abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86247052
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:21 schreef caroline88 het volgende:
Ynske wil nog een hint:
De hint heeft met Fok te maken, niet met het privéleven van je swapster.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik denk dat ik het weet... :D
pi_86247471
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:16 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Ik heb lange plastic-achtige staven gehaald (ongeveer 1,5 cm doorsnee). Ze zijn normaliter bedoeld om in een vouwgordijn te doen. Voordeel is dat je ze makkelijk op maat kan zagen/snijden en je kan ze in lange vorm (metertje of 4) oprollen tot een meer handelbaar formaat. Kostte ook niet veel, maar precieze prijs weet ik niet mee.
Lyssa's tip ik ook wel goed ja.

Ik heb toen een glazen (ondoorzichtig) potje gebruikt dat ik nog had staan. De "grond" heb ik gewoon op maat gemaakt (beetje meerderen, beetje minderen) met een garen dat wel groen was maar niet zo mooi, maar ja in het potje zie je dat niet, dussss... Ik heb toen de stokken van de bloemen in een bol aluminium folie geprikt en de zooi wat verzwaard met wat steentjes. De restruimte heb ik daarna opgevuld met vulspul.
Goede tip Spiegelei, ben nog niet zo ver, maar hier kan ik echt wat mee, thanks!

Overigens tromgeroffel........
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_86247657
Ik heb ontzettend schattige kleurtjes katoen ingeslagen en vulspul (van de blokker, min of meer zelfde hoeveelheid als dat van de hema, maar inderdaad voor maar 1,50. Goeie tip!), dus als mijn tas af is, kan ik beginnen! Ieh, ik heb er veel zin in.

Tas moet alleen nog maar de bovenrand en de hengsels, hoei. En ik heb mijn vriendje opgedragen dit weekend zijn fototoestel mee te nemen, dus als ie af is zal ik wat foto's maken voor dit topic!
pi_86247894
quote:
Op donderdag 9 september 2010 16:18 schreef Hoothoot het volgende:
RE-BAG-update:
De lap zit bijna in elkaar *O* en de inleverdatum is met bijna een week verlengd, dus ik hoef niet te stressen ofzo. Morgen of overmorgen een foto van het eindresultaat :) Ik ga 'm toch maar niet voeren, de gaten vallen allemaal wel mee en de lapjes met iets grotere gaten doe ik dan wel aan de uiteinden. Het is zooooo leuk bij elkaar!

En een andere vraag: wat is een schappelijk/handig/praktisch/normaal formaat voor een babydekentje?
*O* voor de RE-bag lap *O*

en een babydekentje, als het vierkant is, dan ongeveer 70 x 70 cm, maar rechthoekig weet ik eigenlijk niet...
pi_86248395
Ik heb mijn swappakketje!!!! Pictures:

THE BOX....

THE CONTENTS....

THE CUTE-ASS CARD...

THE GIFTS....
Superlieve haarspeldjes:

Love Bunnies (nu nog hoger op mijn to hook list):

En een uber-cute portemonnetje/reismapje, superhandig voor bijvoorbeeld mijn haakspulletjes onderweg:

en nog mooi gevoerd ook:

Totaalplaatje:

Lieve swapster, wat een superpakketje, het is dat ik niet met mn eigen hoofd op het forum wil (kan ik niemand aandoen ;) ), maar anders had ik een foto met een enorme big smile gepost, wat mooi gemaakt en wat een leuke spulletjes!

En nu is natuurlijk de vraag van wie het is??? IK WEET HET!!

De hint op het kaartje was "to be or not to be"
Ik denk nog, BE doet niet mee toch? Dus zij valt af, vervolgens dacht ik eerst BE -> B.ertha, maar toen viel het kwartje!
To be or not to be -> Hamlet -> Ophelia! *O* O+ :*
pi_86248434
Gaaf! Erg leuk!

Volgens een vriendin staan er granny's in de Vogue, heeft iemand hier een abo? O-)
pi_86248751
wow Ilske, wat een mooie cadeautjes! Ophelia, mooi gem/haakt!
  donderdag 9 september 2010 @ 17:58:09 #58
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86249312
Wat een gaaf sawppakketje Ilske!! :D:D
Die haarspeldjes O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_86249593
ik was jullie helemaal kwijt :@

heb niet zoveel tijd om te haken lately...
Kwak
pi_86250108
:W hey Kwakz, ik was je al kwijt :) druk met werk/studie? :)

ow, meteen even m'n lovely girl baby blanket tot zover weer showen... :D nu komen er nog 3 randen roze, dan 3 randen paars en dan 3 randen groen aan, dan kijken hoeveel cm we dan hebben. nu heb ik 59/60 cm. ligt er een beetje aan hoe je het neerlegt... ik wil ongeveer 70 cm, dus ik ben er bijna :D de eerste is trouwens met flits, de tweede foto zonder flits. om dat verschil maar even aan te geven... :D
pi_86250187
Mijsje, wat een supermooi dekentje! Perfecte kleurencombi en helemaal in balans! Welk square-patroon heb je gebruikt?
  donderdag 9 september 2010 @ 18:30:15 #62
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86250237
Wat leuk Mijsje! :D echt leuk patroon zo ^^ En hopelijk kun je 'm over paar maanden zelf gebruiken :D
pi_86250444
:) bedankt, ik ben er ook wel heel tevreden over tot nu toe :)

Ilske, ik heb de summer garden granny square gebruikt voor de vierkantjes, met de joining-as-you-go-methode, en ben daar uiteindelijk een granny-rand omheen gaan maken. daaromheen zit dan weer een rand met ook summer garden granny squares (attic 24) en daaromheen komt dus weer een dikke granny-rand. misschien nog met schulprand eromheen, maar dat moet ik nog even kijken hoe ik dat ga doen... :)

en EsseEi, ik hoop het ook, al zal het nog niet met 9 maanden zijn... :*
pi_86251312
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:44 schreef Lyssa het volgende:
Ik vond het trouwens best een ingewikkeld patroon, je moet heel erg goed opletten, want er zitten subtiele verschillen per rij, vooral in de (bloem)blaadjes. Ik haakte het niet lekker door iig!
Ik had hetzelfde hoor, was blij dat hij af was :@

Ilske ik heb een soort tandenstokers erin gestopt :-)

mijsje, mooi dekentje! Heb je mijn pm trouwens ontvangen? (al lees ik hier wss het antwoord al :* )
pi_86252398
quote:
Op donderdag 9 september 2010 17:31 schreef Ilske het volgende:

En nu is natuurlijk de vraag van wie het is??? IK WEET HET!!

De hint op het kaartje was "to be or not to be"
Ik denk nog, BE doet niet mee toch? Dus zij valt af, vervolgens dacht ik eerst BE -> B.ertha, maar toen viel het kwartje!
To be or not to be -> Hamlet -> Ophelia! *O* O+ :*
:Y
Ik ben zo blij dat je er blij mee bent O+ *O*
  donderdag 9 september 2010 @ 19:53:19 #66
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86252969
Luisteren jullie altijd naar de aangegeven haaknaald bij een patroon?
Bij de stapeltoren wisselen ze namelijk de hele tijd van naald, maar zoveel naalden heb ik niet. (Zo ver ben ik ook nog niet maar goed).
Dus eigenlijk is deze vraag vooral voor Ynske :@
  donderdag 9 september 2010 @ 19:56:46 #67
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_86253103
Ophelia, wat een mooi etuitje heb je gemaakt! O+ De andere dingen zijn ook mooi, daar niet van, maar ik vind dat bloemenlint echt té leuk! *ideetje gepikt*

mijsje ;( wat rot. Het dekentje is erg mooi, en zal ooit met veel liefde gebruikt worden. :*

EsseEi: even een lekker warm bad of douche nemen, en dan met een deken op de bank lekker haken. ;) Beterschap!

Caroline: volhouden! Hoe zwaarder het gevecht / de verhuizing, hoe mooier de overwinning / hoe fijner het woongenot. :Y
... ♥ ik mis je ♥
pi_86253144
Oh WAUW! Ik moet leren haken! :D
Hooked ;)
  donderdag 9 september 2010 @ 19:58:10 #69
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_86253158
quote:
Op donderdag 9 september 2010 19:57 schreef femsss het volgende:
Oh WAUW! Ik moet leren haken! :D
Haha! :D herkenbaar! Ik zeg: doen!
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 9 september 2010 @ 20:08:11 #70
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86253558
ilske, dat was het wachten wel waard! *O* ophelia, heel mooi gemaakt allemaal en zulke leuke dingen ook! O+
in de haak.
  donderdag 9 september 2010 @ 20:09:54 #71
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86253623
stefanieV, tandenstokers??? :D :o :D

kwakZ! ik miste je al! alles OK verder?

en wie ik ook al heeeel lang niet gezien heb hier zijn wampi, lemijn, en eigenmijsje. ik ben benieuwd of wampi inmiddels haar eigen webshop al begonnen is, daar zou ze toch van alles voor gaan haken? of heb ik dat verkeerd onthouden?
in de haak.
pi_86253826
Waar kan ik een "cursus" vinden :P
Hooked ;)
  donderdag 9 september 2010 @ 20:21:08 #73
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86254136
quote:
Op donderdag 9 september 2010 20:14 schreef femsss het volgende:
Waar kan ik een "cursus" vinden :P
Op youtube (crochet in het engels :P) of uhm hier
of bij een lief familielid, een boekje (zag er 2 weken geleden 1 liggen in de Selexys met alle steken en technieken enzo :D voor nog geen 10 euro, maar was in Rotterdam en die is mega groot).
of verder beetje op internet zoeken :) met plaatjes is natuurlijk wel fijn, zit namelijk nu pas die hobbydoos site te kijken en staat niet een plaatje bij een losse, en is wel fijn als je het nog nooit hebt gezien ofzo.
En anders mag je altijd hier vragen :D
pi_86254296
Vriendin van mij is ook begonnen, met een boekje "haken voor 6-jarigen" oid _O-
  donderdag 9 september 2010 @ 20:30:27 #75
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86254571
Ow heb even voor je gezocht Femms, als je op Youtube zoekt naar How To Crochet Lesson one (geeft 'ie gelijk de volgende lessen ook aan), volgens mij gaan ze dan steek voor steek uitleggen ^^ en je ziet het gelijk :D
  donderdag 9 september 2010 @ 20:30:47 #76
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86254581
femmms, dit is ook wel een leuk boekje om mee te beginnen:

in de haak.
pi_86254847
EsseEi en Trui bedankt! Ik ga binnenkort ook wel eens bij Selexys spieken :)
Hooked ;)
pi_86255164
De "happy hooker" is een mega-aanrader, heel duidelijk en met simpele projectjes. Alleen niet bij Selexyz halen daar betaal je 17 euro terwijl hij bij Bol maar 5 euro kost.
pi_86255735
quote:
Op donderdag 9 september 2010 19:56 schreef phluphy het volgende:
Ophelia, wat een mooi etuitje heb je gemaakt! O+ De andere dingen zijn ook mooi, daar niet van, maar ik vind dat bloemenlint echt té leuk! *ideetje gepikt*

mijsje ;( wat rot. Het dekentje is erg mooi, en zal ooit met veel liefde gebruikt worden. :*

EsseEi: even een lekker warm bad of douche nemen, en dan met een deken op de bank lekker haken. ;) Beterschap!

Caroline: volhouden! Hoe zwaarder het gevecht / de verhuizing, hoe mooier de overwinning / hoe fijner het woongenot. :Y
:* lief van je Phluphy! :*
ik ben dit dekentje voor een vriendin aan het maken, die een dochter krijgt over ongeveer anderhalve week... Ik hoop dat zij hem net zo mooi vind als jullie hier, dan komt het wel helemaal goed met dit dekentje... O+
pi_86255856
prachtig dekentje mijsje O+ en ik zie mooie swapspullen voorbij komen ook!

ik heb het idd erg druk met mn nieuwe baan, en mn studie. het beetje vrije tijd dat ik heb breng ik door met mn vriendje, en dus weinig haaktijd. met wat geluk doe ik 1 meter aan granny stripes per week :') in de breedte dus he, één streepje dus :P
Kwak
pi_86256422
Leuke swap hoor!

En Caroline nogmaals succes, je zult heel blij zijn als je in je nieuwe huisje zit :)
pi_86256733
En ik weet nog niet wie mijn swapster was. Ophelia is nu geraden, dus alleen Troel, Vicky en Bubbles zijn nog 'beschikbaar', volgens het rooster. Troel woont in Utrecht, Vicky in Zuid Holland en Bubbles in Nijmegen, maar het retouradres is Zetten in Gelderland :')

En als de lintjes de hint waren, dan kan ik die nog steeds niet plaatsen :')
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 9 september 2010 @ 21:27:39 #83
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_86257080
quote:
Op donderdag 9 september 2010 19:53 schreef EsseEi het volgende:
Luisteren jullie altijd naar de aangegeven haaknaald bij een patroon?
Bij de stapeltoren wisselen ze namelijk de hele tijd van naald, maar zoveel naalden heb ik niet. (Zo ver ben ik ook nog niet maar goed).
Dus eigenlijk is deze vraag vooral voor Ynske :@
gewoon lekker allemaal met een 3.5 naald doen.

Dankzij die opsomming post net heb ik t vermoeden dat bubbels mijn swapster is...
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_86257103
quote:
Op donderdag 9 september 2010 20:09 schreef trui het volgende:
stefanieV, tandenstokers??? :D :o :D
Ja een soort hé, oh wacht, je kent dat woord niet zeker? :P Uiteindelijk waren het bamboestokjes, een soort houten brochetteprikkers. Ow wacht, satéprikkers :o
  donderdag 9 september 2010 @ 21:29:56 #85
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_86257189
haha we kennen tandenstokers hier wel hoor:) van die houten stokjes die je tussen je tanden moet porren van de tandarts en waar je mond dan ontzettend van gaat bloeden :P (als je ontstoken tandvlees hebt)
En inderdaad ongeveer zo groot als kleine satéprikkers, maar dan in een driehoekje :)
pi_86258034
Mijsje, wat vind ik dat naar voor je. En heel dapper en lief dat je toch je babydekentje afmaakt.
Je bent een kanjer ^O^
  donderdag 9 september 2010 @ 22:35:11 #87
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86260592
b.ertha, wat had jij nou ook alweer gekregen? oja die leuke kikker met eendjeszwemband! pfoeh, ik zou ook echt niet weten wie de maker is. mijn gokvolgorde: bubbles op 1, troel op 2, vicky op 3.

caroline, verhuizen is wel supervermoeiend he. en zo te lezen doe je 't allemaal alleen, probeer toch ook ergens wat rust in te lassen, of wat hulptroepen in te zetten, anders stort je straks geheid in! :* en 1 (half) dekentje is echt niet genoeg, kun je niet nog snel ergens een dekbed of een paar extra dekens scoren? [/bezorgde moeder modus]
in de haak.
pi_86261179
Ilske wat gaaf pakketje!
Ophelia wat mooi gemaakt! O+ die bloemetjes erop O+
Mijsje :* het dekentje word heel mooi!
  donderdag 9 september 2010 @ 22:56:32 #89
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86261318
mijsje, het dekentje wordt echt leuk zo met die rand inderdaad. en ik denk ook dat het best zwaar moet zijn om 't op dit moment voor een ander baby'tje te laten zijn, dus knap dat je er toch mee door gaat. ik hoop dat je heel snel voor een eigen kindje aan de haak & brei kunt!
in de haak.
pi_86262422
Ophelia, wat prachtig! Ilske boft toch maar (en terecht dat ze er blij mee is!) O+

Trui, ik had al een fleece dekentje en heb inmiddels ook een zware 2 persoons deken te leen erbij dus ik zal echt niet bevriezen (eerder andersom hahaha). Ik blijf natuurlijk stug doorbreien want mijn eigen deken is natuurlijk tien keer lekkerder :*
Ja ik doe het grotendeels alleen. Al krijg ik hier in huis wel af en toe hulp met meubels 3 trappen af sjouwen hoor.
Vandaag was echt waanzinnig buffelen, polsen doen een beetje zeer. Maar ik ben nu wel bijna klaar. Er had nog best meer in dat wagentje gepast maar dan had ik hier morgen een hele dag in een kale kamer gezeten. Met een paar dringende klussen in de opslag? Dat leek me niet handig. En omdat ik het alleen doe, doe ik het expres rustig aan.
Niet uit luiheid. Ok af en toe heb ik even frisse tegenzin. Maar dat bedoel ik niet. Ik doe genoeg om op te schieten en weinig genoeg om nog wat "puf" over te hebben op de volgende dag.
En de rest van de klus kan ik lekker in mijn eigen tempo doen. Zo'n opslag heeft toch ook z'n voordelen :)
pi_86264096
Caroline, bij de Ikea hebben ze ook goedkopie dekbedden... mooi om mee te starten als je verder nog niet zoveel hebt...
deze bijvoorbeeld (warmteklasse 1, zal wel lente/zomer zijn) http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10131425
en deze (warmteklasse 2, al iets warmer) http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20129243 ...
en hier staan er nog meer: http://www.ikea.com/nl/nl(...)4/10652?pageNumber=2
het handige is dat je de dekbedden (die hele goedkope) ook prima kan gebruiken als vulstof voor knuffels enzo... en dan ben ik ook weer terug ontopic... ;)

:* bedankt voor die lieve woorden... het dekentje moet gewoon af, en het scheelt dat het niet voor mezelf bedoeld was... anders was het waarschijnlijk nu wel even diep weggestopt... maar goed, ik heb nog ongeveer tot 18 september, dan is m'n vriendin uitgerekend... gelukkig is het dekentje bijna klaar nu, ik heb de roze rand van 3 rijen af, ik heb anderhalve rij van de paarse rand, en daarna dus nog 3 rijen van de groene rand... ik zat zelf te denken aan ook een groene schulprand, om het mooi af te ronden en niet aan een andere kleur, omdat je dan weer zo'n contrast krijgt, en ik weet niet of dat nou zo mooi wordt... ik denk dat ik na die groene rand al wel ruim over de 70cm heen ben, maar dan is er gewoon wat meer ruimte in het dekentje... :) helemaal niet erg dus... :)
  vrijdag 10 september 2010 @ 00:40:12 #92
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86264699
Dank voor de tips en het meedenken, Mijsje! Hoorde van mijn vriendin in Eindhoven dat er nu bij Aldi een slaapzak voor een paar tientjes ligt. Hoop dat dat landelijk is uitgerold.
SPOILER
Op de valreep toch nog even on topic. LadyBlack, die mooie rode kousen doen mij aan Kerstmis denken. Misschien kun je iets maken wat er niet aan vast zit maar wat er wel goed bij past? Tenslotte is dat ook de tijd dat je beenwarmers extra kunt waarderen ;)
  vrijdag 10 september 2010 @ 12:14:01 #93
171422 LadyBlack
paint it black
pi_86273524
Jeetje alweer een nieuw topic!! :o

Ik zocht nog even terug naar mn vorige post over de beenwarmers, dit was het eerste paar (en ik heb ze al 2 dagen aangehad O+ ) en nu ga ik die opengewerkte met lintjes maken :Y Wordt een vakantieprojectje; iets zegt mij dat we veel avonden met dikke kleren aan in de tent gaan zitten :') 't is in Frankrijk 's nachts ook maar een graad of 12....

Caroline, dat Kerst-idee vind ik best leuk! Misschien maak ik wel een paar kortere groene, dan kunnen die eroverheen :D
  vrijdag 10 september 2010 @ 12:49:07 #94
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86274564
LadyBlack, welkom thuis ;)
Blij dat je iets in mijn suggestie ziet. Mischien heel erg opengewerkte groene? Ik denk maar hardop. En dan te bedenken dat ik het bijna niet gepost had omdat het me zo stom leek om iets te maken wat je buiten de Kerstdagen dan eigenlijk niet kunt dragen. :@
  vrijdag 10 september 2010 @ 13:34:00 #95
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_86276106
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 12:49 schreef caroline88 het volgende:
LadyBlack, welkom thuis ;)
Blij dat je iets in mijn suggestie ziet. Mischien heel erg opengewerkte groene? Ik denk maar hardop. En dan te bedenken dat ik het bijna niet gepost had omdat het me zo stom leek om iets te maken wat je buiten de Kerstdagen dan eigenlijk niet kunt dragen. :@
Dat draagt juist bij aan het kerstgevoel vind ik. Er vantevoren dagen mee bezig zijn, die 2 kerstdagen zijn altijd zo om.
Leuk plan om iets groens opengewerkt er overheen te doen!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  vrijdag 10 september 2010 @ 14:39:02 #96
171422 LadyBlack
paint it black
pi_86278501
Mijn huis verandert ook in een kitschpaleis de weken voor kerstmis :') Wel altijd ná Sinterklaas pas though!!

Ik moet de komende tijd dan maar eens speuren naar een geschikte kleur groen :Y het is heel dieprood namelijk, moet dan wel ook echt mooi groen overheen, dat t flink knalt :9
  vrijdag 10 september 2010 @ 14:43:24 #97
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86278629
Van wie was ook al weer die knalgroene tas? Gezien ons huidige tempo, misschien al wel 3 topics geleden
;)

Ik heb alle goede voornemens in de prullebak gegooid. Ik ben te moe om brieven te schrijven of na te denken.
Printer en monitor staan in de auto. Nog even moed verzamelen om 2 zware dozen erbij te zetten en ik ben weer weg w/
pi_86279153
ik zet meestal de kerstboom neer na de verjaardag van m'n man, dat is op 3 december, dus op 4 december staat de boom dan bij ons... :) te vroeg? jammer dan, ons huis ;)
  vrijdag 10 september 2010 @ 15:06:49 #99
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_86279488
van inu was die tas. het wachten is op de foto's van toen ie klaar was. :+
ik ben ook met een vermoeiende brief bezig, caroline. heb erg zin om 't er ook lekker bij te laten zitten maar ik wil die baan net iets te graag. :{
in de haak.
  vrijdag 10 september 2010 @ 15:12:45 #100
171422 LadyBlack
paint it black
pi_86279695
Ah, ja van inu! En ze gaf er zelfs een linkje bij ^O^

Succes met de brieven dames... ik ga eerst op vakantie en daarna ook weer flink bezig vrees ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')