abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86219815

Hier wat handige sites:
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!

Vorige delen:
01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 -
25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 -33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40

Heb je de laatste post in het topic? Open dan even een nieuw deel. De openingspost vindt je hier.

De laatst geshowde haaksels:

Het babydekentje van Inu en de collega's :

LadyBlack die een leuk idee zoekt voor haar beenwarmers

Swap van StefanieV voor Ophelia

Kussen van trui

Blue Totora van Ilske

En natuurlijk de swap tussenstand!

[ Bericht 49% gewijzigd door StefanieV op 09-09-2010 19:00:55 ]
pi_86219861
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:15 schreef StefanieV het volgende:
OP komt hoor :D
Ik hoop het.

FIPO :P
Op maandag 23 augustus 2010 22:37 schreef Made-In-Holland het volgende:
RTL8 :') :') :') Goed voor homeshopping-programma's en voor het uitzenden van herhalingen.
pi_86219893
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:15 schreef StefanieV het volgende:
OP komt hoor :D
Geen vieze vlekken achterlaten hè ;)
pi_86219918
Mooie op :D
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_86219932
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:52 schreef LadyBlack het volgende:
Zo, wie heeft er een leuk creatief ideetje om deze beenwarmers nog wat te pimpen? :s)
[ afbeelding ]
Paar kleine bloempjes aan de bovenrand?

Oooh, ik denk dat ik deze week mijn tas af ga krijgen! Maar nu ga ik gauw in bed zitten haken om dat doel ook te bereiken :D

Ik vind dit een superleuk topic trouwens O+
pi_86220024
Hé zeg, stelletje ongeduldige mensen! OP is er :P

edit: als er nog iemand in de OP wil met een haaksel, zeg het maar!
  woensdag 8 september 2010 @ 21:20:15 #7
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_86220076
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:41 schreef Draadjes het volgende:

[..]

Mmm, hier hadden ze alleen petrol en lichtblauw bij de Zeeman, ik zoek echt donkerblauw (marine). Misschien ook morgen bij een andere zeeman kijken.
Hoeveel heb je nodig? Ik moet hier nog ergens een bol hebben liggen namelijk...
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_86220143
wat is de swap-tussenstand eigenlijk?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_86220308
Hm Vicky, dank je voor de 'hint' naar de swap tussenstand, heb hem er nog bij gezet :-)

Trui, mijn swap is dus ontvangen en Ophelia heeft hem :-)
pi_86220314
Bekende flower pot :D Hij is leuk Stefanie O+
pi_86220351
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:24 schreef StefanieV het volgende:
Hm Vicky, dank je voor de 'hint' naar de swap tussenstand, heb hem er nog bij gezet :-)

Je was echt heel moeilijk te ontmaskeren als partner
pi_86220436
Ja Belgische post hé, ik kon helaas niet meer in NL geraken om op te sturen, anders ging ik het zo gedaan hebben ;-)
pi_86220460
Die totoro is echt supermooi regelmatig gehaakt. Had zo uit de winkel kunnen komen.
pi_86220508
Oh, er moeten ook props naar mn collega's voor het dekentje!
  woensdag 8 september 2010 @ 21:28:03 #15
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_86220515
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:24 schreef StefanieV het volgende:

O+ Ik ben echt helemaal weg van die bloemen.
Heb je het patroontje toevallig online staan? (Of is het 'not done' om dat op zomaar te vragen?) :%

Ik zag laatst iemand de term "to-hook-lijstje" gebruiken. Ik ga er ook één aanleggen! :D
... ♥ ik mis je ♥
pi_86220811
Die bloemen zijn idd heel leuk :)

Vond het vandaag te vies weer om haakspullen te kopen... :@ :')
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_86221052
pluphy, de bloemetjes staan op ravelry, weet niet of je daar al bent aangemeld?
  woensdag 8 september 2010 @ 21:39:07 #18
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86221102
Oh die staat daar mooi, Ophelia, gefeliciteerd! :)
Oh ja en goed water geven natuurlijk zoals Stefanie al zei (maar dat doe je vast wel!)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 8 september 2010 @ 21:40:40 #19
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_86221167
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:38 schreef StefanieV het volgende:
pluphy, de bloemetjes staan op ravelry, weet niet of je daar al bent aangemeld?
Yep, maar ik moet je bekennen dat ik nog niet zo thuis ben in de manier van zoeken. Er staat zó veel, alleen van de FOK!groep al. Kan ik het beste zoeken op onderwerp? Of op haakster? En heeft iedereen dan dezelfde naam als hier?
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 8 september 2010 @ 21:42:57 #20
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_86221286
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:39 schreef caroline88 het volgende:
Oh die staat daar mooi, Ophelia, gefeliciteerd! :)
Oh ja en goed water geven natuurlijk zoals Stefanie al zei (maar dat doe je vast wel!)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
4 uur! :o da's geen kattepis! Vroeg naar bed dus, en die prioriteiten heb je i.i.g. goed. ;)
... ♥ ik mis je ♥
pi_86221373
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:40 schreef phluphy het volgende:

[..]

Yep, maar ik moet je bekennen dat ik nog niet zo thuis ben in de manier van zoeken. Er staat zó veel, alleen van de FOK!groep al. Kan ik het beste zoeken op onderwerp? Of op haakster? En heeft iedereen dan dezelfde naam als hier?
Je kunt die van Stefanie aanklikken dan kom je ook bij het patroon. (of je volgt deze link: http://www.ravelry.com/patterns/library/flower-pot-2 )
pi_86221385
Ik vond het trouwens best een ingewikkeld patroon, je moet heel erg goed opletten, want er zitten subtiele verschillen per rij, vooral in de (bloem)blaadjes. Ik haakte het niet lekker door iig!
  woensdag 8 september 2010 @ 22:13:11 #23
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_86222742
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:44 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Je kunt die van Stefanie aanklikken dan kom je ook bij het patroon. (of je volgt deze link: http://www.ravelry.com/patterns/library/flower-pot-2 )
Thanks!
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:44 schreef Lyssa het volgende:
Ik vond het trouwens best een ingewikkeld patroon, je moet heel erg goed opletten, want er zitten subtiele verschillen per rij, vooral in de (bloem)blaadjes. Ik haakte het niet lekker door iig!
Het ziet er inderdaad indrukwekkend uit. Maar ja, dat heb ik al snel (beginner). ;)

Maar wel leuk om eens helemaal uit te puzzelen straks, in de winter of zo. :Y
... ♥ ik mis je ♥
pi_86223063
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:20 schreef Muck het volgende:

[..]

Hoeveel heb je nodig? Ik moet hier nog ergens een bol hebben liggen namelijk...
Bedankt voor je aanbod, maar ik moet het morgen hebben omdat het voor een bestelling is :)
  woensdag 8 september 2010 @ 22:27:56 #25
112545 Muck
pi_86223370
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:20 schreef Draadjes het volgende:

[..]

Bedankt voor je aanbod, maar ik moet het morgen hebben omdat het voor een bestelling is :)
Dat wordt lastig ja :P
pi_86224834
bloemen zijn echt super !!
pi_86225613
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:20 schreef Draadjes het volgende:

[..]

bij de Wibra hebben ze inderdaad ook donkerblauwe wol (=acryl...) die haakt ook heerlijk. ik gebruik daar naald nr 6 voor... :) succes! :)
pi_86225657
Stefanie, mooie bloemen gemaakt hoor! :D

en Caroline, o|O goed voor jezelf zorgen, zeker nu in de verhuistijd... is al moeilijk genoeg... :*
ik vind het echt fijn voor je, een huisje in het bos, een eigen plekje, lekker weer op jezelf! :*
  woensdag 8 september 2010 @ 23:42:08 #29
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86226219
De haaknaald die ik laatst noemde is inderdaad niet kwijt. Hij zat nog in het zijvakje van mijn schoudertas waarin ik het haakwerk de laatste keer had meegenomen. Natuurlijk wel in het allerlaatste vakje wat ik controleerde ;)
  woensdag 8 september 2010 @ 23:45:11 #30
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86226332
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:27 schreef mijsje het volgende:
en Caroline, o|O goed voor jezelf zorgen, zeker nu in de verhuistijd... is al moeilijk genoeg... :*
ik vind het echt fijn voor je, een huisje in het bos, een eigen plekje, lekker weer op jezelf! :*
Dank je Mijsje, ik heb dat vandaag inderdaad niet helemaal goed gedaan.
En jij moet natuurlijk ook goed voor jezelf zorgen, zeker nu :*
  woensdag 8 september 2010 @ 23:49:09 #31
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86226475
het bloempotje komt volgens mij van 'mygurumi' O+ (waar ik ook charly the seahorse vandaan heb, en de visjes).

ik zal de swap-stand-van-zaken es even bijwerken.
in de haak.
  woensdag 8 september 2010 @ 23:59:17 #32
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86226795
klopt het dat bubbles en ilske nog steeds niks ontvangen hebben? en dat naast die twee b.ertha, yachiru en ynske nog steeds niet weten wie hun swap-donateur was?
in de haak.
  donderdag 9 september 2010 @ 00:18:12 #33
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86227504
hier is wat ik heb bijgehouden thus far:
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 9 september 2010 @ 08:50:40 #34
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86232065
lieve swapster, heb je nog een hint voor me? O+
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_86232234
Ik heb een berichtje van mijn swapster, het pakketje is onderweg!!

*vandaag in brievenbus ipv online zit* ;)
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  donderdag 9 september 2010 @ 09:32:19 #36
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86232845
hey da's cool ilske! *O*

ik heb gisteren trouwens ontdekt dat er een flinke fout in m'n bal zit... ik had de pentagonnen (de vijfhoeken) te groot gemaakt. ooit even vluchtig naar 't patroon voor de pentagonnetjes gekeken en te snel geconcludeerd dat dat gewoon hetzelfde als de hexagonnen was, min 1 bloemblaadje. maar ik merkte bij de bal voor vicky al dat die vijhoekjes er maar moeilijk in pasten en nogal bleven bollen. nu ik een iets kleinere bal heb doordat ik de hexagonnen ook wat strakker heb gehaakt was het probleem nog duidelijker: de vijfhoeken pasten er gewoon eigenlijk niet goed tussen. ik heb 't de maakster van 't patroon gevraagd en toen zei ze dus: maar heb je de pentagonnen wel van halve stokjes gehaakt, in plaats van hele stokjes?? 8)7 8)7 nee, dat had ik niet... gisteravond heb ik dus de hele avond alleen maar vijhoekjes uit de bal zitten slopen. en ik had ze me toch een potje stevig vastgemaakt, met netjes weggewerkte draadjes... vreselijk, wat een rotklus! nu heb ik 2 vijfhoekjes opnieuw gehaakt, op de juiste manier, en 't wordt meteen veel mooier. het is dus al die moeite echt wel waard. maar wees gewaarschuwd, mocht je die bal ook een keer gaan maken! de vijfhoekjes moeten met HALVE STOKJES!!!!
in de haak.
pi_86233607
quote:
Op donderdag 9 september 2010 09:32 schreef trui het volgende:
hey da's cool ilske! *O*

ik heb gisteren trouwens ontdekt dat er een flinke fout in m'n bal zit... ik had de pentagonnen (de vijfhoeken) te groot gemaakt. ooit even vluchtig naar 't patroon voor de pentagonnetjes gekeken en te snel geconcludeerd dat dat gewoon hetzelfde als de hexagonnen was, min 1 bloemblaadje. maar ik merkte bij de bal voor vicky al dat die vijhoekjes er maar moeilijk in pasten en nogal bleven bollen. nu ik een iets kleinere bal heb doordat ik de hexagonnen ook wat strakker heb gehaakt was het probleem nog duidelijker: de vijfhoeken pasten er gewoon eigenlijk niet goed tussen. ik heb 't de maakster van 't patroon gevraagd en toen zei ze dus: maar heb je de pentagonnen wel van halve stokjes gehaakt, in plaats van hele stokjes?? 8)7 8)7 nee, dat had ik niet... gisteravond heb ik dus de hele avond alleen maar vijhoekjes uit de bal zitten slopen. en ik had ze me toch een potje stevig vastgemaakt, met netjes weggewerkte draadjes... vreselijk, wat een rotklus! nu heb ik 2 vijfhoekjes opnieuw gehaakt, op de juiste manier, en 't wordt meteen veel mooier. het is dus al die moeite echt wel waard. maar wees gewaarschuwd, mocht je die bal ook een keer gaan maken! de vijfhoekjes moeten met HALVE STOKJES!!!!
Beetje jammer dit (ik probeer me voorzichtig uit te drukken ;) ), kun je uberhaupt nog iets met je uitgehaalde garen? Of zij de stukken te kort?
Overigens het "Fok! goes Japanese"-thema is momenteel misschien iets om even te laten gaan (anders moet je straks ook nog met hele stokjes eten :P )
  donderdag 9 september 2010 @ 10:15:15 #38
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86233776
haha ja ik heb even genoeg stokjes-leed, dank u! :Y)

de uitgehaalde vijfhoeken heb ik met hetzelfde garen opnieuw gehaakt. omdat het nu halve stokjes zijn houd ik juist wat garen over, die restjes gooi ik wel weg.

muck, ik hoop dat jij 't patroon wel goed gelezen had!
in de haak.
pi_86234193
Ik heb nog geen pakje ontvangen maar wel een berichtje van mijn swapmaatje, dus weet al wel wie het is :P
pi_86234251
Ik denk dat ik binnenkort de haaknaald maar weer ga oppakken en me weer aan wat granny squares ga wagen.
Het enige wat me tegenzit is dat het begin zo priegelen is :P
  donderdag 9 september 2010 @ 11:34:46 #41
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86235985
niara, dat valt toch best mee? welk patroon gebruik je?
in de haak.
pi_86236444
Mijn nieuwe huisje gaat rond 18 oktober opgeleverd worden *O*

snel weer aan het werk gaat
pi_86237739
Lyssa, dat is nog maar een paar weekjes, gefeliciteerd! *O*
  donderdag 9 september 2010 @ 13:03:10 #44
112545 Muck
pi_86238568
quote:
Op donderdag 9 september 2010 10:15 schreef trui het volgende:
haha ja ik heb even genoeg stokjes-leed, dank u! :Y)

de uitgehaalde vijfhoeken heb ik met hetzelfde garen opnieuw gehaakt. omdat het nu halve stokjes zijn houd ik juist wat garen over, die restjes gooi ik wel weg.

muck, ik hoop dat jij 't patroon wel goed gelezen had!
Gelukkig wel :Y
pi_86241157
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:26 schreef mijsje het volgende:

[..]

bij de Wibra hebben ze inderdaad ook donkerblauwe wol (=acryl...) die haakt ook heerlijk. ik gebruik daar naald nr 6 voor... :) succes! :)
*O* Ik ben geslaagd bij de Wibra, bedankt!
pi_86241327
Ynske wil nog een hint:
De hint heeft met Fok te maken, niet met het privéleven van je swapster.

SPOILER
pi_86242534
Voor wie de Flower Pot gemaakt heeft/hebben, wat hebben jullie in de "stam" van de bloemen gedaan? Zat zelf te denken aan van die stalen staafjes van de bloemist, of is iets anders handiger?
En hoe groot moet het potje ongeveer zijn qua diameter?
pi_86243174
Ik heb nepbloemen die ik nog had liggen verknipt en dan daarnaast een ijzerdraad van boven in de bloem naar onderaan in het potje. Potje is eigenlijk een kaars geweest, diameter kan je zelf bepalen. Ik zat nog onder de 10 cm volgens mij.
pi_86245512
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:52 schreef Ilske het volgende:
Voor wie de Flower Pot gemaakt heeft/hebben, wat hebben jullie in de "stam" van de bloemen gedaan? Zat zelf te denken aan van die stalen staafjes van de bloemist, of is iets anders handiger?
En hoe groot moet het potje ongeveer zijn qua diameter?
Ik heb lange plastic-achtige staven gehaald (ongeveer 1,5 cm doorsnee). Ze zijn normaliter bedoeld om in een vouwgordijn te doen. Voordeel is dat je ze makkelijk op maat kan zagen/snijden en je kan ze in lange vorm (metertje of 4) oprollen tot een meer handelbaar formaat. Kostte ook niet veel, maar precieze prijs weet ik niet mee.
Lyssa's tip ik ook wel goed ja.

Ik heb toen een glazen (ondoorzichtig) potje gebruikt dat ik nog had staan. De "grond" heb ik gewoon op maat gemaakt (beetje meerderen, beetje minderen) met een garen dat wel groen was maar niet zo mooi, maar ja in het potje zie je dat niet, dussss... Ik heb toen de stokken van de bloemen in een bol aluminium folie geprikt en de zooi wat verzwaard met wat steentjes. De restruimte heb ik daarna opgevuld met vulspul.
klerkje
pi_86245607
RE-BAG-update:
De lap zit bijna in elkaar *O* en de inleverdatum is met bijna een week verlengd, dus ik hoef niet te stressen ofzo. Morgen of overmorgen een foto van het eindresultaat :) Ik ga 'm toch maar niet voeren, de gaten vallen allemaal wel mee en de lapjes met iets grotere gaten doe ik dan wel aan de uiteinden. Het is zooooo leuk bij elkaar!

En een andere vraag: wat is een schappelijk/handig/praktisch/normaal formaat voor een babydekentje?
pi_86247052
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:21 schreef caroline88 het volgende:
Ynske wil nog een hint:
De hint heeft met Fok te maken, niet met het privéleven van je swapster.

SPOILER
ik denk dat ik het weet... :D
pi_86247471
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:16 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Ik heb lange plastic-achtige staven gehaald (ongeveer 1,5 cm doorsnee). Ze zijn normaliter bedoeld om in een vouwgordijn te doen. Voordeel is dat je ze makkelijk op maat kan zagen/snijden en je kan ze in lange vorm (metertje of 4) oprollen tot een meer handelbaar formaat. Kostte ook niet veel, maar precieze prijs weet ik niet mee.
Lyssa's tip ik ook wel goed ja.

Ik heb toen een glazen (ondoorzichtig) potje gebruikt dat ik nog had staan. De "grond" heb ik gewoon op maat gemaakt (beetje meerderen, beetje minderen) met een garen dat wel groen was maar niet zo mooi, maar ja in het potje zie je dat niet, dussss... Ik heb toen de stokken van de bloemen in een bol aluminium folie geprikt en de zooi wat verzwaard met wat steentjes. De restruimte heb ik daarna opgevuld met vulspul.
Goede tip Spiegelei, ben nog niet zo ver, maar hier kan ik echt wat mee, thanks!

Overigens tromgeroffel........
pi_86247657
Ik heb ontzettend schattige kleurtjes katoen ingeslagen en vulspul (van de blokker, min of meer zelfde hoeveelheid als dat van de hema, maar inderdaad voor maar 1,50. Goeie tip!), dus als mijn tas af is, kan ik beginnen! Ieh, ik heb er veel zin in.

Tas moet alleen nog maar de bovenrand en de hengsels, hoei. En ik heb mijn vriendje opgedragen dit weekend zijn fototoestel mee te nemen, dus als ie af is zal ik wat foto's maken voor dit topic!
pi_86247894
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:18 schreef Hoothoot het volgende:
RE-BAG-update:
De lap zit bijna in elkaar *O* en de inleverdatum is met bijna een week verlengd, dus ik hoef niet te stressen ofzo. Morgen of overmorgen een foto van het eindresultaat :) Ik ga 'm toch maar niet voeren, de gaten vallen allemaal wel mee en de lapjes met iets grotere gaten doe ik dan wel aan de uiteinden. Het is zooooo leuk bij elkaar!

En een andere vraag: wat is een schappelijk/handig/praktisch/normaal formaat voor een babydekentje?
*O* voor de RE-bag lap *O*

en een babydekentje, als het vierkant is, dan ongeveer 70 x 70 cm, maar rechthoekig weet ik eigenlijk niet...
pi_86248395
Ik heb mijn swappakketje!!!! Pictures:

THE BOX....

THE CONTENTS....

THE CUTE-ASS CARD...

THE GIFTS....
Superlieve haarspeldjes:

Love Bunnies (nu nog hoger op mijn to hook list):

En een uber-cute portemonnetje/reismapje, superhandig voor bijvoorbeeld mijn haakspulletjes onderweg:

en nog mooi gevoerd ook:

Totaalplaatje:

Lieve swapster, wat een superpakketje, het is dat ik niet met mn eigen hoofd op het forum wil (kan ik niemand aandoen ;) ), maar anders had ik een foto met een enorme big smile gepost, wat mooi gemaakt en wat een leuke spulletjes!

En nu is natuurlijk de vraag van wie het is??? IK WEET HET!!

De hint op het kaartje was "to be or not to be"
Ik denk nog, BE doet niet mee toch? Dus zij valt af, vervolgens dacht ik eerst BE -> B.ertha, maar toen viel het kwartje!
To be or not to be -> Hamlet -> Ophelia! *O* O+ :*
pi_86248434
Gaaf! Erg leuk!

Volgens een vriendin staan er granny's in de Vogue, heeft iemand hier een abo? O-)
pi_86248751
wow Ilske, wat een mooie cadeautjes! Ophelia, mooi gem/haakt!
  donderdag 9 september 2010 @ 17:58:09 #58
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86249312
Wat een gaaf sawppakketje Ilske!! :D:D
Die haarspeldjes O+

SPOILER
pi_86249593
ik was jullie helemaal kwijt :@

heb niet zoveel tijd om te haken lately...
Kwak
pi_86250108
:W hey Kwakz, ik was je al kwijt :) druk met werk/studie? :)

ow, meteen even m'n lovely girl baby blanket tot zover weer showen... :D nu komen er nog 3 randen roze, dan 3 randen paars en dan 3 randen groen aan, dan kijken hoeveel cm we dan hebben. nu heb ik 59/60 cm. ligt er een beetje aan hoe je het neerlegt... ik wil ongeveer 70 cm, dus ik ben er bijna :D de eerste is trouwens met flits, de tweede foto zonder flits. om dat verschil maar even aan te geven... :D
pi_86250187
Mijsje, wat een supermooi dekentje! Perfecte kleurencombi en helemaal in balans! Welk square-patroon heb je gebruikt?
  donderdag 9 september 2010 @ 18:30:15 #62
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86250237
Wat leuk Mijsje! :D echt leuk patroon zo ^^ En hopelijk kun je 'm over paar maanden zelf gebruiken :D
pi_86250444
:) bedankt, ik ben er ook wel heel tevreden over tot nu toe :)

Ilske, ik heb de summer garden granny square gebruikt voor de vierkantjes, met de joining-as-you-go-methode, en ben daar uiteindelijk een granny-rand omheen gaan maken. daaromheen zit dan weer een rand met ook summer garden granny squares (attic 24) en daaromheen komt dus weer een dikke granny-rand. misschien nog met schulprand eromheen, maar dat moet ik nog even kijken hoe ik dat ga doen... :)

en EsseEi, ik hoop het ook, al zal het nog niet met 9 maanden zijn... :*
pi_86251312
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:44 schreef Lyssa het volgende:
Ik had hetzelfde hoor, was blij dat hij af was :@

Ilske ik heb een soort tandenstokers erin gestopt :-)

mijsje, mooi dekentje! Heb je mijn pm trouwens ontvangen? (al lees ik hier wss het antwoord al :* )
pi_86252398
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:31 schreef Ilske het volgende:

En nu is natuurlijk de vraag van wie het is??? IK WEET HET!!

De hint op het kaartje was "to be or not to be"
Ik denk nog, BE doet niet mee toch? Dus zij valt af, vervolgens dacht ik eerst BE -> B.ertha, maar toen viel het kwartje!
To be or not to be -> Hamlet -> Ophelia! *O* O+ :*
:Y
Ik ben zo blij dat je er blij mee bent O+ *O*
  donderdag 9 september 2010 @ 19:53:19 #66
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86252969
Luisteren jullie altijd naar de aangegeven haaknaald bij een patroon?
Bij de stapeltoren wisselen ze namelijk de hele tijd van naald, maar zoveel naalden heb ik niet. (Zo ver ben ik ook nog niet maar goed).
Dus eigenlijk is deze vraag vooral voor Ynske :@
  donderdag 9 september 2010 @ 19:56:46 #67
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_86253103
Ophelia, wat een mooi etuitje heb je gemaakt! O+ De andere dingen zijn ook mooi, daar niet van, maar ik vind dat bloemenlint echt té leuk! *ideetje gepikt*

mijsje ;( wat rot. Het dekentje is erg mooi, en zal ooit met veel liefde gebruikt worden. :*

EsseEi: even een lekker warm bad of douche nemen, en dan met een deken op de bank lekker haken. ;) Beterschap!

Caroline: volhouden! Hoe zwaarder het gevecht / de verhuizing, hoe mooier de overwinning / hoe fijner het woongenot. :Y
... ♥ ik mis je ♥
pi_86253144
Oh WAUW! Ik moet leren haken! :D
Hooked ;)
  donderdag 9 september 2010 @ 19:58:10 #69
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_86253158
quote:
Op donderdag 9 september 2010 19:57 schreef femsss het volgende:
Oh WAUW! Ik moet leren haken! :D
Haha! :D herkenbaar! Ik zeg: doen!
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 9 september 2010 @ 20:08:11 #70
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86253558
ilske, dat was het wachten wel waard! *O* ophelia, heel mooi gemaakt allemaal en zulke leuke dingen ook! O+
in de haak.
  donderdag 9 september 2010 @ 20:09:54 #71
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86253623
stefanieV, tandenstokers??? :D :o :D

kwakZ! ik miste je al! alles OK verder?

en wie ik ook al heeeel lang niet gezien heb hier zijn wampi, lemijn, en eigenmijsje. ik ben benieuwd of wampi inmiddels haar eigen webshop al begonnen is, daar zou ze toch van alles voor gaan haken? of heb ik dat verkeerd onthouden?
in de haak.
pi_86253826
Waar kan ik een "cursus" vinden :P
Hooked ;)
  donderdag 9 september 2010 @ 20:21:08 #73
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86254136
quote:
Op donderdag 9 september 2010 20:14 schreef femsss het volgende:
Waar kan ik een "cursus" vinden :P
Op youtube (crochet in het engels :P) of uhm hier
of bij een lief familielid, een boekje (zag er 2 weken geleden 1 liggen in de Selexys met alle steken en technieken enzo :D voor nog geen 10 euro, maar was in Rotterdam en die is mega groot).
of verder beetje op internet zoeken :) met plaatjes is natuurlijk wel fijn, zit namelijk nu pas die hobbydoos site te kijken en staat niet een plaatje bij een losse, en is wel fijn als je het nog nooit hebt gezien ofzo.
En anders mag je altijd hier vragen :D
pi_86254296
Vriendin van mij is ook begonnen, met een boekje "haken voor 6-jarigen" oid _O-
  donderdag 9 september 2010 @ 20:30:27 #75
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86254571
Ow heb even voor je gezocht Femms, als je op Youtube zoekt naar How To Crochet Lesson one (geeft 'ie gelijk de volgende lessen ook aan), volgens mij gaan ze dan steek voor steek uitleggen ^^ en je ziet het gelijk :D
  donderdag 9 september 2010 @ 20:30:47 #76
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86254581
femmms, dit is ook wel een leuk boekje om mee te beginnen:

in de haak.
pi_86254847
EsseEi en Trui bedankt! Ik ga binnenkort ook wel eens bij Selexys spieken :)
Hooked ;)
pi_86255164
De "happy hooker" is een mega-aanrader, heel duidelijk en met simpele projectjes. Alleen niet bij Selexyz halen daar betaal je 17 euro terwijl hij bij Bol maar 5 euro kost.
pi_86255735
quote:
Op donderdag 9 september 2010 19:56 schreef phluphy het volgende:
Ophelia, wat een mooi etuitje heb je gemaakt! O+ De andere dingen zijn ook mooi, daar niet van, maar ik vind dat bloemenlint echt té leuk! *ideetje gepikt*

mijsje ;( wat rot. Het dekentje is erg mooi, en zal ooit met veel liefde gebruikt worden. :*

EsseEi: even een lekker warm bad of douche nemen, en dan met een deken op de bank lekker haken. ;) Beterschap!

Caroline: volhouden! Hoe zwaarder het gevecht / de verhuizing, hoe mooier de overwinning / hoe fijner het woongenot. :Y
:* lief van je Phluphy! :*
ik ben dit dekentje voor een vriendin aan het maken, die een dochter krijgt over ongeveer anderhalve week... Ik hoop dat zij hem net zo mooi vind als jullie hier, dan komt het wel helemaal goed met dit dekentje... O+
pi_86255856
prachtig dekentje mijsje O+ en ik zie mooie swapspullen voorbij komen ook!

ik heb het idd erg druk met mn nieuwe baan, en mn studie. het beetje vrije tijd dat ik heb breng ik door met mn vriendje, en dus weinig haaktijd. met wat geluk doe ik 1 meter aan granny stripes per week :') in de breedte dus he, één streepje dus :P
Kwak
pi_86256422
Leuke swap hoor!

En Caroline nogmaals succes, je zult heel blij zijn als je in je nieuwe huisje zit :)
pi_86256733
En ik weet nog niet wie mijn swapster was. Ophelia is nu geraden, dus alleen Troel, Vicky en Bubbles zijn nog 'beschikbaar', volgens het rooster. Troel woont in Utrecht, Vicky in Zuid Holland en Bubbles in Nijmegen, maar het retouradres is Zetten in Gelderland :')

En als de lintjes de hint waren, dan kan ik die nog steeds niet plaatsen :')
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 9 september 2010 @ 21:27:39 #83
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86257080
quote:
Op donderdag 9 september 2010 19:53 schreef EsseEi het volgende:
Luisteren jullie altijd naar de aangegeven haaknaald bij een patroon?
Bij de stapeltoren wisselen ze namelijk de hele tijd van naald, maar zoveel naalden heb ik niet. (Zo ver ben ik ook nog niet maar goed).
Dus eigenlijk is deze vraag vooral voor Ynske :@
gewoon lekker allemaal met een 3.5 naald doen.

Dankzij die opsomming post net heb ik t vermoeden dat bubbels mijn swapster is...
Today is life -

Dale Carnegie
pi_86257103
quote:
Op donderdag 9 september 2010 20:09 schreef trui het volgende:
stefanieV, tandenstokers??? :D :o :D
Ja een soort hé, oh wacht, je kent dat woord niet zeker? :P Uiteindelijk waren het bamboestokjes, een soort houten brochetteprikkers. Ow wacht, satéprikkers :o
  donderdag 9 september 2010 @ 21:29:56 #85
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86257189
haha we kennen tandenstokers hier wel hoor:) van die houten stokjes die je tussen je tanden moet porren van de tandarts en waar je mond dan ontzettend van gaat bloeden :P (als je ontstoken tandvlees hebt)
En inderdaad ongeveer zo groot als kleine satéprikkers, maar dan in een driehoekje :)
pi_86258034
Mijsje, wat vind ik dat naar voor je. En heel dapper en lief dat je toch je babydekentje afmaakt.
Je bent een kanjer ^O^
  donderdag 9 september 2010 @ 22:35:11 #87
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86260592
b.ertha, wat had jij nou ook alweer gekregen? oja die leuke kikker met eendjeszwemband! pfoeh, ik zou ook echt niet weten wie de maker is. mijn gokvolgorde: bubbles op 1, troel op 2, vicky op 3.

caroline, verhuizen is wel supervermoeiend he. en zo te lezen doe je 't allemaal alleen, probeer toch ook ergens wat rust in te lassen, of wat hulptroepen in te zetten, anders stort je straks geheid in! :* en 1 (half) dekentje is echt niet genoeg, kun je niet nog snel ergens een dekbed of een paar extra dekens scoren? [/bezorgde moeder modus]
in de haak.
pi_86261179
Ilske wat gaaf pakketje!
Ophelia wat mooi gemaakt! O+ die bloemetjes erop O+
Mijsje :* het dekentje word heel mooi!
  donderdag 9 september 2010 @ 22:56:32 #89
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86261318
mijsje, het dekentje wordt echt leuk zo met die rand inderdaad. en ik denk ook dat het best zwaar moet zijn om 't op dit moment voor een ander baby'tje te laten zijn, dus knap dat je er toch mee door gaat. ik hoop dat je heel snel voor een eigen kindje aan de haak & brei kunt!
in de haak.
pi_86262422
Ophelia, wat prachtig! Ilske boft toch maar (en terecht dat ze er blij mee is!) O+

Trui, ik had al een fleece dekentje en heb inmiddels ook een zware 2 persoons deken te leen erbij dus ik zal echt niet bevriezen (eerder andersom hahaha). Ik blijf natuurlijk stug doorbreien want mijn eigen deken is natuurlijk tien keer lekkerder :*
Ja ik doe het grotendeels alleen. Al krijg ik hier in huis wel af en toe hulp met meubels 3 trappen af sjouwen hoor.
Vandaag was echt waanzinnig buffelen, polsen doen een beetje zeer. Maar ik ben nu wel bijna klaar. Er had nog best meer in dat wagentje gepast maar dan had ik hier morgen een hele dag in een kale kamer gezeten. Met een paar dringende klussen in de opslag? Dat leek me niet handig. En omdat ik het alleen doe, doe ik het expres rustig aan.
Niet uit luiheid. Ok af en toe heb ik even frisse tegenzin. Maar dat bedoel ik niet. Ik doe genoeg om op te schieten en weinig genoeg om nog wat "puf" over te hebben op de volgende dag.
En de rest van de klus kan ik lekker in mijn eigen tempo doen. Zo'n opslag heeft toch ook z'n voordelen :)
pi_86264096
Caroline, bij de Ikea hebben ze ook goedkopie dekbedden... mooi om mee te starten als je verder nog niet zoveel hebt...
deze bijvoorbeeld (warmteklasse 1, zal wel lente/zomer zijn) http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10131425
en deze (warmteklasse 2, al iets warmer) http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20129243 ...
en hier staan er nog meer: http://www.ikea.com/nl/nl(...)4/10652?pageNumber=2
het handige is dat je de dekbedden (die hele goedkope) ook prima kan gebruiken als vulstof voor knuffels enzo... en dan ben ik ook weer terug ontopic... ;)

:* bedankt voor die lieve woorden... het dekentje moet gewoon af, en het scheelt dat het niet voor mezelf bedoeld was... anders was het waarschijnlijk nu wel even diep weggestopt... maar goed, ik heb nog ongeveer tot 18 september, dan is m'n vriendin uitgerekend... gelukkig is het dekentje bijna klaar nu, ik heb de roze rand van 3 rijen af, ik heb anderhalve rij van de paarse rand, en daarna dus nog 3 rijen van de groene rand... ik zat zelf te denken aan ook een groene schulprand, om het mooi af te ronden en niet aan een andere kleur, omdat je dan weer zo'n contrast krijgt, en ik weet niet of dat nou zo mooi wordt... ik denk dat ik na die groene rand al wel ruim over de 70cm heen ben, maar dan is er gewoon wat meer ruimte in het dekentje... :) helemaal niet erg dus... :)
  vrijdag 10 september 2010 @ 00:40:12 #92
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86264699
Dank voor de tips en het meedenken, Mijsje! Hoorde van mijn vriendin in Eindhoven dat er nu bij Aldi een slaapzak voor een paar tientjes ligt. Hoop dat dat landelijk is uitgerold.
SPOILER
Op de valreep toch nog even on topic. LadyBlack, die mooie rode kousen doen mij aan Kerstmis denken. Misschien kun je iets maken wat er niet aan vast zit maar wat er wel goed bij past? Tenslotte is dat ook de tijd dat je beenwarmers extra kunt waarderen ;)
  vrijdag 10 september 2010 @ 12:14:01 #93
171422 LadyBlack
paint it black
pi_86273524
Jeetje alweer een nieuw topic!! :o

Ik zocht nog even terug naar mn vorige post over de beenwarmers, dit was het eerste paar (en ik heb ze al 2 dagen aangehad O+ ) en nu ga ik die opengewerkte met lintjes maken :Y Wordt een vakantieprojectje; iets zegt mij dat we veel avonden met dikke kleren aan in de tent gaan zitten :') 't is in Frankrijk 's nachts ook maar een graad of 12....

Caroline, dat Kerst-idee vind ik best leuk! Misschien maak ik wel een paar kortere groene, dan kunnen die eroverheen :D
  vrijdag 10 september 2010 @ 12:49:07 #94
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86274564
LadyBlack, welkom thuis ;)
Blij dat je iets in mijn suggestie ziet. Mischien heel erg opengewerkte groene? Ik denk maar hardop. En dan te bedenken dat ik het bijna niet gepost had omdat het me zo stom leek om iets te maken wat je buiten de Kerstdagen dan eigenlijk niet kunt dragen. :@
  vrijdag 10 september 2010 @ 13:34:00 #95
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_86276106
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 12:49 schreef caroline88 het volgende:
LadyBlack, welkom thuis ;)
Blij dat je iets in mijn suggestie ziet. Mischien heel erg opengewerkte groene? Ik denk maar hardop. En dan te bedenken dat ik het bijna niet gepost had omdat het me zo stom leek om iets te maken wat je buiten de Kerstdagen dan eigenlijk niet kunt dragen. :@
Dat draagt juist bij aan het kerstgevoel vind ik. Er vantevoren dagen mee bezig zijn, die 2 kerstdagen zijn altijd zo om.
Leuk plan om iets groens opengewerkt er overheen te doen!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  vrijdag 10 september 2010 @ 14:39:02 #96
171422 LadyBlack
paint it black
pi_86278501
Mijn huis verandert ook in een kitschpaleis de weken voor kerstmis :') Wel altijd ná Sinterklaas pas though!!

Ik moet de komende tijd dan maar eens speuren naar een geschikte kleur groen :Y het is heel dieprood namelijk, moet dan wel ook echt mooi groen overheen, dat t flink knalt :9
  vrijdag 10 september 2010 @ 14:43:24 #97
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86278629
Van wie was ook al weer die knalgroene tas? Gezien ons huidige tempo, misschien al wel 3 topics geleden
;)

Ik heb alle goede voornemens in de prullebak gegooid. Ik ben te moe om brieven te schrijven of na te denken.
Printer en monitor staan in de auto. Nog even moed verzamelen om 2 zware dozen erbij te zetten en ik ben weer weg w/
pi_86279153
ik zet meestal de kerstboom neer na de verjaardag van m'n man, dat is op 3 december, dus op 4 december staat de boom dan bij ons... :) te vroeg? jammer dan, ons huis ;)
  vrijdag 10 september 2010 @ 15:06:49 #99
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86279488
van inu was die tas. het wachten is op de foto's van toen ie klaar was. :+
ik ben ook met een vermoeiende brief bezig, caroline. heb erg zin om 't er ook lekker bij te laten zitten maar ik wil die baan net iets te graag. :{
in de haak.
  vrijdag 10 september 2010 @ 15:12:45 #100
171422 LadyBlack
paint it black
pi_86279695
Ah, ja van inu! En ze gaf er zelfs een linkje bij ^O^

Succes met de brieven dames... ik ga eerst op vakantie en daarna ook weer flink bezig vrees ik.
pi_86279715
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:06 schreef trui het volgende:
van inu was die tas. het wachten is op de foto's van toen ie klaar was. :+
ik ben ook met een vermoeiende brief bezig, caroline. heb erg zin om 't er ook lekker bij te laten zitten maar ik wil die baan net iets te graag. :{
Oh ja :D just a moment plies :)

Mn moeder gaat hem voeren, dus dat gebeurd dit weekend pas
pi_86279858
Tadadadaaaaa :) Ik wil graag een dubbele voering met effen aan de buitenkant en stipjes aan de binnen, maar ik moet mn moeder nog even overhalen :P

vrijdag 10 september 2010 @ 15:26:00 #103
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86280141
cool!!! O+
in de haak.
  vrijdag 10 september 2010 @ 15:31:16 #104
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86280344
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:58 schreef mijsje het volgende:
ik zet meestal de kerstboom neer na de verjaardag van m'n man, dat is op 3 december, dus op 4 december staat de boom dan bij ons... :) te vroeg? jammer dan, ons huis ;)
Niks hoor, Mijsje, ik zou eerder zeggen: te laat. ~:)

Succes met schrijven, Trui! Ik zou een hoop moeten maar soms moet je gewoon toegeven dat je niet almachtig bent.
Heb nog even nagedacht en een paar losse dingetjes aan de auto toegevoegd. Alles wat maar mee is, hoef ik vanavond/morgen niet meer te doen!

Mooi geworden, Inu! Wel verschillende kleuren groen afhankelijk van de lichtval op de foto's.
pi_86280489
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:31 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Niks hoor, Mijsje, ik zou eerder zeggen: te laat. ~:)

Succes met schrijven, Trui! Ik zou een hoop moeten maar soms moet je gewoon toegeven dat je niet almachtig bent.
Heb nog even nagedacht en een paar losse dingetjes aan de auto toegevoegd. Alles wat maar mee is, hoef ik vanavond/morgen niet meer te doen!

Mooi geworden, Inu! Wel verschillende kleuren groen afhankelijk van de lichtval op de foto's.
Ja, de tweede is met flits :) De eerste is meer de echte kleur :Y
  vrijdag 10 september 2010 @ 15:37:48 #106
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86280583
is 't fijn garen? wat dikker toch? splijt 't snel?
in de haak.
pi_86280648
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:37 schreef trui het volgende:
is 't fijn garen? wat dikker toch? splijt 't snel?
Het is ongeveer hetzelfde als dat van de Wibra en Zeeman, dus naald 4-5 en verder heb ik geen last van splijten :) Ik heb het laatste randje met naald 3,5 gedaan, dus dat kan ook nog :)
  vrijdag 10 september 2010 @ 15:51:58 #108
171422 LadyBlack
paint it black
pi_86281095
Ohh LEUKE TAS!! O+
pi_86281154
Inu mooie tas!! O+ en zie ik schelpjes? O+
pi_86281515
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:53 schreef AnitraX het volgende:
Inu mooie tas!! O+ en zie ik schelpjes? O+
:Y O+
  vrijdag 10 september 2010 @ 17:43:56 #111
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_86285210
Erg leuke tas inderdaad. :Y

Ik ben zo heerlijk bezig aan mijn poncho. Nog een paar rijen, dan zal ik eens een w.i.p.-foto maken. :)
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 10 september 2010 @ 17:44:04 #112
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86285216
Hij is mooi geworden Inu! :D Ben gek op die kleur groen!
pi_86286658
Ff een vraagje, als jullie omslagdoeken maken hoe breed is de bovenkant dan ongeveer en de lengte van het midden naar de punt?
  vrijdag 10 september 2010 @ 18:42:25 #114
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86287023
Geloof dat mijne ongeveer 2 meter is :P wel belachelijk groot, maar lekker warm :) en naar de punt 1,5 ofzo?
  vrijdag 10 september 2010 @ 19:38:00 #115
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86289114
Ik was net bij de Action! in Apeldoorn en daar hadden ze ook acryl wol liggen (weet niet zeker of het 100% acryl was). Een paar kleurtjes, in elk geval diverse in dezelfde kleur lichtblauw. Voor maar 0.99.
pi_86290651
Balen, dan moet ik weer op jacht naar die bollen, had er 3 besteld en die zitten er al in ( 4 totaal nu ) dus denk nog 2 erbij. Ben nu eerst die in de andere kleur verder aan het maken zodat ik kan zien hoeveel hij verschilt van de ander, omdat de grijs/groene op naald 3 is en de groen/blauw/oranje op 3,5 en dan hoef ik maar 1x te bestellen.
pi_86292072
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 18:29 schreef AnitraX het volgende:
Ff een vraagje, als jullie omslagdoeken maken hoe breed is de bovenkant dan ongeveer en de lengte van het midden naar de punt?
Ik denk dat het wel ok is als je er eentje maakt die net zo breed is als jijzelf lang bent (die van mij is namelijk wel zo lang/kort uitgevallen). Alleen de lengte tot de punt is wat te kort bij mij, slechts 75 cm ongeveer.
Het is het model uit de Happy Hooker (die overigens bij Selexyz in de ramsj ook maar 5 euro is):
Foto van internet. Ik heb er geen franjes aan zitten.
pi_86297197
Dan moet ik echt op zoek naar meer. Ik heb model halve granny, dat vreet dus garen, maar word wel mooi, morgen eindelijk eens w.i.p. foto maken.
pi_86298708
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:17 schreef Inu het volgende:
Tadadadaaaaa :) Ik wil graag een dubbele voering met effen aan de buitenkant en stipjes aan de binnen, maar ik moet mn moeder nog even overhalen :P

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een toffe tas O+
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  vrijdag 10 september 2010 @ 23:56:21 #120
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_86300557
Zo deze beestjes heb ik nog gemaakt voor de fancy fair van mijn moeders werk morgen.

Alhoewel ik de blauwe lavender bunny al eens eerder had gemaakt, maar de oogjes zaten niet zo goed vast en ik had ze bij gebrek aan zwart garen met donkerblauw vastgezet. Nou dat ik echt geen gezicht, nu zijn de oogjes netjes en stevig vastgezet met zwart garen!
De big ass bunny is wel nummer 2 (nummer 1 ligt al op de afdeling bij mijn moeder en schijnbaar is hij door vele collega's al bewonderd, dus als hij niet verkocht wordt, wordt 'ie was meegenomen door één van hen :o ).

De ezel heb ik met grijs en wit garen van de Lidl gemaakt. De beige gedeelten zijn van garen van de Wibra. De Wibra-wol is veel dikker dan de Lidl-wol dus die moest is vrij strak haken terwijl ik de grijze juist wat losser heb gehaakt. Lekker spul vond ik het wel dat van de Lidl. Het is aardig zacht en er zit een klein glansje in. Bij heel strak haken denk ik wel dat je het relatief makkelijk kapot trekt, maar goed dar heb ik normaliter geen last van. Al met al viel het me heel erg mee, ik had slechtere kwaliteit verwacht. Gelukkig maar want ik aardig ingeslagen (2 pakken grijs, 2 pakken roze en 1 pak wit, in ieder pak zitten 4 bolletjes à 50 gram).

Ik heb nu geen lopende projectjes meer en wel duizend en één dingen die ik nog wil maken, bovendien zit ik er aan te denken om voor mijn verjaardag op iets te gehaakts te geven, wat weet ik nog niet. Sleutelhangers zijn wel leuk denk ik, hmmm ideeën, ideeën, ideeën (maar waar haal ik een paar blikjes tijd vandaan??)
klerkje
  zaterdag 11 september 2010 @ 00:00:08 #121
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_86300699
Inu je tas is echt mooi geworden, mooie kleur ook.. Nu alleen de voering nog!
Ik vind die houten hengsels ook zo gaaf, alleen ben ik zelf niet zo'n handtassen-mens, maar meer een schoudertassen-mens, dus voor mezelf zal ik zoiets niet zo snel maken.
klerkje
  zaterdag 11 september 2010 @ 00:09:47 #122
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86301070
Spiegelei, wat een schatjes!

Caroline duikt haar mandje in en gaat morgenochtend heel vroeg weg.
Ik hoop snel verhuisd en weer terug online te zijn!
:W
  zaterdag 11 september 2010 @ 00:13:44 #123
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_86301243
Trusten Caroline :W
klerkje
  zaterdag 11 september 2010 @ 00:24:44 #124
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86301663
Trusten Spiegelei :W
  zaterdag 11 september 2010 @ 00:37:03 #125
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86302161
caroline, zet 'm op morgen, en tot gauw weer!

wow, wat een productie, spiegelei! ik hoop dat er goede prijzen voor betaald gaan worden op de fancy fair!

wyccie, o mooi is dat patroontje van die sjaal zeg. O+ ik heb 't boekje maar die sjaal was helemaal weggezakt uit m'n geheugen. nu weer terug en meteen gestegen op de 'to-hook-list'!

m'n 2e bal is eindelijk af, olé! *O* morgen maak ik wel een foto, ik ga nu lekker slapen. trusten! :W

[ Bericht 11% gewijzigd door trui op 11-09-2010 00:46:57 ]
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 11 september 2010 @ 08:22:23 #126
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86305781
Mooie tas!

anitrax mijn omslagdoek is 1;5 bij 1 en erg fijn,

pluphy lukt t met de poncho?

*O* k ga zometeen naar aken om de handwerk winkel daar leeg te kopen O+
Today is life -

Dale Carnegie
  zaterdag 11 september 2010 @ 09:37:10 #127
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86306387
voilà:

in de haak.
pi_86306425
Mooi Trui!!
Ik denk dat ik onze bal op 1 plek los ga halen en dan de vullin in een aparte zak ga doen. Ik vind overal pluisjes vulling.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 11 september 2010 @ 09:41:53 #129
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86306449
ai, da's minder. deze heb ik een stuk strakker gehaakt, dus ik hoop dat Tan geen last krijgt van hetzelfde probleem...
in de haak.
pi_86317226
Daar ben ik weer! Terug van een heerlijke vakantie. Had een grote haaktas mee en vroeg me van tevoren af of ik wel genoeg mee had, maar heb de haaknaald geen keer in mijn handen gehad

Ik zie dat mijn swap ontvangen is. Leuk om de foto's hier te zien! Heb verder nog niks bijgelezen, dat doe ik morgen even. Maar is het de bedoeling dat ik bekend maak welke swap van mij afkomstig is?
Ik heb zelf nog geen pakketje ontvangen dus ben erg benieuwd!
  zaterdag 11 september 2010 @ 17:11:50 #131
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86317342
bubbles, wb! fijn om te lezen dat je vakantie zo lekker was. ik heb viavia vernomen dat je nu heel snel je pakketje zult ontvangen hoor!
in de haak.
pi_86319134
Trui ook deze bal is super! O+

Hier eindelijk w.i.p. foto's
Naald 3,5 en al 4 bollen katia bombay 2006

Naald 3 en 2,5 bol katia bombay 2008

Het verschil van naald duidelijk te zien
  zaterdag 11 september 2010 @ 19:06:58 #133
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86320103
Ik ben nou bij meerdere Wibra's geweest, maar telkens hadden ze geen haaknaalden meer.
Waar kun je nog meer (redelijk) goedkoop haaknaalden halen?
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
pi_86320200
Haaknaalden zijn toch sowieso niet zo duur?

Anitra, mooi! Vooral de bovenste, lekker vrolijk. Is dat nou één bol met meerdere kleuren?
  zaterdag 11 september 2010 @ 19:11:48 #135
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86320223
het is ook echt minder handig om wibra naalden te gebruiken, twisted darling. althans, als je een beetje een idee wil hebben met welke maat je haakt. (bijvoorbeeld als een patroon aangeeft datje iets beter met naald 4 kunt haken, die maten komen nl niet overeen met de wibra-maten dus dan kun je toch wat raar uitkomen).

ik heb m'n ergonomische naalden bij hobbydoos besteld en de 'gewone' (Prym) bij een fourniturenzaakje in utrecht gekocht. die gewone gebruik ik de laatste tijd ook weer geregeld trouwens, ik was laatst ineens niet meer zo weg van dat dikkige van die ergonomische.

anitra, mooie sjaals! en wat een verschil inderdaad. komt dat alleen door de naald of is 't garen ook anders?
in de haak.
  zaterdag 11 september 2010 @ 19:22:11 #136
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86320471
Ah Prym, daar heb ik ook breinaalden van geloof ik.

Ik maak nog altijd geen gebruik van patronen, dus dat verschil in maten maakt me vooralsnog weinig uit. Ik pak gewoon een naald die lekker haakt bij een bepaalde garen.

quote:
Op zaterdag 11 september 2010 19:11 schreef _Ophelia_ het volgende:

Anitra, mooi! Vooral de bovenste, lekker vrolijk. Is dat nou één bol met meerdere kleuren?
Nee, maar op het moment heb ik zelfs voor mijn doen weinig te besteden. Studieboeken zijn wel heel duur. :{
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
  zaterdag 11 september 2010 @ 19:33:28 #137
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86320759
AnitraX wat een gave omslagdoeken/sjawls! :D Vrolijk, helemaal mijn smaak :@

En je bal is ook weer mooi geworden Trui! :D

Haakt zo'n ergonomische haaknaald veel fijner dan een "normale"? Ik heb nu alleen normale haaknaalden, maar heb nogal last van m'n duim (door het haken denk ik) en vraag me dus af of een bredere haaknaald beter is...

Balen van je studieboeken TD :( valt altijd tegen zo'n uitgave. (ben dit jaar ook weer onaangenaam verrast :S)
  zaterdag 11 september 2010 @ 19:40:03 #138
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86320962
Oh, en wat zijn de ervaringen met bamboe-naalden?

Toch bedankt voor het noemen van hobbydoos.nl trui! Daar is zo te zien behoorlijk wat keus aan naalden in alle soorten en maten.
Zat eerst bij pipoos te kijken, maar daar zijn ze al duurder en heb je veel minder keus.

Oeh, en de verzendkosten zijn ook veel lager :o
pi_86321041
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 19:40 schreef TwistedDarling het volgende:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad.
pi_86321048
TD ik heb wel een haaknaald 3 over die je mag hebben, pm me maar als je hem wilt, dan stuur ik hem op :-) (ik heb er toch 3 van haaknaald 3 en gebruik nu enkel de ergonomische dus heb 2 gewone over)
  zaterdag 11 september 2010 @ 19:44:07 #141
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86321089
Wow dat is een behoorlijk verschil...goed om te weten ^^
  zaterdag 11 september 2010 @ 19:45:10 #142
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86321128
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 19:43 schreef StefanieV het volgende:
TD ik heb wel een haaknaald 3 over die je mag hebben, pm me maar als je hem wilt, dan stuur ik hem op :-) (ik heb er toch 3 van haaknaald 3 en gebruik nu enkel de ergonomische dus heb 2 gewone over)
Dat is heel lief O+ maar niet nodig. Want 3 heb ik al wel (ook in niet Wibra maat :+ ).
Toch bedankt voor het aanbod :*
pi_86321322
TD: ik koop gewone Prym-haaknaalden ook op de markt, goedkoper dan bij de fourniturenzaak. En inderdaad: die naalden van Wbra of Action hebben een iets afwijkende maat...

RE-BAG update:
De lap is verstuurd *O* Ik heb een foto van het eindresultaat, maar die staat nog op de camera en de accu is leeg :') Dus die komt morgen!
  zaterdag 11 september 2010 @ 19:57:51 #144
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_86321561
Op deze mooie zomerse dag een foto van mijn laatst project:
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zaterdag 11 september 2010 @ 19:59:45 #145
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86321606
moooi!!:D lekker winters ;) maar met een zomers kleurtje :D
  zaterdag 11 september 2010 @ 20:00:42 #146
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_86321634
Ik moet mijn nieuwe beige winterjas een beetje opvrolijken ;)

AnitraX wat een mooie omslagdoeken. Wat een geweldig garen ook!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zaterdag 11 september 2010 @ 20:04:48 #147
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86321756
Leuk mmascha :Y
Heb laatst ook naar zoiets zitten kijken. En zitten ze ook lekker? :D

Net dan toch maar even wat naalden besteld bij hobbydoos, in verschillende maten en elke maat is gemaakt van ander materiaal, dus ik ben heel benieuwd wat me wel en niet gaat bevallen. :P
Haaknaald nr 7 kunststof grijs ¤ 2,99
Haaknaald bamboe nr 5 ¤ 2,95
Haaknaald plastic glitter nr 6 ¤ 1,75

[ Bericht 0% gewijzigd door TwistedDarling op 11-09-2010 20:10:51 ]
pi_86321765
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 19:11 schreef _Ophelia_ het volgende:

Thanks!
Het is katia bombay en die lopen over in verschillende kleuren. Geeft een heel leuk effect.
Trui het is het zelfde draad, andere naalddikte.

Mmascha leuk! Lekker vrolijk kleurtje ook
  zaterdag 11 september 2010 @ 20:05:44 #149
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86321795
Bijna een foto van de RE-BAG *O* Ben zo benieuwd naar het eindresultaat!
pi_86321924
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 19:45 schreef TwistedDarling het volgende:

[..]

Dat is heel lief O+ maar niet nodig. Want 3 heb ik al wel (ook in niet Wibra maat :+ ).
Toch bedankt voor het aanbod :*
Iets anders heb k niet in de aanbieding, van de rest heb ik er zelf maar 1 van, die ergonomische die we hier een tijdje geleden hebben besteld via B.ertha.

Ik ben ook benieuwd naar de foto van het RE-bag project :D
pi_86322310
Hoothoot, wat zeg je nou, heeft de Action ook haaknaalden?

Ik sprak vandaag even met de zus van mijn buurvrouw en complimenteerde haar met haar mooie haakwerk (een granny poncho voor een pop) en toen vertelde ze dat ze in een handwerkzaak heeft gewerkt en zichzelf wel als 'handwerkdeskundige 'kon betitelen. Ideaal, dat soort mensen kennen. Mijn buurvrouw kan ook goed haken, dus mocht ik ooit vastlopen, dan is hulp nabij.

Ben op mijn werk steeds stukjes van de 2e Peppyscarf aan het haken, dat schiet lekker op. Moet toch echt snel een project verzinnen voor de komende diensten waarbij ik veel haaktijd ga hebben.
  zaterdag 11 september 2010 @ 20:32:30 #152
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_86322548
TwistedDarling, ik heb mijn bamboe naalden via ebay, 9 stuks voor 6 dollar ofzo :) en ze hebben ook gewone.

Wat gaan de topics hier snel, en wat een mooie swapsels ! *O*
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  zaterdag 11 september 2010 @ 21:15:34 #153
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_86323987
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 20:04 schreef TwistedDarling het volgende:
Leuk mmascha :Y
Heb laatst ook naar zoiets zitten kijken. En zitten ze ook lekker? :D

Net dan toch maar even wat naalden besteld bij hobbydoos, in verschillende maten en elke maat is gemaakt van ander materiaal, dus ik ben heel benieuwd wat me wel en niet gaat bevallen. :P
Haaknaald nr 7 kunststof grijs ¤ 2,99
Haaknaald bamboe nr 5 ¤ 2,95
Haaknaald plastic glitter nr 6 ¤ 1,75
Ik zag al wat patronen van zulke handschoenen voorbij komen op onze activity-pagina op ravelry.
Ze zitten heerlijk!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_86325085
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:15 schreef mmascha het volgende:

[..]

Ik zag al wat patronen van zulke handschoenen voorbij komen op onze activity-pagina op ravelry.
Ze zitten heerlijk!
Ik heb er wat in de queue gezet idd ook! Ik ff die activity bekijken, bijna alle haakdames hebben er een aantal gefavorite _O-
pi_86325230
Het is handschoenenhaakseizoen :D
pi_86327639
Ik heb twee bamboe naalden, maar ik merk weinig verschil met die van Prym eigenlijk. Ze zijn wat lichter, maar daar wen je heel snel aan :)

Mn moeder heeft de tas gevoerd *O* Bruin tegen het haakwerk aan en wit met aardbeitjes aan de binnenkant O+ Ik zal morgen even een foto maken van het eindproduct :)
pi_86327754
Ik heb iets gehaakt zonder patroon! :P Nouja, niet echt bijzonder hoor, en ook nagemaakt van een bestaand iets maar toch.. :P Alleen dat frutseltje op z'n ehm.. hoofd was een beetje prutsen.

LocoRoco O+

Voor degenen die LocoRoco niet kennen:
pi_86328898
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 19:40 schreef TwistedDarling het volgende:
de hobbydoos is ook heerlijk snel met verzenden, ik had mijn pakje 2 dagen later al binnen :D

en ik heb ook een bamboenaald, daarmee heb ik guusje gemaakt. ik was de hele tijd bang dat dat haakje eraf zou breken, omdat dat aanhechtingsstukje een beetje dunner is, maar het ging prima. het nadeel is wel dat je niet zo'n plat stukje hebt, zoals bij een metalen haaknaald, waardoor je hele haaknaald rond is. daar kreeg ik wel blaren van op m'n duim en m'n vinger... verder haakt het prima, maar ik haak liever met een metalen...

wow Mmascha, mooi! O+

ah, LocoRoco... O+ vooral als je hem in hele kleine Rocootjes laat spatten... super cute! :D (PSP...)
pi_86329187
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 23:00 schreef Yachiru het volgende:
Ik heb iets gehaakt zonder patroon! :P Nouja, niet echt bijzonder hoor, en ook nagemaakt van een bestaand iets maar toch.. :P Alleen dat frutseltje op z'n ehm.. hoofd was een beetje prutsen.

LocoRoco O+
[ afbeelding ]

Voor degenen die LocoRoco niet kennen:
[ afbeelding ]
Locoo...rocoooo O+ Ik vind hem lief O+ (En in het spel maakt ie zo'n lief geluidje als ie alle kleintjes weer samenvoegt tot een grote) Ik herkende hem meteen, voordat ik je plaatje zag. Goed gelukt dus :D
pi_86329276
Yachiru O+ hij is lief!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 12 september 2010 @ 09:35:29 #161
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86335390
Td jammer dat ik dat nu pas lees, wasgister in duitsland en heb daar nog met haalden ïn handen gestaan, soort ergonomische die daar maar 1,95 kosten.

Heerlijk ook hoeveel boekjes ze daar hebben. T enige waar ik me over verbaas, de hoeveelheid sokken patronen. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat het lekker loopt de hele dag op gehaakte sokken. Aangezien de sloffen die ik gehaakt heb de eerste paar keer echt wel de knoopjes voelde.
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 12 september 2010 @ 09:38:15 #162
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86335415
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 19:57 schreef mmascha het volgende:
Op deze mooie zomerse dag een foto van mijn laatst project:
[ afbeelding ]
lekker he, ik wil ook weer een nieuw paar gaan maken voor ik de auto
Today is life -

Dale Carnegie
pi_86335541
Hij is helemaal klaar *O*

Donkere voering tegen het haakwerk aan

Aardbeitjes aan de binnenkant O+

En twee zakjes en een drukknoopje voor de praktische zaken :)

En mn WIP, polswarmers omdat de mouwen van mn jas iets te kort zijn ;) Ik ga alleen geen duimgat maken, want dan kan ik mn wanten niet meer aan :D

Ik had eerst een stuk in de rondte gehaakt, maar dan was het beginnetje veel te strak tegenover de rest van de polswarmer... Dus nu zet ik ze straks maar gewoon aan elkaar :)
  zondag 12 september 2010 @ 10:10:54 #164
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_86335752
quote:
Op zondag 12 september 2010 09:54 schreef Inu het volgende:
Hij is helemaal klaar *O*

[ afbeelding ]

Donkere voering tegen het haakwerk aan

[ afbeelding ]

Aardbeitjes aan de binnenkant O+

[ afbeelding ]

En twee zakjes en een drukknoopje voor de praktische zaken :)

En mn WIP, polswarmers omdat de mouwen van mn jas iets te kort zijn ;) Ik ga alleen geen duimgat maken, want dan kan ik mn wanten niet meer aan :D

[ afbeelding ]

Ik had eerst een stuk in de rondte gehaakt, maar dan was het beginnetje veel te strak tegenover de rest van de polswarmer... Dus nu zet ik ze straks maar gewoon aan elkaar :)
Je tas is leuk geworden Inu! Goeie keus ook dat bruin en de aardbeitjes.

Ik heb mijn handschoenen wel meteen rond gehaakt. Dat aan elkaar maken lukt mij toch niet zo netjes.
Ik vind deze ook zo mooi

Eens kijken of ik dat gewoon na kan maken. Anders ga ik misschien toch maar eens een patroon kopen.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zondag 12 september 2010 @ 10:12:03 #165
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86335766
Je tas is echt superleuk geworden Inu. O+
pi_86335863
quote:
Op zondag 12 september 2010 10:10 schreef mmascha het volgende:

[..]

Je tas is leuk geworden Inu! Goeie keus ook dat bruin en de aardbeitjes.

Ik heb mijn handschoenen wel meteen rond gehaakt. Dat aan elkaar maken lukt mij toch niet zo netjes.
Ik vind deze ook zo mooi
[ afbeelding ]
Eens kijken of ik dat gewoon na kan maken. Anders ga ik misschien toch maar eens een patroon kopen.
Zoiets wilde ik er idd ook van gaan maken, maar dan iets minder wijd. Ik heb deze als 'voorbeeld':

http://www.ravelry.com/patterns/library/morning-fog-mitts

Dank voor de tashulde _O_ Ik ben er ook erg blij mee O+
  zondag 12 september 2010 @ 11:22:39 #167
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86337000
Oh, zodra ik eindelijk thuis ben gelijk aan de polswarmers, er zijn nu zoveel leuke voorbij gekomen. _O-
pi_86337435
Wat is je tas mooi geworden Inu!

Enneh... ik was afgelopen week ook bezig met polswarmers O-)
Alleen heb ik nét-nét-nét iets te weinig garen }:| een meter of 5 denk ik. Ik denk dat er weinig anders op zit dan deze uithalen, opnieuw beginnen en iets strakker haken. Ik vond het te duur garen om voor die paar meter een nieuwe bol te kopen...
Het is een schelpjespatroon in wol/alpaca/acryl.

RE-BAG eindresultaat:
  zondag 12 september 2010 @ 11:43:04 #169
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86337500
RE-BAG :D _O_
  zondag 12 september 2010 @ 11:48:01 #170
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_86337620
quote:
Op zondag 12 september 2010 11:22 schreef TwistedDarling het volgende:
Oh, zodra ik eindelijk thuis ben gelijk aan de polswarmers, er zijn nu zoveel leuke voorbij gekomen. _O-
:D We steken elkaar gewoon aan! Leuk!

Wat is jullie blauwe lapje moi geworden! Complimenten voor jullie allemaal!

Mooi garen Hoothoot! Jammer dat je net te weinig hebt. Balen is dat.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_86337624
quote:
Op zondag 12 september 2010 11:40 schreef Hoothoot het volgende:
Wat is je tas mooi geworden Inu!

Enneh... ik was afgelopen week ook bezig met polswarmers O-)
Alleen heb ik nét-nét-nét iets te weinig garen }:| een meter of 5 denk ik. Ik denk dat er weinig anders op zit dan deze uithalen, opnieuw beginnen en iets strakker haken. Ik vond het te duur garen om voor die paar meter een nieuwe bol te kopen...
Het is een schelpjespatroon in wol/alpaca/acryl.
[ afbeelding ]

RE-BAG eindresultaat:
[ afbeelding ]
Leuk *O*

Wat gek om je lapje op iemand anders zn foto te zien :D
  zondag 12 september 2010 @ 11:55:12 #172
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86337811
geweldig leuk geworden, die tas-lap, hoothoot!

en inu, wat is je tas mooi zo, echt heel leuk afgewerkt. O+ fijn zo'n moeder! :D

en al die mooie polswarmers vind ik ook prachtig! vooral die van mmascha, super! ik heb nog altijd die van lucy op 't programma staan. de wol is al eeuwen in huis, maar alleen nog even tijd vinden om ze te maken.

[ Bericht 11% gewijzigd door trui op 12-09-2010 12:56:02 ]
in de haak.
  zondag 12 september 2010 @ 11:55:29 #173
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86337814
Oow Re-Bag is gaaf geworden :D lekker gebloemt enzo ^^ grappig dat iedereen ongeveer dezelfde kleuren blauw heeft.

Mooie voering van de tas ook ^^
En schattig beestje Yachiru :D ken het niet maar vind het een lief popje :D

En al die polswarmers/handschoendingen :D Wat een goed idee ook! mijn jas heeft ongeveer standaard te korte mouwen (ben behoorlijk lang, vandaar) dus moet dit zeker onthouden! :D Probeer nu telkens lange handschoenen te zoeken maar die zijn altijd zo koud :(
Maar eerst nieuwe winterjas, kijken of die mouwen wel lang genoeg zijn :P
  zondag 12 september 2010 @ 12:28:55 #174
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86338717
quote:
Op zondag 12 september 2010 11:48 schreef mmascha het volgende:

[..]

:D We steken elkaar gewoon aan! Leuk!

Wat is jullie blauwe lapje moi geworden! Complimenten voor jullie allemaal!

Mooi garen Hoothoot! Jammer dat je net te weinig hebt. Balen is dat.
Ja, ik zat al een poosje te denken dat ik graag handschoenen zonder vingers wilde. Dus ook op ravelry kijken, en jullie op de activity pagina idd ineens met die polswarmers. Ik denk: Ja, dat kan natuurlijk ook!
De activity pagina's is altijd al zo'n goede inspiratie-gever. :D O+
pi_86339543
En ik ben weer helemaal bijgelezen! *O* Wat zijn er ontzettend leuke swaps gemaakt. Echt super dat iedereen iets leuks heeft mogen ontvangen. Kan niet wachten tot ik mijn pakketje open mag maken.
Degene naar wie ik mijn swap heb gestuurd heeft het nog niet geraden, maar dat vind ik ook niet heel raar. Heb niet echt een duidelijke hint aan mijn swap toegevoegd al zou je het kunnen weten als je een beetje weet wat voor haaksels ik maak.

Inu wat een onwijs leuke tas en heel mooi gevoerd. Weer iets erbij op mijn to do-list.
pi_86339817
Mijn tas is af!! Heb net de hengsels eraangezet dus nu is ie echt klaar. Yay! Alleen kan ik geen foto maken want vriendlief is z'n camera vergeten... die houden jullie dus nog te goed!

Zo, ga ik nu beginnen aan de stapeltoren of aan een haaknaaldenhoesje? Hmmmm... even het patroon van de stapeltoren uitzoeken :D
pi_86340848
Ik heb een Ravelry patroon *O* Had het basispatroon ondertussen zo erg veranderd dat het wel mijn eigen patroon werd vond ik O-)

http://www.ravelry.com/patterns/library/autumn-mittens-2

Nu alleen nog uitvinden hoe ik een stukje tekst toe voeg...
pi_86341203
Gefaved Inu!! Ik ga ze ook eens maken denk k, lijkt me leuk voor als het nog niet te koud is voor handschoenen maar toch te koud om niets te dragen!
pi_86341475
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:36 schreef Inu het volgende:
Ik heb een Ravelry patroon *O* Had het basispatroon ondertussen zo erg veranderd dat het wel mijn eigen patroon werd vond ik O-)

http://www.ravelry.com/patterns/library/autumn-mittens-2

Nu alleen nog uitvinden hoe ik een stukje tekst toe voeg...
Waar wil je precies tekst toevoegen?
pi_86341545
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:57 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Waar wil je precies tekst toevoegen?
Ja, het is al gelukt :) Je moet op het potloodje klikken naast de naam :)

quote:
Op zondag 12 september 2010 13:48 schreef StefanieV het volgende:
Gefaved Inu!! Ik ga ze ook eens maken denk k, lijkt me leuk voor als het nog niet te koud is voor handschoenen maar toch te koud om niets te dragen!
:D Hopelijk klopt hij, want ik heb de eerste rijen een beetje op de gok gedaan O-) Ik had hem gewoon zo lang gemaakt als ik nodig vond :P
pi_86341582
quote:
Op zondag 12 september 2010 13:59 schreef Inu het volgende:

[..]

Ja, het is al gelukt :) Je moet op het potloodje klikken naast de naam :)

Yep
pi_86345727
:o dat is lang geleden! :W
tnx trui, heb inmiddels heerlijk n uurtje zitten haken weer!
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_86346380
Ik heb mijn polswarmers maar uit elkaar gehaald. Strakker haken lukt me niet, dus nu poging drie met een naald kleiner.
To be continued...
pi_86350153
Pjieuw mijn aap schiet eindelijk op! Vandaag de 2de arm gehaakt, nu de boordjes afmaken (wrist's border enzo) en dan kan ik de armen er ook al aanhangen. Dan nog de neus, het mond en het t-shirt zogezegd maar dat ga ik denk k niet maken. Weet k nog niet, dat zie ik wel :-)

Het was de bedoeling dat ik goed ging doorhaken deze namiddag maar er kwam nog een vriendin en die bleef langer dan ik dacht (niet dat ik er iets op tegen had hoor :D )
pi_86355664
Kent iemand deze webwinkel?

http://www.haakwebsite.nl(...)_id=10000001&lang=NL

Bolletjes Lammy Canada (50 gr 60% acryl 40% wol) vanaf 1 euro per bol!
pi_86356508

Ik heb een planeetje gemaakt in het kader van een wedstrijd. Er komt nog een amigurumi bij om het er originele combinatie van te maken! Foto is een beetje waardeloos. Morgen komen er betere ;)
  zondag 12 september 2010 @ 20:52:46 #187
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86356785
Bubbles, het bericht heeft mij bereikt dat jouw pakketje morgen verzonden gaat worden!!! [/tracktracemodus]

WAMPIIII! wb!! vertel, hoe gaat het? wat ben je aan 't m/haken?

lyssa, leuk! ben benieuwd naar het totaal straks.

en inu, die ken ik niet nee, wat goedkoop allemaal! ook de Katia-Planet is daar wat minder duur geloof ik he?

hoothoot, wat een doorzettingsvermogen... :o en dat voor 5 meter te weinig garen, ik hoop dat de kleinere naald uitkomst biedt!
in de haak.
  zondag 12 september 2010 @ 20:57:42 #188
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_86357092
Lyssa wat grappig! Ga je er een alien bij maken?

Ik heb zo'n grocery bag gemaakt, best grappig wel. Ik was alleen de tel kwijt dus het aantal rijen zal wel niet helemaal gelijk zijn aan het patroon. Bovendien heb ik bij het maken van een hengsel toch per ongeluk de chain gedraaid en dus is ook het hengsel een halve slag gedraaid. Pff niet zo opgelet dus, Nou ja de tas is voor mezelf, van de week maar eens kijken of het dienst kan doen op de markt.

foto volgt nog.
klerkje
pi_86357839
Zo de armen zijn af, morgen een groot deel in elkaar zetten en de staart nog maken, de buik en de neus!
  zondag 12 september 2010 @ 21:12:18 #190
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86357884
spiegelei, zijn je spullen nog goed verkocht op die fancy fair of weet je dat niet?
in de haak.
  zondag 12 september 2010 @ 21:21:30 #191
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_86358396
schiet hier niet echt op...proeflapje uitgehaald en nu op zoek naar iets makkelijks...patroon lezen lukt nog niet echt...ga denk toch van de week maar ff een boekje kopen...iemand tips ?
pi_86360204
een boekje, happy hooker, 200 blocks, handboek Haken voor beginners, gehaakte beestenboel... bijvoorbeeld... :)
pi_86360511
Alles prima trui! Hier ook zo te zien: wat een boel nieuwe mensen!
Ik zou mezelf niet zijn als ik vandaag niet aan twee nieuwe projecten was begonnen: eerst de Fat Bottom Bag uit Happy Hooker, maar ik kwam erachter dat m'n knalroze garen niet genoeg was, daar moet ik even nieuw voor halen. Ik ben ook aan een Granny stripe kussenhoes begonnen. Heb de smaak weer te pakken, zo lijkt. En als ik dan dinsdag toch naar Modilaine 'moet': ik zag er van de week supermooie wol voor n sjaal, roze, blauw en oranje gemengd ofzo..

Ik heb inmiddels 10 topics teruggescand, jullie zijn allemaal echt suuuupergoed bezig! Die swap, wat daar allemaal is uitgekomen, leuk man! Verder natuurlijk teveel om te noemen; ik vind vooral de prijs voor de 1up van Lijnloos ook nog leuk om te noemen.

Buup, ik zou Happy Hooker aanschaffen: leuke projecten, uitleg van véél steken, en ook nog leuk om te lezen!
  zondag 12 september 2010 @ 22:23:10 #194
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86362757
wampi, leuk dat je er weer bent! ^O^ heb jij de engelstalige happy hooker dan? want in de NL versie staat die tas niet, dacht ik?
in de haak.
pi_86362897
Dat wil ik bevestigen. Happy Hooker is leuk om te lezen. :)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_86364381
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:11 schreef StefanieV het volgende:
Zo de armen zijn af, morgen een groot deel in elkaar zetten en de staart nog maken, de buik en de neus!
Ik las darmen en ik snapte er helemaal niks van :')
pi_86364709
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:23 schreef trui het volgende:
want in de NL versie staat die tas niet, dacht ik?
Hij staat (met nog een stel andere patronen) inderdaad alleen in de engelstalige, waarom snap ik nog steeds niet. Ik heb ergens een gescande engelse versie vandaan gehaald, ik vond dat het in dit geval mocht, ik heb netjes betaald voor de nlse editie en had de engelse gekocht als ik dit vooraf wist :{
  zondag 12 september 2010 @ 23:03:40 #198
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86365112
inderdaad, stom is 't! heb jij 'm al es geprobeerd te maken?
in de haak.
pi_86366072
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:03 schreef trui het volgende:
inderdaad, stom is 't! heb jij 'm al es geprobeerd te maken?
Nee, ik vindt hem leuk maar wat me tegenhoudt is dat ik hem nauwelijks zou gebruiken. Ik zit eraan te denken om een variatie op deze te maken, maar ik denk dat ik een eeuwigheid bezig ben om het patroon mooi passend te krijgen.
  zondag 12 september 2010 @ 23:37:55 #200
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_86366820
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:12 schreef trui het volgende:
spiegelei, zijn je spullen nog goed verkocht op die fancy fair of weet je dat niet?
Weet ik niet, ik kon er niet bij zijn en mijn moeder moet deze week werken (nachtdienst) dus die lag lekker te slapen. Ik zal het wel via m'n moeder horen, ben eigenlijk wel benieuwd.

Ondertussen ben ik aan wat prutsdingetjes bezig, maar ik hou het nog even spannend, morgen pas een fotootje (lees; ik ben nu gewoon te lui om een foto te maken :o ).
klerkje
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 13 september 2010 @ 09:23:10 #201
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86373151
mochten er nog mensen op zoek zijn voor leuke patronen, en duitse taal is geen probleem, dan zijn de boekjes van OZverlag erg tof :Y

ze hadden lekkernijen, kleertjes, knuffels, shawls & mutsen, sokken, speelgoed, kaarten en nog meer dingen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_86383238
De lavenderbunny voor Sonnetje en Floris is eindelijk af!

♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_86383338
Wat een lieve bunny, Vicky!

Heeft iemand tips voor wolwinkeltjes in Dordrecht? Ik ga volgende week een dagje die kant op, dus ik ben leuke adresjes aan het verzamelen ;)
pi_86392657
quote:
Op maandag 13 september 2010 15:22 schreef Hoothoot het volgende:
Wat een lieve bunny, Vicky!

Heeft iemand tips voor wolwinkeltjes in Dordrecht? Ik ga volgende week een dagje die kant op, dus ik ben leuke adresjes aan het verzamelen ;)
Je hebt er twee, eentje in het centrum op de Voorstraat, ergens rond nummer 400, maar daar mag je niet zo snuffelen. Die man wil altijd meteen weten wat je komt doen :X http://www.creadrecht.nl/

En dan heb je er nog een in Krispijn, die is erg fijn en heeft ook heel veel O+ http://www.debreicaravan.nl/
pi_86392902
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:51 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Ik las darmen en ik snapte er helemaal niks van :')
Haha :')

Vicky lieve bunny zeg!
  maandag 13 september 2010 @ 20:23:44 #206
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86394880
Lief de bunny Vicky, leuk dat de letter erop staat! :D

Ik ben gek aan het worden:P ik dacht maak de steel van de stapeltoren gelijk vast aan de bodem, omdat ik toch 1 kleur gebruik. Maar is wel een enorm gepriegel!! :( Heb de bodem ook verzwaard, dus trekt allemaal lekker zeg maar :S
maar komt goed, ben al bij rondje 8 van de 28 (en dan de rest, maar 28 van 18 steken)
  maandag 13 september 2010 @ 20:26:32 #207
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_86395036
M'n moeder belde net om door te geven dat iedereen de gehaakte beestjes zo leuk vond en dat alles goed verkocht is (opbrengst weet ik niet). Ik geloof alleen dat zo'n beetje alles door het personeel zelf ik gekocht. De ezel is naar een kind van een collega (die collega was kennelijk 's morgens als 1 van de eerste expres langs gekomen om de ezel te kunnen kopen! :D ), de lavender bunnies zijn ook allemaal gekocht voor kinderen her en der en de muisjes met kattenkruid zijn ook naar enkele collega's gegaan (en goed ontvangen door de katten).
Nu hebben ze gevraagd of ik nog meer van de lavender bunnies wil maken en dan het liefst van die grote, want met Sinterklaas hebben ze weer wat ofzo. Haha, wel leuk om te horen dat men het zo leuk vind. Maar nu eerst wat dingetjes maken die ik zelf wil maken.
Vicky! je bunny is af ! Wat een kleurrijke is het geworden, zelf uitgezocht toch? Leuk hoor en kennelijk een populair patroontje!
klerkje
pi_86396114
Mooi geworden weer Vicky! Ik vind dat je die letters altijd zo mooi doet, dat krijg ik dus echt niet voor mekaar... _O_ hulde!

Speigelei, wat tof dat alles zo goed verkocht is!

Lavendel Bunnies zijn ook echt tof, ben as we type weer verder aan het gaan met mijnes, oor nr. 2 moet echt af vanavond en het liefst al een begin van een arm of pootje, want ik wil hem deze week nog kunnen geven.
pi_86396505
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:38 schreef Inu het volgende:

[..]

Je hebt er twee, eentje in het centrum op de Voorstraat, ergens rond nummer 400, maar daar mag je niet zo snuffelen. Die man wil altijd meteen weten wat je komt doen :X http://www.creadrecht.nl/

En dan heb je er nog een in Krispijn, die is erg fijn en heeft ook heel veel O+ http://www.debreicaravan.nl/
Thx voor de tips!
Breicaravan ziet er groot uit! Dat rondneuzen vind ik altijd zo heerlijk.
pi_86396849
Wat zijn eigenlijk leuke wolwinkeltjes in Amsterdam? Ik heb altijd in Den Haag en omgeving gewoond, maar zit nu in Amsterdam... Ik ken wel De Afstap, die is erg leuk, maar hebben vooral Rowan. Heel mooi, maar ook best duur!
pi_86397594
leuk die bunny...

misschien in de OP de winkeltjes met commentaar zetten van wel/niet leuk veel/weinig sortering ??
pi_86398197
Kijk eens op Ravelry, daar staat veel info over winkels.
pi_86398914
quote:
Op maandag 13 september 2010 20:23 schreef EsseEi het volgende:
Lief de bunny Vicky, leuk dat de letter erop staat! :D

Ik ben gek aan het worden:P ik dacht maak de steel van de stapeltoren gelijk vast aan de bodem, omdat ik toch 1 kleur gebruik. Maar is wel een enorm gepriegel!! :( Heb de bodem ook verzwaard, dus trekt allemaal lekker zeg maar :S
maar komt goed, ben al bij rondje 8 van de 28 (en dan de rest, maar 28 van 18 steken)
Oh jij doet hem meteen al vast? Waarmee heb je 'm verzwaard? Ik heb dat niet gedaan... kan nu ook niet meer want de bodem is al dichtgenaaid. Ben nu ook met het kikkerkopje bezig. Heb nog wel een belletje ergens liggen, denk dat ik dat in het kopje stop zodat ie rammelt :D

Is ie bij jou ook zo klein? Hij valt kleiner uit dan ik dacht... ik heb dan ook wel tamelijk fijn garen, geloof ik. Maar vind het prima, zo is ie lekker snel klaar hihi. En ik vind de kleuren zo mooi, mooi glanzend garen en zachte babykleuren! (heb catania en een paar breikatoen, die catania glimmen geweldig). En ik verbaas me erover hoe ontzettend netjes het is, geen idee hoe ik het doe _O-
pi_86398985
Mijn tweede amigurumi is af voor bij de planet.

Meet Atlas!

Relaxing Atlas

Sexy Atlas

En natuurlijk Atlas zoals we hem allemaal kennen (positie moet ik nog even optimaliseren)

pi_86399048
_O-

Heb je ijzerdraad in de ledematen gedaan, Lyssa?
pi_86399235
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:40 schreef wyccie het volgende:
_O-

Heb je ijzerdraad in de ledematen gedaan, Lyssa?
:D Ja! :D
pi_86399468
Ik vind 'm super.
En je planeet is een mix van Saturnus en de aarde. ;)
pi_86399515
Spiegelei, tof dat alles verkocht is, en dat je nog meer mag maken!

Lyssa, je Atlas is fantastisch! Wat een idee ook om te haken :D

Ik ben echt weer hooked hoor, gisteravond nog een hele poos zitten haken! En genoeg leuke dingen om af te maken, en een laaaange lijst met toekomstige projecten :).
pi_86399826
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:47 schreef wyccie het volgende:
Ik vind 'm super.
En je planeet is een mix van Saturnus en de aarde. ;)
Thnx :D De planeet is eigenlijk gewoon 1 kleur met die ring, maar ik heb er nog wat land erop gemaakt :')
pi_86400002
Lyssa :D _O-
  maandag 13 september 2010 @ 21:56:05 #221
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86400023
Haha grappig je Atlas Lyssa!!! En al die poses _O-

quote:
Op maandag 13 september 2010 21:38 schreef Skochsela het volgende:

[..]

Oh jij doet hem meteen al vast? Waarmee heb je 'm verzwaard? Ik heb dat niet gedaan... kan nu ook niet meer want de bodem is al dichtgenaaid. Ben nu ook met het kikkerkopje bezig. Heb nog wel een belletje ergens liggen, denk dat ik dat in het kopje stop zodat ie rammelt :D

Is ie bij jou ook zo klein? Hij valt kleiner uit dan ik dacht... ik heb dan ook wel tamelijk fijn garen, geloof ik. Maar vind het prima, zo is ie lekker snel klaar hihi. En ik vind de kleuren zo mooi, mooi glanzend garen en zachte babykleuren! (heb catania en een paar breikatoen, die catania glimmen geweldig). En ik verbaas me erover hoe ontzettend netjes het is, geen idee hoe ik het doe _O-
Volgens het patroon moet 'ie apart vast, maar ik heb echt zo'n hekel aan afhechten/dingen aan elkaar vast maken. Lukt me ook nooit goed om het heel goed vast te maken, voor m'n gevoel althans dus weet ik niet of m'n nichtjes er onbeperkt mee kunnen gooien ;) Ik heb de bodem verzwaard met een boterhamzakje met rijst. (bedacht me toen die erin zat dat ik er nog wel 1 extra omheen had kunnen doen maar goed). Geloof dat m'n moeder dat ook altijd zo deed, dat het wel houdbaar is zeg maar ;)

En jaaa hij is klein!!! Ik dacht dat ie veel groter werd! Maar gebruik Soft ofzo van Zeeman, ook behoorlijk fijn garen. En haaknaald 3,00mm. Maar uiteindelijk is het evenveel werk, zijn de zelfde steken die je doet ;)

Haha de bodem is overigens wel nog steeds een hexagon :P maar wel vet, op de plekken waar ik gemeerderd/geminderd heb lopen een soort van lijnen, geeft 'm extra twist ^^

Heb trouwens een grote zak vulspul van de markt, en zitten allemaal lelijke stukken in opeens :S Met korrels en met Fiberfill van een rol :S (hoop dat de rest gewoon weer goed is)

[ Bericht 3% gewijzigd door EsseEi op 13-09-2010 22:09:00 ]
pi_86401242
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:56 schreef EsseEi het volgende:
Haha grappig je Atlas Lyssa!!! En al die poses _O-
[..]

Volgens het patroon moet 'ie apart vast, maar ik heb echt zo'n hekel aan afhechten/dingen aan elkaar vast maken. Lukt me ook nooit goed om het heel goed vast te maken, voor m'n gevoel althans dus weet ik niet of m'n nichtjes er onbeperkt mee kunnen gooien ;) Ik heb de bodem verzwaard met een boterhamzakje met rijst. (bedacht me toen die erin zat dat ik er nog wel 1 extra omheen had kunnen doen maar goed). Geloof dat m'n moeder dat ook altijd zo deed, dat het wel houdbaar is zeg maar ;)

En jaaa hij is klein!!! Ik dacht dat ie veel groter werd! Maar gebruik Soft ofzo van Zeeman, ook behoorlijk fijn garen. En haaknaald 3,00mm. Maar uiteindelijk is het evenveel werk, zijn de zelfde steken die je doet ;)

Haha de bodem is overigens wel nog steeds een hexagon :P maar wel vet, op de plekken waar ik gemeerderd/geminderd heb lopen een soort van lijnen, geeft 'm extra twist ^^

Heb trouwens een grote zak vulspul van de markt, en zitten allemaal lelijke stukken in opeens :S Met korrels en met Fiberfill van een rol :S (hoop dat de rest gewoon weer goed is)
Ah slim! Daar had ik ook aan moeten denken... ik had al wel bedacht dat hij niet erg stabiel ging zijn zonder verzwaring, maar heb de verzwaring toch achterwege gelaten. Ik doe het met een 3,5 haaknaald maar nog steeds is het enorm priegelen, of misschien juist wel hierdoor :D

Mijn bodem is geen hexagon, want ik heb die site die in de OP staat eens héél erg goed bekeken en vervolgens min of meer de hexagonvorm vermeden :D Maar hexagonvorm kan ook wel leuk zijn, ja! Voor zo'n ding als dit niks mis mee.

Ik heb wel de duidelijk-zichtbare-minderingen in de basis zitten. Nu in het kikkerhoofdje heb ik die andere truc die op de site staat toegepast (ik snapte hem eerst niet :@ ) zodat de minderingen nu niet zo duidelijk zichtbaar zijn. Fijn <3
  maandag 13 september 2010 @ 22:26:07 #223
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86402224
Trouwens, bovenaan het patroon staan 2 correcties voor 2 ringen, Heel klein maar zag het toevallig.
pi_86405160
quote:
The above is only a summary of corrections; the corrected pattern text is below (if free) or shipped upon completion of order (if purchased)
Niks aan de hand gelukkig! :)
pi_86413398
quote:
Op maandag 13 september 2010 20:47 schreef Lijnloos het volgende:
Mooi geworden weer Vicky! Ik vind dat je die letters altijd zo mooi doet, dat krijg ik dus echt niet voor mekaar... _O_ hulde!

Speigelei, wat tof dat alles zo goed verkocht is!

Lavendel Bunnies zijn ook echt tof, ben as we type weer verder aan het gaan met mijnes, oor nr. 2 moet echt af vanavond en het liefst al een begin van een arm of pootje, want ik wil hem deze week nog kunnen geven.
letters is een kwestie van vakjes tellen :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 14 september 2010 @ 10:25:18 #226
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86413414
borduur je ze er achteraf op, vicky? of haak je die letters er direct in?

geinig, lyssa! waar moeten we stemmen? ;)
in de haak.
pi_86413425
Ik borduur ze achteraf erop.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_86417637
Jeej!!! Vandaag komt als het goed is mijn swap *O* Misschien kan dat mijn dag weer een beetje goed maken. Vandaag was eigenlijk weer mijn eerste werkdag na de vakantie, maar heb vanacht op de spoedeisende hulp doorgebracht en zit nu met een hersenschudding thuis.
Ben gisteravond ineens flauwgevallen en nogal ongelukkig terecht gekomen. Met mijn hoofd op de rand van een opstapje. Had een wond waardoor je blijkbaar (kon het zelf niet zien) recht op mijn schedel kon kijken. :X
Dus ja, na een nachtje hechten, CT-scan en neurologen op bezoek gehad te hebben zit ik nu thuis in mijn bed met gigantische hoofdpijn. Volgens mij overheerst de pijn van de wond nu het meeste waardoor het naar een beeldscherm kijken verdacht goed gaat. Maar volgens de neuroloog zou dat ook wel veranderen als de pijn van de wond afneemt.

Dus kom maar op met die swap vandaag!! :P
pi_86417739
Aai Bubbles, dat is klote!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:20:52 #230
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86418818
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:47 schreef -Bubbles- het volgende:
Jeej!!! Vandaag komt als het goed is mijn swap *O* Misschien kan dat mijn dag weer een beetje goed maken. Vandaag was eigenlijk weer mijn eerste werkdag na de vakantie, maar heb vanacht op de spoedeisende hulp doorgebracht en zit nu met een hersenschudding thuis.
Ben gisteravond ineens flauwgevallen en nogal ongelukkig terecht gekomen. Met mijn hoofd op de rand van een opstapje. Had een wond waardoor je blijkbaar (kon het zelf niet zien) recht op mijn schedel kon kijken. :X
Dus ja, na een nachtje hechten, CT-scan en neurologen op bezoek gehad te hebben zit ik nu thuis in mijn bed met gigantische hoofdpijn. Volgens mij overheerst de pijn van de wond nu het meeste waardoor het naar een beeldscherm kijken verdacht goed gaat. Maar volgens de neuroloog zou dat ook wel veranderen als de pijn van de wond afneemt.

Dus kom maar op met die swap vandaag!! :P
Auw ;( Beterschap :*
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:33:38 #231
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86419264
Bubbles, beterschap!

Mooie leuke dingen en ik kan niet alles onthouden van een paar pagina's snel bij-lezen. Yachiru, knap hoor dat gele dingetje zonder patroon. Ja de naam ben ik al weer vergeten want ik had er nog nooit van gehoord.

Caroline is verhuisd, wacht nog op internet. Mijn huis is natuurlijk een bende en ik heb de meest banale dingen niet. Zoals lucifers. Enfin ik zal jullie niet vermoeien met mijn lijstje ;)

Happy Home in the forest. De USB truc werkt dus ik hoop de volgende keer een foto te kunnen uploaden. Mits het eventjes ophoudt met regenen op een moment dat ik ook thuis ben om een foto te nemen.

Gisteren even een heel speciaal moment. Ik was doodop van het sjouwen maar ik reed richting huis en zei tegen mezelf, Je bent bijna thuis. En opeens ging ik echt compleet uit mijn bol.
Het is MIJN HUIS en MIJN THUIS! *O* *O* *O*
Dat was echt een geweldig gevoel. Ondanks alles wat niet werkt of er niet is. Dit is lekker mijn plekje :)
  dinsdag 14 september 2010 @ 14:24:14 #232
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86421218
tsjonge bubbles, da's niet niks! met een hersenschudding kun je een tijdje zoet zijn... hopelijk valt het mee. heb je dat wel eens vaker gehad, zomaar flauwvallen?

caroline, heerlijk dat je weer een echt eigen thuis hebt. :* gefeliciteerd en maak er wat moois van! :)
in de haak.
  dinsdag 14 september 2010 @ 14:27:04 #233
112545 Muck
pi_86421316
Ai Bubbles, sterkte :o :*

Mijn bal is sinds gisteren af *O*
Helaas is mijn camera leeg, maar ik zal eerdaags voor batterijtjes (en dus een foto) zorgen. Ook heb ik gisteravond een leuke pantoffel gehaakt, en maak ik straks de andere :P
  dinsdag 14 september 2010 @ 14:27:35 #234
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86421338
oh ik ben zo benieuwd muck! heb je 'm goed volgestopt? :)
in de haak.
  dinsdag 14 september 2010 @ 14:40:59 #235
112545 Muck
pi_86421829
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:27 schreef trui het volgende:
oh ik ben zo benieuwd muck! heb je 'm goed volgestopt? :)
Ja, ik heb er een kussenvulling van Blokker ingedaan en dan paste met een beetje geweld prima O-) :D
pi_86422282
Ah Bubbles, dat klinkt niet fijn. Beterschap!

Ik was net even bij V&D (een plu kopen, nadat ik helemaal doorweekt in de stad aankwam :')) en daar viel mijn oog op granny-sjaals!
Respectievelijk 17 en 20 euro :o wat ik eigenlijk bijzonder duur vind... Ze waren heel losjes gehaakt, van acryl. Dus, wie ook Hip wil zijn deze winter weet wat 'ie moet doen ;)
Ik vraag me alleen af of er een machine is die dit kan maken? Of is het allemaal handwerk?

pi_86422372
Dat zal vast allemaal machinaal gaan. Ik vind het er niet mooi uitzien moet ik eerlijk zeggen.

Bubbles, beterschap!
  dinsdag 14 september 2010 @ 15:01:12 #238
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86422595
ik dacht dat haken niet machinaal kon. maar dat heb ik ook maar van horen zeggen hoor.
in de haak.
pi_86422866
Hm, ik heb even gegoogled en volgens mij kan het toch wel machinaal.
  dinsdag 14 september 2010 @ 15:52:07 #240
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86424741
hahaha inderdaad! :D
in de haak.
  dinsdag 14 september 2010 @ 15:54:23 #241
112545 Muck
pi_86424844
Hmm, echt mooi vind ik de sjaals inderdaad niet. Dat kan ik zelf mooier, denk ik dan :o
pi_86427049
In de V&D vond ik ze wel leuk! Heb ze trouwens in andere kleuren gezien... maar lekker aanvoelend stofje.

Mijn paal staat! Ik ben er heel erg trots op hahaha, want even leek het alsof hij niet rechtop zou kunnen staan, hij kiepte telkens om (omdat ik de basis niet verzwaard had natuurlijk). Maar toen heb ik 'm ook aan de bodem van de basis vastgenaaid, en nu staat ie gewoon! Yay, blijblijblij :D

Sterkte trouwens, Bubbles!
pi_86427800
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 10:25 schreef trui het volgende:
borduur je ze er achteraf op, vicky? of haak je die letters er direct in?

geinig, lyssa! waar moeten we stemmen? ;)
Niet :( onafhankelijke jury ;(
pi_86430247

Hier nog de foto die ik heb ingestuurd!
pi_86430691
Atlas is echt heel leuk geworden!

Is er hier wel eens iemand naar een Stitch 'n Bitch bijeenkomst geweest? Ik heb net ontdekt dat er op 10 min. van mijn huis in februari een Stitch 'n Bitch groep is gestart. Is het wat om er als haakster heen te gaan?
pi_86432953
Lyssa, atlas is echt leuk!! Grappige poses ook haha

edit: ik heb trouwens iets heel stoms voor! Ik laat mijn nagels wat groeien omdat ik dat mooier vind en nu doet haken pijn aan mijn hand omdat mijn nagel in mijn handpalm duwt :o

[ Bericht 73% gewijzigd door StefanieV op 14-09-2010 20:01:30 ]
  dinsdag 14 september 2010 @ 20:08:04 #247
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_86435796
Lyssa, wat een geweldige inzending!

Die sjaals van de V&D zijn van heel dun garen. Ik dacht het met de sokkenwol van de Lidl na te maken. Die sokkenwol is wel heel erg dun. Foutje. Die driehoekige heb ik al nagemaakt. Hij zit heel raar in elkaar. Ik heb um iets anders gemaakt. Zal vandeweek even een foto maken.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_86435937
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 20:08 schreef mmascha het volgende:
Lyssa, wat een geweldige inzending!

Die sjaals van de V&D zijn van heel dun garen. Ik dacht het met de sokkenwol van de Lidl na te maken. Die sokkenwol is wel heel erg dun. Foutje. Die driehoekige heb ik al nagemaakt. Hij zit heel raar in elkaar. Ik heb um iets anders gemaakt. Zal vandeweek even een foto maken.
thx :D

Ja ik was ook aan de slag gegaan met die sokkenwol voor Atlas. Maar ik vind dat toch niet prettig, het wordt vaak te strak en daardoor onoverzichtelijk pluizig. Uiteindelijk maar over gegaan op nigar en royaal van de zeeman.
pi_86436848
Hoihoi, even vraagje over met 2 kleuren haken: knippen jullie ook elke keer de draadjes door en hechten ze af als je met een kleur stopt en de volgende begint?

Ben nu bezig met de bij en ik weet niet of ik de draad er gewoon aan moet laten hangen of niet... anders moet ik straks zoveel losse eindjes verbergen :p Nou ja in een knuffeltje als dit kan dat makkelijk, maar met andere dingen misschien niet zo..?
  dinsdag 14 september 2010 @ 20:39:19 #250
112545 Muck
pi_86437361
ik laat de kleur die ik niet gebruik gewoon onder de lusjes meelopen, dat scheelt inderdaad een hoop afhechten :P
pi_86437525
Haakspeak! Wat bedoel je, onder de lusjes meelopen? :@
  dinsdag 14 september 2010 @ 20:49:41 #252
112545 Muck
pi_86437828
Hmm, dat ik er overheen haak zeg maar.
Ik zal het even painten voor je :P

edit: nee, painten lukt me niet :')

als je haakt, haak je door 2 lusjes heen. Het touwtje dat je niet gebruikt, leg je tussen deze lusjes in vóór je ze opneemt met je naald. Hierdoor 'verdwijnt' de ongebruikte draad tussen de lusjes en valt hij niet op :)
Is het zo een beetje duidelijk? :@
pi_86438103
Aanvulling op Muck: je legt de draad in de lengte over de nog komende steken heen en je haakt er omheen.
pi_86438226
Ik knoop de 2 draadjes aan elkaar, maar dat lukt enkel als je een amigurumi maakt waar het knoopje aan het binnenste zit.

Mijn aap is af!!!!! Nu nog een sjaaltje maken, het t-shirt maak ik niet meer, dus hij krijgt een sjaaltje en dan neem ik een foto! Hij is gewoon te grappig (ook niet heel mooi in elkaar gezet maar ik kan dat dus echt niet!)
pi_86438381
Exhibionistische apen :{w
pi_86439150
Poging drie van de polswarmers mislukte ook... :') na drie keer uithalen haakt het garen niet meer zo makkelijk helaas.

Dus op naar poging vier. Ik had nog een zak met ongeveer 1 kilo helderblauwe acryl (Beijer Populair dacht ik) ooit door iemand op een breimachine gebruikt, te zien aan de ronde bolletjes in de zak. Op Marktplaats voor 2,50 gekocht O-) Dus daarvan maar polswarmers gehaakt, deze zijn wel geslaagd!
Ben nu begonnen aan een snelle sjaal voor erbij, in dezelfde kleur. (Denk er even een donkerbruine winterjas bij, past perfect!)

pi_86440279
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 21:00 schreef _Ophelia_ het volgende:
Exhibionistische apen :{w
Hihi wie weet :o

Foto zal voor morgen zijn trouwens, heb geen zin meer om het sjaaltje af te werken, bijna klaar hoor :D
  dinsdag 14 september 2010 @ 21:38:37 #258
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_86440615
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 20:10 schreef Lyssa het volgende:

[..]

thx :D

Ja ik was ook aan de slag gegaan met die sokkenwol voor Atlas. Maar ik vind dat toch niet prettig, het wordt vaak te strak en daardoor onoverzichtelijk pluizig. Uiteindelijk maar over gegaan op nigar en royaal van de zeeman.
Hmm, beetje miskoop die die sokkenwol dus. Misschien ga ik proberen met 2 draadjes tegelijk te haken. Kijken of dat beter gaat.

Leuk Hoothoot! Is de sjaal ook met dat schelpjespatroon? Mooi blauw O+ Zeker bij een donkerbruine jas!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_86440637
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 20:39 schreef Muck het volgende:
ik laat de kleur die ik niet gebruik gewoon onder de lusjes meelopen, dat scheelt inderdaad een hoop afhechten :P
Maar hoe doe je dat wanneer je volgende steek niet een vaste of stokje is? Bijvoorbeeld wanneer je een open patroon haakt.
pi_86441146
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 21:38 schreef mmascha het volgende:

[..]

Hmm, beetje miskoop die die sokkenwol dus. Misschien ga ik proberen met 2 draadjes tegelijk te haken. Kijken of dat beter gaat.
Leuk Hoothoot! Is de sjaal ook met dat schelpjespatroon? Mooi blauw O+ Zeker bij een donkerbruine jas!
Ja, dat had ik ook gedaan, maar het werd er alleen maar onoverzichterlijker van, maar de naald was er misschien te klein voor. Ik heb het frutsel nu nog liggen als hoedje ooit ofzo :')

O+ erg toffe polswarmers Hoothoot!
pi_86441285
Mooi hoothoot!
  dinsdag 14 september 2010 @ 22:01:43 #262
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86441829
Mooie handwarmers Hoothoot!

Ben benieuwd naar je aapje Stefanie!

En ik wou nog even zeggen voor Bubbles: beterschap! wat super rot! -O-
En voor Caroline: fijn dat je je gelijk al helemaal thuis voelt :D

Had iemand dat over dat meehaken niet even eerder kunnen zeggen? Had me 72 (of meer?) draadjes afhechten gescheeld bij m'n Lucy Bag ;) Ik knip ze dus meestal gewoon af en dan afhechten.
En denk dat dat bij open patroon dus ook gewoon moet, Wyccie.

Ik was mezelf vandaag even aan het vermaken in de Bruna (met een vriendin afgesproken op het station, maar ze had zich in de tijd vergist :P lekker slim) en dacht misschien zijn er nog wel wat haaktijdschriften. En jawel, maar wat een oudbollige patronen allemaal zeg!!!! Alleen maar grootmoederskleedjes enzo. En een enkele knuffel. Hoog tijd dat daar ook wat nieuws verfrissends in komt :S en anders dat ze de kleedjes met kleurtjes maken en niet saai wit ;)
Er was er ook 1 met wel kledingstukken enzo, maar van die vestjes die in de jaren 80 hip waren, super wijd enzo, geen mooie bolero's of tassen, handschoenen, you name it :S
pi_86442246
Qua tijdschrift moet je Crochet Today hebben, verder is eigenlijk alles tuttig.
pi_86442324
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:01 schreef EsseEi het volgende:
Ik knip ze dus meestal gewoon af en dan afhechten.
En denk dat dat bij open patroon dus ook gewoon moet, Wyccie.
Jammer, ik vind afhechten niet leuk. ;(
pi_86443337
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 21:38 schreef wyccie het volgende:

[..]

Maar hoe doe je dat wanneer je volgende steek niet een vaste of stokje is? Bijvoorbeeld wanneer je een open patroon haakt.
Dan bedenk je iets anders :P
Als je een wollen draad van dezelfde kleur aanhecht kun je ze in elkaar "vilten"; de draden goed lospluizen en dan een minuut of wat in elkaar rollen zegmaar.
  dinsdag 14 september 2010 @ 23:36:42 #266
112545 Muck
pi_86446080
Dat vind ik zo leuk aan haken he, je kunt gewoon lekker smokkelen met losse draadjes en een steekje meer of minder is over het algemeen niet erg. Ook kun je patronen heel makkelijk naar je eigen smaak aanpassen O+

Zoals beloofd, de foto's! Niet de kwaliteit waarop ik gehoopt had, maar bij gebrek aan batterijen voor de camera, heb ik ze even met de webcam geschoten :P

De bal:

Mijn slofjes:

Zezijn een beetje opengewerkt, dat bevalt me wel. Het 'gatenpatroontje' loopt over het midden van mijn voetjes en dat ziet er wel vrolijk uit *O*
  woensdag 15 september 2010 @ 00:32:23 #267
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86448028
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 23:36 schreef Muck het volgende:
Dat vind ik zo leuk aan haken he, je kunt gewoon lekker smokkelen met losse draadjes en een steekje meer of minder is over het algemeen niet erg. Ook kun je patronen heel makkelijk naar je eigen smaak aanpassen O+

Zoals beloofd, de foto's! Niet de kwaliteit waarop ik gehoopt had, maar bij gebrek aan batterijen voor de camera, heb ik ze even met de webcam geschoten :P

De bal:
[ afbeelding ]

Mijn slofjes:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Zezijn een beetje opengewerkt, dat bevalt me wel. Het 'gatenpatroontje' loopt over het midden van mijn voetjes en dat ziet er wel vrolijk uit *O*
Wat leuk allemaal O+

En de polswarmers van hoothoot ook O+

Heb net zelf ook even zitten klooien voor polswarmers, heb er nu 1 die aardig gelukt is. Niet zo creatief als degenen die hier al voorbij zijn gekomen, maar ik ben tevreden voor m'n eerste polswarmer.
Moest wel aan het oefenen want een vriendin van me wil ook graag polswarmers nadat ze in dit topic had gelurkt hehehe, en ik wil er wel iets moois van maken voor haar. :)
  woensdag 15 september 2010 @ 03:28:08 #268
112545 Muck
pi_86449474

Microhaken :D

Dit klavertje is gehaakt met borduurzijde en haaknaald 1,5, wat bezielde me 8)7 :D
pi_86449525
Wat een leuke dingen zag ik voorbij komen! Muck je bal O+ en micro haken :o wel knap! En ook nog wakker :o
Hoothoot leuke kleur en polswarmers! Doe jij rechte lap en dan sluiten en op gedeelte waar duim zit open laten, of haak je rond en dan op de 1 of andere manier duimgat maken?

Ik heb even een vraagje over die 3hoek sjaal van de v&d, ik wou dus met mijn omslagdoek dat je hem zo om kon doen als die op die foto ligt, maar ik heb het idee dat hij dan giga moet worden, want nu lukt dat nog niet. Mmascha hoe heb jij het gedaan?
  woensdag 15 september 2010 @ 03:54:33 #270
112545 Muck
pi_86449536
Thanks *O*

SPOILER
pi_86449556
Dat is flink prut :*
pi_86449884
quote:
Op woensdag 15 september 2010 03:49 schreef AnitraX het volgende:
Hoothoot leuke kleur en polswarmers! Doe jij rechte lap en dan sluiten en op gedeelte waar duim zit open laten, of haak je rond en dan op de 1 of andere manier duimgat maken?

Ik heb even een vraagje over die 3hoek sjaal van de v&d, ik wou dus met mijn omslagdoek dat je hem zo om kon doen als die op die foto ligt, maar ik heb het idee dat hij dan giga moet worden, want nu lukt dat nog niet.
Die sjaal van de V&D is vierkant, 130cm. Misschien dat dat het wat makkelijker maakt ;)

De polswarmers heb ik idd gewoon van een rechte lap gehaakt, aan alle zijden een rij vasten erlangs en dan vastmaken met een gat voor de duim. Heel simpel eigenlijk.
En voor wie het vroeg: de sjaal wordt een patroon van dubbele stokjes in V-formatie. Hoe leg ik dat fatsoenlijk uit?

quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Qua tijdschrift moet je Crochet Today hebben, verder is eigenlijk alles tuttig.
Waar in NL kan ik die vinden?
pi_86449959
:o dus het slimste is de sjaal voor mijn dochter uit te halen en hem gewoon als mega granny te maken? :@ de grijs/groene word echt omslagdoek dus die ga ik zo af maken. Maar die andere word uithalen dan :o

Die polswarmers ga ik binnenkort ook eens proberen voor mijn dochter.
  woensdag 15 september 2010 @ 07:38:24 #274
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86450016
Wat is je bal mooi geworden muck!! :D
En leuke slofjes ook :)

AnitraX ik heb ook een "omslagdoek" gemaakt in een driehoekvorm, bedoeld als shawl. (Doe niet aan omslagdoeken maar wel aan een miljoen shalws :P). Ik knoop 'm niet vast, maar doe gewoon de punt aan de voorkant en dan wikkel ik 'm om m'n nek zeg maar. Dus de lange rechte zeide tegen m'n keel en dan punt links om m'n nek slaan dat ie rechts hangt en andersom :) knopen krijg je zo'n dikke bobbel in je nek, is niet fijn :( denk dat je dat ook met een vierkante shawl krijgt (heb ik ook maar dan van stof, en daar heb ik er al last van).
never mind, ik had niet goed gelezen. Volgens mij moet je hem dan gewoon wat strakker omhoog trekken, dat ie wat gaat rimpelen aan de bovenkant :) (en als 'ie vierkant is sla je 'm ook dubbel tot driehoek, is die net zo groot :P
pi_86450106
Nou weet ik het niet meer :@ en ik wou op de v&d site kijken, maar ik krijg geen foto's te zien op mijn telefoon terwijl ik via WiFi zit. Want de bedoeling was een sjaal zoals die zwart/witte doeken van vroeger en ik dacht slim te zijn door een driehoek te maken, maar na 400gr en hij is behoorlijk groot al en krijg hem niet omgeslagen om mijn nek. Is het te snappen wat ik bedoel? :@
pi_86451874
Bedoel je deze dingen?

Dan denk ik vooral dat je heel fijn garen moet gebruiken anders krijg je hem al snel niet meer om je nek. Ik denk dat een driehoek wel een goede keuze is, met een vierkant maak je hem nog dikker.

Muck, jeetje wat eng, ik kan me helemaal voorstellen dat je nu niet best slaapt. Sterkte met wachten :*
pi_86452527
Ja dat bedoel ik idd. Ik heb katia bombay en dat is voor 3/3,5 en heb hem op 3,5 gedaan. Misschien toch uithalen en dan op 4,5 proberen?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 15 september 2010 @ 10:27:55 #278
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86452775
de shawl van mijn oma is 2.60 bij 1.70 bij 1.70
denk ook op 3 gemaakt.....
Today is life -

Dale Carnegie
pi_86453039
quote:
Op woensdag 15 september 2010 10:17 schreef AnitraX het volgende:
Ja dat bedoel ik idd. Ik heb katia bombay en dat is voor 3/3,5 en heb hem op 3,5 gedaan. Misschien toch uithalen en dan op 4,5 proberen?
Losser haken maakt het haakwerk wel flexibeler, ik zou eerder voor een 5 of 6 gaan. Ik heb twee driehoekige sjaals die op die manier om je nek kunnen en die zijn beiden van garen voor naald 2,5\3 gehaakt op 5.
  woensdag 15 september 2010 @ 11:28:58 #280
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86454561
Dit is wat ik ervan heb gemaakt, heel simpel en grof. Maar nu weet ik iig hoe ik polswarmers kan maken, dus elegantere versies moeten daarna ook te doen zijn.
En deze vind ik voor eigen gebruik wel leuk.

En ik hoop dat vandaag toch echt m'n nieuwe haaknaalden aankomen. *ongeduld!*

[ Bericht 12% gewijzigd door TwistedDarling op 15-09-2010 11:37:49 ]
pi_86455509
Wat een mooie bal Muck! Ook leuke kleuren gebruikt. Weer een project erbij op de steeds langer wordende lijst.
En de polswarmers zijn ook leuk. Vraag me alleen af of ik ze zelf wel zal dragen. Daar ga ik eens over nadenken. Ga ze natuurlijk niet haken om ze daarna in de kast te laten verdwijnen.

Gisteren helaas geen swap pakketje voor mij. Ondertussen ben ik bij mijn ouders ondergebracht, omdat mijn vriend de rest van de week in het buitenland zit voor zijn werk en ik niet alleen thuis mag zijn van de neuroloog ;( Dus voor mijn swapster: het duurt helaas nog even tot ik je pakketje open mag maken. Het zit ook niet mee zo :'(
pi_86456057
quote:
Op woensdag 15 september 2010 11:57 schreef -Bubbles- het volgende:

Gisteren helaas geen swap pakketje voor mij. Ondertussen ben ik bij mijn ouders ondergebracht, omdat mijn vriend de rest van de week in het buitenland zit voor zijn werk en ik niet alleen thuis mag zijn van de neuroloog ;( Dus voor mijn swapster: het duurt helaas nog even tot ik je pakketje open mag maken. Het zit ook niet mee zo :'(
:*
Als je swappartner via TNT verstuurd heeft, heeft ze een track & trace code gekregen. Misschien kan ze een seintje sturen als het bezorgd is en kan er iemand zo lief zijn om het voor jou op te halen? (als het bij de buren ligt wordt er ook aangegeven bij welke buren op T&T)
  woensdag 15 september 2010 @ 12:55:41 #283
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86457352
Nog wat vraagjes! Ik lees hier wel eens over Catania.. is dat fijn om mee te werken?
Zo ja, hoeveel zou ik ongeveer nodig hebben voor een paar polswarmers/wanten en een sjaal?
Het is voor een project voor een vriendin, dus ik ben wat onderzoek aan het doen naar wat dunner/mooier garen dan de Saskia die ik voor mezelf gebruik. :+

:* voor Muck en Bubbles (eigenlijk voor iedereen die het nodig heeft)
pi_86457787
Ik zou geen katoen nemen voor polswarmers en dergelijke maar een wat warmere wol(mix).
  woensdag 15 september 2010 @ 13:12:41 #285
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86457896
Nog tips voor een merk/soort?
pi_86461588
De acryl die ik heb gebruikt voor de polswarmers is Beijer Populair, dat is een stuk dunner dan de Saskia acryl en het haakt heel fijn. Er staat, net als bij Saskia, naald 3,5-4 op, maar het is echt veel dunner, dus eerder voor naald 3. En maar 1,19 per 50gr. (Ik heb een dubbele draad gebruikt en naald 4 ;))

Als je gewoon een enkele draad neemt, zou je uit 50gr een set polswarmers moeten kunnen maken. Voor een sjaal ligt het nogal aan de grootte en het soort patroon (dicht of open bv).
  woensdag 15 september 2010 @ 14:59:17 #287
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86461838
Thnx, ik geef het even door. Kan ze zelf even kijken of er een kleur bij zit voor d'r.
  woensdag 15 september 2010 @ 17:09:36 #288
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86466731
AnitraX ik heb even naar je shawls gekeken en naar de driehoekshawls die ik zelf heb en ik denk dat vooral de bovenste rand breder moet zeg maar, maar dat de lengte niet zo uit maakt. (dus grotere hoek in de V zeg maar). Want daardoor worden de punten smaller en kan je 'm beter om je nek doen. En lukt het met echt goed prutsen ook niet zeg maar? Als je de punten goed samenpakt enzo?
Helemaal uithalen is zo zonde :(
  woensdag 15 september 2010 @ 17:18:14 #289
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86466994
Ze zijn er! Een van bamboe dus, de andere 2 van kunststof. De middelste is doorzichtig met glitters _O-
Ze zijn allemaal heel licht. Ben benieuwd hoe ze haken.

Map een stuk voller

pi_86467439
Jeeej!! Mijn swappakketje is afgeleverd *O* Maar wel bij de buren -O-
Hopelijk zorgen ze er goed voor tot vrijdag, dan komt mijn vriend weer thuis dus kan hij het ophalen.
Maar dan weet mijn swapmaakster in ieder geval dat het is aangekomen.
pi_86467497
Dank jullie voor alle hulp. Maar ik denk dat ik toch voor ophelia's oplossing ga en het uit halen en op 5 of 6 proberen ( of zelfde dikte van garen en daarmee proberen) het is zo zonde als ik iets maak en ze het dan niet draagt.

Td leuke naalden en polswarmer is ook leuk!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 15 september 2010 @ 18:21:17 #292
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86468933
chips vanmiddag door mn enkel gegaan, krak, rondje ziekenhuis, niet gebroken, wel zwaar opgerekte banden en spieren, misschien ook ingescheurd, zit met been omhoog, nu nog krukken scoren

goed bezig Yns :')
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 15 september 2010 @ 19:14:03 #293
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86470659
Balen Ynske!! :S goed rust houden, lekker haken ;)
Iedereen zit hier wel in de lappenmand zeg :( Beterschap en sterkte voor allen enzo.

Gelijk vraagje voor Ynske en Skochsela: waar gaan jullie in de bijenring naar de volgende kleur? En hoe komt ie aan elkaar?? :@ (ben net begonnen pas ermee maar goed, kan het me moeilijk voorstellen hoe die in elkaar zit)
  woensdag 15 september 2010 @ 19:24:15 #294
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86471059
OOOW IK HEB HET ONTDEKT hahaha :D
ik dacht dat alle letters telkens voor haaknaalden stonden, maar het stond voor kleur ^^
LEZEN, ESSEEI, LEZEN! ;)
  woensdag 15 september 2010 @ 20:19:58 #295
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_86473228
Hier mijn namaak-V&Dsjaal

Ik heb sommige hoekjes opgevuld met een halve GS. In de originele versie van V&D was dat best lelijk gemaakt. Ik vind het alleen jammer dat het beginnejte van de halve GSjes wat dikker lijkt. Natmaken, straktrekken en laten drogen moet het wel doen toch?
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  woensdag 15 september 2010 @ 20:23:43 #296
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86473393
gaaaf mmascha!!! :D die kleuren zijn tof ^^ en mooier dan die van de V&D :P

Ben nu bezig met de draadjes mee te haken, en het bevalt me nu al ^^ scheelt straks een hoop afwerken :D
pi_86475371
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:24 schreef EsseEi het volgende:
OOOW IK HEB HET ONTDEKT hahaha :D
ik dacht dat alle letters telkens voor haaknaalden stonden, maar het stond voor kleur ^^
LEZEN, ESSEEI, LEZEN! ;)
Haha, daar dus. Maar omdat je zegmaar spiralen haakt (geen idee wat de haakspeak daarvoor is :P) ipv elke toer te stoppen met een halve, zie je wel dat de kleuren nooit op elkaar aansluiten..? Vind het niet zo mooi, maar die halve vasten ertussen zie je ook als je het geheel aan elkaar maakt.

Vastnaaien lijkt mij ook een RAMP omdat dat dus aan de binnenkant moet, dus ik wacht nog ff ;) Nu toch druk met studie.
  woensdag 15 september 2010 @ 21:16:40 #298
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86475889
haha tja ik denk dat ik stiekem gewoon een naadje geef :P aan de buitenkant dus. Veel te grote handen voor dat gepriegel ;)
Haha druk met studie, dat zou ik ook moeten zijn....
Maar pffff na een hele dag anatomie leren en andere dingen echt geen puf meer hoor. (zou sporten, ook geen puf in, dus nu lekker thuis op de bank hangen :P)
pi_86476069
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:12 schreef wyccie het volgende:

[..]

Jammer, ik vind afhechten niet leuk. ;(
ik doe t bij open patronen ook, leg de draadjes dan áchter de bovenste haakrij zeg maar, met de draad van de nieuwe kleur als bovenste van de twee. aan de voorkant zie je t niet en t zit prima vast, zeker als je er ook gewoon een knoopje in maakt.
Kwak
pi_86476105
quote:
Op woensdag 15 september 2010 03:54 schreef Muck het volgende:
Thanks *O*

SPOILER
dat heeft mijn mama ook, en behalve dat zij medicijnen en antistollingsmiddel slikt is er niks aan de hand :* ze kan dr wel 100 mee worden zegt de cardioloog.
Kwak
pi_86476962
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:19 schreef mmascha het volgende:
Hier mijn namaak-V&Dsjaal
[ afbeelding ]

Ik heb sommige hoekjes opgevuld met een halve GS. In de originele versie van V&D was dat best lelijk gemaakt. Ik vind het alleen jammer dat het beginnejte van de halve GSjes wat dikker lijkt. Natmaken, straktrekken en laten drogen moet het wel doen toch?
Die zou "in het heel groot" goed op mijn bank staan. Hoe groot is jouw sjaal?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')