Goed zo. Dus.....?quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:27 schreef Igen het volgende:
Geen dagkaartjes meer?
En waarom? Bij bijvoorbeeld het GVB kun je ook gewoon dagkaartjes krijgen (of op je eigen chipkaart zetten) dus het kan geen technische reden zijn.
Heel juistquote:Op donderdag 5 mei 2011 19:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Dus NS wil mensen naaien die een dagje erop uit willen?
Maar dat is dan wel een hele omslag van kruidvatkaartjes, blokkerkaartjes, lentetoer, www.eropuit.nl enzovoort.quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heel juistZe verdienen er niet genoeg op. Betaal maar gewoon voor elke meter die je rijdt.
Ja. Zal NS daar wakker van liggen denk jij? Ik denk van nietquote:Op donderdag 5 mei 2011 19:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar dat is dan wel een hele omslag van kruidvatkaartjes, blokkerkaartjes, lentetoer, www.eropuit.nl enzovoort.
Ja, want een limiet invoeren op hoeveel er per dag door de NS vanaf geschreven kan worden, zoals de oyster card in Londen, is schijnbaar ook te moeilijkquote:Op donderdag 5 mei 2011 19:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Dus NS wil mensen naaien die een dagje erop uit willen?
Welnee, gewoon zoals het hoort inchecken op het beginstation en uitchecken op je bestemming. Van Roosendaal naar Roosendaal kan volgens mij nooit zoveel gaan kosten hoorquote:Op donderdag 5 mei 2011 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
En dan gaan hobbyrondjes dus straks gewoon 60 tot 75 euro kosten![]()
En dan is het rap uit met de pret natuurlijk
Mag daar 14 uur tussen zitten dan? En wat als je controle krijgt van Eindhoven naar Tilburg en ze zien dat je in Roosendaal ingecheckt bent? Dan zijt ge het bokje, vriendquote:Op donderdag 5 mei 2011 19:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Welnee, gewoon zoals het hoort inchecken op het beginstation en uitchecken op je bestemming. Van Roosendaal naar Roosendaal kan volgens mij nooit zoveel gaan kosten hoor.
Als het niet meer is. Als ik een dagje ga treinen zit ik zo op 600 a 700 kilometer. Nou ja, dat doe ik dus niet meer als de dagkaart is verdwenen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
En dan gaan hobbyrondjes dus straks gewoon 60 tot 75 euro kosten![]()
En dan is het rap uit met de pret natuurlijk
Dan mag die conducteur mij eerst gaan uitleggen hoe ik dan had moeten in- en uitchecken. Genoeg overstappen die zo strak gepland zijn dat direct uit- en inchecken geen optie is..quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mag daar 14 uur tussen zitten dan? En wat als je controle krijgt van Eindhoven naar Tilburg en ze zien dat je in Roosendaal ingecheckt bent? Dan zijt ge het bokje, vriend
Toch moet dat. Staat in de voorwaarden, punt 2.2.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dan mag die conducteur mij eerst gaan uitleggen hoe ik dan had moeten in- en uitchecken. Genoeg overstappen die zo strak gepland zijn dat direct uit- en inchecken geen optie is..
Je moet ook gewoon geen omwegen met krappe overstaps willen reizen. Vindt NS dan.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:06 schreef James1988 het volgende:
En daarnaast zit er nog eens 3 minuten tussen in- en uitchecken.
Dat wordt dus nog een extra handicap bij het plannen van een hobbyrondje. Waar moet ik allemaal in en uitchecken, en kan dat allemaal wel?quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:04 schreef Ireyon het volgende:
Dan mag die conducteur mij eerst gaan uitleggen hoe ik dan had moeten in- en uitchecken. Genoeg overstappen die zo strak gepland zijn dat direct uit- en inchecken geen optie is..
Nou ja, het type mensen dat expres met de trein een route neemt die noch het snelste is, noch het kortste, noch de minste overstappen heeft, is volgens mij niet het type mensen is dat anders dezelfde route met de auto zou doen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat wordt dus nog een extra handicap bij het plannen van een hobbyrondje. Waar moet ik allemaal in en uitchecken, en kan dat allemaal wel?
Maar misschien willen ze niet dat er capaciteit besteed wordt aan mensen die niet per se vervoerd MOETEN worden. Of zo. Maar dat je op die manier de mensen de auto in jaagt staat als een paal boven water natuurlijk
Nee, maar het zijn er ook niet zoveel dat de NS er last van heeft lijkt me.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou ja, het type mensen dat expres met de trein een route neemt die noch het snelste is, noch het kortste, noch de minste overstappen heeft, is volgens mij niet het type mensen is dat anders dezelfde route met de auto zou doen.
NS niet alleen hoor. DIe andere koeielullen ook. Stel je wilt even van Groningen naar Veendam om in 11,7 seconden van alle drie de aanwezige bordjes een foto te maken. Je trein is vertraagd. Komt aan in Veendam, Machinist bouwt in 11,8 seconden de trein om en vertrekt weer naar Groningen. Dat kan dusquote:Op donderdag 5 mei 2011 20:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Je moet ook gewoon geen omwegen met krappe overstaps willen reizen. Vindt NS dan.
Nee, behalve als het ineens 5 tot 10 keer zo duur gaat wordenquote:Op donderdag 5 mei 2011 20:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou ja, het type mensen dat expres met de trein een route neemt die noch het snelste is, noch het kortste, noch de minste overstappen heeft, is volgens mij niet het type mensen is dat anders dezelfde route met de auto zou doen.
Gezien de huidige brandstofprijzen wordt het dan dat laatste of fietsen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, behalve als het ineens 5 tot 10 keer zo duur gaat wordenDan wel. Of je blijft gewoon thuis.
Dat komt omdat de controleteams bang zijn nooit meer thuis te komen als die barrels weer eens stilvallen daar.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:12 schreef Temlin het volgende:
tussen Arnhem en Winterswijk controleren ze toch nooit.
Die heb je hier zeker niet zoals in Duitsland, een ubergeil ritje Munchen-Munchen (rondje Duitsland) met 0 keer overstappen!quote:Op donderdag 5 mei 2011 19:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Welnee, gewoon zoals het hoort inchecken op het beginstation en uitchecken op je bestemming. Van Roosendaal naar Roosendaal kan volgens mij nooit zoveel gaan kosten hoor.
Vraag me af hoe het dan zit als je de stoptrein Utrecht - Dordrecht neemt (via Hilversum - Schiphol - Den Haag HS). Dat mag gewoon. Voor de prijs van de kortste weg (en die gaat via Geldermalsen)quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:44 schreef Peterselieman het volgende:
Rondjes heb je hier idd niet meer. De Zoetermeer Stadslijn was volgens mij de laatste
Het klinkt heel cru, maar de NS is een bedrijf dat bedoeld is om mensen te vervoeren, niet om hobby's waar geen winst mee te behalen valt te faciliteren. En de mogelijkheid geven om via bizarre omwegen te reizen is dan ook helemaal niet functioneel, omdat ze in de praktijk misschien door 100 mensen met een hobby worden gebruikt.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dan mag die conducteur mij eerst gaan uitleggen hoe ik dan had moeten in- en uitchecken. Genoeg overstappen die zo strak gepland zijn dat direct uit- en inchecken geen optie is..
Kent de OV Chipkaart het product "via" ?quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
Dan moet je toch een via-kaartje kopen als je via Geldermalsen naar Dordrecht wilt? Geloof dat je er dan via Gorinchem op moet hebben staan
Ja, en dat is een ongelofelijke rip-off want zelfs als je Dordrecht-Houten wilt kopen berekent ie de prijs via Rotterdam en Utrecht als je geen via koopt. Zo klantvriendelijk allemaal.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
Dan moet je toch een via-kaartje kopen als je via Geldermalsen naar Dordrecht wilt? Geloof dat je er dan via Gorinchem op moet hebben staan
Nee, je checkt eerst in bij arriva en daarna bij NSquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Kent de OV Chipkaart het product "via" ?
Ja, en andere bedrijven kunnen het ook. Het is echt waardeloos dat vervoerders zelf alles mogen bepalen. Met die nieuwe VDU gaat het toch ook nergens meer over.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:51 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Overigens had de NS wel een dagkaartoptie of betaallimiet moeten instellen.![]()
Want nu ben je ook veel geld kwijt als je meer dan 1 stad in een dag wilt bekijken.
Ik heb daar eigenlijk alleen maar enkeldeks mat en wat cargo gezienquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:52 schreef bork het volgende:
Zo verse foto van een treinstel op een plek waar ik deze nog nooit had gezien.
[ afbeelding ]
en MET sluitseinen!![]()
Wat ook weer duurder is dan een papieren kaartje want twee keer instaptarief.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:54 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nee, je checkt eerst in bij arriva en daarna bij NS
Dat bedoel ikquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb daar eigenlijk alleen maar enkeldeks mat en wat cargo gezien
Eurlings heeft de OV-chipkaart als verplichte kaart voor treinen opgeschort totdat dit opgelost wordt. Maar de VVD zal het wel lekker door onze reet rammen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:55 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Wat ook weer duurder is dan een papieren kaartje want twee keer instaptarief.![]()
Wat een systeem, hč?!!!
Ook zoiets waar ik niet om gevraagd heb. However, via Rotterdam is het maar 1 km langerquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
Dan moet je toch een via-kaartje kopen als je via Geldermalsen naar Dordrecht wilt? Geloof dat je er dan via Gorinchem op moet hebben staan
Naar Houten?quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook zoiets waar ik niet om gevraagd heb. However, via Rotterdam is het maar 1 km langer
Nee, zelfs als je met NS blijft reizen, wordt je met een via gewoon heerlijk twee enkele reizen in rekening gebracht!quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Kent de OV Chipkaart het product "via" ?
Voormalige halte Utrecht Biltstraat lijkt me.quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:57 schreef Ascendancy het volgende:
Waar is die foto bork? En waarom rijdt ie links?
Foto zal zijn tussen Blauwkapel Oost en Spoorwegmuseum (vanaf museumperron??)quote:Op donderdag 5 mei 2011 21:57 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waar is die foto bork? En waarom rijdt ie links?
Wel prachtige sluitseintjes tho![]()
![]()
Het kan makkelijk zijn. Maar dan moet het systeem wel op de schop.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:02 schreef MREn het volgende:
[..]
Nee, zelfs als je met NS blijft reizen, wordt je met een via gewoon heerlijk twee enkele reizen in rekening gebracht!
Gemakkelijk zo, één kaart.
Hierquote:Op donderdag 5 mei 2011 21:57 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Eurlings heeft de OV-chipkaart als verplichte kaart voor treinen opgeschort totdat dit opgelost wordt. Maar de VVD zal het wel lekker door onze reet rammen.
Waar is die foto bork? En waarom rijdt ie links?
Wel prachtige sluitseintjes tho![]()
![]()
Het hele systeem is trouwens verrot want als je via Geldermalsen kiest, was me heel logisch lijkt, ben je 36 euro kwijtquote:Op donderdag 5 mei 2011 22:01 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Naar Houten?![]()
Het scheelt trouwens 5 euro per retour
Ik zal eens gaan praten hoeveel mijn baas wil vergoeden als ik gewoon een jaarnetkaart neem. Ik hou het hele jaar al bij hoeveel ik reis en wat me dat kost. Misschien is dat wel de beste optie nog.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:02 schreef MREn het volgende:
[..]
Nee, zelfs als je met NS blijft reizen, wordt je met een via gewoon heerlijk twee enkele reizen in rekening gebracht!
Gemakkelijk zo, één kaart.
En laat me raden: die geldt natuurlijk alleen op NS-lijnen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zal eens gaan praten hoeveel mijn baas wil vergoeden als ik gewoon een jaarnetkaart neem. Ik hou het hele jaar al bij hoeveel ik reis en wat me dat kost. Misschien is dat wel de beste optie nog.
Zodra ie verchipt wordt wel ja. Want die komt op het NS gedeelte en daar mag de arriva niet in lezenquote:Op donderdag 5 mei 2011 22:06 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
En laat me raden: die geldt natuurlijk alleen op NS-lijnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |