abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 december 2010 @ 20:56:33 #1
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90198057
100513_112545_haaktopic.gif

Handige sites:
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!

Vorige delen:
01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 -
25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 -33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57

Heb je de laatste post in het topic? Open dan even een nieuw deel. De openingspost vind je hier.

De laatst geshowde haaksels:

een boom van herfstblad, hoe toepasselijk!

EsseEi's kerstkranskaartjes:

van alles van knitwit:

leuke slof à la LadyBlack:

pinquin-met-muts van Nijna-UK:

kerstig hangertje met sneeuwrand van trui:

ynske's jurk (voor barbie)

daste's bloemsquares, spookje en sneeuwvlokkaart:

bloem & pot van soempie:

kerstslinger van lijnloos:

Loqi's löke octopus:

herfstblads struisvogel:

herfstblad's (ja ze was erg productief!) TGIO-nijlpaard:

appelfan's kerstboom:

eska's deken:

whoops pinquins:

[ Bericht 11% gewijzigd door trui op 20-12-2010 21:17:11 ]
in de haak.
  maandag 20 december 2010 @ 20:57:55 #2
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90198159
En terwijl ik een reactie aan het maken ben, sturen jullie zoveel dat het topic vol is!
maar gelukkig, was ik niet de gene die 'm sloot daardoor ;)
goed nu de reactie:

Whoop ik gebruik nooit zelfde wol als er staat :P *eigenwijs* dus kan vast wel. Zolang je maar beetje de zelfde soort wol in 1 beestje gebruikt (zelfde dikte)

mooie stapel kerstkaartkransjes! :D
En leuk WIP van de boom :D

en ik overdrijf niet als ik zeg dat hier minstens een centimeter IJS op de weg ligt, niet eens meer platgestampte sneeuw, kan de stenen er doorheen zien. Ik trapte (nadat ik bijna was gevallen) en m'n fiets bleef staan terwijl m'n wiel draaide :S
Ga maar eens haken :)
pi_90198745
Zeg dat nou niet ik moet morgen levend bij de bushalte aankomen, en vervolgens op t station en dan weer bij de bus(hopen dat die rijden in leiden). En dan weer in omgekeerde volgorde.
  maandag 20 december 2010 @ 21:07:34 #4
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_90198833
maar whoop: jij woont op een hele andere plek dan ik, en de grotere wegen waren best wel goed te doen :)

goed verstop me weer onder dekentje op de bank met filmpje en haaksel! tsusch!
pi_90199111
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 21:06 schreef Whoopdidoo het volgende:
Zeg dat nou niet ik moet morgen levend bij de bushalte aankomen, en vervolgens op t station en dan weer bij de bus(hopen dat die rijden in leiden). En dan weer in omgekeerde volgorde.
de bussen rijden al twee dagen weer hoor! alleen niet erg op tijd en er valt er regelmatig eentje uit.

treinen rijden ook, maar minder. :Y

ik ben vrijdag van delft naar leiden gekomen, zaterdag van leiden naar hilversum en zondag van hilversum naar delft, vandaag van delft via den haag naar leiden - alles zonder noemenswaardige problemen, incl. trams en bussen. alleen vrijdag was wat precair...
Kwak
pi_90199200
ah fijn heb geen zin om naar mn tentamen te lopen in de vrieskou.

etsy is echt O+
pi_90199669
Wat een leuke winterse dingen maken we toch O+
pi_90199981
Kom ik met mijn bikini... ;) Donderdag komen er foto's.
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
  maandag 20 december 2010 @ 21:45:35 #9
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90201648
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 21:23 schreef Daste het volgende:
Kom ik met mijn bikini... ;) Donderdag komen er foto's.
LOL ga je altijd de dwarsligger zijn Daste? (grapje!!)

O+ TT O+
pi_90202184
Thanx voor de tips! Ik ga eens op zoek naar lijm!

Hier nu bezig met een internationale swap vanuit het creepy cute boekje! :D
pi_90204097
Oranje boven *O* (lucy-versiering in Holland-sferen):

Daste, een bikini? Jij bent optimistisch! _O-
pi_90205857
Ik ben onschuldig, mijn zus vroeg er zelf om! O-)
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_90209877
Leuk, knitwit!

Ik gebruik voor textiel een extra sterke lijm van Bison. Wel prijzig, maar ik vind hem wel goed :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik gebruik meestal ook niet dezelfde wol als de ontwerper, maar probeer wel de dikte hetzelfde te houden, hoewel ik pas Bravo met Wibra-acryl heb gecombineerd en dat ging goed :)

[ Bericht 42% gewijzigd door Herfstblad op 20-12-2010 23:46:32 ]
  maandag 20 december 2010 @ 23:47:52 #14
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_90210525
@ Whoopdidoo: ik heb Ollie de schildpad net af. Ik heb wel de kleuren gebruikt als aangegeven. Nou ja ik heb niet de nummers gecheckt, maar geel is geel hoor! haha Morgen maak ik ff een fotootje. Wel een tip, vul het schild vooral niet te veel op, eigenlijk moet je die voor je gevoel veel te weinig vullen! Ik heb het schild teveel gevuld en als je het dan aan het lijfje vast maakt gaat het helemaal van het lijfje afstaan. Nou ja, je ziet het morgen wel.

Verder heb ik weer een lavender bunny af met weer een gemengde kleur (geel, groen en lichtblauw), pics volgen morgen.

M'n vulspul is nu bijna op dus ik ga een kijken wat ik nu ga maken. Een slinger van GS'jes of een kussen hoes van GS'jes of grannystripes ofzo. Dat is wel een uitdaging want behalve een paar losse GS'jes een jaar geleden heb ik eigenlijk nooit zoiets gemaakt.

* Spiegelei in haakboeken bladeren gaat
klerkje
pi_90220669
Vulspul is vrij goedkoop bij kwantum. of leenbakker...nu ik t zeg weet ik t niet meer, mn moeder haalt het altijd, en ze zitten hier ook nog naast elkaar.

@herfstblad, ik vind wibra vaak wel dikker dan bravo, maar bij bravo zit er onderling wel veel verschil tussen, sommige moeten met een 3 andere gewoon met een 3,5(waarmee ik de wibra ook doe).

Willen jullie alsjeblieft aan me denken van 1 tot 4(nou om 3 uur ben ik wel klaar :P) want ik moet het echt halen want ik wil echt geen vak overdoen. Dat voelt zo slecht.

Ah nee he. Zie net dat mijn trein dus maar tot haarlem gaat, gelukkig zegt ie dat ik daar over kan stappen voor Leiden. Alleen weet ik dus niet of ik terug nou via haarlem moet gaan of amsterdam...Nou laat ik er eens maar zien te komen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Whoopdidoo op 21-12-2010 07:46:17 ]
pi_90222049
Whoop, heel veel succes met je tentamen!

LB, is het nog gelukt met het tweede slofje? En ik vroeg me af, een tijdje geleden had je 2 paar slofjes voor baby's...heb je daar een internetpatroon van? Of?

Ik ben nog steeds bezig met Rudolf. Moet alleen nog een stuk gewei en 2 poten, dus hopelijk heb ik daar vanavond tijd voor. Eerst maar eens werken.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_90223339
Wibra-acryl is ook een stuk dikker, maar ik had geen Bravozwart, dus toen met Wibra gedaan en het valt niet zo op, maar misschien komt dat ook wel omdat het zwart is ;)
  dinsdag 21 december 2010 @ 10:57:39 #18
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_90224328
mijn sterrenslinger:

de sterren zijn nog niet zo mooi in model, dat moet nog even. nou maar hopen dat oma 't een leuke kadootje vindt. :)
in de haak.
pi_90226625
Ik kan even niets meer haakgerelateerds-derders dan dat ik gisteren even snel een nr. 5 heb opgepikt zodat ik weer aan die deken doorkan. O en superleuke dingen zijn er weer gemaakt (heb de laatste 2 pagina's van #57 even gemist :P dus weet geen namen)

SPOILER: AAAAAAAAAAAAAAAAAH
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 21 december 2010 @ 14:48:13 #20
171422 LadyBlack
paint it black
pi_90234888
Schattige slinger Trui :D die moet ze wel leuk vinden!
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 09:30 schreef Soempie het volgende:
LB, is het nog gelukt met het tweede slofje? En ik vroeg me af, een tijdje geleden had je 2 paar slofjes voor baby's...heb je daar een internetpatroon van? Of?
Heb je al ravelry? Zoja, dan kun je het patroon wel vinden in mijn notebook :)
Zonee, gauw een account aanmaken dan!! *O*
pi_90235834
Vraagje over de Lavender Bunny, lukt dat met 1 bol garen? Ik kan de grootte niet zo goed inschatten...
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_90236181
Whiskers, ligt er denk ik aan welke garen... Ik had een bolletje multicolor van Anchor (magicline) en daar had ik met 1 bolletje het lijf en nog ietsje over, maar zeker niet meer voldoende voor pootjes, oortjes en staartje... Maar misschien dat het met een grote bol van Wibra of zo wel lukt.
pi_90238155
Vandaag kreeg ik zo'n leuke kerstkaart met gewoon gehaakte schaatsen. Wat een ontzettend leuk idee. O+

Jullie kunnen mijn twitter foto's niet zien geloof ik, dus spammen gaat nog niet.

Nu verder met stofzuigen, dit moest ik eerst vertellen. O+
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 21 december 2010 @ 16:25:07 #24
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_90239761
@Whiskers: ik heb de Lavender Bunny gemaakt met catania en daar had ik 1,5 bol voor nodig (50gram per bol). Ik heb met ook met Phildar Aviso gemaakt (zie ook hieronder), dat is een stuk dikker en de bunny wordt dan ook een stuk groter. Daar had ik 3 of 3,5 bol van nodig (ook 50 gram per bol).

Hier mijn nieuwste lavender bunny:

en Ollie de schildpad uit het 2e boekje van Christel Krukkert:

zonder petje:

oeps, stipjes niet zo goed verdeeld!
klerkje
  dinsdag 21 december 2010 @ 16:34:41 #25
171422 LadyBlack
paint it black
pi_90240241
I O+ Ollie!!

En die kersthuisjes ook trouwens..... _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo