Ik hoop het.quote:
Paar kleine bloempjes aan de bovenrand?quote:Op woensdag 8 september 2010 12:52 schreef LadyBlack het volgende:
Zo, wie heeft er een leuk creatief ideetje om deze beenwarmers nog wat te pimpen?
[ afbeelding ]
Hoeveel heb je nodig? Ik moet hier nog ergens een bol hebben liggen namelijk...quote:Op woensdag 8 september 2010 20:41 schreef Draadjes het volgende:
[..]
Mmm, hier hadden ze alleen petrol en lichtblauw bij de Zeeman, ik zoek echt donkerblauw (marine). Misschien ook morgen bij een andere zeeman kijken.
Je was echt heel moeilijk te ontmaskeren als partnerquote:Op woensdag 8 september 2010 21:24 schreef StefanieV het volgende:
Hm Vicky, dank je voor de 'hint' naar de swap tussenstand, heb hem er nog bij gezet :-)
Trui, mijn swap is dus ontvangen en Ophelia heeft hem :-)
quote:Op woensdag 8 september 2010 21:24 schreef StefanieV het volgende:
Hm Vicky, dank je voor de 'hint' naar de swap tussenstand, heb hem er nog bij gezet :-)
Trui, mijn swap is dus ontvangen en Ophelia heeft hem :-)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yep, maar ik moet je bekennen dat ik nog niet zo thuis ben in de manier van zoeken. Er staat zó veel, alleen van de FOK!groep al. Kan ik het beste zoeken op onderwerp? Of op haakster? En heeft iedereen dan dezelfde naam als hier?quote:Op woensdag 8 september 2010 21:38 schreef StefanieV het volgende:
pluphy, de bloemetjes staan op ravelry, weet niet of je daar al bent aangemeld?
quote:Op woensdag 8 september 2010 21:39 schreef caroline88 het volgende:
Oh die staat daar mooi, Ophelia, gefeliciteerd!![]()
Oh ja en goed water geven natuurlijk zoals Stefanie al zei (maar dat doe je vast wel!)4 uur!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.da's geen kattepis! Vroeg naar bed dus, en die prioriteiten heb je i.i.g. goed.
... ♥ ik mis je ♥
Je kunt die van Stefanie aanklikken dan kom je ook bij het patroon. (of je volgt deze link: http://www.ravelry.com/patterns/library/flower-pot-2 )quote:Op woensdag 8 september 2010 21:40 schreef phluphy het volgende:
[..]
Yep, maar ik moet je bekennen dat ik nog niet zo thuis ben in de manier van zoeken. Er staat zó veel, alleen van de FOK!groep al. Kan ik het beste zoeken op onderwerp? Of op haakster? En heeft iedereen dan dezelfde naam als hier?
Thanks!quote:Op woensdag 8 september 2010 21:44 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Je kunt die van Stefanie aanklikken dan kom je ook bij het patroon. (of je volgt deze link: http://www.ravelry.com/patterns/library/flower-pot-2 )
Het ziet er inderdaad indrukwekkend uit. Maar ja, dat heb ik al snel (beginner).quote:Op woensdag 8 september 2010 21:44 schreef Lyssa het volgende:
Ik vond het trouwens best een ingewikkeld patroon, je moet heel erg goed opletten, want er zitten subtiele verschillen per rij, vooral in de (bloem)blaadjes. Ik haakte het niet lekker door iig!
Bedankt voor je aanbod, maar ik moet het morgen hebben omdat het voor een bestelling isquote:Op woensdag 8 september 2010 21:20 schreef Muck het volgende:
[..]
Hoeveel heb je nodig? Ik moet hier nog ergens een bol hebben liggen namelijk...
Dat wordt lastig jaquote:Op woensdag 8 september 2010 22:20 schreef Draadjes het volgende:
[..]
Bedankt voor je aanbod, maar ik moet het morgen hebben omdat het voor een bestelling is
bij de Wibra hebben ze inderdaad ook donkerblauwe wol (=acryl...) die haakt ook heerlijk. ik gebruik daar naald nr 6 voor...quote:Op woensdag 8 september 2010 22:20 schreef Draadjes het volgende:
[..]
Bedankt voor je aanbod, maar ik moet het morgen hebben omdat het voor een bestelling is
Dank je Mijsje, ik heb dat vandaag inderdaad niet helemaal goed gedaan.quote:Op woensdag 8 september 2010 23:27 schreef mijsje het volgende:
en Caroline,goed voor jezelf zorgen, zeker nu in de verhuistijd... is al moeilijk genoeg...
ik vind het echt fijn voor je, een huisje in het bos, een eigen plekje, lekker weer op jezelf!
Beetje jammer dit (ik probeer me voorzichtig uit te drukkenquote:Op donderdag 9 september 2010 09:32 schreef trui het volgende:
hey da's cool ilske!
ik heb gisteren trouwens ontdekt dat er een flinke fout in m'n bal zit... ik had de pentagonnen (de vijfhoeken) te groot gemaakt. ooit even vluchtig naar 't patroon voor de pentagonnetjes gekeken en te snel geconcludeerd dat dat gewoon hetzelfde als de hexagonnen was, min 1 bloemblaadje. maar ik merkte bij de bal voor vicky al dat die vijhoekjes er maar moeilijk in pasten en nogal bleven bollen. nu ik een iets kleinere bal heb doordat ik de hexagonnen ook wat strakker heb gehaakt was het probleem nog duidelijker: de vijfhoeken pasten er gewoon eigenlijk niet goed tussen. ik heb 't de maakster van 't patroon gevraagd en toen zei ze dus: maar heb je de pentagonnen wel van halve stokjes gehaakt, in plaats van hele stokjes??![]()
nee, dat had ik niet... gisteravond heb ik dus de hele avond alleen maar vijhoekjes uit de bal zitten slopen. en ik had ze me toch een potje stevig vastgemaakt, met netjes weggewerkte draadjes... vreselijk, wat een rotklus! nu heb ik 2 vijfhoekjes opnieuw gehaakt, op de juiste manier, en 't wordt meteen veel mooier. het is dus al die moeite echt wel waard. maar wees gewaarschuwd, mocht je die bal ook een keer gaan maken! de vijfhoekjes moeten met HALVE STOKJES!!!!
Gelukkig welquote:Op donderdag 9 september 2010 10:15 schreef trui het volgende:
haha ja ik heb even genoeg stokjes-leed, dank u!![]()
de uitgehaalde vijfhoeken heb ik met hetzelfde garen opnieuw gehaakt. omdat het nu halve stokjes zijn houd ik juist wat garen over, die restjes gooi ik wel weg.
muck, ik hoop dat jij 't patroon wel goed gelezen had!
quote:Op woensdag 8 september 2010 23:26 schreef mijsje het volgende:
[..]
bij de Wibra hebben ze inderdaad ook donkerblauwe wol (=acryl...) die haakt ook heerlijk. ik gebruik daar naald nr 6 voor...succes!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb lange plastic-achtige staven gehaald (ongeveer 1,5 cm doorsnee). Ze zijn normaliter bedoeld om in een vouwgordijn te doen. Voordeel is dat je ze makkelijk op maat kan zagen/snijden en je kan ze in lange vorm (metertje of 4) oprollen tot een meer handelbaar formaat. Kostte ook niet veel, maar precieze prijs weet ik niet mee.quote:Op donderdag 9 september 2010 14:52 schreef Ilske het volgende:
Voor wie de Flower Pot gemaakt heeft/hebben, wat hebben jullie in de "stam" van de bloemen gedaan? Zat zelf te denken aan van die stalen staafjes van de bloemist, of is iets anders handiger?
En hoe groot moet het potje ongeveer zijn qua diameter?
quote:Op donderdag 9 september 2010 14:21 schreef caroline88 het volgende:
Ynske wil nog een hint:
De hint heeft met Fok te maken, niet met het privéleven van je swapster.ik denk dat ik het weet...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Goede tip Spiegelei, ben nog niet zo ver, maar hier kan ik echt wat mee, thanks!quote:Op donderdag 9 september 2010 16:16 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Ik heb lange plastic-achtige staven gehaald (ongeveer 1,5 cm doorsnee). Ze zijn normaliter bedoeld om in een vouwgordijn te doen. Voordeel is dat je ze makkelijk op maat kan zagen/snijden en je kan ze in lange vorm (metertje of 4) oprollen tot een meer handelbaar formaat. Kostte ook niet veel, maar precieze prijs weet ik niet mee.
Lyssa's tip ik ook wel goed ja.
Ik heb toen een glazen (ondoorzichtig) potje gebruikt dat ik nog had staan. De "grond" heb ik gewoon op maat gemaakt (beetje meerderen, beetje minderen) met een garen dat wel groen was maar niet zo mooi, maar ja in het potje zie je dat niet, dussss... Ik heb toen de stokken van de bloemen in een bol aluminium folie geprikt en de zooi wat verzwaard met wat steentjes. De restruimte heb ik daarna opgevuld met vulspul.
quote:Op donderdag 9 september 2010 16:18 schreef Hoothoot het volgende:
RE-BAG-update:
De lap zit bijna in elkaaren de inleverdatum is met bijna een week verlengd, dus ik hoef niet te stressen ofzo. Morgen of overmorgen een foto van het eindresultaat
Ik ga 'm toch maar niet voeren, de gaten vallen allemaal wel mee en de lapjes met iets grotere gaten doe ik dan wel aan de uiteinden. Het is zooooo leuk bij elkaar!
En een andere vraag: wat is een schappelijk/handig/praktisch/normaal formaat voor een babydekentje?
Ik had hetzelfde hoor, was blij dat hij af wasquote:Op woensdag 8 september 2010 21:44 schreef Lyssa het volgende:
Ik vond het trouwens best een ingewikkeld patroon, je moet heel erg goed opletten, want er zitten subtiele verschillen per rij, vooral in de (bloem)blaadjes. Ik haakte het niet lekker door iig!
quote:Op donderdag 9 september 2010 17:31 schreef Ilske het volgende:
En nu is natuurlijk de vraag van wie het is??? IK WEET HET!!
De hint op het kaartje was "to be or not to be"
Ik denk nog, BE doet niet mee toch? Dus zij valt af, vervolgens dacht ik eerst BE -> B.ertha, maar toen viel het kwartje!
To be or not to be -> Hamlet -> Ophelia!![]()
![]()
![]()
Op youtube (crochet in het engelsquote:
quote:Op donderdag 9 september 2010 19:56 schreef phluphy het volgende:
Ophelia, wat een mooi etuitje heb je gemaakt!De andere dingen zijn ook mooi, daar niet van, maar ik vind dat bloemenlint echt té leuk! *ideetje gepikt*
mijsjewat rot. Het dekentje is erg mooi, en zal ooit met veel liefde gebruikt worden.
![]()
EsseEi: even een lekker warm bad of douche nemen, en dan met een deken op de bank lekker haken.Beterschap!
Caroline: volhouden! Hoe zwaarder het gevecht / de verhuizing, hoe mooier de overwinning / hoe fijner het woongenot.![]()
gewoon lekker allemaal met een 3.5 naald doen.quote:Op donderdag 9 september 2010 19:53 schreef EsseEi het volgende:
Luisteren jullie altijd naar de aangegeven haaknaald bij een patroon?
Bij de stapeltoren wisselen ze namelijk de hele tijd van naald, maar zoveel naalden heb ik niet. (Zo ver ben ik ook nog niet maar goed).
Dus eigenlijk is deze vraag vooral voor Ynske
Ja een soort hé, oh wacht, je kent dat woord niet zeker?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op de valreep toch nog even on topic. LadyBlack, die mooie rode kousen doen mij aan Kerstmis denken. Misschien kun je iets maken wat er niet aan vast zit maar wat er wel goed bij past? Tenslotte is dat ook de tijd dat je beenwarmers extra kunt waarderen![]()
Dat draagt juist bij aan het kerstgevoel vind ik. Er vantevoren dagen mee bezig zijn, die 2 kerstdagen zijn altijd zo om.quote:Op vrijdag 10 september 2010 12:49 schreef caroline88 het volgende:
LadyBlack, welkom thuis![]()
Blij dat je iets in mijn suggestie ziet. Mischien heel erg opengewerkte groene? Ik denk maar hardop. En dan te bedenken dat ik het bijna niet gepost had omdat het me zo stom leek om iets te maken wat je buiten de Kerstdagen dan eigenlijk niet kunt dragen.
Oh jaquote:Op vrijdag 10 september 2010 15:06 schreef trui het volgende:
van inu was die tas. het wachten is op de foto's van toen ie klaar was.
ik ben ook met een vermoeiende brief bezig, caroline. heb erg zin om 't er ook lekker bij te laten zitten maar ik wil die baan net iets te graag.
Niks hoor, Mijsje, ik zou eerder zeggen: te laat.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:58 schreef mijsje het volgende:
ik zet meestal de kerstboom neer na de verjaardag van m'n man, dat is op 3 december, dus op 4 december staat de boom dan bij ons...te vroeg? jammer dan, ons huis
Ja, de tweede is met flitsquote:Op vrijdag 10 september 2010 15:31 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Niks hoor, Mijsje, ik zou eerder zeggen: te laat.![]()
Succes met schrijven, Trui! Ik zou een hoop moeten maar soms moet je gewoon toegeven dat je niet almachtig bent.
Heb nog even nagedacht en een paar losse dingetjes aan de auto toegevoegd. Alles wat maar mee is, hoef ik vanavond/morgen niet meer te doen!
Mooi geworden, Inu! Wel verschillende kleuren groen afhankelijk van de lichtval op de foto's.
Het is ongeveer hetzelfde als dat van de Wibra en Zeeman, dus naald 4-5 en verder heb ik geen last van splijtenquote:Op vrijdag 10 september 2010 15:37 schreef trui het volgende:
is 't fijn garen? wat dikker toch? splijt 't snel?
quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:53 schreef AnitraX het volgende:
Inu mooie tas!!en zie ik schelpjes?
Ik denk dat het wel ok is als je er eentje maakt die net zo breed is als jijzelf lang bent (die van mij is namelijk wel zo lang/kort uitgevallen). Alleen de lengte tot de punt is wat te kort bij mij, slechts 75 cm ongeveer.quote:Op vrijdag 10 september 2010 18:29 schreef AnitraX het volgende:
Ff een vraagje, als jullie omslagdoeken maken hoe breed is de bovenkant dan ongeveer en de lengte van het midden naar de punt?
Wat een toffe tasquote:Op vrijdag 10 september 2010 15:17 schreef Inu het volgende:
TadadadaaaaaIk wil graag een dubbele voering met effen aan de buitenkant en stipjes aan de binnen, maar ik moet mn moeder nog even overhalen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, maar op het moment heb ik zelfs voor mijn doen weinig te besteden. Studieboeken zijn wel heel duur.quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:11 schreef _Ophelia_ het volgende:
Haaknaalden zijn toch sowieso niet zo duur?
Anitra, mooi! Vooral de bovenste, lekker vrolijk. Is dat nou één bol met meerdere kleuren?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad.quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:40 schreef TwistedDarling het volgende:
Oh, en wat zijn de ervaringen met bamboe-naalden?
Dat is heel liefquote:Op zaterdag 11 september 2010 19:43 schreef StefanieV het volgende:
TD ik heb wel een haaknaald 3 over die je mag hebben, pm me maar als je hem wilt, dan stuur ik hem op :-) (ik heb er toch 3 van haaknaald 3 en gebruik nu enkel de ergonomische dus heb 2 gewone over)
Thanks!quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:11 schreef _Ophelia_ het volgende:
Haaknaalden zijn toch sowieso niet zo duur?
Anitra, mooi! Vooral de bovenste, lekker vrolijk. Is dat nou één bol met meerdere kleuren?
Iets anders heb k niet in de aanbieding, van de rest heb ik er zelf maar 1 van, die ergonomische die we hier een tijdje geleden hebben besteld via B.ertha.quote:Op zaterdag 11 september 2010 19:45 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Dat is heel liefmaar niet nodig. Want 3 heb ik al wel (ook in niet Wibra maat
).
Toch bedankt voor het aanbod
Ik zag al wat patronen van zulke handschoenen voorbij komen op onze activity-pagina op ravelry.quote:Op zaterdag 11 september 2010 20:04 schreef TwistedDarling het volgende:
Leuk mmascha
Heb laatst ook naar zoiets zitten kijken. En zitten ze ook lekker?
Net dan toch maar even wat naalden besteld bij hobbydoos, in verschillende maten en elke maat is gemaakt van ander materiaal, dus ik ben heel benieuwd wat me wel en niet gaat bevallen.
Haaknaald nr 7 kunststof grijs ¤ 2,99
Haaknaald bamboe nr 5 ¤ 2,95
Haaknaald plastic glitter nr 6 ¤ 1,75
Ik heb er wat in de queue gezet idd ook! Ik ff die activity bekijken, bijna alle haakdames hebben er een aantal gefavoritequote:Op zaterdag 11 september 2010 21:15 schreef mmascha het volgende:
[..]
Ik zag al wat patronen van zulke handschoenen voorbij komen op onze activity-pagina op ravelry.
Ze zitten heerlijk!
de hobbydoos is ook heerlijk snel met verzenden, ik had mijn pakje 2 dagen later al binnenquote:Op zaterdag 11 september 2010 19:40 schreef TwistedDarling het volgende:
Oh, en wat zijn de ervaringen met bamboe-naalden?
Locoo...rocooooquote:Op zaterdag 11 september 2010 23:00 schreef Yachiru het volgende:
Ik heb iets gehaakt zonder patroon!Nouja, niet echt bijzonder hoor, en ook nagemaakt van een bestaand iets maar toch..
Alleen dat frutseltje op z'n ehm.. hoofd was een beetje prutsen.
LocoRoco![]()
[ afbeelding ]
Voor degenen die LocoRoco niet kennen:
[ afbeelding ]
lekker he, ik wil ook weer een nieuw paar gaan maken voor ik de autoquote:Op zaterdag 11 september 2010 19:57 schreef mmascha het volgende:
Op deze mooie zomerse dag een foto van mijn laatst project:
[ afbeelding ]
Je tas is leuk geworden Inu! Goeie keus ook dat bruin en de aardbeitjes.quote:Op zondag 12 september 2010 09:54 schreef Inu het volgende:
Hij is helemaal klaar
[ afbeelding ]
Donkere voering tegen het haakwerk aan
[ afbeelding ]
Aardbeitjes aan de binnenkant
[ afbeelding ]
En twee zakjes en een drukknoopje voor de praktische zaken
En mn WIP, polswarmers omdat de mouwen van mn jas iets te kort zijnIk ga alleen geen duimgat maken, want dan kan ik mn wanten niet meer aan
[ afbeelding ]
Ik had eerst een stuk in de rondte gehaakt, maar dan was het beginnetje veel te strak tegenover de rest van de polswarmer... Dus nu zet ik ze straks maar gewoon aan elkaar
Zoiets wilde ik er idd ook van gaan maken, maar dan iets minder wijd. Ik heb deze als 'voorbeeld':quote:Op zondag 12 september 2010 10:10 schreef mmascha het volgende:
[..]
Je tas is leuk geworden Inu! Goeie keus ook dat bruin en de aardbeitjes.
Ik heb mijn handschoenen wel meteen rond gehaakt. Dat aan elkaar maken lukt mij toch niet zo netjes.
Ik vind deze ook zo mooi
[ afbeelding ]
Eens kijken of ik dat gewoon na kan maken. Anders ga ik misschien toch maar eens een patroon kopen.
quote:Op zondag 12 september 2010 11:22 schreef TwistedDarling het volgende:
Oh, zodra ik eindelijk thuis ben gelijk aan de polswarmers, er zijn nu zoveel leuke voorbij gekomen.
Leukquote:Op zondag 12 september 2010 11:40 schreef Hoothoot het volgende:
Wat is je tas mooi geworden Inu!
Enneh... ik was afgelopen week ook bezig met polswarmers![]()
Alleen heb ik nét-nét-nét iets te weinig gareneen meter of 5 denk ik. Ik denk dat er weinig anders op zit dan deze uithalen, opnieuw beginnen en iets strakker haken. Ik vond het te duur garen om voor die paar meter een nieuwe bol te kopen...
Het is een schelpjespatroon in wol/alpaca/acryl.
[ afbeelding ]
RE-BAG eindresultaat:
[ afbeelding ]
Ja, ik zat al een poosje te denken dat ik graag handschoenen zonder vingers wilde. Dus ook op ravelry kijken, en jullie op de activity pagina idd ineens met die polswarmers. Ik denk: Ja, dat kan natuurlijk ook!quote:Op zondag 12 september 2010 11:48 schreef mmascha het volgende:
[..]
We steken elkaar gewoon aan! Leuk!
Wat is jullie blauwe lapje moi geworden! Complimenten voor jullie allemaal!
Mooi garen Hoothoot! Jammer dat je net te weinig hebt. Balen is dat.
Waar wil je precies tekst toevoegen?quote:Op zondag 12 september 2010 13:36 schreef Inu het volgende:
Ik heb een Ravelry patroonHad het basispatroon ondertussen zo erg veranderd dat het wel mijn eigen patroon werd vond ik
http://www.ravelry.com/patterns/library/autumn-mittens-2
Nu alleen nog uitvinden hoe ik een stukje tekst toe voeg...
Ja, het is al geluktquote:Op zondag 12 september 2010 13:57 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Waar wil je precies tekst toevoegen?
quote:Op zondag 12 september 2010 13:48 schreef StefanieV het volgende:
Gefaved Inu!! Ik ga ze ook eens maken denk k, lijkt me leuk voor als het nog niet te koud is voor handschoenen maar toch te koud om niets te dragen!
Yepquote:Op zondag 12 september 2010 13:59 schreef Inu het volgende:
[..]
Ja, het is al geluktJe moet op het potloodje klikken naast de naam
Ik las darmen en ik snapte er helemaal niks vanquote:Op zondag 12 september 2010 21:11 schreef StefanieV het volgende:
Zo de armen zijn af, morgen een groot deel in elkaar zetten en de staart nog maken, de buik en de neus!
Hij staat (met nog een stel andere patronen) inderdaad alleen in de engelstalige, waarom snap ik nog steeds niet. Ik heb ergens een gescande engelse versie vandaan gehaald, ik vond dat het in dit geval mocht, ik heb netjes betaald voor de nlse editie en had de engelse gekocht als ik dit vooraf wistquote:Op zondag 12 september 2010 22:23 schreef trui het volgende:
want in de NL versie staat die tas niet, dacht ik?
Nee, ik vindt hem leuk maar wat me tegenhoudt is dat ik hem nauwelijks zou gebruiken. Ik zit eraan te denken om een variatie op deze te maken, maar ik denk dat ik een eeuwigheid bezig ben om het patroon mooi passend te krijgen.quote:Op zondag 12 september 2010 23:03 schreef trui het volgende:
inderdaad, stom is 't! heb jij 'm al es geprobeerd te maken?
Weet ik niet, ik kon er niet bij zijn en mijn moeder moet deze week werken (nachtdienst) dus die lag lekker te slapen. Ik zal het wel via m'n moeder horen, ben eigenlijk wel benieuwd.quote:Op zondag 12 september 2010 21:12 schreef trui het volgende:
spiegelei, zijn je spullen nog goed verkocht op die fancy fair of weet je dat niet?
Je hebt er twee, eentje in het centrum op de Voorstraat, ergens rond nummer 400, maar daar mag je niet zo snuffelen. Die man wil altijd meteen weten wat je komt doenquote:Op maandag 13 september 2010 15:22 schreef Hoothoot het volgende:
Wat een lieve bunny, Vicky!
Heeft iemand tips voor wolwinkeltjes in Dordrecht? Ik ga volgende week een dagje die kant op, dus ik ben leuke adresjes aan het verzamelen
Hahaquote:Op zondag 12 september 2010 22:51 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik las darmen en ik snapte er helemaal niks van
Thx voor de tips!quote:Op maandag 13 september 2010 19:38 schreef Inu het volgende:
[..]
Je hebt er twee, eentje in het centrum op de Voorstraat, ergens rond nummer 400, maar daar mag je niet zo snuffelen. Die man wil altijd meteen weten wat je komt doenhttp://www.creadrecht.nl/
En dan heb je er nog een in Krispijn, die is erg fijn en heeft ook heel veelhttp://www.debreicaravan.nl/
Oh jij doet hem meteen al vast? Waarmee heb je 'm verzwaard? Ik heb dat niet gedaan... kan nu ook niet meer want de bodem is al dichtgenaaid. Ben nu ook met het kikkerkopje bezig. Heb nog wel een belletje ergens liggen, denk dat ik dat in het kopje stop zodat ie rammeltquote:Op maandag 13 september 2010 20:23 schreef EsseEi het volgende:
Lief de bunny Vicky, leuk dat de letter erop staat!
Ik ben gek aan het worden:P ik dacht maak de steel van de stapeltoren gelijk vast aan de bodem, omdat ik toch 1 kleur gebruik. Maar is wel een enorm gepriegel!!Heb de bodem ook verzwaard, dus trekt allemaal lekker zeg maar :S
maar komt goed, ben al bij rondje 8 van de 28 (en dan de rest, maar 28 van 18 steken)
quote:Op maandag 13 september 2010 21:40 schreef wyccie het volgende:![]()
Heb je ijzerdraad in de ledematen gedaan, Lyssa?
Thnxquote:Op maandag 13 september 2010 21:47 schreef wyccie het volgende:
Ik vind 'm super.
En je planeet is een mix van Saturnus en de aarde.
Volgens het patroon moet 'ie apart vast, maar ik heb echt zo'n hekel aan afhechten/dingen aan elkaar vast maken. Lukt me ook nooit goed om het heel goed vast te maken, voor m'n gevoel althans dus weet ik niet of m'n nichtjes er onbeperkt mee kunnen gooienquote:Op maandag 13 september 2010 21:38 schreef Skochsela het volgende:
[..]
Oh jij doet hem meteen al vast? Waarmee heb je 'm verzwaard? Ik heb dat niet gedaan... kan nu ook niet meer want de bodem is al dichtgenaaid. Ben nu ook met het kikkerkopje bezig. Heb nog wel een belletje ergens liggen, denk dat ik dat in het kopje stop zodat ie rammelt
Is ie bij jou ook zo klein? Hij valt kleiner uit dan ik dacht... ik heb dan ook wel tamelijk fijn garen, geloof ik. Maar vind het prima, zo is ie lekker snel klaar hihi. En ik vind de kleuren zo mooi, mooi glanzend garen en zachte babykleuren! (heb catania en een paar breikatoen, die catania glimmen geweldig). En ik verbaas me erover hoe ontzettend netjes het is, geen idee hoe ik het doe
Ah slim! Daar had ik ook aan moeten denken... ik had al wel bedacht dat hij niet erg stabiel ging zijn zonder verzwaring, maar heb de verzwaring toch achterwege gelaten. Ik doe het met een 3,5 haaknaald maar nog steeds is het enorm priegelen, of misschien juist wel hierdoorquote:Op maandag 13 september 2010 21:56 schreef EsseEi het volgende:
Haha grappig je Atlas Lyssa!!! En al die poses![]()
[..]
Volgens het patroon moet 'ie apart vast, maar ik heb echt zo'n hekel aan afhechten/dingen aan elkaar vast maken. Lukt me ook nooit goed om het heel goed vast te maken, voor m'n gevoel althans dus weet ik niet of m'n nichtjes er onbeperkt mee kunnen gooienIk heb de bodem verzwaard met een boterhamzakje met rijst. (bedacht me toen die erin zat dat ik er nog wel 1 extra omheen had kunnen doen maar goed). Geloof dat m'n moeder dat ook altijd zo deed, dat het wel houdbaar is zeg maar
En jaaa hij is klein!!! Ik dacht dat ie veel groter werd! Maar gebruik Soft ofzo van Zeeman, ook behoorlijk fijn garen. En haaknaald 3,00mm. Maar uiteindelijk is het evenveel werk, zijn de zelfde steken die je doet
Haha de bodem is overigens wel nog steeds een hexagonmaar wel vet, op de plekken waar ik gemeerderd/geminderd heb lopen een soort van lijnen, geeft 'm extra twist ^^
Heb trouwens een grote zak vulspul van de markt, en zitten allemaal lelijke stukken in opeens :S Met korrels en met Fiberfill van een rol :S (hoop dat de rest gewoon weer goed is)
Niks aan de hand gelukkig!quote:The above is only a summary of corrections; the corrected pattern text is below (if free) or shipped upon completion of order (if purchased)
letters is een kwestie van vakjes tellenquote:Op maandag 13 september 2010 20:47 schreef Lijnloos het volgende:
Mooi geworden weer Vicky! Ik vind dat je die letters altijd zo mooi doet, dat krijg ik dus echt niet voor mekaar...hulde!
Speigelei, wat tof dat alles zo goed verkocht is!
Lavendel Bunnies zijn ook echt tof, ben as we type weer verder aan het gaan met mijnes, oor nr. 2 moet echt af vanavond en het liefst al een begin van een arm of pootje, want ik wil hem deze week nog kunnen geven.
Auwquote:Op dinsdag 14 september 2010 12:47 schreef -Bubbles- het volgende:
Jeej!!! Vandaag komt als het goed is mijn swapMisschien kan dat mijn dag weer een beetje goed maken. Vandaag was eigenlijk weer mijn eerste werkdag na de vakantie, maar heb vanacht op de spoedeisende hulp doorgebracht en zit nu met een hersenschudding thuis.
Ben gisteravond ineens flauwgevallen en nogal ongelukkig terecht gekomen. Met mijn hoofd op de rand van een opstapje. Had een wond waardoor je blijkbaar (kon het zelf niet zien) recht op mijn schedel kon kijken.![]()
Dus ja, na een nachtje hechten, CT-scan en neurologen op bezoek gehad te hebben zit ik nu thuis in mijn bed met gigantische hoofdpijn. Volgens mij overheerst de pijn van de wond nu het meeste waardoor het naar een beeldscherm kijken verdacht goed gaat. Maar volgens de neuroloog zou dat ook wel veranderen als de pijn van de wond afneemt.
Dus kom maar op met die swap vandaag!!
Ja, ik heb er een kussenvulling van Blokker ingedaan en dan paste met een beetje geweld primaquote:Op dinsdag 14 september 2010 14:27 schreef trui het volgende:
oh ik ben zo benieuwd muck! heb je 'm goed volgestopt?
Nietquote:Op dinsdag 14 september 2010 10:25 schreef trui het volgende:
borduur je ze er achteraf op, vicky? of haak je die letters er direct in?
geinig, lyssa! waar moeten we stemmen?
thxquote:Op dinsdag 14 september 2010 20:08 schreef mmascha het volgende:
Lyssa, wat een geweldige inzending!
Die sjaals van de V&D zijn van heel dun garen. Ik dacht het met de sokkenwol van de Lidl na te maken. Die sokkenwol is wel heel erg dun. Foutje. Die driehoekige heb ik al nagemaakt. Hij zit heel raar in elkaar. Ik heb um iets anders gemaakt. Zal vandeweek even een foto maken.
Hihi wie weetquote:
Hmm, beetje miskoop die die sokkenwol dus. Misschien ga ik proberen met 2 draadjes tegelijk te haken. Kijken of dat beter gaat.quote:Op dinsdag 14 september 2010 20:10 schreef Lyssa het volgende:
[..]
thx
Ja ik was ook aan de slag gegaan met die sokkenwol voor Atlas. Maar ik vind dat toch niet prettig, het wordt vaak te strak en daardoor onoverzichtelijk pluizig. Uiteindelijk maar over gegaan op nigar en royaal van de zeeman.
Maar hoe doe je dat wanneer je volgende steek niet een vaste of stokje is? Bijvoorbeeld wanneer je een open patroon haakt.quote:Op dinsdag 14 september 2010 20:39 schreef Muck het volgende:
ik laat de kleur die ik niet gebruik gewoon onder de lusjes meelopen, dat scheelt inderdaad een hoop afhechten
Ja, dat had ik ook gedaan, maar het werd er alleen maar onoverzichterlijker van, maar de naald was er misschien te klein voor. Ik heb het frutsel nu nog liggen als hoedje ooit ofzoquote:Op dinsdag 14 september 2010 21:38 schreef mmascha het volgende:
[..]
Hmm, beetje miskoop die die sokkenwol dus. Misschien ga ik proberen met 2 draadjes tegelijk te haken. Kijken of dat beter gaat.
Leuk Hoothoot! Is de sjaal ook met dat schelpjespatroon? Mooi blauwZeker bij een donkerbruine jas!
Jammer, ik vind afhechten niet leuk.quote:Op dinsdag 14 september 2010 22:01 schreef EsseEi het volgende:
Ik knip ze dus meestal gewoon af en dan afhechten.
En denk dat dat bij open patroon dus ook gewoon moet, Wyccie.
Dan bedenk je iets andersquote:Op dinsdag 14 september 2010 21:38 schreef wyccie het volgende:
[..]
Maar hoe doe je dat wanneer je volgende steek niet een vaste of stokje is? Bijvoorbeeld wanneer je een open patroon haakt.
Wat leuk allemaalquote:Op dinsdag 14 september 2010 23:36 schreef Muck het volgende:
Dat vind ik zo leuk aan haken he, je kunt gewoon lekker smokkelen met losse draadjes en een steekje meer of minder is over het algemeen niet erg. Ook kun je patronen heel makkelijk naar je eigen smaak aanpassen
Zoals beloofd, de foto's! Niet de kwaliteit waarop ik gehoopt had, maar bij gebrek aan batterijen voor de camera, heb ik ze even met de webcam geschoten
De bal:
[ afbeelding ]
Mijn slofjes:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Zezijn een beetje opengewerkt, dat bevalt me wel. Het 'gatenpatroontje' loopt over het midden van mijn voetjes en dat ziet er wel vrolijk uit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
Die sjaal van de V&D is vierkant, 130cm. Misschien dat dat het wat makkelijker maaktquote:Op woensdag 15 september 2010 03:49 schreef AnitraX het volgende:
Hoothoot leuke kleur en polswarmers! Doe jij rechte lap en dan sluiten en op gedeelte waar duim zit open laten, of haak je rond en dan op de 1 of andere manier duimgat maken?
Ik heb even een vraagje over die 3hoek sjaal van de v&d, ik wou dus met mijn omslagdoek dat je hem zo om kon doen als die op die foto ligt, maar ik heb het idee dat hij dan giga moet worden, want nu lukt dat nog niet.
Waar in NL kan ik die vinden?quote:Op dinsdag 14 september 2010 22:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Qua tijdschrift moet je Crochet Today hebben, verder is eigenlijk alles tuttig.
Losser haken maakt het haakwerk wel flexibeler, ik zou eerder voor een 5 of 6 gaan. Ik heb twee driehoekige sjaals die op die manier om je nek kunnen en die zijn beiden van garen voor naald 2,5\3 gehaakt op 5.quote:Op woensdag 15 september 2010 10:17 schreef AnitraX het volgende:
Ja dat bedoel ik idd. Ik heb katia bombay en dat is voor 3/3,5 en heb hem op 3,5 gedaan. Misschien toch uithalen en dan op 4,5 proberen?
quote:Op woensdag 15 september 2010 11:57 schreef -Bubbles- het volgende:
Gisteren helaas geen swap pakketje voor mij. Ondertussen ben ik bij mijn ouders ondergebracht, omdat mijn vriend de rest van de week in het buitenland zit voor zijn werk en ik niet alleen thuis mag zijn van de neuroloogDus voor mijn swapster: het duurt helaas nog even tot ik je pakketje open mag maken. Het zit ook niet mee zo
Haha, daar dus. Maar omdat je zegmaar spiralen haakt (geen idee wat de haakspeak daarvoor isquote:Op woensdag 15 september 2010 19:24 schreef EsseEi het volgende:
OOOW IK HEB HET ONTDEKT hahaha
ik dacht dat alle letters telkens voor haaknaalden stonden, maar het stond voor kleur ^^
LEZEN, ESSEEI, LEZEN!
ik doe t bij open patronen ook, leg de draadjes dan áchter de bovenste haakrij zeg maar, met de draad van de nieuwe kleur als bovenste van de twee. aan de voorkant zie je t niet en t zit prima vast, zeker als je er ook gewoon een knoopje in maakt.quote:Op dinsdag 14 september 2010 22:12 schreef wyccie het volgende:
[..]
Jammer, ik vind afhechten niet leuk.
quote:Op woensdag 15 september 2010 03:54 schreef Muck het volgende:
Thanksdat heeft mijn mama ook, en behalve dat zij medicijnen en antistollingsmiddel slikt is er niks aan de handSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ze kan dr wel 100 mee worden zegt de cardioloog.
Kwak
Die zou "in het heel groot" goed op mijn bank staan. Hoe groot is jouw sjaal?quote:Op woensdag 15 september 2010 20:19 schreef mmascha het volgende:
Hier mijn namaak-V&Dsjaal
[ afbeelding ]
Ik heb sommige hoekjes opgevuld met een halve GS. In de originele versie van V&D was dat best lelijk gemaakt. Ik vind het alleen jammer dat het beginnejte van de halve GSjes wat dikker lijkt. Natmaken, straktrekken en laten drogen moet het wel doen toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |