abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97603152
100513_112545_haaktopic.gif

The basics

Handige sites
Maten van haaknaalden vergelijken
Haakpatroon in tekens
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!

Vorige delen

01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 -
20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 -
39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58 - 59 - 60 - 61 - 62 - 63 - 64 - 65 - 66 - 67 - 68 - 69 - 70 - 71 - 72 - 73 - 74 - 75 - 76 - 77 - 78 - 79 - 80 - 81 - 82

Haaksels uit het vorige topic
Lyssa bedacht een leuk kadootje voor een collega ;)

en maakte weer een eendje

Ook maakte ze een mooie orchidee

en een varkentjessleutelhanger

Trui haakte een bijpassende bal voor Padma

en later werd de schitterende deken afgerond

Onze nieuwe haak-ster Guppyfriend maakt een mooi begin van een deken

Mirjam heeft de smaak te pakken van de bloemetjes

Bietel maakte een schitterende sjaal

en een tas in wording

Herfstblad heeft een omslagdoek gemaakt

een paar Jolige Jottes

Fladder de vlinder

en een paar strikken

De gelukspoppetjes van de moeder van Spiegelei

De stoere jongenssjaal van Tan met bloemetjeleeuwekopje

EsseEi maakte een leuke guirlande

Redostrike maakte een afgehakte vinger.... :o

en een bloemetje

Whoopdidoo haakte een varkentje en een zeehondje

De circles-to-squares deken in aanbouw van Mjk

And last but not least; Sanne haakte een mooi boeketje voor een crematie

en ontwierp een Barbiejurkje

[ Bericht 0% gewijzigd door Kniertje22 op 02-06-2011 16:20:07 ]
pi_97603528
Grr...dubbel gepost 8)7 Ben nog even aan het puzzelen om de foto's hier te krijgen, maar praten jullie gerust verder. ;)

Edit: Sorry, ik maak er een zooitje van... :'( :@
De foto's lukken me niet en ik zie nu dat het topic ook verkeerd genummerd is; het moet #84 zijn. (Er stond toch echt dat ik de nummering aan moest passen?)
Wat nu? Kan iemand dat veranderen ofzo?

[ Bericht 69% gewijzigd door Kniertje22 op 01-06-2011 23:36:11 ]
pi_97604555
Je kunt even een verzoekje in het Feedbacktopic plaatsen voor de TT ;)
pi_97604964
@Kniertje22: Dat is hem idd, maar wat een steek :o wel mooi resultaat. Hartelijk bedankt.
Only Heroes live forever.
blog
pi_97605189
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:44 schreef _Ophelia_ het volgende:
Je kunt even een verzoekje in het Feedbacktopic plaatsen voor de TT ;)
Bedankt, heb ik gedaan! :) Als iemand me nu nog kan vertellen hoe ik alle haaksels hier kan krijgen, ben ik helemaal uit de brand. ;) (Ik zorg er dus wél voor dat ik niet weer de laatste post krijg... :P )
quote:
99s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:52 schreef Redostrike het volgende:
@Kniertje22: Dat is hem idd, maar wat een steek :o wel mooi resultaat. Hartelijk bedankt.
Geen dank hoor! Had 'm zien staan in een boekje dat ik heb (300 haaktips en technieken). Vond de naam er wel op lijken, dus dacht al dat dat hem moest zijn. Heb die steek zelf nog niet gedaan...
pi_97605898
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:56 schreef Kniertje22 het volgende:

[..]

Bedankt, heb ik gedaan! :) Als iemand me nu nog kan vertellen hoe ik alle haaksels hier kan krijgen, ben ik helemaal uit de brand. ;) (Ik zorg er dus wél voor dat ik niet weer de laatste post krijg... :P )

[..]

Het bericht met de foto erin quoten en dan de tekst om de url aanpassen zodat er weer IMG en /IMG is vaak het snelste.
pi_97606336
Bij mij ging het de eerste keer met een nieuw topic ook mis, Kniertje ;) Dus je bent niet de enige.
  donderdag 2 juni 2011 @ 01:04:01 #8
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_97608642
Hoes voor mn laptop aan het haken *O* Vind die zeegroenige Saskia van de Wibra zo mooi O+
Bijna klaar, dan nog even een knoop er op. Foto's volgen natuurlijk :)
an urge to help mankind overcomes me
  Moderator donderdag 2 juni 2011 @ 07:07:56 #9
155227 crew  Guppy
dus
pi_97612090
Ik maak mijn deken van Zeeman wol, maar moet dus ook echt eens gaan kijken bij de Wibra :)

Wordt er in andere Nederlandse ketens eigenlijk nog wol verkocht? Behalve bij Zeeman en Wibra dus?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_97612330
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 07:07 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik maak mijn deken van Zeeman wol, maar moet dus ook echt eens gaan kijken bij de Wibra :)

Wordt er in andere Nederlandse ketens eigenlijk nog wol verkocht? Behalve bij Zeeman en Wibra dus?
nou de Action heeft zo nu en dan ook wel eens wol liggen. Maar dat is niet zo heel mooi en even duur als bij de zeeman en wibra.
  donderdag 2 juni 2011 @ 10:30:46 #11
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_97613881
Kniertje, je moet de URL kopieren van de foto's (rechter muisknop op foto, afbeeldings URL kopieren), en dan hetzelfde als normaal een foto invoegen :)
pi_97614815
:N De vwolletjes van de Action zijn een stukje dunner dan die van de Wibra en Zeeman.
  donderdag 2 juni 2011 @ 11:17:07 #13
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_97614877
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 07:07 schreef Guppyfriend het volgende:

Euroland (heet het zo?) heeft Phildar in de aanbieding. Is ook wat dunner dan Wibra en Zeeman, maar wel een goed merk. Acryl wol én katoen. Al is die katoen wel 2 euro, dus weer niet echt goedkoop. Er zitten wel leuke kleuren tussen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  donderdag 2 juni 2011 @ 12:21:29 #14
74276 saaw
pi_97616713
tadaaaaaa *O*

Moet ook maar eens bij de Zeeman gaan kijken dus. Heb afgelopen week 5 mutsen en deze hoes gehaakt van Wibra wol, word er helemaal blij van :D
pi_97616789
Hier nog steeds bezig om een binnentas te maken voor mijn fietsmandje, moet met vasten i.v.m. de nageltjes van mijn hondjes (die er anders doorheen gaan en vast komen te zitten in de gaatjes van het mandje :X ) dus het gaat superslow. :P Ik doe maar wat aan de hand van een te kleine binnentas ooit gekocht bij de het Kruidvat, gewoon iets groter maken dan dat model dus. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_97617137
Leuk laptophoesje!

Ik heb christel krukkert zojuist een mailtje gestuurd, er zit volgens mij een fout in een patroon in het boekje. Maar zit eigenlijk te twijfelen of dat wel zo netjes is.
pi_97617282

Mijn bestelling vilt is binnen! Supersnel! Binnen een week! Ik heb ook nog oogjes besteld, maar ik hoop dat die dame niet de daadwerkelijke waarde erop zet, want het komt uit Hong Kong en is meer dan 22 euro..
pi_97617385
Gaat het dan fout als het boven de 22 euro is?
Die van 6060 zet wel altijd minder erop.
Waar had je dat besteld?

Ik heb nu 3 dingetjes uit china/hongkong binnen, en 2 die al eerder verzonden zijn nog niet...Dus begin me wel zorgen te maken, maar ja gaat om 7 euro ofzo :P
pi_97617564
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 12:37 schreef Whoopdidoo het volgende:
Leuk laptophoesje!

Ik heb christel krukkert zojuist een mailtje gestuurd, er zit volgens mij een fout in een patroon in het boekje. Maar zit eigenlijk te twijfelen of dat wel zo netjes is.
Waarom zou dat niet netjes zijn? Kan altijd dat er iets fout is gegaan met het drukken en dat dat over het hoofd is gezien. :')
Optimist tot in de kist
pi_97617665
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 12:47 schreef Whoopdidoo het volgende:
Gaat het dan fout als het boven de 22 euro is?
Die van 6060 zet wel altijd minder erop.
Waar had je dat besteld?

Ik heb nu 3 dingetjes uit china/hongkong binnen, en 2 die al eerder verzonden zijn nog niet...Dus begin me wel zorgen te maken, maar ja gaat om 7 euro ofzo :P
Dan moet ik bijbetalen en daar heb ik geen zin in ;) 6060 had toch bepaalde formaat niet in bulk, ik heb 2x 100 paar besteld en 1x 20 van iets anders. Maar zij doet dat idd altijd netjes. De viltdame had wel de waarde erop gezet, maar dat was maar 14 dollar.

Ik had hier besteld: http://www.etsy.com/shop/yeahshop
pi_97617744
Hmm hopelijk zijn dat wel goede! Had ook van die oogjes waar nog van dat plastic aan zat, en die waren echt onmogelijk.
Wat moet je met 100 paar oogjes??
En war had je die viltdingetjes vandaan?
pi_97619861

Toch maar weer een nieuw projectje opgestart ivm toekomstige verjaardagskadootjes. Kussenhoesjes voor de kussentjes die ik al maanden geleden heb gekocht om straks kado te geven aan iemand die net een retro-camper heeft gekocht. Dacht zelf aan twee kussens en een deken, maar moet even kijken hoever ik kom qua paarse wol. (Ja, de foto zegt blauw, maar het is echt paars. Helaas moet ik mezelf nu echt even onder de douche door slepen en dan naar een verjaardag. Zal ik m'n werkje meenemen? (Gaat even onder de douche nadenken of dat een goed plan is....) Heb vandaag echte haakzin! })
pi_97619903
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 13:00 schreef Whoopdidoo het volgende:
Hmm hopelijk zijn dat wel goede! Had ook van die oogjes waar nog van dat plastic aan zat, en die waren echt onmogelijk.
Wat moet je met 100 paar oogjes??
En war had je die viltdingetjes vandaan?
Waar nog plastic aan zat? Ik begrijp niet wat je bedoeld :D Ik ben al door flink wat oogjes heen gegaan. De 6 mm oogjes gaan zo hard (ivm eendjes en varkentjes) Ik gebruik er veel :D Hoef ik voorlopig niets meer te kopen, ik betaalde 10 en 12 cent per paar, das natuurlijk erg weinig!

