quote:
Op woensdag 23 februari 2011 14:46 schreef _Ophelia_ het volgende:Wil ik net reageren op die fantastische poppenoutfit, is het topic dicht

Heb het maar in het "creatieve uitspattingen" topic gedaan. Heb je nog een patroon gebruikt of is het uit de losse pols?
Nee, uit de losse pols.
Jurkje bestaat uit genoeg lossen voor de omvang van de pop, daarin stokjes over drie toeren, daarna vasten over drie toeren en nog een keer drie toeren stokjes en drie toeren vasten. Lapje tot de helft dichtnaaien/vasthaken, de rest heb ik laten sluiten met een knoopje ivm makkelijker aantrekken - dit is het lijfje.
Kleur veranderen, twee stokjes in iedere vaste, volgende toer ook twee stokjes in ieder stokje, daarna twee toeren één stokje in ieder stokje. Andere kleur, twee toeren vasten, andere kleur, 1 toer stokjes, het randje bestaat uit vijf lossen die je met een halve vaste in het derde stokje vastmaakt (en dat herhalen tot het einde van de toer)
Voor de bandjes heb ik gewoon een ketting gemaakt van 45 lossen.
Het mutsje heb ik ook met stokjes gedaan, in een ring van 4 lossen; in het begin meerderen met twee stokjes per toer, na twee toeren om het stokje twee stokjes en één stokje, daarna één stokje per keer.
Het einde is hetzelfde als bij de rok, maar dan nog een keer herhalen en in het midden van de vijf lossen beginnen en vastmaken, het einde is een schubbenrandje van * een halve vaste, vaste, stokje, dubbel stokje, stokje, vaste * maken in in de vijf lossen van de vorige toer.
Bloempjes zijn wel op internet te vinden.
Ben niet zo goed in uitleggen
[ Bericht 1% gewijzigd door Tan op 23-02-2011 15:19:59 ]