (tegen de 50 uur werk!!)

woensdag 18 augustus 2010 @ 00:45:21 #144
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_85420451
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 00:41 schreef Knyn het volgende:
Hoi allemaal,

via via kwam ik bij dit forum/topic terecht, wat leuk dat er zoveel enthousiaste haaksters zijn hier! En wat zie ik veel mooie dingen voorbij komen. Ik heb me speciaal voor dit topic aangemeld bij Fok. Zelf haak ik nu een paar maanden en heb nog tig projectjes op de to-do lijst staan!

Ik zag de discussie over haakgarens voorbij komen. Ook ik vind het lastig om mooi dikker garen te vinden. Ik haak nu alles met catania katoen. Aan catania vind ik het mooi dat het een beetje glimt, dat vind ik mooier dan dat doffe katoen. Drops Paris hebben ze hier (Utr) helaas niet in de wolwinkel... maar dat schijnt ook mooi te zijn. Voor de mensen die daar ervaring mee hebben: is dat dof garen? Ik hoor het graag, want ik wil graag snel overstappen naar dikker garen... ik ben namelijk een beetje ongeduldig en met catania ben je wel heel lang bezig met een tas/groter oppervlakte.

Mijn meesterwerk tot nu toe (tegen de 50 uur werk!!)

[ afbeelding ]
Oeh, erg leuk. O+

Wat een boel nieuw haaksters in dit topic, welkom allemaal! *O*
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
  woensdag 18 augustus 2010 @ 00:45:35 #145
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85420458
oh geweldig leuk, knyn!! O+ goeie binnenkomer! :)

en dat drops paris is wel wat dof inderdaad. maar glimmend is niet altijd per definitie mooi, vind ik. wil je per se puur katoen gebruiken? anders zijn de meng-garens (met wat acryl of polyamide erin verwerkt bijvoorbeeld) ook wel zeer aan te bevelen. slijt minder hard en is wat zachter om mee te werken. meestal ook minder splijtgevoelig, is mijn ervaring. als je dat splijten niet zo erg vindt en je houdt erg van glimmend garen is drops muskat ook wel iets om eens te proberen (niet dat dat zo heel dik is overigens, maar wel erg mooi - en met een mooie glans).

partner 6 van phildar (voor naald 5/6) vind ik ook heerlijk zacht. (is van 25% wol, de rest polyamide + acryl).
in de haak.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 06:40:26 #146
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85423985
LadyBlack, dat is nou nog eens een uil. Misschien wil ik die wel als mascotte, plaatje ervan bedoel ik.

Welkom Knyn, veel werk maar je hebt er wel eer van je werk gehad, mooi!
pi_85424089
quote:

[ afbeelding ]
hij is echt superleuk! O+ Oehoe... ;)

Knyn, dat is een geweldige rok geworden! waarmee heb je hem gevoerd? heb je een rits of een elastiek gebruikt? superleuk idee! en mooi met dat zwart ertussen steeds! O+

pannenkoeken, dat uiltje is niet al te moeilijk heb ik gezien op het patroon. als je vasten kunt, en meerderen/minderen, dan ben je al een heel eind! :)
pi_85424226
Knyn, wat een gaaf rokje heb je gemaakt!

En de uil van LadyBlack is ook erg cool. Wat is dat met uilen de laatste tijd, die zie ik overal terugkomen (woonbladen, designblogs, etc)?

Trui, heb je een link naar het patroon van die grannystripe tas? Of moet ik gewoon even op Ravelry zoeken?
pi_85424325
Knyn, dat is echt heel tof gemaakt zeg! O+ Leuk dat je hier ook komt posten. Ik heb wel een beetje hetzelfde als jij, ben fan van catania, maar inderdaad een tas effe haken zit er niet in (heb ik denk ik ook te weinig geduld voor). Ik heb ook nog wat Jazz liggen, vind ik ook erg prettig, lekker zacht maar haakt als katoen weg, alleen is dat niet meer in de handel (hier en daar kun je nog wat restjes vinden)... dus daar help ik je ook niet mee.

Ik heb trouwens besloten dat als ik straks (over 2 weken) met de trein naar mijn werk ga, ik weer aan de gs-jes ga om eindelijk mijn Yoshi-project weer op te pakken. DAt wordt wel een grote, zonder "omheining" 384 gs-jes... maar eigenlijk wil ik er wel een rechthoekig kleed van maken, dus dan moet de omheining er ook bij... dat zijn ook weer een flink aantal erbij, plus mooi randje eromheen... Ik ben nog wel effe bezig denk ik. *O*

Vanavond echt echt echt met de swap aan de slag! o|O
pi_85424455
quote:

[ afbeelding ]
O+ lief!!

Knijn, wat mooi!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')