Handvaardigheid op de Middelbare School....een vliegtuigje maken door draden aan elkaar te solderen, daar een 8 voor krijgen en dan viel het ding uit elkaar nadat je het lokaal had verlaten tot het punt dat je in de fietsenstalling weer helemaal terug was bij de losse draden.quote:Op zondag 5 juni 2011 17:19 schreef Herfstblad het volgende:
Ik vond figuurzagen echt vreselijk. Jeugdtrauma's.Ik tekende liever. Sowieso vond ik handvaardigheid - en later techniek - maar niets.
Bij techniek liet ik de docent vaak boren of zagen.
[..]
Die had ik ook. En die had geen geduld.![]()
Haken kan ik trouwens door mijn moeder. Maar voor ik het eenmaal kon, hebben we ook nog heel wat woorden gehad.
Hoi kniertje, wat een leuke kip, volgens mij heb ik die ook ergens in een haakboekje staan.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:50 schreef Kniertje22 het volgende:
Mooi mapje MissN!Leuk ook met die kontzak! En leuke kleurtjes voor die Lucy-bag.
Wordt inderdaad mooi met dat spul Sanne!
Ik heb net m'n kipje in elkaar gezet:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dankjewel!quote:Op zondag 5 juni 2011 23:34 schreef hallopeetje het volgende:
[..]
Hoi kniertje, wat een leuke kip, volgens mij heb ik die ook ergens in een haakboekje staan.
mooi gemaakt hoor
Precies wat ik ook wilde zeggen.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:40 schreef Whoopdidoo het volgende:
Saaw heb niet heel uitgebreid gekeken, maar als je als patroon effen hebt kun je alsnog uit twee kleuren kiezen, beetje onduidelijk. En geen hoofdletters is best vervelend lezen. En dat stukje over als ze morgen een muts willen hebben kwam op mij boos/bitchy over. Misschien dat het niet zo bedoeld is hoor, kan best.
ik geef handwerkles (oa dus breien en haken) op een basisschool en de hoeveelheid die het niet leuk vind of het niet leuk gaan vinden doordat ze het niet onder de knie krijgen, is op 2 handen te tellen (op de 50-60 kinderen die ik wekelijks zie)quote:Op zondag 5 juni 2011 14:43 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Ik ben 20 en kreeg elke vrijdag middag voor een X aantal weken brei/haak les..Als jongen zit je daar niet echt op te wachten terwijl ik het wel een aantal keer met mijn oma heb gedaan.
Introduceer Wildbreien!quote:Op maandag 6 juni 2011 12:11 schreef knorretje het volgende:
[..]
ik geef handwerkles (oa dus breien en haken) op een basisschool en de hoeveelheid die het niet leuk vind of het niet leuk gaan vinden doordat ze het niet onder de knie krijgen, is op 2 handen te tellen (op de 50-60 kinderen die ik wekelijks zie)
Dat is een handig blikje! Is dat gewoon een pennenblik? Ben steeds al op zoek naar iets fatsoenlijks om m'n haakspullen in mee te nemen, want ik reis veel en stop het nu in een etui maar dat werkt niet echt omdat alles dan steeds door elkaar ligtquote:Op zondag 5 juni 2011 22:17 schreef -Marjo- het volgende:
Ik heb al mijn haakspullen in een blikje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt ja, met pasen had ik ze als bloemenvaasjes gemaakt, maar zo gebruik ik ze ook nuttigquote:Op maandag 6 juni 2011 12:06 schreef beefcake het volgende:
Zijn dat glazen potjes met een haakwerkje er omheen Tan? Super!
Over reizen gesproken,weet iemand of ze op het vliegveld moeilijk doen over haaknaalden meenemen in het vliegtuig (in je handbagage)?quote:Op maandag 6 juni 2011 12:32 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat is een handig blikje! Is dat gewoon een pennenblik? Ben steeds al op zoek naar iets fatsoenlijks om m'n haakspullen in mee te nemen, want ik reis veel en stop het nu in een etui maar dat werkt niet echt omdat alles dan steeds door elkaar ligt
hier in zwolle zijn best op veel plaatsen wildbrei-objecten te zien, dus de kinderen weten inmiddels wat het isquote:
Ik heb ze al vaak meegenomen en er is nog nooit moeilijk over gedaan.quote:Op maandag 6 juni 2011 13:28 schreef beefcake het volgende:
[..]
Over reizen gesproken,weet iemand of ze op het vliegveld moeilijk doen over haaknaalden meenemen in het vliegtuig (in je handbagage)?
Ik denk dat als je een grotere, plastic of houten/bamboo haaknaald meeneemt, ze er waarschijnlijk niet zo moeilijk over zullen doen. Je kan alleen geen schaartje meenemen, dus zou je daar een andere oplossing voor moeten zoeken. Bijvoorbeeld een nagelknippertje ofzo.quote:Op maandag 6 juni 2011 13:28 schreef beefcake het volgende:
[..]
Over reizen gesproken,weet iemand of ze op het vliegveld moeilijk doen over haaknaalden meenemen in het vliegtuig (in je handbagage)?
Wouw, wat een leuke kleedjesquote:Op maandag 6 juni 2011 14:34 schreef mmascha het volgende:
Fotospam! Ik moest er eerst een nieuw flickr-account voor aanmaken want ik was mijn wachtwoord vergeten![]()
[ afbeelding ]
Ik ben van plan om met Koninginnedag kleedjes te gaan verkopen. Ik heb nu 4 af. Alleen hier en daar nog een klein draadjes-wegwerk-drama.![]()
[ afbeelding ]
Een foto van alleen het HomeSweetHome-kleedje.
[ afbeelding ]
Ik ben nog met 2 dekentjes bezig. Die groen/blauwe moet nog iets meer groen krijgen een een smal blauw randje erom. Vaak heb ik tijdens het maken van een prject alweer een volgend idee wat ik dan alvast test. Vandaar dat ik vaak met meerdere projecten tegelijk bezig ben.
[ afbeelding ]
Ik las hier laatst iets over tapestry en dat heb ik afgelopen weekend maar eens uitgeprobeerd. Het is een paddestoel.
Bij een haaknaald tot maat 1,5 kan ik me er nog iets bij voorstellen.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:54 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb weleens gehoord dat iemand haaknaalden weg moest gooien op Schiphol. Persoonlijk zou ik het er niet op gokken
Wat is het eigenlijk? Gewoon een visje?quote:Op maandag 6 juni 2011 16:54 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]
Fish Tawashi gemaakt, met de hulp van Yachiru,want het is een Japans patroon
Een tawashi is een washandje voor de vaat. In heel veel vormen te maken.quote:Op maandag 6 juni 2011 17:46 schreef beefcake het volgende:
[..]
Wat is het eigenlijk? Gewoon een visje?
quote:Op maandag 6 juni 2011 18:45 schreef mmascha het volgende:
[..]
Een tawashi is een washandje voor de vaat. In heel veel vormen te maken.
Leuk Lyssa!
ik ben erg benieuwd of het mag, over een tijdje gaan we ook een lange tijd vliegen en dan is het wel erg leuk om onderweg een haakwerkje mee te nemen. Hou ons op de hoogte....quote:Op maandag 6 juni 2011 17:45 schreef beefcake het volgende:
Bedankt Lijnloos! Ik zat ook even op Transavia te zoeken naar zo'n lijstje maar daar kon ik niets vinden. Ik zie nog wel wat ik doen tzt, in ieder geval een reserve in mijn koffer stoppen.
oh wat leuk dit.quote:Op maandag 6 juni 2011 20:32 schreef cropje het volgende:
Ik heb de afgelopen weken aan 'project fiets' gewerkt. Een oud stationsbarrel helemaal uit elkaar gehaald, alles opgeschuurd, geverfd, gelakt, versierd... En zo'n fiets is natuurlijk niet 'af' zonder een zelf gehaakt zadelhoesje!
Tadaaa:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb nog even zitten denken over gehaakte jasbeschermers, die vind ik zooo gaaf! Alleen ik ga fietstassen op m'n fiets doen (kan ECHT niet zonder!) dus dan zie je er waarschijnlijk helemaal niets meer van. Voorlopig blijft het dus even hierbij.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh wat leukquote:Op maandag 6 juni 2011 20:32 schreef cropje het volgende:
Ik heb de afgelopen weken aan 'project fiets' gewerkt. Een oud stationsbarrel helemaal uit elkaar gehaald, alles opgeschuurd, geverfd, gelakt, versierd... En zo'n fiets is natuurlijk niet 'af' zonder een zelf gehaakt zadelhoesje!
Tadaaa:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb nog even zitten denken over gehaakte jasbeschermers, die vind ik zooo gaaf! Alleen ik ga fietstassen op m'n fiets doen (kan ECHT niet zonder!) dus dan zie je er waarschijnlijk helemaal niets meer van. Voorlopig blijft het dus even hierbij.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ehm datumprikker ofzo anyone? Wat is de vorige keer gebruikt precies?quote:Op maandag 6 juni 2011 21:29 schreef crochetwitch het volgende:
25 juni:
26 juni:
Herfstblad
2 juli:
EsseEi
3 juli:
EsseEi,
Kirsten
9 juli:
Herfstblad
EsseEi (tenzij mn vriendje dat niet zo heel leuk vind die dan bijna op vakantie gaat)
10 juli:
Herfstblad
EsseEi (tenzij mn vriendje dat niet zo heel leuk vind die dan bijna op vakantie gaat)
Kirsten
16 juli:
EsseEi
Crochetwitch
17 juli:
Herfstblad
EsseEi
Crochetwitch
Kirsten
Pennenblikje inderdaad. Ik heb het twee jaar geleden in Thailand gekocht voor een euro...quote:Op maandag 6 juni 2011 12:32 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat is een handig blikje! Is dat gewoon een pennenblik? Ben steeds al op zoek naar iets fatsoenlijks om m'n haakspullen in mee te nemen, want ik reis veel en stop het nu in een etui maar dat werkt niet echt omdat alles dan steeds door elkaar ligt
dat denk ik ook wel maar soms open je Ravery niet elke dag ( ik dus niet) daarom dacht ik zet het even netjes hier neer.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 08:48 schreef Tan het volgende:
Ik denk dat iedereen met Ravelry die mail wel heeft gekregen
Wat grappigquote:Op maandag 6 juni 2011 18:45 schreef mmascha het volgende:
[..]
Een tawashi is een washandje voor de vaat. In heel veel vormen te maken.
Leuk Lyssa!
Wat een klein plaatje, maar zo te zien wel heel schattig! Telefoonhoesje?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 10:17 schreef Lush-lady het volgende:
een paar van mijn laatste creaties, ik kan ze niet samen posten dus even losse posts
[ afbeelding ]
het stond ook op de homepage van ravelry als je voor 't eerst inlogde na die constatering, dus de boodschap is vast wel aangekomen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 08:50 schreef Toverheks het volgende:
dat denk ik ook wel maar soms open je Ravery niet elke dag ( ik dus niet) daarom dacht ik zet het even netjes hier neer.
freedom ?? nu ben ik geloof ik dom. Wat bedoel je daar mee???quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:04 schreef bietel het volgende:
Die paddestoel vind ik leuk, Lush-ladyZiet er een beetje freefrom uit! Dat uiltje is ook schattig <3
Toverheks, thanks voor je post van ravelry! Ik had het ook al gezien, maar zoals je al zei: als je niet regelmatig op ravelry komt en je mail niet regelmatig checkt, is het handig als je hier nog een kans hebt om het tegen te komen!
Freeform, als in vrije vormquote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:10 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
freedom ?? nu ben ik geloof ik dom. Wat bedoel je daar mee???
haha, dat klopt ja. ik vind het leuk om gewoon een beetje te freubelenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:18 schreef bietel het volgende:
[..]
Freeform, als in vrije vormZoals bijv.: http://www.ravelry.com/patterns/library/fragment-beret
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |