abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86477073

Hier wat handige sites:
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!

Vorige delen:
01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 -
25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 -33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41

Heb je de laatste post in het topic? Open dan even een nieuw deel. De openingspost vindt je hier.

De laatst geshowde haaksels:

Ilskes swapcadeautje:

Mijsjes babydekentje:

Spiegelei's fancy fairvriendjes:

Trui's African Flower Ball:

AnitraX' omslagdoeken:

mmascha's polswarmers:

Yachiru's Loco Roco:

Inu's tas:

Hoothoot's polswarmers en rebagproject:

Vicky's Lavender bunny:

Lyssa's Atlas:

Muck's bal, sloffen en klavertje:

TwistedDarling's polswarmers:

mmascha's V&D-inspired sjaal:

[ Bericht 99% gewijzigd door _Ophelia_ op 15-09-2010 21:57:52 ]
pi_86477300
Ik ben bezig met Hij is zo cute O+
pi_86478170
Aah O+

Mijn laatste post over mmascha's sjaal:

quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:35 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Die zou "in het heel groot" goed op mijn bank staan. Hoe groot is jouw sjaal?
pi_86478857
Mooie sjaal ^O^
En sterkte voor iedereen die het nodig heeft :*
pi_86479406
Eindelijk zin gehad om m'n fototoestel te pakken:

de boodschappentas waar ik de tel was kwijt geraakt en ik er nu dus achter kom dat 'ie wel wat kleiner kan, bij zware dingen zakt die tas echt enorm door/uit (er zitten nu lichte dingen in de tas voor het idee):

En mijn zelf gefrutselde dingetjes:

w.i.p.:

Een eend of kip gaat ook wel lukken denk ik en een koe en een kikker moeten ook wel lukken. Jullie nog ideeen?

Ik twijfel alleen of ik de kopjes vast moet lijmen aan de potloden. Als ik het pijpje niet heel strak heb gehaakt schuift het nogal makkelijk van de potlood af, maar of lijm nou zo goed werkt. :?

Dit leek me wel een grappig uitdeeldingetje aan mijn collega's voor mijn verjaardag (is pas in november hoor, maar wel iets van 26 collega's).

Oh en nog een *O* voor Caroline en d'r huisje en een -O- met een dikke :* voor Bubbles, Muck en Ynske, balen voor jullie allemaal zeg!
klerkje
  woensdag 15 september 2010 @ 22:28:16 #6
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86479710
DIE POTLOODDINGEN ZIJN GEWELDIG!!!!!! :D:D Ik denk dat je wel kunt lijmen hoor :) is handig.
(heb ooit toen ik klein was zo iets uitgedeeld, maar dan waren het filten poppetjes, gemaakt door mams uiteraard, ik was 6 ofzo:P, en die heeft er dus 40 gemaakt hahaha hels karwij, en vastgelijmd, dus vandaar: lijmen is handig! :D)
Maar heb je patroon daarvan, of zelf bedacht?
(zijn trouwens ook leuke dingen voor zo'n Fancy Fair ofzo :P)

Lyssa dat olifantje is inderdaad een poepie! :D
pi_86480483
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:28 schreef EsseEi het volgende:
DIE POTLOODDINGEN ZIJN GEWELDIG!!!!!! :D:D Ik denk dat je wel kunt lijmen hoor :) is handig.
(heb ooit toen ik klein was zo iets uitgedeeld, maar dan waren het filten poppetjes, gemaakt door mams uiteraard, ik was 6 ofzo:P, en die heeft er dus 40 gemaakt hahaha hels karwij, en vastgelijmd, dus vandaar: lijmen is handig! :D)
Maar heb je patroon daarvan, of zelf bedacht?
(zijn trouwens ook leuke dingen voor zo'n Fancy Fair ofzo :P)

Lyssa dat olifantje is inderdaad een poepie! :D
Ik heb ze zelf gemaakt, als ik nog wat diertjes heb gemaakt zal ik de partroontjes uitschrijven en op ravelry zetten. :P
Ja traktaties op school! Ik deelde ook altijd zelfgemaakte (lees: door mams gemaakte) dingetjes uit, met een mandarijntje want mijn ouders waren tegen snoep uitdelen op school :Y .
Zo heb ik wel eens getrakteerd op marionetjes (stoffen lichaam en van dat hardwordt klei voetjes, handjes en kopjes die we dan samen betekende en van (wollen)haren voorzagen. Of ja, ik heb ook wel eens op muisjes en katjes getrakteerd, volgens mij had m'n moeder die gebreid. Haha ik weet van wie ik de creatieve genen heb in ieder geval (met ook nog een muzikale vader ...)

Oh Lyssa ik ben helemaal vergeten dat ik Atlas echt super vind!
klerkje
pi_86480909
potlood dingen zijn superrr
pi_86481109
Haha Spiegelei, jouw opmerking over lijmen of niet doet me denken aan zo'n uitspraak op Crafster: 'Made with Love...And glue. LOTS of glue'
  woensdag 15 september 2010 @ 23:32:55 #10
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_86482506
Bedankt voor de steun allemaal O+

Wow, spiegelei, die potlooddingetjes zijn echt heel leuk! Mijn neefjes en nichtje doen er een moord voor denk ik :D

quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:20 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dat heeft mijn mama ook, en behalve dat zij medicijnen en antistollingsmiddel slikt is er niks aan de hand :* ze kan dr wel 100 mee worden zegt de cardioloog.
Ik ben zéker van plan 100 te worden *O*
Alleen het feit dat mijn oma rond haar 60e in haar slaap is overleden aan een hartprobleem en mijn oom (begin 50) op het moment voor de tweede keer een bypass heeft gehad, maken dat ik me nog meer zorgen maak. Niet echt handig om me druk te maken gezien de problemen, maar ja, vertel dat mijn hoofd maar eens ;)

Nogmaals, bedankt allemaal O+
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 september 2010 @ 06:56:05 #11
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86486455
Die potlooddingen O+
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_86487730
heeft iemand het patroon van dit soort baby schoentjes ?!?!

http://www.threadhop.com/(...)l_430xN.97983160.jpg
  donderdag 16 september 2010 @ 09:38:07 #13
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86488465
muck, wat is je bal leuk geworden! en w.b. hartritmestoornissen, daar heeft m'n man ook last van en dat is inderdaad erg akelig he. zeker als er hartproblemen in de familie voorkomen. ik hoop dat je met de juiste medicatie er minder last van hebt en je er ook wat minder angstig over wordt. want goed slapen is toch ook wel heel belangrijk en prettig bij het honderd-jaar-worden....

hoothoot, prachtige kleur, dat blauw! wel jammer dat al die herkansingen met dat andere garen tot niets geleid hebben, maar ja. weer wat geleerd moetjemaardenken.

leuke sjaal, mmmascha! is ie in 't echt ook zwart-grijs-wit of komt dat door de foto?

ik ben nog bezig aan een andere versie van de 'grandmothersgarden-pillow', als kadootje voor een nicht/vriendin. leuk om die gekke bloemen weer es te maken, maar ook weet ik nu weer hoeveel werk 't ook weer was per stuk. :O

dat wegwerken van draadjes doe ik nu trouwens toch maar weer gewoon met de naald achteraf. het meehaken is bij mij niet afdoend gebleken; na afloop zie ik (bij een kussenhoes op de bank bijvoorbeeld) dan zo vaak toch nog lospiepende draadjes, zeer irritant. dus nu maar weer trouw minimaal 3x heen en weer met elk eindje draad. :{ even vervelend, maar wel minder ergernis achteraf.

[ Bericht 3% gewijzigd door trui op 16-09-2010 09:46:06 ]
in de haak.
  donderdag 16 september 2010 @ 09:50:48 #14
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_86488804
quote:
Op donderdag 16 september 2010 09:38 schreef trui het volgende:
muck, wat is je bal leuk geworden! en w.b. hartritmestoornissen, daar heeft m'n man ook last van en dat is inderdaad erg akelig he. zeker als er hartproblemen in de familie voorkomen. ik hoop dat je met de juiste medicatie er minder last van hebt en je er ook wat minder angstig over wordt. want goed slapen is toch ook wel heel belangrijk en prettig bij het honderd-jaar-worden....

hoothoot, prachtige kleur, dat blauw! wel jammer dat al die herkansingen met dat andere garen tot niets geleid hebben, maar ja. weer wat geleerd moetjemaardenken.

leuke sjaal, mmmascha! is ie in 't echt ook zwart-grijs-wit of komt dat door de foto?
ik ben nog bezig aan een andere versie van de 'grandmothersgarden-pillow', als kadootje voor een nicht/vriendin. leuk om die gekke bloemen weer es te maken, maar ook weet ik nu weer hoeveel werk 't ook weer was per stuk. :O

dat wegwerken van draadjes doe ik nu trouwens toch maar weer gewoon met de naald achteraf. het meehaken is bij mij niet afdoend gebleken; na afloop zie ik (bij een kussenhoes op de bank bijvoorbeeld) dan zo vaak toch nog lospiepende draadjes, zeer irritant. dus nu maar weer trouw minimaal 3x heen en weer met elk eindje draad. :{ even vervelend, maar wel minder ergernis achteraf.
Hij is echt zwart-grijs-wit. Vond ik weer eens wat anders dan die vrolijke kleuren die ik altijd gebruik.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  donderdag 16 september 2010 @ 09:52:59 #15
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86488862
ik hou er ook wel van (al zou je dat niet zeggen als je mijn garen-voorraad ziet). ik draag ook al jaren een zwart/witte sjaal. gebreid, zelf gekocht. :+ maar ik ben wel van plan om deze winter eens een zelfgehaakte sjaal te gaan dragen.

oja en spiegelei, wat een leuke 'potlood/vingerpoppetjes' ! voordeel van geen lijm gebruiken is dat men ze dus ook als vingerpoppetje kan gebruiken. ik heb m'n kinderen er wel eens op laten trakteren, maar dan die van de ikea. :+ (en op een soepstengel ipv op een potlood). lekker snel klaar. :)
trouwens, ik heb ook wel eens bumba-vingerpoppetjes gemaakt van vilt, daar ben ik ook heel wat avondjes zoet mee geweest.

[ Bericht 22% gewijzigd door trui op 16-09-2010 09:59:54 ]
in de haak.
  donderdag 16 september 2010 @ 11:13:46 #16
112545 Muck
pi_86491322
quote:
Op donderdag 16 september 2010 09:02 schreef BuupWerk het volgende:

Oeh, ze zijn schattig O+

Dit patroon van Ravelry komt er aardig in de buurt volgens mij :)

Bedankt trui! Ik ben zelf ook nog steeds heel blij met de bal.
Was ik maar 20 jaar jonger, dan liet ik hem niet meer los :D

SPOILER: Over het kapotte Muckhart
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nogmaals heel erg bedankt voor jullie steun dames O+
  donderdag 16 september 2010 @ 11:24:39 #17
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_86491690
quote:
Op woensdag 15 september 2010 21:35 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Die zou "in het heel groot" goed op mijn bank staan. Hoe groot is jouw sjaal?
Hij is 1.10 breed en 0.60 lang. Die 1.10 is aan de krappe kant voor een sjaal. Maar een leuk idee in het groot op de bank!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  donderdag 16 september 2010 @ 11:27:10 #18
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86491768
quote:
Op donderdag 16 september 2010 09:02 schreef BuupWerk het volgende:

op etsy zie ik =tags&includes[1]=title]deze te koop staan, die lijken er veel op! he patroon kost wel 5 dollar.
in de haak.
  donderdag 16 september 2010 @ 11:40:35 #19
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_86492275
quote:
Op donderdag 16 september 2010 11:27 schreef trui het volgende:

[..]

op etsy zie ik =tags&includes[1]=title]deze te koop staan, die lijken er veel op! he patroon kost wel 5 dollar.
Als je dat toch kiest voor betaalde patronen:
http://www.ravelry.com/pa(...)loafers-baby-booties
Dit blijven de allermooiste vind ik O+

Edit: ik bedoelde eigenlijk deze http://www.ravelry.com/patterns/library/double-strap-baby-booties
Maar die hierboven vind ik misschien toch wel mooier.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  donderdag 16 september 2010 @ 11:55:31 #20
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86492813
ah, bij die bovenste staan inderdaad ook de schoentjes zoals buupwerk ze zoekt volgens mij!
in de haak.
  donderdag 16 september 2010 @ 12:03:28 #21
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_86493105
Nu nog een patroontje uitzoeken van wat ik zelf vandaag ga maken :+ eerst maar eens naar de Zeeman want ik begreep dat ze daar nieuwe keuren garen hebben?!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  donderdag 16 september 2010 @ 12:14:42 #22
112545 Muck
pi_86493507
quote:
Op donderdag 16 september 2010 12:03 schreef mmascha het volgende:
Nu nog een patroontje uitzoeken van wat ik zelf vandaag ga maken :+ eerst maar eens naar de Zeeman want ik begreep dat ze daar nieuwe keuren garen hebben?!
Jaaa *O*
Bij de Zeeman in Wijk bij Duurstede en Arnhem wel in elk geval. Lekker frisse kleurtjes :)
  donderdag 16 september 2010 @ 12:33:33 #23
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86494106
zoals? zit er ook geel bij dit keer?
in de haak.
  donderdag 16 september 2010 @ 12:53:12 #24
112545 Muck
pi_86494690
quote:
Op donderdag 16 september 2010 12:33 schreef trui het volgende:
zoals? zit er ook geel bij dit keer?
Ik heb het alleen door het raam gezien in het voorbij lopen :@
Geel heb ik zo snel niet gezien, maar wel mooi blauw, paars en een soort van rodekoolkleur (roodpaarsig?). De kleuren zijn volgens mij ook erg goed te combineren :9
pi_86494774
ik wil ook geel!
Maar ik heb nu geen tijd om te gaan kijken bij de Zeeman, moet even doorwerken in de pauze (en dan toch ff Fok!ken ... :') ).
klerkje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')