abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 januari 2011 @ 11:24:56 #1
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91982058
100513_112545_haaktopic.gif

Handige sites:
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!

Vorige delen:
01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 -
25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 -33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58 - 59 - 60 - 61 - 62 - 63 - 64

Wat mooie haaksels uit het vorige deel:

lyssa's eendjesmanie:

hoothoot's muts & sjaal:

een mooie sprei van Toverheks: (graag iets kleinere foto's plaatsen de volgende keer TH!)

EsseEi's bijna affe sjaal en alweer een volgende in progress:

Eska's deken in wording: (en dan heeft ze ook nog een restjesdeken ergens onderweg!)

Marjo is ook al bezig met een hele mooie:

Mijsje maakte een leuk mapje voor ene Y...? wy zou dat nou zyn?

en ik heb weer een sjaal af. close up:

>>Doodle voor het kiezen van een datum voor een volgende meeting <<

Ook gaan we weer een swap doen. Het plan is om half februari de lootjes te trekken en rond april de werkjes bij de ontvanger te laten bezorgen. Het thema is Voorjaar en het budget is vastgesteld op maximaal ¤15, incl. verzenden.

Wil je meedoen? Stuur dan een PM naar StefanieV.
Deelnemers:
StefanieV
Spiegelei
Daste
EsseEi
Muck
Lyssa
mijsje
antartica

[ Bericht 10% gewijzigd door trui op 28-01-2011 16:43:20 ]
in de haak.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 11:27:33 #2
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_91982163
Mooie TT trui. :D
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
pi_91982219
Trui....ik kan je niet zo best verstoan! :o :+
  vrijdag 28 januari 2011 @ 11:44:26 #4
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91982819
moakt nich oet! gewoon door håken. :+
in de haak.
pi_91983010
Wat een mooie haaksels in de OP *O*
Ik heb een hele drukke periode achter de rug en kan nu eindelijk weer verder met mijn deken. Nog drie rijen aan elkaar maken en rand er omheen :s)
pi_91983134
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 11:44 schreef trui het volgende:
Yes ma'am! :7

Oh, en dat is niet mijn restjes-deken, heur! 't Is m'n andere deken. ;) Als die af is, dan weer verder met de restjes-deken. Want dan heb ik meer restjes. Vandaar. :P
pi_91986011
Mijn GrannyStripeBabyDekentje is bijna af!
Nog één serie toeren van wit tot wit, dan aan beide lange kanten nog een rand wit en dan: klaar!

De bovenste toer fuchsiaroze is aan de linkerkant iets anders. Bij daglicht zie je dus wel duidelijk verschil tussen Zeeman en Wibra... -O- maarrrrr ik heb vanochtend in Den Haag bij Wibra de juiste kleur gevonden, dus ik kan 'm netjes afmaken :)
(En stiekem nog een bol lila meegenomen voor het nieuwe project 8-))

pi_91986232
Zoep'n n Angoan!
  vrijdag 28 januari 2011 @ 13:45:23 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_91987146
Het is echt een fourniturenzaakje. Wolletjes, knoopjes, haakjes, naaigaren, breiboekjes, verzin het maar :)

En een heel mooie collectie Hoooooked :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 28 januari 2011 @ 13:49:57 #10
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_91987325
Mijn deken is even op de lange baan geschoven, omdat ik van één kleur minder blijk te hebben dan ik dacht. Wel vond ik een paar bolletjes lichtblauwe, zachte wol, dus ik ben nu begonnen aan een vestje :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_91987759
Mooie deken!
En de sjaal van trui uit het vorige topic is mooi!

De sollicitatie ging goed! Over 3 weken hoor ik meer! Er is nog 1 iemand waarschijnlijk, dus dat valt mee. Dank voor het duimen O+

Het barbieroze garen nog steeds niet gevonden hier. :( Maandag is mijn Wibra dicht voor balansen, dus ik hoop dat ze het eind volgende week wel hebben :)
  vrijdag 28 januari 2011 @ 14:07:11 #12
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_91988071
Wat een topsite dat http://www.ravelry.com/
Werd nieuwsgierig naar jullie linkjes en heb dus geregistreerd. Waanzinnig veel inspiratie, nu al!
Wil bijna weer wol gaan kopen. :)
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  vrijdag 28 januari 2011 @ 15:36:56 #13
171422 LadyBlack
paint it black
pi_91991965
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:45 schreef Troel het volgende:
Het is echt een fourniturenzaakje. Wolletjes, knoopjes, haakjes, naaigaren, breiboekjes, verzin het maar :)

En een heel mooie collectie Hoooooked :D
Dank voor de tip dan! :D

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 11:44 schreef trui het volgende:
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:20 schreef Lijnloos het volgende:
Zoep'n n Angoan!
_O- heerlijk O+
  vrijdag 28 januari 2011 @ 15:42:42 #14
171422 LadyBlack
paint it black
pi_91992223
Ik ben trouwens begonnen met mijn fuzzy baby penguin, met Brazilia van Schachenmayer, maar wat haakt dat vreselijk!! :o ik kan helemaal niet zien waar de steken zitten met die zwarte wol en al die draadjes :X
pi_91993025
Jullie hebben niet hard genoeg voor mij geduimd! T was een ramp. En dan staat er dat de sleutel er op staat, staat ie er niet op. Ik wil gewoon zeker weten dat ik t niet heb gehaald, of gewoon een klein kansje dat ik t wel heb gehaald.

