abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94842684
100513_112545_haaktopic.gif

The basics

Handige sites

Maten van haaknaalden vergelijken
Haakpatroon in tekens
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!

Vorige delen

01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 -
20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 -
39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 -
58 - 59 - 60 - 61 - 62 - 63 - 64 - 65 - 66 - 67 - 68 - 69 - 70 - 71 - 72 - 73 - 74

Swap

We zijn weer bezig met een swap. Rond april laten we de werkjes bij de ontvanger bezorgen. Het thema is Voorjaar en het budget is vastgesteld op maximaal 15, incl. verzenden.

Wie doen er mee?

StefanieV = StefanieV
Spiegelei = Spiegelei
Daste
EsseEi = Epsiej
Muck
Lyssa = LyssaOdyne
mijsje = mijsje
antartica = nyn
Ophelia
Herfstblad = Lizzerd
Lijnloos = Lijnloos

De laatste haaksels uit het vorige topic

Tas van trui:

Eendje van Nathalie85:

Tas van trovey:

Sjaal in wording van _Arual_

Nieuwe wolletjes van Sanne:

en nieuwe wolletjes van Daste:

[ Bericht 2% gewijzigd door Lyssa op 31-03-2011 07:50:14 ]
  donderdag 31 maart 2011 @ 08:33:27 #2
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_94843140
Ja hoi!
Ik zag dat mijn nieuwe wolletjes maar 25 gram per bol zijn. Nu twijfel ik of ik er niet bij moet halen als ik er een tuniekje ofzo van haak. Gisteren twee proeflapjes gemaakt. Eén met alleen deze glitterwol en een waar hij met zwart mee was verwerkt. Resultaat, alleen deze glitterwol is veel mooier. Denk dat er ook leuke sieraden van te maken zijn. Maar vermoed dus dat ik terug ga om er een paar bij te halen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  donderdag 31 maart 2011 @ 08:52:14 #3
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_94843406
Die tas van trui O+

Ligt het nu aan mij, of hebben sommigen een enorm hoog haaktempo hier :o _O_
  donderdag 31 maart 2011 @ 09:02:23 #4
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_94843563
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 08:52 schreef Tan het volgende:
Die tas van trui O+

Ligt het nu aan mij, of hebben sommigen een enorm hoog haaktempo hier :o _O_
ligt niet aan jou. ik koop meer wol dan ik tegenop kan haken. :D
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_94843688
Volgens mij is Gijs verliefd!

Even heel iets anders: Gaan jullie naar de Haak- en Breidag in Nieuwegein dit weekend?
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_94844363
Nein, mama jarig. Helaas, had wel gewild.
Mooie tassen, Trovey en Trui! En de kleuren van je sjaal zijn ook heel mooi, Arual :)
En dat eendje is ook leuk, dat draadje waarmee hij vast hangt ook O+

De deken vordert hier langzaam aan, ben inmiddels op 4 rijen van 10 met 7 losse squares, dus nog 3 en dan maak ik er weer een rij aan vast. Gelukkig heb ik wel genoeg wol, was bang dat ik van die witte die ik ertussen stop niet genoeg zou hebben en die kan ik niet nabestellen, want die kwamen uit Zweden in de uitverkoop.
Hoeveel rijen de deken totaal gaat worden weet ik nog niet, maar ik denk wel langer dan de 12 die ik had gepland. M'n vriend hield hem voor zich (met die 10 naar beneden dan) en dat kwam tot ongeveer halverwege... Nu moet er dan nog wel een rand omheen, maar toch zou hij dan maar op 3/4 komen ofzo dus ik denk dat het iets van 14/15 rijen gaan worden. Van de kleurtjes heb ik nog maar gewoon zo'n combipakket bijbesteld dus daar heb ik hoe dan ook genoeg van O+

Trouwens, hoeveel squares maken jullie nou op een gemiddelde dag, als je een deken/kussen wil maken? Ik ben met 3 wel echt op een topdag, maar sommigen hebben echt in een noodtempo een stuk of 20 per dag af lijkt het wel :D
pi_94844686
het ligt er natuurlijk wel aan hoe groot je squates zijn... die van mijn up zijn maar 2 toeren/rondes dus die heb je zo klaar (5 minuten per stuk op max snelheid). maar als je squares van 4 of 5 rondes maakt die ook nog es van kleur wisselen ben je wel effe langer bezig!
pi_94844920
Ik zou gaan met een vriendin, Daste, maar ik ga toch niet ivm financien :P

Mooie tas, trui! Volgens mij wil Gijs er stiekem in slapen. Mijn katten willen altijd in tassen slapen. Hoe kleiner, hoe beter :')
pi_94845135
Ik zou ook gaan maar heb moeten kiezen tussen twee hobbies en eentje is weersafhankelijk, en aangezien het zaterdag mooi weer wordt heeft de andere hobby gewonnen. Wel jammer want ik had gehoopt mooie sokkenwol te kunnen vinden voor de Cassandra Shawl

Heb m'n mohair shawl net af, moet nog even iemand strikken om model te staan er mee voor een mooie foto. Intussen ben ik van m'n lichtjes takken paastakken aan het maken met gehaakte bloemetjes etc.

Je tas is echt leuk trui!! Zal de ontvanger heel blij mee zijn!
pi_94846370
Die tas van trovey is echt super mooi.
pi_94854274
wat een leuke tassen!!

Ik heb een vraag aan degene die het hertje gemaakt hebben.. Er wordt gezegd dat ik in de kont en in de poten pvc balletjes moet doen. Hebben jullie dat gedaan? Dat is denk ik om ervoor te zorgen dat ie stevig staat maar daar wordt ie wel een stuk minder knuffelbaar van denk ik. Bovendien heb ik die natuurlijk niet in huis!

Het lijfje vordert inmiddels en die heb ik over een half uurtje af. Dan op naar de poten.
pi_94854313
Ik heb in de pootjes granulaat gedaan :).

En ik heb een knuffel liggen (het luipaardje) dat ook granulaat heeft. Het wordt dus ook bij pluche knuffels erin gestopt.
pi_94855148
ik denk dat ik al een oplossing heb! Een oude panty en een grote zak met hele kleine glazen kraaltjes. Think that will do the trick! ;)
  donderdag 31 maart 2011 @ 15:09:06 #14
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_94855957
Draakje is af *O*

Ik heb even wat posts gemist, maar wat een leuke dingetjes in de OP O+
Knoei
pi_94856107
Dat draakje is leuk! Was dat een gratis of een gekocht patroon?
Ik kom even niet aan haken toe, morgen sollicitatiegesprek. Ik heb wel laatst een Koosje gemaakt, maar die is nog niet op de foto en nu is hij in mijn huis en mijn camera in het huis van mijn vriend, dus kan ik ook geen foto maken.
pi_94856347
Wat een lief draakje! Goed gelukt!

En ik moet ook aan de sollicitaties...Lastig. Ik wil gewoon een baan..Niet al die rompslomp Tot die tijd maar veel haken. Vrijdag naar de Haak- en Breidag *O* en dan komend weekend snel een Lavenber Bunny haken voor een bijna bevallend vriendinnetje (over 2 weken uitgerekend). En de swap eens even afmaken!
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_94856544
Wat is dat draakje leuk!!!!!!! Volgens mij was het een betaald patroon he? ;(
pi_94856809
Leuk draakje! :)

Wat zoek je voor werk, Daste?
* Herfstblad wil ook gewoon werk. Ik moet eigenlijk ook solliciteren, maar ja, ik krijg overal te horen: We willen iemand met meer ervaring. :(
  donderdag 31 maart 2011 @ 15:34:32 #19
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_94857047
Oooooh wat eeen gaaaaf draakje! Echt zo leuk!
  donderdag 31 maart 2011 @ 15:39:01 #20
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_94857282
dank jullie wel O+ het patroon is idd een betaalde
Knoei
pi_94858093
Wat een mooie dingen weer!!
Die tas is super!!! dat eendje ook geweldig en dat draakje... tjaaa daar hoeven we helemaal niks over te zeggen natuurlijk..
Allemaal mooi dingen gezien weer!!
Hier nog steeds bezig met een omslagdoek voor vriendinnetje van dochterlief
pi_94859902
Doen we swap eigenlijk weer anoniem opsturen en raden?
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_94861287
Loqi wat ontzettend leuk zeg, die draak! O+

Trui en trovey wat een mooie tassen O+

Ik heb het zo druk op het moment, geen tijd om te haken zelfs :(, binnenkort maar weer eens tijd maken want veel te veel leuke ideeen :D
Hooked ;)
pi_94863456
De swap anoniem opsturen lijkt me wel het leukste ja!
haken is cool
pi_94867826
Ik heb het boek Bloemen haken en breien *O* . Moest vanmorgen even de fiets voor reparatie wegbrengen en dan moet ik 2 uur doorbrengen in het centrum hier dus toch maar weer even bij Boekenvoordeel gekeken en nu lag dat boek hier ook....we lopen hier blijkbaar altijd een paar weken achter met de rest van Nederland. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')