De V250 is ook gewoon een kuttrein. Ziet er niet uit, gammel, jaren te laat en van een duidelijk blunderende fabrikant. En paars is gewoon een te foute, lelijke kleur.quote:Op woensdag 4 mei 2011 23:00 schreef Socios het volgende:
[..]
Jij grijpt echt alles aan om over de V250 te kunnen klagen, hè?
Wat maakt het nou uit? Op veel treinen zijn ze geel, op ICE-3 rood, nu keertje paars.
Andere tripjes, zie: http://www.nvbs.com/jongeren/quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:39 schreef MarkoAlmelo het volgende:
De rondleiding op kijfhoek was![]()
Leuk om het een keer van dichtbij te zien
die zie ik wel vaker hoorquote:Op donderdag 5 mei 2011 00:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm... verdwaalde trein...
Sta je in Almelo op de trein naar Deventer te wachten, komt er een DM-90 (Buffel) langs onderweg van Nijverdal naar Enschede met de 'Kampen-Zwolle' opdruk op de zijkant van de trein![]()
Die is toch wel een beetje verdwaald
muv de stadsbussen toch?quote:Op donderdag 5 mei 2011 04:13 schreef Bitlord het volgende:
Zon OV-chipkaart ophaalapparaat zit ook in alle bussen in de provincie Utrecht (de groene, de gele en de blauwe)
Huh, wat!? Per wanneer?quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:38 schreef greavy het volgende:
En stationsrestauratie Zwolle word binnenkort (definitief) gesloten.
quote:Restauratie station Zwolle verdwijnt
door Janine Stougie. donderdag 05 mei 2011 | 07:00
Tekstgrootte
ZWOLLE - De Zwolse stationsrestauratie verdwijnt. Hema is de belangrijkste kandidaat om de leegkomende ruimte te vullen.
NS houdt nog een slag om de arm, omdat het contract nog niet is getekend. Als alles doorgaat, en dat is wel de intentie van alle betrokken partijen, dan kan de Hema eind dit jaar al haar intrek nemen in het historische pand.
Met dit besluit komt er een einde aan een geschiedenis van ongeveer anderhalve eeuw. Zwolle kreeg in 1864 een station, twee jaar later verrees het prominente gebouw aan het Stationsplein, dat al jaren op de lijst met Rijksmonumenten staat en vanaf het begin onderdak bood aan de restauratie.
Het is nog niet duidelijk of het om een tijdelijk verblijf gaat of dat de Hema straks ook vaste domicilie krijgt in het nieuwe overdekte winkelcentrum, dat hoogstwaarschijnlijk in de verbrede tunnel onder de perrons wordt gebouwd.
Hoewel het voor 99 procent zeker is dat de tunnel verbreed wordt tot 47 meter, wordt voor de zomer pas de definitieve beslissing verwacht. Mocht het alom verwachte ja-woord komen dan krijgen in ieder geval Etos, Burger King, Starbucks en vaste huurders uit de NS-Servex-stal er hun onderkomen. "Stel dat er ruimte overblijft, dan komt onder meer de Hema in beeld. Maar je kunt je afvragen of ze daarna hun mooie locatie in het monument nog kwijt willen", aldus Anita Broekhuis van NS Reizigers.
Het is maar een ruimte met 4 muren erom heenquote:Op donderdag 5 mei 2011 11:53 schreef Socios het volgende:
[..]
Huh, wat!? Per wanneer?
Weer een stukje nostalgie dat van de treinreiziger afgepakt wordt. Regelmatig stap ik onderweg in Zwolle uit om daar wat te eten en met de Intercity van een half uur later verder te reizen. Een prachtige nostalgische stationsrestauratie. Bovendien gevestigd in een mooi stationsgebouw aan spoor 1 `onder de kap´ zoals het hoort.
HET IS VAN DE ZOTTE
Absoluut niet zo te definiëren.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:03 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Het is maar een ruimte met 4 muren erom heen
Zo maar een voorbeeld, ja!quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:14 schreef das_phantom het volgende:
Ach, kan me er wel iets bij voorstellen. Lang geleden kwamen oma en opa uit Venlo langs en aten we altijd in een station aan het spoor op Amsterdam Centraal
Centrumzijde is het laagst genummerd.quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Sporen worden toch ook genummerd vanaf de stationsrestauratie?
