abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86451874
Bedoel je deze dingen?

Dan denk ik vooral dat je heel fijn garen moet gebruiken anders krijg je hem al snel niet meer om je nek. Ik denk dat een driehoek wel een goede keuze is, met een vierkant maak je hem nog dikker.

Muck, jeetje wat eng, ik kan me helemaal voorstellen dat je nu niet best slaapt. Sterkte met wachten :*
pi_86452527
Ja dat bedoel ik idd. Ik heb katia bombay en dat is voor 3/3,5 en heb hem op 3,5 gedaan. Misschien toch uithalen en dan op 4,5 proberen?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 15 september 2010 @ 10:27:55 #278
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86452775
de shawl van mijn oma is 2.60 bij 1.70 bij 1.70
denk ook op 3 gemaakt.....
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_86453039
quote:
Op woensdag 15 september 2010 10:17 schreef AnitraX het volgende:
Ja dat bedoel ik idd. Ik heb katia bombay en dat is voor 3/3,5 en heb hem op 3,5 gedaan. Misschien toch uithalen en dan op 4,5 proberen?
Losser haken maakt het haakwerk wel flexibeler, ik zou eerder voor een 5 of 6 gaan. Ik heb twee driehoekige sjaals die op die manier om je nek kunnen en die zijn beiden van garen voor naald 2,5\3 gehaakt op 5.
  woensdag 15 september 2010 @ 11:28:58 #280
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86454561
Dit is wat ik ervan heb gemaakt, heel simpel en grof. Maar nu weet ik iig hoe ik polswarmers kan maken, dus elegantere versies moeten daarna ook te doen zijn.
En deze vind ik voor eigen gebruik wel leuk.

En ik hoop dat vandaag toch echt m'n nieuwe haaknaalden aankomen. *ongeduld!*

[ Bericht 12% gewijzigd door TwistedDarling op 15-09-2010 11:37:49 ]
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
pi_86455509
Wat een mooie bal Muck! Ook leuke kleuren gebruikt. Weer een project erbij op de steeds langer wordende lijst.
En de polswarmers zijn ook leuk. Vraag me alleen af of ik ze zelf wel zal dragen. Daar ga ik eens over nadenken. Ga ze natuurlijk niet haken om ze daarna in de kast te laten verdwijnen.

Gisteren helaas geen swap pakketje voor mij. Ondertussen ben ik bij mijn ouders ondergebracht, omdat mijn vriend de rest van de week in het buitenland zit voor zijn werk en ik niet alleen thuis mag zijn van de neuroloog ;( Dus voor mijn swapster: het duurt helaas nog even tot ik je pakketje open mag maken. Het zit ook niet mee zo :'(
pi_86456057
quote:
Op woensdag 15 september 2010 11:57 schreef -Bubbles- het volgende:

Gisteren helaas geen swap pakketje voor mij. Ondertussen ben ik bij mijn ouders ondergebracht, omdat mijn vriend de rest van de week in het buitenland zit voor zijn werk en ik niet alleen thuis mag zijn van de neuroloog ;( Dus voor mijn swapster: het duurt helaas nog even tot ik je pakketje open mag maken. Het zit ook niet mee zo :'(
:*
Als je swappartner via TNT verstuurd heeft, heeft ze een track & trace code gekregen. Misschien kan ze een seintje sturen als het bezorgd is en kan er iemand zo lief zijn om het voor jou op te halen? (als het bij de buren ligt wordt er ook aangegeven bij welke buren op T&T)
  woensdag 15 september 2010 @ 12:55:41 #283
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86457352
Nog wat vraagjes! Ik lees hier wel eens over Catania.. is dat fijn om mee te werken?
Zo ja, hoeveel zou ik ongeveer nodig hebben voor een paar polswarmers/wanten en een sjaal?
Het is voor een project voor een vriendin, dus ik ben wat onderzoek aan het doen naar wat dunner/mooier garen dan de Saskia die ik voor mezelf gebruik. :+

:* voor Muck en Bubbles (eigenlijk voor iedereen die het nodig heeft)
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
pi_86457787
Ik zou geen katoen nemen voor polswarmers en dergelijke maar een wat warmere wol(mix).
  woensdag 15 september 2010 @ 13:12:41 #285
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86457896
Nog tips voor een merk/soort?
pi_86461588
De acryl die ik heb gebruikt voor de polswarmers is Beijer Populair, dat is een stuk dunner dan de Saskia acryl en het haakt heel fijn. Er staat, net als bij Saskia, naald 3,5-4 op, maar het is echt veel dunner, dus eerder voor naald 3. En maar 1,19 per 50gr. (Ik heb een dubbele draad gebruikt en naald 4 ;))

Als je gewoon een enkele draad neemt, zou je uit 50gr een set polswarmers moeten kunnen maken. Voor een sjaal ligt het nogal aan de grootte en het soort patroon (dicht of open bv).
  woensdag 15 september 2010 @ 14:59:17 #287
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86461838
Thnx, ik geef het even door. Kan ze zelf even kijken of er een kleur bij zit voor d'r.
  woensdag 15 september 2010 @ 17:09:36 #288
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86466731
AnitraX ik heb even naar je shawls gekeken en naar de driehoekshawls die ik zelf heb en ik denk dat vooral de bovenste rand breder moet zeg maar, maar dat de lengte niet zo uit maakt. (dus grotere hoek in de V zeg maar). Want daardoor worden de punten smaller en kan je 'm beter om je nek doen. En lukt het met echt goed prutsen ook niet zeg maar? Als je de punten goed samenpakt enzo?
Helemaal uithalen is zo zonde :(
  woensdag 15 september 2010 @ 17:18:14 #289
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86466994
Ze zijn er! Een van bamboe dus, de andere 2 van kunststof. De middelste is doorzichtig met glitters _O-
Ze zijn allemaal heel licht. Ben benieuwd hoe ze haken.

Map een stuk voller

pi_86467439
Jeeej!! Mijn swappakketje is afgeleverd *O* Maar wel bij de buren -O-
Hopelijk zorgen ze er goed voor tot vrijdag, dan komt mijn vriend weer thuis dus kan hij het ophalen.
Maar dan weet mijn swapmaakster in ieder geval dat het is aangekomen.
pi_86467497
Dank jullie voor alle hulp. Maar ik denk dat ik toch voor ophelia's oplossing ga en het uit halen en op 5 of 6 proberen ( of zelfde dikte van garen en daarmee proberen) het is zo zonde als ik iets maak en ze het dan niet draagt.

Td leuke naalden en polswarmer is ook leuk!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 15 september 2010 @ 18:21:17 #292
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86468933
chips vanmiddag door mn enkel gegaan, krak, rondje ziekenhuis, niet gebroken, wel zwaar opgerekte banden en spieren, misschien ook ingescheurd, zit met been omhoog, nu nog krukken scoren

goed bezig Yns :')
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 15 september 2010 @ 19:14:03 #293
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86470659
Balen Ynske!! :S goed rust houden, lekker haken ;)
Iedereen zit hier wel in de lappenmand zeg :( Beterschap en sterkte voor allen enzo.

Gelijk vraagje voor Ynske en Skochsela: waar gaan jullie in de bijenring naar de volgende kleur? En hoe komt ie aan elkaar?? :@ (ben net begonnen pas ermee maar goed, kan het me moeilijk voorstellen hoe die in elkaar zit)
  woensdag 15 september 2010 @ 19:24:15 #294
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86471059
OOOW IK HEB HET ONTDEKT hahaha :D
ik dacht dat alle letters telkens voor haaknaalden stonden, maar het stond voor kleur ^^
LEZEN, ESSEEI, LEZEN! ;)
  woensdag 15 september 2010 @ 20:19:58 #295
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_86473228
Hier mijn namaak-V&Dsjaal

Ik heb sommige hoekjes opgevuld met een halve GS. In de originele versie van V&D was dat best lelijk gemaakt. Ik vind het alleen jammer dat het beginnejte van de halve GSjes wat dikker lijkt. Natmaken, straktrekken en laten drogen moet het wel doen toch?
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  woensdag 15 september 2010 @ 20:23:43 #296
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86473393
gaaaf mmascha!!! :D die kleuren zijn tof ^^ en mooier dan die van de V&D :P

Ben nu bezig met de draadjes mee te haken, en het bevalt me nu al ^^ scheelt straks een hoop afwerken :D
pi_86475371
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:24 schreef EsseEi het volgende:
OOOW IK HEB HET ONTDEKT hahaha :D
ik dacht dat alle letters telkens voor haaknaalden stonden, maar het stond voor kleur ^^
LEZEN, ESSEEI, LEZEN! ;)
Haha, daar dus. Maar omdat je zegmaar spiralen haakt (geen idee wat de haakspeak daarvoor is :P) ipv elke toer te stoppen met een halve, zie je wel dat de kleuren nooit op elkaar aansluiten..? Vind het niet zo mooi, maar die halve vasten ertussen zie je ook als je het geheel aan elkaar maakt.

Vastnaaien lijkt mij ook een RAMP omdat dat dus aan de binnenkant moet, dus ik wacht nog ff ;) Nu toch druk met studie.
  woensdag 15 september 2010 @ 21:16:40 #298
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86475889
haha tja ik denk dat ik stiekem gewoon een naadje geef :P aan de buitenkant dus. Veel te grote handen voor dat gepriegel ;)
Haha druk met studie, dat zou ik ook moeten zijn....
Maar pffff na een hele dag anatomie leren en andere dingen echt geen puf meer hoor. (zou sporten, ook geen puf in, dus nu lekker thuis op de bank hangen :P)
pi_86476069
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:12 schreef wyccie het volgende:

[..]

Jammer, ik vind afhechten niet leuk. ;(
ik doe t bij open patronen ook, leg de draadjes dan áchter de bovenste haakrij zeg maar, met de draad van de nieuwe kleur als bovenste van de twee. aan de voorkant zie je t niet en t zit prima vast, zeker als je er ook gewoon een knoopje in maakt.
Kwak
pi_86476105
quote:
Op woensdag 15 september 2010 03:54 schreef Muck het volgende:
Thanks *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat heeft mijn mama ook, en behalve dat zij medicijnen en antistollingsmiddel slikt is er niks aan de hand :* ze kan dr wel 100 mee worden zegt de cardioloog.
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')