abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 augustus 2010 @ 16:35:31 #51
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_85836953
Pluphy, ik heb een beddesprei gehaakt van katoen (2 persoons ook nog) en hij is inderdaad LOODzwaar. Ook zonder water. Ik ben nu een deken aan het breien van 100% scheerwol maar ik heb hem nog niet gewassen. Zou volgens het etiket wel moeten kunnen.
Zeker voor zo'n groot project zou ik ook in de zaak om advies vragen. En een proeflapje maken voor de maat en dan alle wol ineens kopen zodat het allemaal van hetzelfde verfbad is.
  zondag 29 augustus 2010 @ 16:46:01 #52
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_85837387
Arual :o Wat mooi! O+
Wat een mooie kleuren, en wat haak je regelmatig! _O_

Bedankt allemaal voor de reacties en tips mbt de beddensprei. Ik moet me er maar eens flink over beraden. In ieder geval stop ik met het huidige project op basis van katoen. Ik wil niet het risico lopen straks een jaar gehaakt te hebben voor een onbruikbaar object.

Het katoen dat ik al in huis heb wil ik natuurlijk wel graag gaan gebruiken. Zou het wel geschikt zijn voor een poncho als deze?

Of deze?

Leuk zijn ze hé! Ik kan de patronen (qua afwerken kraag en zo) niet vinden, maar ik denk dat daar meerdere manieren voor te vinden zijn zodra de granny's klaar zijn, of niet?

En deze vind ik ook gaaf, maar ook alleen de afbeelding kunnen vinden en geen patroon:

Grrrrr, ik kan er niet tegen als ik niet verder kan. :( :P ;)
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 29 augustus 2010 @ 16:50:02 #53
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_85837547
... ♥ ik mis je ♥
pi_85840198
Die draak is te mooi..............is daar een patroon van beschikbaar voor me?
Die zou ik graag maken voor de baby van me zwangere leerling.

Mooi weer dames. Echt!

Ik heb wat her en der gehaakt in mijn winkel en een heleboel meiden, ook wel een paar jochies, waren hartstikke enthousiast. Zonde dat ze dat nergens meer leren tegenwoordig.
pi_85840932
Mijn swappakketje is binnen *O* Het lag bij een paar deuren verderop.

Oh, en ik herkende het wel meteen wat op de kaart zat ;)
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_85841140
Mag je het nou al openmaken dan? Of wachten we daar ook mee tot 1 september? Foto's iig 1 september toch?
pi_85841632
Ik wil nu al wel zien hoor, anders als alles tegelijk komt is het ook zon overkill.

Eerlijk gezegd ben ik gewoon keinieuwsgierig :D
pi_85841969
Ik heb nog geen swappakket ontvangen ;(
pi_85842043
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:55 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb nog geen swappakket ontvangen ;(
Volgens mij ben je nog lang niet de enige...
pi_85842136
De mijne is ook nog niet binnen hoor ;) Maar ik heb de mijne ook nog niet verstuurd, morgen gaat ie op de post!
pi_85844560
Mijn swap is er, mijn swap is er, mijn swap is er!!! *O* 8)7 *O*

Het muisje is in beslag genomen door de kat. O+ en de andere pakjes zitten nog dicht. Maar nu op de kaart staat wat er in zit, wil ik het open maken om te kijken. Het is zo spannend. }:|
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_85844740
Mijne is op de bus *O* Ik heb het alleen niet netjes ingepakt ofzo :@ Anders paste het vast niet in de envelop O-)
pi_85845283
Ik heb ook nog niets gekregen. Oh Belgische post, werk eens meeeeee
  zondag 29 augustus 2010 @ 20:24:36 #64
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_85845380
Hier ook nog geen pakketje binnen. Ben bang dat ik 1 september niet mee kan doen tenzij de postbode het pakketje bij 1 van de buren afgeeft. Overdag ben ik namelijk niet thuis.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_85845636
Inu ik heb het ook niet netjes ingepakt :@ terwijl ik een heel lief doosje heb gekregen in mooi pakpapier. En ik wil weten wat het rammeltje is :D
pi_85845704
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 20:08 schreef YPPY het volgende:
Mijn swap is er, mijn swap is er, mijn swap is er!!! *O* 8)7 *O*

Het muisje is in beslag genomen door de kat. O+ en de andere pakjes zitten nog dicht. Maar nu op de kaart staat wat er in zit, wil ik het open maken om te kijken. Het is zo spannend. }:|
Doe kijken dan ~O>
pi_85847729
Moeten we een lijstje maken van de deelneemsters? Dat degene die geraden hebben van wie hun pakketje is het erachter kunnen zetten en dat we zo een complete lijst hebben? :D
  zondag 29 augustus 2010 @ 21:06:54 #68
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85847839
lijkt me wel een handig idee! :)

ik zag weer erg leuke dingen voorbij komen. ben alleen te gaar van een heel weekend verjaardagen vieren om uitgebreider (eh.. -gehaakter) te reageren, sorry! :O
in de haak.
pi_85848163
De deelnemers:

Lijnloos kreeg van ?
lyssa kreeg van ?
bubbles kreeg van ?
anitraX kreeg van ?
trui kreeg van ?
mijsje kreeg van ?
troel kreeg van ?
inu kreeg van ?
stefanieV kreeg van ?
ophelia kreeg van ?
b.ertha kreeg van ?
YPPY kreeg van ?
yachiru kreeg van ?
mmascha kreeg van ?
spiegelei kreeg van ?
marjo kreeg van ?
-sabine- kreeg van ?
Ilske kreeg van ?
Ynske kreeg van ?
m@x kreeg van ?
Vicky kreeg van ?

Vetgedrukt = Heeft pakketje binnen

[ Bericht 0% gewijzigd door Lijnloos op 29-08-2010 22:07:59 ]
pi_85848281
AnitraX heeft het ook al binnen :D
pi_85848442
Check... zag het ook net, was nog effe de laatste pagina aan het doorlopen ;)

Ik heb mijn spullies ook zo goed als af, nog even afwerken, gelukkig niet veel meer, en dan kan het morgen op de post! Ben wel echt heel benieuwd hoor! *O*

Heb nu ook weer helemaal de smaak te pakken met het haken, ga meteen verder met een bunny voor kindje nr1 (2 collega's zijn afgeloipen week papa geworden, dus daar moeten we effe wat moois van maken).
pi_85848597
Ik heb nou wel swapkriebels hoor! Ik verwacht mijn pakketje morgen of overmorgen, het is zaterdag op de post gedaan, aldus mijn secret swapper, die mij lekker heeft zitten maken met een berichtje :D
  zondag 29 augustus 2010 @ 21:19:12 #73
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85848651
nog wel even dit:
ynske, ik zag net dat jouw parasol net een beetje anders is dan die van babukatorium, omdat je de 'punten' van de parasol precies andersom geplaatst hebt ten opzichte van het patroon. grappig, dat geeft een heel ander plaatje. zie:
links de jouwe, rechts die van babukatorium:

quote:
Op zondag 29 augustus 2010 11:02 schreef phluphy het volgende:
Volgens mijn moeder is mijn beddensprei geen goed idee. Omdat ik het van katoen maak, en gezien de afmeting (2,20 x 2 m) wordt-ie uiteindelijk te groot en zwaar om te kunnen wassen/drogen.
Qua materiaal zou wol beter zijn maar ook dan wordt het lastig om hem na wassen/drogen mooi in model te houden.

Denken jullie dat ze gelijk heeft?
katoen is inderdaad erg zwaar. had je alle benodigde garen al op voorraad? je zou behalve wol (waar goede machine-wasbare varianten van te koop zijn) ook nog kunnen denken aan acryl of een menggaren (van bijv. katoen en acryl of wol en acryl). blijft makkelijker in model, hoef je niet te 'blocken' zoals ze dat in vorm persen noemen, en het is minder zwaar en goed wasbaar. maar als je meer zin hebt in eerst wat kleinere projecten moet je dat vooral doen. :) of combineren: de sprei als groot achtergrondproject en ter afwisseling wat kleine dingen tussendoor plannen. :+
in de haak.
  zondag 29 augustus 2010 @ 21:20:50 #74
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_85848756
Lijnloos, ik heb mijn pakketje ook al binnen (vorige week al!). Ik heb wel een idee wie mijn secret swapper is, maar dat zal ik pas 1 september zeggen als de meeste (hopelijk) ook hun pakketje hebben.

Overigens kan je als je je pakketje al hebt en je zier hier mensen posten dat ze het nog moeten versturen ook al mensen afstrepen ...
klerkje
pi_85848832
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:20 schreef Spiegelei het volgende:
Lijnloos, ik heb mijn pakketje ook al binnen (vorige week al!). Ik heb wel een idee wie mijn secret swapper is, maar dat zal ik pas 1 september zeggen als de meeste (hopelijk) ook hun pakketje hebben.

Overigens kan je als je je pakketje al hebt en je zier hier mensen posten dat ze het nog moeten versturen ook al mensen afstrepen ...
Het kan sowieso al redelijk wel, er zijn genoeg hints en tips gevallen, maar dat maakt niet zoveel uit, het is geen wedstrijd ofzo :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')