De V250 is ook gewoon een kuttrein. Ziet er niet uit, gammel, jaren te laat en van een duidelijk blunderende fabrikant. En paars is gewoon een te foute, lelijke kleur.quote:Op woensdag 4 mei 2011 23:00 schreef Socios het volgende:
[..]
Jij grijpt echt alles aan om over de V250 te kunnen klagen, hè?
Wat maakt het nou uit? Op veel treinen zijn ze geel, op ICE-3 rood, nu keertje paars.
Andere tripjes, zie: http://www.nvbs.com/jongeren/quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:39 schreef MarkoAlmelo het volgende:
De rondleiding op kijfhoek was![]()
Leuk om het een keer van dichtbij te zien
die zie ik wel vaker hoorquote:Op donderdag 5 mei 2011 00:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm... verdwaalde trein...
Sta je in Almelo op de trein naar Deventer te wachten, komt er een DM-90 (Buffel) langs onderweg van Nijverdal naar Enschede met de 'Kampen-Zwolle' opdruk op de zijkant van de trein![]()
Die is toch wel een beetje verdwaald
muv de stadsbussen toch?quote:Op donderdag 5 mei 2011 04:13 schreef Bitlord het volgende:
Zon OV-chipkaart ophaalapparaat zit ook in alle bussen in de provincie Utrecht (de groene, de gele en de blauwe)
Huh, wat!? Per wanneer?quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:38 schreef greavy het volgende:
En stationsrestauratie Zwolle word binnenkort (definitief) gesloten.
quote:Restauratie station Zwolle verdwijnt
door Janine Stougie. donderdag 05 mei 2011 | 07:00
Tekstgrootte
ZWOLLE - De Zwolse stationsrestauratie verdwijnt. Hema is de belangrijkste kandidaat om de leegkomende ruimte te vullen.
NS houdt nog een slag om de arm, omdat het contract nog niet is getekend. Als alles doorgaat, en dat is wel de intentie van alle betrokken partijen, dan kan de Hema eind dit jaar al haar intrek nemen in het historische pand.
Met dit besluit komt er een einde aan een geschiedenis van ongeveer anderhalve eeuw. Zwolle kreeg in 1864 een station, twee jaar later verrees het prominente gebouw aan het Stationsplein, dat al jaren op de lijst met Rijksmonumenten staat en vanaf het begin onderdak bood aan de restauratie.
Het is nog niet duidelijk of het om een tijdelijk verblijf gaat of dat de Hema straks ook vaste domicilie krijgt in het nieuwe overdekte winkelcentrum, dat hoogstwaarschijnlijk in de verbrede tunnel onder de perrons wordt gebouwd.
Hoewel het voor 99 procent zeker is dat de tunnel verbreed wordt tot 47 meter, wordt voor de zomer pas de definitieve beslissing verwacht. Mocht het alom verwachte ja-woord komen dan krijgen in ieder geval Etos, Burger King, Starbucks en vaste huurders uit de NS-Servex-stal er hun onderkomen. "Stel dat er ruimte overblijft, dan komt onder meer de Hema in beeld. Maar je kunt je afvragen of ze daarna hun mooie locatie in het monument nog kwijt willen", aldus Anita Broekhuis van NS Reizigers.
Het is maar een ruimte met 4 muren erom heenquote:Op donderdag 5 mei 2011 11:53 schreef Socios het volgende:
[..]
Huh, wat!? Per wanneer?
Weer een stukje nostalgie dat van de treinreiziger afgepakt wordt. Regelmatig stap ik onderweg in Zwolle uit om daar wat te eten en met de Intercity van een half uur later verder te reizen. Een prachtige nostalgische stationsrestauratie. Bovendien gevestigd in een mooi stationsgebouw aan spoor 1 `onder de kap´ zoals het hoort.
HET IS VAN DE ZOTTE
Absoluut niet zo te definiëren.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:03 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Het is maar een ruimte met 4 muren erom heen
Zo maar een voorbeeld, ja!quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:14 schreef das_phantom het volgende:
Ach, kan me er wel iets bij voorstellen. Lang geleden kwamen oma en opa uit Venlo langs en aten we altijd in een station aan het spoor op Amsterdam Centraal
Centrumzijde is het laagst genummerd.quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Sporen worden toch ook genummerd vanaf de stationsrestauratie?
Het is heel makkelijk: als je weet waar de stationsrestauratie is weet je waar spoor 1 is, en vice versa!
quote:De conducteurs in treinen hebben donderdag hun handen vol aan studenten die niet weten dat zij niet gratis kunnen reizen met hun ov-kaart. Tientallen jongeren in het hele land zijn op de bon geslingerd of de trein uitgezet om alsnog een geldig vervoersbewijs aan te schaffen.
Voor ambtenaren welquote:Op donderdag 5 mei 2011 15:28 schreef Yreal het volgende:
Ja, maar het is dus geen nationale vrije dag, dat is zo krom..
http://www.nu.nl/economie(...)es-treinkaartje.htmlquote:De Europese Unie wil een Europees systeem om een internationaal treinkaartje te boeken. Ook het plannen van een treinreis in Europa moet makkelijker worden.
We moeten treinreizigers dezelfde naadloze boekingsfaciliteiten bieden als die van luchtvaartmaatschappijen, benadrukte Eurocommissaris Siim Kallas (Transport) donderdag.
Dat is nodig ''als we werkelijk willen dat mensen de trein nemen en het spoor op middellange afstanden werkelijk kan concurreren met het vliegtuig''.
Terug? Het is nooit weggeweest en zal ook nooit weggaan.quote:Op donderdag 5 mei 2011 16:52 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)es-treinkaartje.html
Hopla, daar komt het papieren kaartje terug
Geen horrorverhalen, want ik het gewoon betaald.quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga vast even popcorn maken voor de horrorverhalen van Ascendancy straks
Socios, get over it. Over 5 jaar bestaat het papieren treinkaartje alleen nog maar voor internationale reizen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:04 schreef Socios het volgende:
[..]
Terug? Het is nooit weggeweest en zal ook nooit weggaan.
Maar goed nieuws natuurlijk.
Absoluut niet waar.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:17 schreef Ascendancy het volgende:
Over 5 jaar bestaat het papieren treinkaartje alleen nog maar voor internationale reizen.
Heb je enige argumentatie omdat te onderbouwen? Want het staat in alle planningen.quote:
Ik heb al meerdere keren (al jaren inmiddels) aangegeven dat men te allen tijde met een papieren treinkaartje kan blijven reizen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:38 schreef Ascendancy het volgende:
Heb je enige argumentatie omdat te onderbouwen? Want het staat in alle planningen.
Je kent het idee achter argumentatie?quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:51 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik heb al meerdere keren (al jaren inmiddels) aangegeven dat men te allen tijde met een papieren treinkaartje kan blijven reizen.
Ja ja. De EU gaat zich druk maken over of elke lidstaat wel een Bevrijdingsdag heeft. Tuurlijk. Nou, je zal vast wel een bron hebben. Kom maar opquote:Op donderdag 5 mei 2011 17:16 schreef Ascendancy het volgende:
Maar toch blijf ik het vreemd vinden, onder de meeste CAO's is 5mei helemaal geen feestdag. Dit was het officieel ook nooit, maar onder druk van de europese unie is het dit wel geworden,
Waren dat niet dezelfde gepen die een paar maanden geleden van 40 meter hoogte golfplaten lieten vallen vlakbij het spoor waar 20 seconden later een trein langs kwam?quote:121 Teletekst do 05 mei
***************************************
Kort nieuws binnenland
***************************************
In Groningen hebben kraanmachinisten
de Dodenherdenking verstoord.Ze waren
zo druk bezig met het slopen van twee
silo's van de oude SuikerUnie-fabriek
dat ze de tijd vergaten en tijdens de
twee minuten stilte doorwerkten.De twee
kraanmachinisten worden vanaf nu niet
meer door het sloopbedrijf ingehuurd.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
De kans dat de vervoerders naar jou luisteren is anders uiterst klein.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:51 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik heb al meerdere keren (al jaren inmiddels) aangegeven dat men te allen tijde met een papieren treinkaartje kan blijven reizen.
Goed zo. Dus.....?quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:27 schreef Igen het volgende:
Geen dagkaartjes meer?
En waarom? Bij bijvoorbeeld het GVB kun je ook gewoon dagkaartjes krijgen (of op je eigen chipkaart zetten) dus het kan geen technische reden zijn.
Heel juistquote:Op donderdag 5 mei 2011 19:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Dus NS wil mensen naaien die een dagje erop uit willen?
Maar dat is dan wel een hele omslag van kruidvatkaartjes, blokkerkaartjes, lentetoer, www.eropuit.nl enzovoort.quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heel juistZe verdienen er niet genoeg op. Betaal maar gewoon voor elke meter die je rijdt.
Ja. Zal NS daar wakker van liggen denk jij? Ik denk van nietquote:Op donderdag 5 mei 2011 19:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar dat is dan wel een hele omslag van kruidvatkaartjes, blokkerkaartjes, lentetoer, www.eropuit.nl enzovoort.
Ja, want een limiet invoeren op hoeveel er per dag door de NS vanaf geschreven kan worden, zoals de oyster card in Londen, is schijnbaar ook te moeilijkquote:Op donderdag 5 mei 2011 19:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Dus NS wil mensen naaien die een dagje erop uit willen?
Welnee, gewoon zoals het hoort inchecken op het beginstation en uitchecken op je bestemming. Van Roosendaal naar Roosendaal kan volgens mij nooit zoveel gaan kosten hoorquote:Op donderdag 5 mei 2011 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
En dan gaan hobbyrondjes dus straks gewoon 60 tot 75 euro kosten![]()
En dan is het rap uit met de pret natuurlijk
Mag daar 14 uur tussen zitten dan? En wat als je controle krijgt van Eindhoven naar Tilburg en ze zien dat je in Roosendaal ingecheckt bent? Dan zijt ge het bokje, vriendquote:Op donderdag 5 mei 2011 19:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Welnee, gewoon zoals het hoort inchecken op het beginstation en uitchecken op je bestemming. Van Roosendaal naar Roosendaal kan volgens mij nooit zoveel gaan kosten hoor.
Als het niet meer is. Als ik een dagje ga treinen zit ik zo op 600 a 700 kilometer. Nou ja, dat doe ik dus niet meer als de dagkaart is verdwenen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
En dan gaan hobbyrondjes dus straks gewoon 60 tot 75 euro kosten![]()
En dan is het rap uit met de pret natuurlijk
Dan mag die conducteur mij eerst gaan uitleggen hoe ik dan had moeten in- en uitchecken. Genoeg overstappen die zo strak gepland zijn dat direct uit- en inchecken geen optie is..quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mag daar 14 uur tussen zitten dan? En wat als je controle krijgt van Eindhoven naar Tilburg en ze zien dat je in Roosendaal ingecheckt bent? Dan zijt ge het bokje, vriend
Toch moet dat. Staat in de voorwaarden, punt 2.2.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dan mag die conducteur mij eerst gaan uitleggen hoe ik dan had moeten in- en uitchecken. Genoeg overstappen die zo strak gepland zijn dat direct uit- en inchecken geen optie is..
Je moet ook gewoon geen omwegen met krappe overstaps willen reizen. Vindt NS dan.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:06 schreef James1988 het volgende:
En daarnaast zit er nog eens 3 minuten tussen in- en uitchecken.
Dat wordt dus nog een extra handicap bij het plannen van een hobbyrondje. Waar moet ik allemaal in en uitchecken, en kan dat allemaal wel?quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:04 schreef Ireyon het volgende:
Dan mag die conducteur mij eerst gaan uitleggen hoe ik dan had moeten in- en uitchecken. Genoeg overstappen die zo strak gepland zijn dat direct uit- en inchecken geen optie is..
Nou ja, het type mensen dat expres met de trein een route neemt die noch het snelste is, noch het kortste, noch de minste overstappen heeft, is volgens mij niet het type mensen is dat anders dezelfde route met de auto zou doen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat wordt dus nog een extra handicap bij het plannen van een hobbyrondje. Waar moet ik allemaal in en uitchecken, en kan dat allemaal wel?
Maar misschien willen ze niet dat er capaciteit besteed wordt aan mensen die niet per se vervoerd MOETEN worden. Of zo. Maar dat je op die manier de mensen de auto in jaagt staat als een paal boven water natuurlijk
Nee, maar het zijn er ook niet zoveel dat de NS er last van heeft lijkt me.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou ja, het type mensen dat expres met de trein een route neemt die noch het snelste is, noch het kortste, noch de minste overstappen heeft, is volgens mij niet het type mensen is dat anders dezelfde route met de auto zou doen.
NS niet alleen hoor. DIe andere koeielullen ook. Stel je wilt even van Groningen naar Veendam om in 11,7 seconden van alle drie de aanwezige bordjes een foto te maken. Je trein is vertraagd. Komt aan in Veendam, Machinist bouwt in 11,8 seconden de trein om en vertrekt weer naar Groningen. Dat kan dusquote:Op donderdag 5 mei 2011 20:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Je moet ook gewoon geen omwegen met krappe overstaps willen reizen. Vindt NS dan.
Nee, behalve als het ineens 5 tot 10 keer zo duur gaat wordenquote:Op donderdag 5 mei 2011 20:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou ja, het type mensen dat expres met de trein een route neemt die noch het snelste is, noch het kortste, noch de minste overstappen heeft, is volgens mij niet het type mensen is dat anders dezelfde route met de auto zou doen.
Gezien de huidige brandstofprijzen wordt het dan dat laatste of fietsen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, behalve als het ineens 5 tot 10 keer zo duur gaat wordenDan wel. Of je blijft gewoon thuis.
Dat komt omdat de controleteams bang zijn nooit meer thuis te komen als die barrels weer eens stilvallen daar.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:12 schreef Temlin het volgende:
tussen Arnhem en Winterswijk controleren ze toch nooit.
Die heb je hier zeker niet zoals in Duitsland, een ubergeil ritje Munchen-Munchen (rondje Duitsland) met 0 keer overstappen!quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Welnee, gewoon zoals het hoort inchecken op het beginstation en uitchecken op je bestemming. Van Roosendaal naar Roosendaal kan volgens mij nooit zoveel gaan kosten hoor.
Vraag me af hoe het dan zit als je de stoptrein Utrecht - Dordrecht neemt (via Hilversum - Schiphol - Den Haag HS). Dat mag gewoon. Voor de prijs van de kortste weg (en die gaat via Geldermalsen)quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:44 schreef Peterselieman het volgende:
Rondjes heb je hier idd niet meer. De Zoetermeer Stadslijn was volgens mij de laatste
Het klinkt heel cru, maar de NS is een bedrijf dat bedoeld is om mensen te vervoeren, niet om hobby's waar geen winst mee te behalen valt te faciliteren. En de mogelijkheid geven om via bizarre omwegen te reizen is dan ook helemaal niet functioneel, omdat ze in de praktijk misschien door 100 mensen met een hobby worden gebruikt.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dan mag die conducteur mij eerst gaan uitleggen hoe ik dan had moeten in- en uitchecken. Genoeg overstappen die zo strak gepland zijn dat direct uit- en inchecken geen optie is..
Kent de OV Chipkaart het product "via" ?quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
Dan moet je toch een via-kaartje kopen als je via Geldermalsen naar Dordrecht wilt? Geloof dat je er dan via Gorinchem op moet hebben staan
Ja, en dat is een ongelofelijke rip-off want zelfs als je Dordrecht-Houten wilt kopen berekent ie de prijs via Rotterdam en Utrecht als je geen via koopt. Zo klantvriendelijk allemaal.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
Dan moet je toch een via-kaartje kopen als je via Geldermalsen naar Dordrecht wilt? Geloof dat je er dan via Gorinchem op moet hebben staan
Nee, je checkt eerst in bij arriva en daarna bij NSquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Kent de OV Chipkaart het product "via" ?
Ja, en andere bedrijven kunnen het ook. Het is echt waardeloos dat vervoerders zelf alles mogen bepalen. Met die nieuwe VDU gaat het toch ook nergens meer over.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:51 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Overigens had de NS wel een dagkaartoptie of betaallimiet moeten instellen.![]()
Want nu ben je ook veel geld kwijt als je meer dan 1 stad in een dag wilt bekijken.
Ik heb daar eigenlijk alleen maar enkeldeks mat en wat cargo gezienquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:52 schreef bork het volgende:
Zo verse foto van een treinstel op een plek waar ik deze nog nooit had gezien.
[ afbeelding ]
en MET sluitseinen!![]()
Wat ook weer duurder is dan een papieren kaartje want twee keer instaptarief.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:54 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nee, je checkt eerst in bij arriva en daarna bij NS
Dat bedoel ikquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb daar eigenlijk alleen maar enkeldeks mat en wat cargo gezien
Eurlings heeft de OV-chipkaart als verplichte kaart voor treinen opgeschort totdat dit opgelost wordt. Maar de VVD zal het wel lekker door onze reet rammen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:55 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Wat ook weer duurder is dan een papieren kaartje want twee keer instaptarief.![]()
Wat een systeem, hè?!!!
Ook zoiets waar ik niet om gevraagd heb. However, via Rotterdam is het maar 1 km langerquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
Dan moet je toch een via-kaartje kopen als je via Geldermalsen naar Dordrecht wilt? Geloof dat je er dan via Gorinchem op moet hebben staan
Naar Houten?quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook zoiets waar ik niet om gevraagd heb. However, via Rotterdam is het maar 1 km langer
Nee, zelfs als je met NS blijft reizen, wordt je met een via gewoon heerlijk twee enkele reizen in rekening gebracht!quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Kent de OV Chipkaart het product "via" ?
Voormalige halte Utrecht Biltstraat lijkt me.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:57 schreef Ascendancy het volgende:
Waar is die foto bork? En waarom rijdt ie links?
Foto zal zijn tussen Blauwkapel Oost en Spoorwegmuseum (vanaf museumperron??)quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:57 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waar is die foto bork? En waarom rijdt ie links?
Wel prachtige sluitseintjes tho![]()
![]()
Het kan makkelijk zijn. Maar dan moet het systeem wel op de schop.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:02 schreef MREn het volgende:
[..]
Nee, zelfs als je met NS blijft reizen, wordt je met een via gewoon heerlijk twee enkele reizen in rekening gebracht!
Gemakkelijk zo, één kaart.
Hierquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:57 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Eurlings heeft de OV-chipkaart als verplichte kaart voor treinen opgeschort totdat dit opgelost wordt. Maar de VVD zal het wel lekker door onze reet rammen.
Waar is die foto bork? En waarom rijdt ie links?
Wel prachtige sluitseintjes tho![]()
![]()
Het hele systeem is trouwens verrot want als je via Geldermalsen kiest, was me heel logisch lijkt, ben je 36 euro kwijtquote:Op donderdag 5 mei 2011 22:01 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Naar Houten?![]()
Het scheelt trouwens 5 euro per retour
Ik zal eens gaan praten hoeveel mijn baas wil vergoeden als ik gewoon een jaarnetkaart neem. Ik hou het hele jaar al bij hoeveel ik reis en wat me dat kost. Misschien is dat wel de beste optie nog.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:02 schreef MREn het volgende:
[..]
Nee, zelfs als je met NS blijft reizen, wordt je met een via gewoon heerlijk twee enkele reizen in rekening gebracht!
Gemakkelijk zo, één kaart.
En laat me raden: die geldt natuurlijk alleen op NS-lijnen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zal eens gaan praten hoeveel mijn baas wil vergoeden als ik gewoon een jaarnetkaart neem. Ik hou het hele jaar al bij hoeveel ik reis en wat me dat kost. Misschien is dat wel de beste optie nog.
Zodra ie verchipt wordt wel ja. Want die komt op het NS gedeelte en daar mag de arriva niet in lezenquote:Op donderdag 5 mei 2011 22:06 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
En laat me raden: die geldt natuurlijk alleen op NS-lijnen.
Ja nou ja. We gaan het zienquote:Op donderdag 5 mei 2011 22:06 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
En laat me raden: die geldt natuurlijk alleen op NS-lijnen.
Ja, het wordt inderdaad een stuk makkelijker met de OV-Chipkaart.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:07 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Zodra ie verchipt wordt wel ja. Want die komt op het NS gedeelte en daar mag de arriva niet in lezen
Als student ga ik als ik met korting reis ook zo lang mogelijk kaartjes blijven kopen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:08 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja, het wordt inderdaad een stuk makkelijker met de OV-Chipkaart.
Misschien heel gek, maar ik ben nog niet om.
Als ik reis is het voornamelijk met de P+R bus en dat is met de OV-Chipkaart duurder dan als ik een los kaartje koop. Vanaf mijn woonplaats naar Groningen is een los kaartje iets duurder, maar dan heb ik wel ¤7,50 extra te besteden.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
och, voor slagjes Utrecht - Ede werkt het.
In Hongarije heb je ook bijna zoiets: Budapest-Keleti naar Budapest-Nyugati overstapvrij via een 540 kilometer lang rondje. En die verbinding rijdt om de 2 uur.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:42 schreef bork het volgende:
[..]
Die heb je hier zeker niet zoals in Duitsland, een ubergeil ritje Munchen-Munchen (rondje Duitsland) met 0 keer overstappen!
Een keer gepost hier maar uiteraard reageerde alleen Socios er op
Nou dat valt wel mee toch?quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:36 schreef greavy het volgende:
En ook voor A naar B is de OV flopkaart een onding.
Niet meer dan logisch dat er ook voor studenten een drive is ingebouwt om uit te checken, anders doet niemand het.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:43 schreef greavy het volgende:
- Je kaart word geblokkeerd als je vergeet uit te checken na X keer
Je punt? Je betaald toch niet meer?quote:- Als je automatisch opladen hebt word er "ineens" 3x geld afgeschreven, van de afgelopen 3/4/5 keren opgeladen
etc
Correct, dat is om mensen die expres niet uitchecken (omdat dat voordeliger is) te frustreren. Immers, je zal of je kaart moeten deblokkeren, of een nieuwe aanschaffen. En dan is het voordeel dat je had door niet uit te checken vaak al weer weg.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:43 schreef greavy het volgende:
- Je kaart word geblokkeerd als je vergeet uit te checken na X keer
Het geld van automatisch opladen wordt inderdaad in batches afgeschreven. Bij iedere afschrijving staat er keurig bij dat het automatisch opladen is met inchecktijdstip X. Helemaal correct dus.quote:- Als je automatisch opladen hebt word er "ineens" 3x geld afgeschreven, van de afgelopen 3/4/5 keren opgeladen
Ik blijf van mening dat het voor A > B > A-vervoer prima werkt. Dat doe ik al anderhalf jaar.quote:Voor de metro werkt het, tram kan beter, bus ook, maar trein zeker niet (al helemaal niet op NS manier)
Dat is technisch niet mogelijk: veel van de kaartlezers werken offline (in de bus bijvoorbeeld) en zelfs als ze al een realtime-verbinding hebben (zoals bij de NS) dan nog duurt het te lang om een transactie uit te voeren.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:49 schreef greavy het volgende:
Nee, niet meer, maar als er ineens 100 euro word afgeschreven, vind ik wel klote ja.
En stel dat je op dat moment 70 euro hebt. Je kaart word gelijk geblokkeerd...
Liever dat de betaaltransactie gelijk met bijboeken van saldo gebeurd.
Bij mijn NS-reizen is het meestal zo'n 2 dagen later al gedaan?quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:59 schreef greavy het volgende:
Ja, logisch. Maar als jij je kaart oplaad, hoeft volgens mij niet 3-4 weken later ineens 100 euro afgeschreven te worden. Dat kan ook eerder.
Bij de paaltjes verschijnt op het display dan volgens mij de melding dat je naar een servicebalie moet gaan... waarschijnlijk is er voor deze oplossing gekozen omdat een brief langer onderweg is. En omdat dit niks kost.quote:Dan sta je ineens met een geblokkeerde kaart op een station waar ze je niet helpen kunnen bij de Kiosk, en je verplicht naar een ander station of servicepunt van vervoerder moet.