Het is heel makkelijk: als je weet waar de stationsrestauratie is weet je waar spoor 1 is, en vice versa!
quote:De conducteurs in treinen hebben donderdag hun handen vol aan studenten die niet weten dat zij niet gratis kunnen reizen met hun ov-kaart. Tientallen jongeren in het hele land zijn op de bon geslingerd of de trein uitgezet om alsnog een geldig vervoersbewijs aan te schaffen.
Voor ambtenaren welquote:Op donderdag 5 mei 2011 15:28 schreef Yreal het volgende:
Ja, maar het is dus geen nationale vrije dag, dat is zo krom..
http://www.nu.nl/economie(...)es-treinkaartje.htmlquote:De Europese Unie wil een Europees systeem om een internationaal treinkaartje te boeken. Ook het plannen van een treinreis in Europa moet makkelijker worden.
We moeten treinreizigers dezelfde naadloze boekingsfaciliteiten bieden als die van luchtvaartmaatschappijen, benadrukte Eurocommissaris Siim Kallas (Transport) donderdag.
Dat is nodig ''als we werkelijk willen dat mensen de trein nemen en het spoor op middellange afstanden werkelijk kan concurreren met het vliegtuig''.
Terug? Het is nooit weggeweest en zal ook nooit weggaan.quote:Op donderdag 5 mei 2011 16:52 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)es-treinkaartje.html
Hopla, daar komt het papieren kaartje terug
Geen horrorverhalen, want ik het gewoon betaald.quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga vast even popcorn maken voor de horrorverhalen van Ascendancy straks
Socios, get over it. Over 5 jaar bestaat het papieren treinkaartje alleen nog maar voor internationale reizen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:04 schreef Socios het volgende:
[..]
Terug? Het is nooit weggeweest en zal ook nooit weggaan.
Maar goed nieuws natuurlijk.
Absoluut niet waar.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:17 schreef Ascendancy het volgende:
Over 5 jaar bestaat het papieren treinkaartje alleen nog maar voor internationale reizen.
Heb je enige argumentatie omdat te onderbouwen? Want het staat in alle planningen.quote:
Ik heb al meerdere keren (al jaren inmiddels) aangegeven dat men te allen tijde met een papieren treinkaartje kan blijven reizen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:38 schreef Ascendancy het volgende:
Heb je enige argumentatie omdat te onderbouwen? Want het staat in alle planningen.
Je kent het idee achter argumentatie?quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:51 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik heb al meerdere keren (al jaren inmiddels) aangegeven dat men te allen tijde met een papieren treinkaartje kan blijven reizen.
Ja ja. De EU gaat zich druk maken over of elke lidstaat wel een Bevrijdingsdag heeft. Tuurlijk. Nou, je zal vast wel een bron hebben. Kom maar opquote:Op donderdag 5 mei 2011 17:16 schreef Ascendancy het volgende:
Maar toch blijf ik het vreemd vinden, onder de meeste CAO's is 5mei helemaal geen feestdag. Dit was het officieel ook nooit, maar onder druk van de europese unie is het dit wel geworden,
Waren dat niet dezelfde gepen die een paar maanden geleden van 40 meter hoogte golfplaten lieten vallen vlakbij het spoor waar 20 seconden later een trein langs kwam?quote:121 Teletekst do 05 mei
***************************************
Kort nieuws binnenland
***************************************
In Groningen hebben kraanmachinisten
de Dodenherdenking verstoord.Ze waren
zo druk bezig met het slopen van twee
silo's van de oude SuikerUnie-fabriek
dat ze de tijd vergaten en tijdens de
twee minuten stilte doorwerkten.De twee
kraanmachinisten worden vanaf nu niet
meer door het sloopbedrijf ingehuurd.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
De kans dat de vervoerders naar jou luisteren is anders uiterst klein.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:51 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik heb al meerdere keren (al jaren inmiddels) aangegeven dat men te allen tijde met een papieren treinkaartje kan blijven reizen.
Goed zo. Dus.....?quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:27 schreef Igen het volgende:
Geen dagkaartjes meer?
En waarom? Bij bijvoorbeeld het GVB kun je ook gewoon dagkaartjes krijgen (of op je eigen chipkaart zetten) dus het kan geen technische reden zijn.
Heel juistquote:Op donderdag 5 mei 2011 19:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Dus NS wil mensen naaien die een dagje erop uit willen?
Maar dat is dan wel een hele omslag van kruidvatkaartjes, blokkerkaartjes, lentetoer, www.eropuit.nl enzovoort.quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heel juistZe verdienen er niet genoeg op. Betaal maar gewoon voor elke meter die je rijdt.
Ja. Zal NS daar wakker van liggen denk jij? Ik denk van nietquote:Op donderdag 5 mei 2011 19:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar dat is dan wel een hele omslag van kruidvatkaartjes, blokkerkaartjes, lentetoer, www.eropuit.nl enzovoort.
Ja, want een limiet invoeren op hoeveel er per dag door de NS vanaf geschreven kan worden, zoals de oyster card in Londen, is schijnbaar ook te moeilijkquote:Op donderdag 5 mei 2011 19:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Dus NS wil mensen naaien die een dagje erop uit willen?
Welnee, gewoon zoals het hoort inchecken op het beginstation en uitchecken op je bestemming. Van Roosendaal naar Roosendaal kan volgens mij nooit zoveel gaan kosten hoorquote:Op donderdag 5 mei 2011 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
En dan gaan hobbyrondjes dus straks gewoon 60 tot 75 euro kosten![]()
En dan is het rap uit met de pret natuurlijk
Mag daar 14 uur tussen zitten dan? En wat als je controle krijgt van Eindhoven naar Tilburg en ze zien dat je in Roosendaal ingecheckt bent? Dan zijt ge het bokje, vriendquote:Op donderdag 5 mei 2011 19:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Welnee, gewoon zoals het hoort inchecken op het beginstation en uitchecken op je bestemming. Van Roosendaal naar Roosendaal kan volgens mij nooit zoveel gaan kosten hoor.
Als het niet meer is. Als ik een dagje ga treinen zit ik zo op 600 a 700 kilometer. Nou ja, dat doe ik dus niet meer als de dagkaart is verdwenen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
En dan gaan hobbyrondjes dus straks gewoon 60 tot 75 euro kosten![]()
En dan is het rap uit met de pret natuurlijk
Dan mag die conducteur mij eerst gaan uitleggen hoe ik dan had moeten in- en uitchecken. Genoeg overstappen die zo strak gepland zijn dat direct uit- en inchecken geen optie is..quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mag daar 14 uur tussen zitten dan? En wat als je controle krijgt van Eindhoven naar Tilburg en ze zien dat je in Roosendaal ingecheckt bent? Dan zijt ge het bokje, vriend
Toch moet dat. Staat in de voorwaarden, punt 2.2.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dan mag die conducteur mij eerst gaan uitleggen hoe ik dan had moeten in- en uitchecken. Genoeg overstappen die zo strak gepland zijn dat direct uit- en inchecken geen optie is..
Je moet ook gewoon geen omwegen met krappe overstaps willen reizen. Vindt NS dan.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:06 schreef James1988 het volgende:
En daarnaast zit er nog eens 3 minuten tussen in- en uitchecken.
Dat wordt dus nog een extra handicap bij het plannen van een hobbyrondje. Waar moet ik allemaal in en uitchecken, en kan dat allemaal wel?quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:04 schreef Ireyon het volgende:
Dan mag die conducteur mij eerst gaan uitleggen hoe ik dan had moeten in- en uitchecken. Genoeg overstappen die zo strak gepland zijn dat direct uit- en inchecken geen optie is..
Nou ja, het type mensen dat expres met de trein een route neemt die noch het snelste is, noch het kortste, noch de minste overstappen heeft, is volgens mij niet het type mensen is dat anders dezelfde route met de auto zou doen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat wordt dus nog een extra handicap bij het plannen van een hobbyrondje. Waar moet ik allemaal in en uitchecken, en kan dat allemaal wel?
Maar misschien willen ze niet dat er capaciteit besteed wordt aan mensen die niet per se vervoerd MOETEN worden. Of zo. Maar dat je op die manier de mensen de auto in jaagt staat als een paal boven water natuurlijk
Nee, maar het zijn er ook niet zoveel dat de NS er last van heeft lijkt me.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou ja, het type mensen dat expres met de trein een route neemt die noch het snelste is, noch het kortste, noch de minste overstappen heeft, is volgens mij niet het type mensen is dat anders dezelfde route met de auto zou doen.
NS niet alleen hoor. DIe andere koeielullen ook. Stel je wilt even van Groningen naar Veendam om in 11,7 seconden van alle drie de aanwezige bordjes een foto te maken. Je trein is vertraagd. Komt aan in Veendam, Machinist bouwt in 11,8 seconden de trein om en vertrekt weer naar Groningen. Dat kan dusquote:Op donderdag 5 mei 2011 20:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Je moet ook gewoon geen omwegen met krappe overstaps willen reizen. Vindt NS dan.
Nee, behalve als het ineens 5 tot 10 keer zo duur gaat wordenquote:Op donderdag 5 mei 2011 20:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou ja, het type mensen dat expres met de trein een route neemt die noch het snelste is, noch het kortste, noch de minste overstappen heeft, is volgens mij niet het type mensen is dat anders dezelfde route met de auto zou doen.
Gezien de huidige brandstofprijzen wordt het dan dat laatste of fietsen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, behalve als het ineens 5 tot 10 keer zo duur gaat wordenDan wel. Of je blijft gewoon thuis.
Dat komt omdat de controleteams bang zijn nooit meer thuis te komen als die barrels weer eens stilvallen daar.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:12 schreef Temlin het volgende:
tussen Arnhem en Winterswijk controleren ze toch nooit.
Die heb je hier zeker niet zoals in Duitsland, een ubergeil ritje Munchen-Munchen (rondje Duitsland) met 0 keer overstappen!quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Welnee, gewoon zoals het hoort inchecken op het beginstation en uitchecken op je bestemming. Van Roosendaal naar Roosendaal kan volgens mij nooit zoveel gaan kosten hoor.
Vraag me af hoe het dan zit als je de stoptrein Utrecht - Dordrecht neemt (via Hilversum - Schiphol - Den Haag HS). Dat mag gewoon. Voor de prijs van de kortste weg (en die gaat via Geldermalsen)quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:44 schreef Peterselieman het volgende:
Rondjes heb je hier idd niet meer. De Zoetermeer Stadslijn was volgens mij de laatste
Het klinkt heel cru, maar de NS is een bedrijf dat bedoeld is om mensen te vervoeren, niet om hobby's waar geen winst mee te behalen valt te faciliteren. En de mogelijkheid geven om via bizarre omwegen te reizen is dan ook helemaal niet functioneel, omdat ze in de praktijk misschien door 100 mensen met een hobby worden gebruikt.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dan mag die conducteur mij eerst gaan uitleggen hoe ik dan had moeten in- en uitchecken. Genoeg overstappen die zo strak gepland zijn dat direct uit- en inchecken geen optie is..
Kent de OV Chipkaart het product "via" ?quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
Dan moet je toch een via-kaartje kopen als je via Geldermalsen naar Dordrecht wilt? Geloof dat je er dan via Gorinchem op moet hebben staan
Ja, en dat is een ongelofelijke rip-off want zelfs als je Dordrecht-Houten wilt kopen berekent ie de prijs via Rotterdam en Utrecht als je geen via koopt. Zo klantvriendelijk allemaal.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
Dan moet je toch een via-kaartje kopen als je via Geldermalsen naar Dordrecht wilt? Geloof dat je er dan via Gorinchem op moet hebben staan
Nee, je checkt eerst in bij arriva en daarna bij NSquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Kent de OV Chipkaart het product "via" ?
Ja, en andere bedrijven kunnen het ook. Het is echt waardeloos dat vervoerders zelf alles mogen bepalen. Met die nieuwe VDU gaat het toch ook nergens meer over.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:51 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Overigens had de NS wel een dagkaartoptie of betaallimiet moeten instellen.![]()
Want nu ben je ook veel geld kwijt als je meer dan 1 stad in een dag wilt bekijken.
Ik heb daar eigenlijk alleen maar enkeldeks mat en wat cargo gezienquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:52 schreef bork het volgende:
Zo verse foto van een treinstel op een plek waar ik deze nog nooit had gezien.
[ afbeelding ]
en MET sluitseinen!![]()
Wat ook weer duurder is dan een papieren kaartje want twee keer instaptarief.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:54 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nee, je checkt eerst in bij arriva en daarna bij NS
Dat bedoel ikquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb daar eigenlijk alleen maar enkeldeks mat en wat cargo gezien
Eurlings heeft de OV-chipkaart als verplichte kaart voor treinen opgeschort totdat dit opgelost wordt. Maar de VVD zal het wel lekker door onze reet rammen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:55 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Wat ook weer duurder is dan een papieren kaartje want twee keer instaptarief.![]()
Wat een systeem, hè?!!!
Ook zoiets waar ik niet om gevraagd heb. However, via Rotterdam is het maar 1 km langerquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
Dan moet je toch een via-kaartje kopen als je via Geldermalsen naar Dordrecht wilt? Geloof dat je er dan via Gorinchem op moet hebben staan
Naar Houten?quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook zoiets waar ik niet om gevraagd heb. However, via Rotterdam is het maar 1 km langer
Nee, zelfs als je met NS blijft reizen, wordt je met een via gewoon heerlijk twee enkele reizen in rekening gebracht!quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Kent de OV Chipkaart het product "via" ?
Voormalige halte Utrecht Biltstraat lijkt me.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:57 schreef Ascendancy het volgende:
Waar is die foto bork? En waarom rijdt ie links?
Foto zal zijn tussen Blauwkapel Oost en Spoorwegmuseum (vanaf museumperron??)quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:57 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waar is die foto bork? En waarom rijdt ie links?
Wel prachtige sluitseintjes tho![]()
![]()
Het kan makkelijk zijn. Maar dan moet het systeem wel op de schop.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:02 schreef MREn het volgende:
[..]
Nee, zelfs als je met NS blijft reizen, wordt je met een via gewoon heerlijk twee enkele reizen in rekening gebracht!
Gemakkelijk zo, één kaart.
Hierquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:57 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Eurlings heeft de OV-chipkaart als verplichte kaart voor treinen opgeschort totdat dit opgelost wordt. Maar de VVD zal het wel lekker door onze reet rammen.
Waar is die foto bork? En waarom rijdt ie links?
Wel prachtige sluitseintjes tho![]()
![]()
Het hele systeem is trouwens verrot want als je via Geldermalsen kiest, was me heel logisch lijkt, ben je 36 euro kwijtquote:Op donderdag 5 mei 2011 22:01 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Naar Houten?![]()
Het scheelt trouwens 5 euro per retour
Ik zal eens gaan praten hoeveel mijn baas wil vergoeden als ik gewoon een jaarnetkaart neem. Ik hou het hele jaar al bij hoeveel ik reis en wat me dat kost. Misschien is dat wel de beste optie nog.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:02 schreef MREn het volgende:
[..]
Nee, zelfs als je met NS blijft reizen, wordt je met een via gewoon heerlijk twee enkele reizen in rekening gebracht!
Gemakkelijk zo, één kaart.
En laat me raden: die geldt natuurlijk alleen op NS-lijnen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zal eens gaan praten hoeveel mijn baas wil vergoeden als ik gewoon een jaarnetkaart neem. Ik hou het hele jaar al bij hoeveel ik reis en wat me dat kost. Misschien is dat wel de beste optie nog.
Zodra ie verchipt wordt wel ja. Want die komt op het NS gedeelte en daar mag de arriva niet in lezenquote:Op donderdag 5 mei 2011 22:06 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
En laat me raden: die geldt natuurlijk alleen op NS-lijnen.
Ja nou ja. We gaan het zienquote:Op donderdag 5 mei 2011 22:06 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
En laat me raden: die geldt natuurlijk alleen op NS-lijnen.
Ja, het wordt inderdaad een stuk makkelijker met de OV-Chipkaart.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:07 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Zodra ie verchipt wordt wel ja. Want die komt op het NS gedeelte en daar mag de arriva niet in lezen
Als student ga ik als ik met korting reis ook zo lang mogelijk kaartjes blijven kopen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:08 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja, het wordt inderdaad een stuk makkelijker met de OV-Chipkaart.
Misschien heel gek, maar ik ben nog niet om.
Als ik reis is het voornamelijk met de P+R bus en dat is met de OV-Chipkaart duurder dan als ik een los kaartje koop. Vanaf mijn woonplaats naar Groningen is een los kaartje iets duurder, maar dan heb ik wel ¤7,50 extra te besteden.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
och, voor slagjes Utrecht - Ede werkt het.
In Hongarije heb je ook bijna zoiets: Budapest-Keleti naar Budapest-Nyugati overstapvrij via een 540 kilometer lang rondje. En die verbinding rijdt om de 2 uur.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:42 schreef bork het volgende:
[..]
Die heb je hier zeker niet zoals in Duitsland, een ubergeil ritje Munchen-Munchen (rondje Duitsland) met 0 keer overstappen!
Een keer gepost hier maar uiteraard reageerde alleen Socios er op
Nou dat valt wel mee toch?quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:36 schreef greavy het volgende:
En ook voor A naar B is de OV flopkaart een onding.
Niet meer dan logisch dat er ook voor studenten een drive is ingebouwt om uit te checken, anders doet niemand het.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:43 schreef greavy het volgende:
- Je kaart word geblokkeerd als je vergeet uit te checken na X keer
Je punt? Je betaald toch niet meer?quote:- Als je automatisch opladen hebt word er "ineens" 3x geld afgeschreven, van de afgelopen 3/4/5 keren opgeladen
etc
Correct, dat is om mensen die expres niet uitchecken (omdat dat voordeliger is) te frustreren. Immers, je zal of je kaart moeten deblokkeren, of een nieuwe aanschaffen. En dan is het voordeel dat je had door niet uit te checken vaak al weer weg.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:43 schreef greavy het volgende:
- Je kaart word geblokkeerd als je vergeet uit te checken na X keer
Het geld van automatisch opladen wordt inderdaad in batches afgeschreven. Bij iedere afschrijving staat er keurig bij dat het automatisch opladen is met inchecktijdstip X. Helemaal correct dus.quote:- Als je automatisch opladen hebt word er "ineens" 3x geld afgeschreven, van de afgelopen 3/4/5 keren opgeladen
Ik blijf van mening dat het voor A > B > A-vervoer prima werkt. Dat doe ik al anderhalf jaar.quote:Voor de metro werkt het, tram kan beter, bus ook, maar trein zeker niet (al helemaal niet op NS manier)
Dat is technisch niet mogelijk: veel van de kaartlezers werken offline (in de bus bijvoorbeeld) en zelfs als ze al een realtime-verbinding hebben (zoals bij de NS) dan nog duurt het te lang om een transactie uit te voeren.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:49 schreef greavy het volgende:
Nee, niet meer, maar als er ineens 100 euro word afgeschreven, vind ik wel klote ja.
En stel dat je op dat moment 70 euro hebt. Je kaart word gelijk geblokkeerd...
Liever dat de betaaltransactie gelijk met bijboeken van saldo gebeurd.
Bij mijn NS-reizen is het meestal zo'n 2 dagen later al gedaan?quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:59 schreef greavy het volgende:
Ja, logisch. Maar als jij je kaart oplaad, hoeft volgens mij niet 3-4 weken later ineens 100 euro afgeschreven te worden. Dat kan ook eerder.
Bij de paaltjes verschijnt op het display dan volgens mij de melding dat je naar een servicebalie moet gaan... waarschijnlijk is er voor deze oplossing gekozen omdat een brief langer onderweg is. En omdat dit niks kost.quote:Dan sta je ineens met een geblokkeerde kaart op een station waar ze je niet helpen kunnen bij de Kiosk, en je verplicht naar een ander station of servicepunt van vervoerder moet.
Edit: Als ze je kaart blokkeren, mag je ook wel schrijven van TLS krijgen. Doen ze ook niet (of je moet geluk hebben...). Dan weet je tenminste dat je je kaart moet laten deblokkeren.
Nou ja, er is toch wel een middenweg mogelijk? Het opladen gaat in millisecondes. Dan kan je bijvoorbeeld binnen een uur daarna dat geld afschrijven. Daar hoef je geen weken mee te wachten toch?quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:49 schreef James1988 het volgende:
Dat is technisch niet mogelijk: veel van de kaartlezers werken offline (in de bus bijvoorbeeld) en zelfs als ze al een realtime-verbinding hebben (zoals bij de NS) dan nog duurt het te lang om een transactie uit te voeren.
Bij de OV-chipkaart zijn er slechts milliseconden de tijd bij een transactie, je kunt daar niks realtimes hebben omdat dit de snelheid uit het systeem haalt en zodoende de hoeveelheid fouten verhoogt.
Vandaar dat automatisch opladen in batches gebeurt: zodra TLS de data ontvangt van de vervoerders gaan ze het geld weer incasseren. Als je banksaldo te laag is wordt je kaart inderdaad geblokkeerd, niet meer dan terecht lijkt me: TLS heeft het geld tijdelijk voorgeschoten maar wil het wel terug.
Doen ze goedquote:Op donderdag 5 mei 2011 23:08 schreef Duvel het volgende:
Ik kreeg post van TLS dat ze mijn opgestuurde kaart hadden vernietigd. Ik had alleen geen kaart opgestuurd.
Heel erg. Ik heb mijn oude kaartnummers opgezocht, en dit nummer was niet bekend.quote:
Hoe komen die neukers aan je adres?quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heel erg. Ik heb mijn oude kaartnummers opgezocht, en dit nummer was niet bekend.
Interessante vraag. De kaart gaat via de baas...quote:
Nasty. Dat zou ik toch eens even nazoeken dan...quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Interessante vraag. De kaart gaat via de baas...
Ik geloof dat de kaartlezers ééns in de x tijd in de remise worden gekoppeld? en dat dan de transacties door het OV bedrijf nog moeten worden verwerkt.. Waarom kun je je reisgeschiedenis anders niet gelijk inzienquote:Op donderdag 5 mei 2011 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, er is toch wel een middenweg mogelijk? Het opladen gaat in millisecondes. Dan kan je bijvoorbeeld binnen een uur daarna dat geld afschrijven. Daar hoef je geen weken mee te wachten toch?
Ja goed punt.quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:29 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik geloof dat de kaartlezers ééns in de x tijd in de remise worden gekoppeld? en dat dan de transacties door het OV bedrijf nog moeten worden verwerkt.. Waarom kun je je reisgeschiedenis anders niet gelijk inzien..
Omdat bussen en trams niet elke 15 minuten in de remise staan ?quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja goed punt.
Waarom is die x tijd van je niet gewoon iets als 15 minuten of zo? Heb je per keer ook veeeeeeeel minder mutaties te verwerken
Bron?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:03 schreef Socios het volgende:
Die hele discussie is debet aan het feit dat treinkaartjes nooit zullen verdwijnen. Het draagvlak onder de reizigers is de afgelopen tijd alleen maar gedaald.
Argumentatie?quote:Ik blijf erbij: men zal te allen tijde met een papieren treinkaartje met de trein kunnen reizen.
Nogmaals... argumentatie?quote:Op de dag dat dat niet meer zou kunnen, mag men mij hierop wijzen, die dag zal nooit komen.
Thanks!quote:Op donderdag 5 mei 2011 23:41 schreef Sandrvich het volgende:
In de buurt van Avelin kun je schijnbaar goed spotten op de LGV Nord.
Dat is geen argument natuurlijk hequote:Op donderdag 5 mei 2011 23:56 schreef Peter het volgende:
[..]
Omdat bussen en trams niet elke 15 minuten in de remise staan ?
Volgens de OV-bedrijven natuurlijk wel, en die houden van kul-argumenten waar zij alleen zelf beter van worden..quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is geen argument natuurlijk heDat weet je zelf ook wel
Als ik je vertel dat je een homofiele autist bent, is dat dan de waarheid?quote:
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:16 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Als ik je vertel dat je een homofiele autist bent, is dat dan de waarheid?
quote:
Neen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:16 schreef Ascendancy het volgende:
Als ik je vertel dat je een homofiele autist bent, is dat dan de waarheid?
Mja, als ik in of uit check dan weet hij ook een server te vinden. Weet ie ook waar ik ben.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:16 schreef James1988 het volgende:
Het argument klopt op zich wel. De bus heeft geen dataverbinding en kan dus zijn data niet doorgeven, dit kan hij pas bij de remise. In zoverre klopt het argument.
Zeker omdat dat geld kostquote:Wat men er niet bijvertelt is waarom de bus geen dataverbinding heeft... en waarom de data-uitwisseling naar TLS niet vaker plaatsvindt.
Geen enkele in- of uitchecktransactie is realtime. Alleen de handelingen bij een kaartautomaat of klantenservicebalie zijn dat.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, als ik in of uit check dan weet hij ook een server te vinden. Weet ie ook waar ik ben.
Dat is dan wel weer zo.quote:Zeker omdat dat geld kost![]()
Oftewel: er wordt alleen geld uitgegeven aan dingen die in het belang van de vervoerder zijn. Maar dan ook UITSLUITEND.
Das met gps door de pc in de bus zelf uit te rekenen, daarvoor hoeft de bus geen gegevens naar buiten te sturen... geen server voor nodig.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, als ik in of uit check dan weet hij ook een server te vinden. Weet ie ook waar ik ben.
vraag ik me ernstig af of dat uitsluitend GPS gebaseerd is. Ik heb eens VLAK voor Stadion galgenwaard ingecheckt, en ik mocht betalen vanaf Centraal Station. Op dat moment al een kilometer of 4 verderop.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:23 schreef Peter het volgende:
[..]
Das met gps door de pc in de bus zelf uit te rekenen, daarvoor hoeft de bus geen gegevens naar buiten te sturen... geen server voor nodig.
Het zou zo moeten werken ...quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
vraag ik me ernstig af of dat uitsluitend GPS gebaseerd is. Ik heb eens VLAK voor Stadion galgenwaard ingecheckt, en ik mocht betalen vanaf Centraal Station. Op dat moment al een kilometer of 4 verderop.
Laatstgenoemde manier gebruikt Arriva om de treinstations aan te kondigen.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:34 schreef James1988 het volgende:
Het gebeurt op basis van GPS of asomwentelingen, afhankelijk van waar de vervoerder voor heeft gekozen. Wanneer GPS-dekking wegvalt krijg je soms "Buiten gebruik" op de lezers, of pakken ze de laatst bekende of eerstvolgende locatie.
Bij asomwentelingen wordt er gewoon geteld hoe vaak de assen rond zijn gegaan sinds de laatste stop en bepaalt men zo de afgelegde afstand en dus de halte. Maar dat is dus ook weer afhankelijk van afvlakking van de wielen enzo...
Het was cynisch socios. Het bevat precies dezelfde argumentatie als jij toepast, dus wat maakt het minder waar?quote:
Pure onzin.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:38 schreef Ascendancy het volgende:
Het bevat precies dezelfde argumentatie als jij toepast, dus wat maakt het minder waar?
leuk dat je zo'n statement maakt, maar ik hoop dat je je realiseert dat je wederom een totaal gebrek aan argumenten hebt?quote:
Dus dat is een uiterst hachelijk criterium. 1 keer een bus 100 meter om laten rijden en de rest van de dag is het systeem van de legquote:Op vrijdag 6 mei 2011 00:34 schreef James1988 het volgende:
Het gebeurt op basis van GPS of asomwentelingen, afhankelijk van waar de vervoerder voor heeft gekozen. Wanneer GPS-dekking wegvalt krijg je soms "Buiten gebruik" op de lezers, of pakken ze de laatst bekende of eerstvolgende locatie.
Bij asomwentelingen wordt er gewoon geteld hoe vaak de assen rond zijn gegaan sinds de laatste stop en bepaalt men zo de afgelegde afstand en dus de halte. Maar dat is dus ook weer afhankelijk van afvlakking van de wielen enzo...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |