De V250 is ook gewoon een kuttrein. Ziet er niet uit, gammel, jaren te laat en van een duidelijk blunderende fabrikant. En paars is gewoon een te foute, lelijke kleur.quote:Op woensdag 4 mei 2011 23:00 schreef Socios het volgende:
[..]
Jij grijpt echt alles aan om over de V250 te kunnen klagen, hè?
Wat maakt het nou uit? Op veel treinen zijn ze geel, op ICE-3 rood, nu keertje paars.
Andere tripjes, zie: http://www.nvbs.com/jongeren/quote:Op donderdag 5 mei 2011 00:39 schreef MarkoAlmelo het volgende:
De rondleiding op kijfhoek was![]()
Leuk om het een keer van dichtbij te zien
die zie ik wel vaker hoorquote:Op donderdag 5 mei 2011 00:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm... verdwaalde trein...
Sta je in Almelo op de trein naar Deventer te wachten, komt er een DM-90 (Buffel) langs onderweg van Nijverdal naar Enschede met de 'Kampen-Zwolle' opdruk op de zijkant van de trein![]()
Die is toch wel een beetje verdwaald
muv de stadsbussen toch?quote:Op donderdag 5 mei 2011 04:13 schreef Bitlord het volgende:
Zon OV-chipkaart ophaalapparaat zit ook in alle bussen in de provincie Utrecht (de groene, de gele en de blauwe)
Huh, wat!? Per wanneer?quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:38 schreef greavy het volgende:
En stationsrestauratie Zwolle word binnenkort (definitief) gesloten.
quote:Restauratie station Zwolle verdwijnt
door Janine Stougie. donderdag 05 mei 2011 | 07:00
Tekstgrootte
ZWOLLE - De Zwolse stationsrestauratie verdwijnt. Hema is de belangrijkste kandidaat om de leegkomende ruimte te vullen.
NS houdt nog een slag om de arm, omdat het contract nog niet is getekend. Als alles doorgaat, en dat is wel de intentie van alle betrokken partijen, dan kan de Hema eind dit jaar al haar intrek nemen in het historische pand.
Met dit besluit komt er een einde aan een geschiedenis van ongeveer anderhalve eeuw. Zwolle kreeg in 1864 een station, twee jaar later verrees het prominente gebouw aan het Stationsplein, dat al jaren op de lijst met Rijksmonumenten staat en vanaf het begin onderdak bood aan de restauratie.
Het is nog niet duidelijk of het om een tijdelijk verblijf gaat of dat de Hema straks ook vaste domicilie krijgt in het nieuwe overdekte winkelcentrum, dat hoogstwaarschijnlijk in de verbrede tunnel onder de perrons wordt gebouwd.
Hoewel het voor 99 procent zeker is dat de tunnel verbreed wordt tot 47 meter, wordt voor de zomer pas de definitieve beslissing verwacht. Mocht het alom verwachte ja-woord komen dan krijgen in ieder geval Etos, Burger King, Starbucks en vaste huurders uit de NS-Servex-stal er hun onderkomen. "Stel dat er ruimte overblijft, dan komt onder meer de Hema in beeld. Maar je kunt je afvragen of ze daarna hun mooie locatie in het monument nog kwijt willen", aldus Anita Broekhuis van NS Reizigers.
Het is maar een ruimte met 4 muren erom heenquote:Op donderdag 5 mei 2011 11:53 schreef Socios het volgende:
[..]
Huh, wat!? Per wanneer?
Weer een stukje nostalgie dat van de treinreiziger afgepakt wordt. Regelmatig stap ik onderweg in Zwolle uit om daar wat te eten en met de Intercity van een half uur later verder te reizen. Een prachtige nostalgische stationsrestauratie. Bovendien gevestigd in een mooi stationsgebouw aan spoor 1 `onder de kap´ zoals het hoort.
HET IS VAN DE ZOTTE
Absoluut niet zo te definiëren.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:03 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Het is maar een ruimte met 4 muren erom heen
Zo maar een voorbeeld, ja!quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:14 schreef das_phantom het volgende:
Ach, kan me er wel iets bij voorstellen. Lang geleden kwamen oma en opa uit Venlo langs en aten we altijd in een station aan het spoor op Amsterdam Centraal
Centrumzijde is het laagst genummerd.quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Sporen worden toch ook genummerd vanaf de stationsrestauratie?
Het is heel makkelijk: als je weet waar de stationsrestauratie is weet je waar spoor 1 is, en vice versa!
quote:De conducteurs in treinen hebben donderdag hun handen vol aan studenten die niet weten dat zij niet gratis kunnen reizen met hun ov-kaart. Tientallen jongeren in het hele land zijn op de bon geslingerd of de trein uitgezet om alsnog een geldig vervoersbewijs aan te schaffen.
Voor ambtenaren welquote:Op donderdag 5 mei 2011 15:28 schreef Yreal het volgende:
Ja, maar het is dus geen nationale vrije dag, dat is zo krom..
http://www.nu.nl/economie(...)es-treinkaartje.htmlquote:De Europese Unie wil een Europees systeem om een internationaal treinkaartje te boeken. Ook het plannen van een treinreis in Europa moet makkelijker worden.
We moeten treinreizigers dezelfde naadloze boekingsfaciliteiten bieden als die van luchtvaartmaatschappijen, benadrukte Eurocommissaris Siim Kallas (Transport) donderdag.
Dat is nodig ''als we werkelijk willen dat mensen de trein nemen en het spoor op middellange afstanden werkelijk kan concurreren met het vliegtuig''.
Terug? Het is nooit weggeweest en zal ook nooit weggaan.quote:Op donderdag 5 mei 2011 16:52 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)es-treinkaartje.html
Hopla, daar komt het papieren kaartje terug
Geen horrorverhalen, want ik het gewoon betaald.quote:Op donderdag 5 mei 2011 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga vast even popcorn maken voor de horrorverhalen van Ascendancy straks
Socios, get over it. Over 5 jaar bestaat het papieren treinkaartje alleen nog maar voor internationale reizen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:04 schreef Socios het volgende:
[..]
Terug? Het is nooit weggeweest en zal ook nooit weggaan.
Maar goed nieuws natuurlijk.
Absoluut niet waar.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:17 schreef Ascendancy het volgende:
Over 5 jaar bestaat het papieren treinkaartje alleen nog maar voor internationale reizen.
Heb je enige argumentatie omdat te onderbouwen? Want het staat in alle planningen.quote:
Ik heb al meerdere keren (al jaren inmiddels) aangegeven dat men te allen tijde met een papieren treinkaartje kan blijven reizen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:38 schreef Ascendancy het volgende:
Heb je enige argumentatie omdat te onderbouwen? Want het staat in alle planningen.
Je kent het idee achter argumentatie?quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:51 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik heb al meerdere keren (al jaren inmiddels) aangegeven dat men te allen tijde met een papieren treinkaartje kan blijven reizen.
Ja ja. De EU gaat zich druk maken over of elke lidstaat wel een Bevrijdingsdag heeft. Tuurlijk. Nou, je zal vast wel een bron hebben. Kom maar opquote:Op donderdag 5 mei 2011 17:16 schreef Ascendancy het volgende:
Maar toch blijf ik het vreemd vinden, onder de meeste CAO's is 5mei helemaal geen feestdag. Dit was het officieel ook nooit, maar onder druk van de europese unie is het dit wel geworden,
Waren dat niet dezelfde gepen die een paar maanden geleden van 40 meter hoogte golfplaten lieten vallen vlakbij het spoor waar 20 seconden later een trein langs kwam?quote:121 Teletekst do 05 mei
***************************************
Kort nieuws binnenland
***************************************
In Groningen hebben kraanmachinisten
de Dodenherdenking verstoord.Ze waren
zo druk bezig met het slopen van twee
silo's van de oude SuikerUnie-fabriek
dat ze de tijd vergaten en tijdens de
twee minuten stilte doorwerkten.De twee
kraanmachinisten worden vanaf nu niet
meer door het sloopbedrijf ingehuurd.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
De kans dat de vervoerders naar jou luisteren is anders uiterst klein.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:51 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik heb al meerdere keren (al jaren inmiddels) aangegeven dat men te allen tijde met een papieren treinkaartje kan blijven reizen.
Goed zo. Dus.....?quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:27 schreef Igen het volgende:
Geen dagkaartjes meer?
En waarom? Bij bijvoorbeeld het GVB kun je ook gewoon dagkaartjes krijgen (of op je eigen chipkaart zetten) dus het kan geen technische reden zijn.
Heel juistquote:Op donderdag 5 mei 2011 19:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Dus NS wil mensen naaien die een dagje erop uit willen?
Maar dat is dan wel een hele omslag van kruidvatkaartjes, blokkerkaartjes, lentetoer, www.eropuit.nl enzovoort.quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heel juistZe verdienen er niet genoeg op. Betaal maar gewoon voor elke meter die je rijdt.
Ja. Zal NS daar wakker van liggen denk jij? Ik denk van nietquote:Op donderdag 5 mei 2011 19:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar dat is dan wel een hele omslag van kruidvatkaartjes, blokkerkaartjes, lentetoer, www.eropuit.nl enzovoort.
Ja, want een limiet invoeren op hoeveel er per dag door de NS vanaf geschreven kan worden, zoals de oyster card in Londen, is schijnbaar ook te moeilijkquote:Op donderdag 5 mei 2011 19:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Dus NS wil mensen naaien die een dagje erop uit willen?
Welnee, gewoon zoals het hoort inchecken op het beginstation en uitchecken op je bestemming. Van Roosendaal naar Roosendaal kan volgens mij nooit zoveel gaan kosten hoorquote:Op donderdag 5 mei 2011 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
En dan gaan hobbyrondjes dus straks gewoon 60 tot 75 euro kosten![]()
En dan is het rap uit met de pret natuurlijk
Mag daar 14 uur tussen zitten dan? En wat als je controle krijgt van Eindhoven naar Tilburg en ze zien dat je in Roosendaal ingecheckt bent? Dan zijt ge het bokje, vriendquote:Op donderdag 5 mei 2011 19:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Welnee, gewoon zoals het hoort inchecken op het beginstation en uitchecken op je bestemming. Van Roosendaal naar Roosendaal kan volgens mij nooit zoveel gaan kosten hoor.
Als het niet meer is. Als ik een dagje ga treinen zit ik zo op 600 a 700 kilometer. Nou ja, dat doe ik dus niet meer als de dagkaart is verdwenen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
En dan gaan hobbyrondjes dus straks gewoon 60 tot 75 euro kosten![]()
En dan is het rap uit met de pret natuurlijk
Dan mag die conducteur mij eerst gaan uitleggen hoe ik dan had moeten in- en uitchecken. Genoeg overstappen die zo strak gepland zijn dat direct uit- en inchecken geen optie is..quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mag daar 14 uur tussen zitten dan? En wat als je controle krijgt van Eindhoven naar Tilburg en ze zien dat je in Roosendaal ingecheckt bent? Dan zijt ge het bokje, vriend
Toch moet dat. Staat in de voorwaarden, punt 2.2.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dan mag die conducteur mij eerst gaan uitleggen hoe ik dan had moeten in- en uitchecken. Genoeg overstappen die zo strak gepland zijn dat direct uit- en inchecken geen optie is..
Je moet ook gewoon geen omwegen met krappe overstaps willen reizen. Vindt NS dan.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:06 schreef James1988 het volgende:
En daarnaast zit er nog eens 3 minuten tussen in- en uitchecken.
Dat wordt dus nog een extra handicap bij het plannen van een hobbyrondje. Waar moet ik allemaal in en uitchecken, en kan dat allemaal wel?quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:04 schreef Ireyon het volgende:
Dan mag die conducteur mij eerst gaan uitleggen hoe ik dan had moeten in- en uitchecken. Genoeg overstappen die zo strak gepland zijn dat direct uit- en inchecken geen optie is..
Nou ja, het type mensen dat expres met de trein een route neemt die noch het snelste is, noch het kortste, noch de minste overstappen heeft, is volgens mij niet het type mensen is dat anders dezelfde route met de auto zou doen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat wordt dus nog een extra handicap bij het plannen van een hobbyrondje. Waar moet ik allemaal in en uitchecken, en kan dat allemaal wel?
Maar misschien willen ze niet dat er capaciteit besteed wordt aan mensen die niet per se vervoerd MOETEN worden. Of zo. Maar dat je op die manier de mensen de auto in jaagt staat als een paal boven water natuurlijk
Nee, maar het zijn er ook niet zoveel dat de NS er last van heeft lijkt me.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou ja, het type mensen dat expres met de trein een route neemt die noch het snelste is, noch het kortste, noch de minste overstappen heeft, is volgens mij niet het type mensen is dat anders dezelfde route met de auto zou doen.
NS niet alleen hoor. DIe andere koeielullen ook. Stel je wilt even van Groningen naar Veendam om in 11,7 seconden van alle drie de aanwezige bordjes een foto te maken. Je trein is vertraagd. Komt aan in Veendam, Machinist bouwt in 11,8 seconden de trein om en vertrekt weer naar Groningen. Dat kan dusquote:Op donderdag 5 mei 2011 20:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Je moet ook gewoon geen omwegen met krappe overstaps willen reizen. Vindt NS dan.
Nee, behalve als het ineens 5 tot 10 keer zo duur gaat wordenquote:Op donderdag 5 mei 2011 20:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou ja, het type mensen dat expres met de trein een route neemt die noch het snelste is, noch het kortste, noch de minste overstappen heeft, is volgens mij niet het type mensen is dat anders dezelfde route met de auto zou doen.
Gezien de huidige brandstofprijzen wordt het dan dat laatste of fietsen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, behalve als het ineens 5 tot 10 keer zo duur gaat wordenDan wel. Of je blijft gewoon thuis.
Dat komt omdat de controleteams bang zijn nooit meer thuis te komen als die barrels weer eens stilvallen daar.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:12 schreef Temlin het volgende:
tussen Arnhem en Winterswijk controleren ze toch nooit.
Die heb je hier zeker niet zoals in Duitsland, een ubergeil ritje Munchen-Munchen (rondje Duitsland) met 0 keer overstappen!quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Welnee, gewoon zoals het hoort inchecken op het beginstation en uitchecken op je bestemming. Van Roosendaal naar Roosendaal kan volgens mij nooit zoveel gaan kosten hoor.
Vraag me af hoe het dan zit als je de stoptrein Utrecht - Dordrecht neemt (via Hilversum - Schiphol - Den Haag HS). Dat mag gewoon. Voor de prijs van de kortste weg (en die gaat via Geldermalsen)quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:44 schreef Peterselieman het volgende:
Rondjes heb je hier idd niet meer. De Zoetermeer Stadslijn was volgens mij de laatste
Het klinkt heel cru, maar de NS is een bedrijf dat bedoeld is om mensen te vervoeren, niet om hobby's waar geen winst mee te behalen valt te faciliteren. En de mogelijkheid geven om via bizarre omwegen te reizen is dan ook helemaal niet functioneel, omdat ze in de praktijk misschien door 100 mensen met een hobby worden gebruikt.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dan mag die conducteur mij eerst gaan uitleggen hoe ik dan had moeten in- en uitchecken. Genoeg overstappen die zo strak gepland zijn dat direct uit- en inchecken geen optie is..
Kent de OV Chipkaart het product "via" ?quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
Dan moet je toch een via-kaartje kopen als je via Geldermalsen naar Dordrecht wilt? Geloof dat je er dan via Gorinchem op moet hebben staan
Ja, en dat is een ongelofelijke rip-off want zelfs als je Dordrecht-Houten wilt kopen berekent ie de prijs via Rotterdam en Utrecht als je geen via koopt. Zo klantvriendelijk allemaal.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
Dan moet je toch een via-kaartje kopen als je via Geldermalsen naar Dordrecht wilt? Geloof dat je er dan via Gorinchem op moet hebben staan
Nee, je checkt eerst in bij arriva en daarna bij NSquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Kent de OV Chipkaart het product "via" ?
Ja, en andere bedrijven kunnen het ook. Het is echt waardeloos dat vervoerders zelf alles mogen bepalen. Met die nieuwe VDU gaat het toch ook nergens meer over.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:51 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Overigens had de NS wel een dagkaartoptie of betaallimiet moeten instellen.![]()
Want nu ben je ook veel geld kwijt als je meer dan 1 stad in een dag wilt bekijken.
Ik heb daar eigenlijk alleen maar enkeldeks mat en wat cargo gezienquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:52 schreef bork het volgende:
Zo verse foto van een treinstel op een plek waar ik deze nog nooit had gezien.
[ afbeelding ]
en MET sluitseinen!![]()
Wat ook weer duurder is dan een papieren kaartje want twee keer instaptarief.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:54 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nee, je checkt eerst in bij arriva en daarna bij NS
Dat bedoel ikquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb daar eigenlijk alleen maar enkeldeks mat en wat cargo gezien
Eurlings heeft de OV-chipkaart als verplichte kaart voor treinen opgeschort totdat dit opgelost wordt. Maar de VVD zal het wel lekker door onze reet rammen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:55 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Wat ook weer duurder is dan een papieren kaartje want twee keer instaptarief.![]()
Wat een systeem, hè?!!!
Ook zoiets waar ik niet om gevraagd heb. However, via Rotterdam is het maar 1 km langerquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
Dan moet je toch een via-kaartje kopen als je via Geldermalsen naar Dordrecht wilt? Geloof dat je er dan via Gorinchem op moet hebben staan
Naar Houten?quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook zoiets waar ik niet om gevraagd heb. However, via Rotterdam is het maar 1 km langer
Nee, zelfs als je met NS blijft reizen, wordt je met een via gewoon heerlijk twee enkele reizen in rekening gebracht!quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Kent de OV Chipkaart het product "via" ?
Voormalige halte Utrecht Biltstraat lijkt me.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:57 schreef Ascendancy het volgende:
Waar is die foto bork? En waarom rijdt ie links?
Foto zal zijn tussen Blauwkapel Oost en Spoorwegmuseum (vanaf museumperron??)quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:57 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waar is die foto bork? En waarom rijdt ie links?
Wel prachtige sluitseintjes tho![]()
![]()
Het kan makkelijk zijn. Maar dan moet het systeem wel op de schop.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:02 schreef MREn het volgende:
[..]
Nee, zelfs als je met NS blijft reizen, wordt je met een via gewoon heerlijk twee enkele reizen in rekening gebracht!
Gemakkelijk zo, één kaart.
Hierquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:57 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Eurlings heeft de OV-chipkaart als verplichte kaart voor treinen opgeschort totdat dit opgelost wordt. Maar de VVD zal het wel lekker door onze reet rammen.
Waar is die foto bork? En waarom rijdt ie links?
Wel prachtige sluitseintjes tho![]()
![]()
Het hele systeem is trouwens verrot want als je via Geldermalsen kiest, was me heel logisch lijkt, ben je 36 euro kwijtquote:Op donderdag 5 mei 2011 22:01 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Naar Houten?![]()
Het scheelt trouwens 5 euro per retour
Ik zal eens gaan praten hoeveel mijn baas wil vergoeden als ik gewoon een jaarnetkaart neem. Ik hou het hele jaar al bij hoeveel ik reis en wat me dat kost. Misschien is dat wel de beste optie nog.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:02 schreef MREn het volgende:
[..]
Nee, zelfs als je met NS blijft reizen, wordt je met een via gewoon heerlijk twee enkele reizen in rekening gebracht!
Gemakkelijk zo, één kaart.
En laat me raden: die geldt natuurlijk alleen op NS-lijnen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zal eens gaan praten hoeveel mijn baas wil vergoeden als ik gewoon een jaarnetkaart neem. Ik hou het hele jaar al bij hoeveel ik reis en wat me dat kost. Misschien is dat wel de beste optie nog.
Zodra ie verchipt wordt wel ja. Want die komt op het NS gedeelte en daar mag de arriva niet in lezenquote:Op donderdag 5 mei 2011 22:06 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
En laat me raden: die geldt natuurlijk alleen op NS-lijnen.
Ja nou ja. We gaan het zienquote:Op donderdag 5 mei 2011 22:06 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
En laat me raden: die geldt natuurlijk alleen op NS-lijnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |