abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86383338
Wat een lieve bunny, Vicky!

Heeft iemand tips voor wolwinkeltjes in Dordrecht? Ik ga volgende week een dagje die kant op, dus ik ben leuke adresjes aan het verzamelen ;)
pi_86392657
quote:
Op maandag 13 september 2010 15:22 schreef Hoothoot het volgende:
Wat een lieve bunny, Vicky!

Heeft iemand tips voor wolwinkeltjes in Dordrecht? Ik ga volgende week een dagje die kant op, dus ik ben leuke adresjes aan het verzamelen ;)
Je hebt er twee, eentje in het centrum op de Voorstraat, ergens rond nummer 400, maar daar mag je niet zo snuffelen. Die man wil altijd meteen weten wat je komt doen :X http://www.creadrecht.nl/

En dan heb je er nog een in Krispijn, die is erg fijn en heeft ook heel veel O+ http://www.debreicaravan.nl/
pi_86392902
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:51 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Ik las darmen en ik snapte er helemaal niks van :')
Haha :')

Vicky lieve bunny zeg!
  maandag 13 september 2010 @ 20:23:44 #206
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86394880
Lief de bunny Vicky, leuk dat de letter erop staat! :D

Ik ben gek aan het worden:P ik dacht maak de steel van de stapeltoren gelijk vast aan de bodem, omdat ik toch 1 kleur gebruik. Maar is wel een enorm gepriegel!! :( Heb de bodem ook verzwaard, dus trekt allemaal lekker zeg maar :S
maar komt goed, ben al bij rondje 8 van de 28 (en dan de rest, maar 28 van 18 steken)
  maandag 13 september 2010 @ 20:26:32 #207
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_86395036
M'n moeder belde net om door te geven dat iedereen de gehaakte beestjes zo leuk vond en dat alles goed verkocht is (opbrengst weet ik niet). Ik geloof alleen dat zo'n beetje alles door het personeel zelf ik gekocht. De ezel is naar een kind van een collega (die collega was kennelijk 's morgens als 1 van de eerste expres langs gekomen om de ezel te kunnen kopen! :D ), de lavender bunnies zijn ook allemaal gekocht voor kinderen her en der en de muisjes met kattenkruid zijn ook naar enkele collega's gegaan (en goed ontvangen door de katten).
Nu hebben ze gevraagd of ik nog meer van de lavender bunnies wil maken en dan het liefst van die grote, want met Sinterklaas hebben ze weer wat ofzo. Haha, wel leuk om te horen dat men het zo leuk vind. Maar nu eerst wat dingetjes maken die ik zelf wil maken.
Vicky! je bunny is af ! Wat een kleurrijke is het geworden, zelf uitgezocht toch? Leuk hoor en kennelijk een populair patroontje!
klerkje
pi_86396114
Mooi geworden weer Vicky! Ik vind dat je die letters altijd zo mooi doet, dat krijg ik dus echt niet voor mekaar... _O_ hulde!

Speigelei, wat tof dat alles zo goed verkocht is!

Lavendel Bunnies zijn ook echt tof, ben as we type weer verder aan het gaan met mijnes, oor nr. 2 moet echt af vanavond en het liefst al een begin van een arm of pootje, want ik wil hem deze week nog kunnen geven.
pi_86396505
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:38 schreef Inu het volgende:

[..]

Je hebt er twee, eentje in het centrum op de Voorstraat, ergens rond nummer 400, maar daar mag je niet zo snuffelen. Die man wil altijd meteen weten wat je komt doen :X http://www.creadrecht.nl/

En dan heb je er nog een in Krispijn, die is erg fijn en heeft ook heel veel O+ http://www.debreicaravan.nl/
Thx voor de tips!
Breicaravan ziet er groot uit! Dat rondneuzen vind ik altijd zo heerlijk.
pi_86396849
Wat zijn eigenlijk leuke wolwinkeltjes in Amsterdam? Ik heb altijd in Den Haag en omgeving gewoond, maar zit nu in Amsterdam... Ik ken wel De Afstap, die is erg leuk, maar hebben vooral Rowan. Heel mooi, maar ook best duur!
pi_86397594
leuk die bunny...

misschien in de OP de winkeltjes met commentaar zetten van wel/niet leuk veel/weinig sortering ??
pi_86398197
Kijk eens op Ravelry, daar staat veel info over winkels.
pi_86398914
quote:
Op maandag 13 september 2010 20:23 schreef EsseEi het volgende:
Lief de bunny Vicky, leuk dat de letter erop staat! :D

Ik ben gek aan het worden:P ik dacht maak de steel van de stapeltoren gelijk vast aan de bodem, omdat ik toch 1 kleur gebruik. Maar is wel een enorm gepriegel!! :( Heb de bodem ook verzwaard, dus trekt allemaal lekker zeg maar :S
maar komt goed, ben al bij rondje 8 van de 28 (en dan de rest, maar 28 van 18 steken)
Oh jij doet hem meteen al vast? Waarmee heb je 'm verzwaard? Ik heb dat niet gedaan... kan nu ook niet meer want de bodem is al dichtgenaaid. Ben nu ook met het kikkerkopje bezig. Heb nog wel een belletje ergens liggen, denk dat ik dat in het kopje stop zodat ie rammelt :D

Is ie bij jou ook zo klein? Hij valt kleiner uit dan ik dacht... ik heb dan ook wel tamelijk fijn garen, geloof ik. Maar vind het prima, zo is ie lekker snel klaar hihi. En ik vind de kleuren zo mooi, mooi glanzend garen en zachte babykleuren! (heb catania en een paar breikatoen, die catania glimmen geweldig). En ik verbaas me erover hoe ontzettend netjes het is, geen idee hoe ik het doe _O-
pi_86398985
Mijn tweede amigurumi is af voor bij de planet.

Meet Atlas!

Relaxing Atlas

Sexy Atlas

En natuurlijk Atlas zoals we hem allemaal kennen (positie moet ik nog even optimaliseren)

pi_86399048
_O-

Heb je ijzerdraad in de ledematen gedaan, Lyssa?
pi_86399235
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:40 schreef wyccie het volgende:
_O-

Heb je ijzerdraad in de ledematen gedaan, Lyssa?
:D Ja! :D
pi_86399468
Ik vind 'm super.
En je planeet is een mix van Saturnus en de aarde. ;)
pi_86399515
Spiegelei, tof dat alles verkocht is, en dat je nog meer mag maken!

Lyssa, je Atlas is fantastisch! Wat een idee ook om te haken :D

Ik ben echt weer hooked hoor, gisteravond nog een hele poos zitten haken! En genoeg leuke dingen om af te maken, en een laaaange lijst met toekomstige projecten :).
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_86399826
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:47 schreef wyccie het volgende:
Ik vind 'm super.
En je planeet is een mix van Saturnus en de aarde. ;)
Thnx :D De planeet is eigenlijk gewoon 1 kleur met die ring, maar ik heb er nog wat land erop gemaakt :')
pi_86400002
Lyssa :D _O-
  maandag 13 september 2010 @ 21:56:05 #221
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86400023
Haha grappig je Atlas Lyssa!!! En al die poses _O-

quote:
Op maandag 13 september 2010 21:38 schreef Skochsela het volgende:

[..]

Oh jij doet hem meteen al vast? Waarmee heb je 'm verzwaard? Ik heb dat niet gedaan... kan nu ook niet meer want de bodem is al dichtgenaaid. Ben nu ook met het kikkerkopje bezig. Heb nog wel een belletje ergens liggen, denk dat ik dat in het kopje stop zodat ie rammelt :D

Is ie bij jou ook zo klein? Hij valt kleiner uit dan ik dacht... ik heb dan ook wel tamelijk fijn garen, geloof ik. Maar vind het prima, zo is ie lekker snel klaar hihi. En ik vind de kleuren zo mooi, mooi glanzend garen en zachte babykleuren! (heb catania en een paar breikatoen, die catania glimmen geweldig). En ik verbaas me erover hoe ontzettend netjes het is, geen idee hoe ik het doe _O-
Volgens het patroon moet 'ie apart vast, maar ik heb echt zo'n hekel aan afhechten/dingen aan elkaar vast maken. Lukt me ook nooit goed om het heel goed vast te maken, voor m'n gevoel althans dus weet ik niet of m'n nichtjes er onbeperkt mee kunnen gooien ;) Ik heb de bodem verzwaard met een boterhamzakje met rijst. (bedacht me toen die erin zat dat ik er nog wel 1 extra omheen had kunnen doen maar goed). Geloof dat m'n moeder dat ook altijd zo deed, dat het wel houdbaar is zeg maar ;)

En jaaa hij is klein!!! Ik dacht dat ie veel groter werd! Maar gebruik Soft ofzo van Zeeman, ook behoorlijk fijn garen. En haaknaald 3,00mm. Maar uiteindelijk is het evenveel werk, zijn de zelfde steken die je doet ;)

Haha de bodem is overigens wel nog steeds een hexagon :P maar wel vet, op de plekken waar ik gemeerderd/geminderd heb lopen een soort van lijnen, geeft 'm extra twist ^^

Heb trouwens een grote zak vulspul van de markt, en zitten allemaal lelijke stukken in opeens :S Met korrels en met Fiberfill van een rol :S (hoop dat de rest gewoon weer goed is)

[ Bericht 3% gewijzigd door EsseEi op 13-09-2010 22:09:00 ]
pi_86401242
quote:
Op maandag 13 september 2010 21:56 schreef EsseEi het volgende:
Haha grappig je Atlas Lyssa!!! En al die poses _O-
[..]

Volgens het patroon moet 'ie apart vast, maar ik heb echt zo'n hekel aan afhechten/dingen aan elkaar vast maken. Lukt me ook nooit goed om het heel goed vast te maken, voor m'n gevoel althans dus weet ik niet of m'n nichtjes er onbeperkt mee kunnen gooien ;) Ik heb de bodem verzwaard met een boterhamzakje met rijst. (bedacht me toen die erin zat dat ik er nog wel 1 extra omheen had kunnen doen maar goed). Geloof dat m'n moeder dat ook altijd zo deed, dat het wel houdbaar is zeg maar ;)

En jaaa hij is klein!!! Ik dacht dat ie veel groter werd! Maar gebruik Soft ofzo van Zeeman, ook behoorlijk fijn garen. En haaknaald 3,00mm. Maar uiteindelijk is het evenveel werk, zijn de zelfde steken die je doet ;)

Haha de bodem is overigens wel nog steeds een hexagon :P maar wel vet, op de plekken waar ik gemeerderd/geminderd heb lopen een soort van lijnen, geeft 'm extra twist ^^

Heb trouwens een grote zak vulspul van de markt, en zitten allemaal lelijke stukken in opeens :S Met korrels en met Fiberfill van een rol :S (hoop dat de rest gewoon weer goed is)
Ah slim! Daar had ik ook aan moeten denken... ik had al wel bedacht dat hij niet erg stabiel ging zijn zonder verzwaring, maar heb de verzwaring toch achterwege gelaten. Ik doe het met een 3,5 haaknaald maar nog steeds is het enorm priegelen, of misschien juist wel hierdoor :D

Mijn bodem is geen hexagon, want ik heb die site die in de OP staat eens héél erg goed bekeken en vervolgens min of meer de hexagonvorm vermeden :D Maar hexagonvorm kan ook wel leuk zijn, ja! Voor zo'n ding als dit niks mis mee.

Ik heb wel de duidelijk-zichtbare-minderingen in de basis zitten. Nu in het kikkerhoofdje heb ik die andere truc die op de site staat toegepast (ik snapte hem eerst niet :@ ) zodat de minderingen nu niet zo duidelijk zichtbaar zijn. Fijn <3
  maandag 13 september 2010 @ 22:26:07 #223
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86402224
Trouwens, bovenaan het patroon staan 2 correcties voor 2 ringen, Heel klein maar zag het toevallig.
pi_86405160
quote:
The above is only a summary of corrections; the corrected pattern text is below (if free) or shipped upon completion of order (if purchased)
Niks aan de hand gelukkig! :)
pi_86413398
quote:
Op maandag 13 september 2010 20:47 schreef Lijnloos het volgende:
Mooi geworden weer Vicky! Ik vind dat je die letters altijd zo mooi doet, dat krijg ik dus echt niet voor mekaar... _O_ hulde!

Speigelei, wat tof dat alles zo goed verkocht is!

Lavendel Bunnies zijn ook echt tof, ben as we type weer verder aan het gaan met mijnes, oor nr. 2 moet echt af vanavond en het liefst al een begin van een arm of pootje, want ik wil hem deze week nog kunnen geven.
letters is een kwestie van vakjes tellen :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 14 september 2010 @ 10:25:18 #226
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86413414
borduur je ze er achteraf op, vicky? of haak je die letters er direct in?

geinig, lyssa! waar moeten we stemmen? ;)
in de haak.
pi_86413425
Ik borduur ze achteraf erop.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_86417637
Jeej!!! Vandaag komt als het goed is mijn swap *O* Misschien kan dat mijn dag weer een beetje goed maken. Vandaag was eigenlijk weer mijn eerste werkdag na de vakantie, maar heb vanacht op de spoedeisende hulp doorgebracht en zit nu met een hersenschudding thuis.
Ben gisteravond ineens flauwgevallen en nogal ongelukkig terecht gekomen. Met mijn hoofd op de rand van een opstapje. Had een wond waardoor je blijkbaar (kon het zelf niet zien) recht op mijn schedel kon kijken. :X
Dus ja, na een nachtje hechten, CT-scan en neurologen op bezoek gehad te hebben zit ik nu thuis in mijn bed met gigantische hoofdpijn. Volgens mij overheerst de pijn van de wond nu het meeste waardoor het naar een beeldscherm kijken verdacht goed gaat. Maar volgens de neuroloog zou dat ook wel veranderen als de pijn van de wond afneemt.

Dus kom maar op met die swap vandaag!! :P
pi_86417739
Aai Bubbles, dat is klote!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:20:52 #230
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86418818
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 12:47 schreef -Bubbles- het volgende:
Jeej!!! Vandaag komt als het goed is mijn swap *O* Misschien kan dat mijn dag weer een beetje goed maken. Vandaag was eigenlijk weer mijn eerste werkdag na de vakantie, maar heb vanacht op de spoedeisende hulp doorgebracht en zit nu met een hersenschudding thuis.
Ben gisteravond ineens flauwgevallen en nogal ongelukkig terecht gekomen. Met mijn hoofd op de rand van een opstapje. Had een wond waardoor je blijkbaar (kon het zelf niet zien) recht op mijn schedel kon kijken. :X
Dus ja, na een nachtje hechten, CT-scan en neurologen op bezoek gehad te hebben zit ik nu thuis in mijn bed met gigantische hoofdpijn. Volgens mij overheerst de pijn van de wond nu het meeste waardoor het naar een beeldscherm kijken verdacht goed gaat. Maar volgens de neuroloog zou dat ook wel veranderen als de pijn van de wond afneemt.

Dus kom maar op met die swap vandaag!! :P
Auw ;( Beterschap :*
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
  dinsdag 14 september 2010 @ 13:33:38 #231
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86419264
Bubbles, beterschap!

Mooie leuke dingen en ik kan niet alles onthouden van een paar pagina's snel bij-lezen. Yachiru, knap hoor dat gele dingetje zonder patroon. Ja de naam ben ik al weer vergeten want ik had er nog nooit van gehoord.

Caroline is verhuisd, wacht nog op internet. Mijn huis is natuurlijk een bende en ik heb de meest banale dingen niet. Zoals lucifers. Enfin ik zal jullie niet vermoeien met mijn lijstje ;)

Happy Home in the forest. De USB truc werkt dus ik hoop de volgende keer een foto te kunnen uploaden. Mits het eventjes ophoudt met regenen op een moment dat ik ook thuis ben om een foto te nemen.

Gisteren even een heel speciaal moment. Ik was doodop van het sjouwen maar ik reed richting huis en zei tegen mezelf, Je bent bijna thuis. En opeens ging ik echt compleet uit mijn bol.
Het is MIJN HUIS en MIJN THUIS! *O* *O* *O*
Dat was echt een geweldig gevoel. Ondanks alles wat niet werkt of er niet is. Dit is lekker mijn plekje :)
  dinsdag 14 september 2010 @ 14:24:14 #232
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86421218
tsjonge bubbles, da's niet niks! met een hersenschudding kun je een tijdje zoet zijn... hopelijk valt het mee. heb je dat wel eens vaker gehad, zomaar flauwvallen?

caroline, heerlijk dat je weer een echt eigen thuis hebt. :* gefeliciteerd en maak er wat moois van! :)
in de haak.
  dinsdag 14 september 2010 @ 14:27:04 #233
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_86421316
Ai Bubbles, sterkte :o :*

Mijn bal is sinds gisteren af *O*
Helaas is mijn camera leeg, maar ik zal eerdaags voor batterijtjes (en dus een foto) zorgen. Ook heb ik gisteravond een leuke pantoffel gehaakt, en maak ik straks de andere :P
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  dinsdag 14 september 2010 @ 14:27:35 #234
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86421338
oh ik ben zo benieuwd muck! heb je 'm goed volgestopt? :)
in de haak.
  dinsdag 14 september 2010 @ 14:40:59 #235
112545 Muck
pi_86421829
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:27 schreef trui het volgende:
oh ik ben zo benieuwd muck! heb je 'm goed volgestopt? :)
Ja, ik heb er een kussenvulling van Blokker ingedaan en dan paste met een beetje geweld prima O-) :D
pi_86422282
Ah Bubbles, dat klinkt niet fijn. Beterschap!

Ik was net even bij V&D (een plu kopen, nadat ik helemaal doorweekt in de stad aankwam :')) en daar viel mijn oog op granny-sjaals!
Respectievelijk 17 en 20 euro :o wat ik eigenlijk bijzonder duur vind... Ze waren heel losjes gehaakt, van acryl. Dus, wie ook Hip wil zijn deze winter weet wat 'ie moet doen ;)
Ik vraag me alleen af of er een machine is die dit kan maken? Of is het allemaal handwerk?

pi_86422372
Dat zal vast allemaal machinaal gaan. Ik vind het er niet mooi uitzien moet ik eerlijk zeggen.

Bubbles, beterschap!
  dinsdag 14 september 2010 @ 15:01:12 #238
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86422595
ik dacht dat haken niet machinaal kon. maar dat heb ik ook maar van horen zeggen hoor.
in de haak.
pi_86422866
Hm, ik heb even gegoogled en volgens mij kan het toch wel machinaal.
  dinsdag 14 september 2010 @ 15:52:07 #240
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86424741
hahaha inderdaad! :D
in de haak.
  dinsdag 14 september 2010 @ 15:54:23 #241
112545 Muck
pi_86424844
Hmm, echt mooi vind ik de sjaals inderdaad niet. Dat kan ik zelf mooier, denk ik dan :o
pi_86427049
In de V&D vond ik ze wel leuk! Heb ze trouwens in andere kleuren gezien... maar lekker aanvoelend stofje.

Mijn paal staat! Ik ben er heel erg trots op hahaha, want even leek het alsof hij niet rechtop zou kunnen staan, hij kiepte telkens om (omdat ik de basis niet verzwaard had natuurlijk). Maar toen heb ik 'm ook aan de bodem van de basis vastgenaaid, en nu staat ie gewoon! Yay, blijblijblij :D

Sterkte trouwens, Bubbles!
pi_86427800
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 10:25 schreef trui het volgende:
borduur je ze er achteraf op, vicky? of haak je die letters er direct in?

geinig, lyssa! waar moeten we stemmen? ;)
Niet :( onafhankelijke jury ;(
pi_86430247

Hier nog de foto die ik heb ingestuurd!
pi_86430691
Atlas is echt heel leuk geworden!

Is er hier wel eens iemand naar een Stitch 'n Bitch bijeenkomst geweest? Ik heb net ontdekt dat er op 10 min. van mijn huis in februari een Stitch 'n Bitch groep is gestart. Is het wat om er als haakster heen te gaan?
pi_86432953
Lyssa, atlas is echt leuk!! Grappige poses ook haha

edit: ik heb trouwens iets heel stoms voor! Ik laat mijn nagels wat groeien omdat ik dat mooier vind en nu doet haken pijn aan mijn hand omdat mijn nagel in mijn handpalm duwt :o

[ Bericht 73% gewijzigd door StefanieV op 14-09-2010 20:01:30 ]
  dinsdag 14 september 2010 @ 20:08:04 #247
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_86435796
Lyssa, wat een geweldige inzending!

Die sjaals van de V&D zijn van heel dun garen. Ik dacht het met de sokkenwol van de Lidl na te maken. Die sokkenwol is wel heel erg dun. Foutje. Die driehoekige heb ik al nagemaakt. Hij zit heel raar in elkaar. Ik heb um iets anders gemaakt. Zal vandeweek even een foto maken.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_86435937
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 20:08 schreef mmascha het volgende:
Lyssa, wat een geweldige inzending!

Die sjaals van de V&D zijn van heel dun garen. Ik dacht het met de sokkenwol van de Lidl na te maken. Die sokkenwol is wel heel erg dun. Foutje. Die driehoekige heb ik al nagemaakt. Hij zit heel raar in elkaar. Ik heb um iets anders gemaakt. Zal vandeweek even een foto maken.
thx :D

Ja ik was ook aan de slag gegaan met die sokkenwol voor Atlas. Maar ik vind dat toch niet prettig, het wordt vaak te strak en daardoor onoverzichtelijk pluizig. Uiteindelijk maar over gegaan op nigar en royaal van de zeeman.
pi_86436848
Hoihoi, even vraagje over met 2 kleuren haken: knippen jullie ook elke keer de draadjes door en hechten ze af als je met een kleur stopt en de volgende begint?

Ben nu bezig met de bij en ik weet niet of ik de draad er gewoon aan moet laten hangen of niet... anders moet ik straks zoveel losse eindjes verbergen :p Nou ja in een knuffeltje als dit kan dat makkelijk, maar met andere dingen misschien niet zo..?
  dinsdag 14 september 2010 @ 20:39:19 #250
112545 Muck
pi_86437361
ik laat de kleur die ik niet gebruik gewoon onder de lusjes meelopen, dat scheelt inderdaad een hoop afhechten :P
pi_86437525
Haakspeak! Wat bedoel je, onder de lusjes meelopen? :@
  dinsdag 14 september 2010 @ 20:49:41 #252
112545 Muck
pi_86437828
Hmm, dat ik er overheen haak zeg maar.
Ik zal het even painten voor je :P

edit: nee, painten lukt me niet :')

als je haakt, haak je door 2 lusjes heen. Het touwtje dat je niet gebruikt, leg je tussen deze lusjes in vóór je ze opneemt met je naald. Hierdoor 'verdwijnt' de ongebruikte draad tussen de lusjes en valt hij niet op :)
Is het zo een beetje duidelijk? :@
pi_86438103
Aanvulling op Muck: je legt de draad in de lengte over de nog komende steken heen en je haakt er omheen.
pi_86438226
Ik knoop de 2 draadjes aan elkaar, maar dat lukt enkel als je een amigurumi maakt waar het knoopje aan het binnenste zit.

Mijn aap is af!!!!! Nu nog een sjaaltje maken, het t-shirt maak ik niet meer, dus hij krijgt een sjaaltje en dan neem ik een foto! Hij is gewoon te grappig (ook niet heel mooi in elkaar gezet maar ik kan dat dus echt niet!)
pi_86438381
Exhibionistische apen :{w
pi_86439150
Poging drie van de polswarmers mislukte ook... :') na drie keer uithalen haakt het garen niet meer zo makkelijk helaas.

Dus op naar poging vier. Ik had nog een zak met ongeveer 1 kilo helderblauwe acryl (Beijer Populair dacht ik) ooit door iemand op een breimachine gebruikt, te zien aan de ronde bolletjes in de zak. Op Marktplaats voor 2,50 gekocht O-) Dus daarvan maar polswarmers gehaakt, deze zijn wel geslaagd!
Ben nu begonnen aan een snelle sjaal voor erbij, in dezelfde kleur. (Denk er even een donkerbruine winterjas bij, past perfect!)

pi_86440279
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 21:00 schreef _Ophelia_ het volgende:
Exhibionistische apen :{w
Hihi wie weet :o

Foto zal voor morgen zijn trouwens, heb geen zin meer om het sjaaltje af te werken, bijna klaar hoor :D
  dinsdag 14 september 2010 @ 21:38:37 #258
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_86440615
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 20:10 schreef Lyssa het volgende:

[..]

thx :D

Ja ik was ook aan de slag gegaan met die sokkenwol voor Atlas. Maar ik vind dat toch niet prettig, het wordt vaak te strak en daardoor onoverzichtelijk pluizig. Uiteindelijk maar over gegaan op nigar en royaal van de zeeman.
Hmm, beetje miskoop die die sokkenwol dus. Misschien ga ik proberen met 2 draadjes tegelijk te haken. Kijken of dat beter gaat.

Leuk Hoothoot! Is de sjaal ook met dat schelpjespatroon? Mooi blauw O+ Zeker bij een donkerbruine jas!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_86440637
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 20:39 schreef Muck het volgende:
ik laat de kleur die ik niet gebruik gewoon onder de lusjes meelopen, dat scheelt inderdaad een hoop afhechten :P
Maar hoe doe je dat wanneer je volgende steek niet een vaste of stokje is? Bijvoorbeeld wanneer je een open patroon haakt.
pi_86441146
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 21:38 schreef mmascha het volgende:

[..]

Hmm, beetje miskoop die die sokkenwol dus. Misschien ga ik proberen met 2 draadjes tegelijk te haken. Kijken of dat beter gaat.
Leuk Hoothoot! Is de sjaal ook met dat schelpjespatroon? Mooi blauw O+ Zeker bij een donkerbruine jas!
Ja, dat had ik ook gedaan, maar het werd er alleen maar onoverzichterlijker van, maar de naald was er misschien te klein voor. Ik heb het frutsel nu nog liggen als hoedje ooit ofzo :')

O+ erg toffe polswarmers Hoothoot!
pi_86441285
Mooi hoothoot!
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  dinsdag 14 september 2010 @ 22:01:43 #262
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86441829
Mooie handwarmers Hoothoot!

Ben benieuwd naar je aapje Stefanie!

En ik wou nog even zeggen voor Bubbles: beterschap! wat super rot! -O-
En voor Caroline: fijn dat je je gelijk al helemaal thuis voelt :D

Had iemand dat over dat meehaken niet even eerder kunnen zeggen? Had me 72 (of meer?) draadjes afhechten gescheeld bij m'n Lucy Bag ;) Ik knip ze dus meestal gewoon af en dan afhechten.
En denk dat dat bij open patroon dus ook gewoon moet, Wyccie.

Ik was mezelf vandaag even aan het vermaken in de Bruna (met een vriendin afgesproken op het station, maar ze had zich in de tijd vergist :P lekker slim) en dacht misschien zijn er nog wel wat haaktijdschriften. En jawel, maar wat een oudbollige patronen allemaal zeg!!!! Alleen maar grootmoederskleedjes enzo. En een enkele knuffel. Hoog tijd dat daar ook wat nieuws verfrissends in komt :S en anders dat ze de kleedjes met kleurtjes maken en niet saai wit ;)
Er was er ook 1 met wel kledingstukken enzo, maar van die vestjes die in de jaren 80 hip waren, super wijd enzo, geen mooie bolero's of tassen, handschoenen, you name it :S
pi_86442246
Qua tijdschrift moet je Crochet Today hebben, verder is eigenlijk alles tuttig.
pi_86442324
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:01 schreef EsseEi het volgende:
Ik knip ze dus meestal gewoon af en dan afhechten.
En denk dat dat bij open patroon dus ook gewoon moet, Wyccie.
Jammer, ik vind afhechten niet leuk. ;(
pi_86443337
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 21:38 schreef wyccie het volgende:

[..]

Maar hoe doe je dat wanneer je volgende steek niet een vaste of stokje is? Bijvoorbeeld wanneer je een open patroon haakt.
Dan bedenk je iets anders :P
Als je een wollen draad van dezelfde kleur aanhecht kun je ze in elkaar "vilten"; de draden goed lospluizen en dan een minuut of wat in elkaar rollen zegmaar.
  dinsdag 14 september 2010 @ 23:36:42 #266
112545 Muck
pi_86446080
Dat vind ik zo leuk aan haken he, je kunt gewoon lekker smokkelen met losse draadjes en een steekje meer of minder is over het algemeen niet erg. Ook kun je patronen heel makkelijk naar je eigen smaak aanpassen O+

Zoals beloofd, de foto's! Niet de kwaliteit waarop ik gehoopt had, maar bij gebrek aan batterijen voor de camera, heb ik ze even met de webcam geschoten :P

De bal:

Mijn slofjes:

Zezijn een beetje opengewerkt, dat bevalt me wel. Het 'gatenpatroontje' loopt over het midden van mijn voetjes en dat ziet er wel vrolijk uit *O*
  woensdag 15 september 2010 @ 00:32:23 #267
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86448028
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 23:36 schreef Muck het volgende:
Dat vind ik zo leuk aan haken he, je kunt gewoon lekker smokkelen met losse draadjes en een steekje meer of minder is over het algemeen niet erg. Ook kun je patronen heel makkelijk naar je eigen smaak aanpassen O+

Zoals beloofd, de foto's! Niet de kwaliteit waarop ik gehoopt had, maar bij gebrek aan batterijen voor de camera, heb ik ze even met de webcam geschoten :P

De bal:
[ afbeelding ]

Mijn slofjes:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Zezijn een beetje opengewerkt, dat bevalt me wel. Het 'gatenpatroontje' loopt over het midden van mijn voetjes en dat ziet er wel vrolijk uit *O*
Wat leuk allemaal O+

En de polswarmers van hoothoot ook O+

Heb net zelf ook even zitten klooien voor polswarmers, heb er nu 1 die aardig gelukt is. Niet zo creatief als degenen die hier al voorbij zijn gekomen, maar ik ben tevreden voor m'n eerste polswarmer.
Moest wel aan het oefenen want een vriendin van me wil ook graag polswarmers nadat ze in dit topic had gelurkt hehehe, en ik wil er wel iets moois van maken voor haar. :)
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
  woensdag 15 september 2010 @ 03:28:08 #268
112545 Muck
pi_86449474

Microhaken :D

Dit klavertje is gehaakt met borduurzijde en haaknaald 1,5, wat bezielde me 8)7 :D
pi_86449525
Wat een leuke dingen zag ik voorbij komen! Muck je bal O+ en micro haken :o wel knap! En ook nog wakker :o
Hoothoot leuke kleur en polswarmers! Doe jij rechte lap en dan sluiten en op gedeelte waar duim zit open laten, of haak je rond en dan op de 1 of andere manier duimgat maken?

Ik heb even een vraagje over die 3hoek sjaal van de v&d, ik wou dus met mijn omslagdoek dat je hem zo om kon doen als die op die foto ligt, maar ik heb het idee dat hij dan giga moet worden, want nu lukt dat nog niet. Mmascha hoe heb jij het gedaan?
  woensdag 15 september 2010 @ 03:54:33 #270
112545 Muck
pi_86449536
Thanks *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_86449556
Dat is flink prut :*
pi_86449884
quote:
Op woensdag 15 september 2010 03:49 schreef AnitraX het volgende:
Hoothoot leuke kleur en polswarmers! Doe jij rechte lap en dan sluiten en op gedeelte waar duim zit open laten, of haak je rond en dan op de 1 of andere manier duimgat maken?

Ik heb even een vraagje over die 3hoek sjaal van de v&d, ik wou dus met mijn omslagdoek dat je hem zo om kon doen als die op die foto ligt, maar ik heb het idee dat hij dan giga moet worden, want nu lukt dat nog niet.
Die sjaal van de V&D is vierkant, 130cm. Misschien dat dat het wat makkelijker maakt ;)

De polswarmers heb ik idd gewoon van een rechte lap gehaakt, aan alle zijden een rij vasten erlangs en dan vastmaken met een gat voor de duim. Heel simpel eigenlijk.
En voor wie het vroeg: de sjaal wordt een patroon van dubbele stokjes in V-formatie. Hoe leg ik dat fatsoenlijk uit?

quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Qua tijdschrift moet je Crochet Today hebben, verder is eigenlijk alles tuttig.
Waar in NL kan ik die vinden?
pi_86449959
:o dus het slimste is de sjaal voor mijn dochter uit te halen en hem gewoon als mega granny te maken? :@ de grijs/groene word echt omslagdoek dus die ga ik zo af maken. Maar die andere word uithalen dan :o

Die polswarmers ga ik binnenkort ook eens proberen voor mijn dochter.
  woensdag 15 september 2010 @ 07:38:24 #274
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86450016
Wat is je bal mooi geworden muck!! :D
En leuke slofjes ook :)

AnitraX ik heb ook een "omslagdoek" gemaakt in een driehoekvorm, bedoeld als shawl. (Doe niet aan omslagdoeken maar wel aan een miljoen shalws :P). Ik knoop 'm niet vast, maar doe gewoon de punt aan de voorkant en dan wikkel ik 'm om m'n nek zeg maar. Dus de lange rechte zeide tegen m'n keel en dan punt links om m'n nek slaan dat ie rechts hangt en andersom :) knopen krijg je zo'n dikke bobbel in je nek, is niet fijn :( denk dat je dat ook met een vierkante shawl krijgt (heb ik ook maar dan van stof, en daar heb ik er al last van).
never mind, ik had niet goed gelezen. Volgens mij moet je hem dan gewoon wat strakker omhoog trekken, dat ie wat gaat rimpelen aan de bovenkant :) (en als 'ie vierkant is sla je 'm ook dubbel tot driehoek, is die net zo groot :P
pi_86450106
Nou weet ik het niet meer :@ en ik wou op de v&d site kijken, maar ik krijg geen foto's te zien op mijn telefoon terwijl ik via WiFi zit. Want de bedoeling was een sjaal zoals die zwart/witte doeken van vroeger en ik dacht slim te zijn door een driehoek te maken, maar na 400gr en hij is behoorlijk groot al en krijg hem niet omgeslagen om mijn nek. Is het te snappen wat ik bedoel? :@
pi_86451874
Bedoel je deze dingen?

Dan denk ik vooral dat je heel fijn garen moet gebruiken anders krijg je hem al snel niet meer om je nek. Ik denk dat een driehoek wel een goede keuze is, met een vierkant maak je hem nog dikker.

Muck, jeetje wat eng, ik kan me helemaal voorstellen dat je nu niet best slaapt. Sterkte met wachten :*
pi_86452527
Ja dat bedoel ik idd. Ik heb katia bombay en dat is voor 3/3,5 en heb hem op 3,5 gedaan. Misschien toch uithalen en dan op 4,5 proberen?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 15 september 2010 @ 10:27:55 #278
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86452775
de shawl van mijn oma is 2.60 bij 1.70 bij 1.70
denk ook op 3 gemaakt.....
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_86453039
quote:
Op woensdag 15 september 2010 10:17 schreef AnitraX het volgende:
Ja dat bedoel ik idd. Ik heb katia bombay en dat is voor 3/3,5 en heb hem op 3,5 gedaan. Misschien toch uithalen en dan op 4,5 proberen?
Losser haken maakt het haakwerk wel flexibeler, ik zou eerder voor een 5 of 6 gaan. Ik heb twee driehoekige sjaals die op die manier om je nek kunnen en die zijn beiden van garen voor naald 2,5\3 gehaakt op 5.
  woensdag 15 september 2010 @ 11:28:58 #280
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86454561
Dit is wat ik ervan heb gemaakt, heel simpel en grof. Maar nu weet ik iig hoe ik polswarmers kan maken, dus elegantere versies moeten daarna ook te doen zijn.
En deze vind ik voor eigen gebruik wel leuk.

En ik hoop dat vandaag toch echt m'n nieuwe haaknaalden aankomen. *ongeduld!*

[ Bericht 12% gewijzigd door TwistedDarling op 15-09-2010 11:37:49 ]
pi_86455509
Wat een mooie bal Muck! Ook leuke kleuren gebruikt. Weer een project erbij op de steeds langer wordende lijst.
En de polswarmers zijn ook leuk. Vraag me alleen af of ik ze zelf wel zal dragen. Daar ga ik eens over nadenken. Ga ze natuurlijk niet haken om ze daarna in de kast te laten verdwijnen.

Gisteren helaas geen swap pakketje voor mij. Ondertussen ben ik bij mijn ouders ondergebracht, omdat mijn vriend de rest van de week in het buitenland zit voor zijn werk en ik niet alleen thuis mag zijn van de neuroloog ;( Dus voor mijn swapster: het duurt helaas nog even tot ik je pakketje open mag maken. Het zit ook niet mee zo :'(
pi_86456057
quote:
Op woensdag 15 september 2010 11:57 schreef -Bubbles- het volgende:

Gisteren helaas geen swap pakketje voor mij. Ondertussen ben ik bij mijn ouders ondergebracht, omdat mijn vriend de rest van de week in het buitenland zit voor zijn werk en ik niet alleen thuis mag zijn van de neuroloog ;( Dus voor mijn swapster: het duurt helaas nog even tot ik je pakketje open mag maken. Het zit ook niet mee zo :'(
:*
Als je swappartner via TNT verstuurd heeft, heeft ze een track & trace code gekregen. Misschien kan ze een seintje sturen als het bezorgd is en kan er iemand zo lief zijn om het voor jou op te halen? (als het bij de buren ligt wordt er ook aangegeven bij welke buren op T&T)
  woensdag 15 september 2010 @ 12:55:41 #283
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86457352
Nog wat vraagjes! Ik lees hier wel eens over Catania.. is dat fijn om mee te werken?
Zo ja, hoeveel zou ik ongeveer nodig hebben voor een paar polswarmers/wanten en een sjaal?
Het is voor een project voor een vriendin, dus ik ben wat onderzoek aan het doen naar wat dunner/mooier garen dan de Saskia die ik voor mezelf gebruik. :+

:* voor Muck en Bubbles (eigenlijk voor iedereen die het nodig heeft)
pi_86457787
Ik zou geen katoen nemen voor polswarmers en dergelijke maar een wat warmere wol(mix).
  woensdag 15 september 2010 @ 13:12:41 #285
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86457896
Nog tips voor een merk/soort?
pi_86461588
De acryl die ik heb gebruikt voor de polswarmers is Beijer Populair, dat is een stuk dunner dan de Saskia acryl en het haakt heel fijn. Er staat, net als bij Saskia, naald 3,5-4 op, maar het is echt veel dunner, dus eerder voor naald 3. En maar 1,19 per 50gr. (Ik heb een dubbele draad gebruikt en naald 4 ;))

Als je gewoon een enkele draad neemt, zou je uit 50gr een set polswarmers moeten kunnen maken. Voor een sjaal ligt het nogal aan de grootte en het soort patroon (dicht of open bv).
  woensdag 15 september 2010 @ 14:59:17 #287
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86461838
Thnx, ik geef het even door. Kan ze zelf even kijken of er een kleur bij zit voor d'r.
  woensdag 15 september 2010 @ 17:09:36 #288
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86466731
AnitraX ik heb even naar je shawls gekeken en naar de driehoekshawls die ik zelf heb en ik denk dat vooral de bovenste rand breder moet zeg maar, maar dat de lengte niet zo uit maakt. (dus grotere hoek in de V zeg maar). Want daardoor worden de punten smaller en kan je 'm beter om je nek doen. En lukt het met echt goed prutsen ook niet zeg maar? Als je de punten goed samenpakt enzo?
Helemaal uithalen is zo zonde :(
  woensdag 15 september 2010 @ 17:18:14 #289
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86466994
Ze zijn er! Een van bamboe dus, de andere 2 van kunststof. De middelste is doorzichtig met glitters _O-
Ze zijn allemaal heel licht. Ben benieuwd hoe ze haken.

Map een stuk voller

pi_86467439
Jeeej!! Mijn swappakketje is afgeleverd *O* Maar wel bij de buren -O-
Hopelijk zorgen ze er goed voor tot vrijdag, dan komt mijn vriend weer thuis dus kan hij het ophalen.
Maar dan weet mijn swapmaakster in ieder geval dat het is aangekomen.
pi_86467497
Dank jullie voor alle hulp. Maar ik denk dat ik toch voor ophelia's oplossing ga en het uit halen en op 5 of 6 proberen ( of zelfde dikte van garen en daarmee proberen) het is zo zonde als ik iets maak en ze het dan niet draagt.

Td leuke naalden en polswarmer is ook leuk!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 15 september 2010 @ 18:21:17 #292
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86468933
chips vanmiddag door mn enkel gegaan, krak, rondje ziekenhuis, niet gebroken, wel zwaar opgerekte banden en spieren, misschien ook ingescheurd, zit met been omhoog, nu nog krukken scoren

goed bezig Yns :')
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 15 september 2010 @ 19:14:03 #293
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86470659
Balen Ynske!! :S goed rust houden, lekker haken ;)
Iedereen zit hier wel in de lappenmand zeg :( Beterschap en sterkte voor allen enzo.

Gelijk vraagje voor Ynske en Skochsela: waar gaan jullie in de bijenring naar de volgende kleur? En hoe komt ie aan elkaar?? :@ (ben net begonnen pas ermee maar goed, kan het me moeilijk voorstellen hoe die in elkaar zit)
  woensdag 15 september 2010 @ 19:24:15 #294
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86471059
OOOW IK HEB HET ONTDEKT hahaha :D
ik dacht dat alle letters telkens voor haaknaalden stonden, maar het stond voor kleur ^^
LEZEN, ESSEEI, LEZEN! ;)
  woensdag 15 september 2010 @ 20:19:58 #295
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_86473228
Hier mijn namaak-V&Dsjaal

Ik heb sommige hoekjes opgevuld met een halve GS. In de originele versie van V&D was dat best lelijk gemaakt. Ik vind het alleen jammer dat het beginnejte van de halve GSjes wat dikker lijkt. Natmaken, straktrekken en laten drogen moet het wel doen toch?
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  woensdag 15 september 2010 @ 20:23:43 #296
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86473393
gaaaf mmascha!!! :D die kleuren zijn tof ^^ en mooier dan die van de V&D :P

Ben nu bezig met de draadjes mee te haken, en het bevalt me nu al ^^ scheelt straks een hoop afwerken :D
pi_86475371
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:24 schreef EsseEi het volgende:
OOOW IK HEB HET ONTDEKT hahaha :D
ik dacht dat alle letters telkens voor haaknaalden stonden, maar het stond voor kleur ^^
LEZEN, ESSEEI, LEZEN! ;)
Haha, daar dus. Maar omdat je zegmaar spiralen haakt (geen idee wat de haakspeak daarvoor is :P) ipv elke toer te stoppen met een halve, zie je wel dat de kleuren nooit op elkaar aansluiten..? Vind het niet zo mooi, maar die halve vasten ertussen zie je ook als je het geheel aan elkaar maakt.

Vastnaaien lijkt mij ook een RAMP omdat dat dus aan de binnenkant moet, dus ik wacht nog ff ;) Nu toch druk met studie.
  woensdag 15 september 2010 @ 21:16:40 #298
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86475889
haha tja ik denk dat ik stiekem gewoon een naadje geef :P aan de buitenkant dus. Veel te grote handen voor dat gepriegel ;)
Haha druk met studie, dat zou ik ook moeten zijn....
Maar pffff na een hele dag anatomie leren en andere dingen echt geen puf meer hoor. (zou sporten, ook geen puf in, dus nu lekker thuis op de bank hangen :P)
pi_86476069
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:12 schreef wyccie het volgende:

[..]

Jammer, ik vind afhechten niet leuk. ;(
ik doe t bij open patronen ook, leg de draadjes dan áchter de bovenste haakrij zeg maar, met de draad van de nieuwe kleur als bovenste van de twee. aan de voorkant zie je t niet en t zit prima vast, zeker als je er ook gewoon een knoopje in maakt.
Kwak
pi_86476105
quote:
Op woensdag 15 september 2010 03:54 schreef Muck het volgende:
Thanks *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat heeft mijn mama ook, en behalve dat zij medicijnen en antistollingsmiddel slikt is er niks aan de hand :* ze kan dr wel 100 mee worden zegt de cardioloog.
Kwak
pi_86476962
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:19 schreef mmascha het volgende:
Hier mijn namaak-V&Dsjaal
[ afbeelding ]

Ik heb sommige hoekjes opgevuld met een halve GS. In de originele versie van V&D was dat best lelijk gemaakt. Ik vind het alleen jammer dat het beginnejte van de halve GSjes wat dikker lijkt. Natmaken, straktrekken en laten drogen moet het wel doen toch?
Die zou "in het heel groot" goed op mijn bank staan. Hoe groot is jouw sjaal?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')