abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 juni 2011 @ 17:16:59 #201
244933 trovey
Nachtoele
pi_97743758
Breiles en naailes gehad van een echte ouderwetse schoolfrik op de lagere school, echt nog zo'n ouderwetse schooljuf :X
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_97743861
Ik vond figuurzagen echt vreselijk. Jeugdtrauma's. :X Ik tekende liever. Sowieso vond ik handvaardigheid - en later techniek - maar niets. :') Bij techniek liet ik de docent vaak boren of zagen.

quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:16 schreef trovey het volgende:
Breiles en naailes gehad van een echte ouderwetse schoolfrik op de lagere school, echt nog zo'n ouderwetse schooljuf :X
Die had ik ook. En die had geen geduld. ;)

Haken kan ik trouwens door mijn moeder. Maar voor ik het eenmaal kon, hebben we ook nog heel wat woorden gehad ;).
pi_97744129
Wij hebben op de basisschool nooit zoiets gehad, misschien lag het aan de school(montessori).
En op t middelbaar, handvaardigheid en techniek waren een ramp!! Figuurzagen was ook horror.

Haken heb ik geleerd van mn moeder vorig jaar :P
  zondag 5 juni 2011 @ 17:27:24 #204
244933 trovey
Nachtoele
pi_97744298
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:19 schreef Herfstblad het volgende:
Ik vond figuurzagen echt vreselijk. Jeugdtrauma's. :X Ik tekende liever. Sowieso vond ik handvaardigheid - en later techniek - maar niets. :') Bij techniek liet ik de docent vaak boren of zagen.

[..]

Die had ik ook. En die had geen geduld. ;)

Haken kan ik trouwens door mijn moeder. Maar voor ik het eenmaal kon, hebben we ook nog heel wat woorden gehad ;).
Handvaardigheid op de Middelbare School....een vliegtuigje maken door draden aan elkaar te solderen, daar een 8 voor krijgen en dan viel het ding uit elkaar nadat je het lokaal had verlaten tot het punt dat je in de fietsenstalling weer helemaal terug was bij de losse draden. _O- Ik kan nog steeds niet solderen. :') Nog erger: net zo lang op een stuk hout moeten schaven/schuren tot je een vorm had die perfect in de palm van je hand pastte....weken achter elkaar schuren en schaven :X, de tijdverspilling ;( Zelfde idee trouwens ook nog eens gedaan met gips. :r
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_97744474
Ik had op de basisschool ook handwerken, waaronder breien. Haken helaas nooit geleerd op school! Daarom pas een halfjaar geleden geleerd!
Foto's van mijn wat brakke haaknaaldenmapje, maar ik ben nu helemaal klaar voor de set van Ebay :Y

De achterkant heeft een kontzak *)

Alleen de afwerking is waardeloos, maar heb helaas ook nog nooit naailes gehad, mezelf geleerd..

En het beginnetje van mijn mini-lucy-bag!

haken is cool
pi_97747189
Ik vind het leuk, dat haaknaaldenmapje! Ik heb alles (inclusief rolmaat :') ) in een papieren zakje van de hobbywinkel zitten :P Ik ga wel los op mijn kerstverlanglijstje denk ik :D
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_97749883
Ik heb een naaikoffer gekocht in de lidl en daar zit alles in ;-)
pi_97751393
Leuk haaknaaldenmapje!
Ik heb alles in een etui van de hema :)
  zondag 5 juni 2011 @ 20:09:52 #209
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_97753005
Pijn aan mijn vingers van dat garen maar het wordt vast wel een leuk tassie.

Denk dat haaknaald 3,5 wel aan de krappe kant is, maar die staat toch op de wikkel vermeld. Allemaal vasten, wordt een vierkante shopper denk ik (kan nog veranderen). :)
Kleuren komen wat fletser over dan ze in werkelijkheid zijn.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_97755884
wow wordt wel mooi sanne!
haken is cool
  zondag 5 juni 2011 @ 21:16:18 #211
124690 Doobsie
doobsie
pi_97757471
Gaaf spul!! Is het niet heel stug ?

Haaknaaldenmapjeproject ligt in de prullenbak.. t wilde om de meter niet...
Maar wat anders verzinnen, etui is natuurlijk wel makkelijk... maar ja... wilde ook eens orgineel zijn hahaha
pi_97759903
Mooi mapje MissN! :D Leuk ook met die kontzak! En leuke kleurtjes voor die Lucy-bag.

Wordt inderdaad mooi met dat spul Sanne!

Ik heb net m'n kipje in elkaar gezet:

[ Bericht 0% gewijzigd door Kniertje22 op 05-06-2011 23:47:37 ]
pi_97759963
Leuke kip! Blijf het wonderlijk vindne hoe je met een draadje zoiets leuks kan maken.
pi_97761633
Ik heb al mijn haakspullen in een blikje:

When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_97762896
oeh dat ziet er leuk uit marjo! goed idee om de stopnaalden in een gehaakt lapje te steken..ik heb ze altijd los in een la liggen!! Mooie glitter-haaknaalden ook :)
haken is cool
  zondag 5 juni 2011 @ 23:18:15 #216
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_97765583
Nog deels under construction maar het werkt, dus bij deze even stiekem spammen: www.warmeoren.nl
Uiteindelijk zijn ze iets duurder geworden maar is de prijs gelijk voor alle extra's. Dit omdat er geen extra wol voor nodig is. Met verzendkosten wordt het ¤31,- en dat vind ik dan eigenlijk weer te veel dus ik denk dat ik het alsnog 1 euro goedkoper maak zodat het rond op ¤30,- uitkomt incl. verzenden.

Commentaar is natuurlijk welkom :) ik zie dit zelf als een werkende test, alles kan natuurlijk nog aangepast dus graag tips.
an urge to help mankind overcomes me
pi_97766591
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:50 schreef Kniertje22 het volgende:
Mooi mapje MissN! :D Leuk ook met die kontzak! En leuke kleurtjes voor die Lucy-bag.

Wordt inderdaad mooi met dat spul Sanne!

Ik heb net m'n kipje in elkaar gezet:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoi kniertje, wat een leuke kip, volgens mij heb ik die ook ergens in een haakboekje staan.
mooi gemaakt hoor
pi_97766800
Wat een leuke dingen komen hier toch altijd voorbij. Ik ben zelf nog druk met de rand om mijn granny Square, de 4e ronde hahaha.
maar tussendoor ben ik altijd op zoek naar leuke ideetjes, surf ik over de blogs
Misschien dat jullie deze al kennen. ik heb er ook op mijn eigen blog over geschreven.

http://byhookbyhand.blogspot.com/

Heel leuk om met zo'n basic poppetje te beginnen en dan een hele kleding lijn te maken of zelf te ontwerpen. Ik wil het echt een keer gaan doen.
De patroontjes zijn allemaal gratis te downloaden in pdf formaat
Dus echt een aanrader om daar een keer te gaan snuffelen.
pi_97766855
Leuke kip!

Saaw heb niet heel uitgebreid gekeken, maar als je als patroon effen hebt kun je alsnog uit twee kleuren kiezen, beetje onduidelijk. En geen hoofdletters is best vervelend lezen. En dat stukje over als ze morgen een muts willen hebben kwam op mij boos/bitchy over. Misschien dat het niet zo bedoeld is hoor, kan best.
pi_97767142
Leuke kip! :)

Ik heb mijn stopnaalden in een gehaakte cupcake zitten, net als mijn spelden. Alleen kleine naalden verdwijnen daarin. 8)7
pi_97767496
Ik heb mijn haaknaalden in zo'n ouderwetse haaknaaldendoosje zitten (houten)

Hij is van mijn moeder geweest, dus hou ik ze daarin.
Ik zie vaak van die moderne haaknaalden voorbijkomen, maar ik geloof niet dat ik daar zo gauw aan zou kunnen wennen, aan zo'n breed handvat. Ik ben zo gewend aan mijn ijzeren haaknaaldjes.
:)
pi_97767542
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:34 schreef hallopeetje het volgende:

[..]

Hoi kniertje, wat een leuke kip, volgens mij heb ik die ook ergens in een haakboekje staan.
mooi gemaakt hoor
Dankjewel! :) Hij komt uit het boekje 'Vrolijke beestjes haken' van Rina Soffers. Staan nog meer leuke beestjes in, maar ik vind de patroontjes niet altijd even makkelijk te volgen...

quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:40 schreef Whoopdidoo het volgende:
Saaw heb niet heel uitgebreid gekeken, maar als je als patroon effen hebt kun je alsnog uit twee kleuren kiezen, beetje onduidelijk. En geen hoofdletters is best vervelend lezen. En dat stukje over als ze morgen een muts willen hebben kwam op mij boos/bitchy over. Misschien dat het niet zo bedoeld is hoor, kan best.
Precies wat ik ook wilde zeggen. :Y Vind het wel leuk gedaan en duidelijk met al die tekeningetjes van de verschillende modellen bij elkaar en in welke uitvoeringen ze te krijgen zijn.

Bedankt voor de complimentjes allemaal! :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Kniertje22 op 05-06-2011 23:58:57 ]
  maandag 6 juni 2011 @ 00:06:01 #223
74276 saaw
pi_97768184
Thanks voor het mega snelle commentaar whoop en kniertje!

Hoofdletters ben ik nog aan het aanpassen, dit was de draft versie van de tekst :D Dat kleurending is iets waar ik met mijn bescheiden technische kennis weinig aan kan doen. Uiteindelijk moet het een mooie flash website worden maar daar heb ik hulp bij nodig.
En ik begrijp dat dat winkel deel misschien raar over kan komen maar het is meer bedoeld als 'begrijp dat het handwerk is en dus even duurt'. Het hele idee van mijn site is dat je echt zelf kan samenstellen en daardoor kan ik bijvoorbeeld geen voorraadje aanleggen oid, wat je anders met een webshop natuurlijk wel zou doen.
Maar misschien dat ik het wat aardiger moet vermelden :)

Oeh en ik zie de kip nu pas O+ wat leuk!
Ik moet toch die mutsen een beetje los laten en wat van die fantastische diertjes proberen die jullie hier allemaal laten zien. ben alleen bang dat ik het geduld er niet voor heb :@ met zo'n kleine haaknaald enzo, maar het ziet er allemaal zo leuk uit *;

[edit]Heb bij kleur 2 'indien van toepassing' gezet, om eventuele verwarring te voorkomen, dankjewel whoop!
[edit2] En een vriendelijkere tekst.

Oh en meteen nog een vraagje. Ik heb nu de fototjes eerst en daaronder pas het gifje. VInden jullie dat duidelijk genoeg of zal ik het juist andersom doen?

[ Bericht 14% gewijzigd door saaw op 06-06-2011 00:19:41 ]
pi_97769526
Leuke kip.

Ik zou het gifje als 2de houden de eerste foto geeft direct het resultaat weer dat de klanten bij jou zou kopen en dat is natuurlijk het belangrijkste. Ik vermoed dat dat gedeelte flash word?

Ik zou ook dat groene achtergrond veranderen naar iets anders misschien is het gewoon handig om een licht gestreepte achtergrond te doen fzo. dat breekt de "kaaligheid" maar dat is mijn design belletje dat rinkelt :p ik heb misschien wel iets voor je hiervoor: http://www.stripegenerator.com/ kan je handig achtergrond strepen mee maken ik gebruik heb bijna altijd bij men website ontwerpen om zo'n kale achtergronden mee te verbergen. Misschien kan je "de site" of het midden dan in een soort van container steken met afgronde hoeken of misschien kan je het zo doen dat het midden van je website op een soort van billboard komt te staan. Nja ik weet natuurlijk niet hoe ver je zelf kan gaan in design aspect :p.
Only Heroes live forever.
blog
  maandag 6 juni 2011 @ 00:41:39 #225
74276 saaw
pi_97769889
Het gifje wordt hopellijk uiteindelijk flash. Dat je op kleine plaatjes kan klikken die dan groot in het midden komt en je meteen de kleur, patroon, etc kan kiezen en verzenden, dan hoeft er geen los formulier meer naast en kun je gewoon zien hoe het er uiteindelijk uit komt te zien.
Maar dat zou best wel nog even kunnen duren :) mijn hulp heeft het druk.

Design-technisch weet ik nog niet zo goed wat ik er mee wil. Ik wil het in ieder geval clean en simpel houden maar het moet natuurlijk wel nog iets afgewerkter dan dit worden.
Thanks voor het meedenken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')