Edit: Als ze je kaart blokkeren, mag je ook wel schrijven van TLS krijgen. Doen ze ook niet (of je moet geluk hebben...). Dan weet je tenminste dat je je kaart moet laten deblokkeren.
Nou ja, er is toch wel een middenweg mogelijk? Het opladen gaat in millisecondes. Dan kan je bijvoorbeeld binnen een uur daarna dat geld afschrijven. Daar hoef je geen weken mee te wachten toch?quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:49 schreef James1988 het volgende:
Dat is technisch niet mogelijk: veel van de kaartlezers werken offline (in de bus bijvoorbeeld) en zelfs als ze al een realtime-verbinding hebben (zoals bij de NS) dan nog duurt het te lang om een transactie uit te voeren.
Bij de OV-chipkaart zijn er slechts milliseconden de tijd bij een transactie, je kunt daar niks realtimes hebben omdat dit de snelheid uit het systeem haalt en zodoende de hoeveelheid fouten verhoogt.
Vandaar dat automatisch opladen in batches gebeurt: zodra TLS de data ontvangt van de vervoerders gaan ze het geld weer incasseren. Als je banksaldo te laag is wordt je kaart inderdaad geblokkeerd, niet meer dan terecht lijkt me: TLS heeft het geld tijdelijk voorgeschoten maar wil het wel terug.
Doen ze goedquote:Op donderdag 5 mei 2011 23:08 schreef Duvel het volgende:
Ik kreeg post van TLS dat ze mijn opgestuurde kaart hadden vernietigd. Ik had alleen geen kaart opgestuurd.
Heel erg. Ik heb mijn oude kaartnummers opgezocht, en dit nummer was niet bekend.quote:
Hoe komen die neukers aan je adres?quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heel erg. Ik heb mijn oude kaartnummers opgezocht, en dit nummer was niet bekend.
Interessante vraag. De kaart gaat via de baas...quote:
Nasty. Dat zou ik toch eens even nazoeken dan...quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Interessante vraag. De kaart gaat via de baas...
Ik geloof dat de kaartlezers ééns in de x tijd in de remise worden gekoppeld? en dat dan de transacties door het OV bedrijf nog moeten worden verwerkt.. Waarom kun je je reisgeschiedenis anders niet gelijk inzienquote:Op donderdag 5 mei 2011 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, er is toch wel een middenweg mogelijk? Het opladen gaat in millisecondes. Dan kan je bijvoorbeeld binnen een uur daarna dat geld afschrijven. Daar hoef je geen weken mee te wachten toch?
Ja goed punt.quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:29 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik geloof dat de kaartlezers ééns in de x tijd in de remise worden gekoppeld? en dat dan de transacties door het OV bedrijf nog moeten worden verwerkt.. Waarom kun je je reisgeschiedenis anders niet gelijk inzien..
Omdat bussen en trams niet elke 15 minuten in de remise staan ?quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja goed punt.
Waarom is die x tijd van je niet gewoon iets als 15 minuten of zo? Heb je per keer ook veeeeeeeel minder mutaties te verwerken
Bron?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:03 schreef Socios het volgende:
Die hele discussie is debet aan het feit dat treinkaartjes nooit zullen verdwijnen. Het draagvlak onder de reizigers is de afgelopen tijd alleen maar gedaald.
Argumentatie?quote:Ik blijf erbij: men zal te allen tijde met een papieren treinkaartje met de trein kunnen reizen.
Nogmaals... argumentatie?quote:Op de dag dat dat niet meer zou kunnen, mag men mij hierop wijzen, die dag zal nooit komen.
Thanks!quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:41 schreef Sandrvich het volgende:
In de buurt van Avelin kun je schijnbaar goed spotten op de LGV Nord.
Dat is geen argument natuurlijk hequote:Op donderdag 5 mei 2011 23:56 schreef Peter het volgende:
[..]
Omdat bussen en trams niet elke 15 minuten in de remise staan ?
Volgens de OV-bedrijven natuurlijk wel, en die houden van kul-argumenten waar zij alleen zelf beter van worden..quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is geen argument natuurlijk heDat weet je zelf ook wel
Als ik je vertel dat je een homofiele autist bent, is dat dan de waarheid?quote:
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:16 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Als ik je vertel dat je een homofiele autist bent, is dat dan de waarheid?
quote:
Neen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:16 schreef Ascendancy het volgende:
Als ik je vertel dat je een homofiele autist bent, is dat dan de waarheid?
Mja, als ik in of uit check dan weet hij ook een server te vinden. Weet ie ook waar ik ben.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:16 schreef James1988 het volgende:
Het argument klopt op zich wel. De bus heeft geen dataverbinding en kan dus zijn data niet doorgeven, dit kan hij pas bij de remise. In zoverre klopt het argument.
Zeker omdat dat geld kostquote:Wat men er niet bijvertelt is waarom de bus geen dataverbinding heeft... en waarom de data-uitwisseling naar TLS niet vaker plaatsvindt.
Geen enkele in- of uitchecktransactie is realtime. Alleen de handelingen bij een kaartautomaat of klantenservicebalie zijn dat.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, als ik in of uit check dan weet hij ook een server te vinden. Weet ie ook waar ik ben.
Dat is dan wel weer zo.quote:Zeker omdat dat geld kost![]()
Oftewel: er wordt alleen geld uitgegeven aan dingen die in het belang van de vervoerder zijn. Maar dan ook UITSLUITEND.
Das met gps door de pc in de bus zelf uit te rekenen, daarvoor hoeft de bus geen gegevens naar buiten te sturen... geen server voor nodig.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, als ik in of uit check dan weet hij ook een server te vinden. Weet ie ook waar ik ben.
vraag ik me ernstig af of dat uitsluitend GPS gebaseerd is. Ik heb eens VLAK voor Stadion galgenwaard ingecheckt, en ik mocht betalen vanaf Centraal Station. Op dat moment al een kilometer of 4 verderop.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:23 schreef Peter het volgende:
[..]
Das met gps door de pc in de bus zelf uit te rekenen, daarvoor hoeft de bus geen gegevens naar buiten te sturen... geen server voor nodig.
Het zou zo moeten werken ...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
vraag ik me ernstig af of dat uitsluitend GPS gebaseerd is. Ik heb eens VLAK voor Stadion galgenwaard ingecheckt, en ik mocht betalen vanaf Centraal Station. Op dat moment al een kilometer of 4 verderop.
Laatstgenoemde manier gebruikt Arriva om de treinstations aan te kondigen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:34 schreef James1988 het volgende:
Het gebeurt op basis van GPS of asomwentelingen, afhankelijk van waar de vervoerder voor heeft gekozen. Wanneer GPS-dekking wegvalt krijg je soms "Buiten gebruik" op de lezers, of pakken ze de laatst bekende of eerstvolgende locatie.
Bij asomwentelingen wordt er gewoon geteld hoe vaak de assen rond zijn gegaan sinds de laatste stop en bepaalt men zo de afgelegde afstand en dus de halte. Maar dat is dus ook weer afhankelijk van afvlakking van de wielen enzo...
Het was cynisch socios. Het bevat precies dezelfde argumentatie als jij toepast, dus wat maakt het minder waar?quote:
Pure onzin.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:38 schreef Ascendancy het volgende:
Het bevat precies dezelfde argumentatie als jij toepast, dus wat maakt het minder waar?
leuk dat je zo'n statement maakt, maar ik hoop dat je je realiseert dat je wederom een totaal gebrek aan argumenten hebt?quote:
Dus dat is een uiterst hachelijk criterium. 1 keer een bus 100 meter om laten rijden en de rest van de dag is het systeem van de legquote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:34 schreef James1988 het volgende:
Het gebeurt op basis van GPS of asomwentelingen, afhankelijk van waar de vervoerder voor heeft gekozen. Wanneer GPS-dekking wegvalt krijg je soms "Buiten gebruik" op de lezers, of pakken ze de laatst bekende of eerstvolgende locatie.
Bij asomwentelingen wordt er gewoon geteld hoe vaak de assen rond zijn gegaan sinds de laatste stop en bepaalt men zo de afgelegde afstand en dus de halte. Maar dat is dus ook weer afhankelijk van afvlakking van de wielen enzo...
Dat `statement´ is niet uit de `lucht gegrepen´. Dit standpunt heb ik al sinds dag 1 van bekendmaking OV-Chipkaart. Inmiddels alweer vele jaren geleden.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:41 schreef Ascendancy het volgende:
leuk dat je zo'n statement maakt, maar ik hoop dat je je realiseert dat je wederom een totaal gebrek aan argumenten hebt?
Komop, geef eens een argument waarom kaartjes blijven bestaan? Heb je een inside bron? een interessante oorzaak-gevolg redenatie of is het je onderbuik die aan het borrelen is?
Aan het einde van de rit moet er een nieuw ritnummer worden ingevuld en begint de meting van voor af aan.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus dat is een uiterst hachelijk criterium. 1 keer een bus 100 meter om laten rijden en de rest van de dag is het systeem van de leg
Dat is jouw standpunt. Je verkondigt het echter als een feit, terwijl je dat helemaal niet kunt weten tenzij je een insider bent bij NS, een van de andere vervoerders, of de politiek. Zolang dat niet het geval is is je standpunt niets meer dan een mening en zul je die ook als zodanig moeten presenteren, wat inhoudt: onderbouwen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:47 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat `statement´ is niet uit de `lucht gegrepen´. Dit standpunt heb ik al sinds dag 1 van bekendmaking OV-Chipkaart. Inmiddels alweer vele jaren geleden.
Ik praat geen onzin. Altijd zal men met papieren treinkaartjes met de trein kunnen blijven reizen. De OV-Chipkaart zal uiteindelijk louter gaan fungeren in de bus, tram en metro.
Agreed.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:48 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Jongens zit niet zo te zeuren over de chipkaart, ieder heeft zn eigen mening. zo houden
Schei toch uit man.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:50 schreef James1988 het volgende:
Dat is jouw standpunt. Je verkondigt het echter als een feit, terwijl je dat helemaal niet kunt weten tenzij je een insider bent bij NS, een van de andere vervoerders, of de politiek. Zolang dat niet het geval is is je standpunt niets meer dan een mening en zul je die ook als zodanig moeten presenteren, wat inhoudt: onderbouwen.
Oke je hebt je statement gemaaktquote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:52 schreef Socios het volgende:
[..]
Schei toch uit man.
Jij zit iedere dag onterecht te zeuren over FYRA, NS Hispeed en de HSL-Zuid.
Ik laat enkel weten dat men altijd met papieren treinkaartjes kan blijven reizen wanneer het over de OV-Chipkaart gaat, waar ik zelf nooit over begin.
Nou enquote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Precies, het enige probleem dat er is heet OV-chipkaart
ja begin daar ff overquote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:52 schreef Socios het volgende:
[..]
Schei toch uit man.
Jij zit iedere dag onterecht te zeuren over FYRA, NS Hispeed en de HSL-Zuid.
Ik laat enkel weten dat men altijd met papieren treinkaartjes kan blijven reizen wanneer het over de OV-Chipkaart gaat, waar ik zelf nooit over begin.
Wat een onzin. Ik heb mij daar nooit negatief over uitgelaten.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:55 schreef Dr_Flash het volgende:
JIJ doet niks anders dan trollen over hoe geweldig we dat aantoonbaar kansloos falende kutproduct wel moeten vinden![]()
Ever since dat bloknootje topic ben je gewoon één grote vleesgeworden viral campaign voor de HSL en alles wat daar naar ruiktGa toch weg man
Ze roepen altijd om in de trein dat je moet uitchecken op je eindbestemming, dus met een via doe ik dat ook niet, om niet 2 keer zo duur uit te zijn.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 01:19 schreef KapiteinT het volgende:
Over dat uit- en inchecken als je via-reis maakt: is het niet zo dat je niet 3 minuten hoeft te wachten als je bij een ander paaltje incheckt dan waar je uitgecheckt bent? Bij de metro werkte dat laatst wel.
Zolang je binnen het gebied van 1 vervoerder blijft kan dat. Misschien.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 01:21 schreef MREn het volgende:
[..]
Ze roepen altijd om in de trein dat je moet uitchecken op je eindbestemming, dus met een via doe ik dat ook niet, om niet 2 keer zo duur uit te zijn.
Volgens de voorwaarden officieel niet. Maar dat de hc vrijwel altijd omroept 'en is Utrecht Centraal uw eindstation, check dat uit', vrijwaart mij er van niet uit te checken als ik met een omweggetje reis.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 01:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zolang je binnen het gebied van 1 vervoerder blijft kan dat. Misschien.
Wat voor rondje ga je maken?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 01:26 schreef Dr_Flash het volgende:
oh volgende week om deze tijd ben ik ergens rond Bielefeld denk ik![]()
Slagje Stockholm he, zoals eerder aangekondigd. Plus waarschijnlijk nog wel wat collaterale schadequote:
Waarom via de loopbrug? Er ligt toch tegenwoordig gewoon een stuk perron tussen?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 01:40 schreef Socios het volgende:
Van spoor 6 naar spoor 1b en dat ook nog eens via de `oude´ loopbrug.
Ik heb nog nooit op de incheck paal een melding gehad zoals je zei. Alleen iets in de trend van inchecken niet mogelijk of kaart geblokkeerd ofzo.quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bij mijn NS-reizen is het meestal zo'n 2 dagen later al gedaan?
[..]
Bij de paaltjes verschijnt op het display dan volgens mij de melding dat je naar een servicebalie moet gaan... waarschijnlijk is er voor deze oplossing gekozen omdat een brief langer onderweg is. En omdat dit niks kost.
Het licht er vooral aan van wie dat paaltje is. Die regel van 3 minuten is puur een bedenksel van NS (op het gebied van de chipkaart gaat NS z'n eigen weg), dus hoeft niet voor paaltjes van andere vervoerders te gelden.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 01:19 schreef KapiteinT het volgende:
Over dat uit- en inchecken als je via-reis maakt: is het niet zo dat je niet 3 minuten hoeft te wachten als je bij een ander paaltje incheckt dan waar je uitgecheckt bent? Bij de metro werkte dat laatst wel.
Principekwestie. Er ligt al vele jaren een prachtige loopbrug, monumentale status erbij. Onnodig `gelijkvloers perron´.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 04:08 schreef dennistd het volgende:
Waarom via de loopbrug? Er ligt toch tegenwoordig gewoon een stuk perron tussen?
Dat is sinds een maand het geval.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 09:25 schreef Maxbet het volgende:
Is dat van die koplopers nieuw dan? Voor zover ik me kan herinneren heeft er in het afgelopen jaar eigenlijk geen koploper hierop gereden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In het Spoorboekje kan men bovenaan in tabel 27 zien wat de vertrek- en aankomsttijden van de treinnummers zijn.
Of in het digitale spoorboekje op internet:
http://www.ns.nl/spoorboekje/10a.pdf
en
http://www.ns.nl/spoorboekje/10b.pdf
Bronnen:
http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2011-3/LM.txt
Spoorboekje Nederlandse Spoorwegen
www.ns.nl
Beargumentatie:
NS wijzigt één keer in de paar maanden de omloop van het in te zetten materieel in zogenaamde "wijzigingsbladen". Ook de dienstregeling verandert dan soms (een beetje).
[ Bericht 4% gewijzigd door Sounddragon op 06-05-2011 21:38:01 ]
Dan ga je de één minuut overstap sowieso niet halen. Wil je kans hebben dan moet je sneltrein om x:32.30 langs het perron in Groningen staan met de deuren geopend.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Principekwestie. Er ligt al vele jaren een prachtige loopbrug, monumentale status erbij. Onnodig `gelijkvloers perron´.
Bron: geen
Beargumentatie: behoud nostalgie op het spoor
De kans is inderdaad klein dat ik het haal... Maar ja, dan maar een half uur wachten en spotten op Groningen. Dat is ook geen straf natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:30 schreef Peterselieman het volgende:
Dan ga je de één minuut overstap sowieso niet halen. Wil je kans hebben dan moet je sneltrein om x:32.30 langs het perron in Groningen staan met de deuren geopend.
Je bent gewoon bang voor verandering, dat is het!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:09 schreef Socios het volgende:
[..]
Principekwestie. Er ligt al vele jaren een prachtige loopbrug, monumentale status erbij. Onnodig `gelijkvloers perron´.
Bron: geen
Beargumentatie: behoud nostalgie op het spoor
Had eerder deze week wel een lekkere overstap op Groningen. Moest in drie minuten van 6a naar 3a om de trein richting Roodeschool te pakken. Geen probleem natuurlijk, want het bleek dat de sneltrein uit Leeuwarden toevallig op deze trein keerde (en op 3a binnenkwam) en ik dus gewoon kon blijven zittenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:32 schreef Socios het volgende:
[..]
De kans is inderdaad klein dat ik het haal... Maar ja, dan maar een half uur wachten en spotten op Groningen. Dat is ook geen straf natuurlijk.
Ik heb vooral een hekel aan nutteloze en slechte veranderingen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:35 schreef Duvel het volgende:
Je bent gewoon bang voor verandering, dat is het!
Ohw, relax! Sowieso vind ik dat heel veel treinseries aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Gewoon Harlingen Haven - Nieuweschans (en daar naar Duitsland), Stavoren - Veendam, keertje door naar Delfzijl, noem maar op.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:38 schreef Peterselieman het volgende:
Had eerder deze week wel een lekkere overstap op Groningen. Moest in drie minuten van 6a naar 3a om de trein richting Roodeschool te pakken. Geen probleem natuurlijk, want het bleek dat de sneltrein uit Leeuwarden toevallig op deze trein keerde (en op 3a binnenkwam) en ik dus gewoon kon blijven zitten
Zodat een storing in het westen van Friesland gevolgen heeft voor de treindienst in het oosten van Groningen?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:42 schreef Socios het volgende:
[..]
Ohw, relax! Sowieso vind ik dat heel veel treinseries aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Gewoon Harlingen Haven - Nieuweschans (en daar naar Duitsland), Stavoren - Veendam, keertje door naar Delfzijl, noem maar op.
Er zijn toch veel meer `langeafstandsverbindingen´ in Nederland?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:49 schreef Duvel het volgende:
Zodat een storing in het westen van Friesland gevolgen heeft voor de treindienst in het oosten van Groningen?
Men kan ook zeggen: de eeuwige zucht naar vernieuwing is niet overal goed voor.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:59 schreef Ascendancy het volgende:
Kortom, je mag niet merken in het dagelijks leven dat het een verandering is.
Get over it.
Goed plan; jullie lijken wel een stelletje kiftende autistische kutkinderen af en toequote:
Op termijn wil men dat weer terugdraaien en wil men de stoptreinen richting Hoogezand en Assen koppelen aan die naar Delfzijl en Roodeschool.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:54 schreef Peterselieman het volgende:
En zoveel doorgaande sporen zijn er nu niet meer op station Groningen
Geweldig nieuws! Voorbeeld van een goede verandering.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:23 schreef Igen het volgende:
Op termijn wil men dat weer terugdraaien en wil men de stoptreinen richting Hoogezand en Assen koppelen aan die naar Delfzijl en Roodeschool.
Je vergeet alleen dat het zowel de overheid als de ov-bedrijven aan hun arrogante reet zal roesten wat de reiziger vindt. Ze hebben wat bedacht en dus moet het ingevoerd.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:03 schreef Socios het volgende:
Die hele discussie is debet aan het feit dat treinkaartjes nooit zullen verdwijnen. Het draagvlak onder de reizigers is de afgelopen tijd alleen maar gedaald.
Ik blijf erbij: men zal te allen tijde met een papieren treinkaartje met de trein kunnen reizen.
Op de dag dat dat niet meer zou kunnen, mag men mij hierop wijzen, die dag zal nooit komen.
Op zich zou het wel mogelijk zijn om een bus een dataverbinding te geven, maar dat kost natuurlijk weer te veel.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:16 schreef James1988 het volgende:
Het argument klopt op zich wel. De bus heeft geen dataverbinding en kan dus zijn data niet doorgeven, dit kan hij pas bij de remise. In zoverre klopt het argument.
Wat men er niet bijvertelt is waarom de bus geen dataverbinding heeft... en waarom de data-uitwisseling naar TLS niet vaker plaatsvindt.
[..]Lief blijven
Mwoah, zo'n doorlopend perron is wel makkelijker, zeker voor reizigers die slecht ter been zijn.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:41 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik heb vooral een hekel aan nutteloze en slechte veranderingen.
Veranderingen die écht iets toevoegen dan wel verbeteren, zoals bijvoorbeeld (om maar iets te noemen) de LED-lamp in huis, moedig ik alleen maar aan.
Dus dan gaan er dieseltjes naar Assen?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Op termijn wil men dat weer terugdraaien en wil men de stoptreinen richting Hoogezand en Assen koppelen aan die naar Delfzijl en Roodeschool.
Het zou een soort van regiotram moeten wordenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:55 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dus dan gaan er dieseltjes naar Assen?
Wordt er dan ook bovenleiding aangelegd, ja?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:56 schreef Peterselieman het volgende:
Het zou een soort van regiotram moeten worden
Geen idee. Het project komt gelukkig wat euro's tekort.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:59 schreef Socios het volgende:
[..]
Wordt er dan ook bovenleiding aangelegd, ja?
Het doorkoppelen van de treinen staat daar in principe los van.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het zou een soort van regiotram moeten worden
Waarschijnlijk zullen de stellen op diesel en elektriciteit voort kunnen bewegen..quote:Op vrijdag 6 mei 2011 11:59 schreef Socios het volgende:
[..]
Wordt er dan ook bovenleiding aangelegd, ja?
Dat lijkt me ZO COOLquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:12 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zullen de stellen op diesel en elektriciteit voort kunnen bewegen..
De afgelopen dagen heb ik niet met FYRA gereisd, maar de keren dat ik met FYRA gegaan ben (inmiddels toch wel tientallen) reed deze altijd stipt op tijd.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:13 schreef Fixers het volgende:
Hoe rijd punctueel de fyra de laatste dagen eigenlijk? 'k Moet volgende week in Amsterdam zijn en een half uur tijdwinst is best aardig. De trein, mits een stipte fyra, is 3 minuten sneller dan de auto.
Ze gaan echt niet met treinen door de smalle straatjes in Groningen rijden hoor.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me ZO COOL![]()
Een driebaks Spurt met 2 powerpacks ertussen
De zogenaamde 4/10 is nu ook al leverbaar, alleen kiezen veel vervoerders er uit kostenoverwegingen niet voorquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me ZO COOL![]()
Een driebaks Spurt met 2 powerpacks ertussen
Huh? We hadden het toch over doorlopende treinen Assen - Roodeschool en zo?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Ze gaan echt niet met treinen door de smalle straatjes in Groningen rijden hoor.
Ja, best, doe maarquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:41 schreef Peterselieman het volgende:
Uhuh, maar een deel van de plannen bestaan ook uit het door laten rijden van Regiotrams de stad in
Yesyes!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 07:56 schreef greavy het volgende:
Aannemelijk was jij Marko uit Almelo
Paar leuke pics!
Het zal wel ja. Ik heb me dan ook niet in die onzin verdieptquote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:41 schreef Socios het volgende:
Er worden twee dingen door elkaar gehaald. De "regiotram" welke door de binnenstad van Groningen zal rijden en doorgaande treinen die uiteraard niet over de tramrails in de binnenstad zullen gaan.
Precies. En de stadstrams zullen elektrisch worden, de treinen blijven gewoon op diesel rijden, en alleen de regiotrams (maar die komen pas in 2020 ofzo) krijgen diesel én elektrische aandrijving.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:41 schreef Socios het volgende:
Er worden twee dingen door elkaar gehaald. De "regiotram" welke door de binnenstad van Groningen zal rijden en doorgaande treinen die uiteraard niet over de tramrails in de binnenstad zullen gaan.
Je bent tegen de tram door Groningen, ja?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:46 schreef Peterselieman het volgende:
Het zal wel ja. Ik heb me dan ook niet in die onzin verdiept
Zou je eens moeten doen, je erin verdiepen in plaats van aan de lopende band zonder enige onderbouwing roepen dat het allemaal kut en onzin is.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het zal wel ja. Ik heb me dan ook niet in die onzin verdiept
Sowieso is een tram toffer dan een bus.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Het laat mij betrekkelijk siberisch of er in Groningen trams rijden of nietIk ben van de treinen, de rest boeit me niet.
Waarom niet één dieselektrisch powerpack met een pantograaf op het dak? Lijkt me toch wat efficienter.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Een driebaks Spurt met 2 powerpacks ertussen
-knip, al heb je wel een beetje gelijk, iets minder mag ook wel-quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:13 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat is sinds een maand het geval.
De volgende Intercity's tussen Den Haag Centraal en Venlo v.v. (1900-serie) worden met Koplopers (InterCityMaterieel) gereden:
Rijdagen...Treinr...Materieel (Koploper dus)
MDWDV-- 1914 ICM
[knip]
In het Spoorboekje kan men bovenaan in tabel 27 zien wat de vertrek- en aankomsttijden van de treinnummers zijn.
Of in het digitale spoorboekje op internet:
http://www.ns.nl/spoorboekje/10a.pdf
en
http://www.ns.nl/spoorboekje/10b.pdf
Bronnen:
http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2011-3/LM.txt
Spoorboekje Nederlandse Spoorwegen
www.ns.nl
Beargumentatie:
NS wijzigt één keer in de paar maanden de omloop van het in te zetten materieel in zogenaamde "wijzigingsbladen". Ook de dienstregeling verandert dan soms (een beetje).
Huh, wtf?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:18 schreef greavy het volgende:
-knip-
Daar heeft een normale reiziger niets aan, en welke leek weet wat MDWDVZZ of M-W---ZZ betekend. Net als wie weet wat 1914, 1925 enzo betekent. Ga met je nummertjesfap lekker naar Somda. HIER houden wij het leesbaar.
Nou mag ik mezelf een leek vinden, maar zelfs ZONDER context snapte ik gelijk wat MDWDVZZ moest voorstellen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:18 schreef greavy het volgende:
[..]
-knip-
Daar heeft een normale reiziger niets aan, en welke leek weet wat MDWDVZZ of M-W---ZZ betekendt. Net als wie weet wat 1914, 1925 enzo betekent. Ga met je nummertjesfap lekker naar Somda. HIER houden wij het leesbaar.
Je lijkt net een zojuist gestopte roker.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:21 schreef greavy het volgende:
IK ben er mee gestopt. Die ICE HSL fapper gaat er steeds mee door. Moet hij ook kappen.
Dat het je in andere topics naar je hoofd stijgt omdat ze je als treinengoeroe zien dat is tot daar aan toe, maar zou je hier je wat minder elitair kunnen opstellen? Dat maakt lezen en meepraten hier een stuk fijner.quote:
Daar gaat het niet om. Schelden doe ik sowieso nooit en ik benader mensen niet op `dergelijke walgelijke wijze´. Het is niet zo dat ik constant een hele rij nummers posts ofzo, alleen bij het beantwoorden van vragen en/ of op verzoek.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:42 schreef Peter het volgende:
Dat het je in andere topics naar je hoofd stijgt omdat ze je als treinengoeroe zien dat is tot daar aan toe, maar zou je hier je wat minder elitair kunnen opstellen? Dat maakt lezen en meepraten hier een stuk fijner.
Maar de toon waarop je je dit topic opstelt ( het is zo omdat ik het zeg en ik ga geen andere bronnen aanvoeren om mijn mening te ondersteunen) is niet de prettigste en roept haast vanzelfsprekend weerstand op.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:45 schreef Socios het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Schelden doe ik sowieso nooit en ik benader mensen niet op `dergelijke walgelijke wijze´. Het is niet zo dat ik constant een hele rij nummers posts ofzo, alleen bij het beantwoorden van vragen en/ of op verzoek.
Wellicht komt dat wat verkeerd over, dat is niet zo bedoeld. Nogmaals: ik heb met niemand `problemen´ hier. Ook niet wanneer ik nota bene in het treinentopic voor `fapper´ uitgemaakt wordt; het slaat gewoon nergens op.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:47 schreef Peter het volgende:
Maar de toon waarop je je dit topic opstelt ( het is zo omdat ik het zeg en ik ga geen andere bronnen aanvoeren om mijn mening te ondersteunen) is niet de prettigste en roept haast vanzelfsprekend weerstand op.
Welnee, dit topic `runt´ al bijna 8 jaar. Het is één van de langstlopende en succesvolste reeksen op FOK! Diepgeworteld ft. met een zeer goede fundering komen er echt wel weer `zonnige´ tijden.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:49 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Niet zo moeilijk toch? Anders zie ik reeksnummer 315 wel eindigen als laatste nummer.
Het probleem is voor sommige denk ik meer dat jij jouw mening als feit presenteert. Bijvoorbeeld dat we ten allen tijde met papieren kaartjes kunnen blijven reizen. Maar als iemand dan vraagt waarom je dat denkt komt daar geen antwoord op.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:50 schreef Socios het volgende:
[..]
Wellicht komt dat wat verkeerd over, dat is niet zo bedoeld. Nogmaals: ik heb met niemand `problemen´ hier. Ook niet wanneer ik nota bene in het treinentopic voor `fapper´ uitgemaakt wordt; het slaat gewoon nergens op.
Bovendien mag ik best een `afwijkende´ mening hebben zoals bijvoorbeeld over de HSL Zuid. Ik bezwijk niet onder `sociale druk´ om ook maar constant de FYRA en V250 af te kraken.
Maar zo zijn er ook veel dingen waar ik hetzelfde over denk. Zoals de prachtfoto's van Zug-Chef die hier al vele jaren voorbij komen om maar iets te noemen.
Als je een behulpzame post wil posten doe je het zo:quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:22 schreef Socios het volgende:
[..]
Huh, wtf?Doe even normaal.
Ik maakte een zeer behulpzame post voor iemand die graag in ICM reist tussen Venlo en Eindhoven. Persoon in kwestie kan nu precies zien welke treinen planmatig daar met ICM rijden. De links naar het Spoorboekje zijn superhandig omdat boven iedere trein het corresponderende treinnummer staat.
Ik geef daar zelfs een direct link naar het Spoorboekje waar in één oogopslag alle treinen tussen Eindhoven en Venlo op staan. User Maxbet kan op deze manier heel snel opzoeken welke trein 'ie moet nemen om met een Koploper te reizen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:06 schreef greavy het volgende:
En niet verwijzen naar het spoorboekje, nietszeggende treinnummers vermelden en dergelijke..
AMEN.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:54 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Het probleem is voor sommige denk ik meer dat jij jouw mening als feit presenteert. Bijvoorbeeld dat we ten allen tijde met papieren kaartjes kunnen blijven reizen. Maar als iemand dan vraagt waarom je dat denkt komt daar geen antwoord op.
Voorheen deed ik dat ook, en kreeg ik volledig commentaar dat dat niet mocht cq slecht leesbaar was. Dus jij moet het ook NIET doen. Simpel. Typ maar wat woorden extra.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik geef daar zelfs een direct link naar het Spoorboekje waar in één oogopslag alle treinen tussen Eindhoven en Venlo op staan. User Maxbet kan op deze manier heel snel opzoeken welke trein 'ie moet nemen om met een Koploper te reizen.
Volgens mij is dat een test/hobbybak: ramen kunnen nog open en er zit nog ventilatie op de bovenverdieping.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
de eerste nieuwe bak DDZ is in ruwbouw klaar en staat in de bedoelde kleuren in Haarlem. Foto bij Nico Spilt
Voor mij maakt het niet zoveel uit, het is geen hocus pocus meer sinds ik een behoorlijke tijd in de mat verzorging heb meegedraaid.. Enige wat nog vraagtekens veroorzaakt is dat ik toch nog steeds vrij veel mat64 zie voorbijkomen hier, ben ondertussen weer terug in venlo..quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:06 schreef greavy het volgende:
[..]
Als je een behulpzame post wil posten doe je het zo:
Trein X, Den Haag CS v. x.xx, Rotterdam v. x.xx, et cetera
En niet verwijzen naar het spoorboekje, nietszeggende treinnummers vermelden en dergelijke..
Heb je hier ook een bron van of moeten we jou ook maar op je woord geloven?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:12 schreef greavy het volgende:
[..]
AMEN.
Enne, die papieren kaartjes staan zeker op uitgefaseerd te worden: NS is hier al mee bezig (!).
- Minder verschillende kaartsoorten aanbieden
- Steeds meer advies voor reizen met OVC
Mijn zeer goed ingelichte bronnen binnen NS over de kaartautomaten meld dat er straks alleen nog fietskaarten en dagkaarten voor de hond te verkrijgen zijn op papier.
5-retour word binnenkort uit de automaten gehaald, net als nog een aantal "onnodige" kaartsoorten.
Papieren kaartjes kan je straks ALLEEN nog maar met datum kopen, zonder datum gaat geheel verdwijnen, waarna alle stempelautomaten verdwijnen (ca. 6 maanden na uitfasering zonder datum)
Maar dan is het waarschijnlijk een planquote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:36 schreef greavy het volgende:
Medewerker van NS die zich bezig houdt met de kaartautomaten & OV-Chipkaart
In deze hoedanigheid zou Ik ze niet in de productie-omgeving inzetten neequote:Op vrijdag 6 mei 2011 16:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een test/hobbybak: ramen kunnen nog open en er zit nog ventilatie op de bovenverdieping.
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Ha. Nog een weekje dan zit ik hier weer eens in![]()
[ afbeelding ]
Ja, prachtige treinen om te zien maar ik wordt er nooit zo vrolijk van om lange stukken zo'n schommelboot te moeten zitten...quote:
Wijze woordenquote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:42 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat het je in andere topics naar je hoofd stijgt omdat ze je als treinengoeroe zien dat is tot daar aan toe, maar zou je hier je wat minder elitair kunnen opstellen? Dat maakt lezen en meepraten hier een stuk fijner.
Geldt overigens voor een ieder die zich aangesproken voelt. Ook voor wat betreft schelden en met respect reageren.. Bevalt iets je niet.. dan reageer je er toch gewoon niet op?
Gelul, bepaal jij of een topic of reeks open blijft of niet? Inderdaad, niet dus, want nu is hij dichtquote:Op vrijdag 6 mei 2011 15:52 schreef Socios het volgende:
[..]
Welnee, dit topic `runt´ al bijna 8 jaar. Het is één van de langstlopende en succesvolste reeksen op FOK! Diepgeworteld ft. met een zeer goede fundering komen er echt wel weer `zonnige´ tijden.
maar veendam ligt toch gewoon aan de lijn van groningen naar leer? :Squote:Op zaterdag 7 mei 2011 10:29 schreef Socios het volgende:
Reportage nieuw geopend treinstation Veendam.
Zoals jullie weten komen er sinds 1 mei jl. 07.34u na 58 jaar weer reguliere reizigerstreinen in Veendam.
Gisteren deze gereactiveerde spoorlijn voor reizigerstreinen met een bezoekje vereerd:
[ afbeelding ]
De trein naar Veendam staat gereed op spoor 1b te Groningen. De eindbestemming staat inmiddels ook aangeven op de CTA.
[ afbeelding ]
Het stationsbordje van Veendam. Gewoon op een ouderwetse `Duitse´ manier met afkorting op het stationsgebouw.
[ afbeelding ]
De spoorlijn even voorbij het station richting Stadskanaal.
[ afbeelding ]
De stationslaan kijkend op het stationsgebouw van Veendam
[ afbeelding ]
Een GTW (Gelenktriebwagen) uit Groningen komt Veendam binnenrijden.
Nederland is weer een spoorlijn rijker.
Nee, na Zuidbroek takt de lijn af richting het Zuiden.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 11:00 schreef Yreal het volgende:
maar veendam ligt toch gewoon aan de lijn van groningen naar leer? :S
"Herstelwerkzaamheden?" Dat zijn gewoon geplande werkzaamheden aan het spoor daar dit weekend.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 11:04 schreef Yreal het volgende:
Tussen Zoetermeer en Den Haag C rijden geen treinen door herstelwerkzaamheden.
Ohw, dat is wel raar dan... Vandaag kan men wel van Gouda naar Den Haag HS zonder overstap. Ik neem aan via Rotterdam dan gezien de reistijd van 37 minuten.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 11:10 schreef Yreal het volgende:
Vind het vreemd dat ie er 2x op staat. Er staat er eentje als verstoring en eentje als werkzaamheden
Is het niet gewoon uitloop?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 11:10 schreef Yreal het volgende:
Vind het vreemd dat ie er 2x op staat. Er staat er eentje als verstoring en eentje als werkzaamheden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 11:42 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Is het niet gewoon uitloop?Nee, want het onderhoud is ook de hele zondag nogSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, heel grappig!quote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:10 schreef Igen het volgende:
Ik ben gister ook naar Veendam geweest.
Zo te zien precies een uur eeder dan Socios.
Nee, klopt precies! Het had trouwens niet veel gescheeld of ik was ook nog bij jou in de trein geweest. Want ik kwam op de terugweg in gesprek met de conducteur, die moest bij Zuidbroek weer rechtsomkeert en vroeg of ik niet nog een slagje wou doen. Maar dat vond ik net een beetje te veel van het goede, wilde ook een beetje op tijd weer thuis zijn.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:22 schreef Socios het volgende:
[..]
Haha, heel grappig!![]()
Dan ben je zeker 17.42u weer uit Veendam vertrokken? In dat geval hebben we elkaar `gekruist´ net ten Oosten van Sappemeer Oost. Of langer dan een half uur in Veendam gebleven?
Haha, klopt ja. Mijn treinkaartje werd ook echt gecontroleerd tussen Zuidbroek en Veendam, lol.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:44 schreef Igen het volgende:
Nee, klopt precies! Het had trouwens niet veel gescheeld of ik was ook nog bij jou in de trein geweest. Want ik kwam op de terugweg in gesprek met de conducteur, die moest bij Zuidbroek weer rechtsomkeert
Leuk met die pijltjes.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 12:10 schreef Igen het volgende:
Ik ben gister ook naar Veendam geweest.
[ afbeelding ]
Zo te zien precies een uur eeder dan Socios.
[ afbeelding ]
Het nieuwe station. Naast het hek rechts ligt het spoor van de museumspoorlijn naar Stadskanaal. Het museumspoor ligt nu niet meer in het verlengde van de goederensporen, maar sluit direct na het nieuwe station op het nieuwe personenspoor aan.
[ afbeelding ]
De kaartjesautomaat.
[ afbeelding ]
Op de voorgrond het oude station, nu in bezit van museumspoorlijn. Op de achtergrond het nieuwe station, of tenminste de fietsenstalling ervan. Het perron zit verscholen achter een paar struiken.
[ afbeelding ]
De Stationsstraat van Veendam, met aan het einde het oude station. Een mooi ensemble met al die statige gebouwen in dezelfde stijl, vind ik.
En je kan bij de Arriva-treinen bij de machinistencabines meekijken:
Echt hè... Ik had de vertraagde stoptrein van 16.34u uit Leeuwarden (Vertrek met +8 uit Leeuwarden, aankomst nagenoeg op tijd in Groningenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:12 schreef Peterselieman het volgende:
Sneltrein nemen zat er gistermiddag niet in, Socios
Had er zelf ook last van, moest door de vertraging bijna een uur in Leeuwarden wachten op de bus die me verder zou brengen.
De trein die meer dan vijf minuten in Veenwouden stond, terwijl de jouwe met iets meer dan +5 voorbij kwam.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:53 schreef Socios het volgende:
[..]
Echt hè... Ik had de vertraagde stoptrein van 16.34u uit Leeuwarden (Vertrek met +8 uit Leeuwarden, aankomst nagenoeg op tijd in Groningen)
Welke trein had jij?
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
De trein die meer dan vijf minuten in Veenwouden stond, terwijl de jouwe met iets meer dan +5 voorbij kwam.
Had je mazzel mee. Mijn trein kwam met +15 aan in Leeuwardenquote:
Leuk gemaakt, hoor!quote:Op zaterdag 7 mei 2011 23:01 schreef KapiteinT het volgende:
Vandaag weer eens wat zitten rommelen met PHP, en een 'Welk station is dit?'-spel gemaakt.
Het resultaat is hier te bewonderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |