abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86437525
Haakspeak! Wat bedoel je, onder de lusjes meelopen? :@
  dinsdag 14 september 2010 @ 20:49:41 #252
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_86437828
Hmm, dat ik er overheen haak zeg maar.
Ik zal het even painten voor je :P

edit: nee, painten lukt me niet :')

als je haakt, haak je door 2 lusjes heen. Het touwtje dat je niet gebruikt, leg je tussen deze lusjes in vóór je ze opneemt met je naald. Hierdoor 'verdwijnt' de ongebruikte draad tussen de lusjes en valt hij niet op :)
Is het zo een beetje duidelijk? :@
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_86438103
Aanvulling op Muck: je legt de draad in de lengte over de nog komende steken heen en je haakt er omheen.
pi_86438226
Ik knoop de 2 draadjes aan elkaar, maar dat lukt enkel als je een amigurumi maakt waar het knoopje aan het binnenste zit.

Mijn aap is af!!!!! Nu nog een sjaaltje maken, het t-shirt maak ik niet meer, dus hij krijgt een sjaaltje en dan neem ik een foto! Hij is gewoon te grappig (ook niet heel mooi in elkaar gezet maar ik kan dat dus echt niet!)
pi_86438381
Exhibionistische apen :{w
pi_86439150
Poging drie van de polswarmers mislukte ook... :') na drie keer uithalen haakt het garen niet meer zo makkelijk helaas.

Dus op naar poging vier. Ik had nog een zak met ongeveer 1 kilo helderblauwe acryl (Beijer Populair dacht ik) ooit door iemand op een breimachine gebruikt, te zien aan de ronde bolletjes in de zak. Op Marktplaats voor 2,50 gekocht O-) Dus daarvan maar polswarmers gehaakt, deze zijn wel geslaagd!
Ben nu begonnen aan een snelle sjaal voor erbij, in dezelfde kleur. (Denk er even een donkerbruine winterjas bij, past perfect!)

pi_86440279
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 21:00 schreef _Ophelia_ het volgende:
Exhibionistische apen :{w
Hihi wie weet :o

Foto zal voor morgen zijn trouwens, heb geen zin meer om het sjaaltje af te werken, bijna klaar hoor :D
  dinsdag 14 september 2010 @ 21:38:37 #258
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_86440615
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 20:10 schreef Lyssa het volgende:

[..]

thx :D

Ja ik was ook aan de slag gegaan met die sokkenwol voor Atlas. Maar ik vind dat toch niet prettig, het wordt vaak te strak en daardoor onoverzichtelijk pluizig. Uiteindelijk maar over gegaan op nigar en royaal van de zeeman.
Hmm, beetje miskoop die die sokkenwol dus. Misschien ga ik proberen met 2 draadjes tegelijk te haken. Kijken of dat beter gaat.

Leuk Hoothoot! Is de sjaal ook met dat schelpjespatroon? Mooi blauw O+ Zeker bij een donkerbruine jas!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_86440637
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 20:39 schreef Muck het volgende:
ik laat de kleur die ik niet gebruik gewoon onder de lusjes meelopen, dat scheelt inderdaad een hoop afhechten :P
Maar hoe doe je dat wanneer je volgende steek niet een vaste of stokje is? Bijvoorbeeld wanneer je een open patroon haakt.
pi_86441146
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 21:38 schreef mmascha het volgende:

[..]

Hmm, beetje miskoop die die sokkenwol dus. Misschien ga ik proberen met 2 draadjes tegelijk te haken. Kijken of dat beter gaat.
Leuk Hoothoot! Is de sjaal ook met dat schelpjespatroon? Mooi blauw O+ Zeker bij een donkerbruine jas!
Ja, dat had ik ook gedaan, maar het werd er alleen maar onoverzichterlijker van, maar de naald was er misschien te klein voor. Ik heb het frutsel nu nog liggen als hoedje ooit ofzo :')

O+ erg toffe polswarmers Hoothoot!
pi_86441285
Mooi hoothoot!
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  dinsdag 14 september 2010 @ 22:01:43 #262
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86441829
Mooie handwarmers Hoothoot!

Ben benieuwd naar je aapje Stefanie!

En ik wou nog even zeggen voor Bubbles: beterschap! wat super rot! -O-
En voor Caroline: fijn dat je je gelijk al helemaal thuis voelt :D

Had iemand dat over dat meehaken niet even eerder kunnen zeggen? Had me 72 (of meer?) draadjes afhechten gescheeld bij m'n Lucy Bag ;) Ik knip ze dus meestal gewoon af en dan afhechten.
En denk dat dat bij open patroon dus ook gewoon moet, Wyccie.

Ik was mezelf vandaag even aan het vermaken in de Bruna (met een vriendin afgesproken op het station, maar ze had zich in de tijd vergist :P lekker slim) en dacht misschien zijn er nog wel wat haaktijdschriften. En jawel, maar wat een oudbollige patronen allemaal zeg!!!! Alleen maar grootmoederskleedjes enzo. En een enkele knuffel. Hoog tijd dat daar ook wat nieuws verfrissends in komt :S en anders dat ze de kleedjes met kleurtjes maken en niet saai wit ;)
Er was er ook 1 met wel kledingstukken enzo, maar van die vestjes die in de jaren 80 hip waren, super wijd enzo, geen mooie bolero's of tassen, handschoenen, you name it :S
pi_86442246
Qua tijdschrift moet je Crochet Today hebben, verder is eigenlijk alles tuttig.
pi_86442324
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:01 schreef EsseEi het volgende:
Ik knip ze dus meestal gewoon af en dan afhechten.
En denk dat dat bij open patroon dus ook gewoon moet, Wyccie.
Jammer, ik vind afhechten niet leuk. ;(
pi_86443337
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 21:38 schreef wyccie het volgende:

[..]

Maar hoe doe je dat wanneer je volgende steek niet een vaste of stokje is? Bijvoorbeeld wanneer je een open patroon haakt.
Dan bedenk je iets anders :P
Als je een wollen draad van dezelfde kleur aanhecht kun je ze in elkaar "vilten"; de draden goed lospluizen en dan een minuut of wat in elkaar rollen zegmaar.
  dinsdag 14 september 2010 @ 23:36:42 #266
112545 Muck
pi_86446080
Dat vind ik zo leuk aan haken he, je kunt gewoon lekker smokkelen met losse draadjes en een steekje meer of minder is over het algemeen niet erg. Ook kun je patronen heel makkelijk naar je eigen smaak aanpassen O+

Zoals beloofd, de foto's! Niet de kwaliteit waarop ik gehoopt had, maar bij gebrek aan batterijen voor de camera, heb ik ze even met de webcam geschoten :P

De bal:

Mijn slofjes:

Zezijn een beetje opengewerkt, dat bevalt me wel. Het 'gatenpatroontje' loopt over het midden van mijn voetjes en dat ziet er wel vrolijk uit *O*
  woensdag 15 september 2010 @ 00:32:23 #267
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86448028
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 23:36 schreef Muck het volgende:
Dat vind ik zo leuk aan haken he, je kunt gewoon lekker smokkelen met losse draadjes en een steekje meer of minder is over het algemeen niet erg. Ook kun je patronen heel makkelijk naar je eigen smaak aanpassen O+

Zoals beloofd, de foto's! Niet de kwaliteit waarop ik gehoopt had, maar bij gebrek aan batterijen voor de camera, heb ik ze even met de webcam geschoten :P

De bal:
[ afbeelding ]

Mijn slofjes:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Zezijn een beetje opengewerkt, dat bevalt me wel. Het 'gatenpatroontje' loopt over het midden van mijn voetjes en dat ziet er wel vrolijk uit *O*
Wat leuk allemaal O+

En de polswarmers van hoothoot ook O+

Heb net zelf ook even zitten klooien voor polswarmers, heb er nu 1 die aardig gelukt is. Niet zo creatief als degenen die hier al voorbij zijn gekomen, maar ik ben tevreden voor m'n eerste polswarmer.
Moest wel aan het oefenen want een vriendin van me wil ook graag polswarmers nadat ze in dit topic had gelurkt hehehe, en ik wil er wel iets moois van maken voor haar. :)
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
  woensdag 15 september 2010 @ 03:28:08 #268
112545 Muck
pi_86449474

Microhaken :D

Dit klavertje is gehaakt met borduurzijde en haaknaald 1,5, wat bezielde me 8)7 :D
pi_86449525
Wat een leuke dingen zag ik voorbij komen! Muck je bal O+ en micro haken :o wel knap! En ook nog wakker :o
Hoothoot leuke kleur en polswarmers! Doe jij rechte lap en dan sluiten en op gedeelte waar duim zit open laten, of haak je rond en dan op de 1 of andere manier duimgat maken?

Ik heb even een vraagje over die 3hoek sjaal van de v&d, ik wou dus met mijn omslagdoek dat je hem zo om kon doen als die op die foto ligt, maar ik heb het idee dat hij dan giga moet worden, want nu lukt dat nog niet. Mmascha hoe heb jij het gedaan?
  woensdag 15 september 2010 @ 03:54:33 #270
112545 Muck
pi_86449536
Thanks *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_86449556
Dat is flink prut :*
pi_86449884
quote:
Op woensdag 15 september 2010 03:49 schreef AnitraX het volgende:
Hoothoot leuke kleur en polswarmers! Doe jij rechte lap en dan sluiten en op gedeelte waar duim zit open laten, of haak je rond en dan op de 1 of andere manier duimgat maken?

Ik heb even een vraagje over die 3hoek sjaal van de v&d, ik wou dus met mijn omslagdoek dat je hem zo om kon doen als die op die foto ligt, maar ik heb het idee dat hij dan giga moet worden, want nu lukt dat nog niet.
Die sjaal van de V&D is vierkant, 130cm. Misschien dat dat het wat makkelijker maakt ;)

De polswarmers heb ik idd gewoon van een rechte lap gehaakt, aan alle zijden een rij vasten erlangs en dan vastmaken met een gat voor de duim. Heel simpel eigenlijk.
En voor wie het vroeg: de sjaal wordt een patroon van dubbele stokjes in V-formatie. Hoe leg ik dat fatsoenlijk uit?

quote:
Op dinsdag 14 september 2010 22:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Qua tijdschrift moet je Crochet Today hebben, verder is eigenlijk alles tuttig.
Waar in NL kan ik die vinden?
pi_86449959
:o dus het slimste is de sjaal voor mijn dochter uit te halen en hem gewoon als mega granny te maken? :@ de grijs/groene word echt omslagdoek dus die ga ik zo af maken. Maar die andere word uithalen dan :o

Die polswarmers ga ik binnenkort ook eens proberen voor mijn dochter.
  woensdag 15 september 2010 @ 07:38:24 #274
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86450016
Wat is je bal mooi geworden muck!! :D
En leuke slofjes ook :)

AnitraX ik heb ook een "omslagdoek" gemaakt in een driehoekvorm, bedoeld als shawl. (Doe niet aan omslagdoeken maar wel aan een miljoen shalws :P). Ik knoop 'm niet vast, maar doe gewoon de punt aan de voorkant en dan wikkel ik 'm om m'n nek zeg maar. Dus de lange rechte zeide tegen m'n keel en dan punt links om m'n nek slaan dat ie rechts hangt en andersom :) knopen krijg je zo'n dikke bobbel in je nek, is niet fijn :( denk dat je dat ook met een vierkante shawl krijgt (heb ik ook maar dan van stof, en daar heb ik er al last van).
never mind, ik had niet goed gelezen. Volgens mij moet je hem dan gewoon wat strakker omhoog trekken, dat ie wat gaat rimpelen aan de bovenkant :) (en als 'ie vierkant is sla je 'm ook dubbel tot driehoek, is die net zo groot :P
pi_86450106
Nou weet ik het niet meer :@ en ik wou op de v&d site kijken, maar ik krijg geen foto's te zien op mijn telefoon terwijl ik via WiFi zit. Want de bedoeling was een sjaal zoals die zwart/witte doeken van vroeger en ik dacht slim te zijn door een driehoek te maken, maar na 400gr en hij is behoorlijk groot al en krijg hem niet omgeslagen om mijn nek. Is het te snappen wat ik bedoel? :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')