Maar geen wol want ik voel me echt ruk.
Donderdag maar proberen
pi_91994138
wat zijn jullie toch allemaal fanatiek bezig, ik ben nu met mijn nieuwe ergonomische haaknaald nog steeds bezig met mijn dekentje, wordt wel errug leuk.

doeiii :W
gewoon een echte LUSH fan.
Mijn favoriet : Sex bomb bathballistic en Ocean Salt
pi_91994691
Dat winkeltje klinkt goed! Misschien moet ik daar ook eens gaan kijken. Ik kom wel regelmatig door Haaksbergen, maar niet in de buurt van de winkels (of misschien kom ik er vlak langs maar liggen ze achter een rijtje huizen ofzo, ik ben daar helemaal niet bekend).
Gister was ik trouwens nog even in de zeeman hier (Enschede centrum) en het wolschap daar is echt klein geworden. :(

Fijn dat je sollicitatie goed ging, Herfstblad. Hopelijk kan ik dat binnenkort ook een keer komen melden.

Jammer dat je tentamen niet lukte Whoopdidoo, komt dat niet doordat je eigenlijk ziek bent?
  vrijdag 28 januari 2011 @ 16:42:23 #18
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91995064
heb je nog een tussendoor-fotootje voor ons, lush-lady?

eska, oops, dat was dus helemaal niet de restjesdeken, sorry voor mijn slordige leeswerk. ik zal 't aanpassen in de OP.

en whoopdidoo, staat de sleutel er inmiddels op?
in de haak.
pi_91996939
Och, slordig lezen is mij ook niet vreemd. :P Maar dank voor de aanpassing. ;) (mèt vooraankondiging van de volgende deken zelfs! :+ )

Hop Sanne, nieuwe wol kopen jij! :D

Hoothoot, dat schiet op met 't dekentje! Ondanks 't stukje mismatchende roze.

Hoezee voor de goede sollicitatie!
Balen voor 't tegenvallende tentamen. Misschien valt het stiekem per ongeluk nog mee??
pi_92001816
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nu ga ik een haakpatroontje uitzoeken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
spoilers voor offtopic heid.

[ Bericht 7% gewijzigd door Whoopdidoo op 28-01-2011 20:05:47 ]
pi_92004273
Vervelend Whoopdidoo! :( Ik heb ook weleens dingen niet gehaald, maar ook 3 keer een studie afgebroken, dus ik ben niet de beste raadgever :P (gevalletje van: Ik weet het niet!).
Gaat om een administratieve functie die nog niet bestaat, dus lijkt me wel tof om een systeem te bedenken enzo :)
Was wel heel raar: de directeuren waren van mijn leeftijd (25) :o Dat had ik niet verwacht eigenlijk. :')

Ik ben een hele dikke colsjaal aan het haken. Ik denk alleen dat ik 2 of 3 bollen Saskia nodig heb. Gelukkig gisteren 3 bollen gehaald :P
  vrijdag 28 januari 2011 @ 19:55:50 #22
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92004554
Whoop balen van je tentamen! :S
En herfstblad fijn van je sollicitatie! ik kan trouwens wel een keer (maandag) in rotterdam kijken voor die garen als je wilt???

Whoop ik heb weleens een "vak" niet gehaald (wij werken niet echt met vakken maar goed): 2 keer tentamen niet gehaald dus dat ik het vak het jaar erna over moest doen (dat bedoel je toch?), en geen studie vertraging!
Heb namelijk m'n 3e en 4e jaar alles in 1 keer gehaald :D En toen bewust een jaar vrij genomen (dus toch studievetraging maar niet door andere dingen;)) en nu ben ik over 2 jaar klaar (en ja ik kan alvast een datum geven van m'n afstuderen, want het is behoorlijk zeker dat je voldoendes krijgt voor al je co-schappen :P tenzij ik ziek wordt dus)

Moet eigenlijk werken vanavond, maar weer later thuis dan ik dacht en niet echt zin en moet nog boodschappen doen en wil haken ;)

oh trui je shawl wordt weer coool!! :D
pi_92004752
no offence, het lijkt me heel vervelend voor je Whoop, maar dit is niet echt het topic om dat in te bespreken, ook al zijn de posts wat ingepakt het een haak opmerking. Er zijn genoeg andere topics waar over dat soort dingen gepraat kunnen worden lijkt me :@

Zo gaan de topics erg snel en zijn ze voor minder actieve fok!sters mogelijk minder leuk om te volgen. Dus wat minder SC lijkt me geen slecht plan?
pi_92004782
OK :W dan
Wil toch melden dat er zo niet minder of meer posts komen, anders had ik toch wel gereageerd op een deken met Mooi of iets.
pi_92005034
Lyssa, bedankt voor de tip, heb het patroontje gekregen van die vogeltjes! Ga straks eens eentje proberen te haken :-) Ze zien er echt schattig uit!

Nijlpaard blijft liggen momenteel, heb er even geen zin meer in (beetje een dip)

Ik ben trouwens echt jaloers op jullie dat jullie bij Wibra zoveel wol kunnen halen. Hier hebben ze zoveel wol niet :( Ik moet echt zoeken om wol te vinden en dan zit ik natuurlijk bij het dure katoen/wol in een hobbywinkel. En om nu even naar NL te rijden, dat zie ik niet zitten haha

Ohja, er zijn nog mensen bij gekomen voor de swap, nieuwe lijst, trui, kan je ze updaten aub?
StefanieV
Spiegelei
Daste
EsseEi
Muck
Lyssa
mijsje
antartica
Herfstblad
Ophelia
- Marjo -
Lijnloos