abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86219815

Hier wat handige sites:
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!

Vorige delen:
01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 -
25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 -33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40

Heb je de laatste post in het topic? Open dan even een nieuw deel. De openingspost vindt je hier.

De laatst geshowde haaksels:

Het babydekentje van Inu en de collega's :

LadyBlack die een leuk idee zoekt voor haar beenwarmers

Swap van StefanieV voor Ophelia

Kussen van trui

Blue Totora van Ilske

En natuurlijk de swap tussenstand!

[ Bericht 49% gewijzigd door StefanieV op 09-09-2010 19:00:55 ]
pi_86219861
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:15 schreef StefanieV het volgende:
OP komt hoor :D
Ik hoop het.

FIPO :P
Op maandag 23 augustus 2010 22:37 schreef Made-In-Holland het volgende:
RTL8 :') :') :') Goed voor homeshopping-programma's en voor het uitzenden van herhalingen.
pi_86219893
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:15 schreef StefanieV het volgende:
OP komt hoor :D
Geen vieze vlekken achterlaten hè ;)
pi_86219918
Mooie op :D
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_86219932
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:52 schreef LadyBlack het volgende:
Zo, wie heeft er een leuk creatief ideetje om deze beenwarmers nog wat te pimpen? :s)
[ afbeelding ]
Paar kleine bloempjes aan de bovenrand?

Oooh, ik denk dat ik deze week mijn tas af ga krijgen! Maar nu ga ik gauw in bed zitten haken om dat doel ook te bereiken :D

Ik vind dit een superleuk topic trouwens O+
pi_86220024
Hé zeg, stelletje ongeduldige mensen! OP is er :P

edit: als er nog iemand in de OP wil met een haaksel, zeg het maar!
  woensdag 8 september 2010 @ 21:20:15 #7
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_86220076
quote:
Op woensdag 8 september 2010 20:41 schreef Draadjes het volgende:

[..]

Mmm, hier hadden ze alleen petrol en lichtblauw bij de Zeeman, ik zoek echt donkerblauw (marine). Misschien ook morgen bij een andere zeeman kijken.
Hoeveel heb je nodig? Ik moet hier nog ergens een bol hebben liggen namelijk...
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_86220143
wat is de swap-tussenstand eigenlijk?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_86220308
Hm Vicky, dank je voor de 'hint' naar de swap tussenstand, heb hem er nog bij gezet :-)

Trui, mijn swap is dus ontvangen en Ophelia heeft hem :-)
pi_86220314
Bekende flower pot :D Hij is leuk Stefanie O+
pi_86220351
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:24 schreef StefanieV het volgende:
Hm Vicky, dank je voor de 'hint' naar de swap tussenstand, heb hem er nog bij gezet :-)

Je was echt heel moeilijk te ontmaskeren als partner
pi_86220436
Ja Belgische post hé, ik kon helaas niet meer in NL geraken om op te sturen, anders ging ik het zo gedaan hebben ;-)
pi_86220460
Die totoro is echt supermooi regelmatig gehaakt. Had zo uit de winkel kunnen komen.
pi_86220508
Oh, er moeten ook props naar mn collega's voor het dekentje!
  woensdag 8 september 2010 @ 21:28:03 #15
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_86220515
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:24 schreef StefanieV het volgende:

O+ Ik ben echt helemaal weg van die bloemen.
Heb je het patroontje toevallig online staan? (Of is het 'not done' om dat op zomaar te vragen?) :%

Ik zag laatst iemand de term "to-hook-lijstje" gebruiken. Ik ga er ook één aanleggen! :D
... ♥ ik mis je ♥
pi_86220811
Die bloemen zijn idd heel leuk :)

Vond het vandaag te vies weer om haakspullen te kopen... :@ :')
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_86221052
pluphy, de bloemetjes staan op ravelry, weet niet of je daar al bent aangemeld?
  woensdag 8 september 2010 @ 21:39:07 #18
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86221102
Oh die staat daar mooi, Ophelia, gefeliciteerd! :)
Oh ja en goed water geven natuurlijk zoals Stefanie al zei (maar dat doe je vast wel!)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 8 september 2010 @ 21:40:40 #19
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_86221167
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:38 schreef StefanieV het volgende:
pluphy, de bloemetjes staan op ravelry, weet niet of je daar al bent aangemeld?
Yep, maar ik moet je bekennen dat ik nog niet zo thuis ben in de manier van zoeken. Er staat zó veel, alleen van de FOK!groep al. Kan ik het beste zoeken op onderwerp? Of op haakster? En heeft iedereen dan dezelfde naam als hier?
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 8 september 2010 @ 21:42:57 #20
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_86221286
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:39 schreef caroline88 het volgende:
Oh die staat daar mooi, Ophelia, gefeliciteerd! :)
Oh ja en goed water geven natuurlijk zoals Stefanie al zei (maar dat doe je vast wel!)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
4 uur! :o da's geen kattepis! Vroeg naar bed dus, en die prioriteiten heb je i.i.g. goed. ;)
... ♥ ik mis je ♥
pi_86221373
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:40 schreef phluphy het volgende:

[..]

Yep, maar ik moet je bekennen dat ik nog niet zo thuis ben in de manier van zoeken. Er staat zó veel, alleen van de FOK!groep al. Kan ik het beste zoeken op onderwerp? Of op haakster? En heeft iedereen dan dezelfde naam als hier?
Je kunt die van Stefanie aanklikken dan kom je ook bij het patroon. (of je volgt deze link: http://www.ravelry.com/patterns/library/flower-pot-2 )
pi_86221385
Ik vond het trouwens best een ingewikkeld patroon, je moet heel erg goed opletten, want er zitten subtiele verschillen per rij, vooral in de (bloem)blaadjes. Ik haakte het niet lekker door iig!
  woensdag 8 september 2010 @ 22:13:11 #23
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_86222742
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:44 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Je kunt die van Stefanie aanklikken dan kom je ook bij het patroon. (of je volgt deze link: http://www.ravelry.com/patterns/library/flower-pot-2 )
Thanks!
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:44 schreef Lyssa het volgende:
Ik vond het trouwens best een ingewikkeld patroon, je moet heel erg goed opletten, want er zitten subtiele verschillen per rij, vooral in de (bloem)blaadjes. Ik haakte het niet lekker door iig!
Het ziet er inderdaad indrukwekkend uit. Maar ja, dat heb ik al snel (beginner). ;)

Maar wel leuk om eens helemaal uit te puzzelen straks, in de winter of zo. :Y
... ♥ ik mis je ♥
pi_86223063
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:20 schreef Muck het volgende:

[..]

Hoeveel heb je nodig? Ik moet hier nog ergens een bol hebben liggen namelijk...
Bedankt voor je aanbod, maar ik moet het morgen hebben omdat het voor een bestelling is :)
  woensdag 8 september 2010 @ 22:27:56 #25
112545 Muck
pi_86223370
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:20 schreef Draadjes het volgende:

[..]

Bedankt voor je aanbod, maar ik moet het morgen hebben omdat het voor een bestelling is :)
Dat wordt lastig ja :P
pi_86224834
bloemen zijn echt super !!
pi_86225613
quote:
Op woensdag 8 september 2010 22:20 schreef Draadjes het volgende:

[..]

bij de Wibra hebben ze inderdaad ook donkerblauwe wol (=acryl...) die haakt ook heerlijk. ik gebruik daar naald nr 6 voor... :) succes! :)
pi_86225657
Stefanie, mooie bloemen gemaakt hoor! :D

en Caroline, o|O goed voor jezelf zorgen, zeker nu in de verhuistijd... is al moeilijk genoeg... :*
ik vind het echt fijn voor je, een huisje in het bos, een eigen plekje, lekker weer op jezelf! :*
  woensdag 8 september 2010 @ 23:42:08 #29
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86226219
De haaknaald die ik laatst noemde is inderdaad niet kwijt. Hij zat nog in het zijvakje van mijn schoudertas waarin ik het haakwerk de laatste keer had meegenomen. Natuurlijk wel in het allerlaatste vakje wat ik controleerde ;)
  woensdag 8 september 2010 @ 23:45:11 #30
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86226332
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:27 schreef mijsje het volgende:
en Caroline, o|O goed voor jezelf zorgen, zeker nu in de verhuistijd... is al moeilijk genoeg... :*
ik vind het echt fijn voor je, een huisje in het bos, een eigen plekje, lekker weer op jezelf! :*
Dank je Mijsje, ik heb dat vandaag inderdaad niet helemaal goed gedaan.
En jij moet natuurlijk ook goed voor jezelf zorgen, zeker nu :*
  woensdag 8 september 2010 @ 23:49:09 #31
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86226475
het bloempotje komt volgens mij van 'mygurumi' O+ (waar ik ook charly the seahorse vandaan heb, en de visjes).

ik zal de swap-stand-van-zaken es even bijwerken.
in de haak.
  woensdag 8 september 2010 @ 23:59:17 #32
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86226795
klopt het dat bubbles en ilske nog steeds niks ontvangen hebben? en dat naast die twee b.ertha, yachiru en ynske nog steeds niet weten wie hun swap-donateur was?
in de haak.
  donderdag 9 september 2010 @ 00:18:12 #33
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86227504
hier is wat ik heb bijgehouden thus far:
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 9 september 2010 @ 08:50:40 #34
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86232065
lieve swapster, heb je nog een hint voor me? O+
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_86232234
Ik heb een berichtje van mijn swapster, het pakketje is onderweg!!

*vandaag in brievenbus ipv online zit* ;)
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  donderdag 9 september 2010 @ 09:32:19 #36
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86232845
hey da's cool ilske! *O*

ik heb gisteren trouwens ontdekt dat er een flinke fout in m'n bal zit... ik had de pentagonnen (de vijfhoeken) te groot gemaakt. ooit even vluchtig naar 't patroon voor de pentagonnetjes gekeken en te snel geconcludeerd dat dat gewoon hetzelfde als de hexagonnen was, min 1 bloemblaadje. maar ik merkte bij de bal voor vicky al dat die vijhoekjes er maar moeilijk in pasten en nogal bleven bollen. nu ik een iets kleinere bal heb doordat ik de hexagonnen ook wat strakker heb gehaakt was het probleem nog duidelijker: de vijfhoeken pasten er gewoon eigenlijk niet goed tussen. ik heb 't de maakster van 't patroon gevraagd en toen zei ze dus: maar heb je de pentagonnen wel van halve stokjes gehaakt, in plaats van hele stokjes?? 8)7 8)7 nee, dat had ik niet... gisteravond heb ik dus de hele avond alleen maar vijhoekjes uit de bal zitten slopen. en ik had ze me toch een potje stevig vastgemaakt, met netjes weggewerkte draadjes... vreselijk, wat een rotklus! nu heb ik 2 vijfhoekjes opnieuw gehaakt, op de juiste manier, en 't wordt meteen veel mooier. het is dus al die moeite echt wel waard. maar wees gewaarschuwd, mocht je die bal ook een keer gaan maken! de vijfhoekjes moeten met HALVE STOKJES!!!!
in de haak.
pi_86233607
quote:
Op donderdag 9 september 2010 09:32 schreef trui het volgende:
hey da's cool ilske! *O*

ik heb gisteren trouwens ontdekt dat er een flinke fout in m'n bal zit... ik had de pentagonnen (de vijfhoeken) te groot gemaakt. ooit even vluchtig naar 't patroon voor de pentagonnetjes gekeken en te snel geconcludeerd dat dat gewoon hetzelfde als de hexagonnen was, min 1 bloemblaadje. maar ik merkte bij de bal voor vicky al dat die vijhoekjes er maar moeilijk in pasten en nogal bleven bollen. nu ik een iets kleinere bal heb doordat ik de hexagonnen ook wat strakker heb gehaakt was het probleem nog duidelijker: de vijfhoeken pasten er gewoon eigenlijk niet goed tussen. ik heb 't de maakster van 't patroon gevraagd en toen zei ze dus: maar heb je de pentagonnen wel van halve stokjes gehaakt, in plaats van hele stokjes?? 8)7 8)7 nee, dat had ik niet... gisteravond heb ik dus de hele avond alleen maar vijhoekjes uit de bal zitten slopen. en ik had ze me toch een potje stevig vastgemaakt, met netjes weggewerkte draadjes... vreselijk, wat een rotklus! nu heb ik 2 vijfhoekjes opnieuw gehaakt, op de juiste manier, en 't wordt meteen veel mooier. het is dus al die moeite echt wel waard. maar wees gewaarschuwd, mocht je die bal ook een keer gaan maken! de vijfhoekjes moeten met HALVE STOKJES!!!!
Beetje jammer dit (ik probeer me voorzichtig uit te drukken ;) ), kun je uberhaupt nog iets met je uitgehaalde garen? Of zij de stukken te kort?
Overigens het "Fok! goes Japanese"-thema is momenteel misschien iets om even te laten gaan (anders moet je straks ook nog met hele stokjes eten :P )
  donderdag 9 september 2010 @ 10:15:15 #38
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86233776
haha ja ik heb even genoeg stokjes-leed, dank u! :Y)

de uitgehaalde vijfhoeken heb ik met hetzelfde garen opnieuw gehaakt. omdat het nu halve stokjes zijn houd ik juist wat garen over, die restjes gooi ik wel weg.

muck, ik hoop dat jij 't patroon wel goed gelezen had!
in de haak.
pi_86234193
Ik heb nog geen pakje ontvangen maar wel een berichtje van mijn swapmaatje, dus weet al wel wie het is :P
pi_86234251
Ik denk dat ik binnenkort de haaknaald maar weer ga oppakken en me weer aan wat granny squares ga wagen.
Het enige wat me tegenzit is dat het begin zo priegelen is :P
  donderdag 9 september 2010 @ 11:34:46 #41
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86235985
niara, dat valt toch best mee? welk patroon gebruik je?
in de haak.
pi_86236444
Mijn nieuwe huisje gaat rond 18 oktober opgeleverd worden *O*

snel weer aan het werk gaat
pi_86237739
Lyssa, dat is nog maar een paar weekjes, gefeliciteerd! *O*
  donderdag 9 september 2010 @ 13:03:10 #44
112545 Muck
pi_86238568
quote:
Op donderdag 9 september 2010 10:15 schreef trui het volgende:
haha ja ik heb even genoeg stokjes-leed, dank u! :Y)

de uitgehaalde vijfhoeken heb ik met hetzelfde garen opnieuw gehaakt. omdat het nu halve stokjes zijn houd ik juist wat garen over, die restjes gooi ik wel weg.

muck, ik hoop dat jij 't patroon wel goed gelezen had!
Gelukkig wel :Y
pi_86241157
quote:
Op woensdag 8 september 2010 23:26 schreef mijsje het volgende:

[..]

bij de Wibra hebben ze inderdaad ook donkerblauwe wol (=acryl...) die haakt ook heerlijk. ik gebruik daar naald nr 6 voor... :) succes! :)
*O* Ik ben geslaagd bij de Wibra, bedankt!
pi_86241327
Ynske wil nog een hint:
De hint heeft met Fok te maken, niet met het privéleven van je swapster.

SPOILER
pi_86242534
Voor wie de Flower Pot gemaakt heeft/hebben, wat hebben jullie in de "stam" van de bloemen gedaan? Zat zelf te denken aan van die stalen staafjes van de bloemist, of is iets anders handiger?
En hoe groot moet het potje ongeveer zijn qua diameter?
pi_86243174
Ik heb nepbloemen die ik nog had liggen verknipt en dan daarnaast een ijzerdraad van boven in de bloem naar onderaan in het potje. Potje is eigenlijk een kaars geweest, diameter kan je zelf bepalen. Ik zat nog onder de 10 cm volgens mij.
pi_86245512
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:52 schreef Ilske het volgende:
Voor wie de Flower Pot gemaakt heeft/hebben, wat hebben jullie in de "stam" van de bloemen gedaan? Zat zelf te denken aan van die stalen staafjes van de bloemist, of is iets anders handiger?
En hoe groot moet het potje ongeveer zijn qua diameter?
Ik heb lange plastic-achtige staven gehaald (ongeveer 1,5 cm doorsnee). Ze zijn normaliter bedoeld om in een vouwgordijn te doen. Voordeel is dat je ze makkelijk op maat kan zagen/snijden en je kan ze in lange vorm (metertje of 4) oprollen tot een meer handelbaar formaat. Kostte ook niet veel, maar precieze prijs weet ik niet mee.
Lyssa's tip ik ook wel goed ja.

Ik heb toen een glazen (ondoorzichtig) potje gebruikt dat ik nog had staan. De "grond" heb ik gewoon op maat gemaakt (beetje meerderen, beetje minderen) met een garen dat wel groen was maar niet zo mooi, maar ja in het potje zie je dat niet, dussss... Ik heb toen de stokken van de bloemen in een bol aluminium folie geprikt en de zooi wat verzwaard met wat steentjes. De restruimte heb ik daarna opgevuld met vulspul.
klerkje
pi_86245607
RE-BAG-update:
De lap zit bijna in elkaar *O* en de inleverdatum is met bijna een week verlengd, dus ik hoef niet te stressen ofzo. Morgen of overmorgen een foto van het eindresultaat :) Ik ga 'm toch maar niet voeren, de gaten vallen allemaal wel mee en de lapjes met iets grotere gaten doe ik dan wel aan de uiteinden. Het is zooooo leuk bij elkaar!

En een andere vraag: wat is een schappelijk/handig/praktisch/normaal formaat voor een babydekentje?
pi_86247052
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:21 schreef caroline88 het volgende:
Ynske wil nog een hint:
De hint heeft met Fok te maken, niet met het privéleven van je swapster.

SPOILER
ik denk dat ik het weet... :D
pi_86247471
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:16 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Ik heb lange plastic-achtige staven gehaald (ongeveer 1,5 cm doorsnee). Ze zijn normaliter bedoeld om in een vouwgordijn te doen. Voordeel is dat je ze makkelijk op maat kan zagen/snijden en je kan ze in lange vorm (metertje of 4) oprollen tot een meer handelbaar formaat. Kostte ook niet veel, maar precieze prijs weet ik niet mee.
Lyssa's tip ik ook wel goed ja.

Ik heb toen een glazen (ondoorzichtig) potje gebruikt dat ik nog had staan. De "grond" heb ik gewoon op maat gemaakt (beetje meerderen, beetje minderen) met een garen dat wel groen was maar niet zo mooi, maar ja in het potje zie je dat niet, dussss... Ik heb toen de stokken van de bloemen in een bol aluminium folie geprikt en de zooi wat verzwaard met wat steentjes. De restruimte heb ik daarna opgevuld met vulspul.
Goede tip Spiegelei, ben nog niet zo ver, maar hier kan ik echt wat mee, thanks!

Overigens tromgeroffel........
pi_86247657
Ik heb ontzettend schattige kleurtjes katoen ingeslagen en vulspul (van de blokker, min of meer zelfde hoeveelheid als dat van de hema, maar inderdaad voor maar 1,50. Goeie tip!), dus als mijn tas af is, kan ik beginnen! Ieh, ik heb er veel zin in.

Tas moet alleen nog maar de bovenrand en de hengsels, hoei. En ik heb mijn vriendje opgedragen dit weekend zijn fototoestel mee te nemen, dus als ie af is zal ik wat foto's maken voor dit topic!
pi_86247894
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:18 schreef Hoothoot het volgende:
RE-BAG-update:
De lap zit bijna in elkaar *O* en de inleverdatum is met bijna een week verlengd, dus ik hoef niet te stressen ofzo. Morgen of overmorgen een foto van het eindresultaat :) Ik ga 'm toch maar niet voeren, de gaten vallen allemaal wel mee en de lapjes met iets grotere gaten doe ik dan wel aan de uiteinden. Het is zooooo leuk bij elkaar!

En een andere vraag: wat is een schappelijk/handig/praktisch/normaal formaat voor een babydekentje?
*O* voor de RE-bag lap *O*

en een babydekentje, als het vierkant is, dan ongeveer 70 x 70 cm, maar rechthoekig weet ik eigenlijk niet...
pi_86248395
Ik heb mijn swappakketje!!!! Pictures:

THE BOX....

THE CONTENTS....

THE CUTE-ASS CARD...

THE GIFTS....
Superlieve haarspeldjes:

Love Bunnies (nu nog hoger op mijn to hook list):

En een uber-cute portemonnetje/reismapje, superhandig voor bijvoorbeeld mijn haakspulletjes onderweg:

en nog mooi gevoerd ook:

Totaalplaatje:

Lieve swapster, wat een superpakketje, het is dat ik niet met mn eigen hoofd op het forum wil (kan ik niemand aandoen ;) ), maar anders had ik een foto met een enorme big smile gepost, wat mooi gemaakt en wat een leuke spulletjes!

En nu is natuurlijk de vraag van wie het is??? IK WEET HET!!

De hint op het kaartje was "to be or not to be"
Ik denk nog, BE doet niet mee toch? Dus zij valt af, vervolgens dacht ik eerst BE -> B.ertha, maar toen viel het kwartje!
To be or not to be -> Hamlet -> Ophelia! *O* O+ :*
pi_86248434
Gaaf! Erg leuk!

Volgens een vriendin staan er granny's in de Vogue, heeft iemand hier een abo? O-)
pi_86248751
wow Ilske, wat een mooie cadeautjes! Ophelia, mooi gem/haakt!
  donderdag 9 september 2010 @ 17:58:09 #58
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86249312
Wat een gaaf sawppakketje Ilske!! :D:D
Die haarspeldjes O+

SPOILER
pi_86249593
ik was jullie helemaal kwijt :@

heb niet zoveel tijd om te haken lately...
Kwak
pi_86250108
:W hey Kwakz, ik was je al kwijt :) druk met werk/studie? :)

ow, meteen even m'n lovely girl baby blanket tot zover weer showen... :D nu komen er nog 3 randen roze, dan 3 randen paars en dan 3 randen groen aan, dan kijken hoeveel cm we dan hebben. nu heb ik 59/60 cm. ligt er een beetje aan hoe je het neerlegt... ik wil ongeveer 70 cm, dus ik ben er bijna :D de eerste is trouwens met flits, de tweede foto zonder flits. om dat verschil maar even aan te geven... :D
pi_86250187
Mijsje, wat een supermooi dekentje! Perfecte kleurencombi en helemaal in balans! Welk square-patroon heb je gebruikt?
  donderdag 9 september 2010 @ 18:30:15 #62
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86250237
Wat leuk Mijsje! :D echt leuk patroon zo ^^ En hopelijk kun je 'm over paar maanden zelf gebruiken :D
pi_86250444
:) bedankt, ik ben er ook wel heel tevreden over tot nu toe :)

Ilske, ik heb de summer garden granny square gebruikt voor de vierkantjes, met de joining-as-you-go-methode, en ben daar uiteindelijk een granny-rand omheen gaan maken. daaromheen zit dan weer een rand met ook summer garden granny squares (attic 24) en daaromheen komt dus weer een dikke granny-rand. misschien nog met schulprand eromheen, maar dat moet ik nog even kijken hoe ik dat ga doen... :)

en EsseEi, ik hoop het ook, al zal het nog niet met 9 maanden zijn... :*
pi_86251312
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:44 schreef Lyssa het volgende:
Ik had hetzelfde hoor, was blij dat hij af was :@

Ilske ik heb een soort tandenstokers erin gestopt :-)

mijsje, mooi dekentje! Heb je mijn pm trouwens ontvangen? (al lees ik hier wss het antwoord al :* )
pi_86252398
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:31 schreef Ilske het volgende:

En nu is natuurlijk de vraag van wie het is??? IK WEET HET!!

De hint op het kaartje was "to be or not to be"
Ik denk nog, BE doet niet mee toch? Dus zij valt af, vervolgens dacht ik eerst BE -> B.ertha, maar toen viel het kwartje!
To be or not to be -> Hamlet -> Ophelia! *O* O+ :*
:Y
Ik ben zo blij dat je er blij mee bent O+ *O*
  donderdag 9 september 2010 @ 19:53:19 #66
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86252969
Luisteren jullie altijd naar de aangegeven haaknaald bij een patroon?
Bij de stapeltoren wisselen ze namelijk de hele tijd van naald, maar zoveel naalden heb ik niet. (Zo ver ben ik ook nog niet maar goed).
Dus eigenlijk is deze vraag vooral voor Ynske :@
  donderdag 9 september 2010 @ 19:56:46 #67
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_86253103
Ophelia, wat een mooi etuitje heb je gemaakt! O+ De andere dingen zijn ook mooi, daar niet van, maar ik vind dat bloemenlint echt té leuk! *ideetje gepikt*

mijsje ;( wat rot. Het dekentje is erg mooi, en zal ooit met veel liefde gebruikt worden. :*

EsseEi: even een lekker warm bad of douche nemen, en dan met een deken op de bank lekker haken. ;) Beterschap!

Caroline: volhouden! Hoe zwaarder het gevecht / de verhuizing, hoe mooier de overwinning / hoe fijner het woongenot. :Y
... ♥ ik mis je ♥
pi_86253144
Oh WAUW! Ik moet leren haken! :D
Hooked ;)
  donderdag 9 september 2010 @ 19:58:10 #69
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_86253158
quote:
Op donderdag 9 september 2010 19:57 schreef femsss het volgende:
Oh WAUW! Ik moet leren haken! :D
Haha! :D herkenbaar! Ik zeg: doen!
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 9 september 2010 @ 20:08:11 #70
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86253558
ilske, dat was het wachten wel waard! *O* ophelia, heel mooi gemaakt allemaal en zulke leuke dingen ook! O+
in de haak.
  donderdag 9 september 2010 @ 20:09:54 #71
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86253623
stefanieV, tandenstokers??? :D :o :D

kwakZ! ik miste je al! alles OK verder?

en wie ik ook al heeeel lang niet gezien heb hier zijn wampi, lemijn, en eigenmijsje. ik ben benieuwd of wampi inmiddels haar eigen webshop al begonnen is, daar zou ze toch van alles voor gaan haken? of heb ik dat verkeerd onthouden?
in de haak.
pi_86253826
Waar kan ik een "cursus" vinden :P
Hooked ;)
  donderdag 9 september 2010 @ 20:21:08 #73
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86254136
quote:
Op donderdag 9 september 2010 20:14 schreef femsss het volgende:
Waar kan ik een "cursus" vinden :P
Op youtube (crochet in het engels :P) of uhm hier
of bij een lief familielid, een boekje (zag er 2 weken geleden 1 liggen in de Selexys met alle steken en technieken enzo :D voor nog geen 10 euro, maar was in Rotterdam en die is mega groot).
of verder beetje op internet zoeken :) met plaatjes is natuurlijk wel fijn, zit namelijk nu pas die hobbydoos site te kijken en staat niet een plaatje bij een losse, en is wel fijn als je het nog nooit hebt gezien ofzo.
En anders mag je altijd hier vragen :D
pi_86254296
Vriendin van mij is ook begonnen, met een boekje "haken voor 6-jarigen" oid _O-
  donderdag 9 september 2010 @ 20:30:27 #75
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86254571
Ow heb even voor je gezocht Femms, als je op Youtube zoekt naar How To Crochet Lesson one (geeft 'ie gelijk de volgende lessen ook aan), volgens mij gaan ze dan steek voor steek uitleggen ^^ en je ziet het gelijk :D
  donderdag 9 september 2010 @ 20:30:47 #76
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86254581
femmms, dit is ook wel een leuk boekje om mee te beginnen:

in de haak.
pi_86254847
EsseEi en Trui bedankt! Ik ga binnenkort ook wel eens bij Selexys spieken :)
Hooked ;)
pi_86255164
De "happy hooker" is een mega-aanrader, heel duidelijk en met simpele projectjes. Alleen niet bij Selexyz halen daar betaal je 17 euro terwijl hij bij Bol maar 5 euro kost.
pi_86255735
quote:
Op donderdag 9 september 2010 19:56 schreef phluphy het volgende:
Ophelia, wat een mooi etuitje heb je gemaakt! O+ De andere dingen zijn ook mooi, daar niet van, maar ik vind dat bloemenlint echt té leuk! *ideetje gepikt*

mijsje ;( wat rot. Het dekentje is erg mooi, en zal ooit met veel liefde gebruikt worden. :*

EsseEi: even een lekker warm bad of douche nemen, en dan met een deken op de bank lekker haken. ;) Beterschap!

Caroline: volhouden! Hoe zwaarder het gevecht / de verhuizing, hoe mooier de overwinning / hoe fijner het woongenot. :Y
:* lief van je Phluphy! :*
ik ben dit dekentje voor een vriendin aan het maken, die een dochter krijgt over ongeveer anderhalve week... Ik hoop dat zij hem net zo mooi vind als jullie hier, dan komt het wel helemaal goed met dit dekentje... O+
pi_86255856
prachtig dekentje mijsje O+ en ik zie mooie swapspullen voorbij komen ook!

ik heb het idd erg druk met mn nieuwe baan, en mn studie. het beetje vrije tijd dat ik heb breng ik door met mn vriendje, en dus weinig haaktijd. met wat geluk doe ik 1 meter aan granny stripes per week :') in de breedte dus he, één streepje dus :P
Kwak
pi_86256422
Leuke swap hoor!

En Caroline nogmaals succes, je zult heel blij zijn als je in je nieuwe huisje zit :)
pi_86256733
En ik weet nog niet wie mijn swapster was. Ophelia is nu geraden, dus alleen Troel, Vicky en Bubbles zijn nog 'beschikbaar', volgens het rooster. Troel woont in Utrecht, Vicky in Zuid Holland en Bubbles in Nijmegen, maar het retouradres is Zetten in Gelderland :')

En als de lintjes de hint waren, dan kan ik die nog steeds niet plaatsen :')
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 9 september 2010 @ 21:27:39 #83
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86257080
quote:
Op donderdag 9 september 2010 19:53 schreef EsseEi het volgende:
Luisteren jullie altijd naar de aangegeven haaknaald bij een patroon?
Bij de stapeltoren wisselen ze namelijk de hele tijd van naald, maar zoveel naalden heb ik niet. (Zo ver ben ik ook nog niet maar goed).
Dus eigenlijk is deze vraag vooral voor Ynske :@
gewoon lekker allemaal met een 3.5 naald doen.

Dankzij die opsomming post net heb ik t vermoeden dat bubbels mijn swapster is...
Today is life -

Dale Carnegie
pi_86257103
quote:
Op donderdag 9 september 2010 20:09 schreef trui het volgende:
stefanieV, tandenstokers??? :D :o :D
Ja een soort hé, oh wacht, je kent dat woord niet zeker? :P Uiteindelijk waren het bamboestokjes, een soort houten brochetteprikkers. Ow wacht, satéprikkers :o
  donderdag 9 september 2010 @ 21:29:56 #85
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86257189
haha we kennen tandenstokers hier wel hoor:) van die houten stokjes die je tussen je tanden moet porren van de tandarts en waar je mond dan ontzettend van gaat bloeden :P (als je ontstoken tandvlees hebt)
En inderdaad ongeveer zo groot als kleine satéprikkers, maar dan in een driehoekje :)
pi_86258034
Mijsje, wat vind ik dat naar voor je. En heel dapper en lief dat je toch je babydekentje afmaakt.
Je bent een kanjer ^O^
  donderdag 9 september 2010 @ 22:35:11 #87
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86260592
b.ertha, wat had jij nou ook alweer gekregen? oja die leuke kikker met eendjeszwemband! pfoeh, ik zou ook echt niet weten wie de maker is. mijn gokvolgorde: bubbles op 1, troel op 2, vicky op 3.

caroline, verhuizen is wel supervermoeiend he. en zo te lezen doe je 't allemaal alleen, probeer toch ook ergens wat rust in te lassen, of wat hulptroepen in te zetten, anders stort je straks geheid in! :* en 1 (half) dekentje is echt niet genoeg, kun je niet nog snel ergens een dekbed of een paar extra dekens scoren? [/bezorgde moeder modus]
in de haak.
pi_86261179
Ilske wat gaaf pakketje!
Ophelia wat mooi gemaakt! O+ die bloemetjes erop O+
Mijsje :* het dekentje word heel mooi!
  donderdag 9 september 2010 @ 22:56:32 #89
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86261318
mijsje, het dekentje wordt echt leuk zo met die rand inderdaad. en ik denk ook dat het best zwaar moet zijn om 't op dit moment voor een ander baby'tje te laten zijn, dus knap dat je er toch mee door gaat. ik hoop dat je heel snel voor een eigen kindje aan de haak & brei kunt!
in de haak.
pi_86262422
Ophelia, wat prachtig! Ilske boft toch maar (en terecht dat ze er blij mee is!) O+

Trui, ik had al een fleece dekentje en heb inmiddels ook een zware 2 persoons deken te leen erbij dus ik zal echt niet bevriezen (eerder andersom hahaha). Ik blijf natuurlijk stug doorbreien want mijn eigen deken is natuurlijk tien keer lekkerder :*
Ja ik doe het grotendeels alleen. Al krijg ik hier in huis wel af en toe hulp met meubels 3 trappen af sjouwen hoor.
Vandaag was echt waanzinnig buffelen, polsen doen een beetje zeer. Maar ik ben nu wel bijna klaar. Er had nog best meer in dat wagentje gepast maar dan had ik hier morgen een hele dag in een kale kamer gezeten. Met een paar dringende klussen in de opslag? Dat leek me niet handig. En omdat ik het alleen doe, doe ik het expres rustig aan.
Niet uit luiheid. Ok af en toe heb ik even frisse tegenzin. Maar dat bedoel ik niet. Ik doe genoeg om op te schieten en weinig genoeg om nog wat "puf" over te hebben op de volgende dag.
En de rest van de klus kan ik lekker in mijn eigen tempo doen. Zo'n opslag heeft toch ook z'n voordelen :)
pi_86264096
Caroline, bij de Ikea hebben ze ook goedkopie dekbedden... mooi om mee te starten als je verder nog niet zoveel hebt...
deze bijvoorbeeld (warmteklasse 1, zal wel lente/zomer zijn) http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10131425
en deze (warmteklasse 2, al iets warmer) http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20129243 ...
en hier staan er nog meer: http://www.ikea.com/nl/nl(...)4/10652?pageNumber=2
het handige is dat je de dekbedden (die hele goedkope) ook prima kan gebruiken als vulstof voor knuffels enzo... en dan ben ik ook weer terug ontopic... ;)

:* bedankt voor die lieve woorden... het dekentje moet gewoon af, en het scheelt dat het niet voor mezelf bedoeld was... anders was het waarschijnlijk nu wel even diep weggestopt... maar goed, ik heb nog ongeveer tot 18 september, dan is m'n vriendin uitgerekend... gelukkig is het dekentje bijna klaar nu, ik heb de roze rand van 3 rijen af, ik heb anderhalve rij van de paarse rand, en daarna dus nog 3 rijen van de groene rand... ik zat zelf te denken aan ook een groene schulprand, om het mooi af te ronden en niet aan een andere kleur, omdat je dan weer zo'n contrast krijgt, en ik weet niet of dat nou zo mooi wordt... ik denk dat ik na die groene rand al wel ruim over de 70cm heen ben, maar dan is er gewoon wat meer ruimte in het dekentje... :) helemaal niet erg dus... :)
  vrijdag 10 september 2010 @ 00:40:12 #92
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86264699
Dank voor de tips en het meedenken, Mijsje! Hoorde van mijn vriendin in Eindhoven dat er nu bij Aldi een slaapzak voor een paar tientjes ligt. Hoop dat dat landelijk is uitgerold.
SPOILER
Op de valreep toch nog even on topic. LadyBlack, die mooie rode kousen doen mij aan Kerstmis denken. Misschien kun je iets maken wat er niet aan vast zit maar wat er wel goed bij past? Tenslotte is dat ook de tijd dat je beenwarmers extra kunt waarderen ;)
  vrijdag 10 september 2010 @ 12:14:01 #93
171422 LadyBlack
paint it black
pi_86273524
Jeetje alweer een nieuw topic!! :o

Ik zocht nog even terug naar mn vorige post over de beenwarmers, dit was het eerste paar (en ik heb ze al 2 dagen aangehad O+ ) en nu ga ik die opengewerkte met lintjes maken :Y Wordt een vakantieprojectje; iets zegt mij dat we veel avonden met dikke kleren aan in de tent gaan zitten :') 't is in Frankrijk 's nachts ook maar een graad of 12....

Caroline, dat Kerst-idee vind ik best leuk! Misschien maak ik wel een paar kortere groene, dan kunnen die eroverheen :D
  vrijdag 10 september 2010 @ 12:49:07 #94
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86274564
LadyBlack, welkom thuis ;)
Blij dat je iets in mijn suggestie ziet. Mischien heel erg opengewerkte groene? Ik denk maar hardop. En dan te bedenken dat ik het bijna niet gepost had omdat het me zo stom leek om iets te maken wat je buiten de Kerstdagen dan eigenlijk niet kunt dragen. :@
  vrijdag 10 september 2010 @ 13:34:00 #95
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_86276106
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 12:49 schreef caroline88 het volgende:
LadyBlack, welkom thuis ;)
Blij dat je iets in mijn suggestie ziet. Mischien heel erg opengewerkte groene? Ik denk maar hardop. En dan te bedenken dat ik het bijna niet gepost had omdat het me zo stom leek om iets te maken wat je buiten de Kerstdagen dan eigenlijk niet kunt dragen. :@
Dat draagt juist bij aan het kerstgevoel vind ik. Er vantevoren dagen mee bezig zijn, die 2 kerstdagen zijn altijd zo om.
Leuk plan om iets groens opengewerkt er overheen te doen!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  vrijdag 10 september 2010 @ 14:39:02 #96
171422 LadyBlack
paint it black
pi_86278501
Mijn huis verandert ook in een kitschpaleis de weken voor kerstmis :') Wel altijd ná Sinterklaas pas though!!

Ik moet de komende tijd dan maar eens speuren naar een geschikte kleur groen :Y het is heel dieprood namelijk, moet dan wel ook echt mooi groen overheen, dat t flink knalt :9
  vrijdag 10 september 2010 @ 14:43:24 #97
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86278629
Van wie was ook al weer die knalgroene tas? Gezien ons huidige tempo, misschien al wel 3 topics geleden
;)

Ik heb alle goede voornemens in de prullebak gegooid. Ik ben te moe om brieven te schrijven of na te denken.
Printer en monitor staan in de auto. Nog even moed verzamelen om 2 zware dozen erbij te zetten en ik ben weer weg w/
pi_86279153
ik zet meestal de kerstboom neer na de verjaardag van m'n man, dat is op 3 december, dus op 4 december staat de boom dan bij ons... :) te vroeg? jammer dan, ons huis ;)
  vrijdag 10 september 2010 @ 15:06:49 #99
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86279488
van inu was die tas. het wachten is op de foto's van toen ie klaar was. :+
ik ben ook met een vermoeiende brief bezig, caroline. heb erg zin om 't er ook lekker bij te laten zitten maar ik wil die baan net iets te graag. :{
in de haak.
  vrijdag 10 september 2010 @ 15:12:45 #100
171422 LadyBlack
paint it black
pi_86279695
Ah, ja van inu! En ze gaf er zelfs een linkje bij ^O^

Succes met de brieven dames... ik ga eerst op vakantie en daarna ook weer flink bezig vrees ik.
pi_86279715
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:06 schreef trui het volgende:
van inu was die tas. het wachten is op de foto's van toen ie klaar was. :+
ik ben ook met een vermoeiende brief bezig, caroline. heb erg zin om 't er ook lekker bij te laten zitten maar ik wil die baan net iets te graag. :{
Oh ja :D just a moment plies :)

Mn moeder gaat hem voeren, dus dat gebeurd dit weekend pas
pi_86279858
Tadadadaaaaa :) Ik wil graag een dubbele voering met effen aan de buitenkant en stipjes aan de binnen, maar ik moet mn moeder nog even overhalen :P

vrijdag 10 september 2010 @ 15:26:00 #103
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86280141
cool!!! O+
in de haak.
  vrijdag 10 september 2010 @ 15:31:16 #104
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86280344
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:58 schreef mijsje het volgende:
ik zet meestal de kerstboom neer na de verjaardag van m'n man, dat is op 3 december, dus op 4 december staat de boom dan bij ons... :) te vroeg? jammer dan, ons huis ;)
Niks hoor, Mijsje, ik zou eerder zeggen: te laat. ~:)

Succes met schrijven, Trui! Ik zou een hoop moeten maar soms moet je gewoon toegeven dat je niet almachtig bent.
Heb nog even nagedacht en een paar losse dingetjes aan de auto toegevoegd. Alles wat maar mee is, hoef ik vanavond/morgen niet meer te doen!

Mooi geworden, Inu! Wel verschillende kleuren groen afhankelijk van de lichtval op de foto's.
pi_86280489
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:31 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Niks hoor, Mijsje, ik zou eerder zeggen: te laat. ~:)

Succes met schrijven, Trui! Ik zou een hoop moeten maar soms moet je gewoon toegeven dat je niet almachtig bent.
Heb nog even nagedacht en een paar losse dingetjes aan de auto toegevoegd. Alles wat maar mee is, hoef ik vanavond/morgen niet meer te doen!

Mooi geworden, Inu! Wel verschillende kleuren groen afhankelijk van de lichtval op de foto's.
Ja, de tweede is met flits :) De eerste is meer de echte kleur :Y
  vrijdag 10 september 2010 @ 15:37:48 #106
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86280583
is 't fijn garen? wat dikker toch? splijt 't snel?
in de haak.
pi_86280648
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:37 schreef trui het volgende:
is 't fijn garen? wat dikker toch? splijt 't snel?
Het is ongeveer hetzelfde als dat van de Wibra en Zeeman, dus naald 4-5 en verder heb ik geen last van splijten :) Ik heb het laatste randje met naald 3,5 gedaan, dus dat kan ook nog :)
  vrijdag 10 september 2010 @ 15:51:58 #108
171422 LadyBlack
paint it black
pi_86281095
Ohh LEUKE TAS!! O+
pi_86281154
Inu mooie tas!! O+ en zie ik schelpjes? O+
pi_86281515
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:53 schreef AnitraX het volgende:
Inu mooie tas!! O+ en zie ik schelpjes? O+
:Y O+
  vrijdag 10 september 2010 @ 17:43:56 #111
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_86285210
Erg leuke tas inderdaad. :Y

Ik ben zo heerlijk bezig aan mijn poncho. Nog een paar rijen, dan zal ik eens een w.i.p.-foto maken. :)
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 10 september 2010 @ 17:44:04 #112
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86285216
Hij is mooi geworden Inu! :D Ben gek op die kleur groen!
pi_86286658
Ff een vraagje, als jullie omslagdoeken maken hoe breed is de bovenkant dan ongeveer en de lengte van het midden naar de punt?
  vrijdag 10 september 2010 @ 18:42:25 #114
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86287023
Geloof dat mijne ongeveer 2 meter is :P wel belachelijk groot, maar lekker warm :) en naar de punt 1,5 ofzo?
  vrijdag 10 september 2010 @ 19:38:00 #115
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86289114
Ik was net bij de Action! in Apeldoorn en daar hadden ze ook acryl wol liggen (weet niet zeker of het 100% acryl was). Een paar kleurtjes, in elk geval diverse in dezelfde kleur lichtblauw. Voor maar 0.99.
pi_86290651
Balen, dan moet ik weer op jacht naar die bollen, had er 3 besteld en die zitten er al in ( 4 totaal nu ) dus denk nog 2 erbij. Ben nu eerst die in de andere kleur verder aan het maken zodat ik kan zien hoeveel hij verschilt van de ander, omdat de grijs/groene op naald 3 is en de groen/blauw/oranje op 3,5 en dan hoef ik maar 1x te bestellen.
pi_86292072
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 18:29 schreef AnitraX het volgende:
Ff een vraagje, als jullie omslagdoeken maken hoe breed is de bovenkant dan ongeveer en de lengte van het midden naar de punt?
Ik denk dat het wel ok is als je er eentje maakt die net zo breed is als jijzelf lang bent (die van mij is namelijk wel zo lang/kort uitgevallen). Alleen de lengte tot de punt is wat te kort bij mij, slechts 75 cm ongeveer.
Het is het model uit de Happy Hooker (die overigens bij Selexyz in de ramsj ook maar 5 euro is):
Foto van internet. Ik heb er geen franjes aan zitten.
pi_86297197
Dan moet ik echt op zoek naar meer. Ik heb model halve granny, dat vreet dus garen, maar word wel mooi, morgen eindelijk eens w.i.p. foto maken.
pi_86298708
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:17 schreef Inu het volgende:
Tadadadaaaaa :) Ik wil graag een dubbele voering met effen aan de buitenkant en stipjes aan de binnen, maar ik moet mn moeder nog even overhalen :P

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een toffe tas O+
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  vrijdag 10 september 2010 @ 23:56:21 #120
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_86300557
Zo deze beestjes heb ik nog gemaakt voor de fancy fair van mijn moeders werk morgen.

Alhoewel ik de blauwe lavender bunny al eens eerder had gemaakt, maar de oogjes zaten niet zo goed vast en ik had ze bij gebrek aan zwart garen met donkerblauw vastgezet. Nou dat ik echt geen gezicht, nu zijn de oogjes netjes en stevig vastgezet met zwart garen!
De big ass bunny is wel nummer 2 (nummer 1 ligt al op de afdeling bij mijn moeder en schijnbaar is hij door vele collega's al bewonderd, dus als hij niet verkocht wordt, wordt 'ie was meegenomen door één van hen :o ).

De ezel heb ik met grijs en wit garen van de Lidl gemaakt. De beige gedeelten zijn van garen van de Wibra. De Wibra-wol is veel dikker dan de Lidl-wol dus die moest is vrij strak haken terwijl ik de grijze juist wat losser heb gehaakt. Lekker spul vond ik het wel dat van de Lidl. Het is aardig zacht en er zit een klein glansje in. Bij heel strak haken denk ik wel dat je het relatief makkelijk kapot trekt, maar goed dar heb ik normaliter geen last van. Al met al viel het me heel erg mee, ik had slechtere kwaliteit verwacht. Gelukkig maar want ik aardig ingeslagen (2 pakken grijs, 2 pakken roze en 1 pak wit, in ieder pak zitten 4 bolletjes à 50 gram).

Ik heb nu geen lopende projectjes meer en wel duizend en één dingen die ik nog wil maken, bovendien zit ik er aan te denken om voor mijn verjaardag op iets te gehaakts te geven, wat weet ik nog niet. Sleutelhangers zijn wel leuk denk ik, hmmm ideeën, ideeën, ideeën (maar waar haal ik een paar blikjes tijd vandaan??)
klerkje
  zaterdag 11 september 2010 @ 00:00:08 #121
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_86300699
Inu je tas is echt mooi geworden, mooie kleur ook.. Nu alleen de voering nog!
Ik vind die houten hengsels ook zo gaaf, alleen ben ik zelf niet zo'n handtassen-mens, maar meer een schoudertassen-mens, dus voor mezelf zal ik zoiets niet zo snel maken.
klerkje
  zaterdag 11 september 2010 @ 00:09:47 #122
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86301070
Spiegelei, wat een schatjes!

Caroline duikt haar mandje in en gaat morgenochtend heel vroeg weg.
Ik hoop snel verhuisd en weer terug online te zijn!
:W
  zaterdag 11 september 2010 @ 00:13:44 #123
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_86301243
Trusten Caroline :W
klerkje
  zaterdag 11 september 2010 @ 00:24:44 #124
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86301663
Trusten Spiegelei :W
  zaterdag 11 september 2010 @ 00:37:03 #125
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86302161
caroline, zet 'm op morgen, en tot gauw weer!

wow, wat een productie, spiegelei! ik hoop dat er goede prijzen voor betaald gaan worden op de fancy fair!

wyccie, o mooi is dat patroontje van die sjaal zeg. O+ ik heb 't boekje maar die sjaal was helemaal weggezakt uit m'n geheugen. nu weer terug en meteen gestegen op de 'to-hook-list'!

m'n 2e bal is eindelijk af, olé! *O* morgen maak ik wel een foto, ik ga nu lekker slapen. trusten! :W

[ Bericht 11% gewijzigd door trui op 11-09-2010 00:46:57 ]
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 11 september 2010 @ 08:22:23 #126
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86305781
Mooie tas!

anitrax mijn omslagdoek is 1;5 bij 1 en erg fijn,

pluphy lukt t met de poncho?

*O* k ga zometeen naar aken om de handwerk winkel daar leeg te kopen O+
Today is life -

Dale Carnegie
  zaterdag 11 september 2010 @ 09:37:10 #127
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86306387
voilà:

in de haak.
pi_86306425
Mooi Trui!!
Ik denk dat ik onze bal op 1 plek los ga halen en dan de vullin in een aparte zak ga doen. Ik vind overal pluisjes vulling.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 11 september 2010 @ 09:41:53 #129
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86306449
ai, da's minder. deze heb ik een stuk strakker gehaakt, dus ik hoop dat Tan geen last krijgt van hetzelfde probleem...
in de haak.
pi_86317226
Daar ben ik weer! Terug van een heerlijke vakantie. Had een grote haaktas mee en vroeg me van tevoren af of ik wel genoeg mee had, maar heb de haaknaald geen keer in mijn handen gehad

Ik zie dat mijn swap ontvangen is. Leuk om de foto's hier te zien! Heb verder nog niks bijgelezen, dat doe ik morgen even. Maar is het de bedoeling dat ik bekend maak welke swap van mij afkomstig is?
Ik heb zelf nog geen pakketje ontvangen dus ben erg benieuwd!
  zaterdag 11 september 2010 @ 17:11:50 #131
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86317342
bubbles, wb! fijn om te lezen dat je vakantie zo lekker was. ik heb viavia vernomen dat je nu heel snel je pakketje zult ontvangen hoor!
in de haak.
pi_86319134
Trui ook deze bal is super! O+

Hier eindelijk w.i.p. foto's
Naald 3,5 en al 4 bollen katia bombay 2006

Naald 3 en 2,5 bol katia bombay 2008

Het verschil van naald duidelijk te zien
  zaterdag 11 september 2010 @ 19:06:58 #133
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86320103
Ik ben nou bij meerdere Wibra's geweest, maar telkens hadden ze geen haaknaalden meer.
Waar kun je nog meer (redelijk) goedkoop haaknaalden halen?
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
pi_86320200
Haaknaalden zijn toch sowieso niet zo duur?

Anitra, mooi! Vooral de bovenste, lekker vrolijk. Is dat nou één bol met meerdere kleuren?
  zaterdag 11 september 2010 @ 19:11:48 #135
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86320223
het is ook echt minder handig om wibra naalden te gebruiken, twisted darling. althans, als je een beetje een idee wil hebben met welke maat je haakt. (bijvoorbeeld als een patroon aangeeft datje iets beter met naald 4 kunt haken, die maten komen nl niet overeen met de wibra-maten dus dan kun je toch wat raar uitkomen).

ik heb m'n ergonomische naalden bij hobbydoos besteld en de 'gewone' (Prym) bij een fourniturenzaakje in utrecht gekocht. die gewone gebruik ik de laatste tijd ook weer geregeld trouwens, ik was laatst ineens niet meer zo weg van dat dikkige van die ergonomische.

anitra, mooie sjaals! en wat een verschil inderdaad. komt dat alleen door de naald of is 't garen ook anders?
in de haak.
  zaterdag 11 september 2010 @ 19:22:11 #136
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86320471
Ah Prym, daar heb ik ook breinaalden van geloof ik.

Ik maak nog altijd geen gebruik van patronen, dus dat verschil in maten maakt me vooralsnog weinig uit. Ik pak gewoon een naald die lekker haakt bij een bepaalde garen.

quote:
Op zaterdag 11 september 2010 19:11 schreef _Ophelia_ het volgende:

Anitra, mooi! Vooral de bovenste, lekker vrolijk. Is dat nou één bol met meerdere kleuren?
Nee, maar op het moment heb ik zelfs voor mijn doen weinig te besteden. Studieboeken zijn wel heel duur. :{
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
  zaterdag 11 september 2010 @ 19:33:28 #137
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86320759
AnitraX wat een gave omslagdoeken/sjawls! :D Vrolijk, helemaal mijn smaak :@

En je bal is ook weer mooi geworden Trui! :D

Haakt zo'n ergonomische haaknaald veel fijner dan een "normale"? Ik heb nu alleen normale haaknaalden, maar heb nogal last van m'n duim (door het haken denk ik) en vraag me dus af of een bredere haaknaald beter is...

Balen van je studieboeken TD :( valt altijd tegen zo'n uitgave. (ben dit jaar ook weer onaangenaam verrast :S)
  zaterdag 11 september 2010 @ 19:40:03 #138
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86320962
Oh, en wat zijn de ervaringen met bamboe-naalden?

Toch bedankt voor het noemen van hobbydoos.nl trui! Daar is zo te zien behoorlijk wat keus aan naalden in alle soorten en maten.
Zat eerst bij pipoos te kijken, maar daar zijn ze al duurder en heb je veel minder keus.

Oeh, en de verzendkosten zijn ook veel lager :o
pi_86321041
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 19:40 schreef TwistedDarling het volgende:
Oh, en wat zijn de ervaringen met bamboe-naalden?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad.
pi_86321048
TD ik heb wel een haaknaald 3 over die je mag hebben, pm me maar als je hem wilt, dan stuur ik hem op :-) (ik heb er toch 3 van haaknaald 3 en gebruik nu enkel de ergonomische dus heb 2 gewone over)
  zaterdag 11 september 2010 @ 19:44:07 #141
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86321089
Wow dat is een behoorlijk verschil...goed om te weten ^^
  zaterdag 11 september 2010 @ 19:45:10 #142
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86321128
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 19:43 schreef StefanieV het volgende:
TD ik heb wel een haaknaald 3 over die je mag hebben, pm me maar als je hem wilt, dan stuur ik hem op :-) (ik heb er toch 3 van haaknaald 3 en gebruik nu enkel de ergonomische dus heb 2 gewone over)
Dat is heel lief O+ maar niet nodig. Want 3 heb ik al wel (ook in niet Wibra maat :+ ).
Toch bedankt voor het aanbod :*
pi_86321322
TD: ik koop gewone Prym-haaknaalden ook op de markt, goedkoper dan bij de fourniturenzaak. En inderdaad: die naalden van Wbra of Action hebben een iets afwijkende maat...

RE-BAG update:
De lap is verstuurd *O* Ik heb een foto van het eindresultaat, maar die staat nog op de camera en de accu is leeg :') Dus die komt morgen!
  zaterdag 11 september 2010 @ 19:57:51 #144
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_86321561
Op deze mooie zomerse dag een foto van mijn laatst project:
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zaterdag 11 september 2010 @ 19:59:45 #145
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86321606
moooi!!:D lekker winters ;) maar met een zomers kleurtje :D
  zaterdag 11 september 2010 @ 20:00:42 #146
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_86321634
Ik moet mijn nieuwe beige winterjas een beetje opvrolijken ;)

AnitraX wat een mooie omslagdoeken. Wat een geweldig garen ook!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zaterdag 11 september 2010 @ 20:04:48 #147
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86321756
Leuk mmascha :Y
Heb laatst ook naar zoiets zitten kijken. En zitten ze ook lekker? :D

Net dan toch maar even wat naalden besteld bij hobbydoos, in verschillende maten en elke maat is gemaakt van ander materiaal, dus ik ben heel benieuwd wat me wel en niet gaat bevallen. :P
Haaknaald nr 7 kunststof grijs ¤ 2,99
Haaknaald bamboe nr 5 ¤ 2,95
Haaknaald plastic glitter nr 6 ¤ 1,75

[ Bericht 0% gewijzigd door TwistedDarling op 11-09-2010 20:10:51 ]
pi_86321765
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 19:11 schreef _Ophelia_ het volgende:

Thanks!
Het is katia bombay en die lopen over in verschillende kleuren. Geeft een heel leuk effect.
Trui het is het zelfde draad, andere naalddikte.

Mmascha leuk! Lekker vrolijk kleurtje ook
  zaterdag 11 september 2010 @ 20:05:44 #149
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_86321795
Bijna een foto van de RE-BAG *O* Ben zo benieuwd naar het eindresultaat!
pi_86321924
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 19:45 schreef TwistedDarling het volgende:

[..]

Dat is heel lief O+ maar niet nodig. Want 3 heb ik al wel (ook in niet Wibra maat :+ ).
Toch bedankt voor het aanbod :*
Iets anders heb k niet in de aanbieding, van de rest heb ik er zelf maar 1 van, die ergonomische die we hier een tijdje geleden hebben besteld via B.ertha.

Ik ben ook benieuwd naar de foto van het RE-bag project :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')