Dat vilt heb ik hier gekocht: http://www.etsy.com/shop/pirsuu

Net Guppyfriend op bezoek gehad! Was gezellig!
  donderdag 2 juni 2011 @ 14:30:10 #24
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_97620234
Leuk die viltdingetjes!! :D ook die webshop! krijg ik koopzin van, maar is natuurlijk onzin want mn moeder heeft dozen vol met vilt, en daar kan ik prima zelf vormpjes uit knippen en aan elkaar maken enzo ;)
Ohh en ik zou ook wel 100 oogjes willen bestellen! maar nog even wachten, tot deze wat "opper" zijn, heb nu namelijk controle op pakketjes die ik koop ;) (vriendje enzo ;))

haha crochetwitch, ik dacht ook al: paars?? zal wel omn een andere granny gaan dan :P maar goed, blauw is dus paars ;)
vervelend altijd als je echt enorme haakzin hebt en je moet ergens heen ;)
pi_97620535
Op de foto van de oogjes zie je nog een restje plastic aan het uiteinde. Oogjes die dat bij mij hadden, gingen met geen mogelijkheid dicht. Hoop dat deze dat wel gewoon doen!

Mooi vierkantje! Ik wil ook lekker dom vierkantjes doen. Maar heb nog een kussen die in elkaar moet dus mn moeder zou me vermoorden. Gelukkig is het bijna juli en dan mag ik van mezelf en deken gaan maken!
pi_97620651
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 14:40 schreef Whoopdidoo het volgende:
Op de foto van de oogjes zie je nog een restje plastic aan het uiteinde. Oogjes die dat bij mij hadden, gingen met geen mogelijkheid dicht. Hoop dat deze dat wel gewoon doen!

Mooi vierkantje! Ik wil ook lekker dom vierkantjes doen. Maar heb nog een kussen die in elkaar moet dus mn moeder zou me vermoorden. Gelukkig is het bijna juli en dan mag ik van mezelf en deken gaan maken!
Ah ja, bij de hele kleine is dat zo, ik heb alleen maar grotere gekocht. Ik ben benieuwd :D
  Moderator donderdag 2 juni 2011 @ 14:48:24 #27
155227 crew  Guppy
dus
pi_97620746
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 14:18 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Net Guppyfriend op bezoek gehad! Was gezellig!
Was gezellig inderdaad! :Y Nu thuis en snel een jurkje aangetrokken, wat was het heet op de fiets :o
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_97621037
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 12:37 schreef Whoopdidoo het volgende:
Leuk laptophoesje!

Weer een fout? Zonde dat in al haar boekjes totnutoe foutjes hebben gezeten :o Kan gebeuren natuurlijk, maar jammer vind ik het wel.
Vooral in de eerste druk van Gehaakte beestenboel.

En ik vind het wel netjes hoor. Fouten kunnen gemaakt worden en het is handig als jij weet waar je aan toe bent ;)
pi_97621248
Nou ja een fout, er was volgens mij een regel vergeten. Het ging van 48 naar 36, terwijl je maar 6x minderd. En ook van 4 naar 2 ertussen. Op de heenweg was wel gewoon 42 en 3 ertussen. Dus ergens is de regel weggevallen. Snap het ook niet zo, zoiets wordt toch nagekeken? Sowieso al nagehaakt(lijkt mij) en de proefdruk wordt toch ook nagekeken, en dan zie je misschien een verkeerd cijfertje niet, maar dit wel. Lijkt mij.

Man wat heeft dat ding reuzenpoten trouwens! En als ik naar zn hoofd kijk vind ik m zo raar. Maar er moeten natuurlijk nog ogen bovenop.
  donderdag 2 juni 2011 @ 15:11:04 #30
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_97621379
hmm ik vind het niet meer dan normaal eigenlijk dat je even mailt :) (of althans: als je het niet doet, snap ik dat ook, maar vind het helemaal niet stom ofzo, eerder aardig!:))

ik ben de krokodil van skymagenta aan het maken, en die bovenkant bestaat dus uit een rechte lap :P en ik hou niet zo van rechte lappen haken hahaha :$

oh en bedacht me trouwens een leuk kado voor 1e verjaardag van mn nichtje (over 2 maanden ;)): de koe van Christel Krukkert! M'n zus wou graag een grote knuffelkoe voor op dr kamer (met delfts blauw en dik bruna thema enzo ;)), dus met dubbele draad kom ik een heel eind denk ik! :D maar misschien geef ik 'm wel zomaar ;)
pi_97621522
Die is leuk ja! Maar gebrek aan donkergroen hier helaas! En tijd ook enzo :P Dat piratenschip van haar is ook zo cool. Maar ja wat moet ik met een piratenschip.

Ow met dubbele draad kom je wel een eind! Lijf is 54 en kop 60 dus das best wel groot!
pi_97622604
ik ben nog steeds bloemen aan het haken, en begin het steeds meer in de vingers te krijgen, leuk O+
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 2 juni 2011 @ 15:55:44 #33
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_97622657
Mijn opschrijfboekje dat ik altijd overal mee naartoe sleept, werd smoezelig van het verhuizen van tas naar tas, dus ik heb er een hoesje omheen gemaakt:

It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_97623487
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 00:15 schreef Herfstblad het volgende:
Bij mij ging het de eerste keer met een nieuw topic ook mis, Kniertje ;) Dus je bent niet de enige.
Pfff, nou gelukkig maar! :) Voelde me echt wel heel dom, terwijl ik dat volgens mij toch niet ben (tenminste, niet heel erg :P ). Maar het nu is nu (bijna) gelukt met heel wat hulp uit het feedbacktopic.

@Bietel en Redostrike; het spijt me, het lukt me niet om jullie foto's te plaatsen... Ik doe hetzelfde als bij de andere, maar toch gaat het niet goed. Ik zal er later nog wel weer eens naar kijken, maar wil nu zo eerst even een stukje haken. ;)

@Saaw; mooie laptophoes zeg!
pi_97623546

mijn meest recente bloemetje O+
  donderdag 2 juni 2011 @ 16:40:19 #36
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_97623875
Oeh ik was dat laptophoesje helemaal vergeten terwijl ik 'm super mooi vind!!!

En leuk notitieboekhoesje ook :D en mooie bloem Mirjam ^^
pi_97623895
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 12:21 schreef saaw het volgende:
tadaaaaaa *O*
[ afbeelding ]

Moet ook maar eens bij de Zeeman gaan kijken dus. Heb afgelopen week 5 mutsen en deze hoes gehaakt van Wibra wol, word er helemaal blij van :D
ik vind 'm echt heel tof!
pi_97624849
k zag net iemand fietsen met een vet mooi gehaakt jurkje..gewoon hemdmodel zeg maar O+ O+ O+
Ben helemaal geinspireerd!! Er zaten ook gewoon squares in en de achterkant was gewoon van stokjes..zo even snel te zien!
haken is cool
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:59:22 #39
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_97628204
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 17:12 schreef MissN het volgende:
k zag net iemand fietsen met een vet mooi gehaakt jurkje..gewoon hemdmodel zeg maar O+ O+ O+
Ben helemaal geinspireerd!! Er zaten ook gewoon squares in en de achterkant was gewoon van stokjes..zo even snel te zien!
O dat klintk weer te leuk! Ik moet eerst van mezelf nog 2 dekentje afhaken. Net tussendoor even een hoesje voor mijn ereader gemaakt. Ik wilde toch nog dat tapestry proberen dus dat heb ik maar even gecombineerd.

Er zijn weer mooie dingen gemaakt! Mooie OP ook!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  donderdag 2 juni 2011 @ 19:27:32 #40
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97629409
ik heb vanmiddag op een braderie een gehaakt rokje gekocht. voor slechts 3,50, en 't past nog perfect ook. inclusief voering. daar kan ik 't niet zelf voor maken. :)
in de haak.
  donderdag 2 juni 2011 @ 19:34:32 #41
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_97629675
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 16:29 schreef Mirjam het volgende:
[ afbeelding ]

Mooi Mirjam! O+
En Muck ook al zo'n mooi hoesje.

Ik denk dat ik mij op een "bag divider" ga storten. Ik wissel nogal eens van tas, dus een binnentas waar alles in zit in zijn eigen vakje lijkt me ideaal. Mijn tas ziet er altijd uit of er een bom in ontploft is. :o
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  donderdag 2 juni 2011 @ 19:37:05 #42
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97629778
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 12:21 schreef saaw het volgende:
tadaaaaaa *O*
[ afbeelding ]

mooi!

muck, jouw boek-hoesje vind ik ook leuk gelukt!

goed idee, sanne!
in de haak.
pi_97632035
Niet erg hoor Kniertje.

Ik heb net enkele gekleurde oogjes besteld bij die 6060 (clara) heel vriendelijk persoon heeft voor mij een speciale listing gemaakt op etsy met mijn gevraagde kleurtjes. En ik heb al bevestiging dat het verzonden is. Fantastisch gewoon.
blog
pi_97632552
6060 is een fijne verkoopster :) Ik koop altijd mijn ogen bij haar.
pi_97633777
Clara is inderdaad snel met verzenden, bestel er ook altijd!

Mijn Hello Kitty is af!

Nu hopen dat nichtje er ook blij mee zal zijn :-)
  donderdag 2 juni 2011 @ 21:18:22 #46
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97633862
geweldig goed gelukt, stefanie! zelfs met langwerpige oogjes en dat gele neusje is ook leuk! mooi hoor! als je nichtje daar niet blij mee is dan stuur je 'm maar naar hier. ;)
in de haak.
pi_97633947
Wel ja, ik vond steeds dat Hello Kitty langwerpige ogen heeft, dus heb er maar besteld ;-) Ik zal hem doorsturen als ze er niet blij mee is :D
pi_97635815
Oooh, Hello Kitty is cute! O+
Mooi bloemetje Mirjam, netjes gehaakt ook!
En dat hoesje van Muck vind ik ook erg leuk. :Y

Ik heb hier thuis ook al tig dingen verzonnen die ik kan bekleden met haaksel; hoesjes voor telefoon, agenda, bloempotten, ja zelfs verwarmingsbuizen, haha. Niet dat ik dat allemaal ga doen hoor, maar ik zie wel steeds meer mogelijkheden. :P

Ik heb tussen alle oponthoud door (foto's in OP plaatsen en opgeroepen worden door m'n werk) ein-de-lijk m'n proeflapje voor m'n circles-to-squares deken kunnen haken. Hij is met haaknaald 5,5 bijna 14x14cm, dus precies het goede formaat. :)

Hij is nu natuurlijk nog maar in 1 kleur, want ik had maar 1 bolletje gekocht. Maar morgen ga ik dus nog 2 andere kleuren erbij uitzoeken en dan kan ik los! :D
Ik zit trouwens wel steeds moeilijk te doen als ik de toer moet sluiten met een halve vaste in de eerste steek. :{ Weet nooit goed of dat maar door 1 lusje moet of door beide lusjes... En ik vind dat het toch wel erg zichtbaar blijft waar je de toer bent geëindigd. Iemand daar nog een goede tip voor?

Oh, en ik moet trouwens niet teveel lezen over oogjes bestellen enzo, anders ga ik ook zo weer oogjes bestellen. Maar ja, een deken heeft geen oogjes, dus niet nodig. :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Kniertje22 op 02-06-2011 22:13:03 ]
pi_97635980
Leuke hello kitty :D
blog
  donderdag 2 juni 2011 @ 22:12:22 #50
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_97636191
Wat een schatje van een Hello Kitty! O+
pi_97636659

Unicorn!

Hij is zo cute!

pi_97636703
Wat gaaf!!! helemaal te gek !!
pi_97636772
Leuke Kitty!

En unicorn is ook leuk! Ik overweeg ook hem te maken binnenkort. :)
  donderdag 2 juni 2011 @ 22:24:31 #54
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_97636777
ohh Hello Kitty is echt goed gelukt :D

Die unicorn is super leuk ook! super vrolijk ^^

en die circletosquare wordt vast heel tof:)

bovenste helft van de krokodil is af, nu bezig met de onderste helft. Hij wordt wel groot ^^ Uiteindelijk ongeveer 200 steken rond haken (maar eerst haak je een plate lap zeg maar, dus heen en weer, geen rondjes)
  donderdag 2 juni 2011 @ 23:08:19 #55
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97638703
prachtige eenhoorn! O+
in de haak.
pi_97640666
Hij is heel mooi geworden lyssa.
blog
pi_97648453
Boehoehoe mn kikker klopt niet.Had mail terug van christel. Er had nog een toer tussen gemoeten. Nu heeft ie dan maar een plat hoofd, jammer dan :P
pi_97649645
Plathoofdbreedbekkikker! Kan prima! :P
  vrijdag 3 juni 2011 @ 13:04:58 #59
244933 trovey
Nachtoele
pi_97654428
^O^
Optimist tot in de kist
pi_97660268
Pfffff ben nog steeds aan mn top aan t haken maar wordt er beetje moei van nu...
Het moeten ook zulke grote lappen worden :S
Maar nog maar ff doorzetten en echt eerst dat af, anders heb ik t nog niet aan deze zomer
pi_97665144
Wauw, die Unicorn!! O+ O+ Echt heel mooi gedaan Lyssa!

Ik heb na een middagje puzzelen met toeren sluiten eindelijk een goede methode gevonden waar ik tevreden mee ben. :D
Ik kreeg elke keer nadat ik de toer had gesloten een gat bij de volgende steek en het leek of ik een steek teveel had door die halve vaste die je moet maken. Daarbij zijn mijn 3 lossen (als beginstokje) hoger dan een stokje, zal wel een soort haakafwijking van me zijn. :P Anyway, het zag er gewoon niet uit.

Dus ik ben eindeloos aan het prutsen, uithalen en weer opnieuw beginnen, googelen en filmpjes kijken geweest totdat ik tegenkwam. Zij maakt dus gewoon 2 lossen en sluit niet met een halve vaste in een losse, maar eigenlijk dus in het eerste stokje (en ze zegt er ook nog bij dat dat vaak verkeerd wordt gedaan).
Dus dat heb ik meteen geprobeerd en het wordt veel mooier, plus het probleem van een steek teveel is ook opgelost! *O* Nou ja, misschien was dit allang bekend hoor, maar voor mij is het een openbaring!

Ik kan nu eindelijk beginnen met m'n circles-to-squares, waar ik vandaag de wolletjes voor heb gekocht!
  vrijdag 3 juni 2011 @ 19:39:04 #62
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_97667648
ohh dat is voor mij ook wel een beetje een openbaring, ik wist het gewoon niet zo goed en maak niet zo vaak squares. Maar het werd wel vaak lelijk: dat er een gat kwam ofzo. Dus thnx! :D
  Moderator vrijdag 3 juni 2011 @ 19:50:07 #63
155227 crew  Guppy
dus
pi_97668133
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:22 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]

Unicorn!

Hij is zo cute!

[ afbeelding ]
Je hebt m al af _O_ was is ie cute geworden!!
pi_97668831
*klop klop* Ik kom even bij jullie gluren, want ik vind haken erg leuk, maar kan niets meer dan sleeves maken voor telefoons enzo :') Patronen kan ik ook niet 'lezen' dus daar wil ik me ook (of juist) in verdiepen!
Ik ben nu bezig met een sleeve voor mijn iPad. Hier twee close-upjes van mijn werk:

Een beetje vreemd, maar wel lekker
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:14:11 #65
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_97669170
Welkom Beefcake! Wordt mooi je iPad sleeve!!!
En patronen lezen is niet zo moeilijk hoor;) als je weet hoe de steken heet, staan hier op de eerste pagina ook de engelse en amerikaanse namen, en de afkortingen van alles:)
ennuhhh we kunnen altijd helpen:D
pi_97670146
Lyssa mooie unicorn!

Beefcake, zo mooi en strak gehaakt zeg! Zo'n rechte lapjes zijn bij mij nooit zo mooi!

Dank je wel iedereen voor de complimenten!
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:49:40 #67
52016 Lyssa
music <3
pi_97670812
Mooi strak Beefcake! Haak je alleen in de achterste lus? Bewust voor gekozen voor deze sleeve? :D

Thanx voor de complimentjes O+ De eenhoorn is goed ontvangen bij haar nieuwe eigenaar!
pi_97674543
Dankjulliewel voor de reacties :) Lyssa ik heb er niet bewust voor gekozen, ik heb gewoon nog nooit een andere steek geprobeerd! Ik haak nu in een rondje, het is nog een koker zeg maar. Als hij lang genoeg is maak ik een kant dicht en kan de iPad erin geschoven worden. Ik zit alleen nog te twijfelen of ik er ook een flapje aan maak.

Ik ga me eens goed inlezen in de wereld van haaktermen want ik wil ook zulke mooie dingetjes als jullie kunnen maken O+ Zijn er ook wel eens meets eigenlijk? Dat lijkt me wel leerzaam!
  vrijdag 3 juni 2011 @ 21:57:31 #69
52016 Lyssa
music <3
pi_97674876
Als je amigurumi's gaat maken (knuffeltjes) dan is het beter om ipv de achterste lus, beide lussen te pakken voor de steek, anders kan de vorm nog wel eens afwijken! Kijk maar eens naar de linkjes en filmpjes in de openingspost! :D

Ik ben benieuwd wat voor moois je nog meer maakt!

Er zijn wel eens meets, niet zo vaak, maar we wonen in heel het land, dus misschien kan je altijd een minimeet doen!
pi_97675139
Ha, net in het topic en nu al iets geleerd ;) Dankje, ik ga eens filmpjes kijken.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:33:13 #71
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_97677015
welkom beefcake, altijd leuk om nieuwe mensen te verwelkomen! *O*

Lyssa wat een grappige eenhoorn. En Stefanie je Hello Kitty is mooi gelukt, mooie oogjes en neusje ook, waar heb je die gekocht? Ik kan nooit zo netjes knippen en vilt vast naaien op een beetje nette manier vind ik ook lastig!

Sorry dat ik niet meer had gereageerd op die oortjes, ik was het een beetje vergeten :@ . Ik heb ze nu nagekeken want ik weet dat ik er vorige keer ook een fout in zag. Ik heb de beschrijving nu aangepast en even gehaakt. Ik krijg nu dit:

Beetje slechte telefoon foto, maar het gaat even om de vorm (gehaakt met dun garen en grote naald zodat ik heel duidelijk de steken kon zien). Het is ongeveer een driehoekje. Het oortje goed opvullen, beetje vormen en goed vastzetten (in een ovaaltje op het hoofd vast zetten) dan komen ze het beste uit.

Verder nog een animeko amineko gemaakt:

op de tweede foto zijn de kleuren wat dichter bij de werkelijkheid. Hij is oranje met bruin (lekker retro :P , ik ga ook nog een bruin met oranje maken).
In de 4 pootjes zitten knikkers en in het lijfje ook. Alleen die in het lijfje heb ik eerst omhaakt zodat je ze niet tegen elkaar hoort kletsen zeg maar. Hij kan goed zelf zitten. Ik vind ze echt heel leuk omdat je ze van alles kan "laten doen".

Oh en nog een blikje omhaakt:

[ Bericht 0% gewijzigd door Spiegelei op 03-06-2011 22:54:43 (ik geloof dat ik dyslectisch word ...) ]
klerkje
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:39:39 #72
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_97677342
oeh hij is heel leuk die Amineko! :D en leuk blikje ook voor 'm ;)

pff respect voor mensen die alleen maar dekens en rechte dingen maken, ik maak een shawl en vind het echt zo saai na 1 rij
pi_97677439
Leuke Amineko! :)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:49:35 #74
1762 YPPY
Yppiaans
pi_97677883
Wat leuk zeg, met die cirkels en vierkanten. Ga ik onthouden. :)
Mooie kleurtjes trouwens zo bij elkaar.

Hello Kitty is schattig. O+

En unicorn superleuk!

Welkom beefcake, je haakt mooi regelmatig. :)

En over meets gesproken: goed plan! Wat denken jullie van iets totaal anders dan een woonkamer, omdat het bijna zomer is? Bijvoorbeeld lekker buiten en dan een park ofzo en zelf wat te eten en drinken meenemen? Nu kunnen we de vaste meetplek van OUD in Utrecht natuurlijk jatten O-) (maar dan de andere kant van het park) of iets anders verzinnen. *O*

Je bent weer eens goed bezig spiegelei!

Slechte foto, maar ik kan de zolder niet meer op, dan maak ik iemand wakker. ;)

pea sjaal voor mijn moeder, alleen nog wat draadjes afhechten.

iets groter: http://www.twitpic.com/56h3jd
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_97678216
Welkom Beefcake! En je haakt inderdaad erg mooi strak! :Y

Ik ben zelf zo'n 2 maanden geleden met haken en ik wist echt helemaal niks. Waar ik zelf veel aan gehad heb zijn de boeken 'Haken voor coole meiden' (ja, ik vind mezelf wel cool :P ) en '300 haaktips en technieken' en inderdaad de filmpjes op YouTube. Het fijne van die boeken is dat alles duidelijk wordt uitgelegd met fotootjes, zodat je dat rustig kunt bekijken. In die filmpjes gaat het vaak zo snel dat je 't niet altijd goed kunt volgen (helemaal als je de termen nog niet goed kent), maar er zijn ook genoeg filmpjes waar ze een stukje in slow-motion doen.

Aah, wat leuk zeg die Amineko. :D
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:56:09 #76
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_97678258
oh er staat iets in dat zwarte hokje ;) *zet scherm wat rechter* mooie shawl!!! :D

en meet, altijd leuk! :D buiten is wel lekker zomers ^^
pi_97678733
Spiegelei, heb je gepb'd voor de oogjes/neusjes :-) En geen probleem dat je niet meer gemaild hebt, ik heb ergens oortjes van een kat gevonden en deze nagehaakt ;-) Vindt ze al bij al nog goed gelukt, al ben ik er niet helemaal blij mee, maar daarom heb ik de strik zo groot gemaakt haha
  vrijdag 3 juni 2011 @ 23:22:25 #78
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_97679587
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:07 schreef beefcake het volgende:
*klop klop* Ik kom even bij jullie gluren, want ik vind haken erg leuk, maar kan niets meer dan sleeves maken voor telefoons enzo :') Patronen kan ik ook niet 'lezen' dus daar wil ik me ook (of juist) in verdiepen!
Ik ben nu bezig met een sleeve voor mijn iPad. Hier twee close-upjes van mijn werk:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
heel tof hoor, I haz a jealous O+

wat voor steek is het?
pi_97679735
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Netjes!
pi_97680069
Die kat is leuk, en wat een goed idee van die knikkers!
Mooie shawl Yp! Die steken zien er ingewikkeld uit :o

Parkmeet is een goed idee *O*
pi_97680212
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 23:22 schreef Mirjam het volgende:

[..]

heel tof hoor, I haz a jealous O+

wat voor steek is het?
Ehm... Vaste? Ik ben zo'n noob :')
En bedankt voor de complimenten allemaal, word er een beetje trots van :D
pi_97680502
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 22:55 schreef Kniertje22 het volgende:
Welkom Beefcake! En je haakt inderdaad erg mooi strak! :Y

Ik ben zelf zo'n 2 maanden geleden met haken en ik wist echt helemaal niks. Waar ik zelf veel aan gehad heb zijn de boeken 'Haken voor coole meiden' (ja, ik vind mezelf wel cool :P ) en '300 haaktips en technieken' en inderdaad de filmpjes op YouTube. Het fijne van die boeken is dat alles duidelijk wordt uitgelegd met fotootjes, zodat je dat rustig kunt bekijken. In die filmpjes gaat het vaak zo snel dat je 't niet altijd goed kunt volgen (helemaal als je de termen nog niet goed kent), maar er zijn ook genoeg filmpjes waar ze een stukje in slow-motion doen.

Aah, wat leuk zeg die Amineko. :D
Bedankt voor de tips! Er is op YouTube ook zoveel te vinden :o Een boek zou wel handig zijn om dingetjes een beetje geordend op een rijtje te hebben.
pi_97681714
De bibliotheek heeft me daar goed aan geholpen!
  zaterdag 4 juni 2011 @ 00:14:17 #84
74276 saaw
pi_97682192
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 16:29 schreef Mirjam het volgende:
[ afbeelding ]

die is leuk O+ heb je daar een patroon van? [of heb ik die gewoon over het hoofd gezien?]
  zaterdag 4 juni 2011 @ 00:15:36 #85
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97682259
hey bief! O+ wat leuk om jou hier te mogen verwelkomen! ik vind 't in je voorbeelden heel mooi dat je alleen door het achterste lusje hebt gehaakt. maar mocht je je aan poppetjes o.i.d. gaan wagen, dan kan het er wel heel anders uit gaan zien op die manier. standaard wordt toch door beide lusjes van 't 'V'-tje gehaakt. (wist ik eerst ook niet hoor!). hedde ge al een ravelry-account?

Yppy, mooie sjaal! is 't de sweet pea? of toch meer die southbay shawlette steek? de foto is wat donker om 't goed te kunnen zien.

ik ben vanavond bezig geweest met 't haken van een baars. :+ op verzoek van m'n lieftallige echtgenoot, die nogal een visfanaat is. een van z'n visvrienden vertelde 'm gisteren dat hij vader gaat worden. een rammelbaars zou het perfecte cadeautje zijn, volgens manlief. dus ik heb 't chubby fish patroontje van mygurumi een beetje aangepast, zodat ie iets meer op zo'n vis zou gaan lijken. moet nu alleen de oogjes nog.
in de haak.
pi_97682428
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 00:15 schreef trui het volgende:
ik ben vanavond bezig geweest met 't haken van een baars. :+ op verzoek van m'n lieftallige echtgenoot, die nogal een visfanaat is. een van z'n visvrienden vertelde 'm gisteren dat hij vader gaat worden. een rammelbaars zou het perfecte cadeautje zijn, volgens manlief. dus ik heb 't chubby fish patroontje van mygurumi een beetje aangepast, zodat ie iets meer op zo'n vis zou gaan lijken. moet nu alleen de oogjes nog.
Foto!
  zaterdag 4 juni 2011 @ 00:26:52 #87
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97682780
ik wilde eigenlijk wachten tot de oogjes er op zitten, maar allez, ik zal er even wat van proberen vast te leggen.

[edit]OK, hier is ie!

met dubbele voor-buik-vin, want die schijnen ze te hebben...

[/edit]

[ Bericht 37% gewijzigd door trui op 04-06-2011 00:37:31 ]
in de haak.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 00:40:10 #88
74276 saaw
pi_97683395
leeuuukk!! O+
pi_97683564
^O^ WWow! Goeie kleuren ook!
  zaterdag 4 juni 2011 @ 00:51:52 #90
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97683886
de kleuren vind ik maar zozo, maar ik wilde 't wel doen met wol die ik al in huis heb, en bovendien wilde ik wel een beetje vergelijkbare garens gebruiken, dus niet glanskatoen combineren met wol/acryl mengsel. maar jaaa het komt best aardig in de buurt, de kenner hier in huis is er in elk geval al heel enthousiast over. 'duidelijk een baars hoor!' :D
in de haak.
pi_97684146
Toffe vis trui O+ En wat is ravelry nou weer? Men, weer iets om me in in te lezen :P en door beide lusjes, moet je dan onder het v-tje door ahw? Want anders snap ik het niet ben ik bang. En ik mag dan ook wel iets losser gaan haken want als ik het nu probeer krijg ik mijn draadje niet mee naar voren zonder flink te wrikken.

De bieb, dat is een goede! Ik denk daar nooit aan, dat ik ook een niet-kinderboek mag lenen op het pasje van mijn zoon.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 01:01:02 #92
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97684221
ja, onder het hele V-tje door! en ravelry.com is een leuke site voor inspiratie/patronen/raad op haak/brei gebied. en ook heel geschikt om je eigen projecten op bij te houden. even registreren en vergeet dan natuurlijk niet lid te worden van de fok! groep aldaar. :)

haha ja, dan zeg je gewoon tegen de biebmevrouw/meneer dat je zonen ineens zo'n belangstelling voor haken hebben. :P

[ Bericht 44% gewijzigd door trui op 04-06-2011 01:08:35 ]
in de haak.
pi_97685246
Nou de jongste vindt het inderdaad behoorlijk interessant :D
Ravelry heb ik gevonden en meteen maar een account gemaakt. Morgen ga ik verder met inlezen, nu vallen mijn ogen dicht :z
  zaterdag 4 juni 2011 @ 11:37:56 #94
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_97691165
Wat een mooie dingen zijn er gemaakt zeg! Boekhoesje is eentje om te onthouden :Y Ik heb ooit een heel lelijk fotoalbum gekregen, maar die kan ik natuurlijk in een oogwenk mooi mhaken :')

Die eenhoorn is super, is dat een gratis patroon?

En Beefcake, als je eenmaal patronen snapt dan ga je echt helemaal los hoor :') Ik snap nu inmiddels de meeste Engelse ook en dan gaat er een wereld open. Je haakt trouwens wel heel netjes vind ik O+
  zaterdag 4 juni 2011 @ 11:48:24 #95
52016 Lyssa
music <3
pi_97691412
Nee, die eenhoorn komt uit het nieuwste boekje van Ana Paula Rimoli, maar is ook als los patroon te kopen. http://www.ravelry.com/patterns/library/shy-little-unicorn, daar is die 3 dollar. Hele boekje (gratis verzenden) is 12 euro. http://www.bookdepository(...)Rimoli/9781604680454
pi_97691586
Komt mijn moeder net aan met een leuk boek!
Ok, het is wel breien, maar er staan zulke leuke knuffels in!
(Heeft het vermoeden dat er zo iets vandaag nog op de breipennen wordt opgezet!)
Verder nog vlijtig aan de gang met de zwart-paarse granny square kussenhoesjes. Tot drie tellen is wel heel makkelijk, dus voor de afwisseling een popje breien moet kunnen!

zaterdag 4 juni 2011 @ 12:51:08 #97
74276 saaw
pi_97693125
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Naar aanleiding van mijn laptop sleeve vroeg een vriendinnetje mij een hoes voor haar ipad te maken maar die heb ik natuurlijk niet thuis liggen om te passen. Welke maat haaknaald heb je gebruikt en hoeveel steken heb je opgezet? Ik gebruik dezelfde methode [een koker maken en dan de onderkant dicht] dus dan zou het moten lukken :)

en crochetwitch ^^ die uil is te gek! jammer dat ik niet kan breien [nja, alleen een sjaal, rechtdoor is makkelijk]
  zaterdag 4 juni 2011 @ 12:56:44 #98
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_97693291
Tui je baars is echt tof! :D
En dat brei boekje is heel leuk ^^ moet ik ook nog steeds leren.

Gister paste niet al mn spullen in mn laptoptas, dus maar besloten ook een laptopsleeve te kopen/maken. Zit dus nog te twijfelen of ik iets ga haken of niet.
Kan ik tenminste een grotere tas meenemen!
pi_97693350
Wat een leuke baars! :)

En dat breiboekje is gaaf!

Ik heb een gehaakte laptopsleeve, maar ik gebruik hem nooit. :P
pi_97694763
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 12:51 schreef saaw het volgende:

[..]

Naar aanleiding van mijn laptop sleeve vroeg een vriendinnetje mij een hoes voor haar ipad te maken maar die heb ik natuurlijk niet thuis liggen om te passen. Welke maat haaknaald heb je gebruikt en hoeveel steken heb je opgezet? Ik gebruik dezelfde methode [een koker maken en dan de onderkant dicht] dus dan zou het moten lukken :)

en crochetwitch ^^ die uil is te gek! jammer dat ik niet kan breien [nja, alleen een sjaal, rechtdoor is makkelijk]
Is het een iPad 1 of 2? Dat scheelt wel een stukje in de maat namelijk. Ik heb voor mijn iPad 2 hoes een naald maat 3,5 gebruikt. Een heel rondje bestaat uit 94 steken. Nu zit de sleeve er best strak omheen, als je hem wat losser wil kan je een paar steken meer doen. De sleeve moet 25 cm lang worden, dan is hij net iets langer dan de iPad zelf. (Ik zit nu op 10,5 cm dus heb nog wat werk te gaan!)
  zaterdag 4 juni 2011 @ 13:47:18 #101
74276 saaw
pi_97694792
kwam dit net tegen

Broomstick Lace

gebruikt zowel een haaknaald als breipen, ik ga het binnenkort eens proberen

Oh en ik heb het patroon gekocht voor dit leuke vestje

dus van de week maar eens kijken of ik daar uit kom, het ziet er niet heel moeilijk uit

[ Bericht 13% gewijzigd door saaw op 04-06-2011 13:53:34 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')