abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 februari 2011 @ 22:20:51 #1
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93466082
100513_112545_haaktopic.gif

Handige sites:
Maten van haaknaalden vergelijken
Haakpatroon in tekens
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!

Vorige delen:
01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 -
25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 -33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58 - 59 - 60 - 61 - 62 - 63 - 64 - 65 - 66 - 67 - 68 - 69

>>Doodle voor het kiezen van een datum voor een volgende meeting <<

We zijn weer bezig met een swap. Rond april laten we de werkjes bij de ontvanger bezorgen. Het thema is Voorjaar en het budget is vastgesteld op maximaal 15, incl. verzenden.

Wie doen er mee?
Wie doen er mee?
StefanieV = StefanieV
Spiegelei = Spiegelei
Daste
EsseEi = Epsiej
Muck
Lyssa = LyssaOdyne
mijsje = mijsje
antartica = nyn
Ophelia
Herfstblad = Lizzerd
Lijnloos = Lijnloos

Hondenjasjes van Trovey, waarvan de honden sterallures hebben ;)

Kat met kleedje van Lieke81

GS-deken in wording, poef, beertje en aap van Bietel

Muis en Poef van Blackheartless

[ Bericht 4% gewijzigd door EsseEi op 01-03-2011 19:00:42 ]
  maandag 28 februari 2011 @ 22:32:41 #2
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_93466824
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:43 schreef Redostrike het volgende:
Welkom bietel/jorien,

Ik zit eindelijk in men stoel voor de computer dus nog niks gehaakt vandaag. Ik ga dan toch maar even de uil opzij leggen want ik heb het patroontje van de trex van delicious crochet. Die wilde ik al veel langer maken dan de uil. Het lichaam is gisteren wel afgeraakt dus dat is best ok. Dan ligt er niet zomaar een half afgewerkt stuk rond de rijden in de kamer :) Van zodra de t-rex af is ga ik ermee verder. Nu zit ik wel met het probleem dat de nieuwe pokémon spellen eind deze week uitkomen dus zal er minder gehaakt worden (zeker de eerste dagen). En dan weer einde van de maand komt de nieuwe nintendo 3ds uit dus dat gaat ook weer tijd van men haakwerkjes afnemen.

Natuurlijk is het constant spelen ook niet zo gezond dus als we een pauze nemen kunnen we haken :). Men projectjes zullen dus wel vorderen maar traag. (Niet dat ik anders snel ben hoor :p).

Ik heb ook enkele leuke dingen gezien. Dat kattendeken is nog echt iets voor onze poes, ze ligt altijd wel ergenst op en al dat haar nouja.

Kleedjes voor honden vind ik mooi gemaakt maar zoals EsseEi ben ik niet echt zo voor hondejases. Ik ben ook eerder een kattenpersoon maar heb geen probleem met honden :)

Dat vogeltje is idd een goed idee voor pasen en is snel tussendoor gemaakt.

Dan nu maar eens kijken welke kleuren ik ga gebruiken voor de t-rex.
Ik vind het zo leuk dat je ook echt van die mannendingen maakt :D
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_93466848
Ik doe ook mee aan de swap hoor :o (sta niet in de OP ;) )
  maandag 28 februari 2011 @ 22:36:43 #4
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93467085
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 22:33 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik doe ook mee aan de swap hoor :o (sta niet in de OP ;) )
Heb je erbij gezet :)

Pff zit echt te treuzelen om te gaan slapen terwijl ik de hele dag al lekker moe was ;)

Anyhow: hoe haken bamboe haaknaalden??? heel anders dan metalen?
*zit weer op marktplaats te snuffelen ;)*

En voor Zpagetti, heb je daar een speciale haaknaald voor nodig, of gewoon een hele grote??
pi_93467258
*O* !
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_93467691
Hee, waar ben ik gebleven in het swaplijstje in de beginpost? :o
O, _Ophelia_ miste ook al :P

De jasjes van de honden uit het vorige topic zijn schattig trouwens.
pi_93468992
Meningen over hondenjasjes kunnen verschillen :P ....maar vooral kleine hondjes (kleine inhoud tegenover groot oppervlakte van de huid) kunnen last krijgen van de koude als er bijvoorbeeld een koude Oostenwind staat, bovendien zijn de mijne al wat ouder en eentje heeft er een hartkwaal en zit het vlotte lopen om goed warm te blijven er wat minder in dan bij een gezonde jonge hond daarom toch maar een jasje als de omstandigheden dusdanig zijn dat ik ook liever diep in mijn jas wegduik omdat anders mijn gezicht permanent bevriest in een starre glimlach. ;) Overigens hebben ze het grootste deel van de winter jasloos rondgelopen want ze krijgen niet standaard een jasje aan als het winter is. Maar als ze dan een jasje aanhebben dan ook meteen maar over de top heen :') , zullen mensen ook zien dat ze een jasje (of liever trui hier) aanhebben. *O*

Mijn meest fotogenieke dame staat in ieder geval in de OP, Conchita is helemaal niet blij met het fototoestel dus die is al blij zat dat ze er niet instaat. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_93469067
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 22:36 schreef EsseEi het volgende:

[..]

Heb je erbij gezet :)

Pff zit echt te treuzelen om te gaan slapen terwijl ik de hele dag al lekker moe was ;)

Anyhow: hoe haken bamboe haaknaalden??? heel anders dan metalen?
*zit weer op marktplaats te snuffelen ;)*

En voor Zpagetti, heb je daar een speciale haaknaald voor nodig, of gewoon een hele grote??
Een bamboe-exemplaar is het advies maar volgens mij kan het ook gewoon met plastic ;) ...wat je zelf gewoon prettig vindt.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_93469187
@ wyccie: Thx dan pas ik m zelf gewoon iets aan. Zal als ik eraan denk morgen ff diegene vragen die het patroon heeft geschreven.

Thx voor je hulp iig!
pi_93470740
Wow, wat leuk, zoveel leuke dingen gezien, en zoveel nieuwe mensen in dit topic!

Trui, dank je wel, dat is het patroon dat ik nodig had... Nu kan ik m'n Ipad-cover afmaken! *O* (even een tussendoortje, aangezien de Ipad het wel kan gebruiken voor de krasjes erop komen te staan...)
pi_93474505
Welkom Bietel! Vind je aap erg leuk en ben benieuwd naar je granny deken, ziet er al mooi uit.

Vind het mooie hondenjasjes Trovey!

EsseEi: ik heb bij modilaine een bamboo haaknaald gekocht (nr 5) maar was er niet weg van, het randje van de haak was vrij scherp en bleef soms een beetje hangen aan m'n garen, en hij haakte ook wat stroef als je wat strakker bezig bent. Heb er een deel van m'n tas mee gedaan maar had ondertussen toch een ergo clover haaknaald bij hobbydoos besteld en die voor de rest gebrikt. Beviel mij persoonlijk een stuk beter en hij was nog goedkoper ook. Maar er zijn er zat die het wel prettig vinden geloof ik.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 06:58:38 #12
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_93477420
Karin dat was inderdaad precies waar ik bang voor was: het stroeve ;) of dat het garen achter splinters hangen ofzo ;) naja ik denk er nog even over.
Had niet iemand een hele set haaknaalden gekocht? van ieder nummer 1 ofzo?

Trovey ze zijn dan inderdaad wel nuttig je jasjes ^^ heb ook weleens van een vriendin gehoord dat dr hondje ongeveer bevriest buiten in de winter, dus tja zo'n jasje is dan wel lekker :D
Ik had van het andere hondje de foto niet geplaatst omdat je daar het jasje minder goed op zag :)

Herfstblad ik zal je erbij zetten.
pi_93477633
Oh, wat een moois weer!!!
Psst, Essei, mag ik ook in de lijst met swappers ;) Ik doe ook mee...*O* En moet daar weer even flink voor aan de slag! o|O Heb al wel wat, maar moet nog even wat accessoires halen voor erbij/in/op/aan/tussen/om ...
~:)
  dinsdag 1 maart 2011 @ 07:49:59 #14
52016 Lyssa
music <3
pi_93477687
Misschien is het goed voor de inspiratie als iedereen van de swap die een ravelryaccount heeft zijn username even erbij schrijft? Dan kan de ander je zonder problemen vinden.

Wie doen er mee?
StefanieV
Spiegelei
Daste
EsseEi
Muck
Lyssa = LyssaOdyne
mijsje
antartica
Ophelia
Herfstblad
Lijnloos
pi_93479507
Lijnloos = Lijnloos (op ravelry, email, twitter, alles eigenlijk wel :+ )
pi_93480281
Iemand die weet wat het verschil is tussen sokkengaren en gewoon garen?
pi_93480470
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 10:19 schreef wyccie het volgende:
Iemand die weet wat het verschil is tussen sokkengaren en gewoon garen?
Dat vroeg ik me ook altijd al af. Misschien anders qua structuur ofzo?

Mn vogeltje is door mn moeder gekidnapped en staat nu op dr werk.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 10:32:08 #18
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_93480670
Fotospam :@

Schildpad *O*
In het echt zijn de kleuren een stuk feller

Met hand voor grootte

Waarschuwing blootfoto's :o :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Knoei
  dinsdag 1 maart 2011 @ 10:34:13 #19
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93480735
hij is prachtig geworden, loqi!!
in de haak.
pi_93480959
Wat een gave schildpad!
pi_93481976
toffe schildpad loqi!

antartica = nyn op ravelry (antartica kon niet grmpff)
haken is cool
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:20:46 #22
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93482168
en dat zonder c tussen de r en de t!
in de haak.
pi_93482404
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 11:20 schreef trui het volgende:
en dat zonder c tussen de r en de t!
Omg ik moest eigenlijk best wel heel lang nadenken en dat is best heel erg, ik moet nodig weer eens onder de intelligente mensen komen...Of uberhaupt mensen.

De schildpad is trouwens echt heel tof.
pi_93482486
Mooie schildpad, Loqi

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 07:49 schreef Lyssa het volgende:
Misschien is het goed voor de inspiratie als iedereen van de swap die een ravelryaccount heeft zijn username even erbij schrijft? Dan kan de ander je zonder problemen vinden.

Wie doen er mee?
StefanieV
Spiegelei
Daste
EsseEi
Muck
Lyssa = LyssaOdyne
mijsje
antartica
Ophelia
Herfstblad = Lizzerd
Lijnloos = Lijnloos
Ik heb Lijnloos er ook maar even bijgezet ;)
Al staat er op mijn Ravelry eigenlijk niets. :')

Hier is de roze Amineko nog niet af, maar er waren eerst dingen die voor gingen. En moet nog wat doen, maar moet daarvoor wachten, dus ik kan dan mooi haken :).
  dinsdag 1 maart 2011 @ 12:13:35 #25
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_93484340
Dank jullie wel *O* ik ben blij dat hij eindelijk klaar is :D
Knoei
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')